×

Revista presei -- Data și ora publicării: 29.05.2019 18:14:05

REVISTA PRESEI / 29 mai 2019 /




COMUNICAȚII / SATELIT
Spacecom este aproape gata de lansarea noului satelit Amos-17

TV
Audiențele principalelor televiziuni în seara anunțării rezultatelor exit-poll-urilor la alegerile europarlamentare și a referendumului pentru justiție
Prima TV este de vânzare, PwC România se ocupă de găsirea unui cumpărător
Elan Schwartzenberg l-a dat în judecată pe Cozmin Guşă şi îi cere 100.000 de euro/ DOCUMENT
„Vedeta populară“ revine la TVR: când încep preselecţiile pentru noul sezon
TVR 1 va difuzează o serie de filme documentare despre Papa Francisc
Mihai Gruia Sandu face parte din distribuția serialului „Sacrificiul”
Săptămâna finalelor englezești în Europa League și Champions League va fi în direct la Digi Sport 1
Iuliana Tudor pregătește un nou sezon „Vedeta populară”. Din 4 iunie, încep preselecțiile
Prezentatorii știrilor „Observator” jurizează primul battle al sezonului special „Chefi la cuțite”
Prima TV a fost scoasă la vânzare de PwC. Pică dealul cu proprietarul Look? Ce spune Adrian Tomșa
CNA. Fake-news-ul „Evadatul” Radu Mazăre, la România TV, a scăpat nesancționat. Pentru moment
Mișcare la vârful Group M, după plecarea lui Florin Alexandrescu la Pro TV. Un nou Head of Trading

NEW MEDIA / OTT / INTERNET
TikTok vine în București, la iCEE.fest. Este aplicația chinezească o amenințare reală pentru Instagram ori Youtube?
Deutsche Telekom îşi extinde serviciile cloud în regiune printr-un parteneriat cu Microsoft
Un nou miliardar în euro în România: Grupul eMag a atins pragul de 1 miliard de euro în 2018

PUBLICITATE
Effie Awards 2019 și-a desemnat finaliștii

RADIO
Tinerii și matinalele radio. Kiss urcă patru locuri în București. Exarhu trece peste Europa FM. Digi FM și-a dublat audiența la orașe

AUTORITĂȚI
Conducerea CNA, chemată de urgență la raport în comisia de cultură din Camera Deputaților, pentru explicații despre campanie
Preşedintele interimar al CNA a refuzat invitaţia la audiere făcută de Comisia pentru cultură din Cameră


COMUNICAȚII / SATELIT
Spacecom este aproape gata de lansarea noului satelit Amos-17
Spacecom (bursa din Tel Aviv: SCC), operatorul flotei de satelit AMOS, a anunțat la 27 mai că cel mai nou satelit, AMOS-17, se află în etapele finale ale pregătirii înainte de lansarea programată pentru această vară în poziția orbitală 17°E, informează Media Expres.
Satelitul este destinat special pentru a răspunde cerințelor tot mai mari de comunicare ale continentului african, dar va consolida operațiunile Spacecom și din Orientul Mijlociu și Europa, notează Media Expres.
Satelitul construit de Boeing Satellite Systems International are capacități în C-Band HTS, banda Ka și Ku-band, finalizând deja testările care simulează condițiile din timpul lansării și mediul spațial extraatmosferic.
AMOS-17 se află în prezent în faza de pregătire finală înainte de expedierea la Cape Canaveral, Florida, SUA, unde este programată lansarea pe o rachetă Falcon-9 operată de SpaceX.
David Pollack, președinte și CEO al Spacecom, a declarat: “Suntem încântați de oportunitățile pe care AMOS-17 le va oferi clienților noștri din Africa Subsahariană. Cu o încărcătură digitală de ultimă generație, acesta va fi satelitul cel mai avansat din punct de vedere tehnologic pentru a servi Africa și va oferi o mare varietate de servicii, precum și pentru a conecta Africa, Europa și Orientul Mijlociu. Am lucrat îndeaproape cu echipa Boeing și așteptăm cu nerăbdare să ne îndreptăm spre Africa”.
Spacecom (Space-Communication Ltd.) operează sateliții AMOS-3 și AMOS-7 aflați în colocație la 4°W și AMOS-4 la 65°E, oferind servicii de transmisie și comunicații de înaltă calitate pentru Europa, Africa și Asia prin intermediul operatorilor DTS și DBS, al furnizorilor de servicii Internet (ISP), al operatorilor de telecomunicații, al integratorilor de rețele și al agențiilor guvernamentale.
Odată cu adăugarea modelului AMOS-17, Spacecom își va extinde capacitatea de operator de satelit multi-regional.
Lansarea va fi prima după ce în 2015 compania a pierdut controlul în spațiu asupra unui satelit (Amos 5, lansat în 2011 în poziția 17°E, pe un șasiu rusesc produs de compania Roshetnev) și după ce la jumătatea anului 2016 a pierdut satelitul Amos-6 ca efect al unei explozii la Cape Canaveral Air Force Station Space Launch Complex 40, care a distrus racheta Falcon 9 pe care acesta era montat pentru lansare.
https://www.forbes.ro/spacecom-este-aproape-gata-de-lansarea-noului-satelit-amos-17-139947

TV
Audiențele principalelor televiziuni în seara anunțării rezultatelor exit-poll-urilor la alegerile europarlamentare și a referendumului pentru justiție
Pro TV a avut cea mai mare audiență la nivel național în seara de duminică, în intervalul de maximă audiență (19:00 – 24:00), cu o medie de 1.009.000 telespectatori pe minut (5,7% rating național).
Pe locul secund în topul audienței s-a plasat Antena 3, cu o medie de 780.000 de telespectatori pe minut (4,4% rating național).
Pe intervalul orar analizat, Kanal D a difuzat Exatlon și FanArena, având o medie de 651.000 de telespectatori pe minut.
De notat audiența slabă a televiziunii publice TVR 1, cu o audiență medie de 170.000 de telespectatori pe minut (1% rating național), cu mult sub audiențele televiziunilor de știri.
https://www.forbes.ro/audientele-principalelor-televiziuni-seara-anuntarii-rezultatelor-exit-poll-urilor-la-alegerile-europarlamentare-si-referendumului-pentru-justitie-139969

Prima TV este de vânzare, PwC România se ocupă de găsirea unui cumpărător
O echipă mixtă a PwC România, formată din specialiști din cadrul departamentelor de Mergers & Aquisitions (M&A) și Business Recovery Services (BRS), se va ocupa de găsirea unui cumpărător pentru Prima TV, televiziunea deținută de societatea Prima Broadcasting Group SRL, ca urmare a deciziei luate de reprezentații și creditorii companiei de a acorda un mandat exclusiv către PwC în acest scop, informează Media Expres, preluând un comunicat al PwC România.
https://www.forbes.ro/prima-tv-este-de-vanzare-pwc-romania-se-ocupa-de-gasirea-unui-cumparator-140014

Elan Schwartzenberg l-a dat în judecată pe Cozmin Guşă şi îi cere 100.000 de euro/ DOCUMENT
 
Omul de afaceri Elan Schwartzenberg l-a dat în judecată pe consultantul politic Cozmin Guşă, după ce proprietarul Realitatea TV a afirmat că „adevăratul triunghi infracțional este Dragnea - Mazăre - șeful Elan Schwartzenberg, care astăzi este fugar”. Schwartzenberg îi cere lui Guşă, prin avocatul Leonardo Florin Cojocaru, daune morale de 100.000 de euro şi publicarea viitoarei hotărâri a instanţei pe patru site-uri de ştiri. "În fapt, subsemnatul sunt om de afaceri cu dublă cetățenie, română și israeliană, cu o oarecare notorietate pentru publicul larg din România. Dovadă în acest sens stau numeroasele rezultate relevate de simpla căutare pe internet, constând în articole de presă sau emisiuni de televiziune referitoare la aspecte legate atât de viața mea privată cât și de activitatea mea și de afacerile pe care, în timp, le-am desfășurat în România. De asemenea, parte din aceste numeroase articole sau emisiuni, s-au referit și la afaceri judiciare care mă privesc. Fac această precizare nu cu vreo aplecare asupra conținutului respectivelor materiale, ci pentru că ea redă o anumită dimensiune a curiozității și interesului public pe care persoana și situația mea le suscită în România. Pe fondul acestui apetit se înțelege însă că informația transmisă de jurnaliști, formatori de opinie, publicații sau radiodifuzori este asimilată în bună măsură în formă brută, cititorii sau telespectatorii neavând posibilitatea de a analiza și determina rigurozitatea acesteia. Telespectatorii și cititorii sunt lipsiți de resursele, de sursele și de mijloacele accesibile persoanelor acreditate în domeniul mass-media, astfel că în mod firesc, oricât ar fi de obiectivi, își formează păreri, opinii și percepții în sfera de influență a furnizorului de informație. În concret, în legătură cu obiectul acțiunii de față,  în seara de luni, 20 mai 2019, în cadrul emisiunii „Lupta pentru România” difuzată de postul de televiziune Realitatea TV, pârâtul GUȘĂ COZMIN HOREA a avut o intervenție telefonică în direct, fiind solicitat să comenteze în legătură cu evenimentul intens dezbătut al aducerii în țară, din Madagascar, a domnului Radu Ștefan Mazăre. Evenimentul în sine, după cum este cunoscut, a fost urmărit cu mare interes de publicul larg, iar audiențele au înregistrat creșteri inerente și semnificative. În plus, intervenția pârâtului GUȘĂ a avut loc la oră de maximă audiență, respectiv în intervalul orar imediat următor orei 19:00, când pe cele mai importante posturi se difuzează știrile de seară. De beneficiul audienței crescute grație atât evenimentului cât și orei de difuzare, s-au bucurat deopotrivă emisiunea „Lupta pentru România” și, implicit, și intervenția pârâtului GUȘĂ. Pârâtul GUȘĂ COZMIN HOREA a intrat în legătură telefonică directă, fiind prezentat pe ecran cu o fotografie și cu titlul de „consultant politic”. Pentru o corectă reprezentare a faptei ilicite săvârșită de acest profesionist în exprimarea de păreri și dezvăluirea de informații, anexăm prezentei, pe suport optic, un extras video-audio cu durată de 09:27 minute din emisiunea cu pricina, respectiv intervalul acesteia cuprins între ora 19:16 și ora 19:25. De asemenea, anexăm și varianta extinsă a emisiunii", se arată în cererea de chemare în judecată. (...) "În considerația celor mai jos redate, abaterea pârâtului impune intervenția instanței cu scopul restabilirii unui echilibru just prin prisma necesității de a proteja și aceste attribute ale mele. i. Nu am nicio legătură cu ceea ce pârâtul prezintă drept „triunghi infracțional”, nu fac parte din nicio asemenea configurație. Nu am cunoștință despre nicio implicare sau legătură a domnului Liviu Dragnea cu Brazilia. Nu mă privește și nu mă implică niciun act de corupție, de niciun fel, și deci nici pe vreo relație Brazilia – Madagascar – Tel Aviv, precum cea la care se referă pârâtul. Nu cunosc nimic despre nicio legătură a domnilor Mazăre și Dragnea, nu cunosc nimic în legătură cu vreo inițiere a domnului Dragnea în niciun fel de investiții, nici în Brazilia și nici în altă parte, nici de către domnul Radu Mazăre și nici de către vreo altă persoană. Nu sunt și nu am fost niciodată șef al domnului Liviu Dragnea, și nici nu am putut fi asimilat, nici în cele mai îndrăznețe figuri acrobatice lexicale, oricât de căznite, vreunei asemenea poziții. Nu am fost și nu sunt cercetat, nici acuzat, nici interpelat și nici solicitat în vreun alt mod de vreo autoritate română ori străină în legătură cu vreo fărâmă din fantezia eviscerată de pârâtul GUȘĂ la oră de maximă audiență, în direct, la postul de televiziune Realitatea TV, pe acest subiect. „Șeful Elan Schwartzenberg” al „triunghiului infracțional” este prin urmare o denigrare cu totul străină „libertății de exprimare”, în sensul oricât de extins îngăduit de normele sociale și legale.
https://www.stiripesurse.ro/elan-schwartzenberg-l-a-dat-in-judecata-pe-cozmin-gusa-si-ii-cere-100-000-de-euro-document_1354173.html

„Vedeta populară“ revine la TVR: când încep preselecţiile pentru noul sezon
 
Sezonul patru al emisiunii de talente „Vedeta populară“, difuzată de TVR 1, a cărei prezentatoare este Iuliana Tudor, va începe în curând, aşa că reprezentanţii postului au anunţat când încep preselecţiile pentru a găsi noi talente din folclorul românesc. Din 4 iunie, Iuliana Tudor şi echipa emisiunii îi caută pe cei mai buni interpreţi de muzică populară şi merg să îi întâlnească în principalele zonele folclorice ale ţării.    „Iată, vă pot oferi vestea bună: pregătim sezonul 4 «Vedeta populară» şi pornim la drum pentru preselecţii. Voi veni în şapte oraşe din România, pentru a cunoaşte cât mai mulţi români iubitori de folclor. Încearcă! Şansa e de partea ta! Poţi fi chiar tu vedeta populară! Te aştept cu drag la preselecţii!“, îi anunţă Iuliana Tudor pe fanii emisiunii de la TVR 1, precum şi pe toţi cei care au talent şi curaj să încerce o carieră în muzica populară.
https://adevarul.ro/entertainment/tv/vedeta-populara-revine-tvr-incep-preselectiile-noul-sezon-1_5cee63cc445219c57e321862/index.html
 
TVR 1 va difuzează o serie de filme documentare despre Papa Francisc
 
În zilele vizitei istorice a Papei Francisc în România, pe lângă transmisiunile directe ale evenimentelor, TVR 1 va difuza o serie de filme documentare şi artistice speciale. TVR este official broadcaster al vizitei Papei Francisc în România, singura televiziune care asigură semnalul pentru transmisiunile în direct de la toate liturghiile sau ceremoniile, evenimente care vor deveni momente de referinţă. În perioada 30 mai – 2 iunie, telespectatorii vor putea urmări la TVR 1 o serie de filme, reportaje şi documentare despre personalitatea Sanctităţii Sale, despre papalitate şi conducătorii bisericii catolice, despre viaţa celor şapte episcopi greco-catolici în timpul persecuţiei comuniste. Irina Păcurariu îi prezintă înexclusivitate la TVR pe românii care trăiesc şi muncesc în preajma Sanctităţii Sale, iar povestea Blajului, oraş episcopal, va fi spusă de jurnaliştii TVR Cristina Andrei şi Adrian Bodonea-Florea.
https://tvmania.ro/tvr-1-va-difuzeaza-o-serie-de-filme-documentare-despre-papa-francisc-258680.html
 
Mihai Gruia Sandu face parte din distribuția serialului „Sacrificiul”
 
Cunoscut ca fiind unul din cei mai mari actori ai României, Mihai Gruia Sandu va face parte din distribuția noului serial produs de Ruxandra Ion, Sacrificiul. Indiferent de experiența acumulată, acesta nu contentește să exploreze noi personaje și să înfrunte noi provocări: „M-a sunat Ruxandra, cu care mă cunosc din 1983 și care, de altfel, îmi este o bună prietenă. Am primit cu bucurie propunerea de a juca în serialul Sacrificiul, pentru că lucrez alături de oameni de mare calitate, majoritatea prieteni cu mine. Mediul în care lucrăm este mai mult decât o echipă! Suntem o gașcă! Personajul căruia îi dau viață este un tip care își neagă identitatea, și pentru că vrea să urce pe scara socială impune o anumită conduită întregii familii. Este un afacerist, nu întotdeauna foarte cinstit, haios, familist, rămâne însă de văzut cum îl voi contura de-a lungul acțiunii. Deși la baza poveștii avem parte de dramă, invit telespectatorii să descopere elementul comic, care cu siguranță nu va lipsi!'
https://tvmania.ro/mihai-gruia-sandu-face-parte-din-distributia-serialului-sacrificiul-258677.html
 
Săptămâna finalelor englezești în Europa League și Champions League va fi în direct la Digi Sport 1
 
Digi Sport 1 va face un adevărat tur de forță în această săptămână, când sunt programate finalele Europa League și Champions League. Într-o premieră istorică absolută, patru echipe englezești se vor întâlni în cadrul ultimelor acte ale celor mai importante competiții fotbalistice intercluburi. Miercuri seară, 29 mai, de la ora 22:00, finala Europa League le va aduce față în față pe două mari rivale londoneze, Chelsea și Arsenal, pentru ca sâmbătă, 1 iunie, să aibă loc finala Champions League, dintre Liverpool și Tottenham. https://tvmania.ro/saptamana-finalelor-englezesti-in-europa-league-si-champions-league-va-fi-in-direct-la-digi-sport-1-258661.html
 
Iuliana Tudor pregătește un nou sezon „Vedeta populară”. Din 4 iunie, încep preselecțiile
 
Vedeta TVR 1 se pregătește sa revină pe micul ecran cu un nou sezon al emisiunii „Vedeta populară'. Din 4 iunie, Iuliana Tudor şi echipa emisiunii îi caută cei mai buni interpreţi de muzică populară şi merg să îi întâlnească în principalele zonele folclorice ale ţării. „Iată, vă pot oferi vestea bună: pregătim sezonul 4 Vedeta populară şi pornim la drum pentru preselecţii! Voi veni în 7 oraşe din România, pentru a cunoaşte cât mai mulţi români iubitori de folclor. Încearcă! Şansa e de partea ta! Poţi fi chiar tu vedeta populară! Te aştept cu drag la preselecţii!', îi anunţă Iuliana Tudor pe fanii emisiunii de la TVR 1, precum şi pe toţi cei care au talent şi curaj să încerce o carieră în muzica populară. Craiova, Caransebeş, Cluj-Napoca, Bistriţa, Iaşi, Constanţa şi Bucureşti sunt oraşele în care Iuliana Tudor şi echipa emisiunii Vedeta populară  organizează în luna iunie preselecţii pentru sezonul al patrulea al talent-show-ului de folclor de la TVR 1.
https://tvmania.ro/iuliana-tudor-pregateste-un-nou-sezon-vedeta-populara-din-4-iunie-incep-preselectiile-258653.html
 
Prezentatorii știrilor „Observator” jurizează primul battle al sezonului special „Chefi la cuțite”
 
Diseară, de la 20:00, pe Antena 1, chefii Florin Dumitrescu, Cătălin Scărlătescu și Sorin Bontea intră pentru prima dată în bucătăria Chefi la cuțite, alături de echipele din sezonul special al celui mai iubit show culinar. Spectacolul jurizărilor pe nevăzute s-a terminat, iar tensiunea, orgoliile și dorința de a adăuga în palmares o victorie detașată își vor spune cuvântul încă din prima confruntare. Ca de obicei, invitați speciali vor sta la masa jurizării și vor decide soarta echipelor, iar în seara aceasta este rândul familiei jurnalului de la Antena 1, Observator, să aibă un cuvânt de zis.
https://tvmania.ro/prezentatorii-stirilor-observator-jurizeaza-primul-battle-al-sezonului-special-chefi-la-cutite-258618.html
 
Prima TV a fost scoasă la vânzare de PwC. Pică dealul cu proprietarul Look? Ce spune Adrian Tomșa
 
UPDATE. Exclusiv: Ce spune Adrian Tomșa, cel cu care creditorii Prima TV aprobaseră discuțiile pentru vânzare, dar și contractul. Ce s-a întâmplat? Se caută cumpărător pentru Prima TV. Compania de audit PwC România a anunțat că se va ocupa de găsirea unui cumpărător pentru Prima TV, televiziunea deținută de societatea Prima Broadcasting Group SRL, ca urmare a deciziei luate de reprezentații și creditorii companiei de a acorda un mandat exclusiv către PwC în acest scop. Din echipa care se va ocupa de Prima TV face parte și George Ureche, fost director general al Antena Group, revenit recent în echipa PwC.
„Prima TV este un post TV fanion cu o istorie îndelungată, trecând prin mai multe tranzacții, cu un brand încă foarte puternic și poate reprezenta o bună oportunitate de dezvoltare a unei noi platforme media în România sau un activ valoros pentru companiile TV deja prezente în piață”, a declarat George Ureche, Liderul departamentului de Fuziuni si Achiziții, PwC România: Cristian Gavril, Head of Business Recovery Services, PwC România: „Suntem interesați sa oferim soluții configurate si adaptate companiilor aflate în dificultate, urmărind să valorificăm experiența noastră combinată în servicii de M&A, restructurare si insolvență. Ne dorim să punem la dispoziția colaboratorilor experiența și networking-ul nostru la nivel regional, inclusiv prin facilitarea valorificării activelor din procedurile de insolvență din piața locală.”
https://www.paginademedia.ro/2019/05/prima-tv-scoasa-la-vanzare
 
CNA. Fake-news-ul „Evadatul” Radu Mazăre, la România TV, a scăpat nesancționat. Pentru moment
 
Până și un fake news e greu de amendat la CNA. Forul a analizat „știrea” de pe România TV care anunța că Radu Mazăre ar fi evadat din închisoarea din Madagascar. S-au făcut patru propuneri de sancționare, însă niciuna n-a reușit însă să atragă cel puțin șase voturi pentru a fi admisă. Prin urmare, votul va fi reluat în ședința următoare, care va avea loc săptămâna viitoare. Întrebată de ce a dat drumul pe post unei informații care nu avea niciun fel de confirmare, Roxana Niculescu, director de programe al postului, s-a apărat: „Știrea nu a fost infirmată de nimeni”.
https://www.paginademedia.ro/2019/05/fake-news-romania-tv-radu-mazare
Mișcare la vârful Group M, după plecarea lui Florin Alexandrescu la Pro TV. Un nou Head of Trading
 
Schimbare la vârful Group M, după plecarea, la Pro TV, a lui Florin Alexandrescu (cel care era Chief Operating Officer și Head of Trading). Group M are un om nou pe poziția de Head of Trading. Este vorba despre Mihai Vișan, un publicitar cu peste 20 de ani experiență. Mihai Vișan preia atribuțiile de Head of trading pe care le avea Florin Alexandrescu. În noua structură, nu va mai exista poziția de COO.
https://www.paginademedia.ro/2019/05/miscare-la-varful-group-m-mihai-visan-noul-head-of-trading
 
NEW MEDIA / OTT / INTERNET
TikTok vine în București, la iCEE.fest. Este aplicația chinezească o amenințare reală pentru Instagram ori Youtube?
O nouă aplicație social media bazată pe video-uri scurte, produse special pentru platformă, își face tot mai mult loc între giganții Google și Facebook.
Google și Facebook domină acum consumul social media video la tineri si foarte tineri prin Youtube, respectiv Instagram.
TikTok – fostul Musical.ly – are din ce în ce mai mulți utilizatori în regiune, inclusiv în România (estimarea este că a depăsit 1 miliard de utilizatori pe plan global, din care peste 200.000 în România).
Vedete social media cu milioane de fani pe platformele „tradiționale”, precum Selly sau Andra Gogan, produc tot mai mult conținut original pentru platforma chinezească si adună, deja, sute de mii de fani acolo.
Așa cum s-a întâmplat și în cazul altor playeri globali majori precum Netflix, Facebook, Instagram si mulți alții, locul în care TikTok a fost de acord să facă prima prezentare publică în care să dezvăluie secretele platformei va fi iCEE.fest: UPRGRADE 100 – festivalul care aduce la Bucuresti peste doar două săptămâni peste 150 de experți din peste 10 domenii majore ale lumii digitale.
TikTok va fi reprezentat de Noel Nuez – omul care se ocupă de dezvoltarea companiei în Spania si America Latină. El va prezenta în prima zi a festivalului, pe 13 iunie.
https://www.forbes.ro/tiktok-vine-bucuresti-la-icee-fest-este-aplicatia-chinezeasca-o-amenintare-reala-pentru-instagram-ori-youtube-139978

Deutsche Telekom îşi extinde serviciile cloud în regiune printr-un parteneriat cu Microsoft
 
Deutsche Telekom (DT), unul dintre cei mai mari operatori telecom din Europa, care deţine grupul Telekom în România, îşi extinde portofoliul de servicii cloud în Europa Centrală şi de Est ca urmare a parteneriatului încheiat anul trecut cu gigantul american IT Microsoft. Astfel, DT va oferi servicii cu un nivel înalt de standardizare, de accelerare a tehnologiei cloud pentru platforma de cloud public Microsoft Azure, precum şi pentru serviciile Dynamics 365 si Office 365, la nivelul a nouă ţări, din Polonia până în Grecia. Obiectivul Telekom este de a furniza servicii cloudului pentru accelerarea transformării digitale în regiune.
https://www.zf.ro/business-hi-tech/deutsche-telekom-isi-extinde-serviciile-cloud-in-regiune-printr-un-parteneriat-cu-microsoft-18147488
 
Un nou miliardar în euro în România: Grupul eMag a atins pragul de 1 miliard de euro în 2018
 
Dante International, compania care administrează eMag - cel mai mare retailer online din România, şi Fashion Days - cel mai mare retailer online de modă din România, ambii cu prezenţă şi în Ungaria şi Bulgaria, a înregistrat anul trecut afaceri de 4,24 miliarde de lei, în creştere cu 24% faţă de 2017, potrivit unui anunţ făcut azi de oficialii companiei.  eMag România a generat 74% din totalul veniturilor înregistrate anul trecut de Dante International, cifra de afaceri ridicându-se la 3,17 miliarde lei, cu 23% mai mare comparativ cu 2017. În total, eMag a avut anul trecut 9,4 milioane de clienţi, din care 4,97 milioane de clienţi în România.
https://www.zf.ro/zf-24/un-nou-miliardar-in-euro-in-romania-grupul-emag-a-atins-pragul-de-1-miliard-de-euro-in-2018-18148219
 
PUBLICITATE
Effie Awards 2019 și-a desemnat finaliștii
Cea de-a XVI-a ediție Effie Awards și-a anunțat finaliștii competiției în cadrul galei dedicate, care s-a desfășurat pe 28 mai la ARCUB Gabroveni. Evenimentul a fost prezentat de Victor Stroe - Associate Director & Head of Strategy | Leo Burnett & Președintele Comitetului de Organizare Effie 2019 și Răzvan Mircea - Marketing Director | Strauss Balkans & membru al Comitetului de Organizare Effie 2019. În cadrul galei, 21 de agenții și companii au obținut nominalizări în 25 de categorii de concurs: Auchan | Cohn & Jansen JWT | Digital Star | Geometry Global România | GMP+WEBSTYLER | Headvertising | Jazz Communication | Kubis Interactive | Leo Burnett România | MAINSTAGE THE AGENCY | McCann Worldgroup România | Mercury360 Communications | MRM//McCann România | Ogilvy Group România | Propaganda | Publicis România | Sector 7 | ThinkDigital | Ursus Breweries | Vivre | WOPA.
Brandurile finaliste sunt: Always | Asociația Inima Copiilor | Auchan | AVON | Băneasa Shopping City | BCR | Brewers of Romania Association | BT Pay | catmobile | Coca-Cola | Coca-Cola Zero Sugar | Dăruiește Viață NGO | George | Hochland | Hospice Casa Speranței | ING Bank | Kaufland | KFC | KitKat | La Minut | Lidl | Metropolitan Life | Neumarkt | OMV MaxxMotion | Orange | Petrom | Pizza Hut | Press One | Pufina |Raiffeisen | Rexona | Samsung | Sugus | TAROM | Telekom | Ursus Retro | Vivre | Vodafone.
Președintele Juriului Effie este Achim Rietze, Strategy Lead la Google ZOO – think tank-ul de creaţie Google pentru branduri şi agenţii. Achim deţine un număr impresionant de premii de eficienţă şi este un membru constant în juriul Euro Effie, GWA Effie şi AME @ New York Festivals.
Juriul Effie 2019 din prima rundă de evaluare a fost format din peste 60 de specialiști ȋn marketing, comunicare sau research. Ȋn runda a doua de jurizare, alți 60 de seniori ai industriei vor analiza lucrările finaliste și vor desemna câștigătorii Effie Awards 2019.
Dezbaterile din prima rundă de jurizare Effie au fost moderate de consultanți de marketing și specialiști cu mare experiență în research: Adina Nica – Strategy and Research Consultant | Open-I Research; Adina Vlad – Managing Partner | Unlock Market Research; Andreea Beleneș – Sr. Advisor Strategy / Design Thinking / Entrepreneur; Dan Petre – Business Developer | D&D Research și Dan Zloteanu – Business Consultant & Marketing Researcher | MRI Research & Consulting.
În cadrul Galei finaliștilor Effie 2019, Victor Stroe | Associate Director & Head of Strategy @ Leo Burnett & Președintele Comitetului de Organizare Effie 2019 a prezentat şi un set de Effie Statistics, pe baza înscrierilor, a nominalizărilor şi a câştigătorilor din ultimii cinci ani.
Ediția de anul acesta a cuprins înscrieri din partea a peste 30 de agenții și companii pentru aproximativ 60 de branduri.

Câștigătorii Effie Awards 2019 vor fi desemnați pe 10 iunie, ȋn cadrul Galei de Premiere ce va avea loc la Ateneul Român.
Romanian Effie Awards 2019 este un proiect organizat de IAA România şi UAPR, prezentat de Kaufland și Philip Morris Trading şi susţinut de Coca-Cola, Doncafé, frufru.
https://www.forbes.ro/effie-awards-2019-si-desemnat-finalistii-140009

RADIO
Tinerii și matinalele radio. Kiss urcă patru locuri în București. Exarhu trece peste Europa FM. Digi FM și-a dublat audiența la orașe
 
AUDIENȚE RADIO COMERCIAL. Mișcări în topul celor mai ascultate matinale radio în rândul publicului tânăr. Râzi cu Rusu și Andrei, de la Kiss FM, a dat saltul valului de audiență: în București, a urcat pe doi, după Morning ZU. Acum un an, era pe 6. Postul de radio Kiss FM are cel mai ascultat matinal la nivel național și la orașe pe publicul 18-49 de ani, în timp ce matinalul lui Buzdugan și al lui Morar, de la Radio ZU, este programul preferat de tinerii bucureșteni. Matinalul Kiss FM urcă nu mai puțin de patru locuri pe publicul tânăr. Anul trecut, era pe locul 6, la valul de acum a ajuns direct pe 2, după Morning Zu. Morning Glory este al treilea cel mai ascultat matinal în București. Emisiunea lui Răzvan Exarhu a urcat un loc în top. Este al treilea cel mai ascultat pe publicul tânăr, după ZZ și Kiss FM. Deși se păstrează pe primul loc în București, Radio ZU a avut cea mai mare scădere pe intervalul matinalelor. Matinalul cu Bogdan Miu și Cătălin Striblea, de pe Digi FM, a avut cea mai mare creștere la nivel urban și național, unde a adunat este 90.000 de ascultători tineri față de aceeași perioada a anului trecut. La orașe, aproape și-a dublat audiența. A urcat bine și în topul stațiilor. Audiențele obținute în primul val din acest an sunt comparate cu audiențele obținute în anul precedent în aceeași perioadă. Paginademedia.ro vă prezintă principalele concluzii după primul val de audiență al anului, la nivel COMERCIAL pe intervalul matinalelor.  În BUCUREȘTI, emisiunea Morning ZU, prezentată de Mihai Morar și Daniel Buzdugan, este cel mai ascultat program de tip matinal, pe publicul 18-49. Kiss FM urcă în clasament și ajunge pe locul doi în capitală, după ce a înregistrat cea mai mare creștere pe segmentul București 18-49 de ani. Rock FM și Virgin Radio au înregistrat creșteri semnificative, în timp de Dance FM și Magic FM sunt posturile de radio cu cele mai mari scăderi. Magic FM coboară nu mai puțin de cinci locuri: anul trecut, avea al doilea cel mai ascultat matinal în rândul tinerilor. Acum este pe lovul 7. Matinalul Guerrilla, cu Mihai Dobrovolschi, are o ușoară scădere (2.600 de ascultători) și coboară de pe locul 5, pe 6, în preferințele publicului bucureștean cu vârste între 18 și 49 de ani. În mediul URBAN, majoritatea posturilor de radio au înregistrat creșteri în prima parte a anului. Kiss FM rămâne cel mai ascultat post în primele ore ale dimineții, urmat de Radio ZU și Europa FM. Digi FM a înregistrat cea mai mare creștere, cu aproximativ 90.000 de ascultători în plus față de anul trecut în aceeași perioadă. Matinalul Digi FM a urcat pe publicul tânăr nu mai puțin de patru locuri față de anul trecut: este pe locul patru, față de opt la valul din 2018. La nivel NAȚIONAL, Digi FM a avut cea mai mare creștere la nivel național, cu peste 97.000 de ascultători câștigați față de primăvara anului trecut. Radio România Actualități, Magic FM și Rock FM au fost posturile de radio cu creșteri de peste 50.000 de persoane pe intervalul matinalelor. Radio ZU a stagnat, iar Virgin Radio și Pro FM au înregistrat scăderi ușoare, puțin peste 10.000 de ascultători în minus.
https://www.paginademedia.ro/2019/05/audiente-matinale-radio-comercial-val-i-2019
 
 
AUTORITĂȚI
Conducerea CNA, chemată de urgență la raport în comisia de cultură din Camera Deputaților, pentru explicații despre campanie
 
Monica Gubernat, președintele propus al CNA, a fost chemat de urgență la Camera Deputaților. Ea a primit astăzi, la ora 16.00, un mesaj din partea șefului comisiei, Gigel Știrbu, pentru a se prezenta mâine, 29 mai, la ora 13.00, pentru a fi audiată. Pentru a da explicați în legătură cu „modul în care CNA a răspuns sesizărilor ce vizau încălcările repetate de către anumiți radiodifuzori a legislației din domeniul electoral și audiovizual pe perioada desfășurării campaniei electorale pentru alegerile europarlamentare, respectiv, referendum”, după cum le-a spus Monica Gubernat colegilor, în finalul ședinței publice de astăzi.  „Vă anunț că le voi trimite un răspuns în scris prin care voi anunța că nu voi ajunge pentru că nu am terminat de analizat toate emisiunile pe campanie. (...) Mă voi prezenta după ce finalizăm toate rapoartele”, a spus Monica Gubernat. Radu Herjeu, membru CNA: „Eu am o problemă aici vis-a-vis de modul în care este formulată invitația. Mi se părea absolut normal ca șefa instituției să fie chemată să prezinte un raport de activitate al instituției privind sesizările pe campanie și modul în care au fost analizate. Atâta timp cât președintele instituției este chemat pentru a explicat lucrurile doar pentru unele posturi de televiziune, pe mine mă depășește ușor subiectul. În primul rând trebuia să menționeze posturile ca să vă puteți pregăti. Mie mi se pare absolut ciudat și aș vrea să știu dacă este o invitație oficială, adoptată de plenul comisiei, așa cum ar fi normal.”
https://www.paginademedia.ro/2019/05/conducerea-cna-chemata-la-raport-la-comisia-de-cultura-din-camera-deputatilor
 
Preşedintele interimar al CNA a refuzat invitaţia la audiere făcută de Comisia pentru cultură din Cameră
 
Monica Gubernat, preşedintele interimar al Consiliului Naţional al Audiovizualului, a refuzat invitaţia la audiere făcută de Comisia pentru cultură, arte şi mijloace de informare în masă, programată pentru miercuri. Audierea propusă să aibă loc la ora 13.00 avea legătură cu modul în care Consiliul Naţional al Audiovizualului a răspuns sesizărilor ce vizau încălcările repetate, de către anumiţi radiodifuzori, a legislaţiei din domeniul electoral şi audiovizual, pe perioada desfăşurării campaniei electorale pentru alegerile europarlamentare, respectiv referendum. „Mai avem o săptămână de campanie de analizat şi am transmis de aseară (marţi, n.r.) domnului preşedinte al Comisiei că nu pot ajunge”, a declarat Monica Gubernat pentru News.ro.
https://www.news.ro/cultura-media/presedintele-interimar-al-cna-a-refuzat-invitatia-la-audiere-facuta-de-comisia-pentru-cultura-din-camera-1922400629002019051119017199
(MEDIA EXPRES)


Dacă tot ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici




Revista MEDIA EXPRES ediția curentă
Gratuit online, doar un click: Most recent issue of monthly Media Expres 1st Cover


Anuarul MEDIA EXPRES cu ediția 2023-2024 este online!
Gratuit online, doar un click: Latest issue Media Expres YEARBOOK 1st Cover




Abonamentele la știrile MEDIA EXPRES va oferă acces la Alerta Știri! pe e-mail, Anuarul Media Expres și zilnic la REVISTA PRESEI, cu ultimele știri media, tv și comunicații, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știri verificate, la liber, pentru toți cei interesați de programe TV, radio, conținut online, cablu, comunicații, audiovizual și film (cinematografie). Noi ținem în arhivă istoria audiovizualului. Click aici pentru prima nostră știre online, când foarte puține dintre marile ziare și reviste nici nu se gândeau la versiuni digitale și la prezența pe web.

Pentru abonamente click aici




© 2001 -  Media Expres SRL