×

Autorităţi -- Data și ora publicării: 15.05.2019 16:01:34

ANCOM-BILANȚ-DISTRIBUȚIE TV-TELEFONIE / Românii cumpără mai multe abonamente TV și vorbesc mai puțin la telefon



București (MEDIA EXPRES) / 15 mai 2019 / La finalul anului 2018 s-a înregistrat o creştere de 3% a numărului de abonaţi la servicii de retransmisie TV furnizate contra-cost, numărul total de utilizatori ajungând la 7,64 de milioane. Tendinţa înregistrată în anii precedenţi a continuat şi în 2018, unii abonaţi au trecut de la satelit - DTH (-5%) la cablu (+6%) sau IPTV (+13%).

Având în vedere că, de regulă, persoanele fizice achiziţionează unele servicii per locuinţă (retransmisie TV, internet fix, telefonie fixă), un alt indicator prin care se poate exprima rata de penetrare a acestora este rata de penetrare la 100 locuinţe. Conform datelor oficiale, în România există în prezent aproximativ 7,5 milioane de gospodării, comparativ cu 9 milioane de locuinţe, astfel că, în timp ce rata de penetrare la 100 gospodării pentru serviciile de retransmisie TV a fost de 102%, cea calculată la 100 locuinţe a fost de 85%. Rata de penetrare la 100 gospodării a fost de 106% în mediul urban şi de 97% în mediul rural, iar cea calculată la 100 locuinţe a fost de 91% în mediul urban şi de 77% în mediul rural.

Anul trecut, în mediul urban, serviciile TV erau recepționate îndeosebi prin rețele de cablu (83% dintre abonați), în timp ce în mediul rural erau utilizate, aproape în egală măsură, rețelele satelit de tip DTH (50%) și cele de cablu (49%).

În funcţie de numărul de abonaţi de la sfârşitul anului 2018, liderul pieţei de servicii TV avea o cotă de piaţă de 49%, principalul competitor 19%, ceilalți furnizori însumând 32%.

La sfârșitul anului 2018, în România erau 22,7 milioane de utilizatori activi de telefonie mobilă, înregistrând o ușoară creștere de 1%. Dintre aceștia, 12,7 milioane, în creştere cu 5%, erau utilizatori pe bază de abonament și 9,9 milioane, în scădere cu 4%, erau utilizatori activi pe bază de cartele preplătite.

Traficul total de voce efectuat prin reţelele mobile a scăzut uşor în 2018 (-1%), până la 68 de miliarde minute. Media lunară a traficului de telefonie mobilă efectuat de un locuitor pe parcursul anului 2018 a fost de 4 ore şi 49 minute şi de 57 SMS trimise.

Ca urmare a aplicării Regulamentului de roaming, se intensifică, în schimb, utilizarea serviciilor în roaming. Traficul de apeluri efectuate în roaming a crescut cu 58% față de 2017, cel de apeluri primite cu 28%, cel de SMS cu 23%, cea mai mare creştere, de 149%, fiind înregistrată de traficul de date/internet.
În funcție de numărul de cartele SIM active la sfârșitul anului, liderul pieţei avea o cotă de piață de 39%, principalul competitor 30%, ceilalți furnizori însumând 31%.

Piața serviciilor de telefonie fixă continuă să înregistreze scăderi atât din punct de vedere al numărului de linii de acces (-6%, până la 3,66 milioane), cât și din cel al traficului (-17%, până la 2,3 miliarde minute).

Ca urmare a acestor evoluţii, media lunară a traficului de telefonie fixă efectuat de către un locuitor a ajuns la numai 10 minute în 2018, în scădere cu 17% faţă de cea din 2017.

În funcție de numărul de abonați de la sfârșitul anului 2018, liderul pieței avea o cotă de piață de 43%, principalul competitor 36%, ceilalţi furnizori însumând 21%.

„Numărul de abonaţi la servicii TV a continuat să crească, astfel că s-a ajuns la 7,64 milioane de abonaţi. Traficul naţional în reţelele de telefonie e în uşoară scădere, însă traficul în roaming creşte ca urmare a beneficiilor aduse de Roam like at home. Am putea concluziona că telefonia singură nu ne mai poate asigura nevoile de comunicare, utilizăm tot mai multe şi variate mijloace, precum aplicaţiile şi reţelele sociale”, a declarat Sorin Grindeanu, președintele ANCOM.

Raportul de date statistice privind piața de comunicații electronice din România pentru anul 2018 este realizat de ANCOM pe baza datelor statistice raportate semestrial de furnizorii care au obligația de a transmite către ANCOM valorile indicatorilor corespunzători categoriilor de servicii conform Deciziei nr. 333/2013 și va fi disponibil în curând.
(MEDIA EXPRES)


Dacă tot ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici




Revista MEDIA EXPRES ediția curentă
Gratuit online, doar un click: Most recent issue of monthly Media Expres 1st Cover


Anuarul MEDIA EXPRES cu ediția 2023-2024 este online!
Gratuit online, doar un click: Latest issue Media Expres YEARBOOK 1st Cover




Abonamentele la știrile MEDIA EXPRES va oferă acces la Alerta Știri! pe e-mail, Anuarul Media Expres și zilnic la REVISTA PRESEI, cu ultimele știri media, tv și comunicații, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știri verificate, la liber, pentru toți cei interesați de programe TV, radio, conținut online, cablu, comunicații, audiovizual și film (cinematografie). Noi ținem în arhivă istoria audiovizualului. Click aici pentru prima nostră știre online, când foarte puține dintre marile ziare și reviste nici nu se gândeau la versiuni digitale și la prezența pe web.

Pentru abonamente click aici




© 2001 -  Media Expres SRL