×

Revista presei -- Data și ora publicării: 10.10.2018 13:36:22

REVISTA PRESEI / 10 oct 2018 /



ARCA se opune legii subtitrării obligatorii a filmelor românești la TV
Companiile cu cele mai mari bugete de publicitate investite în RADIO (ianuarie – septembrie 2018)
Google România: Problema dezvoltării unei afaceri tech în România nu mai sunt fondurile, ci curajul de a risca începerea unui business
TVR 3 aniversează 10 ani printr-un program special
Mega Image face teste cu soluţii Internet of Things de la Vodafone pentru a construi un „supermarket inteligent“
87 de țări au propus pelicule pentru nominalizarea la Oscar, la categoria „film străin”
Antena 1 anunță locațiile pentru noul sezon „Asia Express”
Astăzi, 10 octombrie 2018, TVR 3 împlinește 10 ani și sărbătorește cu un program-eveniment
PRO TV aduce un nou format în această toamnă:„Falsez pentru tine” – Un show de muzică și mister
„Zile cu stil”, o nouă emisiune de fashion, la TVR 2
Antena 3, fără concurență în prime-time. Șoc pentru restul televiziunilor de știri
Veste bună pentru români! Guvernul a luat hotărârea. Ce sunt obligate să facă televiziunile
Lovitură dată de Digi 24. Șoc pentru RTV și Antena 3
Kanal D a dat lovitura cu Exatlon. Cifrele sunt peste așteptări
Vești proaste pentru Orange. O investigație a Consiliului Concurenței va fi gata anul acesta


...


ARCA se opune legii subtitrării obligatorii a filmelor românești la TV

Senatul a adoptat la 8 octombrie o modificare a Legii audiovizualului care introduce subtitrarea obligatorie a filmelor românești difuzate la televiziune, criticată însă de asociația televiziunilor, ARCA, informează Media Expres. Într-o informare transmisă presei ARCA remarcă neclaritatea formulării articolului de lege care obligă televiziunile distribuite „în pachete digitale” să difuzeze producții cinematografice românești de scurt sau lungmetraj și documentare, care sunt produse după 1 ianuarie 2019, cu subtitrare, notează Media Expres. Obligația suportării costurilor subtitrării revine producătorilor iar soluția tehnologică pentru punerea în aplicare trebuie să permită opțiunea de eliminare a subtitrărilor de pe ecran. ARCA arată sub semnătura directorului executiv George Chiriță că dat fiind că legea nu se referă la filme și seriale de televiziune, care nu sunt filme (producții) cinematografice și având în vedere că în Legea cinematografiei filmul cinematografic este definit ca fiind cel care are ca destinație difuzarea în săli de cinema și că în această lege, ca și în Legea audiovizualului, se face o distincție clară între filme cinematografice și filme realizate pentru televiziune, rezultă că nu există obligația subtitrării pentru filmele și serialele de televiziune românești.
https://www.forbes.ro/arca-se-opune-legii-subtitrarii-obligatorii-filmelor-la-tv-127649

Companiile cu cele mai mari bugete de publicitate investite în RADIO (ianuarie – septembrie 2018)

Volumul de publicitate investit în cele 12 rețele de radio, monitorizate de BRAT, a crescut cu 6,7% în primele nouă luni ale acestui an, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Companiile de retail dețin 32,5% din totalul bugetului de publicitate radio. În perioada 1 ianuarie – 30 septembrie, bugetul total de publicitate consumat pe 12 stații de radio s-a ridicat la 184.435.335 euro (calculat la rate card), conform studiului Monitorizarea Investițiilor în Publicitatea pentru Radio (MIPR), realizat de BRAT. Bugetul a fost calculat pe baza tarifelor-listă de publicitate, fără să fie scăzute discounturile și gratuitățile acordate de radiodifuzori. Volumul de publicitate este mai mare cu 6,7% față de cel din primele nouă luni ale anului trecut. Și numărul de spoturi difuzate a crescut (7,4%), ajungând la 501.610. Companiile de retail (supermarketuri, magazinele) au investit 60,1 milioane de euro (rate card), reprezentând 32,6% din totalul bugetului. Domeniul farmaceutic și al serviciilor de sănătate deține o cotă de piață de 22%, echivalentul a 40,5 milioane de euro (rate card), în timp ce reclamele pentru ofertele de Divertisment/Media/Timp liber au investit un buget 14,6 milioane de euro (rate card), cu o cotă de 8%.
https://www.forbes.ro/companiile-cu-cele-mai-mari-bugete-de-publicitate-investite-radio-ianuarie-septembrie-2018-127643

Google România: Problema dezvoltării unei afaceri tech în România nu mai sunt fondurile, ci curajul de a risca începerea unui business

Google, parte a grupului Alphabet, cel mai mare ju­cător din industria online din lume, a investit în ultimii doi ani în înfiinţarea de ateliere digitale în cadrul universităţilor din Ro­mânia, acestea fiind dedicate domenilor de marketing digital şi tehnologie, în condiţiile în care în prezent problema fun­damentală pentru începerea unui business nu mai este legată de finanţare, ci de lipsa curajului de a risca, neexistând sufi­cient sprijin şi mentorat adecvat. „În momentul de faţă problema înfiin­ţării unui start-up nu mai ţine de partea de finanţare fiindcă, spre deosebire de acum 5-10 ani, sunt foarte multe fonduri de investiţii, business angels şi fonduri de la guvern. Există oportunităţi de creare de start-up-uri, iar în zona de tehnologie com­paniile sunt exportabile – trebuie să vin­dem noi în străinătate, nu în sensul invers“, a declarat pentru ZF Elisabeta Moraru, country manager la Google pentru România.
https://www.zf.ro/business-hi-tech/google-romania-problema-dezvoltarii-unei-afaceri-tech-in-romania-nu-mai-sunt-fondurile-ci-curajul-de-a-risca-inceperea-unui-business-17550545

TVR 3 aniversează 10 ani printr-un program special

Miercuri, 10 octombrie, se împlinesc 10 ani de existenţă a postului TVR3, moment care va fi marcat de la ora 19.00 de un program-eveniment transmis în direct pe parcursul a trei ore. Este vorba despre un program aniversar realizat în multiplex - Studioul Bucureşti cu toate Studiourile Teritoriale ale Televiziunii Române (TVR Cluj, TVR Timişoara, TVR Iaşi, TVR Craiova, TVR Tg. Mureş, TVR Moldova). Gazda evenimentului va fi Marius Constantinescu – cel care va modera discuţiile cu invitaţii fiecărui studio: oameni de televiziune, realizatori, artişti valoroşi din fiecare zonă a ţării. Publicul TVR 3 va avea ocazia ca acum, la ceas aniversar, să treacă „în spatele camerelor de filmat“ şi să îi cunoască pe producătorii şi realizatorii celor mai importante programe difuzate de postul public.
https://adevarul.ro/entertainment/tv/tvr-3-aniverseaza-10-ani-printr-un-program-special-1_5bbda0d8df52022f755c2a61/index.html

Mega Image face teste cu soluţii Internet of Things de la Vodafone pentru a
construi un „supermarket inteligent“

Lanţul de supermarketuri şi de magazine de proximitate Mega Image, deţinut de grupul belgian Ahold Delhaize, tatonează implementarea unor noi soluţii digitale, furnizate de Vodafone, al doilea jucător de pe piaţa de telefonie mo­bilă, pentru a înţelege mai bine comportamentul clienţilor dar şi pentru a-şi reduce costurile, proiectul fiind derulat într-una dintre cele mai mari şi aglomerate unităţi din reţea, situată în zona Barbu Văcărescu din Bucureşti. Testele din magazinul Mega Image - situat lângă unul din­tre cele mai mari poluri de clădiri de birouri din Bucureşti - includ nouă soluţii Internet of Things pentru comerţ din por­tofoliul Vodafone, printre care se numără senzori care oferă date despre numărul de clienţi care intră şi ies din unitate, despre zonele cele mai aglomerate din magazin, pre­cum şi o soluţie de afişaj digital care prezintă mesaje personalizate în funcţie de sexul şi vârsta clientului care trece prin faţa ecra­nului, ale cărui date demografice sunt detectate cu ajutorul unei camere video, a explicat Natalia Chiriţescu, global enter­prise director în cadrul Vodafone.
https://www.zf.ro/business-hi-tech/mega-image-face-teste-cu-solutii-internet-of-things-de-la-vodafone-pentru-a-construi-un-supermarket-inteligent-17550524

87 de țări au propus pelicule pentru nominalizarea la Oscar, la categoria „film străin”

La ediţia a 91-a a premiilor Academiei Americane, 87 de ţări au trimis propuneri pentru o nominalizare la categoria „Cel mai bun film într-o limbă străină alta decât engleza”, informează News.ro, conform „The Hollywood Reporter”. Numărul de filme înscrise în competiția nominalizării este mai mic decât recordul înregistrat anul trecut – 92 de filme. Pentru prima dată, statul Malawi, aflat în sud-estul Africii, cu o populație de 10 milioane de locuitori și fără ieșire la mare, a propus o peliculă, „The Road to Sunrise|, în regia lui Shemu Joyah. Propunerea României pentru această categorie este filmul lui Radu Jude, „Îmi este indiferent dacă în istorie vom intra ca barbari”. Nominalizările vor fi anunţate pe 22 ianuarie 2019, iar premiile Oscar vor fi acordate pe 24 februarie, la Dolby Theatre.
https://www.forbes.ro/87-de-tari-au-propus-pelicule-pentru-nominalizarea-la-oscar-la-categoria-film-strain-127628

Antena 1 anunță locațiile pentru noul sezon „Asia Express”

Antena 1 pregătește în această toamnã un nou sezon Asia Express, cel mai tare show de aventură difuzat în România. Spre deosebire de anul trecut, vedetele vor avea de această dată un nou itinerariu: peste 4000 de kilometri prin Sri Lanka și India. O altă noutate este faptul că acum vor exista 9 perechi de vedete care să se lupte pentru marele premiu. Regulile concursului rămân însă neschimbate. Fiecare pereche va avea la dispoziție 1 Euro pe zi, bani cu care trebuie să se descurce, să își găsească transport, cazare și mâncare. Rugămințile, farmecul personal și puterea de convingere vor fi atuurile care îi vor ajuta pe cei 18 concurenți să ajungă cât mai departe în marea competiție și să parcurgă o distanță cât mai lungă din “Drumul Elefantului”. Sri Lanka și India vor fi o adevărată provocare, diferențele culturale uriașe, bariera de limbă și condițiile nu tocmai prietenoase le vor da mari bătăi de cap participanților.
https://tvmania.ro/antena-1-anunta-locatiile-pentru-noul-sezon-asia-express-249833.html

Astăzi, 10 octombrie 2018, TVR 3 împlinește 10 ani și sărbătorește cu un program-eveniment

Este vorba despre un program aniversar realizat în multiplex – Studioul Bucureşti cu toate Studiourile Teritoriale ale Televiziunii Române (TVR Cluj, TVR Timişoara, TVR Iaşi, TVR Craiova, TVR Tg. Mureş, TVR Moldova). Gazda evenimentului va fi Marius Constantinescu – cel care va modera discuţiile cu invitaţii fiecărui studio: oameni de televiziune, realizatori, artişti valoroşi din fiecare zonă a ţării. Publicul TVR 3 va avea ocazia ca acum, la ceas aniversar, să treacă „în spatele camerelor de filmat” şi să îi cunoască pe producătorii şi realizatorii celor mai importante programe difuzate de acest post cu profil unic în ţară.
https://tvmania.ro/astazi-10-octombrie-2018-tvr-3-implineste-10-ani-si-sarbatoreste-cu-un-program-eveniment-249827.html

PRO TV aduce un nou format în această toamnă:„Falsez pentru tine” – Un show de muzică și mister

Poate un cântăreț celebru să își dea seama dacă o persoană are voce sau falsează doar după felul în care arată? În această toamnă, PRO TV invită unii dintre cei mai cunoscuți artiști să își testeze intuiția în noul show de muzică și mister Falsez pentru tine! În fiecare ediție Falsez pentru tine, câte un artist cunoscut în muzica românească va trebui să analizeze ca un adevărat detectiv opt concurenți aflați pe scenă, pentru a descoperi cine are voce și cine falsează, însă fără ca aceștia să cânte. În fiecare rundă, invitatul elimină concurenții despre care crede că nu au voce, iar totul va fi dezvăluit la final: a ales un concurent cu voce sau a fost păcălit de un falsor?
https://tvmania.ro/pro-tv-aduce-un-nou-format-in-aceasta-toamna-falsez-pentru-tine-un-show-de-muzica-si-mister-249803.html

„Zile cu stil”, o nouă emisiune de fashion, la TVR 2
Alina Ionescu se numără printre cele mai elegante vedete din showbiz, iar când vine vorba despre stil, aparițiile sale primesc întotdeauna vot de încredere. De curând, telespectatorii TVR au remarcat-o la „Agenda Cerbul de Aur 2018”, iar de sâmbătă, 6 octombrie, Alina Ionescu se întoarce cu un nou proiect. Pasiunea sa pentru modă și lifestyle este cunoscută, așa că este gata să ne aducă în fiecare sâmbătă la TVR 2, de la ora 17.00, „ZILE CU STIL”, o serie de informații utile menite să ne facă viața mai frumoasă.
https://tvmania.ro/zile-cu-stil-o-noua-emisiune-de-fashion-la-tvr-2-249782.html

Antena 3, fără concurență în prime-time. Șoc pentru restul televiziunilor de știri

Antena 3 a înregistrat ieri o audiență aproape dublă față de următoare televiziune de știri, conform datelor din intervalul 19.00-23.00. Antena 3 a fost fără concurenţă, ieri seară, înregistrând în mediul urban o cotă de 2,8%, România TV a fost pe doi cu 1,6%, iar pe trei cu o cotă de 1,5% a fost Realitatea TV. Pe segmentul comercial 18-49 de ani, Antena 3 şi Digi 24 au avut o cotă de 0,7% pe acelaşi interval orar. Realitatea TV a înregistrat o cotă de 0,6%, iar B1 TV şi Romania TV au avut o cotă de 0,3%. În ceea ce priveşte televiziunile generaliste, Pro TV a fost lider de audienţă cu 6,5%, urmat de Antena 1 cu 5,7% şi Kanal D cu 1,7%.
https://www.capital.ro/antena-3-fara-concurenta-in-prime-time-soc-pentru-restul-televi.html

Veste bună pentru români! Guvernul a luat hotărârea. Ce sunt obligate să facă televiziunile

Senatul a adoptat, luni, în calitate de Cameră decizională, în unanimitate o propunere legislativă pentru completarea unui articol din Legea audiovizualului nr.504/2002, prin care televiziunile cu acoperire naţională şi locală vor subtitra filmele româneşti pentru a veni în sprijinul persoanelor cu deficienţe auditive. "În vederea asigurării dreptului de acces la serviciile media audiovizuale al persoanelor cu deficienţe auditive, serviciile de programe de televiziune cu acoperire naţională şi locală vor asigura subtitrarea în limba română a operelor audiovizuale româneşti, cum sunt filmele cinematografice sau filmele realizate pentru televiziune - seriale, foiletoane şi documentare', prevede proiectul de lege, care a fost iniţiat de un grup de parlamentari din întreg spectrul politic.
https://www.capital.ro/veste-buna-pentru-romani-guvernul-a-luat-hotararea.html

Lovitură dată de Digi 24. Șoc pentru RTV și Antena 3

Posturile de știri au înregistrat audiențe mai mari, ieri, însă clasamentul a fost complet diferit. Dacă în timpul săptămânii şi atunci când nu sunt evenimente majore, postul de ştiri Digi24 înregistrează o cotă de 0,4-0,7%, ieri audienţa a fost ridicată. Astfel, românii au preferat să urmărească rezultatele de la referendum pe Digi24, postul înregistrând pe segmentul comercial, în intervalul 19.00-23.00, o cotă de piaţă de 1,4%. Realitatea a fost pe locul doi cu 1,2%, iar RTV pe 3 cu o cotă de 0,9%. Antena 3 a înregistrat o cotă de 0,8%. La nivelul întregii zile, Digi 24 a înregistrat o cotă de 0,6%, iar Antena 3, Realitatea şi RTV au avut 0,5%.
https://www.capital.ro/lovitura-data-de-digi-24-soc-pentru-rtv-si-antena-3.html

Kanal D a dat lovitura cu Exatlon. Cifrele sunt peste așteptări

După un început slab al Exatlon, ediția a doua, turcii de la Kanal D au toate motivele de bucurie. Emisiunea a început să înregistreze audiențe din ce în ce mai mari. Editia de aseara a celui mai iubit reality din Romania, “Exatlon”, a pozitionat Kanal D pe primul loc in preferintele telespectatorilor, atat la nivelul intregii tari, cat si in randul populatiei de la orase. Meciul de protectie difuzat aseara, si duelul intre cei doi Razboinici, Doru si Catalin, au tinut in fata micilor ecrane, in cele peste trei ore si jumatate de competitie sportiva, peste 1.700.000 de fani ai show-ului difuzat la Kanal D. Aseara, in intervalul orar 19:56 – 23:24, Kanal D a inregistrat 6,5% rating si 14,9% cota de piata, pe targetul National, si 4,8% rating si 11,2% cota de piata, pe targetul All Urban. O medie de peste un milion (1.161.000) de telespectatori din intreaga tara au urmarit aseara Exatlon in fiecare minut al difuzarii. Minutul de maxima audienta, atins la 20:52, in momentul in care se difuza duelul intre Ciprian Silasi, de la Razboinici, si Cristian Geaman, de la Faimosi, a adunat in fata micilor ecrane 1.738.000 de romani.
https://www.capital.ro/kanal-d-a-dat-lovitura-cu-exatlon-cifrele-sunt-peste-asteptari.html

Vești proaste pentru Orange. O investigație a Consiliului Concurenței va fi gata anul acesta

Orange, liderul pieței telecom, va afla până la sfârșitul acestui an dacă va încasa o nouă amendă de la Consiliul Concurenței în urma unei investigații declanșată în anul 2016. Consiliul Concurenţei a declanşat în 2016 o investigaţie având ca obiect un posibil abuz de poziţie dominantă al companiei Orange România. Este vorba de un posibil tratament discriminatoriu practicat de Orange România în relaţia cu companiile active pe piaţa plăţilor prin mesaje scurte prin intermediul telefonului mobil, respectiv pe piaţa mesajelor scurte publicitare prin intermediul telefonului mobil din România. S-au efectuat inspecţii inopinate atât la sediul Orange România, cât şi la sediile unora dintre agregatorii de plăţi prin SMS, existând indicii că aceste companii pot deţine probe necesare autorităţii de concurenţă pentru o evaluare exactă a comportamentului Orange România pe pieţele respective.
https://www.capital.ro/vesti-proaste-pentru-orange-o-investigatie-a-consiliului-concure.html

(MEDIA EXPRES)


Dacă tot ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici




Revista MEDIA EXPRES ediția curentă
Gratuit online, doar un click: Most recent issue of monthly Media Expres 1st Cover


Anuarul MEDIA EXPRES cu ediția 2023-2024 este online!
Gratuit online, doar un click: Latest issue Media Expres YEARBOOK 1st Cover




Abonamentele la știrile MEDIA EXPRES va oferă acces la Alerta Știri! pe e-mail, Anuarul Media Expres și zilnic la REVISTA PRESEI, cu ultimele știri media, tv și comunicații, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știri verificate, la liber, pentru toți cei interesați de programe TV, radio, conținut online, cablu, comunicații, audiovizual și film (cinematografie). Noi ținem în arhivă istoria audiovizualului. Click aici pentru prima nostră știre online, când foarte puține dintre marile ziare și reviste nici nu se gândeau la versiuni digitale și la prezența pe web.

Pentru abonamente click aici




© 2001 -  Media Expres SRL