×

Revista presei -- Data și ora publicării: 12.01.2018 16:08:54

REVISTA PRESEI / 12 ian 2018 /




Iohannis cere Parlamentului reexaminarea proiectului de modificare şi completare a legii privind dreptul de autor şi drepturile conexe
Da Vinci Learning se numește Da Vinci Kids în timpul zilei
Companiile cu cele mai mari investiții în publicitatea RADIO – anul 2017
Topul radiourilor cu cele mai mari vânzări de publicitate în 2017
Televizorul rulabil, un gadget admirabil. LG a prezentat ecranul care se face sul
Christian Sabbagh debutează pe radio cu „subiecte din stradă“: la ce post se va auzi şi cu cine va face echipă
Sergiu Floroaia pleacă de la matinalul Kiss FM: „Anul începe ca naiba pentru că a trebuit să găsim un prezentator nou“. Cine este înlocuitorul
Preselecţia Eurovision România va fi difuzată în premieră de Televiziunea Română
Când începe Bravo, ai stil All Stars și care sunt concurentele
AUDIENȚE. Guess my age, editia a doua, cifre peste debut. Antena 1 a condus la nivel național
Serialul Fructul oprit va debuta la Antena 1 săptămâna viitoare.
Schimbare la matinalul Kiss FM. Pleacă Sergiu Floroaia. Cine vine? Un comediant, vlogger, finalist iUmor
Cătălin Botezatu, jurat în locul lui Răzvan Ciobanu la Bravo, ai stil!
CE propune investiţii de un miliard de euro pentru construirea unei infrastructuri de supercalculatoare europene de talie mondială


Iohannis cere Parlamentului reexaminarea proiectului de modificare şi completare a legii privind dreptul de autor şi drepturile conexe
Preşedintele României, Klaus Iohannis, a trimis Parlamentului spre reexaminare, vineri, Legea pentru modificarea şi completarea Legii nr. 8/1996 privind dreptul de autor şi drepturile conexe, care transpune directiva europeană privind gestiunea colectivă a acestor drepturi şi acordarea de licenţe multiteritoriale pentru drepturile asupra operelor muzicale pentru utilizare online pe piaţa internă. În cererea adresată preşedintelui Senatului, Călin Popescu-Tăriceanu, Iohannis arată că legea pentru modificarea şi completarea Legii nr. 8/1996 privind dreptul de autor şi drepturile conexe transpune Directiva nr. 2014/26/UE privind gestiunea colectivă a drepturilor de autor şi a drepturilor conexe şi acordarea de licenţe multiteritoriale pentru drepturile asupra operelor muzicale pentru utilizare online pe piaţa internă. „În acest sens, legea defineşte entităţile de gestiune independente, introduce dispoziţii cu privire la modul de organizare, funcţionare şi desfăşurare a activităţii organismelor de gestiune colectivă a drepturilor de autor şi a drepturilor conexe, stabileşte procedura de acordare a licenţelor multiteritoriale pentru drepturile online asupra operelor muzicale de către organismele de gestiune colectivă, reconfigurează atribuţiile Oficiului Român pentru Drepturile de Autor şi intervine asupra regimului sancţionator. Totodată, prin dispoziţii tranzitorii se prevede încetarea aplicabilităţii anumitor dispoziţii cuprinse în metodologiile aflate în curs de derulare”, arată documentul.
https://www.news.ro/politic-intern/iohannis-cere-parlamentului-reexaminarea-proiectului-de-modificare-si-completare-a-legii-privind-dreptul-de-autor-si-drepturile-conexe-1922403412002018011217583880

Da Vinci Learning se numește Da Vinci Kids în timpul zilei
La 10 ani de la lansare, Da Vinci Media a adoptat o identitate vizuală reîmprospătată a brandului Da Vinci Learning, televiziune care este destinată copiilor, în cursul zilei, și părinților după ora 20:00, cu păstrarea în logo doar a textului „Da Vinci” și a simbolului cochiliei de melc, folosind culorile roșu cu inserții de galben, informează Media Expres. Modernizarea mărcii se concentrează pe blocul actualizat „Copii și familie”, inițial, în vreme ce brandingul nou pentru blocul „Adulți” va fi lansat mai târziu, în 2018, conform Media Expres. Televiziunea și-a schimbat numele în „Da Vinci Kids” pe parcursul zilei și și-a actualizat logo-ul în timpul emisiei și în afara ei, aspectul, culoarea și fontul. Noul brand va fi extins la site-ul web www.davincikids.tv, platformele social media, on-air (înainte de ora 20:00) și în noua lor aplicație, „Da Vinci Kids App”, care se lansează în 2018, în mai multe țări inclusiv în România. Un motiv important pentru actualizarea mărcii lor a fost acela de a crea o atractivitate mai puternică pentru copii și părinți.
http://www.forbes.ro/da-vinci-learning-se-numeste-da-vinci-kids-timpul-zilei-104031

Companiile cu cele mai mari investiții în publicitatea RADIO – anul 2017
Anul 2017 a fost bun pentru piața de radio. Numărul de spoturi difuzate de principalele 11 rețele de radio, monitorizate de BRAT, a crescut cu 15%, în timp ce volumul brut de publicitate (rate card) s-a majorat cu 17,5% față de anul precedent. Numărul de spoturi difuzate pe piața radio (11 rețele) a fost de 665.132, în creștere cu 15%, în timp ce bugetul total, calculat la tarifele-listă (rate card), s-a ridicat la 245,3 milioane de euro, mai mare cu 17,5% față de 2016. Zdrovit România, distribuitor de produse farmaceutice pe bază de vitamine, suplimente alimentare, OTC și produse de îngrijire orală, este cel mai mare consumator de radio în anul 2017, cu un volum brut de 34,7 milioane euro (rate card), în creștere cu 21% față de anul 2016. Acest buget reprezintă 14,2% din totalul volumului investit pe piața radio. Pe locul secund în topul investitorilor se află Altex, compania de retail electrocasnice, electronice și IT&C, care a înregistrat o creștere a volumului brut de 105%, conform studiului „Monitorizarea Investițiilor în Publicitatea pentru Radio (MIPR) realizat de Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT). Cea de-a treia poziție în top este ocupată de Media Galaxy, companie de retail din același grup cu Altex, care a obținut o creștere de 59% a bugetului brut de publicitate față de 2016, ajungând la 9,4 milioane euro (rate card).
http://www.forbes.ro/companiile-cu-cele-mai-mari-investitii-publicitatea-radio-anul-2017-104035

Topul radiourilor cu cele mai mari vânzări de publicitate în 2017
Bugetele de publicitate atrase de Radio ZU și Europa FM au crescut în 2017 cu 13,4%, respectiv 16,7%. Kiss FM a suferit o pierdere de 5,3% a volumului brut de publicitate (rate card). Canalul de stat Radio România Actualități și crescut volumul brut cu 32,3%. Radio ZU este rețeaua cu cel mai mare buget de publicitate vândut în 2017, având un volum brut de 55,5 milioane de euro (rate card), conform studiului „Monitorizarea Investițiilor în Publicitatea pentru Radio” (MIPR), realizat de Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT). Volumul brut de la Radio ZU este mai mare cu 13,4% față de anul 2016. Pe locul secund în topul publicității a urcat Europa FM, care a realizat un volum brut de 48,05 milioane de euro (rate card), în creștere cu 16,7% față de bugetul din 2016. Astfel, Europa FM a depășit în volum rețeaua Kiss FM, care a avut un buget de 40,1 milioane de euro (rate card). Bugetul de la Kiss FM a scăzut cu 5,3%. De altfel, Kiss FM (-5,3%) și Pro FM (-13%) sunt singurele rețele din cele 11 monitorizate de BRAT care au suferit pierderi de publicitate în 2017. Bugetele celorlalte stații au evoluat astfel: Magic FM (1,5%), Radio România Actualități (32,3%), Digi FM (67,2%), Virgin Radio (68,4%) și Rock FM (3,4%).
http://www.forbes.ro/topul-radiourilor-cu-cele-mai-mari-vanzari-de-publicitate-2017-104089

Televizorul rulabil, un gadget admirabil. LG a prezentat ecranul care se face sul
Pasionaţii de gadget-uri şi cronicarii de specialitate stau în fiecare an cu ochii pe salonul de tehnologie CES din Las Vegas, aşteptând să fie surprinşi de o invenţie ieşită din comun. Iar la ediţia din acest an, obiectul admiraţiei unanime a fost televizorul care se rulează, cu ecran OLED de rezoluţie 4K şi diagonala de 165 de centimetri, prezentat de sud-coreenii de la LG. Compania LG, renumită pentru calitatea ecranelor pe care le produce, fie că e vorba de televizoare, monitoare sau de telefoane mobile, nu e la prima ispravă de acest gen. LG a prezentat încă din 2013 un ecran flexibil, pentru ca în 2016 să aducă un display care se rulează, cu o diagonală de 45 de centimetri. Atunci însă, prototipul era în mod evident în faza „de laborator“, fiind de altfel prezentat de un specialist cu mănuşi albe. Acum, nu numai că aparatul apare ca un produs finit, iar ecranul este de tip OLED, suficient de subţire pentru a putea fi rulat pe un ax, diagonala lui a fost dusă la 165 de centimetri, suficientă pentru cei mai pretenţioşi clienţi, iar rezoluţia – la 4K, adică la nivelul celor mai performante dintre televizioarele actuale. Specialiştii publicaţiei The Verge, care l-au văzut „pe viu“ la CES 2018, spun că imaginea nu se deosebeşte cu nimic de cea oferită de alte modele OLED fabricate de LG.
http://adevarul.ro/tech/gadget/televizorul-rulabil-gadget-admirabil-lg-prezentat-ecranul-sul-1_5a57a9a9df52022f756959ae/index.html

Christian Sabbagh debutează pe radio cu „subiecte din stradă“: la ce post se va auzi şi cu cine va face echipă
Jurnalistul Christian Sabbagh va avea emisiune şi la radio, începând din 19 ianuarie, când va prezenta săptămânal „subiecte din stradă“. După 20 de ani de presă, jurnalistul Christian Sabbagh marchează o premieră în cariera lui: ipostaza de om de radio. Începând de săptămâna viitoare, de pe 19 ianuarie, vedeta Kanal D intră în echipa GoldFM, în emisiunea „Pe româneşte“, prezentată de Gabriel Fereşteanu, jurnalist la „Evenimentul Zilei“.   „Emoţiile sunt inerente, ca la orice început şi iată, că după atâţia ani de presă, ne vom auzi şi pe radio. Poate că pare ciudat ca după toţi aceşti ani să mai am emoţii, dar pentru mine radioul este o mare provocare. Abia aştept să ne auzim de la ora 15.00 pe Gold FM“, a declarat Christian Sabbagh.  Jurnalistul va aduce săptămânal subiecte din stradă, de lângă români în emisiunea „Pe româneşte“. Programul prezintă experimente sociale cu români simpli şi reportaje surprinzătoare. În studio, în cadrul emisiunii, dezbat săptămânal subiectele şi jurnalistele Sandra Sălăgean şi Georgiana Ioniţă.
http://adevarul.ro/entertainment/tv/christian-sabbagh-debuteaza-radio-subiecte-strada-post-auzi-echipa-1_5a586767df52022f756e06b8/index.html

Sergiu Floroaia pleacă de la matinalul Kiss FM: „Anul începe ca naiba pentru că a trebuit să găsim un prezentator nou“. Cine este înlocuitorul
Sergiu Floroaia părăseşte matinalul Kiss FM după trei ani, după cum a anunţat postul de radio într-o manieră inedită. Astfel, de la jumătatea lunii ianuarie, Andrei Ciobanu va avea un nou coleg pentru a prezenta cel mai ascultat program al dimineţii din întreaga ţară. „Anul nou începe ca naiba pentru Kiss FM. Asta pentru că a trebuit să găsim un prezentator nou pentru matinal. Sergiu a luat decizia de a se retrage din emisiune fiindcă îşi doreşte să petreacă mai mult timp cu iubita şi cu fiul lor“, anunţă reprezentanţii postului de radio pe Facebook. 
http://adevarul.ro/entertainment/tv/sergiu-floroaia-pleaca-matinalul-kiss-fm-anul-incepe-naiba-trebuit-gasim-prezentator-nou-inclouitorul-1_5a585f8bdf52022f756dcb96/index.html

Preselecţia Eurovision România va fi difuzată în premieră de Televiziunea Română
Preselecţia Eurovision România, în care sunt prezentate toate piesele înscrise la ediţia din acest an a concursului, va fi difuzată în premieră de Televiziunea Română, la TVR 1, vineri, sâmbătă şi duminică, de la ora 21.00. Programul „Eurovision 2018 Preselecţia” este primul show televizat din cadrul ediţiei din acest an a proiectului selecţiei naţionale. La preselecţie, artiştii au fost invitaţi în Studioul 2 al TVR pentru a-şi susţine piesele live, în faţa juriului şi a camerelor de filmat, informează Televiziunea Română. Semifinalele Eurovision România vor avea loc la Focşani (21 ianuarie), Timişoara (28 ianuarie), Craiova (4 februarie), Turda (11 februarie) şi Sighişoara (18 februarie). Organizatorii au stabilit repartizarea pe semifinale a celor 60 de piese, în fiecare semifinală urmând să intre câte 12 piese.
http://adevarul.ro/entertainment/tv/preselectia-eurovision-romania-difuzata-premiera-televiziunea-romana-1_5a5796bedf52022f7568e7d0/index.html

Când începe Bravo, ai stil All Stars și care sunt concurentele
Bravo, ai stil! All Stars ce reunește concurente din sezoanele precedente ale sow-ului va debuta în această lună la Kanal D. Sunt 11 fete ce vor concura pentru marele premiu de 100.000 de lei. Concurentele Bravo, ai stil All Stars vor fi Silvia, Alina, Andreea, Larisa (concurente in primul sezon), Marisa, Denisa, Otilia, Irina (concurente din cel de-al doilea sezon), Iuliana, Emiliana si Beatrice (participante in cel de-al treilea sezon „Bravo, ai stil!”). Emisiunea „Bravo, ai stil! All Stars” va începe din 22 ianuarie și va fi difuzata in fiecare zi, de luni pana vineri, de la ora 16:30, la Kanal D. Prima Gala „Bravo, ai stil! All Stars" va putea fi urmarita sambata, 27 ianuarie, imediat dupa „Exatlon".
https://www.paginademedia.ro/2018/01/cand-incepe-bravo-ai-stil-all-stars-si-care-sunt-concurentele

AUDIENȚE. Guess my age, editia a doua, cifre peste debut. Antena 1 a condus la nivel național
A doua ediție a emisiunii Guess my age, prezentată de Dan Negru la Antena 1, a pus postul pe prima poziție după media națională. Cifrele au fost peste ediția de debut, la nivelul întregii țări și la orașe. La orașe și pe publicul comercial, Antena 1 a fost după Pro TV.  NAȚIONAL. Show-ul prezentat de Dan Negru a obținut joi seara o medie de 1,6 milioane de telespectatori. Postul a fost la mică distanță de Pro TV, care a ocupat locul secund, cu filmul Cod de acces: Sworfish.
https://www.paginademedia.ro/2018/01/audiente-guess-my-age-editia-a-doua
 
Serialul Fructul oprit va debuta la Antena 1 săptămâna viitoare.
Carmen Tănase, Adrian Titieni, Marian Râlea și Adriana Trandafir fac parte din distribuție
Produs de Ruxandra Ion, serialul „Fructul oprit” va avea marea premierã luni, 15 ianuarie, de la ora 20:00, la Antena 1, câte un episod pe săptămână. Din distribuția noului serial de pe Antena 1 fac parte Carmen Tănase, Adrian Titieni, Marian Râlea, Adriana Trandafir, Doru Ana, Adriana Șchiopu, Virginia Rogin, Alina Chivulescu, Michaela Prosan, Petru Păun, Mihai Călin, Doinița Oancea, Cristina Ciobănașu, Vlad Gherman, Alina Pușcaș, Paul Chiribuță, Conrad Mericoffer, Cosmina Dobrotă, Mădălina Anea, Ana Crețu, Mădălina Craiu și Tudor Roșu vor putea fi urmăriți în “Fructul oprit”.
https://www.paginademedia.ro/2018/01/serial-fructul-oprit-antena-1

Schimbare la matinalul Kiss FM. Pleacă Sergiu Floroaia. Cine vine? Un comediant, vlogger, finalist iUmor
Echipă nouă de prezentatori la matinalul Kiss FM Râzi cu Sergiu și Andrei. Din 15 ianuarie, matinalul - până acum prezentat de Sergiu Floroaia și Andrei Ciobanu, va avea o altă formulă, potrivit informațiilor Paginademedia.ro. Sergiu Floroaia pleacă de la matinalul Kiss FM. "Și-a dorit să petreacă mai mult timp cu familia sa", spun cei de la Kiss FM, fără alte detalii legate de această schimbare. Oficialii spun că Floroaia "a decis să facă această schimbare la începutul anului". Sergiu Floroaia și Andrei Ciobanu au făcut echipă trei ani (2014-2017) la Kiss FM.
https://www.paginademedia.ro/2018/01/schimbare-la-matinalul-kiss-fm-pleaca-sergiu-floroaia-cine-vine-un-comediant-vlogger-finalist-iumor

Cătălin Botezatu, jurat în locul lui Răzvan Ciobanu la Bravo, ai stil!
Cătălin Botezatu este noul jurat al emisiunii Bravo, ai stil!, de pe Kanal D, în locul lui Răzvan Ciobanu, care a părăsit show-ul pentru a se dedica business-ului său personal. Botezatu a mai participat în trecut la emisiune, dar în calitate de invitat. Bravo, ai stil! va începe pe Kanal D pe 22 ianuarie, într-o formulă "All Stars", în care vor fi în competiție cele mai importante concurente ale sezoanelor trecute. Juriul complet Bravo, ai stil! All Stars: Cătălin Botezatu, Iulia Albu, Maurice Munteanu, Raluca Bădulescu.
https://www.paginademedia.ro/2018/01/catalin-botezatu-jurat-in-locul-lui-razvan-ciobanu-la-bravo-ai-stil
CE propune investiţii de un miliard de euro pentru construirea unei infrastructuri de supercalculatoare europene de talie mondială
Comisia Europeană a prezentat joi o serie de măsuri care au drept scop construirea unei infrastructuri de supercalculatoare europene de talie mondială, o iniţiativă care prevede investiţii din partea Uniunii Europene şi a statelor membre, se arată într-un comunicat al forului comunitar. Este nevoie de supercalculatoare pentru a procesa cantităţi din ce în ce mai mari de date. În acelaşi timp, acestea aduc beneficii pentru societate în multe domenii, de la asistenţă medicală şi energie din surse regenerabile la siguranţă auto şi securitate cibernetică. Iniţiativa Comisiei este esenţială pentru competitivitatea şi independenţa UE în domeniul economiei datelor. În prezent, în Uniunea Europeană se poate constata că, din ce în ce mai mult, oamenii de ştiinţă şi industria îşi procesează datele în afara UE, pentru că la nivel european nu dispun de capacitatea necesară de prelucrare a datelor. Această lipsă de independenţă reprezintă o ameninţare pentru viaţa privată, protecţia datelor, secretul comercial şi proprietatea asupra datelor, în special în cazul aplicaţiilor sensibile.
http://www.economica.net/ce-propune-investitii-de-un-miliard-de-euro-pentru-construirea-unei-infrastructuri-de-supercalculatoare-europene-de-talie-mondiala_148650.html
(MEDIA EXPRES)


Dacă tot ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici




Revista MEDIA EXPRES ediția curentă
Gratuit online, doar un click: Most recent issue of monthly Media Expres 1st Cover


Anuarul MEDIA EXPRES cu ediția 2023-2024 este online!
Gratuit online, doar un click: Latest issue Media Expres YEARBOOK 1st Cover




Abonamentele la știrile MEDIA EXPRES va oferă acces la Alerta Știri! pe e-mail, Anuarul Media Expres și zilnic la REVISTA PRESEI, cu ultimele știri media, tv și comunicații, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știri verificate, la liber, pentru toți cei interesați de programe TV, radio, conținut online, cablu, comunicații, audiovizual și film (cinematografie). Noi ținem în arhivă istoria audiovizualului. Click aici pentru prima nostră știre online, când foarte puține dintre marile ziare și reviste nici nu se gândeau la versiuni digitale și la prezența pe web.

Pentru abonamente click aici




© 2001 -  Media Expres SRL