×

Comunicaţii -- Data și ora publicării: 21.02.2019 12:42:47

TELEKOM-BILANȚ T4 2018 / Telekom România câștigă clienți la IPTV și pachetele premium de conținut TV dar scade la total broadband



București (MEDIA EXPRES) / 21 feb 2019 / Telekom Romania a raportat 1,14 milioane de clienți broadband incluzând serviciile integrate fix-mobil la finalul trimestrului patru 2018, în scădere cu 3,1% faţă de acelaşi trimestru al anului anterior. Utilizatorii de voce (incluzând serviciile integrate fix-mobil) au ajuns la 2,14 milioane la finalul anului 2018, în creştere cu 2,1% faţă de T4 2017.

În contrast, segmentul de Internet TV (IPTV) a continuat tendinţa ascendentă, cu o creștere de 13% a numărului de clienţi comparativ cu anul trecut. În acelaşi timp, numărul clienţilor pentru pachetele premium de conţinut TV şi sport a crescut cu 28% de la un an la altul, ceea ce reflectă un răspuns pozitiv din partea clienţilor pentru opţiunile îmbunătăţite din oferta Telekom TV.

Veniturile consolidate ale grupului Telekom Romania în T4 2018 au fost de 242,2 milioane de euro, în scădere cu 9% faţă de perioada similară a anului trecut. Veniturile din servicii fixe din segmentul retail au scăzut cu 15,7%, respectiv cu 14% excluzând impactul IFRS 15. Această scădere a fost determinată în mare parte de veniturile din voce fixă, în cazul cărora numărul mai mic de clienţi pentru serviciile de telefonie fixă, combinat cu deteriorarea ARPU pentru serviciile de voce, a condus la o performanţă negativă pe acest segment.

Veniturile totale din serviciile integrate fix-mobil au crescut cu 9,1%, pe fondul creşterii numărului de clienţi din acest segment cu 44% faţă de perioada similară a anului trecut, ajungând la 726.000 de clienţi pentru serviciile convergente.

Veniturile mai mari din servicii wholesale reflectă în special creşterea business-ului de trafic internaţional de tranzit.

La 31 decembrie 2018 baza totală de clienți ai Telekom Romania Mobile era de 4,6 milioane, în scădere cu 2,5% față de aceeași perioadă a anului trecut, în principal ca urmare a eliminării SIM-urilor inactive. Segmentul postpaid reprezenta 34% din baza totală de clienți. În segmentul postpaid, numărul total al clienţilor business a crescut cu 9% în T4 2018 faţă de perioada similară a anului trecut.

EBITDA ajustată consolidată a scăzut cu 39,5% în Q4 2018 faţă de perioada similară a anului trecut, până la 24,7 milioane de euro, din cauza ajustării provizioanelor pentru clienţi.
(MEDIA EXPRES)


Dacă tot ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici




Revista MEDIA EXPRES ediția curentă
Gratuit online, doar un click: Most recent issue of monthly Media Expres 1st Cover


Anuarul MEDIA EXPRES cu ediția 2023-2024 este online!
Gratuit online, doar un click: Latest issue Media Expres YEARBOOK 1st Cover




Abonamentele la știrile MEDIA EXPRES va oferă acces la Alerta Știri! pe e-mail, Anuarul Media Expres și zilnic la REVISTA PRESEI, cu ultimele știri media, tv și comunicații, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știri verificate, la liber, pentru toți cei interesați de programe TV, radio, conținut online, cablu, comunicații, audiovizual și film (cinematografie). Noi ținem în arhivă istoria audiovizualului. Click aici pentru prima nostră știre online, când foarte puține dintre marile ziare și reviste nici nu se gândeau la versiuni digitale și la prezența pe web.

Pentru abonamente click aici




© 2001 -  Media Expres SRL