×

Autorităţi -- Data și ora publicării: 07.06.2017 10:18:26

Ședinţa CNA de miercuri și joi, 7-8 iunie 2017



București (MEDIA EXPRES)/ 7 iun 2017 / Ședința CNA este condusă de Răsvan Popescu cu participarea membrilor CNA Radu Călin Cristea, Dorina Rusu, Gabriel Tufeanu, Laura Georgescu, Monica Gubernat, Vasile Buda, Valentin Jucan și Florin Gabrea.

I. ACORDARE LICENŢE AUDIOVIZUALE
1. SC DIRECT MEDIA CORPORATION SRL (Slatina) pentru difuzarea prin reţele de comunicaţii electronice a serviciului de programe Prime –Time TV Oltenia din Slatina- depus 09.05.2017
Se audiază de la ora 10:41 după cele 2 puncte de jos.
Prime Time TV Oltenia din Slatina. Acționariat - SC Condor Păduraru SRL asociat unic, care are Păduraru Cristian și Păduraru Câte 33% și Păduraru Ion 34%.
Vor fi preluați de RCS în Olt, Dolj, Gorj, Vâlcea, Mehedinți.
50% informare, educative, culturale.
Program 7-24 de luni până vineri, durata 10 ore cu reluări 4,5 ore, videotext 6 ore 20 de minute de luni până vineri.
Are activitate producție de spoturi TV, filme documentare, venituri din producție proprie. Cheltuieli 200.000 de euro, finanțare din publicitate.
Provenim de la Prima TV. Regiune cu valori culturale comune. Am condus 7 ani prima TV Pitești și apoi Prima TV Slatina. Interes pentru publicitate pe arie largă. Există o industrie care are nevoie de publicitate regională, națională.
Susținerea financiară este dată de acționarul unic care este o societate în domeniul construcțiilor are profituri anuale de peste 1,5 milioane de euro. Investiția este deja realizată, există dotarea tehnică, studioul, poate să emită în orice clipă, în digital, analogic, atât în rețeaua DCS și RCS sau rețele mai mici prin intermediul IPTV.
33 de angajați pentru început cu normă întreagă, minim o echipă pe județ cu cameră și autoturism. Emisiunile se vor realiza în Slatina dar și în Craiova etc. Vom avea în fiecare zi știri din toate cele 5 județe. Avantajul nostru este că putem să începem să emitem de ieri. Estimăm că într-un an nu mai avem nevoie de finanțarea acționarului principal. Vom acoperi din venituri de publicitate, videotext, filme de prezentare, spoturi audio.
Popescu a întrebat cum asigură programul regional. În prezent nu avem angajați corespondenți. Provenim din Antena1, Prima TV și îi cunoaștem în fiecare județ. Emisiunile - ne deplasăm sau vin invitați din județe în Slatina.
Gubernat a întrebat care e procentul de reluări.
Avem în jur de 40% reluări pe zi în timpul zilei.
Între 9-11 tema zilei din ziua precedentă și emisiunea de știri din ziua principală.
Venim ca o soluție la posturile naționale, încercăm să dăm informații care interesează direct.
Tufeanu a întrebat videotext în fiecare zi de la 11. la 17. Iar în week-end de la și mai mult. E o televiziune regională cu videotext în mijlocul zilei.
Este o sursă de venit pentru locale și regionale. Puteam prelua un program național să umplem timpul sau să nu inserăm nimic cum fac foarte mici. Piața micilor anunțuri există în toată regiunea. Olt TV face deja asta și are venituri substanțiale.
Gubernat a cerut monitorizare pe Olt TV că este publicitate. Am dat amenzi de 40.000 de lei pe ultima situație la locale.
Discuții.
Rusu a spus că e mai mult videotext. Dar mi se pare prea de tot. Mi-a plăcut prezentarea. Pe valori comune nu ai nicio emisiune, a observat Gubernat.
Popescu a spus că se poate amâna fie se votează și vedem ce iese.
Au revenit reprezentanții.
Popescu a spus observații - spațiu mare de videotext în mijlocul zilei. Gubernat a spus că valori comune în ce tip de emisiuni? Care-s culturale. Social economic este la fel peste tot.
Răspuns - avem emisiune de folclor în care aducem tradiții, Credința.
Popescu a întrebat când își însușesc observația cu videotextul. Reprezentanții au ieșit.
VOT - Gabrea, Hucan Buda Georgescu Cristea 5 voturi pentru. Gabrea a spus că tragem după noi un vagon de cherestea pentru ce?

2. SC AVE CONCRETE MEDIA SRL (Cîmpulung Muscel) pentru difuzarea prin reţele de comunicaţii electronice a serviciului de programe Super TV din Câmpulung Muscel- depus 11.05.2017
Dumitrescu Marius asociat unic, difuzare locală. Netergy RCS Nextgen și Acta vor retransmite.
30.000 de euro deja investiți, alte 200.000 în plan. 7 ore de videotext.
Producție media din 2011 - pentru televiziuni și firme locale, difuzat privat, pe Facebook și Youtube. Publicitate. Transmisiuni sportive pentru diverse televiziuni.
Conținut plătit deja.
Avem datacenter și echipamente. Nu mai locuiesc acolo, ci în București. Dar taxele sunt mai mici. După un an doi poate devenim chiar o televiziune națională, dorim să ieșim prin satelit. Majoritatea cabliștilor cer sume imense de bani pentru retransmisie, e mai ieftin să ieși pe satelit.
Participăm și la licențe de radio. Am mai avut dar le-au luat alții, alt proiect de tv regional companiile nu au dorit atunci.
Tufeanu a spus că oricum trebuie să vă preia societățile de cablu ca să intrați la oameni în case.
Avem content foarte bun. Avem campionatul european de caiac-canoe. În iunie campionatul mondial caiac-canoe. Licitație în derulare - Bascov-Budeasa Pitești. Avem car TV HD. Echipamente închiriate. Avem car mic cu 4-6 camere. Pentru campionatul mondial avem 12-24 de camere.
În afară sunt căutați românii cu care pentru că sunt mai ieftini.
Info Medical este o pastilă cu colaboratori medici își prezintă spitalul și de exemplu bolile de piele vara.
Dorina Rusu a spus că televiziunea apare dintr-o necesitate tehnică decât imboldul de tip jurnalistic, informarea publicului.
Față de celelalte televiziuni avem echipamente de ultimă generație. Noi venim cu faptul că avem conținut deja creat și plătit, costurile noastre sunt acoperite, avem profit din 2011 și nu e foarte mic, putem transmite life orice eveniment. Avem o parte din liga a 2-a am cerut voie de cei de la Digi. Vrem să transmitem evenimentele live atunci când se întâmplă cele mai multe sportive, Concursul Național de Dans Sportiv transmis recent la Centrul Cultural din Pitești.
Final audiere. Discuții.
Vot - unanimitate.

3. SC NIASAT MEDIA SRL (Viişoara, mun.Bistriţa) pentru difuzarea prin reţele de comunicaţii electronice a serviciului de programe ZestreaTV din Bistriţa- depus 17.05.2017
A solicitat amânarea.

4. SC INFINIT TV SRL (Iaşi) pentru difuzarea prin reţele de comunicaţii electronice a serviciului de programe Infinit TV din Iași - depus 26.05.2017
Asociat unic Scripcă Oana Maria, fără datorii, zona regională județul Iași. Mai sunt Antena1 Digi 24 Est TV Rapsodia Tele M, Tele Moldova Plus
Generalist, informare educative culturale, 24 de ore pe zi, reluări 13 ore pe zi în cursul săptămânii.
Investiție 150.000 euro, sursa publicitate aport propiu. Nu mai deține licențe. În Iași mai sunt 7 televiziuni.
A mai solicitat, respinsă la 23 mai 2016 față de proiect au modificat denumire emisiune Dialog în direct de la edil la cetățean. S-au schimbat procentele pe tipurile de programe.
Noni Mazilescu de la Prima TV a intervenit spunând că au lucrat de 10 ani cu Prima TV. Au amenajat studio la Liceul tehnologic din Iași - secție de editare - montare TV.
Oana Scripcă a spus că este loc pentru o nouă televiziune, program diversificat, atragem publicul din rural și urban, grilă diversificată. Am investit în studio e deja făcută.
Va transmite slujbe numai ortodoxe.
Discuții.
Rusu a spus că s-au prezentat mai bine de data acesata.
VOT - unanimitate.

II. MODIFICĂRI LICENŢE AUDIOVIZUALE
1. SC CLAS MEDIA SRL (Oradea) pentru TTV din Oradea, modificarea structurii serviciului de programe – depus 24.05.2017
Amânat.
2. SC DIPLOMATIC TVR PRES SRL (Focşani) pentru TV Atlas din Focşani, modificarea structurii serviciului de programe – depus 24.05.2017
Amânat.

3. SC PAPRIKA RADIO SRL (Cluj-Napoca) pentru Paprika Radio FM din Cluj-Napoca, modificare licenţă audiovizuală/structură acţionariat – depus 24.05.2017
Modificări fără acordul CNA. Au ieșit 3 acționari din firmă și au redistribuit procentele s-a adăugat Kocis Sandor. A ieșit Paszkany printre alții.
Aprobăm și este sub 20% doar notificare trebuia să notifice în 30 de zile de la modificare.
Nu se votează.

4. SC RADIO SMART SRL (Bucureşti) pentru Radio Smart FM din Bucureşti, modificare licenţă audiovizuală/structură acţionariat – depus 24.05.2017
Marius Tucp 99 cedează către Tucă Daria Ana și Negruța diminuează procentul. Fără acord CNA.
Vot modificare licență - unanimitate.
- cu somație 54 alin 2 - vot - unanimitate.

5. SC PLOIEŞTI EXPORT IMPORT SRL (Ploieşti), acord modificare sediu social – depus 26.05.2017
Solicită mutarea sediu social în strada Democrației 28A. Acord de principiu.

III. RETRAGERE LICENŢĂ AUDIOVIZUALĂ – Connect FM Oneşti (SC CONNECT MEDIA CENTER SRL Oneşti) expirare de drept a valabilităţii licenţei
Luăm act de expirarea 97,5MHz. A expirat de drept. Nu mergem pe retragere.
VOT retragere licență - nu se mai votează căci a expirat.

IV.DECIZII DE AUTORIZARE
Modificări acționariat sediu social Radio Transilvania LBM pentru mai multe localități a depus ATF și trebuie modificată decizia de autorizare. Aleșd Baia Mare Bistrița Carei Luduș Mediaș Satu Mare Turda Zalău.
VOT Unanimitate
București Campus Radio Dens FM schimbare amplasament stație de emisie.
VOT - Unanimitate.
Rm. Sărat TV 2002 - licența digitală
Sebeș Son Media Radio Orion - decizii de autorizare.

V. AVIZE DE RETRANSMISIE (eliberări, modificări, retrageri)
37 de modificări avize - fără probleme
Vot - unanimitate
3 avize noi TCS Media și 2 Akta Telecom
Vot - Unanimitate
3 retrageri la cererea titularului
Vot - unanimitate

VI. Rapoarte ale Direcției Control Digitalizare - campanie electorală.
1. TELE 3 Tg.-Jiu - raport inspector,
Propunere somație campanie înafara campaniei.
VOT - aprobat.

2. TV SUD Tg.-Jiu - reclamația nr. 4311/19.05.2017.
Post de radio pentru copii mai mult politic, nu face programe pentru copii.
139 cod - somație campanie înafara campaniei
Tufeanu și Jucan ieșiți din sală nu este cvorum.
VOT - unanimitate, lipsește Jucan din sală.

VII. Rapoarte de monitorizare ale Direcției Monitorizare:
A. Reportate
1. Posturi TV - respectarea duratei inserțiilor de publicitate perioada ianuarie - martie 2017- cu reclamații.
Grațiela Fota prezintă - perioada ianuarie-martie prime time 18-23 A3 B1 Realitatea și România TV.
Măsurare Kantar Media -
A3 - 10 depășiri 17 min
Realitatea - 8 depășiri total 1 minut
TVR1 - 4 depășiri
La Antena3 s-a mers pe interpretarea cu teleshoppingul - de aici vine 17 minute a explicat Norina Ionescu.

Înafara prime time nu sunt depășiri semnificative.
Februarie și martie B1 și Prima depășiri de un minut, foarte mici.

RECLAMAȚII
Pro TV
Filmul Vedetă fără scăpare - multe reclame, se taie din film - filmul întrerupt de 3 calupuri de publicitate - nu s-au constatat a spus Grațiela Fota.
Nu au fost încălcări.
Filmul Casa conspirativă - multe reclame, tăiat din film.
Film întrerupt de 4 grupaje de publicitate. A fost respectată legislația.
Kanal D - prea multă publicitate nu se confirmă.
România TV - prea multă publicitate - fereastră teleshopping pentru Oste... - durată de 6 minute. Se confirmă.
De la jumătatea lunii martie dăm doar în emisiuni de 15 minute e anterioară discuției.
Antena 1 - prea multă publicitate - depășiri 10 secunde dar a difuzat spot izolat de 45 sec pentru emisiunea Dincolo de aparențe marcat cu P. Era de promovare dar a fost marcat cu P.

Popescu a cerut propuneri / intervenții.
Tufeanu a spus doar A3 ar fi sau care e sau nu e dacă a fost sancționată. Propune sancțiune.
Nu e cvorum lipsește Gubernat și Jucan.
VOT - după punctul de mai jos.
Somație - VOT - Cristea împotrivă restul pentru lipsește Jucan.

2. România TV - emisiunea Știrile România TV - difuzată pe data de 05.01.2017 - reclamațiile nr.172, 172/1 și 173/06.01.2017
Emisiune despre val de cutremure. Conținut nereal și mincinos conform reclamației.
Burtieră.
Roxana Niculescu a spus că pe 6 ianuarie au fost mai multe cutremure așa au considerat că trebuie să redacteze. Nu a fost panică. Este a treia oară. Fuseseră, nu a anunțat nimeni că urmează un val de cutremure.
Se vizionează știrea.
"Val de cutremure în câteva ore." Cristea și Gabrea a reproșat un nou stil pe ecran se dezvoltă două entități absolut independente. Obligație legală ca burtiera să informeze despre emisiune.
65 b și c somație - a propus Rusu.
b - pentru imagini de la cutremur 77 și vorbești despre cutremur de 4 grade a explicat Dorina Rusu
VOT - unanimitate (lipsește Jucan din sală).

3. B1 TV, Digi 24, PRO TV și Realitatea TV - emisiunea Știrile orei 17.00 difuzată pe data de 05 și 06.01.2017 - reclamația nr.213/09.01.2017.
Se amână.
Popescu merge în birou 10 minute și propune Gubernat să prezinte.

4. Posturi TV și Radio - Spoturi publicitare: Colon Protect, Supramax Articulaţii, Anticârcel, Apuretin, Aspasia, Bilomag, Climenum, Feminost, Sanohepatic, Eubiotic, Eubiotic Baby, Celadrin Forte, Bicorsan, Mesundra, Jabosgold, Genacol, Hepamix, Curcumin 95, Cof-1200, Cymbio, Urobiotic, Uro-Care, Obegrass, MaxiMag, Linex Forte - cu reclamații și pdv RAC
Se audiază acest punct în absența Popescu.
25 de spoturi radio și TV anumite afirmații PRISA a reclamat că se încalcă RAC și audiovizual - nu a fost menționată data și posturile ne-a fost greu.

Colon Protect, - se reclamă natural
2 decizii RAC - de 2 ori încălcarea articole din cod și prevederile regulament european 1924 - și art. 28 3 f afirmații sugerează că tratamentul este garantat.
Pentru natural art. 1 3 - publicitate înșelătoare afirmația
Reprezentanta companiei a spus că spotul s-a modificat după decizia RAC.
Frunzeti - a spus că s-a analizat din nou și încalcă în continuare.
Nu avem raport, a spus Gubernat.

Supramax Articulaţii, - Prisa reclamă cantitate de Colagen. CNA nu a constatat
RAC nu s-a discutat pe varianta radio.
Reprezentanta Zdrovit e în fața CNA. A spus că e pe un site EFSA o mențiune și pentru colagen și putem folosi.
La Supramax avea cea mai mare cantitate de colagen. Există formularea are eficiență dovedită clinic. Mențiune de sănătate UE. Pe colagen tip 2 nu există. Doar pe vitamina C. Și pe radio se folosește.

Anticârcel, - elimină crampele musculare. Nu are mențiuni de sănătate permisă.
10 feb decizie RAC art. 1-3 înșelătoare, art 2 7 publicitatea la suplimente alimentare - elimină crampele musculare se atribuie proprietăți ingrediente nemenționate. Art. 28.3 - codul rac - efect garantat.
La 24 mai - anticârcel spune stop cârceilor - încalcă de asemenea a constatat RAC pe TV și la radio nu sunt menționate îngredientele art. b 7 din anexa la codul RAC - 1924/2006
Se încalcă art. 28 cu 3 - garantarea tratamentului.
Reprezentanta Zdrovid a spus că a fost revizuit din 29.04 - nu se mai aude spune stop cârceilor nici în TV nici în radio.

Apuretin - înlătură efectele retenției de apă
12.45 Popescu revine în sala de ședințe.
RAC a constatat încălcări - sugerează garantarea efectului tratamentului
A doua analiză a constatat că nu se mai încalcă prevederile din Codul RAC. Spotul a fost modificat.
Reprezentant PRISA este prezent în fața CNA a cerut decizie CNA pentru că au modificat spoturile dar pot reveni similar.
Gubernat și Georgescu nu sunt în sală la audieri, ora 12.50

Aspasia - garantează că ești frumoasă. E scris ilizibil a spus Popescu. Avertizarea e de 3 secunde.
Folosire halat alb duce la confuzie, personalul medical nu are voie să gireze a spus reprezentantul PRISA:
RAC- decizie - art. 28 alin 3 j din Codul Rac - și art. afirmație nedovedită. Și anxea PRISA la codul RAC litera c pct 1 -
A fost modificat, nu mai apare halatul. Am vrut să arătăm telespectatorilor cum se produce.

Bilomag - nu are mențiuni de sănătate permise.
PRISA a spus că trimite către păstrarea memoriei și amintire, mențiunile de sănătate doar gynco biloba iar lecitina nu are pe memorie aprobată, are doar pe colesterol. B6 și Magneziu sunt mențiuni generale.
RAC nu a constatat încălcarea.

PAUZĂ - o oră.

Climenum -
Feminost,
Sanohepatic,
Eubiotic,
Eubiotic Baby,
Celadrin Forte,
Bicorsan,
Mesundra,
Jabosgold,
Genacol,
Hepamix,
Curcumin 95,
Cof-1200,
Cymbio,
Urobiotic,
Uro-Care,
Obegrass,
MaxiMag,
Linex Forte - cu reclamații și pdv RAC

B. Rapoarte noi:
1. B 1 TV:
1. Emisiunile Dosar de politician, Breaking News difuzate pe data de 15.02.2017, 16.02.2017-reclamațiile nr.1774/22,23.02.207, nr.1874/24.02.2017, nr.2283/10.03.2017
2. Emisiunea Lumea lui Banciu difuzată în data de 17.05.2017-reclamațiile nr.4304-4304/12/19.05.2017, nr.4304/13-4304/15/22.05.2017, 4305/19.05.2017, 4306/19.05.2017, 4356/19.05.2017, 4357-4357/1/19.05.2017, 4378/22.05.2017, 4379/22.05.2017, 4380/22.05.2017, 4386/22.05.2017.
2. Antena 1
1. Emisiunea Observator difuzată în data de 10.05.2017- reclamația nr.4217/17.05.2017
3. Antena 3- emisiunea Sinteza zilei difuzată pe data de 05.03.2017 și 12.03.2017-reclamațiile nr.2205/08.03.2017 și 2512/20.03.2017
4. România TV-
1. Emisiunea Ediția de seară difuzată pe data de 10.03.2017-reclamația nr.2513/20.03.2017
2. Emisiunea de Știri difuzată pe data de 28.03.2017-reclamația nr.2818/29.03.2017
5. TVR1 - emisiunea România 9 difuzată pe data de 13.03.2017- reclamația 2514/20.03.2014
VIII. Rapoarte ale Direcției Control Digitalizare
1. Slager Radio Sf. Gheorghe- raport inspector
2. TV Sat 2002 Rm Sărat- reclamația 1539/16.02.2017
3. City Radio Satu Mare- raport inspector
4. TV Giurgiu - raport inspector
5. Fun FM Gheorgheni- raport inspector
6. Alba Carolina TV Alba Iulia- raport inspector
7. Media TV Bârlad - raport inspector
IX. Rapoarte ale Direcției Monitorizare- emisiuni destinate campaniei electorale pentru alegeri locale parțiale difuzate în perioada 27.05.-02.06.2017 de către posturile centrale de televiziune si radio.
X. Rapoarte ale Direcției Control Digitalizare- emisiuni destinate campaniei electorale pentru alegeri locale parțiale difuzate în perioada 27.05.-02.06.2017 de către posturile de televiziune si radio, locale și regionale.
XI. Diverse.

La 7 iunie după închiderea ședinței CNA a dat publicității următorul
Comunicat de presă

Întrunit în şedinţă publică, Consiliul Naţional al Audiovizualului a analizat rapoartele de monitorizare întocmite de direcția de specialitate privind duratele orare ale inserțiilor de publicitate transmise în perioada 01.01 – 31.03.2017 de 10 posturi de televiziune (Antena 1, Antena 3, B1 TV, Kanal D, Național TV, Prima TV, Pro TV, Realitatea TV, România TV și TVR 1). Constatând încălcarea dispozițiilor art. 35 alin. (1) din Legea audiovizualului nr. 504/2002 cu modificările și completările ulterioare („Proporţia de spoturi publicitare televizate şi spoturi de teleshopping dintr-un interval de o oră nu poate depăşi 20%, respectiv 12 minute; în cazul televiziunii publice durata acestora nu poate depăşi 8 minute din timpul oricărei ore date”), Consiliul a decis să aplice o somație publică postului Antena 3 pentru depășirile înregistrate în luna ianuarie 2017.

De asemenea, CNA a analizat rapoartele de monitorizare întocmite ca urmare a reclamațiilor primite și a decis să aplice postului România TV o somație publică pentru că, la difuzarea în data de 05.01.2017 a știrii cu titlul „Val de cutremure în câteva ore”, radiodifuzorul nu a respectat dispozițiile art. 65 lit. b) și c) din Codul de reglementare a conținutului audiovizual.

În urma analizării rapoartelor întocmite de Serviciul Inspecție pentru posturile din teritoriu, constatând nerespectarea dispozițiilor art. 139 din Codul audiovizualului, Consiliul a hotărât sancționarea cu câte o somație publică a posturilor:

TELE3 (Tg. Jiu) pentru ediția din 03.05.2017 a emisiunii „Dilemele zilei”;
TV SUD (Tg. Jiu) pentru „Ediția specială” din 18.05.2017.
Analizând solicitările privind modificările de licențe audiovizuale, CNA a aplicat o somație publică societății Radio Smart SRL (Radio Smart FM București), pentru nerespectarea dispozițiilor art. 54 alin. (2) din Legea audiovizualului.

În aceeași ședință, CNA a decis să aprobe solicitările de licențe audiovizuale ale următoarelor societăți:

- SC AVE CONCRETE MEDIA SRL (Câmpulung Muscel) pentru difuzarea prin reţele de comunicaţii electronice a serviciului de programe Super TV din Câmpulung Muscel;
- SC INFINIT TV SRL (Iaşi) pentru difuzarea prin reţele de comunicaţii electronice a serviciului de programe Infinit TV din Iași.

Biroul Comunicare și Relații cu Publicul

Prevederile legislației audiovizualului la care facem referire:
Legea audiovizualului nr. 504/2002 cu modificările și completările ulterioare
Art. 54 – (2) Furnizorii de servicii media audiovizuale au obligaţia să solicite Consiliului acordul pentru orice modificare intervenită în documentele şi în datele declarate, prevăzute la art. 54 alin. (1) lit. b) şi e).
Decizia CNA nr. 220 /2011 privind Codul de reglementare a conţinutului audiovizual, text în vigoare până la data de 25.03.2017
Art. 65 În emisiunile de ştiri şi dezbateri, radiodifuzorii trebuie să respecte următoarele reguli: (…) b) între subiectul tratat şi imaginile ce însoţesc comentariul să existe o conexiune reală; c) titlurile şi textele afişate pe ecran să reflecte cât mai fidel esenţa faptelor şi datelor prezentate.

Decizia CNA nr. 220 /2011 privind Codul de reglementare a conţinutului audiovizual, text în vigoare începând cu data de 26.03.2017

Art. 139 - Publicitatea, pozitivă sau negativă, în legătură cu partide politice, oameni politici, mesaje politice este interzisă, cu excepţia perioadelor de campanie electorală.

La 8 iunie, în jurul orei 16:50, CNA a difuzat următorul

Comunicat de presă

Întrunit în şedinţă publică, Consiliul Naţional al Audiovizualului a analizat rapoartele de monitorizare întocmite de direcția de specialitate ca urmare a reclamațiilor primite. Constatând încălcări ale prevederilor Deciziei CNA nr. 220/2011 privind Codul de reglementare a conținutului audiovizual, CNA a hotărât să emită decizii de intrare în legalitate în privința spoturilor publicitare difuzate, după caz, de posturi de televiziune și radio, aferente unor campanii de promovare pentru produsele:

Televiziune

„Colon Protect” (perioada monitorizată: ianuarie 2017); „Hepamix” (perioada monitorizată: 02 - 20.01.2017) – art. 93 și art. 117 lit. c);
„Anticârcel” (perioada monitorizată: ianuarie – februarie 2017); „Cof-1200” (monitorizări: 08, 09.01.2017, 06.03.2017); „Obegrass” (monitorizări: 07-22.01.2017, 02-19.02.2017) – art. 117 lit. c);
„Apuretin” (monitorizări: ianuarie 2017, 01 și 04 februarie 2017) - art. 120 alin. (1);
„Aspasia”­ (perioada monitorizată: ianuarie 2017) – art. 93;
„Eubiotic” și „Eubiotic Baby” (perioada monitorizată: ianuarie 2017), „Mesundra” (monitorizări: 08, 22.01.2017; 05.02.2017; 12.03.2017), „Curcumin 95” (perioada monitorizată: ianuarie-februarie 2017) - art. 117 lit. c) și art. 120 alin. (2);
„Bicorsan” (monitorizări în zilele de 01, 15, 29.01.2017, 05, 12.02.2017 și 05.03.2017)- art. 104 și art. 120 alin. (2);
„Jabosgold” (monitorizări în zilele de 01, 08, 15, 22, 29.01.2017, 12, 19, 26.02.2017 și 05, 12.03.2017) –art 104, art. 117 lit. c) și art. 120 alin. (2);
„Genacol” (perioada monitorizată: 12.01 – 10.03.2017) –art. 120 alin. (2);
„Cymbio” (perioada monitorizată: 5 – 31.01.2017), „Urobiotic” (monitorizare în data de 01.01.2017), „Uro-Care” (perioada monitorizată: 20.01 – 23.02.2017) – art. 117 lit. c) și art. 120 alin. (1);
Radio

- „Supramax articulații acut” și „Supramax articulații” (monitorizare în data de 27.01.2017) - art. 93 și art 104;
- „Sanohepatic” (monitorizare în data de 27.01.2017) - art. 117 lit. c) și art. 120 alin. (2);

Televiziune și radio

„Climenum” (monitorizări: 01.01 – 15.02.2017, 01 – 03.03.2017 pentru TV, 27.01.2017 pentru radio), „Feminost” (monitorizări: 01.01 – 12.03.2017 pentru TV, 27.01.2017 – pentru radio) – art. 117 lit. c) și art. 120 alin. (2);
„MaxiMag” (monitorizări: ianuarie 2017, 01-19.03 2017 pentru TV și în data de 27.01.2017 pentru radio) - art. 101.

Biroul Comunicare și Relații cu Publicul

Prevederile legislației audiovizualului la care facem referire:

Decizia CNA nr. 220 /2011 privind Codul de reglementare a conţinutului audiovizual, cu modificările și completările ulterioare
ART. 93 Comunicările comerciale audiovizuale trebuie să respecte, indiferent de formă şi de durată, principiile de protecţie a minorului, de informare corectă a publicului, de respectare a demnităţii umane, de asigurare a unei concurenţe loiale;
ART. 101 Este interzisă orice formă de promovare a unor produse sau a unor servicii care sugerează publicului ori îl instigă să renunţe la alte produse sau servicii similare ori asemănătoare identificabile.
ART. 104 Sunt interzise publicitatea şi teleshoppingul în care se utilizează practici comerciale înşelătoare sau practici comerciale agresive.
ART. 117 Publicitatea la produsele alimentare trebuie să respecte următoarele condiţii: (…) c) să respecte dispoziţiile Regulamentului (CE) nr. 1.924/2006 al Parlamentului European şi al Consiliului din 20 decembrie 2006 privind menţiunile nutriţionale şi de sănătate înscrise pe produsele alimentare, precum şi dispoziţiile legislaţiei naţionale în vigoare referitoare la aceste produse.
ART. 120 (1) Sub rezerva derogărilor prevăzute de legislaţia comunitară şi naţională aplicabile apelor minerale naturale şi produselor alimentare destinate unei alimentaţii speciale, informaţiile referitoare la produsele alimentare nu trebuie să atribuie unui produs alimentar proprietăţi de prevenire, de tratament şi de vindecare a unei boli umane şi nu trebuie să evoce astfel de proprietăţi.
(2) Nu se vor atribui alimentelor proprietăţi pe care acestea nu le posedă.

--------------------------------------
Consiliul Național al Audiovizualului (CNA) este garant al interesului public şi unică autoritate de reglementare în domeniul programelor audiovizuale, competențele sale fiind stabilite prin Legea audiovizualului nr. 504/2002, cu modificările și completările ulterioare. Misiunea CNA este de a asigura un climat bazat pe libera exprimare şi responsabilitatea faţă de public în domeniul audiovizualului. Pentru mai multe detalii despre activitatea CNA accesați www.cna.ro .
(MEDIA EXPRES)


Dacă tot ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici




Revista MEDIA EXPRES ediția curentă
Gratuit online, doar un click: Most recent issue of monthly Media Expres 1st Cover


Anuarul MEDIA EXPRES cu ediția 2023-2024 este online!
Gratuit online, doar un click: Latest issue Media Expres YEARBOOK 1st Cover




Abonamentele la știrile MEDIA EXPRES va oferă acces la Alerta Știri! pe e-mail, Anuarul Media Expres și zilnic la REVISTA PRESEI, cu ultimele știri media, tv și comunicații, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știri verificate, la liber, pentru toți cei interesați de programe TV, radio, conținut online, cablu, comunicații, audiovizual și film (cinematografie). Noi ținem în arhivă istoria audiovizualului. Click aici pentru prima nostră știre online, când foarte puține dintre marile ziare și reviste nici nu se gândeau la versiuni digitale și la prezența pe web.

Pentru abonamente click aici




© 2001 -  Media Expres SRL