×

Revista presei -- Data și ora publicării: 11.04.2019 12:51:23

REVISTA PRESEI / 11 apr 2019 /




Bugetele de publicitate investite de supermarketuri și hipermarketuri în televiziune – trimestrul I 2019
Publicis România a câștigat la pitch brandul Timișoreana
TVR face concurs pentru regia ediției din acest an a Cerbului de Aur, care se vrea "spectaculos" și "îndreptat spre viitor"
INTERVIU Aleksandras Cesnavicius, CEO Pro TV: „Serialul «Vlad» a fost un risc foarte mare“. Ce crede despre publicul român
Cum vede şeful Pro TV criticile din „Las Fierbinţi“ la adresa Guvernului şi declaraţiile politice ale vedetelor postului
Din 15 aprilie, canalul de desene animate JimJam difuzează un nou serial, „Micul urs brun”
Producţia spaniolă „Perfect Life/ Déjate Llevar”, marea câştigătoare a festivalului CanneSeries
Winona Ryder şi John Turturro, în distribuţia miniseriei HBO "Plot Against America", bazată pe romanul lui Philip Roth
Google a majorat preţul abonamentului la YouTube TV cu 25%, la 49,99 dolari, şi a adăugat programe ca Discovery şi Animal Planet
Comedia cu zombie „The Dead Don't Die”, de Jim Jarmusch, va deschide Festivalul de Film de la Cannes 2019
TVR 1 transmite meciurile decisive pentru România din preliminariile Campionatului European de handbal masculine
Prinţul Harry va colabora cu Oprah Winfrey pentru un serial Apple TV despre sănătatea mintală
Comisia Europeană: Facebook modifică clauzele de furnizare a serviciilor şi clarifică modul de folosire a datelor utilizatorilor
Eurosport România a achiziționat drepturile exclusive de difuzare pentru Copa America 2019
Campionatele Europene Individuale de gimnastică artistică, în direct la TVR 2 şi TVR HD
Pro TV nu a mai avut răbdare: mută iar „Cântă acum cu mine”
Un politician la cratiță! Primarul Gheorghe Falcă este invitatul lui Mircea Dinescu la „Politică şi delicateţuri”
Emisunea „Asia Express – Drumul Elefantului” şi-a desemnat finaliştii. Cine a părăsit competiția
România şi Lituania joacă în preliminariile Campionatului European de handbal masculin, la TVR 1
România 9 de pe TVR, somație publică pentru atacurile la Forumul Democrat German din România
AUDIENȚE. Când e Las Fierbinți, concurența nu există. Ferma a pierdut orașele și tinerii, care au mers la Asia Express
Eurosport va transmite Copa America 2019
Pro TV, somație de la CNA pentru un banc vulgar și certurile de la Ferma


Bugetele de publicitate investite de supermarketuri și hipermarketuri în televiziune – trimestrul I 2019
În primele trei luni ale acestui an, volumul total de audiență obținut de reclamele difuzate pe televiziune de cele opt rețele de supermarketuri și hipermarketuri, monitorizate de „Forbes România”, este mai mic cu 5% față de cel din primul trimestrul al anului trecut.
Bugetul de audiență înregistrat pentru cele opt rețele de magazine a fost de 26.714 GRP’30 target comercial (public urban, 18 – 49 de ani), în scădere cu 5% față de aceeași perioadă a anului 2018.
Volumul de publicitate consumat de această nișă reprezintă 4,8% din totalul audienței obținute de clienții publicitari pe televiziune, în primul trimestru al acestui an.
Notă: Pe baza punctelor de audiență (Gross Rating Points – GRP’30), clienții publicitari cumpără timpi de reclame la televiziuni. GRP-ul este negociat și cumpărat la un preț (Cost Per Point – CPP) de fiecare client pentru fiecare televiziune în parte. GRP-ul este moneda unică de tranzacționare a spațiului de publicitate TV.
Caracteristica specifică a consumului de publicitate TV a fost: moderația. Cu excepția rețelei de supermarketuri Kaufland, care a avut o creștere de 111% față de trimestrul I 2018, nișa fost rezervată. Este un comportament firesc pentru că, la început de an, consumul înregistrează o scădere față de lunile noiembrie-decembrie.
https://www.forbes.ro/bugetele-de-publicitate-investite-de-supermarketuri-si-hipermarketuri-televiziune-trimestrul-2019-136867

Publicis România a câștigat la pitch brandul Timișoreana
În urma pitch-ului care a durat mai mult de șase luni, comunicarea brandului Timișoreana va fi gestionată de agenția Publicis România, informează un comunicat al agenției.
Timișoreana este liderul pieței de bere în vânzări și în preferințele consumatorilor și cea mai bine vândută bere românească în afara țării, conform sursei.
Publicis România este agenția nr. 1 în rețeaua Publicis CEE și nr. 3 la nivel global.
Timișoreana face parte din portofoliul producătorului de bere Ursus Breweries, parte a multinaționalei Asahi Breweries Europe. La sfârșitul lunii martie 2017, Asahi a finalizat preluarea fostelor afaceri ale SABMiller din Europa Centrală și de Est, inclusiv Ursus Breweries.
https://www.forbes.ro/publicis-romania-castigat-la-pitch-brandul-timisoreana-137001

TVR face concurs pentru regia ediției din acest an a Cerbului de Aur, care se vrea "spectaculos" și "îndreptat spre viitor"
Televiziunea publică organizează și în 2019 festivalul internațional Cerbul de Aur, reluat anul trecut după o pauză de nouă ani și soldat deja cu dispute privind banii cheltuiți pentru concertele din cadrul evenimentului. Acum, TVR vrea o ediție "spectaculoasă" și care "să se îndrepte spre viitor", fapt care lansează o cerere de oferte pentru concepția regizorală a festivalului. Potrivit unui anunț făcut miercuri, TVR caută un concept pentru seria de trei spectacole ce urmează să se desfășoare în perioada 23-25 august 2019. Anunțul arată că "ediţia 2019 trebuie să fie spectaculoasă, în acord cu tendinţele actuale în producţiile şi evenimentele de gen şi să conducă la selectarea celui mai bun interpret dintre finalişti. În acest sens, concursul trebuie să reconfirme prestigiul trofeelor acordate la Festival, să păstreze şi să dezvolte imaginea Festivalului ca eveniment muzical internaţional de marcă. De asemena, Cerbul de Aur trebuie să fie actual, să atragă şi publicul tânăr şi activ. Această ediţie trebuie să fie plină de culoare, să construiască o adevărată poveste muzicală memorabilă, atât pentru publicul de televiziune, cât şi pentru spectatorii prezenţi la Braşov. Detalii sunt disponibile în brieful publicat pe site-urile tvr.ro și cerbuldeaur.ro. Televiziunea nu precizează câți bani are de cheltuit în acest sens, dar cere oferte de preț detaliate. Regizorii pot depune proiecte la adresa cerbuldeaur@tvr.ro, până în data de 21.04.2019, ora 20.00. TVR precizează că în urmă cu o săptămână o delegație condusă de președintele-director general Doina Gradea, Smaranda Vornicu-Shalit, directorul Festivalului şi Otilia Iancu, manager de proiect au avut o primă întâlnire cu George Scripcaru, primarul municipiului Braşov, pentru detalii privind organizarea evenimentului.
https://economie.hotnews.ro/stiri-media_publicitate-23079952-tvr-face-concurs-pentru-regia-editiei-din-acest-cerbului-aur-care-vrea-spectaculos-indreptat-spre-viitor.htm

INTERVIU Aleksandras Cesnavicius, CEO Pro TV: „Serialul «Vlad» a fost un risc foarte mare“. Ce crede despre publicul român
Lituanianul Aleksandras Cesnavicius a vorbit, într-un interviu pentru „Adevărul“, despre noua grilă de programe a postului de televiziune, dar şi despre noile producţii testate. Directorul general al Pro TV, lituanianul Aleksandras Cesnavicius, a vorbit despre cele mai importante producţii Pro TV, a explicat de ce noul serial „Vlad“, care s-a bucurat de succes încă de la primul episod, a fost un risc, dar şi de ce noul format „Ferma“ este mai bogat în „controverse“ şi a oferit câteva detalii despre revenirea show-ului culinar „MasterChef“.  Şeful postului a recunoscut şi că se gândeşte constant la un late night show şi a descris publicul român. În plus, el şi-a exprimat părerea despre vedetele Pro TV care nu se feresc să-şi exprime în public părerile politice.  Adevărul: Cum caracterizaţi grila Pro TV pentru anul 2019? Aleksandras Cesnavicius: Pro TV este lider detaşat pe piaţă, iar în 2019, comparativ cu anul trecut, rezultatele de audienţă au crescut atât în prime time, cât şi pe parcursul întregii zile. La fel ca până acum, strategia noastră nu se schimbă: suntem un canal TV pentru întreaga familie, care oferă ştiri de încredere şi cel mai bun divertisment, cele mai bune drame, comedii şi filme internaţionale. Cum percepeţi publicul din România în 2019? Vi se pare din ce în ce mai pretenţios, poate? Nu exista nici un dubiu: publicul nostru ştie ce-şi doreşte şi ce apreciază. Acelaşi fenomen se întâmplă şi la nivel european. Există o copleşitoare cantitate de conţinut din care publicul poate alege în orice moment, pe orice tip de platformă. Acum câţiva ani nu puteam concepe aşa ceva. Cu o astfel de ofertă, este firesc ca oamenii să fie selectivi şi să aleagă cel mai bun conţinut pentru ei. Acest lucru ne motivează să fim mai buni, să aducem on air idei mai bune, interpreţi mai buni, actori, prezentatori, filme, seriale, conţinut mai bun în general.  În anii precedenţi, miza a fost pe show-urile mari - „Românii au talent“, „Vocea României“ - şi pe producţiile locale. Cum va fi anul acesta? Pe scurt, strategia noastră este următoarea: păstrăm programele preferate de public şi, în acelaşi timp, mergem mai departe şi continuăm să inovăm. „Românii au talent“ a ajuns la cel de-al nouălea sezon. Vom avea parte şi de un al 10-lea? Sau luaţi un calcul o eventuală pauză? „Românii au talent“ este cea mai urmărită emisiune din întreaga ţară, este emisiunea preferată a publicului nostru. Este un succes incontestabil pentru publicul de orice vârstă, din orice mediu. Atâta timp cât vor exista români talentaţi, va exista şi „Românii au talent“. Suntem convinşi că vor mai urma multe sezoane la Pro TV.  Pe de altă parte, noua emisiune de voce „Cântă acum cu mine“ pare să nu aibă succesul aşteptat. Cum explicaţi? „Cântă acum cu mine“ este un format nou, inovator: este o emisiune despre 100 de oameni, un grup de experţi şi interpreţi din întreaga ţară, al căror căpitan este Loredana. Suntem mulţumiţi de performanţa acestei emisiuni, a atras atenţia publicului nostru şi a generat discuţii în presă şi pe reţelele de socializare. Este un format nou şi are nevoie de timp ca publicul să-l accepte şi să crească. Show-ul „Ferma“ se deosebeşte de ediţiile precedente „Ferma vedetelor“ prin situaţii controversate şi mai multe conflicte între concurenţi. De ce această schimbare? Ştim că publicul îşi doreşte să fie surprins cu idei şi concepte noi. Tocmai de aceea, conceptul acestui format evoluează în fiecare sezon. Anul acesta, am decis să ducem concurenţii la munte, unde au luat o pauză de la viaţa lor de zi cu zi şi au început „o nouă viaţă“. „Ferma“ este un experiment social, nu este doar un reality show. Am vrut ca publicul să fie încurajat să se gândească la lucrurile importante: comunitate, solidaritate, munca de la fermă. Atunci când oamenii au opinii şi idei ferme se nasc pasiuni puternice. Revine „MasterChef“ în grila Pro TV. Pe ce noi elemente mizaţi pentru acest sezon? Este unul dintre cele mai cunoscute formate din piaţa noastră. Iar asta este în acelaşi timp un avantaj, pentru că e un show iubit de public, dar şi un dezavantaj – pentru că telespectatorii se aşteaptă să fie surprinşi atunci când revine. Acesta este obiectivul nostru acum, să surprindem publicul. Nu pot dezvălui prea multe înainte de lansare, dar pot spune că va arăta mai bine ca niciodată şi va aduce personaje extrem de interesante. În ciuda succesului de care s-a bucurat încă de la primul episod difuzat, au existat critici din partea telespectatorilor care spun că „Vlad“ ar fi o copie fidelă a seralului turcesc „Ezel“. Cum răspundeţi acestor critici? Va exista şi un al doilea sezon? Suntem fericiţi să vedem că telespectatorii noştri au primit foarte bine serialul „Vlad“. Ca să fiu complet sincer, a fost un risc foarte mare pe care ni l-am asumat – să lansăm în prime time (n.r. - interval de maximă audienţă, 19.00-23.00) un serial în care am investit un buget mare. S-a dovedit a fi o mişcare bună, pentru că a reuşit să aducă o audienţă puternică şi loială. Telespectatorii ne spun că le place faptul că este un serial care pare real, că este construit atât pe părţile bune, dar şi pe cele mai puţin bune ale societăţii şi că personajele sunt puternice şi umane. Serialul este inspirat din clasica poveste a contelui de Monte Cristo şi, astfel, sunt elemente pe care oamenii le recunosc. Dar, în final, este vorba despre o poveste universală de dragoste, trădare şi răzbunare, spusă într-un mod local, românesc. Vom face şi sezonul doi. Nu am putea altfel atunci când vedem că mulţi români urmăresc serialul şi sunt captivaţi de poveste.
https://adevarul.ro/entertainment/tv/interviu-aleksandras-cesnavicius-ceo-pro-tv-serialul-vlad-fost-risc-foarte-mare-crede-despre-publicul-roman-1_5cadfbe1445219c57e5731ef/index.html

Cum vede şeful Pro TV criticile din „Las Fierbinţi“ la adresa Guvernului şi declaraţiile politice ale vedetelor postului
Directorul general al postului, lituanianul Aleksandras Cesnavicius, a vorbit despre vedetele Pro TV care îşi exprimă în spaţiul public părerile politice, dar şi despre trimiterile critice la adresa actualei guvernări din serialul de succes „Las Fierbinţi“. Într-un interviu pentru „Adevărul“, Aleksandras Cesnavicius a vorbit despre vedetele Pro TV care nu se feresc să-şi exprime în spaţiul public părerile politice.  Actorul şi vedeta de televiziune Florin Călinescu (62 de ani) şi actorul şi cântăreţul Tudor Chirilă (44 de ani) sunt două dintre cele mai vocale vedete Pro TV când vine vorba de a critica politicienii aflaţi la guvernare.    Astfel, întrebat cum priveşte situaţia politică din România, având în vedere acest considerent, CEO-ul Pro TV a răspuns: „Pro TV nu susţine nicio parte în competiţia politică. În ceea ce priveşte acţiunile personale ale vedetelor cu care colaborăm, voi răspunde foarte simplu: sunt părerile şi declaraţiile lor personale, pe canalele personale de social media, iar acestea nu reprezintă poziţia oficială Pro TV în niciun context“.        Aleksandras Cesnavicius a comentat şi pe marginea faptului că în unele producţii Pro TV, precum serialul de comedie „Las Fierbinţi“, există trimiteri critice la adresa actualei guvernări.    „«Las Fierbinţi» este deja un fenomen social, dar, mai presus, este un serial de comedie şi satiră. Acesta este un aspect pe care telespectatorii l-au ştiut încă de la început. Aşadar, trebuie să reprezinte societatea aşa cum este ea în acest moment, e ca o oglindă care ne reflectă, de la omul de rând, până la preşedinte. Ar trebui să nu uite nimeni că e o «joacă« inocentă“, a răspuns şeful Pro TV.    Aleksandras Cesnavicius a vorbit şi despre retragerea acreditării jurnalistului Pro TV, Ovidiu Oanţă, la Ministerul Justiţiei, de către ministrul Tudorel Toader.    „Urmăm cu stricteţe standardele jurnalismului etic. Privim realitatea din punctul de vedere al telespectatorului nostru şi încercăm să prezentăm evenimentele într-o manieră obiectivă şi bine documentată. În această lumină, regretăm decizia nejustificată de a-i retrage acreditarea colegului nostru Ovidiu Oanţă. Această decizie arbitrară a limitat accesul audienţei noastre la ştirile obiective – şi nu ar trebui să uităm faptul că ştirile noastre sunt considerate cele mai de încredere de către public şi reprezintă cea mai populară sursă de informare din România. Nu este doar o decizie care împiedică jurnaliştii Pro TV să muncească de o manieră firească, este o decizie care afectează cetăţenii care aşteaptă informaţii relevante despre evenimentele din ţară, fie ele economice sau sociale, şi care doresc să afle şi să înţelegă ce face guvernul în numele lor“, a declarat CEO-ul Pro TV.  
https://adevarul.ro/entertainment/tv/cum-vede-seful-pro-tv-criticile-las-fierbinti-adresa-guvernului-declaratiile-politice-vedetelor-postului-1_5cae034a445219c57e576df4/index.html

Din 15 aprilie, canalul de desene animate JimJam difuzează un nou serial, „Micul urs brun”
În luna aprilie, televiziunea JimJam mizează pe distracție și prietenie! Micuții telespectatori pot vedea în fiecare weekend filmele din seria 'Micul meu ponei' / 'My Little Pony', dar și un nou serial 'Micul urs brun' / 'Little brown bear'. Jim Jam, televiziunea pentru preșcolari, le-a pregătit din 15 aprilie telespectatorilor, un nou serial educativ și foarte distractiv. „Micul urs brun' spune povestea unui ursuleț care locuiește la țară cu părinții săi. Toată lumea îl cunoaște! Alături de verișorul său, Marele Urs Roșu și de vecinul său, Ruby urs, Micul urs brun va avea parte de o mulțime de aventuri și descoperiri care îi vor îmbogăți cunoș:tințele despre lumea din jurul său. Noua animație se va difuza pe post de la ora 8:25, 17:30 și 20:30.
https://tvmania.ro/galerie-foto-din-15-aprilie-canalul-de-desene-animate-jimjam-difuzeaza-un-nou-serial-micul-urs-brun-256537.html
 
Producţia spaniolă „Perfect Life/ Déjate Llevar”, marea câştigătoare a festivalului CanneSeries
Producţia spaniolă „Perfect Life/ Déjate Llevar”, serial creat şi scris de actriţa Leticia Dolera, este marea câştigătoare a celei de-a doua ediţii a festivalului CanneSeries. „Déjate Llevar” a fost recompensat cu premiul pentru cel mai bun serial, iar Dolera, Celia Freijeiro şi Aixa Villagran au primit un premiu special pentru interpretare. Leticia Dolera a spus la primirea trofeului: „Cred că poveştile sunt o bună unealtă împotriva urii, a intoleranţei, ignoranţei, rasismului, a machismului, cultura ar trebui să fie un stâlp în societate”. Ea a mulţumit celor care luptă pentru drepturile femeilor şi celor care au fost asupriţi. „Fetelor, luaţi-vă stilourile, computerele, camerele de filmat şi spuneţi-vă poveştile şi exprimaţi-vă”, a mai afirmat ea, citată de The Hollywood Reporter.
Serialul spune povestea a trei femei aflate în plină criză existenţială. Ele au realizat că planurile făcute nu le-au adus fericirea după care tânjesc. Împreună, găsesc alternative şi iau decizii care le îndepărtează de aşteptările societăţii. Cele trei îşi dau seama curând că viaţa nu trebuie să fie aşa cum şi-au imaginat-o. Juriul ediţiei de anul acesta a festivalului a fost prezidat de elveţianul Baran bo Odar şi format din actriţele Katheryn Winnick („Vikings”) şi  Emma Mackey („Sex Education”) şi compozitorul Rob (Robin Coudert). Gala de închidere, care a avut loc miercuri seară, a fost găzduită de comicul francez Monsieur Poulpe. Festivalul s-a încheiat cu premiera mondială a producţiei BBC One, HBO şi CanalPlus „Years & Years”, scrisă de Russell T. Davies („A very English Scandal”), cu Emma Thomson în rol principal.
https://www.news.ro/cultura-media/productia-spaniola-perfect-life-d-jate-llevar-marea-castigatoare-a-festivalului-canneseries-1922405811002019041018973428
 
Winona Ryder şi John Turturro, în distribuţia miniseriei HBO "Plot Against America", bazată pe romanul lui Philip Roth
 
Winona Ryder, John Turturro, Anthony Boyle, Zoe Kazan, Morgan Spector, Caleb Malis şi Azhy Robertson vor face parte din distribuţia miniseriei "Plot Against America", produsă de HBO, potrivit Variety. David Simon şi Ed Burns vor produce serialul împreună cu Joe Roth, Nina K. Noble, Megan Ellison, Sue Naegle, Susan Goldberg şi Jeff Kirschenbaum. Proiectul va fi co-produs de Dennis Stratton şi de regretatul Philip Roth. Bazat pe romanul lui Roth, seria în şase părţi va fi o istorie alternativă a americanilor spusă prin ochii unei familii evreieşti din clasa muncitoare din New Jersey, pe măsură ce urmăreşte parcursul lui Charles Lindbergh - erou aviator şi populist xenofob, care devine preşedinte şi ghidează naţiunea către fascism.
https://www.news.ro/cultura-media/winona-ryder-si-john-turturro-in-distributia-miniseriei-hbo-plot-against-america-bazata-pe-romanul-lui-philip-roth-1922400011002019040918972856

Google a majorat preţul abonamentului la YouTube TV cu 25%, la 49,99 dolari, şi a adăugat programe ca Discovery şi Animal Planet
 
Google, parte a grupului Alphabet, a majorat abonamentul lunar pentru serviciul online YouTube TV cu 25%, la 49,99 de dolari, şi a adăugat programe ca Discovery, Animal Planet şi TLC, transmite Reuters. Această a doua majorare a abonamentului din ultimele 14 luni a avut loc în timp ce YouTube îşi extinde oferta pentru a concura mai bine cu alte servicii, între care se află Sling TV, parte a grupului Dish Network, DirecTV Now (AT&T) şi Hulu, care vor să atragă clienţi care renunţă la abonamentele prin cablu. În februarie anul trecut, Google a mărit preţul abonamentului la YouTube TV de la 35 de dolari la 40 de dolari. Preţul unui abonament la serviciul concurent Hulu, care oferă peste 60 de canale, este de 44,99 de dolari pe lună, în timp ce accesul la biblioteca sa de spectacole şi filme costă alţi 5,99 de dolari. YouTube TV va oferi opt canale noi, între care Travel Channel, HGTV şi Food Network, numărul total al canalelor urmând să ajungă la 70. Noul preţ a intrat în vigoare la 10 aprilie pentru noii membri, iar pentru abonaţii actuali majorarea va fi de pe 13 mai.
https://www.news.ro/economic/google-a-majorat-pretul-abonamentului-la-youtube-tv-cu-25-la-49-99-dolari-si-a-adaugat-programe-ca-discovery-si-animal-planet-1922401511002019040718972880
 
Comedia cu zombie „The Dead Don't Die”, de Jim Jarmusch, va deschide Festivalul de Film de la Cannes 2019
 
Lungmetrajul „The Dead Don't Die”, comedie cu zombie regizată de Jim Jarmusch, va deschide cea de-a 72-a ediţie a Festivalul de Film de la Cannes, pe 14 mai, şi a fost selectat, de asemenea, în competiţie. Acţiunea filmului este plasată în Centerville, un oraş mic unde orele în care este lumină sunt imprecise şi animalele au comportamente ciudate. Nimeni nu ştie exact de ce. Ştirile sunt înspăimântătoare, iar oamenii de ştiinţp sunt îngrijoraţi. Totuşi, ce este mai rău urmează să se întâmple. Caracterizat de cineast ca având „cea mai mare distribuţie zombie dezasamblată”, în film joacă Bill Murray, Adam Driver, Tilda Swinton, Chloë Sevigny, Steve Buscemi, Danny Glover, Caleb Landry Jones, Rosie Perez, Iggy Pop, Sara Driver, RZA, Selena Gomez, Carol Kane şi Tom Waits. Festivalul de Film de la Cannes va avea loc în perioada 14 - 25 mai.
https://www.news.ro/entertainment/comedia-cu-zombie-the-dead-don-t-die-de-jim-jarmusch-va-deschide-festivalul-de-film-de-la-cannes-2019-video-1922403510002019041918972723
 
TVR 1 transmite meciurile decisive pentru România din preliminariile Campionatului European de handbal masculine
 
Postul TVR 1 va transmite, joi şi duminică, meciurile decisive pentru România din preliminariile Campionatului European de handbal masculin 2020. Partida România - Lituania va fi transmisă joi, de la ora 18.00, iar returul, duminică, de la ora 16.30. Cele două meciuri vor fi comentate de Dragoş Cojocaru. La EURO 2020, găzduit de Austria, Norvegia şi Suedia, se vor califica în premieră 24 de echipe, faţă de 16, câte erau până la această ediţie. În afară de ţările gazdă, mai este calificată şi campiona europeană en-titre, Spania. În preliminarii sunt opt grupe, iar primele două echipe din fiecare grupă se vor califica la turneul final. Pe lângă acestea, mai merg la turneul final patru formaţii de pe locul 3, cu cel mai bun punctaj din cele opt grupe.
https://www.news.ro/sport/tvr-1-transmite-meciurile-decisive-pentru-romania-din-preliminariile-campionatului-european-de-handbal-masculin-1922400410362019041418972270
 
Prinţul Harry va colabora cu Oprah Winfrey pentru un serial Apple TV despre sănătatea mintală
 
Prinţul Harry i-a anunţat pe cei patru milioane de utilizatori care îi urmăresc contul oficial de Instagram că va colabora cu Oprah Winfrey la un program de sănătate mintală ce va fi lansat de Apple TV în 2020. Ducele de Sussex şi Oprah "sunt parteneri, co-creatori şi producători executivi" ai serialului la care cei doi lucrează de mai multe luni. Prinţul Harry, în vârstă de 34 de ani, a scris pe Instagram: "Cred cu adevărat că o sănătate mintală bună este cheia unei conduceri puternice, comunităţilor productive şi în atingerea scopurilor personale. Este o mare responsabilitate să obţineţi acest drept, cât timp vă prezentăm faptele, ştiinţa şi conştientizarea unui subiect care este atât de relevant în aceste vremuri".
https://www.news.ro/cultura-media/printul-harry-va-colabora-cu-oprah-winfrey-pentru-un-serial-apple-tv-despre-sanatatea-mintala-1922403610242019041518972354
 
Comisia Europeană: Facebook modifică clauzele de furnizare a serviciilor şi clarifică modul de folosire a datelor utilizatorilor
 
Facebook se conformează solicitărilor Comisiei Europene şi ale autorităţilor de protecţie a consumatorilor de a-şi modifica clauzele de furnizare a serviciilor şi de a clarifica modul de utilizare a datelor utilizatorilor, potrivit unui comunicat al Reprezentanţei Comisiei Europene în România, remis miercuri AGERPRES. "Astăzi (marţi, 9 aprilie - n. r.), Comisia Europeană şi autorităţile de protecţie a consumatorilor au salutat actualizările aduse de Facebook clauzelor de furnizare a serviciilor sale. Acum, acestea explică în mod clar cum foloseşte societatea datele utilizatorilor în scopul activităţi de creare de profiluri şi în cel al direcţionării publicităţii către utilizatori în scopuri financiare", se spune în documentul citat. De asemenea, noile clauze explică în detaliu ce servicii bazate pe utilizarea datelor utilizatorilor sunt vândute de Facebook către terţi, cum pot fi închise conturile de către utilizatori şi din ce motive pot fi dezactivate acestea. Aceste modificări au loc în urma unor dialoguri menite să ducă la informarea completă a utilizatorilor cu privire la modelul de afaceri al Facebook într-un limbaj simplu şi cuprinzător, precizează CE.
https://www.economica.net/comisia-europeana-facebook-modifica-clauzele-de-furnizare-a-serviciilor-si-clarifica-modul-de-folosire-a-datelor-utilizatorilor_167374.html
 
Eurosport România a achiziționat drepturile exclusive de difuzare pentru Copa America 2019
 
Acordul include drepturile TV și digitale de difuzare a competiției și consolidează portofoliul Eurosport în ceea ce privește competițiile de fotbal, alături de Premier League și Cupa Angliei. Cupa debutează pe 14 iunie. Eurosport a anunțat semnarea acordului pentru drepturile TV și digitale exclusive de difuzare a Copa America 2019 în România. Astfel, spectatorii vor avea acces la comentariu local, precum și la materiale video digitale pe platformele Eurosport România. De asemenea, fanii vor putea urmări meciurile în direct pe Eurosport și pe Eurosport Player – serviciul Eurosport în direct și la cerere disponibil oriunde și oricând, pe orice dispozitiv. Acordul de difuzare a Copa America consolidează angajamentul Eurosport de a prezenta conținut sportiv premium și vine în completarea anunțurilor recente cu privire la extinderea parteneriatului cu Premier League în România pentru încă trei sezoane, începând din 2019-2020 și difuzarea în exclusivitate a Cupei Angliei până în 2021.
https://tvmania.ro/eurosport-romania-a-achizitionat-drepturile-exclusive-de-difuzare-pentru-copa-america-2019-256596.html
 
Campionatele Europene Individuale de gimnastică artistică, în direct la TVR 2 şi TVR HD
 
În perioada 10-14 aprilie, Polonia va fi gazda celei de-a opta ediții a Campionatelor Europene individuale de gimnastică artistică. Peste 150 de gimnaști și 100 de gimnaste, reprezentanți a 38, respectiv 36 de țări europene vor lua startul miercuri, 10 aprilie, la cea de-a 8-a ediție a Campionatelor Europene Individuale de gimnastică artistică de la Szczecin. Pentru România vor concura următorii sportivi: Carmen Ghiciuc, Denisa Golgotă și Nica Ivănuș (gimnastică feminină), alături de antrenorii Nicolae Forminte, Liliana Cosma și Marius Vintilă. La gimnastică masculină vom fi reprezentaţi de: Marian Drăgulescu, Roland Modoianu, Cristian Bățagă, Robert Ghiuzan și Andrei Muntean, alături de antrenorii Marius Urzică, Ștefan Gal și Adrian Ianculescu. Campionatele Europene individuale de gimnastică artistică, feminin și masculin, Szczecin 2019 vor fi transmise în direct şi în exclusivitate de TVR 2 şi TVR HD.
https://tvmania.ro/campionatele-europene-individuale-de-gimnastica-artistica-in-direct-la-tvr-2-si-tvr-hd-256583.html
 
Pro TV nu a mai avut răbdare: mută iar „Cântă acum cu mine”
 
Postul din Pache a anunțat modificări pentru programul din prime-time al acestei duminici, 14 aprilie. „Cântă acum cu mine'  trece la ora 23.00. Ar fi trebuit să fie unul dintre show-urile cu greutate ale grilei de primăvară Pro TV. Anunțată încă din toamna trecută, emisiunea prezentată de Cabral și având-o pe Loredana liderul celor 100 de jurați nu a rupt însă gura târgului.  Inițial programată pentru fiecare seară de duminică, a fost reprogramată – după doar o ediție! – să intre o dată la două duminici. Iar astăzi aflăm, potrivit informațiilor trimise de post, că va fi difuzată săptămânal, dar nu în prime-time.
https://tvmania.ro/pro-tv-nu-a-mai-avut-rabdare-muta-iar-canta-acum-cu-mine-256581.html
 
Un politician la cratiță! Primarul Gheorghe Falcă este invitatul lui Mircea Dinescu la „Politică şi delicateţuri”
 
După mai multe personaje picante din lumea artistică, Mircea Dinescu invită la „Politică şi delicateţuri' un politician. Ce găteşte poetul pentru primarul Aradului, Gheorghe Falcă, vedem duminică, 14 aprilie, ora 15.30, la „Politică şi delicateţuri' de la TVR 1. Deşi numele ar fi trebuit să o ceară, la Politică şi delicateţuri au fost invitați, în ultima perioadă, actori, muzicieni, oameni de televiziune şi mai puţin politicieni. Răspunsul pentru direcţia în care s-a îndreptat emisiunea în cele mai recente sezoane, vine chiar de la Mircea Dinescu: „am fost dezamăgit de unii politicieni şi atunci am invitat mai mult personaje picante din lumea artistică, dar iacătă, cred ca e timpul sa mai invităm şi oameni care joacă în altă piesă decât ne închipuim noi' (Mircea Dinescu).
https://tvmania.ro/un-politician-la-cratita-primarul-gheorghe-falca-este-invitatul-lui-mircea-dinescu-la-politica-si-delicateturi-256575.html
 
Emisunea „Asia Express – Drumul Elefantului” şi-a desemnat finaliştii. Cine a părăsit competiția
 
Etapa semifinalã Asia Express – Drumul Elefantului a continuat asearã într-un regim draconic pentru ultimele patru echipe ale reality show-ului, care au fost nevoite, cu ultimele resurse, sã îşi testeze limitele şi, mai ales, rãbdarea, într-un trafic infernal şi sã facã faţã unor provocãri greu de „înghiţit'. A fost poate una dintre cele mai grele curse pentru ultima şansã, însã miza i-a tentat pe toţi – marea finalã a show-ului. „Este şansa lor sã demonstreze cã locul lor este în marea finalã şi cã Mumbaiul va deveni o realitate şi nu doar un vis de atins!', a dezvãluit Gina, încã de la începutul ediţiei. Astfel, cel mai dur reality show şi-a desemnat asearã finaliştii, Şerban Copoţ şi George Vintilã fiind ultima echipã care a pãrãsit competiţia înainte marii finale. Telespectatorii au urmãrit cu sufletul la gurã parcursul concurenţilor, cea de-a treia ediţie a etapei semifinale   a celui mai dur reality show, Asia Express – Drumul Elefantului impunându-se ca lider de audienţã la nivelul publicului comercial. Astfel, asearã, Asia Express – Drumul Elefantului a strâns, la nivel național, peste 1.8 milioane de telespectatori, în minutul de maximă audiență de la 21:45. Asia Express – Drumul Elefantului a condus topul audiențelor pe publicul comercial cu o medie de 8.1 puncte de rating și 22.1 % cota de piață, în vreme ce Pro Tv se clasa pe locul al doilea cu doar 7.4 puncte de rating și 20 % cota de piață.
https://tvmania.ro/emisunea-asia-express-drumul-elefantului-si-a-desemnat-finalistii-cine-a-parasit-competitia-256568.html
 
România şi Lituania joacă în preliminariile Campionatului European de handbal masculin, la TVR 1
 
Vedem partidele România-Lituania (joi, 11 aprilie, ora 18.00) şi Lituania-România (duminică, 14 aprilie, ora 16.30), din preliminariile CE 2020, în direct la TVR 1. Dublă decisivă pentru Naţionala masculină de handbal a României în această săptămână! TVR 1 va transmite în direct cele două partide susţinute de Naţionala de handbal masculin, care speră să revină la un campionat european după 24 de ani. Chiar dacă au început cu stângul preliminariile, cu înfrângeri la scor cu Portugalia, în deplasare şi cu Franţa, acasă, tricolorii vor lupta pentru a fi în elita handbalului masculin european.
https://tvmania.ro/romania-si-lituania-joaca-in-preliminariile-campionatului-european-de-handbal-masculin-la-tvr-1-256557.html
 
România 9 de pe TVR, somație publică pentru atacurile la Forumul Democrat German din România
 
Consiliul Național al Audiovizualului a decis să dea o somație publică TVR 1 pentru o ediție România 9 în care s-au adus acuzații Forumului Democrat German din România. CNA a fost sesizat în luna martie chiar de FDGR pentru o emisiune din noiembrie 2018 a emisiunii România 9, prezentată de Ionuț Cristache. FDGR s-a plâns că a avut loc o campanie de denigrare vehementă a Forumului, că emisiunea a avut un conținut tendențios și calomniator, iar în cadrul emisiunii s-a spus, printre altele, că este o organziație care controlează presa. A fost o ediție în care Ionuț Cristache i-a avut invitați pe Mircea Dinescu, Doru Bușcu și Cornel Nistorescu.
https://www.paginademedia.ro/2019/04/romania-9-de-pe-tvr-somatie-publica-pentru-atacurile-la-forumul-democrat-german-din-romania
 
AUDIENȚE. Când e Las Fierbinți, concurența nu există. Ferma a pierdut orașele și tinerii, care au mers la Asia Express
 
AUDIENȚE. Dacă e Las Fierbinți la TV, se știe cine iese câștigătorul. Pro TV a fost din nou lider detașat de audiență cu poveștile comice ale fierbințenilor. Lucrurile s-au schimbat atunci când a început Ferma, iar Pro TV a pierdut orașele și tinerii, în favoarea Antenei 1.  Peste două milioane de privitori din toată țara s-au adunat în fața televizoarelor pentru Firicel și Celentano. Diferența față de următorul post clasat, Antena 1, a fost de aproximativ un milion de privitori.  Antena 1 i-a suflat orașele și publicul tânăr Pro TV-ului, după ce a început emisiunea Ferma. În schimb, la nivel național, tot pe intervalul emisiunii Ferma, postul Intact a căzut pe trei, sub Pro TV și Kanal D. La bătaie cu cele două producții Pro TV și Asia Express a fost și serialul turcesc Povestea noastră (20:00), de la Kanal D. Săptămâna trecută postul Dogan avea Exatlon. Ce diferențe au fost, în continuare: NAȚIONAL. Pro TV a fost lider la nivelul întregii țări. A avut peste două milioane de privitori pe minut. Diferența față de locul doi, unde era Antena 1, a fost de un milion de telespectatori. Pe locul trei s-a clasat Kanal D, la fel ca și săptămâna trecut, dar cu cifre mai mari. Aseară peste 1,1 milioane de privitori erau pe Kanal D, pe intervalul Las Fierbinți. Marțea trecută erau aproximativ 970.000. URBAN. La orașe liderul a rămas neschimbat, Pro TV. Aproape 950.000 de telespectatori se uitau la aventurile fierbințenilor. Pe locul al doilea s-a poziționat Antena 1, cu o medie de 685.000 de privitori pe minut.  Kanal D a fost al treilea post din top, cu jumătate de milion de privitori în medie, aproape la fel ca și săptămâna trecută. 
https://www.paginademedia.ro/2019/04/audiente-las-fierbinti-si-ferma-9-aprilie
 
Eurosport va transmite Copa America 2019
 
Eurosport a achiziționat drepturile de difuzare în România pentru competiția de fotbal Copa America 2019. Competiția de sport care se va desfășura în Brazilia în luna iunie va fi transmisă de Eurosport și pe platforma Eurosport Player. Vineri, 14 iunie, se va desfășura meciul inaugural între Brazilia și Bolivia. Andrey Stoychev, Head of Commercial Development Discovery CEEMCA: „Spectatorii din România vor să se bucure de cel mai bun conținut sportiv pe tot parcursul anului, iar faptul că suntem deținătorii drepturilor pentru Premier League, Cupa Angliei, iar acum și pentru Copa America, ne transformă în Gazda Fotbalului Englez și a celui Sud-American pe piața locală.”
https://www.paginademedia.ro/2019/04/eurosport-va-transmite-copa-america-2019
 
Pro TV, somație de la CNA pentru un banc vulgar și certurile de la Ferma
 
Un banc cu „curve” spus de un concurent la „Românii au talent” și câteva momente tensionate de la Ferma au adus Pro TV o somație publică de la Consiliul Național al Audiovizualului. Aceasta esre cea mai minoră dintre sancțiuni, un fel de atenționare. Consiliul Național al Audiovizualului a analizat în ședința de marți mai multe reclamații primite de for pentru emisiuni de pe Pro TV, difuzate în luna martie.
https://www.paginademedia.ro/2019/04/pro-tv-somatie-ferma-si-romanii-au-talent
(MEDIA EXPRES)


Dacă tot ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici




Revista MEDIA EXPRES ediția curentă
Gratuit online, doar un click: Most recent issue of monthly Media Expres 1st Cover


Anuarul MEDIA EXPRES cu ediția 2023-2024 este online!
Gratuit online, doar un click: Latest issue Media Expres YEARBOOK 1st Cover




Abonamentele la știrile MEDIA EXPRES va oferă acces la Alerta Știri! pe e-mail, Anuarul Media Expres și zilnic la REVISTA PRESEI, cu ultimele știri media, tv și comunicații, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știri verificate, la liber, pentru toți cei interesați de programe TV, radio, conținut online, cablu, comunicații, audiovizual și film (cinematografie). Noi ținem în arhivă istoria audiovizualului. Click aici pentru prima nostră știre online, când foarte puține dintre marile ziare și reviste nici nu se gândeau la versiuni digitale și la prezența pe web.

Pentru abonamente click aici




© 2001 -  Media Expres SRL