×

Programe TV -- Data și ora publicării: 11.02.2019 23:19:47

NATIONAL GEOGRAPHIC-PREMIERĂ / National Geographic difuzează „FREE SOLO” sâmbătă, 16 martie



București (MEDIA EXPRES) / 11 feb 2019 / Documentarul “FREE SOLO”, nominalizat la premiile Oscar și BAFTA, va avea premiera globală pe 3 martie, fiind difuzat fără pauze publicitare pe National Geographic în Statele Unite ale Americii și apoi în 172 de țări și în 43 de limbi. În România, premiera filmului va fi sâmbătă, 16 martie, de la 20.00, potrivit reprezentantului de marketing și comunicare al televiziunii în România.

Carolyn Bernstein, vicepreședinte executiv al departamentului de conținut global bazat pe scenariu și de filme documentare din cadrul National Geographic, a făcut anunțul în cadrul turneului de presă al Asociației Criticilor de Televiziune organizat în California, în timpul unei prezentări speciale la care a fost prezent și protagonistul filmului, Alex Honnold.

Creat de realizatorul de documentare premiat Elizabeth Chai Vasarhelyi și de renumitul fotograf și alpinist Jimmy Chin, regizori ai filmului ”Meru”, preselecționat la Oscar, „FREE SOLO” este un portret uluitor, intim și curajos al cățărătorului în solo integral Alex Honnold din timpul pregătirilor acestuia pentru realizarea visului său de-o viață: escaladarea versantului celei mai faimoase stânci, El Capitan, înaltă de 975 metri, din Parcul Național Yosemite… fără a se folosi de corzi sau hamuri, potrivit unui comunicat de presă difuzat de National Geographic,

„FREE SOLO” este un thriller palpitant și povestea impresionantă a unui atlet care-și testează atât limitele fizice dar și convingerile în încercarea de a triumfa asupra imposibilului, dezvăluind sacrificiile personale necesare în atingerea excelenței. Pe parcursul antrenamentelor, armura invincibilității construită de-a lungul deceniilor se sparge brusc atunci când Honnold începe să se îndrăgostească, punându-i în pericol concentrarea și lăsând loc leziunilor și trenărilor. Vasarhelyi și Chin surprind minunat aceste momente profund umane, dar și escaladarea foarte periculoasă prin filmările artistice și ingenioase ce transportă privitorul în mijlocul experienței amețitoare. Rezultatul este o victorie a spritului uman.

Vizionările din cinematografe au făcut ca „FREE SOLO” să stabilească mai multe recorduri de box office în Statele Unite, inclusiv recordul celei mai mari medii de public al oricărui documentar în săptămâna de deschidere (28 septembrie 2018) și cele mai mari încasări pentru un documentar în săptămâna a 19-a de la lansare. Acum, în cea de-a 20-a săptămână de la debutul cinematografic, filmul este al doilea documentar cu cele mai mari încasări în 2018 în Statele Unite (și cel mai profitabil documentar nominalizat la Oscar), este pe primul loc la încasări în 2018 în categoria documentarelor în Marea Britanie și unul dintre cele mai bune 20 de documentare din toate timpurile din Statele Unite ale Americii și Australia. A primit trei premii US Critics Choice, trei premii Cinema Eye, un premiu din partea American Cinema Editors (ACE) pentru Cel mai bun documentar și nominalizări la premiile Producers Guild of America (PGA) și Directors Guild of America (DGA), între multe alte recunoașteri din industria cinematografică.

”Când lucram la acest film, nu ne puteam imagina acest răspuns pe care l-am primit”, au declarat regizorii Vasarhelyi și Chin. ”Deși cei mai mulți dintre noi nu visăm să ne cățărăm în solo integral la peste 900 de metri, povestea lui Alex despre curaj, devotament și hotărâre este una cu care ne putem identifica. Suntem recunoscători pentru colaborarea cu National Geographic și Fox Home Entertainment și încântați că experiența lui Alex va continua să inspire mulți alți visători îndrăzneți.”

„FREE SOLO” a fost numit de Entertainment Weekly unul din cele mai bune zece filme ale anului și a fost apreciat de critici din toată lumea ca fiind ”unul dintre cele mai izbitoare documentare ale anului”, ”extraordinar”, ”uimitor” și ”uluitor din punct de vedere vizual”.

”Pe lângă faptul că transmite un mesaj despre perseverență și voință, filmul este și o reușită cinematografică fascinantă, ce pune în valoare frumusețea și grandoarea parcurilor noastre naționale”, a spus Bernstein. ”Filmul ne reamintește că avem obligația cu toții să protejăm lumea naturală ce ne înconjoară.”

Pentru a transmite mesajul lui Alex Honnold și mai departe, National Geographic, în parteneriat cu Picture Motion și 360 Communications, a organizat proiecții pentru mai bine de 7000 de elevi, profesori, săli de escaladă și membri ai comunității din 17 orașe americane, în 114 școli și 19 organizații. Elevii au fost, în mod deosebit, impresionați de povestea lui Alex, trimițând nenumărate scrisori și filmulețe. Elevii uneia dintre școlile din New York chiar au recreat ei înșiși părți ale escaladei.

FREE SOLO a debutat la Festivalul de Film Telluride, a fost primit apoi cu elogii la Festivalul Internațional de Film de la Toronto și a fost difuzat la peste 30 de festivaluri de film din toată lumea, între care IDFA, Adelaide, Mill Valley, DOC NYC și Savannah. În România, FREE SOLO va rula în avanpremieră la Brașov, în deschiderea Alpin Film Festival, în 26 februarie, ora 19, în Aula SERGIU CHIRIACESCU a Universității Transilvania. INTRAREA ESTE LIBERĂ.

National Geographic Partners LLC (NGP), companie joint-venture dintre National Geographic și 21st Century Fox, își propune să ofere publicului internațional conținut premium din domeniile știință, aventură și explorare, prin intermediul unui portofoliu inegalabil de instrumente media. NGP combină televiziunile globale National Geographic (National Geographic Channel, Nat Geo Wild, Nat Geo People, Nat Geo Mundo) cu instrumentele media și cele destinate consumatorilor ale National Geographic: revistele National Geographic, studiourile National Geographic, platormele digitale și social media, cărți, hărți, media pentru copii, activități auxiliare ce includ călătorii, experiențe globale și evenimente, vânzări, licențe și activități e-commerce. Societatea National Geographic a fost înființată în urmă cu 131 de ani, iar în prezent ajunge la peste 730 de milioane de oameni din toată lumea, în 172 de țări, în 43 de limbi, în fiecare lună. NGP alocă 27% din câștigurile sale Societății nonprofit National Geographic pentru a finanța proiecte de știință, explorare, conservare și educare.
(MEDIA EXPRES)


Dacă tot ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici




Revista MEDIA EXPRES ediția curentă
Gratuit online, doar un click: Most recent issue of monthly Media Expres 1st Cover


Anuarul MEDIA EXPRES cu ediția 2023-2024 este online!
Gratuit online, doar un click: Latest issue Media Expres YEARBOOK 1st Cover




Abonamentele la știrile MEDIA EXPRES va oferă acces la Alerta Știri! pe e-mail, Anuarul Media Expres și zilnic la REVISTA PRESEI, cu ultimele știri media, tv și comunicații, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știri verificate, la liber, pentru toți cei interesați de programe TV, radio, conținut online, cablu, comunicații, audiovizual și film (cinematografie). Noi ținem în arhivă istoria audiovizualului. Click aici pentru prima nostră știre online, când foarte puține dintre marile ziare și reviste nici nu se gândeau la versiuni digitale și la prezența pe web.

Pentru abonamente click aici




© 2001 -  Media Expres SRL