Primul site de știri despre
cablu și televiziune din România.
Scriem despre audiovizual din anul 2001.
Advertisement
  Login    Creează cont

Data:22.01.2019
Data ultimei ştiri: 21.01.2019 14:22:52
Cine suntem | Abonamente | Publicitate in MEDIA EXPRES | Confidenţialitate | Contactaţi-ne


English
Index ştiri
__Editorial____
__Televiziune
_Comunicaţii
_Legislaţie
Autorităţi
Cinema
Externe
ONG
Profil
Publicitate
Radio
Revista presei
Timp liber



Căutare avansată


Apasa coperta
de deasupra!
Index Anuar
Operatori Cablu
Televiziuni
Radio
DTH
Echipamente
Glosar
 __Editorial____ 20.06.2018 19:40:53
PUBLICITATE MEDICALĂ-STATISTICI / Publicitatea la medicamente crește cot la cot cu creșterea încălcărilor autoreglementării în advertising
// de Mihai Pavelescu //
București (MEDIA EXPRES) / 20 iun 2018 / Bugetul alocat publicității medicale în România a fost de 76 milioane de euro anul trecut (+21% față de 2016) și a ajuns în primele cinci luni ale anului 2018 la 34 milioane de euro, deja în creștere față de perioada similară din 2017 cu 13%, potrivit unei prezentări susținută de Dr. Oana Cociașu, președinta Romanian Advertising Council (RAC), la un eveniment pe tema publicității la suplimente alimentare și dispozitive medicale organizat de PRIAevents.

Folosind ca sursă estimările agenției Initiative Media, Cociașu a prezentat un tabel din care reiese că în 2017 compania Zdrovit este liderul bugetelor cheltuite pentru publicitate, cu o creștere de 56% (branduri S-Line Sistem, Septoral, Apuretin, Zenella Med, Aftiblock, Anticarcel) și au crescut semnificativ investițiile companii precum Sanofi (+50%), Biofarm (+72%) și Fiterman (+49%).

În 2017 față de 2016 au scăzut investițiile în publicitate Terapia (-20%), Bayer (-22%), Reckitt Benckiser (-17%), în vreme ce Catena și A&D Pharma se mențin în top 15 jucători în categoria farmaceutice..

Deși cifrele de cheltuieli includ toate mediile: televiziune, radio, print, online și OOH (Out of Home Advertising), primele 15 companii au folosit în 2018 preponderent televiziunea, doar cinci au împărțit peste 20% din buget și în radio, online-ul, printul și OOH fiind foarte puțin folosite pentru publicitatea la medicamente.

În contextul prezentării Dr. Oana Cociașu, cifrele financiare sunt așezate sub statisticile privind activitatea RAC și autoreglementarea în domeniul publicității în România, în condițiile în care Codul PRISA – Publicitatea la Suplimentele Alimentare face parte ca Anexă din Codul RAC de Practică în Comunicarea Comercială..

Problema este că în periada scursă de la începutul anului 2018, RAC a primit 15 sesizări pe cazuri de încălcarea normelor de publicitate pentru suplimente alimentare și dispozitive medicale, dintre care pentru suplimente au fost 12 cazuri, din care RAC a stabilit că doar 3 nu încalcă Codul și 9 încalcă, iar pentru dispozitive medicale din 3 cazuri discutate RAC a stabilit că 2 încalcă și unul nu încalcă Codul.

În 2017 RAC a „judecat” în total 140 de cazuri de posibilie încălcări ale Codului de Practică în publicitate din care 70 de încălcări și din acestea majoritatea, 54, au avut ca obiect medicamentele sau suplimentele alimentare. În 2016 RAC a discutat 107 sesizări cu 55 de încălcări raportate, dintre care 54 au fost publicități pentru medicamente și suplimente alimentare.

Concluzia prezentării directoarei organismului de autoreglementare în publicitate a fost că publicitatea medicală este „vedeta” media ultimilor ani, un domeniu în creștere constantă, dar volumele mari de publicitate dau naștere la frecvente derapaje. Din punctul de vedere al activității RAC de autoreglementare, Cociașu a arătat că miza este atragerea în organizație a marilor companii care își fac publicitate din fiecare categorie de produse, inclusiv din domeniile suplimentelor și medicamentelor.

Din 75 de membri RAC, 22 de companii sunt din domeniul sănătății și îngrijirii personale - medicamente: Biofarm, GSK, Terapia/SunPharma, J&J, suplimente: Fitterman, Sandoz, Zdrovit, Walmark, PRISA, Quiesser Pharma, Good Days Therapy, NaturPharma, VitaSlim, Unicoms; Farmacii/servicii medicale: Sensiblu, Dona, MedLife; Produse pentru ingrijire: Beiersdorf, Colgate, L’Oreal, P&G și Unilever. Acestea reprezintă 80% din clienții de publicitate care sunt membrii RAC.

Rolul RAC este de prevenție, prin acordarea către membri a unui serviciu gratuit de Copy Advice (o publicitate este judecată dacă respectă regulile de autoreglementare ale organizației, n.red. Media Expres) - de 5 pe an -, opinia fiind consultativă și confidențială.

În calitatea sa de organism profesional RAC are și un rol de „diagnostic și tratament”, orice persoană fizică, persoană juridică sau entitate a Statului putând sesiza Consiliul cu privire la orice comunicare comercială, pe orice suport. Majoritatea sesizărilor provin de la consumatori (direct sau prin Consiliul Național al Audiovizualului), competitorii din piață, organismele de tipul Infocons / ANPCPPS, ANPC, Ministerul Finanțelor, ONG-urile sau organismele profesionale (PRISA, RASCI etc.) sau autosesizări din partea CNA sau RAC.

Codul de Practică în Publicitate a fost ultima oară revizuit în aprilie 2018, când au fost introduse definiții in extenso pentru suplimente alimentare, dispozitive medicale și categoria de „influencers” a căror apariție în spoturile medicale este interzisă, au fost introduse articole speciale pentru dispozitive medicale (art 30.8) și clarificări referitoare la publicitatea pentru sănătate și a fost adoptat în integralitate articolul 117 din decizia CNA referitoare la publicitatea la alimentele HFSS (acronim care desemnează alimentele cu conținut ridicat de grăsime, zahăr sau sare) și apariția minorilor în aceste reclame (art 4 in Cod).
(MEDIA EXPRES)


Dacă ați ajuns aici… Tot mai mulți cititori vin în online, dar publicitatea scade în toată presa scrisă. După ani buni de știri cu parolă acum publicăm știrile la liber – vrem ca articolele să fie cât mai accesibile pentru toată lumea. De aceea avem nevoie de ajutorul Dvs.! Jurnalismul practicat de Media Expres este independent și uneori de investigație și necesită timp, bani și muncă pentru a fi produs. O facem în continuare pentru că perspectiva independentă contează cel mai mult și ar putea să fie chiar perspectiva Dvs., ca cititor. O presă care oferă știrile la liber este considerată mai democratică, ar trebui să fie gratuită și nu o marfă pe care doar puțini și-o pot permite. Abonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici

Since you’re here… we have a big favour to ask. More people are reading Media Expres online than ever but advertising revenues across the media are falling fast. And like many news organisations, we put up a paywall but not for the news, as we want to keep our journalism as much open as we can. So you can see why we need to ask for your help. The Media Expres’ independent, and sometimes investigative journalism takes a lot of time, money and hard work to produce. But we do it because we believe independent perspective matters – because it might well be your perspective, too. News not being under a paywall it is more democratic, the media should be available for all and not a commodity to be purchased by a few. Subscription contributions provide access to News Alerts on e-mail, free Yearbook online, and the daily Press Review, but perhaps more important help us so others with less means still have access to information. If everyone who reads our reporting, who likes it, helps to support it, our existence would be secured. Subscribe click here


MEDIA EXPRES
pe Web, Android și IOS




Răsfoiește Anuarul 2018
de la pag. 10 necesită cont și parolă


Click aici pentru comenzi online




www.e-Ziare.ro


© 2001 - 2019    Media Expres S.R.L.