×

Revista presei -- Data și ora publicării: 20.06.2018 10:53:47

REVISTA PRESEI / 20 iun 2018 /



Roland Garros 2018 a generat audiențe record pe toate platformele Eurosport
Cinemaraton difuzează timp de peste 24 de ore filme și emisiuni dedicate actorului Florin Piersic
Cum se vede piața media, dacă excludem publicul fără acces la net: Reticență mare a consumatorilor de știri
Televiziunea în 2017. Românii, din nou campioni la aruncarea cu privirea. Grupul Pro, cele mai mari venituri din reclame. Posturile de nișă, în creștere. Show-urile TV, din ce în ce mai atractive pentru români
Povestea Pavianului continuă. Instanța a anulat amenda dată lui CTP pentru că a comparat coafura Vioricăi Dăncilă cu a unui pavian cu mantie
Cine prezintă Vrei să fii milionar pe Kanal D?
A fost pe gustul audienței. Chefii n-au avut emoții în fața Campionatului Mondial
Ei și ceilalți: Antena 3 și România TV, note mari pentru încredere de la publicul lor, note mici de la cei care nu se uită
MŢR ar fi refuzat proiecţia unui film românesc. Tudor Giurgiu: „Problema nu e eventuala temere că filmul ar fi un rebut ci că e «un film cu lesbiene»“
Emisiunea culinară "Chefi la cuţite" a fost lider de audienţă pe toate categoriile de public


...


Roland Garros 2018 a generat audiențe record pe toate platformele Eurosport

Eurosport înregistrează cele mai bune audiențe pentru Roland Garros din ultimii treisprezece ani în Europa: 56.9 millioane de telespectatori au urmărit transmisiunile meciurilor de la Eurosport. Finala Simona Halep - Sloane Stephens se află în top patru audiențe all-time pentru Eurosport România. Peste 56,9 milioane de fani de pe întregul continent au avut ocazia să urmărească Openul Franței în direct la Eurosport, audiențele din acest an înregistrând o creștere de 11% față de ediția din 2017. Platformele digitale Eurosport au înregistrat peste 29 de milioane de vizionări video pe parcursul evenimentului, ceea ce a reprezentat o creștere de 23% pentru canalele de social-media ale Eurosport: Facebook, YouTube și Instagram. Finala feminină dintre Simona Halep și Sloane Stephens a fost cea mai vizionata din 2005 până în prezent. O medie de aproximativ 3,7 milioane de telespectatori din toată Europa au urmărit programele Eurosport pentru a vedea prima victorie românească într-o finală feminină de la Roland Garros din ultimii 40 de ani. La nivel european, o medie de 4,5 milioane de telespectatori au urmărit duminică, 10 iunie, finala dintre Rafael Nadal și Dominic Thiem. Cifrele de audiență au transformat acest eveniment în cea mai urmarită finală masculină de la Roland Garros din anul 2005 încoace. În medie 1,3 milioane de telespectatori pe zi au urmărit duelurile de pe zgura pariziană de-a lungul celor 15 zile ale Openului Franței, ceea ce a făcut ca ediția din acest an a Roland Garros să fie cea mai vizionată din 2005 până în prezent. S-a înregistrat o creștere de 17% față de 2017 și + 35% față de anul 2016. România a contribuit semnificativ la această performanță, înregistrând o creștere +30% a cotei de piață în comparație cu 2017 (target all, urban). Tot în comparație cu 2017, finala feminină a adus o creștere de +27% în materie de reach (000), target Urban all, respectiv +36% bărbați 18-49.
https://www.forbes.ro/roland-garros-2018-generat-audiente-record-pe-toate-platformele-eurosport-121016

Cinemaraton difuzează timp de peste 24 de ore filme și emisiuni dedicate actorului Florin Piersic

Cinemaraton va difuza în cea mai lungă zi a anului, pe 21 iunie, un program de peste 24 de ore dedicat actorului Florin Piersic, difuzand filme, interviuri în exclusivitate precum și povestiri inedite de la filmări, informează Media Expres. Este pentru prima oară când o televiziune românescă va transmite non-stop, timp de 24 de ore, filme și interviuri despre Florin Piersic, notează Media Expres, potrivit unui comunicat difuzat de Cinemaraton. Începând de la ora 00:00, pe 21 iunie 2018, Cinemaraton are programate următoarele filme în care joacă Florin Piersic: „Haiducii lui Șaptecai”; „Racolarea”; „Misterele Bucureștilor”; „De-aș fi Harap Alb”; „Elixirul tinereții”; „Pintea”; „O lebădă iarna”; „Masca de argint”; „Săptămâna Nebunilor”; „Parașutiștii” și „Cuibul Salamandrelor”. Cele mai multe dintre filme vor fi prefațate de secvențe documentare “Povestea filmului” care vor oferi detalii din timpul fimărilor, de la oamenii direct implicați în producție. De asemenea, ziua cea mai lungă dedicată carierei marelui actor va conține un “CineInterviu” cu Florin Piersic precum și două interviuri-document realizate de Liana Tatos, cu Florin Piersic, în seria “Nemuritorii”. Cinemaraton este o televiziune dedicată în exclusivitate cinematografiei românești deținută de Digital Cable Systems SA, companie care furnizează din 2005 servicii de televiziune prin cablu, internet și telefonie clienților rezidențiali si de business. Compania operează, cu preponderență, în mediul rural și în orașele mici, având ca arie de acoperire peste 3.000 de localități din 35 de județe și operează sub denumirea comercială AKTA.
https://www.forbes.ro/cinemaraton-difuzeaza-timp-de-peste-24-de-ore-filme-si-emisiuni-dedicate-actorului-florin-piersic-121039

Cum se vede piața media, dacă excludem publicul fără acces la net: Reticență mare a consumatorilor de știri

România TV și Antena 3 - pe ultimele locuri în clasamentul încrederii publicului, Digi 24 și TVR - în topul audiențelor, iar știrile false - subiecte populare de discuție pentru publicul larg. Așa ar arăta imaginea pieței media din România, dacă am reduce-o doar la publicul cu acces la Internet, după cum reiese din sondajul Digital News Report 2018, realizat de Reuters Institute. Studiul internațional, făcut public săptămâna trecută, este disponibil aici. Luni, autoarea segmentului referitor la România, Raluca Radu, a detaliat rezultatele pentru piața locală, comparând datele cu cele obținute la nivel internațional. Sondajul pe care se bazează studiul este prezentat ca fiind relevant pentru publicul românesc utilizator de Internet, marja declarată de eroare pentru România fiind de +/-2,17%. Eșantionul folosit pe plan local a fost de 2048 de persoane, luându-se în calcul un grad de răspândire a Internetului de 63%. Cum se compară principalele rezultate obținute în sondajul Reuters, ce ia în considerare exclusiv publicul cu acces la net, și cele oferite de piața românească sau de alte studii ce iau în considerare populația României? Diferențele sunt substanțiale. Raportul Reuters separă media tradiționale (TV, radio, print) de cele online. În privința primelor, se remarcă faptul că Digi24 - stație care în clasamentul audiențelor este urmărită de 5-7 ori mai puțini oameni decât liderii pieței TV de știri, Antena 3 și România TV, apare aici pe locul 2, după Pro TV și înainte chiar de Antena 1. Este vorba despre răspunsul respondenților referitor la utilizarea săptămânală a diverselor medii.
https://economie.hotnews.ro/stiri-media_publicitate-22516364-cum-vede-pia-media-dac-excludem-publicul-acces-net-reticen-mare-consumatorilor-tiri-romnia-antena-3-coda-capitolul-ncredere.htm

Televiziunea în 2017. Românii, din nou campioni la aruncarea cu privirea. Grupul Pro, cele mai mari venituri din reclame. Posturile de nișă, în creștere. Show-urile TV, din ce în ce mai atractive pentru români

TELEVIZIUNEA, LA BANI MĂRUNȚI. Cât stau românii în fiecare zi cu ochii în televizor? Ce posturi au câștigat cel mai mult din publicitate? Cum au evoluat posturile de nișă? Care a fost interesul pentru marile formate de divertisment? Răspunsuri interesante din Media Fact Book, realizat de agenția Initiative. România se află pe primul loc la categoria privitul la televizor, în zona centrală și de Est a Europei. Un loc pe care și-l menține, de ani buni. CONSUM TV. Raportul atestă faptul că românii din mediul urban se uită în medie, timp de 6,4 ore pe zi la telezivor, iar cei aflați în categoria 18-49 urban, aproximativ 5,3 ore. Alte țări cu mare consum de tv sunt Bosnia și Herzegovina (6 ore Urban, 4,7 ore Urban 18-49), Albania (5,2 ore Urban, 5,2 ore Urban 18-49) sau Serbia (5,5 ore Urban, 3,8 ore Urban 18-49). În 2017 în România, piața televiziunii a crescut cu 14% față de 2016. Cele mai importante evenimente au fost procesele de rebranding. PUBLICITATE ÎN TV. În 2017, Central Media Enterprises (Pro TV, Pro 2, Pro X) a obținut aproape jumătate din veniturile din publicitate la televizor (47%). Antena Group a obținut 25%, urmat de Dogan Media (Kanal D), cu 10% și Prima TV (2%). Ce înseamnă, în bani (dintr-o piață totală de 273 de milioane), potrivit estimării Initiative: CME - 128,3 milioane euro, Intact - 68,3 milioane euro, Kanal D - 27,3 milioane euro, Prima TV - 5,5 milioane euro. CRESC NIȘELE. Posturi de televiziune precum Discovery, Paramount Channel, Comedy Central au reușit audiențe mai mari decât în 2016. REBRANDINGUL ANULUI. CME a trecut prin cel mai important proces de rebranding de la intrarea pe piața din România. Astfel, AcasăTV a devenit Pro 2, Acasă Gold a devenit Pro Gold. Sport.ro s-a transformat în Pro X. Pro Cinema și Pro TV și-au păstrat numele, însă au suferit modificări la nivel de logo și grafică. De asemenea, Dolce Sport a fost redenumit Telekom Sport.
https://www.paginademedia.ro/2018/06/televiziunea-in-2017-romanii-din-nou-campioni-la-aruncarea-cu-privirea-grupul-pro-cele-mai-mari-venituri-din-reclame-posturile-de-nisa-in-crestere-show-urile-tv-din-ce-in-ce-mai-atractive-pentru-romani

Povestea Pavianului continuă. Instanța a anulat amenda dată lui CTP pentru că a comparat coafura Vioricăi Dăncilă cu a unui pavian cu mantie

Curtea de Apel București i-a dat, marți, câștig de cauză jurnalistului Cristian Tudor Popescu în disputa cu Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării care îl amendase cu 1.000 de lei pentru că a comparat coafura premierului Viorica Dăncilă cu un pavian cu mantie, scrie HotNews.ro. Decizia nu e definitivă. Colegiul director al Consiliului Naţional pentru Combaterea Discriminării (CNCD) a votat, în ianuarie, în unanimitate o hotărâre prin care Cristian Tudor Popescu a fost amendat contraventional cu o mie de lei pentru că a comparat-o într-o emisiune la Digi 24 pe Viorica Dancila cu un pavian cu mantie. CNCD a considerat că asocierea reprezintă hărțuire și încalcă dreptul la demnitate, potrivit unui comunicat, citat de HotNews.ro. Tot cu 1.000 de lei a fost sancționat si moderatorul emisiunii, Cosmin Prelipceanu, pentru lipsa de reacție.
https://www.paginademedia.ro/2018/06/povestea-pavianului-continua-ctp-a-obtinut-in-instanta-anularea-amenzii-de-la-consiliul-pentru-combaterea-discriminarii

Cine prezintă Vrei să fii milionar pe Kanal D?

Kanal D se pregătește pentru noul sezon Vrei să fii milionar. Cine va prezenta? Răspunsul: o vedetă din postul TV. Este prima dată când show-ul va avea, în România, o prezentatoare - până acum, gazda emisiunii era Virgil Ianțu. Prezentatoarea Vrei să fii milionar va fi, potrivit informațiilor Paginademedia.ro, Teo Trandafir, care prezintă la Kanal D și emisiunea Teo Show. Show-ul de televiziune va fi produs de compania Zucchero, cei care s-au ocupat de format și la ultimele sezoane difuzate în România, pe Prima TV și pe Kanal D. Zucchero Media este, totodată, producătorul emisiunilor Roata norocului (Kanal D), Visuri la cheie (Pro TV) și Câștigă România (TVR 2). Emisiunea va fi pe Kanal D în grila de toamnă.
https://www.paginademedia.ro/2018/06/exclusiv-cine-prezinta-vrei-sa-fii-milionar-pe-kanal-d-doua-indicii-e-vedeta-kanal-d-si-a-fost-vedeta-pro-tv

A fost pe gustul audienței. Chefii n-au avut emoții în fața Campionatului Mondial

Antena 1 a fost lider de audiență cu Chefi la cuțite, ediția de luni, 18 iunie. Pe toate targeturile. Show-ul produs de Mona Segall a fost urmărit de peste 1,4 milioane de telespectatori din întreaga țară. Locul secund a fost al Pro TV, care a avut la concurență o reluare a serialului Las Fierbinți, urmată de filmul „Pixels, o aventură digitală”, cu Adam Sandler. Locul al treilea, la nivel național, a fost al TVR 1, care a avut, de la 21.00, meciul Tunisia - Anglia, din grupele Cupei Mondiale de Fotbal. Cooking Show-ul de pe Antena 1 a obținut cifre bune și pe publicul comercial: 390.000 de persoane a fost media Antenei 1, în timp ce locul al doilea, ocupat de Pro TV, avea 250.000, media.
https://www.paginademedia.ro/2018/06/audiente-chefi-la-cutite-lider-si-la-bataie

Ei și ceilalți: Antena 3 și România TV, note mari pentru încredere de la publicul lor, note mici de la cei care nu se uită

TELEVIZIUNILE ȘI ÎNCREDEREA. Publicul, de partea lor. Cum stau posturile de televiziune la capitolul încredere? Cum le penalizează publicul dacă "derapează"? Le penalizează cumva? Un clasament și câteva concluzii de notat. România TV și Antena 3 sunt "codașe" la capitolul încredere. Au note foarte mici de la cei care doar "au auzit" de ele, dar nu le urmăresc în mod frecvent. Publicul lor tradițional are însă altă părere: cei care urmăresc cele două stații au acordat încredere mult mai mare celor două stații. Cei care nu urmăresc Antena 3 și România TV dar "au auzit" de canalele de știri le-au dat note în jur de 5 (din 10 cel mult). Publicul televiziunilor le-a acordat în jur de 7 (o notă foarte bună, în condițiile în care, în clasament niciun post TV nu a atins 8. A fost aproape de nota doar Digi 24). Diferențe între note, de același tip, sunt și la B1 TV și la Realitatea TV (note mai mari date de propriul public decât notele date de cei care nu le urmăresc). Trendul nu se aplică la Digi 24. Stația RCS are note mari și de la publicul propriu al stației, dar și de la cei care nu se uită la ei. Înainte de detalii, de notat că datele sunt parte a Digital News Raport 2018, realizat de Institutul Reuters pentru Studierea Jurnalismului de la Universitatea din Oxford, raport prezentat la Facultatea de Jurnalism și Științele comunicării.
https://www.paginademedia.ro/2018/06/ei-si-ceilalti-antena-3-si-romania-tv-note-mari-pentru-incredere-de-la-publicul-lor-note-mici-de-la-cei-care-nu-se-uita

MŢR ar fi refuzat proiecţia unui film românesc. Tudor Giurgiu: „Problema nu e eventuala temere că filmul ar fi un rebut ci că e «un film cu lesbiene»“

Într-o scrisoare deschisă adresată conducerii Muzeului Ţăranului Român (MŢR), regizorul Tudor Giurgiu, co-fondator al Festivalului Internaţional de film Transilvania (TIFF) deplânge faptul că debutul în lungmetraj al lui Bogdan Theodor Olteanu, „Câteva conversaţii despre o fată foarte înaltă”, nu va intra în programarea viitoare a cinematografului de la muzeu, fiind etichetat drept un „film cu lesbiene”. „Câteva conversaţii despre o fată fată înaltă”, în regia lui Bogdan Theodor Olteanu, cu Silvana Mihai şi Florentina Năstase în rolurile principale, spune povestea unui episod de iubire dintre două fete care, în intimitatea unui apartament din Bucureşti, pe măsură ce se apropie fizic, ajung să se distanţeze la nivelul opiniilor, având viziuni complet diferite cu privire la felul în care ar trebui să se comporte un cuplu precum cel format de ele în societate. Regizorul Tudor Giurgiu a trimis o scrisoare deschisă conducerii MŢR care nu a inclus filmul în programarea viitoare a cinematografului, „deşi este un cinema care primeşte subvenţii atât de la CNC cât şi din programul Europa Cinemas tocmai pentru a programa filme româneşti şi europene de calitate”. Contactată de „Adevărul”, Liliana Passima, manager al MŢR, a declarat că nu ştie nimic legat de scrisoarea regizorului Tudor Giurgiu şi că va reveni cu un răspuns. „Câteva conversaţii despre o fată foarte înaltă”, un film independent, realizat fără bani publici, a avut premiera mondială la TIFF, având deja o serie de cronici elogioase în presa străină. Tudor Giurgiu punctează în scrisoarea adresată MŢR că ulterior proiecţiilor sold-out ale filmului de la TIFF, pelicula lui Bogdan Theodor Olteanu, a fost invitat la o serie de festivale prestigioase din străinătate. De asemenea, în momentul de faţă, există negocieri pentru distribuirea filmului pe ecranele din Franţa. Regizorul mai precizează că încearcă să înţeleagă decizia Lilianei Passima, directorul muzeului care „nu doreşte să-şi alieneze o parte a publicului care consideră că programarea unor filme cu tematică LGBT este străină de substanţa instituţiei”. Decizia este, totuşi, una total neinspirată, crede Giurgiu, în condiţiile în care, în Capitală, mai există doar două cinematografe unde se poate vedea alt gen de filme faţă de cele care rulează la mall. Problema cu o astfel de decizie este că nu se bazează pe criterii legate de performanţa lui, ci au legătură cu tema tratată, în cazul de faţă despre o minoritate sexuală. Refuzul pe baza unui astfel de criteriu „e, în sine, o discriminare şi constituie un precedent periculos”.
https://adevarul.ro/cultura/arte/proiectia-unui-film-romanesc-refuzata-mTr-tudor-giurgiu-problema-nu-e-eventuala-temere-filmul-rebut-ci-e--film-lesbiene--1_5b28e736df52022f754a82a2/index.html

Emisiunea culinară "Chefi la cuţite" a fost lider de audienţă pe toate categoriile de public

Emisiunea culinară "Chefi la cuţite", ediţia difuzată luni de Antena 1, a fost lider de audienţă pe toate categoriile de public. În intervalul orar 19.00-23.00, Antena 1 a înregistrat la nivelul publicului comercial din mediul urban, cu vârste cuprinse între 18-49 de ani, o audienţă medie de 7.5 puncte de rating şi 23,2% cotă de piaţă, în timp ce Pro Tv se situa pe poziţia secundă cu 5.6 puncte de rating şi 17,3% cotă de piaţă. La oraşe, postul de televiziune a fost lider cu o medie de 7.3 puncte de rating şi 17,8 % cota de piaţă, în vreme ce Pro Tv se clasa pe locul al treilea, după TVR1, cu 5,6 puncte de rating şi 13,8 procente din cota de piaţă. Şi la nivelul întregii populaţii a ţării, Antena 1 a fost lider cu o audienţă medie de 6,9 puncte de rating şi 17,3 % cota de piaţă, Pro Tv ocupând locul al doilea cu 5,5 puncte de rating şi 13,9% cota de piaţă.
https://www.news.ro/cultura-media/emisiunea-culinara-chefi-la-cutite-a-fost-lider-de-audienta-pe-toate-categoriile-de-public-1922405419422018061218176770

(MEDIA EXPRES)


Dacă tot ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici




Revista MEDIA EXPRES ediția curentă
Gratuit online, doar un click: Most recent issue of monthly Media Expres 1st Cover


Anuarul MEDIA EXPRES cu ediția 2023-2024 este online!
Gratuit online, doar un click: Latest issue Media Expres YEARBOOK 1st Cover




Abonamentele la știrile MEDIA EXPRES va oferă acces la Alerta Știri! pe e-mail, Anuarul Media Expres și zilnic la REVISTA PRESEI, cu ultimele știri media, tv și comunicații, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știri verificate, la liber, pentru toți cei interesați de programe TV, radio, conținut online, cablu, comunicații, audiovizual și film (cinematografie). Noi ținem în arhivă istoria audiovizualului. Click aici pentru prima nostră știre online, când foarte puține dintre marile ziare și reviste nici nu se gândeau la versiuni digitale și la prezența pe web.

Pentru abonamente click aici




© 2001 -  Media Expres SRL