×

Revista presei -- Data și ora publicării: 21.08.2018 15:59:29

REVISTA PRESEI / 21 aug 2018 /



„Comisia de cenzură” pentru ajutorul de stat în cinematografie
Un român a câștigat celebrul Red Dot Award pentru designul unei reclame video pentru o companie americană de asigurări
Serialul românesc Hackerville, produs de HBO și TNT, premieră în noiembrie
Acţiunile Digi, la minim istoric, au pierdut 30% din valoarea de la listare. Cum sunt afectate fondurile de pensii private
EXCLUSIV: RCS&RDS va lansa un canal 4K. Ce se va întâmpla cu canalele HD și cu cele de pe mobil
Lovitură neaşteptată pentru Antena 3. Şocul vine de la Realitatea TV
Dezastru pentru Digi! Lovitură năucitoare pentru Zoltan Teszari. Reacția lui Vâlcov
Radiografia pieţei telecom la jumătatea anului, pe ce mizează fiecare operator - ANALIZĂ
Cine îi ia locul Mihaelei Rădulescu în juriul „Românii au talent“
Ce audienţe a avut prima ediţie „Starea Naţiei“ la Prima TV
Vladimir Drăghia va prezenta o emisiune la Kanal D, alături de Ilinca Vandici: „Îmi va fi greu, dar este un nou drum pentru mine“
Maia Morgenstern va juca în serialul „Fructul oprit“: „Este un personaj controversat, povestea m-a tulburat“
Nea Mărin, absent în noua ediţie a show-ului „Poftiţi la Nea Mărin“, de la Antena 1. De ce a fost nevoit să plece şi cine îi va lua locul
Geanina Corondan se alătură show-ului „Te cunosc de undeva“ de la Antena 1. Ce rol va avea
Internetul „depăşeşte“ România: doar 69% dintre tinerii români utilizează în fiecare zi internetul. În Europa media este de 90%
Samsung lansează un pariu de 22 de miliarde de dolari pe inteligenţă artificială şi 5G şi curtează piaţa vehiculelor autonome. Gigantul sud-coreean angajează 40.000 de oameni
Cei mai mari jucători din industria softului, afaceri de 5 mld. lei în 2017, în creştere cu 22%. Bitdefender a crescut cel mai repede
Gigantul IBM a numit o bulgăroaică, Mitka Avramova, la conducerea operaţiunilor din România, un business de de 906 milioane de lei în 2017
Serialul „Hackerville”, filmat în România şi Germania, va fi lansat de HBO în luna noiembrie
Actriţa Renée Zellweger, la primul ei rol permanent într-un serial
INTERVIU - Ada Solomon, despre „Barbarii” lui Radu Jude, asumarea de către naţiuni a posturii de călău şi despre condiţia femeii-artist
Peste 20 de filme româneşti realizate în ultimul secol, prezentate în Andaluzia
Primul teaser video pentru serialul HBO româno-german „Hackerville“: care e povestea şi când va avea premiera
Antena 1 anunță „ispitele” masculine ale reality-show-ului Insula Iubirii
Antena 3, o campanie de identitate "picătură de pace într-un război fratern"
Unul din cei mai vechi reporteri pleacă de la Digi. Se întoarce la Antena 1


....


„Comisia de cenzură” pentru ajutorul de stat în cinematografie

Guvernul prin Comisia Națională de Strategie și Prognoză continuă odiseea definirii „corectitudinii politice” în cinematografie, odată cu publicarea la 16 august, în Monitorul Oficial, a criteriilor stabilite prin Ordinul Președintelui Comisiei Naționale de Strategie și Prognoză nr. 166 din 4 iulie 2018 pentru încadrarea ca „produs cultural” a proiectelor care pot beneficia de ajutor de stat. Este cumva de înțeles că unele criterii de definiție statală, care se regăsesc în Constituție, se regăsesc și în motivele pentru care un film poate fi exclus de la finanțare, statul neputând finanța propaganda anticonstituțională, care incită la război, la ură națională, de rasă, de clasă sau religioasă, la discriminare pe criterii etnice, religioase, de sex sau orientare sexuală și la separatism teritorial. Ce este profund greșit și nociv într-un stat democratic modern și european este asocierea acestor criterii cu o judecată ÎNAINTEA PREMIEREI asupra unei producții cinematografice, aflată încă în stadiu de producție, printr-o comisie care având aceste criterii în față devine, în mod obligatoriu, o COMISIE DE CENZURĂ. O instituție a statului judecă înainte de difuzare, în vederea finanțării, un produs cinematografic, cultural! Prezența acestor criterii într-o normă legislativă poate avea un efect cu totul și cu totul pervers. Poate să inducă în rândul scenariștilor și regizorilor o mișcare voluntară de conformare la cerințele de „corectitudine” în vederea obținerii de beneficii materiale. Acest pas final se obține doar cu condiția promovării exclusive a României, conformarea voluntară ducând la obținerea „premiului” de 10% din bugetul filmului, suplimentar, în vederea finanțării maxime de 45%. Este adevărat că, având în față condițiile de eligibilitate aprobate de președintele Comisiei Naționale de Strategie și Prognoză Ion Ghizdeanu, un economist ieșit de pe băncile facultății în anii ’70, în plin avânt comunist, în „Testul de eligibilitate” din anexa la actul normativ publicat la 16 august, se poate constata că marja de manevră a producătorilor de filme cinematografice sau seriale de televiziune este destul de largă, aceștia putând obține 35% din bugetul filmului ca ajutor de stat doar prin folosirea locațiilor și a personalului român pentru producție.
https://www.forbes.ro/comisia-de-cenzura-pentru-ajutorul-de-stat-cinematografie-124963

Un român a câștigat celebrul Red Dot Award pentru designul unei reclame video pentru o companie americană de asigurări

Un român de 20 de ani care studiază în SUA publicitate și branding, Vlad Herescu, a câștigat un Red Dot pentru design de înaltă calitate pentru un demo la o reclamă video la ediția de anul acesta a „Red Dot Award: Communication Design 2018”, care va avea gala de premiere pe 26 octombrie 2018, în timpul „Nopții designerilor”, la complexul E-werk în Berlin, Germania, informează Media Expres. Vlad Herescu a lucrat la publicitatea video denumită “What’s The Best That Could Happen?” pentru compania de asigurări SONNET, din SUA, împreună cu o colegă studentă, originară din Columbia, Juanita Pastrana. Herescu a declarat pentru Media Expres a dorit să prezinte “o latură mai deschisă a conceptului de asigurări, în contrast cu reclamele din SUA de azi, care promovează doar frica”. Reclama poate fi vizionată online la adresa: https://vimeo.com/261232697 . Juriul format din 24 de membri au evaluat peste 8.600 de proiecte internaționale din perspectiva designului comunicațional, acordând premii pentru doar aproximativ 7% din lucrări, dintre care și mai puține au primit premiul suprem, „Red Dot” (în engleză „punctul roșu”). Premiile Red Dot au fost instituite în Germania de către profesorul Peter Zec cu peste 60 de ani în urmă, cu scopul de a evalua excelența în design pentru designeri, agenții și companiile beneficiare.
https://www.forbes.ro/un-roman-castigat-celebrul-red-dot-award-pentru-designul-unei-reclame-video-pentru-o-companie-americana-de-asigurari-124958

Serialul românesc Hackerville, produs de HBO și TNT, premieră în noiembrie

Serialul Hackerville, creat de HBO în parteneriat cu TNT și filmat în România și Germania, va avea premiera în luna noiembrie, potrivit unui anunț al postului HBO care a lansat și primul teaser al producției. Episoadele sunt regizate de Igor Cobileanski (Umbre) și Anca Miruna Lăzărescu (La drum cu tata). În rolurile principale ale distribuției româno-germane sunt: Anna Schumacher (La drum cu tata), Andi Vasluianu (Breaking News, Despre oameni și melci) și tânărul actor debutant, Voicu Dumitraș. Un atac cibernetic, ai cărui responsabili par a fi o rețea de hackeri din România, afectează una dintre cele mai mari bănci din Germania. Lisa Metz, expertă în criminalitate informatică în Frankfurt, preia ancheta în Timișoara, orașul în care s-a născut. Lisa ajunge să se confrunte cu secrete incomode din trecutul familiei sale. Între timp, ancheta lui Adam Sandor, polițistul român care se ocupă de caz, este dată peste cap de sosirea Lisei. Investigația îi duce pe cei doi, Lisa și Adam, pe urmele unui hacker genial, cunoscut ca Dark Mole. Neîncrederea inițială din acest trio se transformă treptat într-o relație de interdependență.
https://www.paginademedia.ro/2018/08/serialul-hackerville-hbo-tnt-noiembrie

Acţiunile Digi, la minim istoric, au pierdut 30% din valoarea de la listare. Cum sunt afectate fondurile de pensii private

Acţiunile Digi Communications, compania-mamă a operatorului telecom RCS&RDS, au încheiat şedinţa de tranzacţionare de luni la minime istorice, iar la ora redactării acestei ştiri se aflau la acelaşi nivel. Fondurile de pensii private au în portofoliu acţiuni Digi-1,9% din toate plasamentele lor în acţiuni româneşti sunt titluri ale operatorului telecom. O acţiune Digi se tranzacţiona, la ora 13.10, la valoarea de 27,8 lei, aceeaşi ca cea de luni seara, adică minimul istoric de la listarea companiei la BVB, în mai 2017. Atunci, acţiunile Digi au fost oferite investitorilor la preţul de 40 de lei pe acţiune. Potrivit calculelor Ziarului Financiar, valoarea companiei telecom este acum de doar 2,8 miliarde de lei, în condiţiile în care acţiunea valoarează cu 30% mai puţin decât în momentul listării. Veniturile Digi Communications au fost în perioada martie-iunie de 243 milioane de euro, în creştere cu 6,9% faţă de perioada similară a anului trecut, dar profitul a fost de doar 500.000 de euro, în condiţiile în care compania raportase o pierdere de 16,0 milioane de euro pentru perioada de trei luni încheiată la 30 iunie 2017. RCS&RDS, liderul pieţei de comunicaţii fixe din România, companie controlată de enigmaticul om de afaceri Zoltan Teszari, a făcut în ultimele zile obiectul criticilor lui Darius Vâlcov, consilierul pe probleme economice al premierului Dăncilă. Darius Vâlcov, a anunţat, duminică, pe Facebook, că încă aşteaptă răspunsul din partea ASF cu privire la valoarea contabilă a acţiunilor Digi, întrebând dacă valoarea acţiunilor este 1,8 lei, iar patru milioane de pensionari au cumpărat acţiunile la o valoare de 40 de lei. „Acum două săptămâni am atras atenţia asupra neregulilor de la data listării Digi. Ieri am revenit şi am întrebat ASF-ul dacă este adevărat că valoarea contabilă a acţiunilor Digi este de 1 leu şi 8 bani. Încă aştept răspunsul la această întrebare! După cum se vede, la data listării, acţiunile Digi erau cotate la 40 lei. Astăzi ele sunt la 28 lei (cu 30% mai puţin) şi continuă să scadă. Pentru corectă informare a românilor continui să întreb ASF: 1) Este adevărat că peste 3 milioane români au acţiuni la digi, prin intermediul fondurilor de pensii (pilonul II)? 2) Este adevărat că o mare parte a banilor încasaţi pe acţiunile digi s-au dus în contul unei firme offshore din Cipru? 3) Este adevărat că datoriile digi depăşesc 1,3 miliarde euro, cu mult peste valoarea activelor? 4) Aveau voie fondurile de pensii să achiziţioneze acţiuni la o companie urmărită penal?”, a scris, duminică, Darius Vâlcov, pe pagina sa de Facebook. ASF a demarat o "investigaţie a tuturor aspectelor rezultate în urma informaţiilor apărute în spaţiul public". Ca urmare a apariției în spațiul public a unor informații privind investițiile fondurilor de pensii administrate privat (Pilon II) în acțiunile unei companii listate la Bursa de Valori București, Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) transmite următoarele precizări: "Având în vedere principiul liberei circulații a capitalului la nivel european, orice emitent dintr-un stat membru al Uniunii Europene (UE) se poate lista în alt stat membru UE, prin procedura de pașaportare (passporting). În astfel de situații, prospectul de emisiune trebuie aprobat de către autoritatea de supraveghere din statul de origine. În cazul listării la Bursa de Valori București a companiei Digi Communications N.V., prospectul de emisiune a fost aprobat de autoritatea din Olanda, Autoritatea de Supraveghere Financiară fiind doar notificată cu privire la acest demers. Prospectul, făcut public în vederea listării, pune la dispoziția investitorilor toate informațiile relevante despre situația companiei și menționează inclusiv riscurile asociate, precum: riscuri referitoare la activitatea și industria în cadrul căreia își desfășoară societatea activitatea, riscuri legate de aspecte legale și de reglementare și de litigii, riscuri legate de investițiile în țările în care societatea își desfășoară activitatea, riscuri legate de poziția financiară și riscuri legate de ofertă și de acțiuni. Autoritatea de Supraveghere Financiară a demarat o investigație a tuturor aspectelor rezultate în urma informațiilor apărute în spațiul public. Asigurarea stabilității piețelor financiare non-bancare, precum și verificarea respectării prevederilor legale incidente acestor piețe, reprezintă obiective fundamentale ale ASF. În situația în care, în urma analizelor efectuate, Autoritatea constată nerespectări ale legislației care guvernează activitatea entităților supravegheate, adoptă măsurile care se impun conform legii sau sesizează, după caz, organele abilitate."
http://www.economica.net/digi-rcs-rds-actiuni-minim-istoric-record-fond-pensii-private_157381.html

EXCLUSIV: RCS&RDS va lansa un canal 4K. Ce se va întâmpla cu canalele HD și cu cele de pe mobil

RCS&RDS, liderul pieței de cablu TV din țara noastră, va lansa în viitorul apropiat un canal 4K cu audiență generală, nu de nişă, a declarat pentru Capital, Valentin Popoviciu, vicepreședintele companiei. Televizoarele 4K au devenit tot mai accesibile, iar pe piaţă există mai multe canale 4K, dar nişate, pe turism, modă etc. RCS&RDS, liderul pieţei locale de cablu, intenţionează să lanseze un canal 4K în viitorul apropiat, dar pentru un public larg. “Vrem să introducem cât de curând primul conţinut 4K în reţea. Problema la 4K este conţinutul. Sunt canale 4K în prezent, problema este că sunt nişate. Noi am vrea să oferim conţinut 4K către o mare parte dintre cosnumatori. Nu e important să ai canale de nişă în grila de programe, ci să serveşti cât mai multi clienţi. Pregătim un canal 4K către o audienţă cât mai mare”, a declarat Popoviciu. În ceea ce priveşte oferta de canale HD, vicepreşedintele RCS&RDS a declarat că numărul acestor canale va creşte. “Am vrea la un moment dat să trecem toate canalele în HD, uitându-ne în viitorul mai îndepărtat. Evident că lucrul acesta este pe măsura discuţiilor pe care le avem cu furnizorii de conţinut astfel încât să avem conţinutul livrat în format HD. Avem o limitare tehnică care ne împiedică să trecem peste noapte toate canalele în HD, dar lucrul acesta este oricum o evoluţie graduală. Există un număr de frecvenţe pe care poţi să le distribui astfel încât canalele să ajungă la toţi consumatori peste tehnologia DVB-C şi de aceea nu le poţi modifica pe toate în format HD deoarece vei limita numărul de canale disponibile pe care le livrezi către clienţi” explică vicepreşedintele RCS&RDS. RCS&RDS oferă clienţilor posibilitatea de a urmări anumite canale pe telefonul mobil sau pe tabletă. Serviciul Digi Online va fi extins, iar posturi precum PRO TV sau Antena 1 s-ar putea regăsi în viitor pe acestă platformă. “E un proces care depinde de drepturile pe care le avem pentru online. Drepturile pe care le cumperi sunt diferite. Furnizorul, proprietarul de drept, poate prefera doar anumite medii de transmisie şi atunci noi trebuie să ne conformăm. Depinde de discuţia pe care o avem cu ei. Pe măsură ce negociem şi semnăm pentru noi canale le vom introduce şi pe varianta de online”, a mai spus Popoviciu.
https://www.capital.ro/exclusiv-rcsrds-va-lansa-un-canal-4k-ce-se-va-intampla-cu-cana.html

Lovitură neaşteptată pentru Antena 3. Şocul vine de la Realitatea TV

Obișnuit cu primul loc în clasamentele audiențelor, postul Antena 3 a avut ieri o zi mai slabă, fiind depăşit de Realitatea TV. Realitatea TV a fost cea mai urmărită televiziune de ştiri în prime-time. Antena 3 a înregistrat o cotă de de 0.8%, în timp ce Realitatea TV a avut 1%. Digi 24 a fost pe trei cu o cotă de 0,6%, urmat de România TV cu 0,4% şi B1 TV cu 0,3%. În continuare cel mai urmărit post TV din România este PRO TV care a înregistrat o cotă de 2,4% pe întreaga zi de ieri, fiind urmat de Antena 1 cu 1,7% şi Kanal D cu 0,9%. Lucrurile se vor schima începând din această toamnă când sunt programate sezoane noi din emisiuni care au făcut furori precum Exatlon România. Aceasta a fost cea mai urmărită emisiune TV din ţara noastră în prima parte a acestui an.
https://www.capital.ro/lovitura-neasteptata-pentru-antena-3-socul-vine-de-la-realitatea-tv.html

Dezastru pentru Digi! Lovitură năucitoare pentru Zoltan Teszari. Reacția lui Vâlcov

Supranumit "miliardarul fără chip", Zoltan Teszari s-a dovedit de-a lungul anilor a fi cel mai de succes antreprenor român. Acesta a reușit să puna bazele unei afaceri extrem de profitabile, pornind practic de la 0. Pentru că a dorit să se extindă şi mai mult, în luna mai a anului 2017, acesta împreună cu partenerii săi, au decis listarea companiei de telecomunicaţii Digi la Bursa de Valori Bucureşti. Ceea ce se preconiza un mare succes, astăzi pare un semi-eşec, iar Teszari a încasat o lovitură la care nu se aştepta absolut deloc. La acel moment, oferta a fost una record, dar iată că lucrurile nu merg în momentul de faţă în direcţia dorită. Acţiunile operatorului au închis luni seară la minimul istoric de 27,8 lei pe unitate, ceea ce oferă companiei o valoare de piaţă de circa 2,8 mld. lei, puţin în comparaţie cu planul lui Teszari. Darius Vâlcov, consilierul pe probleme economice al Vioricăi Dăncilă şi cel considerat premierul de facto al României a lansat atât sâmbătă, cât şi duminică o serie de acuzaţii uimitoare la adresa Digi şi toate acestea ar putea determina o scădere şi mai abruptă a valorii de piaţă a acţiunilor.
https://www.capital.ro/dezastru-pentru-digi-lovitura-naucutitoare-pentru-zoltan-teszari.html

Radiografia pieţei telecom la jumătatea anului, pe ce mizează fiecare operator - ANALIZĂ

Dacă în urmă cu zece ani principalul motor de creștere al pieței telecom era internetul mobil, azi companiile se focusează în întreaga Europă, inclusiv în România, într-o piață ajunsă la saturație, pe oferirea de pachete convergente fix-mobil care să convingă fiecare client să cumpere cât mai multe servicii de la un singur operator. Potrivit celor mai recente date disponibile raportate de Autoritatea Națională pentru Reglementare în Comunicații și Tehnologiei Informației (ANCOM), în 2017 numărul total de utilizatori activi de servicii de telecomunicaţii mobile, atât pe bază de abonamente, cât şi cartele preplătite, a fost de 22,4 milioane, echivalentul unei rate de penetrare de 114%. Convergența înseamnă oferirea de pachete complete de telefonie mobilă, fixă, internet mobil, internet fix și televiziune. Pachetele convergente fix-mobil au devenit principalul segment de creştere pentru operatori, ale căror eforturi de marketing se focusează pe promovarea abonamentelor cu mai multe servicii. Din raportul financiar pentru prima jumătate a anului al grupului francez Orange, care deţine cel mai mare operator mobil din România, reiese că pachetele convergente au fost principalul motor de creștere atât pe piețele dezvoltate din Europa, precum Franţa şi Spania, precum şi pe pieţele mai mici, între care şi România. Orange România a lansat în urmă cu doi ani servicii fixe de internet broadband şi televiziune, după ce a încheiat un acord pentru utilizarea infrastructurii de fibră optică a Telekom. Astfel au apărut pachetele fix-mobil Orange Love, oferite cu discount-uri abonaţilor la telefonie mobilă care optează şi pentru servicii fixe de la companie. Pentru Telekom, pachetele fix-mobil au luat prim-planul după rebranding-ul din 2014, când Romtelecom şi Cosmote au devenit Telekom România. De altfel, Telekom spune în raportul său că a obţinut o creştere a veniturilor din servicii mobile cu 3,1% în trimestrul doi, până la 82,4 milioane euro, reflectând în mare parte veniturile mai mari din segmentul de abonamente şi din ofertele convergente fix-mobil, care a avut cea mai mare creştere a bazei de clienţi. "Creşterea veniturilor din serviciile mobile, atât din serviciile mobile tradiţionale, cât şi din pachetele convergente fix-mobil, reflectă succesul ofertelor #netliberare lansate recent, care au adus pe piaţă acces la internet mobil la preţuri avantajoase şi oferte competitive de servicii mobile", arată Telekom România. Numărul clienților pentru serviciile integrate fix-mobil a crescut cu 40% în al doilea trimestru faţă de perioada similară a anului trecut, ajungând la 597.000 la sfârşitul lunii iunie 2018. Veniturile aferente au crescut cu 30,1%. Baza de clienţi a Telekom Romănia Mobile a totalizat 4,7 milioane la sfarsitul trimestrului II, în scădere cu 3,4% faţă de anul anterior datorită eliminării cartelelor inactive. Din totalul clienților, 35% sunt pe bază de abonamente. "România rămâne o piață dificilă, însă îmbunătățirea serviciilor mobile, alimentată de soluția noastră FMC (pachete convergente - n. red.) și ofertele noi, a compensat scăderea fixată în acest trimestru", arată Telekom în raportul său. Vodafone nu oferă încă astfel de pachete, însă a anunţat că vrea să intre pe piaţa ofertelor convergente fix-mobil, inclusiv servicii de tip video on demand care să se adreseze tuturor membrilor familiei. Una dintre strategii a fost încheierea unui acord pentru servicii wholesale cu Telekom, în luna iunie. În baza acordului, Vodafone va putea lansa servicii de internet fix și TV, folosind rețeaua de fibră optică a Telekom Romania din zonele urbane. De partea cealaltă, acordul va permite Telekom să își exploateze mai bine infrastructura fixă.
http://www.economica.net/analiza-radiografia-pietei-telecom-la-jumatatea-anului_157142.html

Cine îi ia locul Mihaelei Rădulescu în juriul „Românii au talent“

După ce Mihaela Rădulescu a anunţat că se retrage din juriul „Românii au talent“, surse din media arată cu Pro TV i-a găsit deja un înlocuitor, iar acesta ar fi o vedetă apropiată show-ului. Potrivit informaţiilor Paginademedia.ro, dansatorul şi coregraful Mihai Petre îşi reia locul la masa juriului „Românii au talent“, unde a fost prezent în primele sezoane ale show-ului. Mihaela Rădulescu a anunţat pe Facebook că a încheiat colaborarea cu Pro TV pentru „Românii au talent“, emisiune în care a fost cooptată în 2014, împreună cu Bebe Cotimanis, în locul lui Mihai Petre. Vedeta a precizat că a fost o decizie grea şi a subliniat că la bază stau „strict motive personale“.
https://adevarul.ro/entertainment/tv/cine-ia-locul-mihaelei-radulescu-juriul-romanii-talent-1_5b7bd9aedf52022f759f312a/index.html

Ce audienţe a avut prima ediţie „Starea Naţiei“ la Prima TV

Debutul la Prima TV al noului sezon „Starea Naţiei“ a întregistrat audienţe foarte bune, ridicând postul în top. De asemenea, cifrele au depăşit media obişnuită a emisiunii. Prima TV a avut cifre de audienţă mai mult decât duble cu prima ediţie a emisiunii prezentate de Dragoş Pătraru, însă şi emisiunea a înregistrat o creştere a numărului de telespectatori, potrivit Paginademedia.ro. La nivel naţional, Prima TV a fost pe locul şase, după marile posturi generaliste (Pro TV, Antena 1 şi Kanal D) şi cele două televiziuni de ştiri, România TV şi Antena 3. În intervalul orar 22.30-23.20, „Starea Naţiei“ a ţinut în faţa micilor ecrane aproape 290.000 de persoane din întreaga ţară. Paginademedia.ro notează că în luna iunie, la TVR 1, emisiunea avea o medie de 280.000 de telespectatori. La nivel urban, „Starea Naţiei“ a adus postului Prima TV cifre de trei ori mai mari decât cele obişnuite şi poziţia cinci în top. Aproape 200.000 de telespectatori au fost cu ochii pe Dragoş Pătraru la debutul sezonului şase, cu un plus de 50.000 faţă de media de la TVR 1.
https://adevarul.ro/entertainment/tv/ce-audiente-avut-editie-starea-natiei-tv-1_5b7bf100df52022f759fd57c/index.html

Vladimir Drăghia va prezenta o emisiune la Kanal D, alături de Ilinca Vandici: „Îmi va fi greu, dar este un nou drum pentru mine“

Vladimir Drăghia (32 de ani) şi Ilinca Vandici (32 de ani) vor prezenţa împreună, în această toamnă, la Kanal D, emisiunea de tip talk show „Fan Arena“. Noua emisiune vine în întâmpinarea fanilor „Exatlon“, care îşi doresc să afle cât mai multe detalii despre ce se întâmplă în Republica Dominicană, cu concurenţii lor favoriţi, anunţă reprezentanţii Kanal D. Materialele şi noile informaţii despre Faimoşii şi Războinicii celui de-al doilea sezon „Exatlon“ vor fi dezbătute intens la „Fan Arena“, un talk show ce beneficiază de experienţa „în teren“ a lui Vladimir Drăghia, câştigătorul primului sezon «Exatlon».
https://adevarul.ro/entertainment/tv/vladimir-draghia-prezenta-emisiune-kanal-d-alaturi-ilinca-vandici-Imi-greu-nou-drum-mine-foto-1_5b7ae0e2df52022f7598bcdf/index.html

Maia Morgenstern va juca în serialul „Fructul oprit“: „Este un personaj controversat, povestea m-a tulburat“

Actriţa Maia Morgenstern (56 de ani), al cărei talent a trecut hotarele, va face parte din distribuţia celui de-al doilea sezon al serialului „Fructul Oprit“, produs de Ruxandra Ion şi difuzat de Antena 1 începând cu 29 august, de la ora 20.00. Maia Morgenstern spune că la baza deciziei sale de a juca în „Fructul Oprit“ stă o întâmplare frumoasă, o întâlnire cu o altă mare actriţă, Carmen Tănase, cea pe care telespectatorii au urmărit-o şi în primul sezon, în rolul Roxanei.
https://adevarul.ro/entertainment/tv/maia-morgenstern-juca-serialul-fructul-oprit-este-personaj-controversat-povestea-m-a-tulburat-1_5b7a99aadf52022f7597027d/index.html

Nea Mărin, absent în noua ediţie a show-ului „Poftiţi la Nea Mărin“, de la Antena 1. De ce a fost nevoit să plece şi cine îi va lua locul

Nea Mărin va fi înlocuit temporar în rolul de manager de restaurant din show-ul său de la Antena 1. Astfel, în noua ediţie a emisiunii „Poftiţi la Nea Mărin“, un concurent va fi cel care va prelua întreaga responsabilitate. O nouă ediţie a reality show-ului „Poftiţi la Nea Mărin“, difuzat luni şi marţi, de la ora 20.00, la Antena 1, le pune pe vedetele concurente în situaţii neaşteptate. CRBL, Ionuţ Ghenu, Vica Blochina şi Andreea Tonciu vor fi nevoiţi de data aceasta să se descurce în administrarea restaurantului de pe malul mării, fără ajutorul lui Nea Mărin, care este nevoit să plece pentru a organiza un eveniment la Muzeul Satului din Capitală.
https://adevarul.ro/entertainment/tv/nea-marin-absent-noua-editie-show-ului-poftiti-nea-marin-antena-1-fost-nevoit-plece-lua-locul-foto-1_5b76bcb9df52022f757d362f/index.html

Geanina Corondan se alătură show-ului „Te cunosc de undeva“ de la Antena 1. Ce rol va avea

Gianina Corondan (47 de ani) va intra în culisele „Te cunosc de undeva!“, în cel de-al 13-lea sezon al show-ului care începe, din 8 septembrie, la Antena 1. Geanina Corondan se alătură show-ului „Te cunosc de undeva“, de la Antena 1. Noul sezon va fi difuzat începând cu 8 septembrie, de la ora 20.30. Rolul prezentatoarei TV va fi acela de a le arăta telespectatorilor ce se ascunde în spatele fiecărei transformări pe care o vor realiza concurenţii noului sezon: Connect-R, Alexandra Velniciuc, Romică Ţociu, Ana Baniciu şi Raluka, Mihai Trăistariu, Carmen Rădulescu, Alin Gheorghişan, Barbara Isasi, solista trupei Mandinga, şi Jean de la Craiova.
https://adevarul.ro/entertainment/tv/geanina-corondan-alatura-show-ului-te-cunosc-undeva-antena-1-rol-avea-1_5b76b764df52022f757d1699/index.html

Internetul „depăşeşte“ România: doar 69% dintre tinerii români utilizează în fiecare zi internetul. În Europa media este de 90%

Doar 69% dintre tinerii de 29 de ani din România folosesc internetul în fiecare zi, faţă de media din Uniunea Eu­ro­peană de 90%, arată datele de la Eurostat. Ţările nordice, precum Finlanda sau Sue­dia, se situeză pe primul loc în Uniu­nea Europeană, cu o rată a utili­zării internetului de către tineri de 100%. De altfel şi Malta, ţară me­dite­raneană, are un procentaj de 100% în rân­dul tinerilor de 29 care utili­zează în fiecare zi inter­ne­tul, dar şi Lu­xem­burg şi Islan­da. Bulgaria, vecinul României din sud, se află pe penultimul loc în UE, cu o pondere de 78%.
http://www.zf.ro/business-hi-tech/internetul-depaseste-romania-doar-69-dintre-tinerii-romani-utilizeaza-in-fiecare-zi-internetul-in-europa-media-este-de-90-17444966

Samsung lansează un pariu de 22 de miliarde de dolari pe inteligenţă artificială şi 5G şi curtează piaţa vehiculelor autonome. Gigantul sud-coreean angajează 40.000 de oameni

Conglomeratul sud-coreean Samsung va investi 22 de miliarde de dolari în tehnologii emergente precum inteligenţa artificială şi 5G, încât caută noi produse care să-i conducă creşterea, potrivit CNN. Samsung a transmis că va investi 22 de miliarde de dolari în patru segmente de business în următorii trei ani. Pe lângă inteligenţă artificială şi 5G Samsung se va concentra şi pe industria de componente pentru industria automotive electrică şi pe sectorul de biofarmaceutice. Compania de hi-tech a anunţat că va angaja 1.000 de cercetători în inteligenţă artificială şi încearcă să devină lider în noua tehnologie 5G. Compania a transmis că ambele tehnologii sunt cruciale pentru dezvoltarea maşinilor autonome.
http://www.zf.ro/business-international/samsung-lanseaza-un-pariu-de-22-de-miliarde-de-dolari-pe-inteligenta-artificiala-si-5g-si-curteaza-piata-vehiculelor-autonome-gigantul-sud-coreean-angajeaza-40-000-de-oameni-17398604

Cei mai mari jucători din industria softului, afaceri de 5 mld. lei în 2017, în creştere cu 22%. Bitdefender a crescut cel mai repede

Cele mai mari 20 de companii de software din România au înregistrat în 2017 o cifră de afaceri cumulată de 5 mld. lei (1,1 mld. euro), în creştere cu 22% faţă de anul precedent, arată o analiză reali­zată de ZF pe baza datelor ra­portate de fir­me la Minis­terul Fi­nanţelor Pu­blice. Profitul net cu­mulat al celor 20 de firme s-a ri­di­cat la 413,9 mil. lei (90,6 mil. euro), mai mare cu 42% faţă de anul precedent, mar­ja de câştig fi­ind de 8% din ve­ni­turi. Toate cele 20 de com­panii au înre­gis­trat profit, arată datele de la Fi­nanţe. Numărul me­diu total de an­ga­jaţi ai celor 20 de com­panii a fost de 20.321, o creş­te­re de 2.887 de persoane faţă de anul 2016. Doar patru companii din top 20 au redus numărul de personal, conform datelor de la Finanţe. Topul celor mai mari 20 de firme de soft este dominat de companii cu sediul central în Bucureşti, urmat de firme din Cluj Napoca.
http://www.zf.ro/business-hi-tech/cei-mai-mari-jucatori-din-industria-softului-afaceri-de-5-mld-lei-in-2017-in-crestere-cu-22-bitdefender-a-crescut-cel-mai-repede-17451676

Gigantul IBM a numit o bulgăroaică, Mitka Avramova, la conducerea operaţiunilor din România, un business de de 906 milioane de lei în 2017

Mitka Avramova, manager de origine bulgară cu o experienţă de circa 20 de ani în industria IT, a fost promovată pe poziţia de CEO a IBM România, subsidiara locală a furnizorului american de soluţii IT cu acelaşi nume. Ea lucrează de 14 ani în cadrul IBM, poziţia ocupată anterior fiind de director operaţional al filialei din România. Mitka Avramova îl înlocuieşte la conducerea IBM România pe Ron Keren, care a fost country managerul operaţiunilor locale ale gigantului american, precum şi ale celor din Bulgaria şi Republica Moldova.
http://www.zf.ro/business-hi-tech/gigantul-ibm-a-numit-o-bulgaroaica-mitka-avramova-la-conducerea-operatiunilor-din-romania-un-business-de-de-906-milioane-de-lei-in-2017-17451436

Serialul „Hackerville”, filmat în România şi Germania, va fi lansat de HBO în luna noiembrie

„Hackerville”, prima coproducţie internaţională a HBO Europe realizată împreună cu TNT Series (Germania), va avea premiera în luna noiembrie, pe HBO şi HBO GO, iar teaserul serialului a fost lansat luni. Regizat de Igor Cobileanski şi Anca-Miruna Lăzărescu, cu Anna Schumacher, Andi Vasluianu şi Voicu Dumitraş în rolurile principale, dialoguri supervizate de Cristian Mungiu, în rol de producător Mobra Films, filmat în România şi Germania, serialul îmbină drama cu romantismul şi este orientat spre publicul tânăr. „Hackerville” este al cincilea titlu de ficţiune HBO realizat în România. Serialul are şase episoade, de câte o oră, şi va fi lansat simultan în peste 20 ţări, inclusiv pe HBO GO şi Now (în Statele Unite).
https://www.news.ro/cultura-media/serialul-hackerville-filmat-in-romania-si-germania-va-fi-lansat-de-hbo-in-luna-noiembrie-video-1922405420532018081618355369

Actriţa Renée Zellweger, la primul ei rol permanent într-un serial

Actriţa americană Renée Zellweger, premiată cu Oscar pentru „Cold Mountain” (2003), va juca în producţia Netflix „What/ If”, acesta fiind primul ei rol permanent într-un serial. Scris de Mike Kelley (creator al serialului „Revenge”, ABC), care va fi şi producător executiv, „What/ If” a fost descris de Netflix drept „un thriller social” care explorează „ce se întâmplă când oameni agreabili încep să facă lucruri dezagreabile”, potrivit screendaily.com. Reprezentanţii serviciului de streaming au mai transmis că fiecare sezon va aborda o altă morală. Primul sezon, în care Zellweger va juca rolul principal, va avea 10 episoade a câte o oră. Page Fright, Atlas Entertainment şi Compari Entertainment vor produce serialul în asociere cu Warner Bros Television. Alături de Kelley, producători executivi vor fi Melissa Loy pentru Page Fright, Alex Gartner şi Charles Roven pentru Atlas şi Robert Zemeckis şi Jack Rapke pentru Compari.
https://www.news.ro/cultura-media/actrita-ren-e-zellweger-la-primul-ei-rol-permanent-intr-un-serial-1922402920002018080918354575

INTERVIU - Ada Solomon, despre „Barbarii” lui Radu Jude, asumarea de către naţiuni a posturii de călău şi despre condiţia femeii-artist

Ada Solomon vorbeşte într-un interviu acordat News.ro despre cel mai nou lungmetraj al lui Radu Jude, „Îmi este indiferent dacă în istorie vom intra ca barbari”, care reprezintă al treilea film produs de ea şi propus de România pentru o nominalizare la Oscar. Producătoarea îl descrie ca fiind un film despre prejudecăţi ale oricărui popor din lume şi care îndeamnă la dezbatere. În plus, Ada Solomon abordează în interviu teme ca puterea dialogului şi condiţia femeii-artist şi afirmă că momentul în care filmul a fost propus pentru o nominalizare la premiile Academiei Americane de Film este unul propice, în special în ceea ce priveşte felul în care este văzut şi cât de cunoscut este Radu Jude astăzi. Proiectat în avanpremieră naţională la Festivalul Internaţional de Film Independent Anonimul, cel de-al şaselea lungmetraj al lui Radu Jude va avea premiera în cinematografele româneşti pe 28 septembrie. „Îmi este indiferent dacă în istorie vom intra ca barbari” a fost selectat în secţiunea Contemporary World Cinema a Festivalului Internaţional de Film de la Toronto (6 - 16 septembrie), aici urmând să aibă premiera nord-americană. „Este un film despre prejudecăţi ale oricărui popor din lume”, spune Ada Solomon în interviu. „Este important în momentul în care vedem cum înfloreşte naţionalismul în lumea întreagă, în Europa, în special, să discutăm despre unde se poate ajunge”.
https://www.news.ro/entertainment/interviu-ada-solomon-despre-barbarii-lui-radu-jude-asumarea-de-catre-natiuni-a-posturii-de-calau-si-despre-conditia-femeii-artist-1922403018002018081018349280

Peste 20 de filme româneşti realizate în ultimul secol, prezentate în Andaluzia

Un număr de 26 de filme româneşti realizate în ultimul secol, începând cu 1912 şi culminând cu autorii Noului Val, vor fi proiectate până la finalul anului în săli din Almería, Córdoba, Granada şi Sevilia, ce aparţin de Filmoteca de Andalucía. Peliculele vor fi prezentate în perioada 28 august - 19 decembrie, transmite ICR Madrid. Aceasta este a doua parte a unui proiect început în luna aprilie, împreună cu Filmoteca de España, când 12 filme româneşti de arhivă au fost proiectate la Cine Doré din Madrid. „Un secol de film românesc” va aduce în atenţie filme vechi, puţin cunoscute privitorilor, dar şi lungmetraje prezentate şi premiate la prestigioase festivaluri europene, precum Berlinala, Cannes şi Veneţia. Între ele se numără „Iacob” (1988), de Mircea Daneliuc, cu Florin Zamfirescu, Ion Besoiu şi Dorel Vişan în distribuţie, care va deschide seria, în Almería şi Córdoba, şi „Războiul de Independenţă” (1912).
https://www.news.ro/entertainment/peste-20-de-filme-romanesti-realizate-in-ultimul-secol-prezentate-in-andaluzia-1922401720382018081718355384

Primul teaser video pentru serialul HBO româno-german „Hackerville“: care e povestea şi când va avea premiera

HBO a lansat primul teaser video pentru „Hackerville“, serial filmat în România şi în Germania, care va avea premiera în această toamnă. Coproducţia HBO Europe şi TNT Serie (Germania) va avea premiera în noiembrie la HBO şi pe HBO GO, fiind al cincilea titlu HBO realizat în România. „Hackerville“ va avea şase episoade a câte o oră şi a fost filmat în Timişoara, cadrul principal al acţiunii seriei, dar şi în Bucureşti şi în Frankfurt. În rolurile principale ale distribuţiei româno-germane sunt Anna Schumacher, Andi Vasluianu şi tânărul actor debutant, Voicu Dumitraş. Celor trei li s-au alăturat actori români şi germani, atât nume cunoscute, cât şi actori aflaţi la primele proiecte de film. Sabin Ţambrea („Berlin Station“), Vlad Brumaru, Călin Chirilă, Ada Lupu, Dana Dembinski, Ilie Dumitrescu Jr., Ştefan Lupu, Emanuel Pârvu, Flavia Hojda, Ronald Zehrfeld („Redemption Road“, „4 Blocks“), Nina Kunzendorf („The Vanishing“) şi Ovidiu Schumacher, în rolul tatălui Lisei (interpretată chiar de fiica sa, Anna) sunt actorii care vor putea fi văzuţi din toamnă în producţia HBO Europe. Un atac cibernetic, ai cărui responsabili par a fi o reţea de hackeri din România, afectează una dintre cele mai mari bănci din Germania. Lisa Metz (Anna Schumacher), expertă în criminalitate informatică în Frankfurt, preia ancheta în Timişoara, oraşul în care s-a născut. Lisa ajunge să se confrunte cu secrete incomode din trecutul familiei sale. Între timp, ancheta lui Adam Sandor (Andi Vasluianu), poliţistul român care se ocupă de caz, este dată peste cap de sosirea Lisei. Investigaţia îi duce pe cei doi, Lisa şi Adam, pe urmele unui hacker genial (Voicu Dumitraş).
https://adevarul.ro/entertainment/tv/primul-teaser-video-serialul-hbo-romano-german-hackerville-e-povestea-premiera-video-1_5b7ae126df52022f7598be29/index.html

Antena 1 anunță „ispitele” masculine ale reality-show-ului Insula Iubirii

Show-ul prezentat de Radu Vâlcan și filmat în Thailanda va fi la Antena 1 de două ori pe săptămână, în zilele de luni și marți. Cupluri care vor să-și „testeze” relația locuiesc timp de mai multe zile, pe insule separate, fete cu fete, băieți cu băieți. Ispitele aduse în concurs vor încerca să „strice” relațiile concurenților.
https://www.paginademedia.ro/2018/08/insula-iubirii-2018-ispite-masculine

Antena 3, o campanie de identitate "picătură de pace într-un război fratern"

"O inițiativă de suflet românesc menită să reînvie spiritul Marii Uniri în mentalul colectiv afectat de dezbinările prezentului". Așa justifică postul Antena 3 campania "România e aici!". O "campanie e identitate vizuală dedicată Centenarului". Este vorba de o serie de filmulețe scurte, "Peisajele, monumentele, tradițiile și valorile României, imagini care vorbesc de la sine, fără comentarii". "România e aici este o picătură de pace într-un război fratern", explică postul de știri campania de identitate. "Nu este o strategie de promovare, ci o mărturie. Și o datorie. De români, în primul rând." Stația anunță și un nou pachet grafic, care "trece la un nivel superior."
https://www.paginademedia.ro/2018/08/fara-comentarii-antena-3-o-campanie-picatura-de-pace-intr-un-razboi-fratern

Unul din cei mai vechi reporteri pleacă de la Digi. Se întoarce la Antena 1

Plecare din rândul reporterilor Digi 24. Unul dintre cei mai vechi reporteri de teren ai stației se mută la o altă televiziune. Este vorba de Laurențiu Rădulescu, care mai lucrează pentru Digi până la sfârșitul săptămânii. Rădulescu este unul dintre cei mai vechi reporteri de la Digi 24. A venit la postul de știri încă din faza de pregătire, cu un an înainte de lansarea oficială a televiziunii. El a acoperit subiecte din zona Ministerului Apărării, Jandarmeriei, Inspectoratului pentru Situații de Urgență - ISU și altele. A fost trimis în zone de conflict (a transmis din Ucraina, de exemplu). Jurnalistul va fi de săptămâna viitoare reporter pentru Observatorul Antenei 1, post la care a lucrat înainte de Digi 24.
https://www.paginademedia.ro/2018/08/unul-din-cei-mai-vechi-reporteri-pleaca-de-la-digi-se-intoarce-la-antena-1

(MEDIA EXPRES)


Dacă tot ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici




Revista MEDIA EXPRES ediția curentă
Gratuit online, doar un click: Most recent issue of monthly Media Expres 1st Cover


Anuarul MEDIA EXPRES cu ediția 2023-2024 este online!
Gratuit online, doar un click: Latest issue Media Expres YEARBOOK 1st Cover




Abonamentele la știrile MEDIA EXPRES va oferă acces la Alerta Știri! pe e-mail, Anuarul Media Expres și zilnic la REVISTA PRESEI, cu ultimele știri media, tv și comunicații, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știri verificate, la liber, pentru toți cei interesați de programe TV, radio, conținut online, cablu, comunicații, audiovizual și film (cinematografie). Noi ținem în arhivă istoria audiovizualului. Click aici pentru prima nostră știre online, când foarte puține dintre marile ziare și reviste nici nu se gândeau la versiuni digitale și la prezența pe web.

Pentru abonamente click aici




© 2001 -  Media Expres SRL