×

Revista presei -- Data și ora publicării: 11.06.2019 17:38:22

REVISTA PRESEI / 11 iun 2019 /



COMUNICAȚII...
Avertisment de la Arbitrul telecom: Dacă Guvernul nu abrogă rapid OUG 114, nu putem lansa licitația pentru servicii 5G în acest an
AXN a intrat cu varianta HD în rețeaua UPC
Digi24 are aprobarea CNA să se mute pe o altă societate
Cât câştigă operatorii de telefonie de pe urma clienţilor: unii şi-au triplat profitul, în timp ce alţii abia şi-au redus pierderile
Vodafone vrea să renunţe la reţeaua 3G în următorii doi-trei ani. 2G-ul va rămâne
ANCOM: activarea involuntară a roamingului în localităţile de graniţă poate atrage tarifarea suplimentară a utilizatorilor de telefonie şi date
Începe proiectul pentru dezvoltarea infrastructurii comunicaţiilor în bandă largă de mare viteză, în judeţul Sălaj
Pro TV cere din nou ajutor de stat, alături de alți aplicanți. Guvernul schimbă legislația pentru a finanța mai multe tipuri de filme
O aplicație ANCOM poate permite clienților să rupă abonamentul dacă viteza Internetului nu respectă parametrii din contract

TV...
Pro TV cere iar bani de la stat pentru un serial. O producție similară programată la Antena 1 a primit deja ajutor
Când începe sezonul 2 din Vlad: primele imagini de la filmări şi detalii despre planul de răzbunare
Difuzarea serialului „Vlad” din toamnă, pusă sub semnul întrebării: Pro TV cere statului un ajutor de 1,1 milioane de euro DOCUMENT
Theodor Paleologu are emisiune la Radio Guerrilla: „Doar 1% va şti ce înseamnă numele emisiunii“
Au început filmările pentru sezonul 14 al show-ului „Te cunosc de undeva!”
„iLikeIT” și „SuperSpeed” au intrat în vacanță! Emisiunile revin cu noi sezoane în toamnă, la Pro TV
Pro TV anunță premiera sezonului 2 a serialului „Vlad”. Când va fi difuzat
Directorul de vânzări al Antena Group, al cincilea mandat în board-ul EGTA - Asociația regiilor de vânzări pentru TV și Radio
AUDIENȚE. Exatlon a ajuns la final. Ultima ediție din sezonul trei, prima doar la nivel național. Pro TV a câștigat orașele și tinerii
Cine sunt avocații care au parafat înțelegearea Sârbu-Tuca, pentru noul post Smart TV
Rusia va realiza propriul serial de televiziune despre catastrofa nucleară de la Cernobîl

NEW MEDIA...ONLINE...OTT...
Noi colecţii de artă românești pot fi admirate din întreaga lume pe Google Arts & Culture
Amazon pregăteşte un serial inspirat de anii de facultate ai actriţei Sandra Bullock
Infosys deschide un Centru de Inovaţie Digitală în România și în curând va deschide un Centru de Securitate Cibernetică
Amazon este regele brandurilor în topul BrandZ din 2019 al celor mai valoroase mărci globale
https://www.forbes.ro/amazon-este-regele-brandurilor-topului-brandz-din-2019-al-celor-mai-valoroase-marci-globale-140927
PUBLICITATE...
Piața de publicitate din România, aproape jumătate de miliard de euro. Cel mai mult în TV, dar și netul e aproape de suta de milioane
Grand Effie nu s-a acordat la festivalul care premiază eficiența campaniilor publicitare
Topul agențiilor care furnizează servicii de publicitate – anul 2018
Gabriela Lungu este director de creație pentru Diageo la agenția Geometry Londra

...
COMUNICAȚII...
Avertisment de la Arbitrul telecom: Dacă Guvernul nu abrogă rapid OUG 114, nu putem lansa licitația pentru servicii 5G în acest an
Licitația pentru noile frecvențe prin care să se furnizeze servicii 5G nu poate fi organizată în actualele condiții prevăzute în controversata Ordonanță a lăcomiei, au avertizat marți cei doi vicepreședinți ai Autorității de reglementare în comunicații (ANCOM). "Trebuie să lansăm caietul de sarcini, în care să fie prețurile de pornire, care așa cum sunt în Ordonanța minune (n.a OUG 114/2018) nu sunt aplicabile sau sunt complet rupte de realitatea industriei, ajungându-se la prețuri de miliarde de euro", spune Eduard Lovin, vicepreședinte al ANCOM. "Am refuzat să avizăm OUG 114 în luna decembrie 2018 și, ulterior, în toate întâlnirile am transmis opinia noastră în mod direct și în Parlament și în Guvern, aceea că ar trebui abrogate toate prevederile din OUG 114 și ne dorim să se revină la legislația anterioară, bazată pe OUG 111, prin care ANCOM propunea prețurile de pornre licență și Guvernul le adopta prin Hotărâre. Fără să modifice prevederile, nu avem prețuri pe care să le punem în caietul de sarcini. Momentan, în OUG 114/2018, la unele benzi de frecvențe nu există nicio referire (este cazul benzilor de 1500 de MHZ si 2600 MHz), iar la altele prevederile sunt atât de interpretabile încât se ajunge la prețuri de miliarde de euro, total nerealiste. Pentru a putea rămâne valabil calendarul adoptat împreună cu industria, până la sfârșitul acestei luni ar trebui să se întâmple două lucruri: mai întâi abrogarea OUG 114 apoi un nou HG cu prețurile de pornire. Orice întârziere va duce la o decalare a termenilor prevăzuți în calendarul inițial, deci peste luna decembrie a acestui an", a declarat marți Eduard Lovin, vicepreședintele ANCOM, responsabil de reglementarea pieței, în cadrul unei întâlniri cu presa de profil. Oficialul ANCOM a mai precizat că estimări privind prețurile de pornire pentru licitația care ar trebui să aibă loc în acest an au fost transmise Ministerului de Finanțe încă de anul trecut cand s-a făcut planificarea bugetară. "Prețurile de pornire pentru toate benzile de frecvențe care ar urma să fie scoase la licitație au orientativ o valoare cumulată de două miliarde de lei", a spus vicepreședintele ANCOM. Prezent la eveniment, și Bogdan Iana, vicepreședinte al ANCOM, a avertizat asupra problemelor legate de licitația din acest an. "Licitație în aceste condiții nu poate fi ținută. Daca OUG 114 nu se abrogă printr-o altă Ordonanță de urgență, până la sfârșitul acestei luni, nu vom putea pune în consultare caietul de sarcini pentru că nu putem face prețuri de pornire. Prevederile din OUG 114 sunt neclare și contradictorii. Prelungirea drepturilor de utilizare pentru anumite benzi de frecvențe câștigate anterior costa acum dublu față de o nouă acordare prin licitație", a precizat Bogdan Iana, vicepreședinte ANCOM, responsabil spectru radio și numerotație. Licențele de utilizare a frecvențelor radio care pot fi folosite pentru lansarea serviciilor 5G ar putea fi acordate în luna decembrie a acestui an, iar operatorii de telecomunicații vor putea folosi o parte a spectrului câştigat începând cu data de 1 ianuarie 2020, a anunțat vineri arbitrul telecom (ANCOM). Amintim că operatorii pot folosi frecvențele actuale inclusiv pentru servicii 5G, astfel că Vodafone și-a lansat deja rețeua în București.
https://economie.hotnews.ro/stiri-telecom-23198222-avertisment-arbitrul-telecom-daca-guvernul-nu-abroga-rapid-oug-114-nu-putem-lansa-licitatia-pentru-servicii-5g-acest.htm

AXN a intrat cu varianta HD în rețeaua UPC

Televiziunea AXN HD este disponibilă, de astăzi, în grila operatorului de cablu UPC. AXN HD, care va transmite același feed precum versiunea SD, poate fi găsit pe poziția 113 în grilă și va fi disponibil tuturor clienților de televiziune digitală UPC. Serii originale precum „Absența”, „Carter”, „Hannibal” sunt câteva dintre titlurile disponibile pe postul AXN HD. Alte tyitluri din grila televiziunii de filme sunt „Omul din viitor”, care va continua cu sezonul doi, din 12 iulie. Sezonul 9 din „Psihologia crimei” aduce noi criminali de prins pentru Adele Delettre și inspectorul Rocher din 13 iunie, iar thrillerul „StartUp”, care urmărește un război technologic care izbucnește odată cu lansarea GenCoin, continuă cu episoade noi în fiecare marți.
https://www.paginademedia.ro/2019/06/axn-hd-reteaua-upc

Digi24 are aprobarea CNA să se mute pe o altă societate

Consiliul Național al Audiovizualului a aprobat în ședința de astăzi mutarea licenței Digi24 pe o altă societate, tot din grupul RCS. Concret, licența Digi24 va fi operată de Campus Media SRL, în loc de RCS. Lucian Mihai, reprezentantul RCS, în fața CNA: „De ceva vreme, am început un proces de eficientizare a stației de știri. Am început prin a închide stațiile regionale, dar am păstrat o parte dintre colaboratorii locali și acum suntem la etapa finală prin care dorim să seprăm această activitate de știri de restul activităților societății. Filosofia aceasta s-a aplicat în toate stațiile must carry pe care le avem, UTV, Music Channel și Hit Music Channel.” Acționariat Campus Media: Campus Media SRL are acționari două societăți: RCS & RDS, cu -90% și Integrasoft - 10% (societate deținută integral tot de RCS). Amintim că Digi24 a anunțat încă de acum o lună că urmează să cesioneze licența Digi24, de pe RCS, pe Campus Media TV SRL.
https://www.paginademedia.ro/2019/06/digi24-s-a-mutat-pe-o-alta-societate

Cât câştigă operatorii de telefonie de pe urma clienţilor: unii şi-au triplat profitul, în timp ce alţii abia şi-au redus pierderile

Datele abia publicate de Ministerul Finanţelor, indică o volatilitate crescută a veniturilor companiilor din telefonie Telekom, Vodafone, Orange şi RCS&RDS, unele companii crescându-şi stbstanţial veniturile, în timp ce altele abia au reuşit să scadă din pierderi. Grupul de firme Telekom România (fostele Romtelecom şi Cosmote), la care statul este acţionar minoritar, a înregistrat anul trecut o pierdere netă cumulată de peste 784,5 milioane de lei, în scădere cu 43,8% faţă de anul 2017, potrivit datelor afişate la Ministerul de Finanţe, citate de Hotnews. În ce priveşte Vodafone, al doilea mare operator de comunicaţii mobile, acesta a raportat anul trecut un profit de peste 177,7 milioane lei, aproape triplu faţă de 2017. Rezultatele financiare înregistrate în 2018 de două mari grupuri telecom au fost afişate recent la Ministerul de Finanţe. Este vorba de grupul de firme Telekom România (fostele Romtelecom şi Cosmote) şi de Vodafone. Grupul de firme Telekom Romania (fostele Romtelecom şi Cosmote) au raportat în 2018 o cifră de afaceri netă cumulată de peste 4,74 miliarde de lei, în scădere cu 1,69% faţă de anul 2017, în timp ce pierderea netă cumulată înregistrată de cele două companii s-a redus cu 43,8% până la 784,5 milioane de lei în aceeaşi perioadă de referinţă.
https://adevarul.ro/economie/afaceri/cat-castiga-operatorii-telefonie-urma-clientilor-unii-si-au-triplat-profitul-timp-altii-abia-si-au-redus-pierderile-1_5cfe6020892c0bb0c6370bde/index.html

Vodafone vrea să renunţe la reţeaua 3G în următorii doi-trei ani. 2G-ul va rămâne
Operatorul britanic Vodafone anunţă că va închide reţeaua mobilă 3G în următorii ani pentru a-și susține rețelele 5G. Însă, reţeua 2G va fi păstrată pentru moment. Prin oprirea tehnologiei 3G, pot fi puse la dispoziție mai multe spectre de frecvențe care să permită accesul la rețelele 5G de nouă generaţie. "Pe termen mediu, vom renunța la tehnologia 3G, deoarece utilizarea benzii 3G nu este atât de eficientă, putem folosi câteva dintre benzile de spectru 3G pentru 5G. Apoi, nu trebuie să irosim o frecvență mai mare, aşa cum SUA folosesc valul milimetric (mmWave) ... putem folosi bandă joasă, care este mai eficientă. Nu avem o dată limită. Lucrăm la un plan, în următorii doi-trei ani", a declarat Andrea Dona, șeful rețelelor mobile Vodafone din Marea Britanie. Ca și în cazul altor rețele 5G din Marea Britanie, spectrul 5G al Vodafone este în bandă mică - medie - sub 1Ghz pentru acoperire (700, 800, 900Mhz) și 3,4Ghz pentru capacitate. Vodafone are și alte frecvenţe pentru 4G, desigur. Tranzitia va impune tuturor clienţilor Vodafone să aibă telefoane mobile cu funcţie de 4G, iar toate retelele 3G actuale vor trebui înlocuite cu 5G. "Oprirea 3G este un program foarte complex deoarece trebuie să te asiguri că toate telefoanele de pe piață sunt de un anumit tip, că toate acestea sunt activate pentru 4G. Trebuie să ne asigurăm că, în cazul în care furnizăm acoperire 3G în anumite zone, acesta va fi înlocuit cu 4G sau 5G".
https://www.economica.net/vodafone-vrea-sa-renunte-la-reteua-3g-in-urmatorii-doi-trei-ani-2g-ul-va-ramane_169852.html

ANCOM: activarea involuntară a roamingului în localităţile de graniţă poate atrage tarifarea suplimentară a utilizatorilor de telefonie şi date
Utilizatorii din România de telefonie şi internet mobil, care au serviciul de roaming activat, pot ajunge în situaţia de a utiliza involuntar acest serviciu în apropierea graniţelor ţării, fiind identificate 19 judeţe unde se poate întâmpla un astfel de fenomen, ce atrage de la sine tarifarea suplimentară, informează Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM), într-un comunicat de presă. "Periodic monitorizăm localităţile şi drumurile situate la graniţele ţării unde există risc de roaming involuntar şi publicăm lista localităţilor. Obiectivul nostru este ca utilizatorii care călătoresc în zonele de graniţă să fie avertizaţi asupra acestui risc şi să cunoască metodele prin care pot evita conectarea la reţelele operatorilor statelor vecine şi implicit costurile suplimentare. Trebuie menţionat faptul că, în cazul în care au telefonul setat pentru conectarea automată la reţea, utilizatorii intraţi în roaming involuntar vor rămâne captivi în reţeaua statului vecin cât timp terminalul recepţionează semnal de la reţeaua operatorului respectiv, chiar dacă există semnal de la operatorul naţional la care este abonat. Pentru a evita astfel de situaţii, recomandăm dezactivarea opţiunii de selectare automată a reţelei şi selectarea manuală a reţelei, în zonele aflate în apropierea graniţelor", precizează Cristin Popa, director executiv al Direcţiei Executive Monitorizare şi Control din cadrul ANCOM. Conform arbitrului pieţei telecom, roaming-ul involuntar poate apărea în zonele de graniţă de pe teritoriul României numai în cazul în care utilizatorii au activat serviciul de roaming, iar telefonul mobil sau tableta sunt setate pe selectarea automată a reţelei. În aceste situaţii, utilizatorul, deşi se află pe teritoriul României, va fi facturat pentru serviciile de comunicaţii utilizate în roaming, ca şi cum s-ar afla fizic pe teritoriul statului vecin.
https://www.economica.net/ancom-activarea-involuntara-a-roamingului-in-localitatile-de-granita-poate-atrage-tarifarea-suplimentara-a-utilizatorilor-de-telefonie-si-date_169873.html

Începe proiectul pentru dezvoltarea infrastructurii comunicaţiilor în bandă largă de mare viteză, în judeţul Sălaj
S.C INVOKER TRANS IT SRL., cu sediul social în Sat Ploiestiori, Comuna Blejoi, Nr. 846B, Lot 13A, Camera 1, Etaj P, judeţ Prahova, România, anunţă începerea proiectului cu titlul "Dezvoltarea infrastructurii de comunicaţii în bandă largă de mare viteză în judeţul Salaj", Cod MySMIS 127132 co-finanţat din Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul Operaţional Competitivitate 2014-2020, Axa Prioritara 2 "Tehnologia Informaţiei şi Comunicaţiilor (TIC) pentru o economie digitală competitivă".
https://www.economica.net/incepe-proiectul-pentru-dezvoltarea-infrastructurii-comunicatiilor-in-banda-larga-de-mare-viteza-in-judetul-salaj_169830.html

Pro TV cere din nou ajutor de stat, alături de alți aplicanți. Guvernul schimbă legislația pentru a finanța mai multe tipuri de filme
Pro TV cere din nou ajutor de stat, echivalent a circa 1 milion de euro, pentru un serial TV, de această dată pentru lungmetrajul Vlad - sezoanele toamnă și iarnă 2019 - după ce anterior, cum a relatat Profit.ro, nu a reușit să convingă autoritățile să-i acorde ajutor de stat pentru sezonul de toamnă Las Fierbinți, solicitarea de a primi bani din buget pentru acest proiect fiind respinsă. Recent, însă, Profit.ro a anunțat că Guvernul schimbă legislația pentru a putea finanța, prin ajutor de stat, și filme de ficțiune de scurt sau mediu metraj, precum și miniserii. Alături de Pro TV, pe lista solicitărilor figurează 30 de cereri, mare parte deja aprobate. Producătorii de film pot aplica, din 12 octombrie, pentru obținerea unor finanțări garantate de stat, pentru producții cinematografice românești și străine realizate în România, în baza unui program guvernamental cu un buget alocat de 50 de milioane de euro anual.
https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/pro-tv-cere-din-nou-ajutor-de-stat-alaturi-de-alti-aplicanti-guvernul-schimba-legislatia-pentru-a-finanta-mai-multe-tipuri-de-filme-19029370

O aplicație ANCOM poate permite clienților să rupă abonamentul dacă viteza Internetului nu respectă parametrii din contract
Autoritatea de reglementare în comunicații (ANCOM) a relansat www.netograf.ro, o aplicație care permite utilizatorilor să verifice viteza de transfer a datelor furnizată de operatorii telecom. În cazul în care există abateri semnificative și repetate cu privire la parametri tehnici stabiliți prin cabonament, clientul are posibilitatea, dacă operatorul nu remediază situația, să solicite ruperea contractului în baza rezultatelor măsurătorilor aplicației ANCOM. Prin intermediul platformei Netograf se testează calitatea serviciului de acces la internet prin măsurarea conexiunii existente între echipamentul terminal al utilizatorului final și un server de test aflat într-un nod de tip internet interexchange, aflat în București, determinându-se astfel valorile parametrilor de calitate măsurați. “Am completat capabilitățile Netograf cu o nouă aplicație web și cu aplicații destinate terminalelor fixe pentru Windows și MAC OS și aplicații destinate terminalelor mobile pentru Android și IoS. Noile aplicații, în versiune beta în acest moment, oferă utilizatorilor posibilitatea de a măsura și evalua parametrii de calitate tehnici pentru serviciul de acces la internet: viteza de transfer a datelor – download și upload, întârzierea de transfer a pachetelor de date, variația întârzierii de transfer și rata pierderii de pachete de date”, spune Eduard Lovin, vicepreședinte ANCOM.
https://www.profit.ro/stiri/o-aplicatie-ancom-poate-permite-clientilor-sa-rupa-abonamentul-daca-viteza-internetului-nu-respecta-parametrii-din-contract-19030038

TV...
Pro TV cere iar bani de la stat pentru un serial. O producție similară programată la Antena 1 a primit deja ajutor
Pro TV cere ajutor de la guvern pentru sezoanele de toamnă/iarnă 2019 ale serialului "Vlad", cererea fiind acum în analiză, potrivit informațiilor publicate de Comisia Națională de Strategie și Prognoză. Paginademedia.ro semnalează și faptul că serialul "Sacrificiul", pregătit pentru Antena 1, a primit aprobare pentru ajutorul de stat solicitat. Potrivit listei de proiecte depuse în baza schemei de ajutor de stat lansate anul trecut de guvern pentru a sprijini industria cinematografică, în sesiunea 2019:
pentru "Sacrificiul", compania Dream Film production Company a cerut 4.895.565,34 lei, sumă care a fost acordată. Pro TV a cerut 5.463.754 lei pentru "Vlad" (sezoanele toamnă și iarnă 2019), proiectul figurând a fi în analiză. Lista completă de proiecte depuse, ce include proiecte ale unor case de producție și studiouri de film - aici (pe site-ul Comisiei, n.r.). Nu este pentru prima dată când Pro TV a cerut bani de la stat pentru serialele sale - o acțiune similară s-a petrecut și anul trecut, cu serialul Las Fierbinți. Cererea Pro TV pentru un sezon las Fierbinți a fost respinsă, dar cea pentru o ediție de Crăciun a fost aprobată. În cazul producției Sacrificiul, programate pentru această toamnă la Antena 1, Paginademedia.ro notează că, spre deosebire de Pro TV, casa de producție care realizează serialul, nu televiziunea în sine primește ajutorul solicitat de 4,8 milioane de lei.
https://economie.hotnews.ro/stiri-media_publicitate-23196431-pro-cere-iar-bani-stat-pentru-serial-productie-similara-programata-antena-1-primit-deja-ajutor.htm

Când începe sezonul 2 din Vlad: primele imagini de la filmări şi detalii despre planul de răzbunare

Reprezentanţii Pro TV au anunţat că au început filmările pentru cel de-al doilea sezon al serialului thriller „Vlad“ şi au dezvăluit când va începe. De curând, au început filmările pentru cel de-al doilea sezon „Vlad“, care va fi difuzat în toamnă, după cum a precizat Pro TV. Anunţul vine la scurt timp după ce presa a scris că postul de televiziune a depus la Comisia Naţională de Prognoză o solicitare privind acordarea unui ajutor de 5,4 milioane de lei, aproximativ 1,1 milioane de euro, pentru sezoanele de toamnă-iarnă ale serialului „Vlad“. Planul de răzbunare al personajului principal va continua în sezonul 2 şi va avea noi valenţe, mult mai periculoase decât până acum, iar iubirea va juca un rol extrem de important în întreaga acţiune, spun membrii echipei. Răzbunarea va fi împiedicată de situaţii neprevăzute, de apariţia unor personaje sau poveşti neştiute din trecut, însă va fi regândită, pentru ca în final să deschidă un cerc vicios al vendetelor. Întâmplările vor căpăta în acest sezon un caracter de luptă pe viaţă şi pe moarte. „Sunt bucuros că am început filmările pentru cel de-al doilea sezon «Vlad», un sezon foarte dinamic şi periculos, dar şi cu elemente de romantism. Cu toate că Vlad vede că răzbunarea e foarte aproape, totul se schimbă când îşi dă seama că planul său face parte dintr-o schemă mult mai complexă decât cea pe care o credea el iniţial, că implică şi alte obiective. Vrea să afle adevărul şi face totul pentru acest lucru, chiar dacă nu mai poate avea încredere în foarte mulţi. În toamnă, vom urmări întreaga poveste şi toate planurile răzbunării“, a declarat Jesus del Cerro, regizorul serialului „Vlad“.
https://adevarul.ro/entertainment/tv/cand-incepe-sezonul-2-vlad-primele-imagini-filmari-detalii-despre-planul-razbunare-1_5cff5e04892c0bb0c63dc3aa/index.html

Difuzarea serialului „Vlad” din toamnă, pusă sub semnul întrebării: Pro TV cere statului un ajutor de 1,1 milioane de euro DOCUMENT

Pro TV a depus la Comisia Naţională de Prognoză o solicitare privind acordarea unui ajjutor de 5,4 milioane de lei, aproximativ 1,1 milioane de euro, pentru sezoanele de toamnă – iarnă ale serialului „Vlad”. Solicitarea se află încă în analiza Comisiei Naţionale de Prognoză (CNP), deşi a fost depusă la data de 16 mai a.c., adică acum mai bine de trei săptămâni. Potrivit paginademedia.ro, Comisia Naţională de Prognoză a aprobat însă finanţarea pentru serialul „Sacrificiul” difuzat de Antena 3. Aşa cum am mai scris, în toamna anului trecut, Guvernul a aprobat solicitarea postului de televiziune pentru finanţarea „Las Fierbinţi Crăciun 2018”. Pro TV va primi de la stat circa 379.577 lei. Guvernul a decis, în luna iunie 2018, că va acorda ajutoare de stat în valoare totală anuală de 50 de milioane de euro, până în 2020, producătorilor de film care vor promova identitatea culturală naţională şi a minorităţilor naţionale din România, dar şi zone geografice sau un oraş din ţară. Guvernul arăta atunci că un singur proiect va putea primi finanţare de până la 10 milioane de euro. „Valoarea maximă a ajutorului de stat nu poate depăşi 10 milioane de euro pentru fiecare proiect finanţat din această schemă”, se arată într-un comunicat. „Preocuparea statului în acest domeniu urmăreşte stimularea şi susţinerea producţiei de filme, prin încurajarea iniţiativei private în domeniile creaţiei, finanţării, producţiei, distribuirii şi exploatării filmelor româneşti sau realizate cu participare românească”, arată Guvernul în nota de fundamentare a proiectului, lansat în dezbatere publică pe site-ul Secretariatului General al Guvernului (SGG). Executivul susţine că obiectivele generale ale statului în sectorul cinematografiei urmăresc susţinerea industriei cinematografice româneşti pentru a-şi întări competitivitatea pe plan internaţional şi revigorarea reţelei cinematografice naţionale, prin realizarea filmelor cinematografice şi promovarea acestora în circuitul mondial de valori, dezvoltarea cooperării cinematografice europene şi internaţionale. Practic, este vorba despre o schemă de ajutor de stat care va fi aplicată multianual, până la 31 decembrie 2020, cu un buget anual de 50 de milioane de euro. Ea va acoperi maxim 45% din cheltuielile eligibile pentru producţia de film efectuate pe teritoriul României.
https://adevarul.ro/economie/stiri-economice/difuzarea-serialului-vlad-toamna-pusa-semnul-intrebarii-pro-tv-cere-statului-ajutor-11-milioane-euro-document-1_5cfe437c892c0bb0c63636b1/index.html

Theodor Paleologu are emisiune la Radio Guerrilla: „Doar 1% va şti ce înseamnă numele emisiunii“
Theodor Paleologu, fost ministru al Culturii în Guvernul Boc, va avea propria emisiune la Radio Guerrilla, „Metope“, care va fi pe post în fiecare marţi. Theodor Paleologu va prezenta emisiunea „Metope“ în fiecare marţi, în intervalul orar 14.00-16.00, scrie paginademedia.ro. Prima ediţie a emisiunii va fi difuzată chiar astăzi, 11 iunie, iar invitat este Ionuţ Movanu, un analist financiar pasionat de arheologie. Theodor Paleologu a explicat şi cum a ales numele de „Metope“ pentru emisiunea sa de la Radio Guerrilla. „Am ales să-i spunem «Metope» pentru că mă gândeam că doar 1% va şti ce înseamnă. Asta-i şi ideea: să afle lumea lucruri mai puţin ştiute. Este, dacă vreţi, echivalentul frescelor dintr-o biserică creştină: basoreliefuri care descriu câte un episod mitologic. În fiecare săptămînă mă voi strădui astfel să vă prezint câte o metopă, adică o poveste cu tâlc, o filă de istorie, o carte, un om, o idee“, a explicat el pentru aceeaşi sursă. În plus, fostul ministru a precizat că până în luna iulie le va da ascultătorilor sfaturi de vacanţă, vorbindu-le despre locurile din Grecia şi Italia pe care le-a vizitat recent.
https://adevarul.ro/entertainment/tv/theodor-paleologu-emisiune-radio-guerrilla-doar-1-sti-inseamna-numele-emisiunii-1_5cff66ad892c0bb0c63dfdd2/index.html

Au început filmările pentru sezonul 14 al show-ului „Te cunosc de undeva!”
Cel de-al 14-lea sezon al show-ului Te cunosc de undeva!, prezentat de Alina Pușcaș și Cosmin Seleși, promite să fie unul cu mari surprize, multă voie-bună și transformări fabuloase. Cei patru jurați, Ozana Barabancea, Andreea Bălan, Cristi Iacob și Aurelian Temișan, au făcut deja cunoștință cu cele 12 vedete-concurente și se declară încântați de ceea ce au văzut și auzit până acum la filmările și antrenamentele pentru primele ediții. În acest sezon, în premieră la Te cunosc de undeva!, cei 12 concurenți vor intra în concurs astfel: opt dintre ei vor urca pe scenă împărțiți în patru perechi, iar ceilalți patru vor evolua solo. Sezonul 14 o să fie unul plin de surprize, pentru că sunt patru cupluri versus patru vedete solo. Și atunci o să fie un entertainment foarte interesant. Telespectatorii vor avea bucuria unor transformări absolut fabuloase, în stilul din ce în ce mai luxuriant al show-ului Te cunosc de undeva!', spune Cristi Iacob, juratul care acordă punctele pentru actorie.
https://tvmania.ro/foto-au-inceput-filmarile-pentru-sezonul-14-al-show-ului-te-cunosc-de-undeva-259183.html

„iLikeIT” și „SuperSpeed” au intrat în vacanță! Emisiunile revin cu noi sezoane în toamnă, la Pro TV
În acest weekend, emisiunile iLikeIT și SuperSpeed la PRO TV au intrat într-o binemeritată vacanță, însă vor reveni cu forțe proaspete și subiecte la fel de interesante la jumătatea lunii septembrie. În această primavară, cele două emisiuni au fost lider de audiență pe segmetele lor de interval orar. „În acest sezon ne-am concentrat mai mult pe prezent și pe întrebarile cheie din tehnologie, cum ar fi: Care este viitorul muncii? Cum ne protejăm datele personele, ar trebui să ne fie teamă de inteligența artificială? Întelegem că odată cu evoluția tehnologiei viețile noastre sunt mai puțin dependente de gadgeturi? Acestea devin unelte prin care controlăm și accesăm de la distanță toate lucrurile importante din viețile noastre. De aceea e mai important ca niciodată să lucrăm cu aceste unelte și să înțelegem care le sunt limitele, dar și ce oportunități uriașe au cei care fac pasul înainte. Din toamnă, revenim cu cele mai importante lansări de la târgurile de tehnologie, dar și de la marile nume din domeniu.', a declarat George Buhnici. Și în acest sezon, SuperSpeed la PRO TV a fost cea mai urmarită emisiune din slotul ei orar. Giurgea și Bratu au testat cele mai tari mașini ale anului 2019, dar în premieră pentru România, echipa de la SuperSpeed la PRO TV a scos pe străzile din București două dintre cele mai frumoase mașini din colecția lui Ion Țiriac, care împreună sunt evaluate la aproximativ 300.000 de euro.
https://tvmania.ro/ilikeit-si-superspeed-la-pro-tv-au-intrat-in-vacanta-emisiunile-revin-cu-noi-sezoane-in-toamna-259178.html

Pro TV anunță premiera sezonului 2 a serialului „Vlad”. Când va fi difuzat
De curând, au început filmările pentru cel de-al doilea sezon VLAD, care va fi difuzat în toamnă, la PRO TV. Actorii s-au reîntâlnit cu echipa serialului și sunt pregătiți să ducă împreună povestea mai departe. Planul de răzbunare al personajului principal va continua și va avea noi valențe, mult mai periculoase decât până acum, iar iubirea va juca un rol extrem de important în întreaga acțiune. Răzbunarea va fi împiedicată de situații neprevăzute, de apariția unor personaje sau povești neștiute din trecut, însă va fi regândită, pentru ca în final să deschidă un cerc vicios al vendetelor. Întâmplările vor căpăta în acest sezon un caracter de luptă pe viață și pe moarte.
https://tvmania.ro/pro-tv-anunta-premiera-sezonului-2-a-serialului-vlad-cand-va-fi-difuzat-259166.htmlhttps://tvmania.ro/pro-tv-anunta-premiera-sezonului-2-a-serialului-vlad-cand-va-fi-difuzat-259166.html

Directorul de vânzări al Antena Group, al cincilea mandat în board-ul EGTA - Asociația regiilor de vânzări pentru TV și Radio
Claudia Ion, directorul de vânzări de la Antena Group, a fost aleasă, pentru al cincilea mandat, în boardul Asociaţiei regiilor de vânzări pentru televiziune şi radio, de la Bruxelles, menționează reprezentanții grupului. Aceasta este deja de opt ani în board-ul EGTA. „Trăim vremuri cu modificări majore și rapide la nivelul business-ului de media: modelele se schimbă, sistemul de măsurare al audienței se schimbă, dar noi trebuie să fim pregătiți. Televiziunea rămâne în continuare cea mai mare forță, are puterea de a crea brand-uri, de a crește notorietatea și de a întări loialitatea. Conținutul pe care îl livrează este azi accesibil pe orice device, motiv pentru care există și un trend global de consolidare a companiilor media. Fiind de 8 ani în board-ul EGTA, am putut fi la curent cu toate schimbările la nivel internaţional și am putut aduce lucruri noi pe piața din România, lucru pe care Antena Group îl va face și în continuare”, a spus Claudia Ion. Asociația și-a votat membrii noului board la Praga, săptămâna trecută, unde a avut loc evenimentul „CEO & Top executives summit”. EGTA (Asociaţia Europeană a regiilor de vânzări pentru televiziune şi radio) are sediul la Bruxelles și reunește 151 de membri din peste 40 de țări, reprezentanți din management-ul celor mai importante grupuri de televiziune și radio din lume, printre care Viacom, RTL, Turner, ProSiebenSat.1 sau SpotX.
https://www.paginademedia.ro/2019/06/directorul-vanzari-antena-group-mandat--board-ul-egta

AUDIENȚE. Exatlon a ajuns la final. Ultima ediție din sezonul trei, prima doar la nivel național. Pro TV a câștigat orașele și tinerii
Show-ul Exatlon, de la Kanal D, și-a desemnat câștigătorii. Finala în care Ion Surdu si Andreea Arsine au câștigat un premiu de 50.000 de euro fiecare, s-a bătut pentru primele locuri de audiență. Rezultatul? Finala Exatlon, sezon trei, s-a impus la nivel național, dar a pierdut orașele și publicul tânăr. Acestea din urmă au fost adjudecate de Pro TV. Antena 1, cu ultimul episod „Liber ca pasărea cerului” și filmul Jaf în stil italian, s-a clasat la o distanța ceva mai mare de primele două posturi din top. În mediul urban s-a clasat abia pe patru, după România TV. Cifrele au fost considerabil mai mici față de finalele primelor două sezoane. Ediția de aseara a strâns aproximativ un milion de privitori din toată țara și o medie de 150.000 de tineri pe minut. Prima finală Exatlon, care l-a desemnat câștigător pe Vladimir Drăghia, a fost cea mai urmărită de până acum. La vremea respectivă strângea 1,7 milioane de oameni, la nivel național, în medie. A doua finală a fost urmărită de 1,5 milioane de oameni, din toată țara, pe minut. Pro TV a avut 920.000 de privitori la nivel național, pe intervalul Exatlon, și o medie de 240.000 de telespecatori tineri.
https://www.paginademedia.ro/2019/06/audiente-finala-exatlon

Cine sunt avocații care au parafat înțelegearea Sârbu-Tuca, pentru noul post Smart TV
Adrian Sârbu și Marius Tucă au lucrat cu două case de avocatură pentru asocierea în viitorul post de televiziune Smart TV. Care sunt cele două case de avocați? Echipa de avocați Grigorescu Ștefănică și societatea Țarălungă și Asociații au parafat înțelegerea dintre Andrian Sârbu și Marius Tucă, pentru noua televiziune Smart TV. „Un proiect complex și inovator pe care avocații noștri alături de cei ai lui Marius Tucă l-au înțeles și implementat cu rigoarea profesionistului”, a spus Adrian Sârbu. Cele două echipe de avocați au dat asistență juridică acționarilor din proiectul Smart TV, Adrian Sârbu, fondatorul Pro TV, și Marius Tucă. Societatea Grigorescu Ștefănică, coordonată de Daniel Ștefănică, i-a oferit consultanță lui Marius Tucă. Din aceeași echipă au mai făcut parte Dan Curciuc (senior associate) și Denisa Postea (associate). Pe de altă parte, o altă societate de avocatură Țarălungă și Asociații, prin Codrin Țarălungă i-a dat consultanță juridică lui Adrian Sârbu.
https://www.paginademedia.ro/2019/06/avocatii-parafat-intelegearea-sarbu-tuca-smart-tv

Rusia va realiza propriul serial de televiziune despre catastrofa nucleară de la Cernobîl
Serialul "Cernobîl" a devenit cel mai bine notat din istoria IMDB, site-ul american specializat în informaţii din domeniul cinematografiei, devansând "Breaking Bad", "The Wire" sau "Game of Thrones". În ciuda popularităţii, "Cernobîl" nu este pe placul ruşilor care au decis să lanseze propriul serial despre catastrofa din 1986, potrivit BFM TV. Cel mai recent serial de succes al postului de televiziune HBO, care spune povestea celei mai grave catastrofe nucleare civile din istorie şi consecinţele ei, arată responsabilitatea liderilor şi a autorităţilor sovietice în explozie, în special maniera în care puterea din epocă a căutat întâi să ascundă accidentul, în ciuda riscurilor la care a fost supusă populaţia. Serialul nu le-a plăcut ruşilor care au decis să lanseze propriul serial despre catastrofa nucleară, a anunţat canalul de televiziune NTV. Scenariul noului serial va fi diferit de versiunea HBO, pentru că intenţionează să arate că CIA, agenţia americană de informaţii, a fost implicată în accident.
https://www.news.ro/cultura-media/rusia-va-realiza-propriul-serial-de-televiziune-despre-catastrofa-nucleara-de-la-cernobil-1922403110372019061919029480

NEW MEDIA...ONLINE...OTT...
Noi colecţii de artă românești pot fi admirate din întreaga lume pe Google Arts & Culture
Google Arts & Culture lansează expozițiile de artă a 4 noi parteneri din România. Muzeul Național Cotroceni, Castelul Peleș, Complexul Muzeal Național Moldova din Iași și Asociația „Semne Cusute” și-au digitalizat colecțiile de artă și le-au publicat pe Arts & Culture, platforma Google care oferă acces la patrimoniul istoric și cultural din întreaga lume, prin intermediul internetului. Castelul Peleș, unul dintre cele mai frumoase castele din România, prezintă 5 expoziții care explorează palatul și colecțiile de artă pe care le deține, de la tablouri la argintărie și obiecte din lemn. În centrul atenției sunt două expoziții care prezintă istoria Peleșului, arhitectura și interioarele: Un spațiu al frumuseții și O perlă de arhitectură românească. Un spațiu al frumuseții, de exemplu, prezintă interiorul palatului, propunând vizitatorului virtual o plimbare din cameră în cameră. Alături de colecțiile de artă și decorațiunile deosebite, expoziția digitală aduce în prim plan modernitatea castelului la vremea sa. În anii 1880, castelul era echipat cu sistem centralizat de încălzire, un sistem de comunicare cu sonerie electrică în aproape toate camerele și, câțiva ani mai târziu, lift. Muzeul Național Cotroceni prezintă două expoziții virtuale: una dedicată istoriei locului, iar a doua picturii românești. Colecția digitală “Pictura românească din secolul XX” cuprinde capodopere ale istoriei artei din România, fotografiate cu tehnologia Art Camera de la Google, ce conferă imaginii o calitate excepțională, permițând privitorilor să observe fiecare detaliu al picturii, de multe ori imposibil de observat cu ochiul liber. Muzeul Național Cotroceni funcționează în Palatul Cotroceni, un monument istoric reprezentativ pentru arhitectura finalului de secol XIX, care reunește parte din arhitectura mănăstirii înființate de Prințul Valahiei Șerban Catacuzino, la sfârșitul secolului al XVII-lea. Complexul Muzeal Național Moldova din Iași propune vizitatorului cinci expoziții digitale de artă. Cea mai importantă dintre ele este “Muzeul de Artă”, ce cuprinde prima colecție de artă din România. Muzeul este structurat în trei galerii: galeria de artă modernă românească, galeria de artă contemporană românească și galeria de artă europeană, aceasta din urmă organizată pe școli naționale - italiană, spaniolă, flamandă și olandeză, germană, austriacă, rusească și poloneză. Asociația Semne Cusute adresează cultura tradițională și intangibilă prin exemple de ii și broderii românești. Prin expoziția „Îmbrăcate în povești”, Semne Cusute explorează meșteșugul țesutului de cămăși tradiționale românești și prezintă poveștile brodate în material, decodificând fiecare culoare și simbol. Este o călătorie la granița dintre artă și tradiție.
https://www.startupcafe.ro/smart-tech/google-art-culture-romania-muzeu-cotroceni-peles.htm

Amazon pregăteşte un serial inspirat de anii de facultate ai actriţei Sandra Bullock
Platforma de streaming Amazon pregăteşte un serial inspirat de anii de facultate ai actriţei Sandra Bullock, scrie Variety. Bullock va fi producător executiv, împreună cu Akiva Goldsman şi John Legend şi de K.C. Perry („Constance”, „The Originals”), care va scrie scenariul. Serialul este descris ca o dramă-comedie a cărei acţiune este plasată într-o lume a muzicii şi dansului, în sudul Americii anilor 1980. Ideea realizării acestui serial a apărut în urma unei conversaţii dintre Bullock şi Goldsman.
https://www.news.ro/cultura-media/amazon-pregateste-un-serial-inspirat-de-anii-de-facultate-ai-actritei-sandra-bullock-1922403611282019061019029887

Infosys deschide un Centru de Inovaţie Digitală în România și în curând va deschide un Centru de Securitate Cibernetică
Infosys, companie globală cu origini indiene, specializată în consultanţă şi servicii digitale, a deschis un Centru de Inovaţie Digitală în Bucureşti.
Centrul se va concentra pe dezvoltarea de proiecte pentru clienţi care au nevoie de tehnologii digitale precum Cloud, Big Data, Inteligenţă Artificială şi Automate de Învățare.
Momentan, compania are 200 de angajați în România și are o capacitate de 500 de angajați.
Infosys va investi în programe de formare atât pentru angajații actuali, cât și pentru noii angajați. Aceste programe de instruire se vor concentra pe mai multe competențe cheie, printre care experiența utilizatorilor, Cloud, Big Data, ofertele digitale, abilitățile tehnologice de bază și abilitățile de informatică.
De asemenea, compania a anunțat că încheie acorduri cu Universitatea din București și cu Universitatea Politehnică București, în vederea unor parteneriate strategice pentru inovare tehnologică și pentru dezvoltarea forței de muncă din România, constând inclusiv în cursuri comune de formare, burse și cercetare. Programele de formare pentru România vor valorifica cunoştinţeleși cele mai bune practici pe care compania le-a dezvoltat prin decenii de experiență acumulată în cadrul Centrului de Educație Globală Infosys, una dintre cele mai mari universități corporative din lume, cu sediul în Mysore, India.
Totodată, Infosys are în plan deschiderea în această vară a unui Centru de Securitate Cibernetică în Bucureşti. Centrul va furniza servicii complete de securitate cibernetică, 24/7, ajutând clienții europeni și globali să progreseze pe parcursul transformării lor digitale. Serviciile includ detectarea criminalității informatice, hacking etic, analizele de securitate, detectarea și răspunsul la amenințări. Centrul din București va fi vital pentru furnizarea de servicii în întreaga regiune europeană, având în vedere restricțiile GDPR și alte cerințe de reglementare specifice fiecărei țări.
În prezent, Infosys are operațiuni în 15 țări europene și 12.000 de angajați. Compania lare clienți europeni și globali, din domenii precum servicii financiare, sănătate, științele vieții, managementul afacerilor, utilități, producție și comerț cu amănuntul.
“Centrul nostru de Inovaţie Digitală din București marchează un important pas înainte pentru Infosys, deoarece compania își extinde și mai mult prezența în Europa, îmbunătățind capacitatea noastră de a servi atât clienții regionali, cât și clienții globali.Prin parteneriatul cu instituții academice locale cheie, vom crea baze organice de talente în România, care nu există pe piață astăzi. Prin formarea și dezvoltarea unei forțe de muncă înalt calificate în România, putem ajuta la reducerea diferenței de competențe digitale în regiune, contribuind astfel la economia românească și europeană “, a declarat Ravi Kumar S., Preşedinte, Infosys.
“Europa este un laborator pentru inovaţie, iar generaţia care vine este dornică să-şi dezvolte abilităţile şi cunoaşterea în era digitală prin cursuri competitive şi experienţă practică. Am încheiat un parteneriat cu Infosys astfel încât tinerii specialişti români să poată lucra şi să se poată pregăti cu experţi de elită ai Infosys la noul centru, ceea ce le va oferi competenţa necesară pentru a își aduce contribuția la modelarea viitorului digital al Europei”, a spus Mircea Dumitru, Rector al Universităţii din Bucureşti.
https://www.forbes.ro/infosys-deschide-un-centru-de-inovatie-digitala-in-romania-si-in-curand-va-deschide-un-centru-de-securitate-cibernetica-135009

Amazon este regele brandurilor în topul BrandZ din 2019 al celor mai valoroase mărci globale
Amazon este cea mai valoroasă marcă din lume, potrivit topului BrandZ din 2019 al celor mai valoroase mărci globale, publicat astăzi de WPP și Kantar la Bursa din New York Stock Exchange.
Achizițiile inspirate, care au condus la noi surse de venit, un excelent suport pentru clienți și abilitatea de a fi cu un pas înaintea competiției, oferind un eco-sistem divers de produse și servicii, au permis Amazon să-și crească valoarea mărcii în ritm accelerat.
Companiile din tehnologie au condus topul 100 BrandZ încă de la prima ediție a ierarhiei globale a valorii mărcilor din 2016, atunci când Microsoft a fost pe primul loc.
Cu o creștere impresionantă a valorii mărcii de 52% față de anul anterior și ajungând la 315.5 miliarde de dolari, Amazon depășește Apple (locul doi, 309,5 miliarde de dolari) și Google (locul 3, cu 309 miliarde de dolari), ambele crescând, dar cu un procent modest de +3%, respectiv +2%. Amazon pune capăt astfel unei perioade de 12 ani în care giganții din tehnologie au dominat topul 100 BrandZ.
În topul primelor 10 mărci că valoare, Facebook rămâne pe locul 6, în timp ce Alibaba urcă două locuri până pe locul 7 grație unei creșteri de 16% față de anul trecut, ajungând la 131,2 miliarde de dolari. Astfel, pentru prima data, Alibaba depășește Tencent și devine marca chinezească cu valoarea cea mai mare.
Tencent coboară trei locuri până pe poziția a 8-a, pierzând 27% față de anul trecut până la 130,9 miliarde de dolari, din cauza unui climat global mai instabil, potrivit concluziilor BrandZ; un climat în care mărcile sunt obligate să anticipeze nevoile și așteptările în permanență evoluție ale consumatorilor.
Profitând de problemele pe care le au alte platforme de social media din punct de vedere al încrederii și dezirabilității, Instagram (locul 44, valorând 28,2 miliarde de dolari) are anul acesta cea mai rapidă evoluție, urcând 47 de locuri și crescând cu 95% în valoare față de anul trecut. Instagram se bazează acum pe mai mult de un milliard de utilizatori la nivel mondial. Lululemon, compania de echipamente sportive inspirate din yoga, este a două marca din punct de vedere al creșterii, ajungând la un plus de 77% față de anul anterior și la o valoare de 6,92 miliarde de dolari.
Alte mărci care au înregistrat creșteri semnificative, precum Netflix (+65%, locul 34, 34,3 miliarde de dolari), Amazon (+52%, locul 1, 315,5 miliarde de dolari) și Uber (+51%, locul 53, 24,2 miliarde de dolari) ilustrează o lume în care schimbările au loc rapid fiind generate de tehnologie; o lume în care consumatorii acordă o valoare din ce în ce mai mare experiențelor bogate oferite de mărci.
Valoarea cumulată a mărcilor a ajuns la 4,7 trilioane – echivalentul aproximativ al Produsului Intern Brut combinat al Spaniei, Coreei de Sud și al Rusiei.
Raportul și topul BrandZ 100 al celor mai valoroase mărci la nivel mondial se află la adresa de aici.
Cele mai valoroase 10 marci la nivel mondial conform clasamentului BrandZTM 2019

Loc in 2019
Marca
Categoria
Valoarea în 2019 (miliarde de dolari)
1
Amazon
Retail
315,5
2
Apple
Tehnologie
309,5
3
Google
Tehnologie
309,1
4
Microsoft
Tehnologie
251,2
5
Visa
Instrumente de plată
177,9
6
Facebook
Tehnologie
158,9
7
Alibaba
Retail
131,2
8
Tencent
Tehnologie
130,8
9
McDonald’s
Fast Food
130,3
10
AT&T
Telecomunicații
108,3

https://www.forbes.ro/amazon-este-regele-brandurilor-topului-brandz-din-2019-al-celor-mai-valoroase-marci-globale-140927PUBLICITATE...
Piața de publicitate din România, aproape jumătate de miliard de euro. Cel mai mult în TV, dar și netul e aproape de suta de milioane
MEDIA FACT BOOK. Piața de publicitate din România se va apropia, anul acesta, de jumătate de miliard de miliard de euro. Mai exact, 485 de milioade de euro, potrivit estimărilor Media Fact Book, raport realizat de agenția Initiative. Banii din publicitate se vor duce, în cea mare parte, către televiziuni (315 milioane de euro). La fel s-a întâmplat și anul trecut (când televiziunile atrăgeau 300 de milioane de euro). Publicitatea pe internet va fi foarte aproape de 100 de milioane de euro în 2019. În 2018, în internet erau 85 de milioane de euro, aproape două treimi fiind luate de Google și Facebook.
https://www.paginademedia.ro/2019/06/media-fact-book-2019-initiative

Grand Effie nu s-a acordat la festivalul care premiază eficiența campaniilor publicitare
12 agenții și companii au fost premiate la ediția a XVI-a a Galei Effie, care s-a desfășurat luni, 10 iunie, la Ateneul Român. În total, au fost acordate 9 Gold Effie, 6 Silver Effie şi 16 Bronze Effie. Marele Premiu nu s-a acordat.
Agențiile și companiile câștigătoare de anul acesta sunt: Cohn & Jansen JWT, GMP+Webstyler, Headvertising, Jazz Communication, Leo Burnett România, McCann Worldgroup România, Mercury360 Communications, Ogilvy Group Romania, Propaganda, Publicis România, Sector 7 și Ursus Breweries.
Top 3 agenții care au obținut punctajul cel mai mare din competiție sunt Leo Burnett România, McCann Worldgroup România și Media Investment.
Leo Burnett România a obținut 9 premii – 4 Gold, 1 Silver și 4 Bronze în categoriile: Brand Experience (VloggemonGO și Hotelekom, ambele cu Gold Effie pentru Telekom), Seasonal Marketing (2 trofee Gold Effie pentru Hotelekom și Don’t let yourself be fooled, brand: Telekom), Telecommunications (Don’t let yourself be fooled – Silver Effie și NEABONAMENTUL / The Unsubscription – Bronze Effie, ambele pentru Telekom), Media Idea (1 Bronze Effie pentru Telekom cu VloggemonGO), Use of Influencers (1 Bronze Effie pentru VloggemonGO) și Shopper Marketing (1 Bronze Effie pentru Bunorama, brand: Kaufland).
McCann Worldgroup România a obținut 8 premii – 1 Gold, 2 Silver și 5 Bronze în categoriile: Branded Content (1 Gold Effie pentru KFC BOXMASTER – FRIENDZONE), Packaged food (1 Silver Effie pentru KFC GARLIC SAUCE), Telecommunications (1 Silver Effie pentru Vodafone Prepaid “Live Life Like a Game”), Alcoholic beverages – Beers (1 Bronze Effie pentru The proper men of the new generation pentru brandul Neumarkt), Non-alcoholic beverages (1 Bronze Effie pentru INNA Music Cans Album), Restaurants (1 Bronze Effie pentru KFC BOOSTER – LIMITED EDITION) şi Seasonal Marketing (2 Bronze Effie pentru campaniile KFC XMAS BUCKET – WHEN MOM ALLOWS și #samefeeling de la Coca-Cola).
Cei mai eficienţi clienţi ai ediției de anul acesta sunt: Telekom România cu 8 trofee (4 Gold, 1 Silver și 3 Bronze Effie), US Food Network, care a obținut 4 trofee (1 Gold, 1 Silver și 2 Bronze Effie) și PressOne cu 3 trofee (2 Gold și 1 Bronze Effie). Și în ceea ce privește brandurile, topul arată similar: Telekom pe primul loc, KFC pe locul doi și PressOne pe locul trei.
Brandurile care au avut campanii câștigătoare la ediția 2019 a Romanian Effie Awards sunt: Asociația Inima Copiilor, catmobile, Coca-Cola, Coca-Cola Zero Sugar, Dăruiește Viață, George, ING Bank, Kaufland, KFC, Neumarkt, Orange, PressOne, Pufina, Rexona, Telekom, Ursus Retro și Vodafone.
Conform Romanian Effie Rankings, calculat în baza sistemului internațional Effie Index, Clientul Anului este Telekom România, Brandul Anului este Telekom, iar Agenția Anului a fost desemnată Leo Burnett România.
La ediția de anul acesta nu a fost acordat Grand Effie.
Juriul competiției a fost condus de Achim Rietze, Strategy Lead at Google ZOO, și a fost format din peste 120 de reprezentanți ai industriei de marketing și comunicare, specialiști cu mare experiență din companii, agenții de publicitate, de media și digital, din agenții de research, consultanți de marketing și reprezentanți ai mediului academic din marketing și comunicare.
Romanian Effie Awards 2019 este un proiect organizat de IAA România şi UAPR, prezentat de Kaufland și Philip Morris Trading şi susţinut de Coca-Cola, Doncafé, frufru. Parteneri strategici: Deloitte, Nielsen, Facebook și Institutul Cervantes. Creative Partner: Jazz Communication. Traditio
https://www.forbes.ro/acest-nu-s-acordat-grand-effie-la-festivalul-care-premiaza-eficienta-campaniilor-publicitare-totusi-la-effie-2019-au-fost-desemnati-clientul-anului-telekom-romania-si-agentia-anului-l-140900

Topul agențiilor care furnizează servicii de publicitate – anul 2018
Cifra de afaceri totală a celor 46 de companii monitorizate de „Forbes România” s-a ridicat, în 2018, la 133,1 milioane de euro, în creștere cu 3,8% față de anul precedent. Profitul net cumulat a fost de 8,89 milioane de euro, mai mare cu 28,4% față de cel din 2017.
„Forbes România” a monitorizat 46 de firme care furnizează servicii de creație publicitară și strategii de marketing, unele dintre acestea având și componenta de media și comunicare digitală.
Pe baza bilanțurilor financiare apărute recent la Ministerul Finanțelor Publice, prelucrate de „Forbes România” la cursul mediu de 4,65 lei/euro, a rezultat o cifră de afaceri totală de 133,1 milioane de euro, în creștere cu 3,8% față de anului 2017.
Profitul net cumulat a fost de 8,89 milioane de euro, mai mare cu 28,4% față de anul precedent.
În topul celor 46 de companii monitorizate, doar patru au raportat pierderi la finalul anului 2018. De asemenea, multe agenții au înregistrat creșteri cu două cifre procentuale ale cifrelor de afaceri, o dovadă că business-ul în comunicare a crescut.
Firma Lion Communication Services S.A., deținută în România de rețeaua internațională Publicis Groupe, a raportat o cifră de afaceri de 30,7 milioane de euro, în creștere cu 2,1% față de anul 2017. Profitul net s-a ridicat la 1,01 milioane de euro, față de 1,25 milioane de euro în anul precedent.
Lion Communication Services S.A. operează mai multe entități din domeniul comunicării, care nu au personalitate juridică: Publicis, Leo Burnett, Saatchi&Saatchi+The Geeks, MSL The Practice (PR) și toate diviziile lor. Toate activitățile și raportările acestor divizii se fac pe firma Lion Communication Services S.A.
În top nu a fost inclusă agenția full-service B.V. McCann-Erickson, aceasta figurând în topul agențiilor de media 2018, pentru că divizia de creație McCann/Creative Services (fără personalitate juridică) are o pondere mai redusă în cifra de afaceri decât divizia de media Universal McCann (fără personalitate juridică).
La ora redactării acestui articol, agenția The Mansion Advertising nu are actualizat bilanțul pe site-ul MFP, iar agenția Centrade Integrated (cu un business de peste 70% în marketingul digital) va fi inclusă în topul agențiilor de comunicare digitală.
Companii care au înregistrat creșteri ale cifrelor de afaceri față de anul 2017: Mercury 360 Communications (4,2%), Propaganda Creative Services (10,7%), Cohn&Jansen Advertising (28,2%), Godmother (76,3%), GAV (16,8%), Tonica Group (24,1%), Mullen Lowe (17,7%), Tempo Advertising (10,2%), Vitrina Advertising (18,7%), DDB Advertising (17,6%), Jazz Communication (39,2%), Brands Talk Communication (55%), Propaganda Marketing Resource (122,2%), Papaya Advertising (2,8%), 23 Communications Ideas (10,3%), Erka Synergy Communication (16,8%), AMM Design (21%), Pastel (4,2%).
Agenții care au suferit scăderi ale cifrelor de afaceri față de 2017: Geometry Global România (-11,4%), Ogilvy&Mather Advertising (-8%), FCB Bucharest (-9,2%), Friends TBWA (-5%), GMP Advertising (34,3%), Headvertising (26,6%), Hello Communication (-35,1%).
https://www.forbes.ro/topul-agentiilor-care-furnizeaza-servicii-de-publicitate-anul-2018-140871

Gabriela Lungu este director de creație pentru Diageo la agenția Geometry Londra
Începând cu luna iunie, Gabriela Lungu ocupă poziția de Global Creative Director Diageo. Ea raportează direct lui Elspeth Lynn, Executive Creative Director Geometry Londra și conduce echipa de creație Geometry dedicată contului Diageo și brandurilor sale faimoase dintre care Guinness, Baileys, Gordon’s, Tanqueray, Pimm’s, J&B și altele.
„Gabriela cumulează energia mai multor persoane și asta e un lucru extrem de benefic pentru cultura Geometry. Energia crează idei. Și ideile generează progres. Este fantastic că o avem în echipă” a declarat Elspeth Lynn.
„Pe scurt, împărtășim valori și ambiții similare: de a împinge granițele creativității și ce poate ea obține pentru evoluția unui brand; un client progresiv fantastic și o echipă minunată de leadership feminin” a declarat Gabriela Lungu.
Gabriela Lungu are peste 15 ani de experiență creativă în poziții de senior din mai multe domenii și culturii. Cea mai recentă experiență în agenție a fost cea de Creative Partner la TBWA Londra unde a susținut lansarea Disruption Live și a lucrat pentru Airbnb una dintre cele mai eficiente campanii globale ale brandului.
Înainte de experiența TBWA a fost Chief Creative Officer pentru rețeaua internațională Weber Shandwick, UK și EMEA.
În România, Gabriela a lucrat cu Ogilvy timp de 10 ani, pornind ca și copywriter și ajungând să conducă una dintre diviziile de business Ogilvy. Este, de asemenea, fondatoarea agenției de PR, The Practice, pe care 7 ani mai târziu a vândut-o unei rețele internaționale, când agenția a fost cotată global drept una dintre cele mai creative din domeniul său.
Invitată frecvent ca speaker și jurat la evenimente majore ale industriei, Gabriela Lungu a prezidat juriul categoriei de PR la festivalurile Clios și Dubai Lynx și a jurizat pentru D&AD, Cannes Lions, EFFIE UK, Ad Stars Asia și Campaign Big Awards. De asemenea, a fost gazda pentru multe competiții locale.
Este o activistă vocală pentru incluziune și diversitate, implicată în proiecte pentru susținerea femeilor la locul de muncă cum ar fi Women in Marketing, Global Women în PR.
În ultimii doi ani a fost mentor în programul Cannes Lions, See it Be It care are ca scop accelerarea carierei generației noi feminine de directori de creație.
Când nu lucrează ca Director de Creație, este trainer creativ pentru WINGS Creative Leadership Lab, propria sa firmă.
În 2018, Gabriela a fost premiată pentru activitatea sa la WINGS în cadrul Women in Marketing Global Awards [organizația Women in Marketing] cu trofeul Independent Consultant of the Year; a fost speaker la Școala Cannes Lion și Festivalul de Marketing.
https://www.forbes.ro/gabriela-lungu-este-director-de-creatie-pentru-diageo-la-agentia-geometry-londra-140862

(MEDIA EXPRES)


Dacă tot ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici




Revista MEDIA EXPRES ediția curentă
Gratuit online, doar un click: Most recent issue of monthly Media Expres 1st Cover


Anuarul MEDIA EXPRES cu ediția 2023-2024 este online!
Gratuit online, doar un click: Latest issue Media Expres YEARBOOK 1st Cover




Abonamentele la știrile MEDIA EXPRES va oferă acces la Alerta Știri! pe e-mail, Anuarul Media Expres și zilnic la REVISTA PRESEI, cu ultimele știri media, tv și comunicații, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știri verificate, la liber, pentru toți cei interesați de programe TV, radio, conținut online, cablu, comunicații, audiovizual și film (cinematografie). Noi ținem în arhivă istoria audiovizualului. Click aici pentru prima nostră știre online, când foarte puține dintre marile ziare și reviste nici nu se gândeau la versiuni digitale și la prezența pe web.

Pentru abonamente click aici




© 2001 -  Media Expres SRL