×

Profil -- Data și ora publicării: 25.06.2010 12:13:50

Oana Merdariu, preşedinte 4EVER FILMS: „Am vrut să le fac distribuţie pe toată America latină, dar au spus nu, că facem noi, şi până acum n-au vândut absolut nimic“



Budapesta (UNGARIA) / 25 iun 2010 / Oana Merdariu, preşedinte şi CEO al companiei argentiniene 4EVER FILMS a venit la Budapesta la târgul de programe Discop ce se desfăşoară la Budapesta în perioada 22-25 iunie cu gândul să realizeze prima coproducţie româno-argentiniană în film sau serial de televiziune. Oana Merdariu a plecat din România în urmă cu doar câţiva ani, după ce a fost reprezentanta companiei de distribuţie pentru telenovele Flor Latina, fiind atrasă de mirajul uneia din patriile telenovelelor, Argentina. „Ardeleanca get-beget“ după propriile-i mărturisiri, târg-mureşeanca având ca ambiţie să devină o producătoare de primă mărime în domeniul televiziunii şi filmului a acordat la 24 iunie un interviu în exclusivitate pentru Media Expres.

Reporter: Sunt corecte preţurile medii privitoare la achiziţiile de emisiuni pentru România avansate de publicaţiile DiscopLink sau PrimeTime?
O. M.: Cred că da. Depind însă de multe variabile.
Reporter: Sunteţi prima oară la Discop?
O. M.: Da, pentru că noi suntem mai mult pe Latin America, acum am început distribuţia pe Europa.
Reporter: Ce produceţi, ce aveţi de oferit?
O. M.: De toate, seriale, filme artistice, formate, oferim servicii de producţie, în studiouri, exterior, post producţie, efecte speciale şi 3D. Avem sediul în Buenos Aires, suntem o companie independentă. Nu avem studiouri proprii, însă avem acorduri cu două studiouri de producţie de acolo.
Reporter: De când aţi început?
O.M.: Am început în România din 2005, după aceea am deschis firma în Argentina acum 3 ani, anul trecut am deschis în Mexic şi Uruguai şi avem un acord cu o firmă de postproducţie din Mexic, cu care facem şi partea pe care o realizăm pentru Statele Unite, post-producţia pentru filme, mai mult decât în Argentina. Aceasta este istoria pe scurt. Baza este însă în Argentina, unde avem echipamentele, avem o echipă tehnică de producţie şi partea cu distribuţia este o altă treabă, de asta mă ocup eu în parte.
Rep.: Cine este proprietarul şi câţi angajaţi are compania?
O.M.: Eu sunt proprietarul şi preşedinta firmei, am un partener argentinian şi angajaţii se angajează pe producţie, nu sunt permanenţi pentru că nu rentează. Cel puţin în Argentina, aşa funcţionează majoritatea companiilor.
Rep.: Ce cifră de afaceri aţi avut pe 2009?
O.M.: În Argentina nu se spun cifrele de afaceri, este o companie privată. N-aş vrea să o spun pentru că nu vreau să mă complic.
Rep.: Ce taxe se plătesc în Argentina pentru producţia de filme?
O. M.: Nu plătim o taxă, plătim sindicatul cinematografiei de acolo. Mai depinde dacă sunt producţii independente, dacă sunt coproducţii sau nu. Prin sindicat îţi pun condiţii pe proiect, legate de sumele cu cât trebuie plătiţi angajaţii, tehnic sau creaţie, de acolo în sus adică, şi facem apoi cerere de credite (finanţare, N. Red.) ca şi în România, nu?, în fiecare an se fac două sesiuni şi dacă proiectul este de interes statul subvenţionează o parte sau chiar integral filmul. Banii sunt nerambursabili. Sunt subsidii naţionale, banii provin din taxele pe biletul la cinematografe.
Rep.: De ce nu lucraţi cu România?
O. M.: Aş vrea, dar românii sunt foarte închişi. Nu sunt deschişi la negocieri sau deschişi înafară. Avem multe colaborări în afară în America latină, dar cu România nu am reuşit încă nimic, poate şi fiind distanţa foarte mare. Şi mi se pare un cerc închis: tot ce se face e Mediapro-ul, tot ce se face e Buftea, tot ce se face e Antena1, telenovelele lor, adică ei cu ei. Am încercat acum câţiva ani să fac proiecte cu ei, dar „noi facem totul“. Am vrut să le fac distribuţie pe toată America latină, dar au spus nu, că facem noi, şi până acum n-au vândut absolut nimic. Le-am spus bine, să vedem când o să reuşiţi, pentru că nu cunoaşteţi teritoriul. America latină este un teritoriu foarte special, nu este acelaşi lucru ca aici, la Discop. E total diferit. Şi de aceea eu am văzut o închidere.
Rep.: Dacă ar fi aici un director de televiziune din România, sau un director de casă de producţie, ce propunere i-aţi face?
O. M.: Aş vrea să fac o producţie Argentina-România.

(Interviul integral va fi publicat în ediţia din iulie 2010 a revistei Media Expres)
(A consemnat Mihai Pavelescu)


Dacă tot ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici




Revista MEDIA EXPRES ediția curentă
Gratuit online, doar un click: Most recent issue of monthly Media Expres 1st Cover


Anuarul MEDIA EXPRES cu ediția 2023-2024 este online!
Gratuit online, doar un click: Latest issue Media Expres YEARBOOK 1st Cover




Abonamentele la știrile MEDIA EXPRES va oferă acces la Alerta Știri! pe e-mail, Anuarul Media Expres și zilnic la REVISTA PRESEI, cu ultimele știri media, tv și comunicații, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știri verificate, la liber, pentru toți cei interesați de programe TV, radio, conținut online, cablu, comunicații, audiovizual și film (cinematografie). Noi ținem în arhivă istoria audiovizualului. Click aici pentru prima nostră știre online, când foarte puține dintre marile ziare și reviste nici nu se gândeau la versiuni digitale și la prezența pe web.

Pentru abonamente click aici




© 2001 -  Media Expres SRL