×

Comunicaţii -- Data și ora publicării: 02.03.2018 16:15:52

UPC-BROADBAND LA SATE-AUTORIZARE / UPC cere simplificarea autorizării construcțiilor rețelelor pentru broadband-ul la sate



București (MEDIA EXPRES) / 2 mar 2018 / Robert Redeleanu, CEO UPC România și Ungaria, a declarat la 2 martie la București, în cadrul unei întâlniri cu ziariștii, că autorizarea rețelelor de telecomunicații trebuie simplificată și zonele rurale pentru care se vor da finanțări europene pentru construirea de rețele broadband trebuie condensate, altfel nu vor putea fi exploatate din punct de vedere economic.

“Proiectul Ronet este important și necesar, nu am participat la primul din cauza barierelor la autorizarea rețelelor, la Ronet 2 am participat la consultările publice unde am găsit înțelegere din partea autorităților. Am susținut că autorizarea construcțiilor trebuie simplificată semnificativ și că este nevoie să avem o clusterizare a zonelor, trebuie oferită o alegere condensată pentru că după construcție, rețelele la sate vor fi din punct de vedere economic greu de exploatat”, a răspuns Redeleanu la întrebarea Media Expres care va fi implicarea UPC în construcția de rețele broadband în zonele subvenționate din fonduri europene și guvernamentale. El a explicat că autorizarea construcțiilor de rețele este diferită de la o autoritate locală la alta, fapt care duce la o birocrație uriașă.

„Este în continuare esențială și reglementarea tarifelor de acces la infrastructura deținută în special de firmele de electricitate. ANCOM trebuie să comunice tarifele orientative pentru stâlpi, în normele tehnice pe care a promis că le va elabora anul acesta, înainte de a fi cu adevărat un arbitru între cablu și companiile de energie”, a mai spus directorul UPC România.

Redeleanu nu a comentat zvonurile privind tranzacția dintre Vodafone și Liberty Global, spunând totuși că rețelele în Europa Centrală și de Est sunt foarte fragmentate și este loc în continuare pentru consolidare, atât la nivelul companiilor mici, cât și la nivelul companiilor mari. „Eu văd totuși o liniaritate, companiile și-au făcut planuri și nu vor exista mișcări bruște, nu vom vedea așadar nimic în 2018”.

Redeleanu a considerat că una dintre principalele sale realizări în cei cinci ani de când conduce UPC România este transformarea perspectivei asupra companiei, care era văzută de public ca fiind „cei care vin, instalează un cablu și lasă un set-top-box în casă”, într-o companie „creatoare de momente, bucurie, satisfacție, și, ce este mai important, clienții nu mai reziliază acum contractele. Doar să ne gândim la vitezele de internet, la un preț aproape neschimbat, față de acum cinci ani, beneficiile sunt mult mai mari”.

Redeleanu a mai trecut la realizări importante și creșterea acoperirii UPC România de la 2,1 milioane de case la peste trei milioane și apropierea numărului de abonați la cablu de cifra de un milion. „Este semnificativ că pe rețelele noi construite pentru extinderea acoperirii la peste trei milioane de abonați am ajuns, în aceste zone, la o cotă de piață de 20%, ceea ce nu este puțin într-un an. Sunt sigur că o să creștem cel puțin până la cota de piață a companiei la nivel național, care este de 35%”. UPC și-a extins acoperirea serviciilor prin construirea de rețele noi mai ales în nordul Bucureștiului – județele Ilfov, Prahova, Buzău - și în nordul și estul Moldovei, a precizat directorul UPC.

Comentând plecarea sa de la conducerea operațiunilor UPC din România, Redeleanu a spus că pe lângă numeroasele reușite și bilanțurile comerciale pozitive, a avut și „blindspot-uri” și că este importantă o perspectivă proaspătă asupra business-ului, care va veni odată cu noul director, în condițiile continuității strategiei companiei.

Robert Redeleanu și-a luat la revedere de la ziariștii de media și telecom cu care a colaborat în ultimii ani și le-a mulțumit oficial din parea companiei, într-o conferință de presă informală desfășurată la 2 martie la club Dialogue, în București.
(MEDIA EXPRES)


Dacă tot ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici




Revista MEDIA EXPRES ediția curentă
Gratuit online, doar un click: Most recent issue of monthly Media Expres 1st Cover


Anuarul MEDIA EXPRES cu ediția 2023-2024 este online!
Gratuit online, doar un click: Latest issue Media Expres YEARBOOK 1st Cover




Abonamentele la știrile MEDIA EXPRES va oferă acces la Alerta Știri! pe e-mail, Anuarul Media Expres și zilnic la REVISTA PRESEI, cu ultimele știri media, tv și comunicații, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știri verificate, la liber, pentru toți cei interesați de programe TV, radio, conținut online, cablu, comunicații, audiovizual și film (cinematografie). Noi ținem în arhivă istoria audiovizualului. Click aici pentru prima nostră știre online, când foarte puține dintre marile ziare și reviste nici nu se gândeau la versiuni digitale și la prezența pe web.

Pentru abonamente click aici




© 2001 -  Media Expres SRL