×

ONG -- Data și ora publicării: 12.11.2015 14:14:36

ZIARIȘTI-PROIECT / CJI și Google România invită tinerii jurnaliști să practice „data journalism-ul”



București (MEDIA EXPRES) / 12 nov 2015 / Centrul pentru Jurnalism Independent și Google România au anunțat un proiect comun intitula “Datele schimbă jurnalismul”, prin care oferă sprijin tinerilor interesați de „data journalism”, potrivit unui comunicat de presă.

Proiectul „Datele schimbă jurnalismul” are ca scop familiarizarea jurnaliștilor, studenților și altor categorii interesate din România cu acest fenomen, urmărind să prezinte modalitățile, metodele și instrumentele disponibile pentru a le simplifica munca și pentru a crea o perspectivă nouă și relevantă. Proiectul include seminarii educaționale organizate în universitățile partenere, la finele acestui an și în prima jumătate a următorului semestru.

În cadrul proiectului vor fi organizate prezentări și ateliere de lucru în două universități din București și Craiova - Facultatea de Jurnalism din cadrul Universității București, respectiv Universitatea din Craiova. Acestea vor pune accentul pe utilizarea datelor, de la extragerea acestora până la descoperirea poveștilor interesante care se ascund în spatele acestor date. Prezentările vor fi făcute de experți români și străini, inclusiv Beata Biel, jurnalist polonez, specializată în data journalism.

Paul Radu, RISE Project: „În România, mișcarea pentru data journalism este încă într-o fază incipientă, însă grupuri de jurnaliști, hackeri și artiști vizuali se reunesc și testează proiecte investigative prin care analizează cheltuielile de la nivelul bugetelor centrale și locale, aspecte legate de corupție și alte chestiuni de interes public. Data journalism-ul este o punte între observarea directă, munca de teren a reporterilor și volumele de date deschise, care se află într-o continuă creștere.”

Ioana Avădani, director Centrul pentru Jurnalism Independent
Tendințele de consum la nivelul publicului se schimbă. Oamenii se așteaptă la un alt tip de “știri serioase”, își doresc știri pe care să le poată apoi verifica și singuri, dat fiind accesul la datele pe care acestea se bazează. Mai mult, în ziua de azi, oamenii sunt mult mai puțin dispuși să petreacă ore în șir citind descrierea situației și caută forme de prezentare mai intuitive, dinamice și incitante. Vizualizarea datelor este o provocare pentru toată lumea, însă jurnaliștii trebuie să se poziționeze în prima linie, dacă vor să își păstreze poziția privilegiată care le permite să acționeze în calitate de reprezentanți ai interesului public.

Ca parte a proiectului, studenții și tinerii cu vârsta sub 30 de ani se vor putea înscrie la „Concursul Google pentru tinere talente în data journalism” organizat de Centrul pentru Jurnalism Independent. Cei înscriși vor avea ocazia de a prezenta o idee pentru un proiect bazat pe date. "Acest premiul se adresează tinerelor interesați de noile tendințe în jurnalism și care sunt în căutarea de noi contexte ce pot fi extrase din datele publice, în beneficiul publicului” declară Dan Bulucea, country manager Google Romania.

Câștigătorul concursului va lucra împreună cu jurnaliștii  de la Centrul de Investigații Media care îi vor ajuta la implementarea proiectului. Concursul va demara în prima parte a lui 2016, iar mai multe informații despre concurs vor fi anunțate în următoarea perioadă.

În cadrul proiectului va fi publicat manualul Data Journalism, dedicat studenților și tuturor celor interesați de data journalism și alte noi tendințe din domeniul jurnalismului.

Proiectul „Datele schimbă jurnalismul” este organizat nu doar în România, ci și în Republica Cehă, Slovacia și Ungaria. Printre partenerii regionali se numără Fondul pentru o Societate Deschisă din Praga, Fundația pentru o Societate Deschisă din Slovacia și Atlatszo și Centrul pentru Jurnalism Independent din Ungaria.

Pentru mai multe informații despre proiect, vă rugăm să o contactați pe Cristina Lupu, director de programe la Centrul pentru Jurnalism Independent, la telefon: 0726.108.245, email: cristina@cji.ro.
(MEDIA EXPRES)


Dacă tot ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici




Revista MEDIA EXPRES ediția curentă
Gratuit online, doar un click: Most recent issue of monthly Media Expres 1st Cover


Anuarul MEDIA EXPRES cu ediția 2023-2024 este online!
Gratuit online, doar un click: Latest issue Media Expres YEARBOOK 1st Cover




Abonamentele la știrile MEDIA EXPRES va oferă acces la Alerta Știri! pe e-mail, Anuarul Media Expres și zilnic la REVISTA PRESEI, cu ultimele știri media, tv și comunicații, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știri verificate, la liber, pentru toți cei interesați de programe TV, radio, conținut online, cablu, comunicații, audiovizual și film (cinematografie). Noi ținem în arhivă istoria audiovizualului. Click aici pentru prima nostră știre online, când foarte puține dintre marile ziare și reviste nici nu se gândeau la versiuni digitale și la prezența pe web.

Pentru abonamente click aici




© 2001 -  Media Expres SRL