×

Publicitate -- Data și ora publicării: 15.11.2016 15:50:10

CAMPANIE INFORMARE-OBA / IAB România și Consiliul Român pentru Publicitate derulează o campanie de informare despre publicitatatea bazată pe comportamentul online



București (MEDIA EXPRES) / 15 nov 2016 / Versiunea locală a unei campanii paneuropene coordonată de asociația EDAA - European Interactive Digital Advertising Alliance - pentru informarea publicului asupra publicității bazate pe comportamentul online a fost lansată la 15 noiembrie de către IAB România și Consiliul Român pentru Publicitate (RAC), potrivit unui comunicat difuzat pe site-ul RAC.

Inițiativa urmărește să informeze utilizatorul asupra publicității bazată pe comportamentul utilizatorilor online (Online Behavioural Advertising - OBA) și a opțiunilor pe care aceștia le au la îndemână pentru a gestiona modul în care le sunt livrate reclamele.

Campania va rula pe cele mai vizitate site-uri din România în perioada 15 Noiembrie - 20 decembrie și se adresează utilizatorilor de Internet.

Proiectul este implementat la nivel local de catre IAB Romania si Consiliul Roman pentru Publicitate – RAC.

Campania europeană a fost creată, dezvoltată și finanțată de către EDAA (European Interactive Digital Advertising Alliance) și implementată împreună cu Mediacom România. Conceptele creative sunt variate și includ mesaje precum: “Află cum poți să controlezi publicitatea pe care o vezi online”, “Acest simbol te ajută să personalizezi publicitatea online” - cu referire la simbolul grafic ce apare în reclamele furnizate pe baza interesului consumatorului.

Bannerul trimite utilizatorul pe o pagină de informare despre publicitatea online, despre modul în care aceasta finanțează conținutul online și serviciile digitale disponibile pe scară largă sau modul în care utilizatorul își poate administra preferințele pentru livrarea publicității online bazată pe interes (gestionarea cookie-urilor prin platforma centralizată - www.youronlinechoices.eu). Pe aceeași pagină, consumatorii pot urmări două filme explicative legate de modul cum funcționeaza publicitatea comportamentală online.

Simbolul grafic face parte din inițiativa europeană de autoreglementare a Online Behavioural Advertising – OBA- condusă de EDAA și susținută de Comisia Europeană, IABEurope, EASA, EACA și de alte organizații care au ca obiectiv dezvoltarea și protejarea industriei de publicitate digitală.

Oliver Gray, Director General al EDAA a declarat: ”Lansarea campaniei de informare a utilizatorului de Internet dezvoltată de EDAA și implementată în România cu sprijinul RAC și IAB Romania, reprezintă un pas important în direcția creșterii transparenței modului în care este livrată publicitatea online către public și față de mediul digital. Ne propunem să clarificăm posibilitățile pe care le are un consumator de a gestiona ceea ce i se afișează pe ecran pe baza comportamentului său ca și pe baza preferințelor de navigare online. Sperăm să declanșăm astfel un interes cel puțin la fel de ridicat din partea consumatorilor din România, în sensul creșterii încrederii în OBA, cum am generat în alte piețe Europene unde am derulat această campanie”.

Consiliul Roman pentru Publiciate – RAC- este Membru al EASA și, în conformitate cu Recomandarea EASA de bune practici pentru OBA, va gestiona sesizările consumatorilor despre publicitatea furnizată pe baza comportamentului utilizatorului în mediul online. RAC administrează un set de reguli specifice OBA în România.

Companiile ce practică livrarea de publicitate bazată pe interesul utilizatorilor trebuie să țină cont de aceste reguli și, mai ales, trebuie să se asigure că participă în Programul European de Autoreglementare pentru OBA (vezi: www.edaa.eu)

Bannerele campaniei pot fi găsite online la adresa: catalini.punct.ro/ads/banners_romanian, iar linkul la care trimit se află pe pagina de internet PCO: www.youronlinechoices.com/ro/despre-publicitatea-comportamentala-online .

Consiliul Român pentru Publicitate sau Romanian Advertising Council (RAC - www.rac.ro) este o organizație profesională, non-guvernamentală, nonprofit și independent, înființată în anul 1999. Activitatea principală a Consiliului este autoreglementarea în Publicitate. RAC are 72 de membri: companii, agenții de publicitate, media și asociații profesionale. La rândul său, Consiliul Român pentru Publicitate este membru în organizații europene (EASA – European Advertising Standards Alliance) sau globale (IAA – Internațional Advertising Alliance).

IAB Romania este asociația industriei de marketing și publicitate online din România, membru al rețelei IAB Europe (www.iabeurope.eu). Fondată în 2006, reunește în prezent agenții de publicitate, regii de media, publisheri autohtoni și companii prestatoare de servicii dedicate industriei de publicitate online.

Proiectele IAB România includ: Studiul ROADS (Valoarea pieței de publicitate online din Romania), IAB Academy, IAB MIXX Awards România, Manifestul pentru Calitate în Publicitatea Online, Standarde și Bune Practici, Decalogul IAB, Studiul AdBlock în România, IAB Breakfast.

Alianța Europeană pentru Publicitatea Digitală Interactivă (www.edaa.eu) este o organizație non-profit, cu sediul la Bruxelles, responsabilă pentru adoptarea inițiativei de autoreglementare pentru Online Behavioural Advertising (OBA) în întreaga Europă. EDAA acordă a licența pentru simbolul OBA și oferă mijloace tehnice consumatorilor pentru transparența și controlul OBA, prin platforma on-line youronlinechoices.eu.
(MEDIA EXPRES)


Dacă tot ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici




Revista MEDIA EXPRES ediția curentă
Gratuit online, doar un click: Most recent issue of monthly Media Expres 1st Cover


Anuarul MEDIA EXPRES cu ediția 2023-2024 este online!
Gratuit online, doar un click: Latest issue Media Expres YEARBOOK 1st Cover




Abonamentele la știrile MEDIA EXPRES va oferă acces la Alerta Știri! pe e-mail, Anuarul Media Expres și zilnic la REVISTA PRESEI, cu ultimele știri media, tv și comunicații, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știri verificate, la liber, pentru toți cei interesați de programe TV, radio, conținut online, cablu, comunicații, audiovizual și film (cinematografie). Noi ținem în arhivă istoria audiovizualului. Click aici pentru prima nostră știre online, când foarte puține dintre marile ziare și reviste nici nu se gândeau la versiuni digitale și la prezența pe web.

Pentru abonamente click aici




© 2001 -  Media Expres SRL