×

Revista presei -- Data și ora publicării: 18.02.2019 12:35:12

REVISTA PRESEI / 18 feb 2019 /




Companiile cu cele mai mari bugete de publicitate în presa tipărită – anul 2018
TNT difuzează programul special „Vineri de aventură”
Topul ziarelor naționale cu cele mai mari vânzări de publicitate în anul 2018
Gospodăriile din România au alocat, în medie, 5,8% din cheltuielile de consum pentru recreație și cultură în anul 2017
Creşterea cu 50% a numărului de clienţi din Ungaria şi Spania a dus veniturile grupului Digi în premieră peste 1 mld. euro în 2018
Grupul Discovery aduce pentru încă trei ani meciurile de fotbal din Anglia la Eurosport România
Membru CA al Societăţii Române de Radiodifuziune: Directorul Georgică Severin îi obligă pe salariaţi la tăcere pentru a nu reclama abuzurile
Când începe „Cântă acum cu mine“, noul show de la Pro TV cu Loredana Groza şi Cabral
Antena 1 scoate din grilă „Prietenii de la 11“ după doi ani. Explicaţia lui Florin Ristei: „Am ales să schimb ceva“
Eurovision 2019 - Ester Peony va reprezenta România la concursul muzical de la Tel Aviv cu piesa “On a Sunday”: A fost o mare încercare pentru mine!
Emisiunea "Românii au talent", difuzată de Pro TV, a fost lider de audienţă pe toate segmentele de public
Berlinale 2019 - Filmul "Monştri.", de Marius Olteanu, laureat cu Premiul juriului cititorilor Tagesspiegel
Berlinală 2019: "Monştri.", singurul film românesc selectat, a primit premiul Tagesspiegel. Marius Olteanu: Am avut proiecţii suplimentare
Scurtmetrajul ”Blue-Boy”, Bogdan Georgescu producător creativ, a primit Ursul de Argint la Berlin
Omul lui Băsescu, în faliment. Îşi închide şi televiziunea, un post de tradiţie
SCOS DIN SCENĂ de la PRO TV
Primăria PSD condusă de Daniel Băluță continuă să plătească zeci de mii de euro pe materiale informative relevante pentru cetățenii din Sectorul 4
Filmul de acţiune „Tripla Frontieră”, cel mai recent al lui Ben Affleck, lansat de Netflix în luna martie
CNA: „Și noi suntem șocați”. Kanal D n-a mai depășit minutele legale de publicitate
Actorul român Sebastian Stan îl înlocuiește pe Chris Evans într-o producție Netflix
Amenințare cu bombă la un post de televiziune; intervine Brigada Antitero a SRI
„SuperSpeed” demarează în forță în noul sezon, la PRO TV
„Ce se întâmplă, doctore?” revine din 17 februarie cu un nou sezon
70 milioane lei în 2019, sprijin de la stat pentru firme care vor să meargă la târguri internaționale în Programul de promovare a exporturilor


Companiile cu cele mai mari bugete de publicitate în presa tipărită – anul 2018
În 2018, volumul brut de publicitate investit în presa tipărită (print) s-a ridicat la 80,95 milioane de euro (rate card), conform monitorizărilor BRAT, în scădere cu 11,3% față de anul precedent. Numărul de inserturi (machete publicitare) s-a diminuat cu 7,9%.
Cel mai mare consumator de publicitate în print a fost compania AG Direct, retailer de medicamente, cu un volum de 5,52 milioane de euro (rate card), reprezentând 1.020 de inserturi, potrivit studiului Monitorizarea Investițiilor în Publicitatea pentru Presa Scrisă (MIPPS), realizat de BRAT. Printre medicamentele promovate de AG Direct în ziare și reviste s-au numărat Activmax, Prostarenov, Santex Fit, Colonforte și Physio Care.
Pe locul secund în top s-a plasat Direct Group, un alt vânzător de medicamente și suplimente alimentare, cu un volum brut de 4,7 milioane de euro (rate card) pentru 690 de machete publicitare. Direct Group a promovat Remaxin, Flexaplus, Foot Mask și Manuskin Active.
Porsche România, importatorul auto pentru mărcile Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda și Volkswagen Autovehicule Comerciale, a comandat 654 de machete publicitare în valoare de 3,5 milioane de euro (rate card).
Bugetele de publicitate au fost calculate pe baza tarifelor-listă de publicitate (rate card), din care nu s-au scăzut discounturile și gratuitățile.
Pe locul patru s-a plasat un alt retailer de medicamente, Hilcon, care comercializează Prematrol, Sex Power și Ejacontrol. Hilcon a înregistrat un buget de publicitate de 1,94 milioane de euro (rate card) pentru 480 de inserturi.
De altfel, categoria Farmaceutice/Sănătate deține primul loc în topul celor mai mari investitori în publicitatea print, cu un volum de 21,4 milioane de euro (rate card), reprezentând 26,5% din bugetul total investit în presa tipărită, în 2018.
Pe locul secund urmează categoria Automobile, cu un buget de 7,73 milioane de euro (rate card), având o cotă de piață de 9,6%. Categoria Divertisment & Media/Timp Liber a avut un buget de 6,78 milioane de euro (rate card).
Magazinele și companiile de retail au investit 6,06 milioane de euro, în timp ce categoria Cosmetice&Parfumerie a atins un buget de publicitate în valoare de 5,8 milioane de euro (rate card).
Volumul total de publicitate în print a fost de 80.950.955 euro (rate card), în scădere cu 11,3% față de 2017, iar numărul de machete publicitare a fost de 43.609, mai mic cu 7,9% față de aceeași perioadă a anului precedent.
BRAT este organizația industriei de media din România care măsoară audiența presei scrise și a mediului online, auditează tirajele (presa scrisă) și monitorizează investițiile în publicitate (presa scrisă, online, radio și outdoor).
https://www.forbes.ro/companiile-cu-cele-mai-mari-bugete-de-publicitate-presa-tiparita-anul-2018-133483

TNT difuzează programul special „Vineri de aventură”
TNT grupează în luna martie sub titlul „Vineri de aventură” mai multe filme de acțiune și SF începând de vineri, 1 martie, de la ora 21:00, cu difuzare în fiecare vineri de la aceeași oră, informează Media Expres.
Programul special include pe 1 martie de la ora 21:00 „Naufragiatul” (2000), pe 8 martie de la ora 21:00 „Ziua Z: Apocalipsa” (2013), pe 15 martie de la ora 21:00 „Congo” (1995), pe 22 martie de la ora 21:00 „G.I. Joe: Ascensiunea cobrei” (2009) și pe 29 martie de la ora 21:00 „Fortăreața” (1996), notează Media Expres.
TNT mai difuzează în premieră serialul „REGRET”, de marți, 5 martie, de la ora 21:55. Acesta urmărește viața scriitoarei de comedie, soției și mamei Andrea (Andrea Savage-Helmed), care expune într-un mod comic imaturitatea și supărările ei interioare de zi cu zi. Cele zece episoade ale primului sezon îi aduc pe micile ecrane și pe Tom Everett Scott („Southland”) în rolul lui Mike, soțul acesteia, și pe Olive Petrucci, în rolul Ameliei, fiica celor doi.
În fiecare marți din luna martie TNT difuzează de la ora 21:00 „WRECKED”, cu Ally Maki, Will Greenberg, Brian Sacca, Asif Ali, Brooke Dillman, Jessica Lowe, Ginger Gonzaga, Rhys Darby și Zach Cregger în rolurile principale.
Serialul prezintă aventurile unui grup de străini care trebuie să supraviețuiască pe o insulă pustie după ce avionul lor se prăbușește. Este o lume nouă și periculoasă unde vor avea de înfruntat o mulțime de primejdii (multe dintre ele provocate chiar de ei). Tototdată, ei trebuie să renunțe la confortul de acasă și să se adapteze la noua lume.
TNT este o televiziune care difuzează în format HD filme şi seriale exclusive, originale, cum ar fi: „Ultima Navă”, „Un comportamemnt adecvat”, „Căutări misterioase” şi „4 Blocks”. În plus, TNT oferă o selecție de filme produse de Warner Bros. si alte studiouri de la Hollywood.
TNT are în prezent peste 101 milioane de abonați în Statele Unite şi se distribuie în 10 ţări din Europa. Televiziunea face parte din Turner Broadcasting System, Inc., o companie WarnerMedia, LLC.
https://www.forbes.ro/tnt-difuzeaza-programul-special-vineri-de-aventura-133505

Topul ziarelor naționale cu cele mai mari vânzări de publicitate în anul 2018
Anul trecut, cele 9 ziare naționale monitorizate de BRAT au înregistrat vânzări totale de publicitate în valoare de 28,2 milioane de euro (rate card). Publicitatea în presa locală s-a redus cu 7,1%, iar cea pentru reviste s-a diminuat cu 12%.
Volumul brut de publicitate atras de cele 9 ziarele naționale s-a ridicat la 28,2 milioane de euro (rate card ), conform studiului „Monitorizarea Investițiilor în Publicitatea pentru Presa Scrisă” (MIPPS), realizat de BRAT. Bugetul este în scădere cu 11,2% față de anul 2017. Volum de publicitate atras de ziarele naționale reprezintă 35% din totalul investițiilor publicitare în print.
Tabloidul „Click!” a înregistrat un buget de 9,7 milioane de euro (rate) pentru 2.143 de inserturi apărute în ziar. Pe următoarele locuri în top se află „Libertatea” și „Ziarul Financiar”.
Bugetele de publicitate au fost calculate pe baza tarifelor-listă (rate card), fără să fie scăzute discounturile și gratuitățile acordate de editori.
Pe segmentul de reviste (periodice, săptămânale și lunare), investițiile publicitare s-au ridicat la 46,3 milioane de euro (rate card), în scădere cu 12%. Cota de piață deținută de acest segment din totalul publicității în print este de 57,3%. În reviste s-au publicat 11.745 de inserturi, în scădere cu 11% față de anul 2017. Revistele cu cele mai mari vânzări de publicitate (rate card) au fost: „Șapte seri”, „Elle”, „Forbes România” și „Cosmopolitan”.
Publicitatea în ziarele locale și regionale s-a ridicat la 6,29 milioane de euro (rate card), în scădere cu 7% față de 2017. Cota de piață a fost de 7,8%. Ziarele cu cele mai mari vânzări de publicitate au fost: „Ziarul de Iași”, „Szekely Hirmondo” și „Zi de zi”.
BRAT este organizația industriei de media din România care măsoară audiența presei scrise și a mediului online, auditează tirajele (presa scrisă) și monitorizează investițiile în publicitate (presa scrisă, online, radio și outdoor).
https://www.forbes.ro/topul-ziarelor-nationale-cu-cele-mai-mari-vanzari-de-publicitate-anul-2018-133525
Gospodăriile din România au alocat, în medie, 5,8% din cheltuielile de consum pentru recreație și cultură în anul 2017
În anul 2017, la nivelul Uniunii Europene, cheltuielile gospodăriilor pentru recreaţie şi cultură s-au ridicat la 710 miliarde euro, echivalentul a 4,6% din PIB-ul Uniunii Europene, sau 1.400 euro pentru fiecare locuitor al UE, potrivit datelor publicate de Oficiul European de Statistică (Eurostat), conform AGERPRES.
Gospodăriile din Uniunea Europeană au alocat, în medie, 8,5% din cheltuielile totale de consum pentru recreaţie şi cultură în anul 2017, pe primele locuri fiind gospodăriile din Danemarca şi Suedia cu 11,5%, respectiv 11%. La polul opus se situau gospodăriile din Grecia şi România, care au alocat 4,6%, respectiv 5,8%.
Circa 1,6% dintre angajaţii români lucrau în sectorul culturii sau aveau o profesie legată de acest domeniu în 2017, comparativ cu o medie de 3,8% la nivelul Uniunii Europene, conform Eurostat.
La nivelul UE, cele mai multe state aveau între 3% şi 5% din angajaţi în sectorul culturii. Cel mai ridicat procent se înregistra în Estonia (5,5%), Suedia (4,8%), Malta, Slovenia, Finlanda şi Marea Britanie (toate cu 4,7%).
https://www.forbes.ro/gospodariile-din-romania-au-alocat-medie-58-din-cheltuielile-de-consum-pentru-recreatie-si-cultura-anul-2017-133535

Creşterea cu 50% a numărului de clienţi din Ungaria şi Spania a dus veniturile grupului Digi în premieră peste 1 mld. euro în 2018
Profitul net a scăzut cu 60% ajungând la 21 mil. euro, în timp ce datoriile nete au depăşit 900 mil. euro, plus 20%. Digi Communications N.V., compania-mamă a ope­ratorului de cablu RCS&RDS, a înregistrat în 2018 o creştere de aproximativ 50% a numărului de clienţi din Ungaria şi Spania, atât pe fondul unei achiziţii cât şi organic, ascensiunea contribuind decisiv la creşterea veniturilor totale ale grupului, pentru prima oară în istorie, peste pragul de un miliard de euro. Grupul a raportat venituri consolidate de 1,038 mld. euro, o creştere de 13% faţă de anul anterior, cu un profit din exploatare (EBITDA) de 324,6 mil. euro, în creştere şi el cu un procent similar faţă de anul anterior.
https://www.zf.ro/business-hi-tech/cresterea-cu-50-a-numarului-de-clienti-din-ungaria-si-spania-a-dus-veniturile-grupului-digi-in-premiera-peste-1-mld-euro-in-2018-17878416

Grupul Discovery aduce pentru încă trei ani meciurile de fotbal din Anglia la Eurosport România
Grupul Discovery a achiziţionat pentru încă trei ani, până în 2022, drepturile de difuzare pentru piaţa din România a meciurilor din fotbal din campionatul Angliei (Premier League), conform unui anunţ al companiei. „Eurosport, brandul de sport premium al Discovery, anunţă extinderea parteneriatului cu Premier League în România pentru încă trei sezoane, începând din 2019-2020.  Acordul prevede că Eurosport va deţine în România drepturile TV şi digitale exclusive asupra competiţiei de prim rang a Angliei până în 2022. Fanii vor putea urmări meciurile în direct pe Eurosport şi pe Eurosport Player, serviciul Eurosport în direct şi la cerere disponibil oriunde şi oricând, pe orice dispozitiv“, conform anunţului.
https://www.zf.ro/business-hi-tech/grupul-discovery-aduce-pentru-inca-trei-ani-meciurile-de-fotbal-din-anglia-la-eurosport-romania-17876010

Membru CA al Societăţii Române de Radiodifuziune: Directorul Georgică Severin îi obligă pe salariaţi la tăcere pentru a nu reclama abuzurile
Liberalul Alexandru Muraru, membru în Consiliul de Administraţie al Societăţii Române de Radiodifuziune, susţine că şeful radioului public, Georgică Severin, îi obligă la tăcere pe angajaţii instituţiei, după ce le-a interzis să ia legătura cu membrii CA. Muraru susţine că angajaţii sunt supuşi la ”presiuni inacceptabile” pentru a nu reclama abuzurile. Alexandru Muraru afirmă, într-un comunicat de presă, că preşedintele director-general al SRR Georgică Severin a transmis, vineri, angajaţilor un document, prin care le interzice să ia legărura cu membrii Consiliului de Administraţie al instituţiei. ”Prin acest act, domnul Severin se substituie Parlamentului şi încearcă obstrucţionarea activităţii membrilor CA. El nu face altceva decât să pună presiuni inacceptabile pe salariaţii şi pe jurnaliştii din SRR, obligându-i la tăcere, pentru ca aceştia să nu poată reclama abuzurile, controlul editorial, directivele politice sau arbitrariul din interiorul radioului public”, a precizat Alexandru Muraru. El mai spune că ”această formă de intimidare grosolană” vine pe fondul unei alte măsuri şi anume formarea unei comisii care să verifice acordarea orelor suplimentare din 2016 până în prezent. ”Aceasta, în condiţiile în care, se ştie în SRR, studiourile teritoriale sunt vizate spre a fi decapitate în perioada următoare. Ori o asemenea comisie ar fi pretextul şi alibiul perfect pentru a declanşa asaltul final asupra acestora”, a mai spus reprezentantul PNL din CA al SRR, Alexandru Muraru.
https://adevarul.ro/entertainment/tv/membru-societatii-romane-radiodifuziune-directorul-georgica-severin-obliga-salariati-tacere-nu-reclama-abuzurile-1_5c670a05445219c57e3054a5/index.html

Când începe „Cântă acum cu mine“, noul show de la Pro TV cu Loredana Groza şi Cabral
Noul show muzical, „Cântă acum cu mine“, prezentat de Cabral şi Loredana Groza, va debuta la PRO TV la începutul lunii martie. „Cântă acum cu mine“, noul show de muzică şi entertainment, începe pe 3 martie, la Pro TV.    100 de muzicieni care formează cel mai exigent juriu văzut vreodată într-un show de televiziune întâlnesc pentru prima dată concurenţii.   Cabral, prezentatorul emisiunii, şi Loredana, căpitanul celor 100, le promit telespectatorilor un spectacol extraordinar plin de muzică, dans şi energie.  „Cântă acum cu mine e un show surprinzător, vesel. Se râde mult, se cântă şi mai mult. În emisiune sunt 100 de specialişti din zona muzicală, oameni care ştiu să cântărească un act artistic din multiple puncte de vedere. Ideea e că nu ne bazăm pe un juriu din 3, 4 sau 5 juraţi... Aici avem 100! 100 de păreri, 100 de aşteptări, 100 de idei. Sunt greu de mulţumit, greu de convins, dar şi dacă reuşeşti, cei 50.000 de euro sunt ai tăi!“, spune Cabral.
https://adevarul.ro/entertainment/tv/cand-incepe-canta-mine-noul-show-pro-tv-loredana-groza-cabral-foto-1_5c66f609445219c57e2fb231/index.html

Antena 1 scoate din grilă „Prietenii de la 11“ după doi ani. Explicaţia lui Florin Ristei: „Am ales să schimb ceva“
Florin Ristei (31 de ani) a confirmat, printr-un mesaj pe Facebook, scoaterea din grilă a emisiunii „Prietenii de la 11“, pe care o prezintă la Antena 1 alături de Diana Munteanu (40 de ani). După ce Paginademedia.ro a relatat că Antena 1 ar urma să scoată din grilă mai multe emisiuni, printre care şi cea prezentată de Florin Ristei şi Diana Munteanu, cântăreţul a ţinut să lămurească situaţia.    Într-un mesaj pe pagina personală de Facebook, prezentatorul a confirmat informaţia şi a explicat care sunt motivele.    „Răspund aici, pentru cine e interesat, ca să evităm tot felul de telefoane şi întrebări penibile. Din 1 martie, emisiunea «Prietenii de la 11» iese din grila de programe Antena 1. După doi ani de emisiune, am ales să schimb ceva, de aici şi plecarea mea. A fost o experienţă foarte mişto, cu o echipă de producţie profi, cu o Diana Munteanu aşa cum nu o ştiam şi cu care, zic eu, că am facut echipă foarte bună, şi un context în care m-am simţit bine, am vorbit ce am vrut şi de care sunt mândru“, a scris Ristei.  În plus, cântăreţul mărturiseşte că a decis să ia o pauză de la televiziune pentru a dedica mai mult timp carierei sale muzicale.
https://adevarul.ro/entertainment/tv/antena-1-scoate-grila-prietenii-11-doi-ani-explicatia-florin-ristei-am-ales-schimb-ceva-foto-1_5c66d80c445219c57e2eba38/index.html

Eurovision 2019 - Ester Peony va reprezenta România la concursul muzical de la Tel Aviv cu piesa “On a Sunday”: A fost o mare încercare pentru mine!
Ester Peony a câştigat finala selecţiei naţionale Eurovision, duminică seară, cu piesa „On a Sunday”, şi va reprezenta România la competiţia cântecului european care va avea loc laTel Aviv în luna mai. Artista a declarat că este emoţionată, selecţia fiind pentru ea "o mare încercare". „Vă mulţumesc! O să facem o treabă bună la Tel Aviv! Sunt extrem de emoţionată. A fost o mare încercare pentru mine”, au fost primele cuvinte ale câştigătoarei după încheierea voturilor.
https://www.news.ro/cultura-media/eurovision-2019-ester-peony-va-reprezenta-romania-la-concursul-muzical-de-la-tel-aviv-cu-piesa-on-a-sunday-a-fost-o-mare-incercare-pentru-mine-1922401417002019022318884338

Emisiunea "Românii au talent", difuzată de Pro TV, a fost lider de audienţă pe toate segmentele de public
A doua ediţie "Românii au talent" din sezonul nouă, difuzat de Pro TV, a fost, vineri seară, lider de audienţă pe toate segmentele de public. Pe segmentul publicului comercial, cu vârste cuprinse între 18 şi 49 de ani, show-ul a înregistrat 19.4 puncte de rating şi 47.4% share, de aproape şase ori mai mult decât postul de televiziune clasat pe locul doi, care a obţinut 3.4 puncte de rating şi 8.2% share. Pe întreaga durată de difuzare, la nivel naţional, peste 3,7 milioane de telespectatori au urmărit spectacolul "Românii au talent", iar în minutul de maximă audienţă de la 22.13, peste 4,6 milioane de români au vizionat show-ul de divertisment.
https://www.news.ro/cultura-media/emisiunea-romanii-au-talent-difuzata-de-pro-tv-a-fost-lider-de-audienta-pe-toate-segmentele-de-public-1922402916232019020918882841

Berlinale 2019 - Filmul "Monştri.", de Marius Olteanu, laureat cu Premiul juriului cititorilor Tagesspiegel
Lungmetrajul "Monştri.", în regia lui Marius Olteanu, a fost recompensat, sâmbătă, la ediţia a 69-a a Festivalului de Film de la Berlin cu Premiul juriului cititorilor cotifdianului german Tagesspiegel (Tagesspiegel Readers' Jury Award). "Suntem foarte fericiţi şi extrem de recunoscători", a anunţat echipa filmului pe Facebook. "Monştri." îi are în distribuţie pe Judith State, Cristian Popa, Alexandru Potocean şi Şerban Pavlu. Descris de revista Variety ca fiind un "debut remarcabil şi surprinzător", filmul "Monştri." al lui Marius Olteanu a fost apreciat şi de juriul format din cititori ai cotidianului german Tagesspiegel şi a câştigat titlul de "cel mai bun film" din secţiunea Forum la ediţia din acest an a Festivalului Internaţional de Film de la Berlin. Monştri. a întrunit voturile celor 9 reprezentanţi ai acestui juriu independent, care se reuneşte încă din 2007 în cadrul Berlinalei. Juriul şi-a motivat alegerea prin faptul că regizorul Marius Olteanu foloseşte un limbaj vizual deosebit pentru a descrie natura multistratificată a unei relaţii aflată sub presiunea unei societăţi în care aderarea la norme primează. Singurul lungmetraj românesc selectat la Berlin, Monştri. descrie o zi din viaţa unui cuplu. Dana şi Arthur, căsătoriţi de mult timp, trăiesc o poveste de dragoste atipică. Una din întrebările ridicate de film este "Care ar fi cea mai mare dovadă de iubire pe care i-o poţi da celuilalt?". Filmul observă şi pune întrebări într-o structură de puzzle, în care spectatorul trebuie să rămână atent şi să decidă până la final cine sunt "monştrii". Lungmetrajul a concurat în secţiunea Forum alături de filme din ţări ca Elveţia, Marea Britanie, Brazilia, Columbia, SUA şi Coreea. Imaginea filmului este semnată de Luchian Ciobanu, scenografia - de Alexandra Alma Ungureanu Stroe, montajul - de Ioachim Stroe şi designul de sunet - de Ioan Filip şi Dan Ştefan Rucăreanu. "Monştri." este o producţie Parada Film şi Wearebasca. Producători sunt Claudiu Mitcu, Ioachim Stroe şi Robert Fiţa. Coproducător: Marius Olteanu. Filmul a fost realizat cu sprijinul Centrului Naţional al Cinematografiei şi în colaborare cu Societatea Română de Televiziune.
https://www.news.ro/cultura-media/berlinale-2019-filmul-monstri-de-marius-olteanu-laureat-cu-premiul-juriului-cititorilor-tagesspiegel-1922404416002019021418883118

Berlinală 2019: "Monştri.", singurul film românesc selectat, a primit premiul Tagesspiegel. Marius Olteanu: Am avut proiecţii suplimentare
"Monştri.", singurul film românesc de la Berlinală a primit premiul publicului acordat de publicaţia germană Tagesspiegel: ”în urma reacţiei spectatorilor şi a premiilor la care a fost nominalizat a beneficiat de 4 proiecţii suplimentare”, a spus regizorul Marius Olteanu pentru MEDIAFAX. Imediat după ce s-a anunţat că pelicula românească a primit la Berlinale - Berlin International Film Festival premiul publicului oferit de cititorii Tagesspiegel, realizatorii au reacţionat: ”Suntem foarte fericiţi şi extrem de recunoscători!”. ”Înseamnă mult pentru ca este un premiu venit din partea publicului. Iar faptul că filmul, în urma reacţiei spectatorilor şi a premiilor la care a fost nominalizat (De debut şi Teddy Award), a beneficiat de 4 proiecţii suplimentare, mă face să sper că şi în România oamenii vor veni să îl vadă. Este un film care vorbeşte la nivel micro, de cuplu, despre ceea ce trăim zilele acestea la nivel de societate, despre nevoia de a ajunge la cealalt, de a îl înţelege şi a nu fi indiferent”, a spus regizorul Marius Olteanu pentru MEDIAFAX. România a fost prezentă la eveniment cu un singur lungmetraj, semnat de regizorul Marius Olteanu şi inclus în secţiunea necompetiţională Forum. Pelicula "Monştri." a fost inclusă în selecţia dedicată proiectelor experimentale, punând accent pe avangardă, eseuri, reportaje politice, peisaje cinematografice încă necunoscute.
https://www.mediafax.ro/cultura-media/berlinala-2019-monstri-singurul-film-romanesc-selectat-a-primit-premiul-tagesspiegel-marius-olteanu-am-avut-proiectii-suplimentare-17877645

Scurtmetrajul ”Blue-Boy”, Bogdan Georgescu producător creativ, a primit Ursul de Argint la Berlin
Pelicula argentiniană ”Blue-Boy”, cu românul Bogdan Georgescu în calitate de producător creativ a primit sâmbătă seara premiul Ursul de Argint pentru scurtmetraj la Berlin. Blue Boy”, regizat şi produs de argentinianul Manuel Abrąmović a fost prezentat în secţiunea Berlinale Shorts. Pelicula, care durează 19 minute, spune povestea unor lucrători sexuali este spusă în română, germană, engleză şi italiană. Din juriul internaţional care a acordat premiul pentru scurt-metraj au făcut parte Jeffrey Bowers (SUA), Vanja Kaludjercic (Croatia) şi Koyo Kouoh (Senegal).
https://www.mediafax.ro/cultura-media/scurt-metrajul-blue-boy-bogdan-georgescu-producator-creativ-a-primit-ursul-de-argint-la-berlin-17877830

Omul lui Băsescu, în faliment. Îşi închide şi televiziunea, un post de tradiţie
Mihai Stănişoară a fost unul dintre cei mai puternici, dar şi mai discreţi baroni ai PDL, un politician extrem de influent atât în Mehedinţi, feuda sa tradiţională, cât şi la vârful statului, unde a fost liderul deputaţilor democrat-liberali, dar şi ministru al Apărării. Întâmplător sau nu, retragerea din politică, în 2015, a însemnat pentru Stănişoară şi falimentul afacerilor sale. Fie că vorbim de business-urile sale în farmaceutică, turism sau televiziune, fostul baron portocaliu a tras obloanele la tot. În prezent, Mihai Stănişoară este angajat la firma din Bucureşti a fiicei sale, o afacere mică şi cu pierderi.
În mai 2018, Tribunalul Mehedinţi a dispus intrarea în faliment şi dizolvarea Ralservice SRL din Drobeta Turnu Severin, o firmă specializată în comerţul cu amănuntul al produselor farmaceutice. La această dată, societatea este deţinută de Raluca Marinela Păcuraru Irimia, farmacista şefă, după ce Codruţa Mirela Stănişoară, soţia politicianului, s-a retras pe 11 iulie 2014, cu doar câteva zile înainte ca tribunalul să dispună intrarea în insolvenţă, pe 29 iulie.
Firma a raportat pentru anul 2017 o cifră de afaceri de numai 17.358 lei şi un profit net de 22.899 lei, 0 angajaţi şi datorii de 2.097.308 lei. Tabelul definitiv al creanţelor, întocmit în ianuarie 2015, conţinea datorii totale de 5.023.557,73 lei, către 18 creditori. Pe lângă furnizorii de medicamente care au de recuperat bani de la farmacia familiei Stănişoară (Farmexim, Farmexepert DCI, Polisano, ADM Farm, Mediplus Exim), găsim printre creditori BRD şi Banca Transilvania, angajaţii care aveau de primit salarii restante de 37.300 lei, dar şi statul: ANAF avea de primit 44.138 lei, Finanţele Drobeta Turnu Severin- 28.058,88 lei şi Fondul Naţional de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii- 116.000 lei. În declaraţia de avere din iunie 2018, Codruţa Mirela Stănişoară, care este prodecanul Facultăţii de Litere- Centrul Universitar Drobeta Turnu Severin, din cadrul Universităţii Craiova, scria că are şi ea de recuperat 60.000 de la falimentara Ralservice SRL. Tot de la soţia fostului baron Mihai Stănişoară aflăm că o altă firmă a familiei, A&S Travellers SRL, a fost deja lichidată de la Registrul Comerţului. Este vorba despre o mică agenţie de turism din Drobeta Turnu Severin, îngropată oficial în septembrie 2016. Ultimul bilanţ fiscal al firmei datează din 2015, când raporta afaceri 0 şi datorii de 119.526 lei. Aceeaşi soartă o va avea şi afacerea media a familiei Stănişoară. Terra Sat Severin SRL, prin intermediul căreia Mihai Stănişoară controla Televiziunea Severin, în vremurile sale de glorie, se află în faliment din 2014. Potrivit ultimului bilanţ, din 2015, firma avea pierderi de 430.059 lei la o cifră de afaceri de 139.397 lei, 12 angajaţi şi datorii totale de 2.254.584 lei. Pe 20 noiembrie 2018, ANAF a organizat o licitaţie prin care a scos la vânzare echipamentele de emisie ale televiziunii, cu un preţ de pornire de 21.986 de euro, şi încă una pentru maşinile firmei, în schimbul cărora spera să obţină 12.670 de euro. Şi aici soţii Stănişoară au de recuperat mulţi bani: nu mai puţin de 719.874 lei.
https://www.dcbusiness.ro/retrogradare-unde-a-ajuns-sa-lucreze-un-fost-ministru-al-apararii_596244.html

SCOS DIN SCENĂ de la PRO TV
Florin Busuioc, vedeta de la Pro TV care prezenta știrile de dimineața și Vremea, a dezvăluit adevăratul motiv pentru care nu mai apare pe sticlă. Florin Busuioc a primit o a doua șansă de la viață după intervenția chirurgicală pe care a suferit-o în urma infarctului. Actorul și prezentatorul TV nu a ajuns încă la forma maximă, însă are un tonus ridicat și vorbește, emoționat, despre ceea ce i s-a întâmplat și despre planurile sale de viitor. Busu a făcut o schimbare radicală în viața sa. Nu se mai „agită” așa cum făcea înainte, și tocmai de aceea nu prezintă, încă, și știrile de dimineață. Dar spune că nu va mai trece mult timp până atunci. Totuși, faptul că nu poate face efort de vorbire este motivul principal al absenței lui Florin Busuioc.
https://evz.ro/florin-busuioc-pro-tv-vremea-infarct.html

Primăria PSD condusă de Daniel Băluță continuă să plătească zeci de mii de euro pe materiale informative relevante pentru cetățenii din Sectorul 4
Primăria PSD condusă de Daniel Băluță a încheiat luni, 11 februarie, trei contracte de achiziție directă cu Tipografia Shik & Ștefan SRL în valoare de 400.600 de lei pentru servicii de editare și tipărire de materiale informative relevante pentru cetățenii Sectorului 4, precum și pentru organizarea a 20 de evenimente în acest sector, arată datele din Sistemul Electronic de Achiziții Publice. În pus, vineri, 15 februarie, Primăria a cumpărat, de la o altă firmă, servicii video pentru evenimente, dezbateri și prezentări de interes public. Primăria Sectorului 4 a atribuit luni, 11 februarie, prin procedura de achiziție directă, trei contracte în valoare de 400.600 de lei, finanțate din fonduri publice, către Tipografia Shik & Ștefan SRL.
https://economie.hotnews.ro/stiri-media_publicitate-22981561-primaria-psd-condusa-daniel-baluta-continua-plateasca-zeci-mii-euro-materiale-informative-relevante-pentru-cetatenii-din-sectorul-4.htm

Filmul de acţiune „Tripla Frontieră”, cel mai recent al lui Ben Affleck, lansat de Netflix în luna martie
Lungmetrajul „Tripla Frontieră/ Triple Frontier”, regizat de J.C. Chandor, cu Ben Affleck în rol principal, va fi lansat de Netflix pe 13 martie. Filmul de acţiune este realizat după o poveste a lui Mark Boal (premiat cu două premii Oscar pentru „The Hurt Locker”, 2008), care a scris scenariul împreună cu J.C. Chandor (nominalizat la Oscar pentru scenariul „Margin Call”, 2011). Din distribuţie fac parte Ben Affleck, Oscar Isaac, Charlie Hunnam, Garrett Hedlund, Pedro Pascal şi Adria Arjona. Mai mulţi foşti agenţi ai Forţelor Speciale (Affleck, Isaac, Hunnam, Hedlund şi Pascal) se reunesc pentru a plănui un jaf într-o zonă puţin populată din America de Sud. Este pentru prima oară, în carierele lor de succes, când se implică într-o misiune periculoasă şi personală. Când evenimentele iau o turnură neaşteptată şi ameninţă să scape de sub control, abilităţile, credinţele şi principiile lor sunt testate într-o luptă epică pentru supravieţuire.
https://www.news.ro/entertainment/filmul-de-actiune-tripla-frontiera-cel-mai-recent-al-lui-ben-affleck-lansat-de-netflix-in-luna-martie-video-1922400118002019021118884540

CNA: „Și noi suntem șocați”. Kanal D n-a mai depășit minutele legale de publicitate
Când CNA vrea, CNA poate. După mai mulți ani în care Kanal D făcuse aproape o tradiție în a depăși minutele de publicitate cu orele, iar CNA făcuse la rândul său o tradiție în a-i da amenda maximă de 200.000 de lei, postul a fost de data aceasta cuminte. Chiar și membrii CNA s-au declarat surprinși când au văzut monitorizările. Monitorizări în care Kanal D nu apărea deloc cu depășiri. „Și noi suntem șocați”, a remarcat Gabriel Tufeanu la prezentarea concluziilor. CNA a făcut săptămâna aceasta analiza periodică a minutelor de publicitate difuzate de posturile de televiziune licențiate în România. Potrivit legii audiovizualului, televiziunile licențiate în România au voie să difuzeze 12 minute de publicitate comercială pe oră (opt în cazul TVR). În afara promourilor sau a mesajelor de interes public. Este exclus și teleshoppingul, care are alt regim (trebuie să aibă obligatoriu cel puțin 15 minute minute pe oră).
https://www.paginademedia.ro/2019/02/cna-depasiri-de-publicitate

Actorul român Sebastian Stan îl înlocuiește pe Chris Evans într-o producție Netflix
Actorul de origine română Sebastian Stan îl va înlocui pe Chris Evans într-un film marca Netflix, scrie Variety. Stan va juca în drama „The Devil All the Time”, o adaptere a unui roman scris Donald Ray Pollock în 2011. Evans ar fi renunțat la rol din cauza programului încărcat, scrie sursa citată.  Românul va juca alături de actori precum Tom Holland, Jason Clarke, Mia Wasikowska, Robert Pattinson, Riley Keough și Bill Skarsgard, informează aceeași sursă. Sebastian Stan și Chris Evans au fost colegi pe platourile de filmare a mai multor filme Marvel, printre care Captain America: The First Avenger, Winter Solidier, Civil War, Black Panther, Infinity War. Stan dă viață lui Bucky Barnes, iar Evans joacă rolul Căpitanului America. Acțiunea romanului se desfășoară într-un oraș numit Knockemstiff, din Ohio, timp de două decenii. Are în centru povestea unui copil hărțuit care apoi devine un „justițiar”.
https://www.paginademedia.ro/2019/02/sebastian-stan-il-inlocuieste-pe-chris-evans-netflix

Amenințare cu bombă la un post de televiziune; intervine Brigada Antitero a SRI
Brigada Antitero a Serviciului Român de Informații și Poliția intervin la postul de televiziune România TV în urma unei amenințări cu bombă, precizează SRI. Potrivit sursei citate, vineri seara a fost trimis un e-mail de amenințare la postul de televiziune amintit în care se scria: "Veți sări in aer". În urma unui apel la 112, două echipaje de la Brigada Antitero și Poliția au venit la fața locului și au demarat procedurile standard de verificare, arată Agerpres. Oficialii SRI menționează că autorul acelui e-mail de amenințare a fost identificat și se fac cercetări.
https://www.profit.ro/stiri/social/amenintare-cu-bomba-la-un-post-de-televiziune-intervine-brigada-antitero-a-sri-18882611

„SuperSpeed” demarează în forță în noul sezon, la PRO TV
Sâmbătă, 16 februarie de la 10:30, SuperSpeed la PRO TV revine cu un nou sezon. În  sezonul 5, Bratu si Giurgea își vor încânta telespectatorii cu super masini testate. Și așa cum i-au obișnuit, cei doi vor răspunde cu argumente la întrebarea: ce mașina să-mi cumpăr? Vor fi mașini remarcabile în fiecare emisiune, teste cu tot ce se lansează nou în România, de la mașini de 10.000 de euro până la supercaruri pe care nu ți le permiți nici dacă câștigi la Loto trei săptămâni la rând.
https://tvmania.ro/superspeed-demareaza-in-forta-in-noul-sezon-la-pro-tv-254140.html

„Ce se întâmplă, doctore?” revine din 17 februarie cu un nou sezon
Ce se întâmplă, doctore? revine din 17 februarie.  În sezonul 24, Oana Cuzino va aduce cele mai actuale subiecte din sănătate, frumusețe, nutriție, parenting, psihologie, dar va analiza atent și modul de trai al românilor. Oana Cuzino și colegii ei vor încerca să doboare mitul că „pâinea ne îngrașă'și vor prezenta ce efecte au anumite alimente asupra corpului omenesc. Nu vor lipsi discuţiile despre legăturile incredibile din corpul uman, adaptare la noul mediu – schimbări climatice, obiceiuri, hrană.  Din acest sezon la „Ce se întâmplă, doctore?', tinerii şi adolescenţii vor găsi răspunsuri la întrebări legate de sexualitatea lor, de viaţa intimă, dar şi de modul în care organismul se transformă în această perioadă a vieţii. De asemenea, Oana Cuzino va vorbi, săptămânal, despre psihologia şcolarului român.
https://tvmania.ro/ce-se-intampla-doctore-revine-din-17-februarie-cu-un-nou-sezon-254143.html

70 milioane lei în 2019, sprijin de la stat pentru firme care vor să meargă la târguri internaționale în Programul de promovare a exporturilor
Firmele private românești vor putea fi sprijinite de stat să participe la târguri internaționale, misiuni economice și să facă studii de piață, prin Programul de promovare a exporturilor, aprobat zilele trecute de Guvern, cu un buget în limita a 70 de milioane de lei pe anul 2019.
Programul de promovare a exporturilor, gestionat de Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat (MMACA), va avea un buget de 105 milioane de lei pe 2019 și 2020. Pentru 2019, s-au prevăzut credite de angajament în limita a 70 de milioane de lei, iar 50 de milioane de lei sunt deja pregătiți pentru plată, fiind credite bugetare.
Programul este format din 3 scheme de sprijin: participarea la târguri internaționale, participarea la misiuni economice și realizarea de studii de piață.
Implementarea schemelor de ajutor de minimis se face în baza consultării între MMACA și membrii Consiliului de Export, reprezentanți ai federațiilor, patronatele de ramură și asociaţiile profesionale.
În anii trecuți, firmele solicitante au putut utiliza programul prin intermediul organizațiilor patronale din care făceau parte, sub pavilioane naționale la târguri și expoziții internaționale.
În 2018, programul a avut un buget de 48,9 milioane de lei, care a inclus participarea a 850 de firme la 59 târguri internaționale sub pavilion național și organizarea 15 misiuni economice, cu participarea a 150 de firme.
Pentru informații suplimentare puteți lua legătura cu Ministerul pentru Mediul de Afaceri, la coordonatele sale de contact.
https://www.startupcafe.ro/finantari/sprijin-firme-export-targuri.htm
(MEDIA EXPRES)


Dacă tot ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici




Revista MEDIA EXPRES ediția curentă
Gratuit online, doar un click: Most recent issue of monthly Media Expres 1st Cover


Anuarul MEDIA EXPRES cu ediția 2023-2024 este online!
Gratuit online, doar un click: Latest issue Media Expres YEARBOOK 1st Cover




Abonamentele la știrile MEDIA EXPRES va oferă acces la Alerta Știri! pe e-mail, Anuarul Media Expres și zilnic la REVISTA PRESEI, cu ultimele știri media, tv și comunicații, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știri verificate, la liber, pentru toți cei interesați de programe TV, radio, conținut online, cablu, comunicații, audiovizual și film (cinematografie). Noi ținem în arhivă istoria audiovizualului. Click aici pentru prima nostră știre online, când foarte puține dintre marile ziare și reviste nici nu se gândeau la versiuni digitale și la prezența pe web.

Pentru abonamente click aici




© 2001 -  Media Expres SRL