×

Autorităţi -- Data și ora publicării: 17.05.2019 10:11:21

CNA-SANCȚIUNI-CAMPANIE ELECTORALĂ / CNA a somat public B1TV, Realitatea TV și TELE3 MEDIA SRL din Târgu Jiu



București (MEDIA EXPRES) / 17 mai 2019 / Consiliul Național al Audiovizualului a dat numai somații la 16 mai, după ce a analizat rapoartele de monitorizare întocmite de direcția de specialitate pentru posturile centrale în perioada 4 - 10 mai 2019, cât și sesizările primite, potrivit unui comunicat de presă.

Constatând încălcări ale legislației audiovizualului, CNA a decis să aplice câte o somație publică următorilor radiodifuzori:

B1 TV pentru nerespectarea dispozițiilor art. 40 alin. (1) și (4) din Codul de reglementare a conținutului audiovizual în ediția emisiunii „Controverse” difuzată în data de 05.05.2019 (intervalul orar 16:00-17:44) și moderată de Andrei Bădin;

Realitatea TV pentru încălcarea prevederilor art. 64 alin. (1) lit. b din Codul CNA în ediția emisiunii „Lupta pentru România” difuzată în data de 09.05.2019 (începând cu ora 17:00) și moderată de Nicoleta Cone;

Realitatea TV pentru nerespectarea dispozițiilor art. 11 și art. 15 alin. (1) din Decizia CNA nr.308/ 26 martie 2019 privind regulile de desfăşurare în audiovizual a campaniei electorale pentru alegerea membrilor din România în Parlamentul European. Raportul a inclus emisiuni difuzate în zilele de 05.05.2019 și 09.05.2019.

De asemenea, CNA a analizat rapoartele de monitorizare întocmite de Direcția Control și Digitalizare pentru posturile din teritoriu, atât ca urmare a modului de reflectare a campaniei electorale de către radiodifuzori în perioada 06-12.05.2019, cât și a sesizărilor primite și a decis să aplice o somație publică TELE3 MEDIA SRL din Târgu-Jiu pentru nerespectarea dispozițiilor art. 13 lit. c din Decizia CNA nr.308/ 26 martie 2019 privind regulile de desfăşurare în audiovizual a campaniei electorale pentru alegerea membrilor din România în Parlamentul European.

Pentru sancțiuni CNA a invocat Decizia CNA nr. 220 /2011 privind Codul de reglementare a conţinutului audiovizual, cu modificările și completările ulterioare

Art. 40 - (1) În virtutea dreptului la propria imagine, în cazul în care în programele audiovizuale se aduc acuzaţii unei persoane privind fapte sau comportamente ilegale ori imorale, acestea trebuie susţinute cu dovezi, iar persoanele acuzate trebuie contactate şi invitate să intervină pentru a-şi exprima punctul de vedere. În situaţia în care persoana vizată refuză să prezinte un punct de vedere sau nu a putut fi contactată prin încercări repetate, trebuie precizat acest fapt.

(4) Moderatorii programelor au obligaţia să solicite ferm interlocutorilor să probeze afirmaţiile acuzatoare, pentru a permite publicului să evalueze cât de justificate sunt acestea.

Art. 64 - (1) În virtutea dreptului fundamental al publicului la informare, furnizorii de servicii media audiovizuale trebuie să respecte următoarele principii: (...) b) informarea cu privire la un subiect, fapt sau eveniment să fie corectă, verificată şi prezentată în mod imparţial şi cu bună-credinţă.

DECIZIE nr. 308 din 26 martie 2019 privind regulile de desfăşurare în audiovizual a campaniei electorale pentru alegerea membrilor din România în Parlamentul European

Art. 11 - Emisiunile de promovare electorală vor fi identificate ca atare, în cazul posturilor de radio, şi, respectiv, semnalate prin marcajul "promovare electorală", afişat în mod vizibil pe toată durata difuzării, în cazul posturilor de televiziune.

Art. 13 - Radiodifuzorii au obligaţia să se asigure că în cadrul emisiunilor de promovare electorală, precum şi în conţinutul spoturilor şi al celorlalte materiale audiovizuale puse la dispoziţia acestora de către competitorii electorali sunt respectate următoarele condiţii: (...)

c) nu conţin acuzaţii cu incidenţă penală sau morală la adresa altor candidaţi ori competitori electorali, fără a fi însoţite de dovezi pertinente prezentate în mod explicit.

Art. 15 - (1) Radiodifuzorii publici şi privaţi pot difuza spoturi electorale numai în cadrul emisiunilor electorale prevăzute la art. 7 alin. (1) lit. a) şi b), cu respectarea condiţiilor prevăzute la art. 13.

Consiliul Național al Audiovizualului (CNA) este garant al interesului public şi unică autoritate de reglementare în domeniul programelor audiovizuale, competențele sale fiind stabilite prin Legea audiovizualului nr. 504/2002, cu modificările și completările ulterioare. Misiunea CNA este de a asigura un climat bazat pe libera exprimare şi responsabilitatea faţă de public în domeniul audiovizualului.
(MEDIA EXPRES)


Dacă tot ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici




Revista MEDIA EXPRES ediția curentă
Gratuit online, doar un click: Most recent issue of monthly Media Expres 1st Cover


Anuarul MEDIA EXPRES cu ediția 2023-2024 este online!
Gratuit online, doar un click: Latest issue Media Expres YEARBOOK 1st Cover




Abonamentele la știrile MEDIA EXPRES va oferă acces la Alerta Știri! pe e-mail, Anuarul Media Expres și zilnic la REVISTA PRESEI, cu ultimele știri media, tv și comunicații, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știri verificate, la liber, pentru toți cei interesați de programe TV, radio, conținut online, cablu, comunicații, audiovizual și film (cinematografie). Noi ținem în arhivă istoria audiovizualului. Click aici pentru prima nostră știre online, când foarte puține dintre marile ziare și reviste nici nu se gândeau la versiuni digitale și la prezența pe web.

Pentru abonamente click aici




© 2001 -  Media Expres SRL