×

Revista presei -- Data și ora publicării: 17.05.2019 14:56:16

REVISTA PRESEI / 17 mai 2019 /




Orban: Solicităm CNA-ului să aloce timp de antenă pe audiovizual pentru referendum / Nu vreau să considerăm că CNA-ul susține boicotul infractorilor din PSD și din ALDE
Piața locală a comunicațiilor atinge 16 miliarde lei, dar cade ca pondere în PIB
Operatorii de telecom din România au avut în 2018 venituri de 16 mld. lei, mai mari cu doar 1%
Digi intră pe pierderi în T1/2019, dar îşi majorează numărul de abonamente cu 13%, la 15 milioane
Eşec la Eurovision - Preşedintele Comisiei pentru cultură din Cameră acuză TVR că nu a ţinut cont în selecţia naţională de preferinţele telespectatorilor
BBC a comandat un film bazat pe cazul Skripal, fostul spion rus otrăvit cu novicioc în Salisbury
Petiţie pentru rescrierea scenariului ultimului sezon "Game of Thrones". Ce îi nemulţumeşte pe fani/ S-au strâns deja peste 260.000 de semnături
Eurosport l-a adus pe Mats Wilander în România înaintea turneului de Grand Slam de la Roland Garros
Happy Channel difuzează, din 3 iunie, serialul „Ţine-mă de mână!”, cu Alina Boz în rolul principal
Duminica aceasta, actorul Andrei Duban pleacă flămând de la „Politică şi delicateţuri”…
Site-ul Digi 24 s-a îmbrăcat în haine noi. O nouă versiune a fost lansată astăzi
CNA, recomandare către televiziuni pentru difuzarea unor spoturi Salvați copiii pe tema bullying-ului și a situației copiilor cu părinți plecați din țară
Etica profesională în Raportul FreeEx 2018 - 2019: De la „LumeaDenunțurilor”, la fake news, moderatori cu „nervii slabi” sau „fumigenele” de presă la protestele din 10 august
România, eșec la Eurovision. Din nou. Ester Peony nu a reușit să se califice în finală
Selgros lansează o serie de emisiuni despre gătit cu copii. Mai întâi online, apoi pe TV
Netflix l-a căutat pe Dracu și l-a găsit pe... Toma Caragiu. Actorul, vedetă în cea mai recentă campanie pentru serialul Lucifer
AUDIENȚE. Știrile Pro TV, alegerea românilor în materie de știri. Care au fost cele mai urmărite jurnale de știri ale lunii aprilie
AUDIENȚE. Prima semifinală Eurovision. TVR a avut audiențe mai bune, însă s-a aflat departe în clasament. Pro TV, lider pe interval
Zachary Jianglinchao, şeful diviziei consumer Huawei România: Am crescut cu peste 40% în T1/2019 pe piaţa de smartphone-uri
Americanii de la Adobe şi-au majorat afacerile din România cu 20% în 2018, ajungând la 36 mil. euro şi au peste 600 de angajaţi


Orban: Solicităm CNA-ului să aloce timp de antenă pe audiovizual pentru referendum / Nu vreau să considerăm că CNA-ul susține boicotul infractorilor din PSD și din ALDE
PNL a solicită Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA) ”să repare gafa monumentală" de a nu aloca timpi de antenă pe audiovizual pentru referendum, a spus președintele formațiunii, Ludov Orban, în cadrul unei conferințe la Oradea, care a subliniat că ”nu s-a mai întâmplat până acum să nu se aloce timpii de campanie pentru referendum”. El a afirmat că televiziunile pot refuza difuzarea oricărui clip sau mesaj referitor la referendum sub pretextul nealocării timpului de către CNA.
”Vreau sa dau un mesaj public, solicităm CNA-ului să repare gafa monumentală pe care au făcut-o și anume aceea de a nu aloca timpii de antenă pe audiovizual pentru referendum. Nu vreau să considerăm că CNA-ul, ca instituție, susține boicotul infractorilor din PSD și din ALDE, și din acest motiv solicităm CNA să aloce timpii de antenă pe audiovizualul pentru campania pentru referendum”, a spus Orban la Oradea.
Liderul PNL a amintit de referendumul de anul trecut privind modificarea Constituției în sensul restrângerii definiției familiei, când ”nu au avut nicio problemă să aloce timpii de antenă”. El a afirmat că televiziunile pot refuza difuzarea oricărui clip sau mesaj referitor la referendum sub pretextul nealocării timpului de către CNA.
”Nu s-a mai întâmplat până acum să nu se aloce timpii de campanie pentru referendum. De altfel a fost un referendum în cursul anului trecut, dar nu au avut nicio problemă să aloce timpii de antenă, iar acum pur și simplu nu au alocat timpii de antenă și orice televiziune poate să refuze difuzarea oricărui clip, oricărui mesaj privitor la referendum, pretextând că CNA nu a alocat timpii de antenă”, a atenționat Orban.
Președintele PNL, Ludovic Orban, a spus că în cazul în care CNA nu va aloca timpii de antenă, ”vom apela la toate pârghiile legale pe care le avem la dispoziție pentru a sancționa acei membri CNA care refuză să dea acest drept cetățenilor de a fi corect informați prin intermediul mass-mediei audiovizuale privitor la referendum”.
Reamintim că declarațiile politice făcute în ultima vreme de președinte l-au determinat pe șeful Radioului public, Georgică Severin, să ceară lămuriri la CNA în legătură cu ce ar trebui să facă instituția în cazul lui Klaus Iohannis. Marți, CNA a discutat două adrese din partea lui Severin, chit că subiectul nu intră în sfera sa de competență. Un membru al CA al Radioului public, Alexandru Moraru, acuză amestec politic, în timp ce Severin spune că doar "a simțit nevoia unor clarificări'', iar "președintele e persoana cea mai prezentă, pe departe", în jurnalele instituției.
https://www.hotnews.ro/stiri-politic-23145522-orban-solicitam-cna-ului-aloce-timp-antena-audioviziual-pentru-referendum-nu-vreau-consideram-cna-sustine-boicotul-infractorilor-din-psd-din-alde.htm

Piața locală a comunicațiilor atinge 16 miliarde lei, dar cade ca pondere în PIB
 
Piața locală a comunicațiilor a atins la finele anului valoarea de 16 miliarde de lei, în creștere cu 1% față de 2017, ajungând astfel la o pondere de 1,7% din Produsul Intern Brut al României, în scădere de la 1,82% în anul precedent. "Valoarea sectorului telecom din România a crescut ușor în 2018, cu 1%, ajungând la 16 miliarde de lei din punctul de vedere al veniturilor obținute de furnizori, având o pondere de 1,7% din PIB-ul României. Pe parcursul anului 2018, potrivit datelor statistice prelucrate de ANCOM, în medie, fiecare român a generat un venit lunar de aproape 70 de lei pentru companiile care furnizează servicii de comunicații electronice, mai mare cu aproape 2% față de media din 2017. (...) putem spune că în România avem o piață de telecomunicații concurențială și sănătoasă, cu venituri în creștere de la un an la altul, care absoarbe tendințele mondiale în ce privește implementarea celor mai noi tehnologii”, spune Sorin Grindeanu, președintele ANCOM. Potrivit datelor raportate către ANCOM de furnizorii activi pe piața comunicațiilor electronice din România, veniturile totale obținute din furnizarea de rețele și servicii de comunicații electronice au ajuns la 16,1 miliarde de lei, în creștere cu 1,3%. Exprimată în euro, valoarea pieței de comunicații electronice a fost de 3,5 miliarde de euro în 2018. Calculat per locuitor, venitul mediu lunar generat în sectorul telecom a fost de 69 lei în 2018, cu 2% mai mare față de media din 2017, în timp ce venitul mediu lunar per gospodărie a fost de 179 de lei, în creștere anuală cu 1,3%. Evoluția diferitelor categorii de venituri reflectă preferințele utilizatorilor finali, astfel că veniturile din piața de internet, fix și mobil, au avut cea mai bună evoluție, crescând anual cu 12% (până la 4,8 miliarde de lei), în timp ce veniturile din telefonie fixă au ajuns la numai 1,5 miliarde lei, în scădere cu 10% față de 2017. Veniturile din servicii de retransmisie TV au crescut cu 0,4%, până la 2,1 miliarde de lei, iar cele din telefonie mobilă au scăzut cu 3,4%, fiind în valoare de 6,5 miliarde lei. Chiar dacă cele mai însemnate venituri sunt generate, în continuare, de telefonia mobilă, ponderea acestora în totalul veniturilor din rețele si servicii de comunicații electronice scade cu 2 puncte procentuale, ajungând la 40%, în timp ce internetul mobil și fix câștigă tot mai mult teren de la un an la altul, ajungând să dețină o pondere de 30%, cifră în creștere cu 3 puncte procentuale față de anul 2017. În funcție de veniturile obținute în 2018, liderul pieței avea o cotă de piață de 27%, principalul competitor 24%, următorul competitor 21%, ceilalți furnizori însumând 28%.
https://www.profit.ro/stiri/piata-locala-a-comunicatiilor-atinge-16-miliarde-lei-dar-cade-ca-pondere-in-pib-19005891
 
Operatorii de telecom din România au avut în 2018 venituri de 16 mld. lei, mai mari cu doar 1%
 
Veniturile din servicii ale operatorilor de comunicaţii din România (excluzând încasările din comercializarea de telefoane, tablete şi alte echipamente şi produse) s-au ridicat în 2018 la 16 mld. lei (3,5 mld. euro), în creştere cu puţin peste 1% faţă de anul precedent,  conform datelor publicate de Autoritatea de Reglementare în Comunicaţii (ANCOM). „Valoarea sectorului telecom din România a crescut uşor în 2018, cu 1%, ajungând la 16 miliarde de lei din punctul de vedere al veniturilor obţinute de furnizori, având o pondere de 1,7% din PIB-ul României.
https://www.zf.ro/business-hi-tech/operatorii-de-telecom-din-romania-au-avut-in-2018-venituri-de-16-mld-lei-mai-mari-cu-doar-1-18132454
 
Digi intră pe pierderi în T1/2019, dar îşi majorează numărul de abonamente cu 13%, la 15 milioane
 
Digi Communications (simbol bursier DIGI), emitent listat în urmă cu doi ani la bursa de la Bucureşti, a raportat pierderi de 17,6 milioane de euro în primele trei luni din 2019, faţă de un profit de 14,8 mil. euro în aceeaşi perioadă din 2018, în timp ce veniturile au urcat cu 20,8%, la 281 milioane de euro, potrivit datelor publicate la bursă. „În România, vom continua extinderea reţelei de telefonie mobilă şi întărirea poziţiei pe piaţa serviciilor mobile. În Ungaria, lansăm în curând serviciile de telefonie mobilă, pe o piaţă matură şi într-un context competitiv complex“, spune Serghei Bulgac, director general al Digi Communications, emitent cu circa 2,4 miliarde de lei capitalizare. Acţiunile DIGI scădeau ieri cu până la 2% la un nou minim istoric. Veniturile Digi au urcat pe fondul contribuţiilor pozitive din partea tuturor segmentelor geografice de business, cu excepţia Italiei, în pofida creşterii bazei de unităţi generatoare de venituri (RGU) cu 3%, la 201.000. „În total, pe cele patru pieţe, grupul înregistrează o creştere a RGU de 1,76 milioane, inclusiv unităţile generatoare de venit ale Invitel, şi depăşeşte pragul de 15 milioane RGU“, spun reprezentanţii Digi.
https://www.zf.ro/business-hi-tech/digi-intra-pe-pierderi-in-t1-2019-dar-isi-majoreaza-numarul-de-abonamente-cu-13-la-15-milioane-18132653
 
Eşec la Eurovision - Preşedintele Comisiei pentru cultură din Cameră acuză TVR că nu a ţinut cont în selecţia naţională de preferinţele telespectatorilor
 
Gigel Ştirbu, preşedintele Comisiei pentru cultură, arte, mijloace de informare în masă, acuză Televiziunea Română că a făcut „de râs”, pentru a doua oară consecutiv, ţara la concursul Eurovision şi vina este aceea că nu a ţinut cont în selecţia naţională de preferinţele telespectatorilor. Reprezentanta României, Ester Peony, nu s-a calificat, joi seară, în finala concursului Eurovision de la Tel Aviv. Ea a prezentat în concurs piesa „On a Sunday”. „Felicit TVR pentru a doua finală la Eurovision ratată consecutiv pentru România! Sute de mii de euro din bani publici cheltuiţi  pentru a face ţara de râs. Din păcate, reprezentanta României nu se află printre finalişti. Nici nu e de mirare! Să ne amintim că în finala selecţiei naţionale, juriul, bine ales de TVR, a desemnat-o pentru a reprezenta România pe artista care s-a aflat pe ultimul loc în preferinţele telespectatorilor”, a scris vicepreşedintele PNL. El a subliniat: „S-a dovedit că nemulţumirile publicului de atunci au fost întemeiate şi inevitabilul eşec al României nu a întârziat să apară. Încă o dată, conducerea TVR a dat dovadă de o crasă incompetenţă managerială încă din faza incipientă a acestui concurs. Reuşita României a fost total compromisă din cauza felului în care a fost organizată selecţia naţională, când juriul a fost format în majoritate din specialişti străini şi nu s-a ţinut cont de votul românilor”.
https://www.news.ro/cultura-media/esec-la-eurovision-presedintele-comisiei-pentru-cultura-din-camera-acuza-tvr-ca-nu-a-tinut-cont-in-selectia-nationala-de-preferintele-telespectatorilor-1922400017002019051219006606
 
BBC a comandat un film bazat pe cazul Skripal, fostul spion rus otrăvit cu novicioc în Salisbury
 
BBC a comandat un film bazat pe cazul Serghei Skripal, fostul agent dublu rus otrăvit cu novicioc în Salisbury în 2018. Drama „Salisbury” va avea două părţi şi va fi produsă de Dancing Ledge Productions pentru BBC Two. Filmul se va concentra pe impactul pe care l-a avut cazul în oraşul englez şi în comunitatea de acolo. Cazul a ţinut prima pagină a ziarelor timp de mai multe luni, după ce în martie 2018, Skripal şi fiica lui, Iulia, au fost otrăviţi cu agentul neurotoxic novicioc. În luna iunie, doi britanici au luat contact, accidental, cu agentul neurotoxic în oraşul Amesbury, aflat în apropiere de Salisbury. Unul dintre ei a murit mai târziu. În luna septembrie a anului trecut, autorităţile britanice au numit suspecţi doi ruşi, care au fost identificaţi apoi ca membri ai serviciului GRU.
https://www.news.ro/cultura-media/bbc-a-comandat-un-film-bazat-pe-cazul-skripal-fostul-spion-rus-otravit-cu-novicioc-in-salisbury-1922400117322019051019006491
 
Petiţie pentru rescrierea scenariului ultimului sezon "Game of Thrones". Ce îi nemulţumeşte pe fani/ S-au strâns deja peste 260.000 de semnături
 
O petiţie pentru rescrierea scenariului celui de-al optulea şi ultim sezon al serialului "Urzeala tronurilor/ Game of Thrones" - pentru că producţia "merită să aibă un final clar" - a fost publicată online, fiind semnată deja de peste 260.000 de fani, potrivit The Independent. "Refaceţi «Game of Thrones, sezonul 8», cu scenarişti competenţi", este titlul petiţiei, care a fost creată pe 9 mai şi, până la ora difuzării acestei ştiri, a fost semnată de 272.203 persoane. "Surprinde-mă şi fă să se întâmple acest lucru, HBO", se mai arată în petiţie. Numeroşi fani au criticat episodul de duminică seară, în care personajul Daenerys Targaryen incendiază King's Landing. "Înţeleg că este «GOT», dar nu arunca la gunoi opt ani în care a fost construit un personaj, gândind că ne vei şoca şi ne vei lăsa cu gura căscată. Este foarte urât", a scris un fan. Alţii au fost de părere că producătorii s-au grăbit să încheie serialul. Episodul final al serialului "Urzeala tronurilor/ Game of Thrones" va fi difuzat pe 19 mai.
https://www.mediafax.ro/life-inedit/petitie-pentru-rescrierea-scenariului-ultimului-sezon-game-of-thrones-ce-ii-nemultumeste-pe-fani-s-au-strans-deja-peste-260-000-de-semnaturi-video-18131514
 
Eurosport l-a adus pe Mats Wilander în România înaintea turneului de Grand Slam de la Roland Garros
Eurosport, gazda tenisului de Mare Șlem în România, a organizat ieri, 15 mai, în București, un eveniment dedicat următoarei ediții a turneului de Grand Slam de la Roland Garros. Invitatul special al evenimentului a fost Mats Wilander, fost campion mondial, expert și realizator al emisiunii „Game, Schett și Mats' în cadrul Eurosport. „Este pentru a doua oară când mă aflu în România, iar prima mea amintire se leagă de Ilie Năstase, care era preferatul tatălui meu, dar și al meu, la început. În 1976, era la modă să îl simpatizezi pe Ilie Năstase, întrucât România era o țară de referință pentru tenisul internațional. De-a lungul anilor, lucrurile s-au schimbat, iar Novak Djokovic este preferatul meu anul acesta, demonstrând la Madrid că poate câștiga. Pe de altă parte, Rafael Nadal joacă din ce în ce mai bine și este, de asemenea, pregătit să câștige.', a declarat Mats Wilander.
https://tvmania.ro/eurosport-l-a-adus-pe-mats-wilander-in-romania-inaintea-turneului-de-grand-slam-de-la-roland-garros-258185.html
 
Happy Channel difuzează, din 3 iunie, serialul „Ţine-mă de mână!”, cu Alina Boz în rolul principal
 
La Happy Channel va avea premiera, pe 3 iunie, un nou serial turcesc, „Ţine-mă de mână!' („Elimi Birakma'). În ziua debutului vor fi difuzate trei episoade, de la ora 21.00, iar începând cu 4 iunie unul singur, de la 21.00 la 22.00. Serialul a avut premiera în Turcia vara trecută, la postul TRT 1, iar în prezent a ajuns la episodul 41. În centrul poveştii se află Azra (Alina Boz), o tânără pasionată de gastronomie, care îşi doreşte să ajungă un mare Chef şi care este marcată de moartea tatălui. Destinul ei se schimbă când îl cunoaşte pe Cenk (Alp Navruz), un bărbat şarmant care provine dintr-o familie bogată. Pe Alina Boz o ştiţi din „Furtună pe Bosfor', unde a jucat-o pe Hazal, dar şi din „Patrita mea eşti tu!', unde a avut un rol episodic.
 
https://tvmania.ro/happy-channel-difuzeaza-din-3-iunie-serialul-tine-ma-de-mana-cu-alina-boz-in-rolul-principal-258182.html
 
Duminica aceasta, actorul Andrei Duban pleacă flămând de la „Politică şi delicateţuri”…
 
Pe 19 mai, Mircea Dinescu îi invită pe telespectatorii TVR 1 la o ediție „Politică și delicatețuri' plină de umor, în compania actorului Andrei Duban. De ce rămâne invitatul nemâncat aflăm duminică, de la 14.30. Pregătit să-și impresioneze invitatul, Dinescu dă o fugă să cumpere un iepure de casă, fără să știe însă că musafirul său are și el un iepure. Nu în tigaie, ci animal de companie, numit Caramel.  „Când am văzut iepurele ăla fără piele și lucios, mi-a venit să mor, am crezut că nu-i adevărat, că e o farsă, o glumă!', a mărturisit Duban, după ce și-a mai revenit din șoc.
https://tvmania.ro/galerie-foto-duminica-aceasta-actorul-andrei-duban-pleaca-flamand-de-la-politica-si-delicateturi-258196.html
 
Site-ul Digi 24 s-a îmbrăcat în haine noi. O nouă versiune a fost lansată astăzi
 
Site-ul postului de știri Digi 24 are o nouă „față”. Platforma a trecut printr-un proces de reconfigurare vizuală, anunță reprezentanții trustului. Astfel, are un nou design, iar conținutul este structurat în funcție de domeniile acoperite de jurnaliștii Digi 24. Butonul de „Live” nu lipsește, astfel programul stației de știri poate fi urmărit în direct. Pe scurt, o parte din conținutul site-ului Digi 24: Secțiunile pe care jurnaliștii postului le acoperă: Politică, Actualitate, Economie, Externe sau Sport
Înregistrările emisiunilor Digi24 sunt disponibile online. Noua variantă a site-ului a fost gândită de trei echipe ale companiei Digi | RCS & RDS, în această primăvară, spun reprezentanții Digi24.  
„Vocile Digi”, seria de editoriale semnate de jurnaliștii Digi24, se va regăsi, ca și până acum, la secțiunea Opinii a site-ului. De asemenea, „Digivox” este pagina site-ului prin care telespectatorii și cititorii site-ului Digi24 pot trimite subiecte care ar putea deveni o știre, sesizări, fotografii și filmări. Digi24.ro a fost lansat în luna februarie 2017, iar în luna aprilie a avut un trafic de aproximativ 25.473.146 de vizite și 6.568.981 de clienți unici, Menționează reprezentanții companiei.
https://www.paginademedia.ro/2019/05/site-ul-digi-24-s-a-imbracat-in-haine-noi
 
CNA, recomandare către televiziuni pentru difuzarea unor spoturi Salvați copiii pe tema bullying-ului și a situației copiilor cu părinți plecați din țară
 
Consiliul Național al Audiovizualului va trimite către radiodifuzori o recomandare pentru preluarea, în regim de campanie socială, a unor spoturi create de organizația Salvați Copiii, clipuri ce își propun să diminueze fenomenul bullyingului. Totodată, CNA va emite o recomandare pentru o altă campanie derulată de aceeași organizație, privind protecția copiilor în situația în care părinții sunt plecați în străinătate. Forul va recomanda difuzarea campaniei în perioada iunie - decembrie, alternativ. George Roman, director de programe la Salvați Copiii: Acestea două sunt pe agenda noastră în acest an ca fiind foarte importante. Noi desfășurăm și activități și în școli și în comunități. Difuzarea unui mesaj de interes public ne-ar ajuta foarte mult. Cele două proiecte au cel puțin vreo patru-cinci ani de derulare în toată țara. Inclusiv pe plan legislativ. Vorbim de situația copiilor cu părinți plecați la muncă în străinătate. Sunt în jur de 200.000 – 250.000 de copii care nu au un reprezentant legal și legea obligă părinții și serviciile sociale să intervină. Iar în cazul violenței, așa cum am introdus în adresa noastră fenomenul acesta de aplicare de pedepse corporale sau tratamentul umilitor în familie sau în școală pare să nu descrească, deși există o mulțime de intervenții și o legislație destul de bine pusă la punct încă din 2004 în acest domeniu, constatăm că cel puțin violența în familie a scăzut doar cu 15% în decurs de 16 ani. În mesajele noastre tocmai acest lucru urmărește să readucă aminte tuturor celor care au în grijă copii, fie că sunt părinți sau cadre didactice sau îngrijitori, că pedeapsa corporală este strict interzisă prin lege. Redăm în continuare spoturile Salvați Copiii. Cu mențiunea că pentru televiziuni vor fi clipuri mai scurte, de 30 de secunde.
https://www.paginademedia.ro/2019/05/video-cna-recomandare-catre-televiziuni-pentru-difuzarea-unor-spoturi-salvati-copiii-bullying
 
Etica profesională în Raportul FreeEx 2018 - 2019: De la „LumeaDenunțurilor”, la fake news, moderatori cu „nervii slabi” sau „fumigenele” de presă la protestele din 10 august
 
Cum a fost presa în ultimul an la capitolul „Etica profesională”. Presa s-a confruntat în ultimul an cu numeroase abateri de la etica profesională, după cum reflectă prin mai multe exemple raportul FreeEx - Libertatea presei.  „Prin diferite mecanisme de finanțare și prin impunerea propriei agende, actuala putere subminează grav independența presei și dreptul la corecta informare a cetățenilor”, este una dintre concluziile ActiveWatch. „În cazul instituțiilor de presă pro guvernamentale s-au înregistrat cele mai multe tentative de promovare de fake news”, este o altă concluzie. „Media nu mai este spațiu de dezbateri, ci de confruntări. Uneori, există riscul să fii luat pe sus și de adversarii politici și de moderatori.” Prezentăm pe scurt câteva dintre cazurile de nerespectare a normelor profesionale: Lumeadenunțurilor.ro. Site-ul Luju.ro (Lumea Justiției) a depus la Direcția Națională Anticorupție o sesizare penală împotriva președintelui Iohannis și a soției acestuia. Aceeași publicație a depus la începutul acestui an un alt denunț, împotriva vicepreședintelui Comisiei Europene, Frans Timmermans. Moderatori cu nervii slabi: Cazul Mihai Gâdea care a avut o reacție inadecvată într-un schimb de replici cu Ionel Dancă.  Pupați-o în c*r pe Kövesi...Pupați-o, domnule, în c*r pe Kövesi”. Câteva luni mai târziu, Gâdea intră într-un nou conflict cu reprezentantul PNL, Cristian Băcanu, căruia i-a replicat „Sunteți tare în gură”. Același Mihai Gâdea recidivează în relația cu purtătorul de cuvânt al PNL, Ionel Dancă, și îl invită să părăsească platoul. Reacția lui Gâdea a avut loc după ce Dancă a acuzat Antena 3 că manipulează. O reacție la fel de disproporționată a avut și moderatoarea Alexandra Păcuraru, de la Realitatea TV, care, în data de 7 iulie 2018, l-a dat afară din emisiune pe invitatul său, Dragoș Bucurenci, pentru că acesta ar fi avut opinii critice la adresa Bisericii Ortodoxe. Antena 3 și câteva fake news-uri. Pe 25 aprilie 2018, Mihai Gâdea prezenta în cadrul emisiunii „Sinteza Zilei” o scrisoare „absolut devastatoare”, atribuită unei judecătoare de la Tribunalul Sălaj, care ar fi trimis un memoriu către Guvern în care condamna imixtiunea SRI în procedurile judiciare. O zi mai târziu Tribunalul Sălaj dezmințea informațiile din spațiul publicului.
Pe 17 iulie 2018, Ambasada Suediei la București acuza, în bloc, mai multe instituții media, printre care și Antena 3, de propagarea unei știri false.
10 august 2018, cu lacrimogene și fumigene de presă. Evenimentele violente din ziua protestului au fost prezentate de presă în funcție de afinitățile politice și ideologice. Posturile de televiziune Antena 3 și România TV au prezentat precaut acțiunile din Piața Victoriei și au condamnat exclusiv protestatarii pentru violențele care au degenerat. În cazul Realitatea TV, evenimentele din piață au fost prezentate într-o manieră alarmistă, pe tronsonul de seară asigurat de jurnalistul Rareș Bogdan fiind vehiculate informații pe surse, greu de verificat și probat în acele momente tensionate.
https://www.paginademedia.ro/2019/05/etica-profesionala-in-raportul-freeex-2018-2019
 
România, eșec la Eurovision. Din nou. Ester Peony nu a reușit să se califice în finală
 
Ester Peony, reprezentanta României la Eurovision, nu a reușit să se califice în finala care va avea loc sâmbătă, la Tel Aviv. România rămâne fără loc în finală, pentru al doilea an consecutiv. Anul trecut, România nu a reușit să treacă de semifinale cu melodia Goodbye, interpretată de The Humans. Celelalte țări care au ratat finala împreună cu România sunt Armenia, Irlanda, Moldova, Letonia, Austria, Croația și Lituania.
https://www.paginademedia.ro/2019/05/romania-nu-s-a-calificat-in-finala-eurovision
 
Selgros lansează o serie de emisiuni despre gătit cu copii. Mai întâi online, apoi pe TV
 
Lanțul de magazine Selgros lansează o serie de emisiuni despre gătit și alimentație, cu copii. Seria de 12 episoade se numește „Micile vedete în Bucătărie”. Mai întâi vor fi difuzate în online, iar din vară se vor vedea și la TVR 1, anunță reprezentanții companiei. Primul episod este deja disponibil pe contul de Youtube al emisiunii. Restul episoadelor vor apărea lunar, doar în lunile septembrie și decembrie vor avea program bi-lunar, menționează aceeași sursă. „La TVR 1 vor apărea săptămânal”, completează sursa citată. Reprezentanții companiei au menționat pentru Paginademedia.ro că nu a fost încă stabilită o dată de difuzare. Proiectul „Micile vedete în Bucătărie” este dezvoltat de Selgros România împreună cu Școala de Televiziune și Film pentru Copii „Micile Vedete”. În fiecare dintre episoade va fi gătită câte o rețetă propusă de un Chef bucătar, notează Ariana Pendiuc, producătoarea proiectului.
https://www.paginademedia.ro/2019/05/selgros-emisiuni-online-gatit
 
Netflix l-a căutat pe Dracu și l-a găsit pe... Toma Caragiu. Actorul, vedetă în cea mai recentă campanie pentru serialul Lucifer
 
Imagini de arhivă de acum mai bine de 40 de ani au ajuns piesa centrală în noua campanie de promovare a serialului Lucifer, de pe Netflix. Platforma a publicat pe Facebook și Instagram un montaj video inedit, cu Toma Caragiu în rol principal. Montajul este extras dintr-un schetch intitulat al actorului, intitulat „Mesfisto”. „Dracu l-a pus”, „A deschis ușa și l-a văzut pe Dracu gol”, „Făcând ca toți dracii”, „L-a cautat pe dracu și l-a găsit pe ta-su”, „La dracu-n praznic” sau „Cică și-a vândul sufletul dracului” sunt câteva dintre „tradiționalele” vorbe românești în care se aude și numele „necuratului”. Netflix a adăugat „PS: Acest video va arde în două săptămâni”, pe modelul mesajelor care se „autodistrugeau”, postate de fostul ministru al Justiției. Sezonul patru din Lucifer a avut premiera pe Netflix pe data de 8 mai și este disponibil integral pe platformă.
https://www.paginademedia.ro/2019/05/video-dracul-toma-caragiu-netflix
 
AUDIENȚE. Știrile Pro TV, alegerea românilor în materie de știri. Care au fost cele mai urmărite jurnale de știri ale lunii aprilie
 
AUDIENȚE ȘTIRI. Știrile Pro TV de la ora 19 rămân preferatele românilor în luna aprilie. Programul de știri de la ora 19, prezentat de Andreea Esca, s-a poziționat pe primul loc în toate cele trei categorii de audiență: național, urban și comercial. Știrile Pro TV de la ora 19 au obținut o medie de peste 1,4 milioane de telespectatori, urmate de jurnalul de știri al Antenei 1, Observatorul de la ora 19, la o distanță de jumătate de milion de telespectatori. Clasamentul celor mai urmărite emisiuni de știri este predominat de buletinele de la Pro TV și Antena 1. România TV, post de știri, a intrat în top cu mai multe programe, însă mai mult în țară și la nivel urban. Pe segmentul publicului tânăr, România TV a reușit să prindă topul doar cu știrile de la ora 23. În schimb, numărul jurnalelor de știri de la Antena 3 cresc pe targetul comercial. Kanal D este prezent pe toate targeturile cu Știrile Kanal D, iar Focus 18 de la Prima TV prinde clasamentul pe comercial. Știrile Pro TV de la ora 19 au obținut la nivel de țară o medie de 1.460.000 de telespectatori, iar în mediul urban au fost urmărite de 754.000 de persoane. Lider și pe segmentul comercial, jurnalul a avut o medie de 298.000 de urmăritori.
https://www.paginademedia.ro/2019/05/audiente-stiri-aprilie-2019
 
AUDIENȚE. Prima semifinală Eurovision. TVR a avut audiențe mai bune, însă s-a aflat departe în clasament. Pro TV, lider pe interval
 
După prima semifinală Eurovision, zece din cele 17 semifinaliste s-au calificat în finala care va avea loc sâmbătă, 18 mai la Tel Aviv, Israel. A doua semifinală Eurovision va fi transmisă de TVR 1 și TVR HD, începând cu ora 22:00, și tot atunci va evolua și reprezentanta României. Ca audiențe, TVR nu a reușit să atragă atenția publicului cu prima semifinală. Pe intervalul competiției a reușit să intre în top 10 însă a avut locuri modeste în clasament. Postul public a ocupat locul 9 pe național și locul 7 pe urban și comercial, însă a avut audiențe mai bune decât marțea trecută, când pe intervalul unui meci de UEFA Champions League a ocupat locurile 14 sau 17. Pe același interval, Pro TV, care a fost liderul serii, a difuzat o ediție din Ferma și Știrile Pro TV. TVR s-a intersectat și cu Chefi la cuțite și Xtra Night Show de pe Antena 1, dar și cu Bravo, ai stil de la Kanal D.
https://www.paginademedia.ro/2019/05/prima-semifinala-eurovision-2019
 
Zachary Jianglinchao, şeful diviziei consumer Huawei România: Am crescut cu peste 40% în T1/2019 pe piaţa de smartphone-uri
 
Grupul chinez va deschide un magazin cu o suprafaţă de aproape 100 de metri pătraţi în complexul Băneasa Shopping City în această vară. Gigantul chinezesc Huawei, al doilea jucător de pe piaţa globală de smartphone-uri, a înregistrat în primul trimestru în România vânzări mai mari cu peste 40%, consolidându-şi astfel poziţia secundă şi pe plan local.
https://www.zf.ro/business-hi-tech/zachary-jianglinchao-seful-diviziei-consumer-huawei-romania-am-crescut-cu-peste-40-in-t1-2019-pe-piata-de-smartphone-uri-18132441
 
Americanii de la Adobe şi-au majorat afacerile din România cu 20% în 2018, ajungând la 36 mil. euro şi au peste 600 de angajaţi
 
Compania are în prezent 100 de poziţii deschise pentru centrul din România. Adobe România, subsidiara locală a gigantului american cu acelaşi nume, unul dintre cei mai mari producători de software din lume, a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 36 mil. euro, în creştere cu 20% faţă de 2017, peste aşteptările iniţiale. Anul trecut, compania estimase o majorare a afacerilor de minim 10%, urmând să ajungă astfel la peste 33 mil. euro, iar în cel mai optimist scenariu la 35 mil. euro.
https://www.zf.ro/business-hi-tech/americanii-de-la-adobe-si-au-majorat-afacerile-din-romania-cu-20-in-2018-ajungand-la-36-mil-euro-si-au-peste-600-de-angajati-18132455
(MEDIA EXPRES)


Dacă tot ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici




Revista MEDIA EXPRES ediția curentă
Gratuit online, doar un click: Most recent issue of monthly Media Expres 1st Cover


Anuarul MEDIA EXPRES cu ediția 2023-2024 este online!
Gratuit online, doar un click: Latest issue Media Expres YEARBOOK 1st Cover




Abonamentele la știrile MEDIA EXPRES va oferă acces la Alerta Știri! pe e-mail, Anuarul Media Expres și zilnic la REVISTA PRESEI, cu ultimele știri media, tv și comunicații, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știri verificate, la liber, pentru toți cei interesați de programe TV, radio, conținut online, cablu, comunicații, audiovizual și film (cinematografie). Noi ținem în arhivă istoria audiovizualului. Click aici pentru prima nostră știre online, când foarte puține dintre marile ziare și reviste nici nu se gândeau la versiuni digitale și la prezența pe web.

Pentru abonamente click aici




© 2001 -  Media Expres SRL