×

Cinema -- Data și ora publicării: 26.09.2018 19:59:35

FESTIVAL-CANNES LA BUCUREȘTI-AJUTOR DISTRIBUȚIE / Opt premiere din Les Films de Cannes à Bucarest își caută distribuitor



București (MEDIA EXPRES) / 26 sep 2018 / Cea de-a 9-a ediție a Les Films de Cannes à Bucarest (19-28 octombrie) introduce secțiunea competitivă un ajutor pentru distribuție denumit „Aide au Distribution”, pentru un film ales de public care va fi acordat distribuitorului român al acestuia.

Ajutorul oferă șansa unui film prezentat la Cannes, în 2018, care nu și-a găsit încă distribuitor în România, să fie achiziționat și prezentat publicului în cinematografe. Alegerea filmului va fi făcută prin votul publicului, dintre opt titluri.

Filmul câștigător va primi un sprijin pentru distribuție constând în suport financiar și un pachet de promovare, în valoare de 2500 EUR. Premiul este oferit de Asociația Cinemascop.

Aide au Distribution cuprinde trei filme din selecția oficială, trei din secțiunea Quinzaine des Réalisateurs și două prezentate în Semaine de la Critique. Filmele pot fi văzute în cele patru locații ale festivalului: Cinema PRO, Cinema Elvire Popesco, Cinema Muzeul Țăranului și Cinemateca Union.

„Ash is Purest White”, regizat de Jia Zhangke și inclus în competiția oficială de la Cannes, este o poveste cu aer futurist despre un șef mafiot și femeia care îl iubește și merge la închisoare pentru el. Este a șasea participare la Cannes a regizorului chinez care a obținut, în 2013, premiul pentru scenariu cu filmul “A Touch of Sin”.

Tot din competiția oficială au făcut parte și “3 Faces”, cel mai recent film al lui Jafar Panahi, recompensat cu premiul pentru scenariu, și “Ayka”, regizat de Sergey Dvortsevoy, filmul câștigător al premiului pentru cea mai bună interpretare feminină la Cannes, acordat actriței Samal Yeslyamova.

„Les Confins du monde”, regizat de Guillaume Nicloux, a fost prezentat în premieră modială la Cannes, în Quinzaine des Réalisateurs. Filmul spune povestea unui soldat francez, singurul supraviețuitor al unui masacru în timpul căruia fratele său este ucis, în Indochina, în 1945. La Cannes, presa a remarcat demersul rar și curajos al cineastului de a ecraniza un moment lipsit de glorie din istoria Franței. Rezultatul este „un film realizat cu măiestrie și filmat superb” (The Hollywood Reporter), în care îi regăsim pe Gaspard Ulliel, numit de critici „un tânăr Alain Delon” și pe Gérard Depardieu.

„Shéhérazade”, filmul de debut al lui Jean-Bernard Marlin, prezent la Cannes tot în Quinzaine des Réalisateurs, spune povestea unui băiat recent ieșit din închisoare și îndrăgostit până peste cap de o fată care se prostituează pe străzile Marsiliei. Delincvența juvenilă este un subiect familiar regizorului iar „Shéhérazade” pare o continuare a mediumetrajului „La Fugue” (Ursul de Aur la Berlin, 2013). Personajele principale sunt interpretate de actori neprofesioniști, Kenza Fortas și Dylan Robert, amândoi crescuți în cel mai sărac cartier al Marsiliei, amândoi familiari cu lumea descrisă în film. Înainte să-i descopere regizorul, Kenza, care renunțase la școală la 16 ani, trăia cu mama ei într-o tabără de rromi, iar Dylan fusese la închisoare pentru trei luni. „Shéhérazade” este „un film ca o vâlvătaie deasupra unui mic miracol: dragostea care înflorește într-un loc fără pic de inimă”, scrie publicația franceză L'Obs.

Între 1998 și 1999, pe timpul regimului lui Milosevic, mii de albanezi au fost omorâți într-un exercițiu sadic de epurare etnică, apoi cadavrele au fost transportate în secret din Kosovo în Serbia și abandonate în gropi comune. Despre aceste transporturi vorbește regizorul Ognjen Glavonic în documentarul „Depth Two”, 2016. „The Load”, lungmetrajul de debut prezentat la Cannes în Quinzaine des Réalisateurs, este povestea unui șofer de camion care se angajează să transporte ceva secret din Kosovo până la Belgrad, pe timpul bombardamentelor NATO din 1999. „Filmul, în toată simplitatea lui, ne revelează un adevăr dureros care ne face să ne simțim culpabili: să ignori o atrocitate de care ai cunoștință te face părtaș la ea”, scrie Variety.

„One Day”, filmul de debut al regizoarei Zsófia Szilágyi, este printre primele proiecte ieșite din incubatorul Hungarian Film Fund, proiect care are ca obiective încurajarea și descoperirea tinerelor talente. Prezentat anul acesta la Cannes în secțiunea Semaine de la Critique, „One Day” prezintă o zi din viața unei femei perfecționiste, mamă a trei copii, și este o dramă domestică reinventată sub formă de thriller.

„Fugue”, cel mai recent film al regizoarei poloneze Agnieszka Smoczyńska, cea care a reinventat povestea micii sirene în debutul „The Lure”, propune o poveste întunecată despre o femeie care suferă de amnezie și își regăsește familia după doi ani de absență. „Meritele filmului ar trebui împărțite frățește între Agnieszka Smoczyńska și remarcabila Gabriela Muskala, care a reușit un scenariu de debut extrem de puternic, dar și o interpretare electrizantă a personajului central”, aprecia Variety. Filmul a avut premiera mondială la Cannes, în Semaine de la Critique.

Biletele vor fi disponibile în curând pe Eventbook.ro.

Festivalul Les Films de Cannes à Bucarest este prezentat de Orange România, partener de tradiție al evenimentului, susținut de: BRD - Groupe Société Générale, mașina oficială a festivalului este Renault, cu sprijinul: Catena, Groupama Asigurări, Silva, Apa Nova.

Ediția a noua a Les Films de Cannes à Bucarest este organizată de Asociația Cinemascop și Voodoo Films și realizată în parteneriat cu Ambasada Franței și Institutul Francez din Bucureşti.

Les Films de Cannes à Bucarest este un proiect cultural finanțat de Centrul Naţional al Cinematografiei, realizat cu sprijinul SACD / Société des Auteurs et Compositeurs Dramatiques, Reprezentanța Comisiei Europene în România și DACIN SARA.

Parteneri: Air France, KLM, Institutul Cultural Român, Ambasada Mexicului în România, Hotel Mercure, Hotel Cișmigiu, UPS, Defi, SERVE.

Omagiul Lucian Pintilie este organizat în parteneriat de către Les Films de Cannes à Bucarest și Festivalul Național de Teatru, în colaborare cu Filmex România și Centrul Național al Cinematografiei, cu sprijinul Fundației 9.

Văzut de Radio Guerrilla, parteneri media: TVR, Radio România Cultural, Adevărul, Dilema Veche, OK! Magazine, Zile și Nopți, Elle, Glamour, Observator Cultural, Agerpres, News.ro, AListMagazine, Scena9, Senso TV, Tonica, Ziare.com, Business24, Cinemap, The Institute, DoR, Liternet.ro, Cinemagia, Movienews, Ziarul Metropolis, AaRC, Igloo, Banchiza Urbană, Cinefan, Cineghid, FilmSi, Sub25, FilmMenu. Parteneri de comunicare: PiArt Vision. Parteneri de monitorizare: MediaTRUST
(MEDIA EXPRES)


Dacă tot ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici




Revista MEDIA EXPRES ediția curentă
Gratuit online, doar un click: Most recent issue of monthly Media Expres 1st Cover


Anuarul MEDIA EXPRES cu ediția 2023-2024 este online!
Gratuit online, doar un click: Latest issue Media Expres YEARBOOK 1st Cover




Abonamentele la știrile MEDIA EXPRES va oferă acces la Alerta Știri! pe e-mail, Anuarul Media Expres și zilnic la REVISTA PRESEI, cu ultimele știri media, tv și comunicații, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știri verificate, la liber, pentru toți cei interesați de programe TV, radio, conținut online, cablu, comunicații, audiovizual și film (cinematografie). Noi ținem în arhivă istoria audiovizualului. Click aici pentru prima nostră știre online, când foarte puține dintre marile ziare și reviste nici nu se gândeau la versiuni digitale și la prezența pe web.

Pentru abonamente click aici




© 2001 -  Media Expres SRL