Primul site de știri despre
cablu și televiziune din România.
Despre audiovizual din anul 2001.
Advertisement
  Login    Creează cont

Data:17.07.2019
Data ultimei ştiri: 17.07.2019 16:55:09
Cine suntem | Abonamente | Publicitate in MEDIA EXPRES | Confidenţialitate | Contactaţi-ne

English
Index ştiri
__Editorial____
__Televiziune
_Comunicaţii
_Legislaţie
Autorităţi
Cinema
Externe
ONG
Profil
Publicitate
Radio
Revista presei
Timp liber
VOD / OTT



Căutare avansată



Glosar

 Autorităţi 02.07.2019 10:28:03
Ședinţa CNA de marti, 2 iulie 2019 – ora 10.00
București (MEDIA EXPRES) / 2 iul 2019 / Ședința este condusă de Monica Gubernat cu participarea membrilor CNA Radu Călin Cristea, Răsvan Popescu, Radu Herjeu, Gabriel Tufeanu, Sorin Bălașa, Ramona Sorescu, Orsolya Borsos și Dorina Rusu.

I. Adresa nr.6646/16.06.2019 de la MCSI – proiect de Hotărâre pentru aprobarea Strategiei privind implementarea radiofuziunii terestre digitale sonore și a serviciilor multimedia asociate la nivel național – cu pdv al SJR
Prezentare Dincă: HG prive;te implementarea radiodifuziunii digitale terestre în România. Acum 2-3 săptămâni OUG despre decalare termene. Standardul DAB este implementat în Europa.
Două tehnologii DAB și DRM 30 și DRM +. Avem 2 multiplexe DAB. Mux 1 și 2 și DRM 30 în unde medii și lungi.
Alocarea MUX 1 pe canalul 12 va fi acordat pentru operator transmisie exclusivitate și necriptat pentru publice de radio. Același va fi titular licențe DRM 30 destinate radio public.
MUX 2 – posturi de radio private, alocare către un operator.
Până la finalul 2019 atribuire MUX1
Alocarea DAB + și DRM30 – fără termene.
O dată avansată 31 dec 2025 – încetează FM și AM analogic. Termen de switch off. Licențele ANCOM și CNA analogice vor fi limitate.
Verificarea calendarului de încetarea emisiei, campanii de informare și mediatizare.

Localizare benzi, nu e nevoie de alocare. Poate coabita în FM cu transmisia analogică, București Herăstrău Radiocom.
Menținerea analogicului – interesele utilizatorilor. Strategia nu oferă date impact la nivelul publicului, trebuie înlocuite aparatele analogice, prețurile încep 300 de lei pentru radio portabil și 1000 de lei sistem mai performant.
Relația radiodifuzori – operatori MUX – 2 modele – alocarea MUX către radiodifuzori prezenți pe mux, și ulterior unui operator ales de radiodifuzori.
ANCOM selectează un operator de MUX care selectează radiourile din oferta de servicii. Așa e și la TV. Din păcate la TV s-a făcut un mix care a dus la rezultatul pe care-l cunoaștem deja.
În proiect se operează cu noțiunea de operator de multiplex. Va avea rol în concretizarea pachetului și oferta comercială.
...
Streaming și podcast - migrare digitală a pieței.

Atribuțiile CNA - au preluat de la strategia TV a rămas referirea la digital TV.
În opinia Dincă ... analogie cu ce s-a întâmplat la televiziunea digitală terestră. Observații - nealocare buget pentru campanie. NU a existat.
Lipsa de interes a radiodifuzorilor dpdv economic. Reper în Franța - costul anual 10-12 milioane de euro pe an, împărțit la 13 = 1 milion pe post.
Interese divergente la acoperire.
Licențele de MUX - dacă nu are strategie - blocaj ca și acum.
Relocare pe alte platforme de transmisie. La TV am permis modificarea licențelor pentru a înlocui din terestru în cablu și am salvat momentul. Aici nu vom avea șansa. În cablu nu ascultă nimeni radio.
O evaluare preliminară a interesului publicului. Suntem foarte cablați și interesul public a fost minimal pentru digital terestru. Tinerii preferă să asculte pe internet, streaming, podcasting.
Acesta este punctul nostru de vedere.
Mai există atașat un pdv de la control și digitalizare.

Dorina Rusu - spuneți că ministerul precizează.
Dincă - tehnic nu e problemă, dublarea în analogic și digital face să crească costurile. În același timp nu e ușor să faci stop în analogic. Afectezi populație. În București poate beneficia recepția digitală, 300 lei pentru receptor care să aibă și DAB. Conflict de interese, marea parte a populației va trebui să investească în radiouri noi. Menținerea audienței la transfer va fi sub semnul întrebării.
Tufeanu - va trebui să avem mare răbdare pentru că puțini au receptoare. De regulă sunt în mașini receptoarele digitale. Să se facă și om vedea.
Popescu - se impune consultare cu ARCA pe chestiune pentru că sunt costuri pentru radiodifuzori. Interes MUX 1 postul public, dar dincoace este foarte redus și ca să vedem ce consecințe pot fi să mai amânăm 1 zi două pentru consultare.
Gubernat - nu mai putem amâna, mi s-a cerut celeritate.
Popescu - până joi?
Herjeu - vreau să înțeleg - nu vor mai exista radiouri în FM, cele 150 își vor înceta transmisia? Vor intra în muxuri toate? Nu mai folosim frecvențele libere FM cerute de la ANCOM. Ce le dăm?
Dincă - nu au loc toți. Switch off - la pct. 3 - opțiunea lor, nu vorbesc de alternativă. Eu v-am spus nu e trecut în pdv, tot teritoriul dintr-o dată. Au plecat pe urban, autostrăzi în Franța și plan gradual de trecere. Nu totul în timp scurt. Sunt critic față de strategie, spune 2025 dar sunt mai puțin de 10 ani. Poate părea lung dar nu este. Dacă dați licențe dați cu 7 ani? Dar legea spune 9 ani.
Direcția Digitalizare și serviciul Licențe trebuie să aibă pdv.
Herjeu: și în 2024 îi expiră unui mare radio noi ce-i spunem? Doar pe un an? Nu avem legislație, radiouri dispuse să investească, oameni care trebuie să cumpere, nu avem nici alternativă. Eu nu aprob o strategie pentru 2025 ca la TV. Au trecut 4 ani, care sunt televiziunile digitale care emit în România? Doar Sud-Est și la Timișoara.
Trebuie să fim siguri că în 2025 cetățenii pot să-și cumpere.
Dincă - așa se va întâmpla, strategia are ca scop rezolvarea problemei MUX 1, nu o spun eu aici, se poate observa.
Gubernat - d-le Chiriță, până joi să vă faceți o idee.
Rusu - este necesară strategia dar trebuie consultați toți cei implicați. Ar fi fost bine să vină cineva de la minister pentru răspunsuri.
Gubernat - în concluzie trimitem proiectul către ARCA și joi invităm și de la MINISTER.
Dincă - Norvegia a avut o trecere bruscă în 2 ani, dar în unele zone au mai lăsat și FM-ul să funcționeze.
AMÂNAT

II. Modificare licență audiovizuală: S.C. TURDA TV SRL Turda pentru Turda TV - acord modificare acţionariat
VOT unanimitate.

III. Situaţia licenţei audiovizuale acordate S.C. ECO RINO SRL pentru serviciul de programe EURO TV din Bacău.
Modificare acționariat fără notificarea CNA.
Somație - unanimitate.

IV. Solicitare cedare licență audiovizuală: S.C. TV NET COM SRL Moineşti către S.C. TV NET STAR 2018 SRL Moineşti pentru Info M din Moineşti (exclusiv videotext)
VOT unanimitate.

V. Avize de retransmisie
Avize noi Electrosim pentru județul Hunedoara și Expert Net - Mănăstirea Călărași.
Modificări peste 30 avize.
VOT Unanimitate

VI. Decizii de autorizare
1 decizie RCS Toplița - VOT unanimtiate.

VII. Situația S.C. Iași TV Life SRL – cu reclamație și raport al Direcției Control Digitalizare
Compania are zero cifră de afaceri și zero angajați. Contract de producție cu altă societate. Invitat în fața CNA reprezentantul.
Bogdan Cihodaru - 2007 înființare, am decis să lucrăm cu un partener după ce am derulat multă vreme activitatea pe societate, nu știu exact situația plângerii, eu mă ocup de societate.
Herjeu - de ce nu avem Anexa 1 din contract? prețurile cu care această firmă vă face emisiune. Plățile pentru producția emisiunilor cum le faceți? Care este costul producției? Legea interzice altcuiva să opereze licența.
Firma care produce este a soției mele, înțelegerea este să facă producția și o parte de vânzări. Este pe zero, eu operez licența, soția face producția. Situația financiară nu e bună, încă aduc bani în societate, aduc bani din altă afacere a mea. Împrumut firma.
Herjeu - aveți altă firmă cu care câștigați bani, luați de acolo plătiți altă firmă care face programe.
Cihodaru - Iași TV Life avea datorii pe care le-a achitat.
Acest contract are o anexă cu prețurile pe care soția le cere Dvs. pentru ca să producă. Firma Iași neavând venituri... Este suspendată și nu are activitate financiară.
Putem tăia facturi dar nu deducem TVA. Soția face producție și vânzări. Dacă face profit încasez ceva, de aceea nu încasez. Producția nu mă costă, nu încasez nimic. Ei se ocupă de producție și vânzări. Diferența ar trebui să mi-o dea mie dacă e pe plus.
Herjeu - televiziunea este firma soției Dvs.
Rusu - țineți firma pe zero ca să nu mai plătiți oamenii? Citesc din articolele din presa locală.
Popescu - din punctul meu de vedere el plătește producția, el exploatează licența. Cine plătește transmisia prin cablu? a întrebat Gubernat. "Eu aduc bani din altă parte, eu plătesc."
Herjeu - firma soției face producție, altă firmă a soțului aduce bani să plătească datoriile. Este o îmbârligătură nesănătoasă. TV are venituri zero, angajați zero, patronul vine cu bani de acasă ca să plătiți datoriile pe care le fac alții. Firma soției are aparatura de producție luată prin fonduri europene, ați spus aici.
Tufeanu - Popescu spune că plătesc emisia și controlul. Aveți factură cu OP la Iași TV Life din 2019? Ca să îi dau dreptate colegului Popescu.
Cihodaru - vă pot trimite. Nu sunt omul care să las datorii. Puteam face transferul. Dar am adus-o la zi, voi face transferul ca să nu fie discuția cine operează. Eu iau decizii editoriale, aduc bani ca să nu fac compromisuri cu alții. Am ieșit din insolvență acum o lună-două. Vom face pasul acesta. Vă trimit facturile, plățile, ieșirea din insolvență.
Gubernat- până când? Până joi. De acord colegii? Mulțumim.

DEZBATERI - Tufeanu - dacă în acte societatea nu mai desfășoară activitate, este inactivă la ANAF, au venituri zero, zero angajați - mi se pare că Herjeu are dreptate, nu operează licența. Cerem PDV de la ANAF care să spună dacă funcționează sau nu în hârtii. Pe noi asta ne interesează. Atunci ne lămurim, pare că nu funcționează și atunci e operată de altcineva. Persoana fizică nu este același lucru cu firma.
Rusu - recent a fost condamnat cu suspendare.
Herjeu - poate e un mecanism foarte bine pus la punct pentru neplata drepturilor de autor, a angajaților etc. Nu plătește taxe către stat, salariile jurnaliștilor.
Popescu - nu trebuie să facem noi treaba ANAFului. Cine controlează emisia și editorial este treaba CNA. El plătește emisia. Controlul editorial e în mâna lui, producătorului extern îi cere ce să producă și el ia caseta și bagă pe post.
Rusu - mi se pare trasă de păr.
Tufeanu - emite el, ce-i trebuie? Curent. Cine plătește curentul? Dacă e inactivă nu plătește curent. ENEL nu-i dă factură.
Gubernat - poate are generator.
VOT - solicitare informații ANAF și documente de la firmă.

VIII. Adresa nr. 6873/25.06.2019 de la S.C. DORITHEA MEDIA SRL Roman - cu privire la necesitatea modificării frecvenţei staţiei Roman FM, din motive tehnice.
Prezentare - Iași Europa FM emite cu 2 Kw perturbă.
TUFEANU - să întrebăm ANCOM criteriile de modificare VOT - 3 voturi pentru
VOT modificare licență - 6 voturi pentru

IX. Adresa nr.6976/28.06.2019 de la SRTV – solicită reanalizarea Raportului privind promovarea distribuției și producției de opere europene pentru perioada 01.01.2015 – 31.12.2018.
Reprezentantul TVR a explicat că nu încalcă legislația deoarece respectă 10% din bugetul de programe către Fondul național de cinematografie, ne referim doar la regionale dar TVR1 și 2 difuzează filmele finanțate de TVR. Am ales soluția cu TVR1 și 2 difuzare, posturile locale nu difuzează filme artistice sau seriale.
VOT - revocare - unanimitate.
VOT - scrisoare de atenționare pentru cei care au transmis parțial datele solicitate - Tufeanu împotrivă ceilalți pentru.

X. Rapoarte ale Direcției Monitorizare - Reportate:
Gubernat - amânăm B1 TV dacă se impun sancțiuni mari. Orsolya vrea să discutăm înainte de pauză B1 pentru că pleacă, reprezentantul B1 nu poate veni azi la ședință.

Vizionare B1 TV dar se amână propunerile pentru joi pentru că nu este reprezentantul televiziunii.
La aproximativ 12.46 Gubernat anunță O ORĂ PAUZĂ

1. Antena 1 – emisiunile Extra Night Show difuzata in data de 02,06,07,08,09.05.2019 si Emisiunea Acces Direct difuzata in data de 10.05.2019 – cu reclamatii.
După pauză ședința a continuat cu audierea acestui punct.
Nu s-au făcut propuneri de sancționare.

2. B1 TV – emisiunea Lumea lui Banciu difuzata in data de 15 si 19.05.2019, - cu reclamatii.

3. Digi 24 – emisiunea Jurnal de seara difuzata in 10-11.06.2019- cu reclamatii.

4. PRO TV si Prima TV - nedifuzare text decizie de sanctionare.
amenda 2500 lei pentru nedifuzare, Dorina Rusu a votat impotriva ceilalti pentru, lipseste Orsolya Borsos după pauză.

5. Estrada TV – solicitarea C.N.A. nr. 6544/12.06.2019 si Realitatea Plus - solicitarea C.N.A. nr. 4857/13.06.2019 - inregistrari martor.
Invitare joi Pastia și reprezentant pentru Realitatea.
Somație Estrada TV pentru că nu au difuzat somația - unanimitate (fără Borsos)

6. Posturi radio si TV - emisiuni difuzate in perioada 16-31.05.2019.
(... vezi sancțiuni din comunicatul de presă)

7. Posturi TV si radio - spoturi publicitare:
UBER difuzat in perioada 18.05.2019 - fără propuneri de sancționare
Fasconal difuzat in perioada 13-19.05.2019 - PDV RAC- nu s-au constatat încălcări
PokerStar.ro difuzat in perioada 06-12.05.2019 - fără propuneri de sancționare
Elit difuzat in perioada 06 – 19.05.2019 - fără propuneri de sancționare
Supramax difuzat in perioada 13-19.05.2019 - intrare în legalitate pe informare corectă art.93 UNANIMITATE (fără Borsos)
Spot Fii cu noi, nu fi gunoi! difuzat pe TV in perioada 27-02.06.2019 si in data de 25.05.2019 pe radio - reclamație că face gunoi oamenii care... - nu sunt propuneri de sancționare.
PAID difuzat in perioada 27.05-02.06.2019 - reclamă la poliță de asigurare ce folosește imagini cutremur din martie 1977 - imagini explicite voce înfricoșătoare. RAC a constatat că este o componentă a campaniei, sunt utilizate testimoniale reale ale unor persoane - imagini puternice ar putea genera frică sau panică. Din cod rac încalcă art. 7 punct 4 - exploatarea fricii.
Oana Radu - reprezentant PAID - 19% din proprietari locuințe sunt asigurați. Anul trecut campanie cu Teo Trandafir succes aproape de zero. Gradul de asigurare locuințe e foarte mic.
Rusu a spus că nu este nicio exploatare. Este o realitate. Nu vrem să mai moară atâția, măcar să ia niște măsuri, să-și asigure locuințele.
Herjeu - țăran care i-a luat râul casa primarul să-l trimită să-și facă asigurarea așa ar fi spotul potrivit.
Popescu - a spus că ar trebui menționat prețul asigurării
Gubernat - a spus că CNA nu are articol de lege care să se susțină în acest caz, deși ea este de acord cu RAC.
Fără decizie de sancționare.

Prostagood difuzat in perioada 06-12.05.2019 - reclamație de la petent care suferă de prostată după 2 luni nu a simțit nicio ameliorare
Ficaton difuzat in perioada 06-12.05.2019 - reclamație că nu este natural
RAC - încalcă codul - art. 30 din cod rac, suplimente alimentare nu trebuie să sugereze efectul garatat tratament, 30.5 - nu se atribuie tratare vindecare suplimentelor alimentare
Ficaton - RAC factori de risc dar prin dramatizare și prezentare alimente neechilibrate sugerează compensarea lipsei de echilibru art. E8 din codul RAC - încalcă.
Intrare în legalitate Unanimitate

Furazolidon difuzat in data de 13.06.2019 - fără încălcare
Ședința s-a închis în jurul orei 17

cu reclamații și pdv RAC

XI. Rapoarte ale Direcției Control Digitalizare:

1. Info HD Deva – cu reclamație

2. RTT Brașov – cu reclamații

3. BMC SEC-TEL Găiseni și Vânătorii Mari Giurgiu – cu reclamație

4. Posturi TV, radio și rețele CATV – rapoarte ale inspectorilor

XII. Diverse.


------------------------------------------

In jurul orei 18.00 CNA a difuzat următorul

Comunicat de presă

Întrunit în ședința publică din data de 02.07.2019, Consiliul Național al Audiovizualului a analizat rapoartele de monitorizare întocmite de direcția de specialitate pentru emisiuni difuzate de posturile centrale în perioada 16-31.05.2019 și a decis să sancționeze postul Antena Stars cu somație publică pentru încălcarea prevederilor art. 18 alin. (1) lit. b) din Codul de reglementare a conținutului audiovizual, la difuzarea ediției din 22.05.2019 a emisiunii „Dragoste fără secrete”.

De asemenea, postul Pro TV a fost sancționat cu amendă de 2.500 de lei pentru nerespectarea dispozițiilor art. 93^1 alin. (1) și (2) din Legea audiovizualului nr. 504/2002, conform cărora: „(1) Radiodifuzorul căruia i s-a aplicat o sancţiune sau i s-a adresat o somaţie de intrare în legalitate de către Consiliu are obligaţia de a comunica publicului motivele şi obiectul sancţiunii sau ale somaţiei, în formularea transmisă de Consiliu; (2) În cazul serviciilor de programe de televiziune, textul somaţiei sau al sancţiunii se difuzează în următoarele 24 de ore de la comunicare, sonor şi vizual, de cel puţin 3 ori, în intervalul orar 18,00 - 22,00, din care o dată în principala emisiune de ştiri.”

În aceeași ședință publică, postul Estrada TV a fost sancționat cu somație publică, deoarece nu a ținut cont de prevederile art. 2 și art. 2^1 din Decizia CNA nr. 412/2007 privind obligaţiile ce revin radiodifuzorilor la înregistrarea programelor de radio şi de televiziune.

CNA a hotărât să emită decizii de intrare în legalitate în privința spoturilor publicitare aferente campaniilor de promovare a următoarelor produse:

- „Supramax”, pentru nerespectarea dispozițiilor art. 93 alin. (1) din Codul audiovizualului, perioada monitorizată 13-19.05.2019;

- „ProstaGood”, pentru încălcarea dispozițiilor art. 120 din Cod, perioada monitorizată 06-12.05.2019;

- „FicatON”, pentru nerespectarea dispozițiilor art. 29 alin. (1) lit. f) din Legea audiovizualului: „Art. 29 - (1) Comunicările comerciale audiovizuale difuzate de furnizorii de servicii media audiovizuale trebuie să respecte următoarele condiţii (...) f) să nu stimuleze comportamente dăunătoare sănătăţii sau siguranţei populaţiei”, perioada monitorizată 06-12.05.2019.

Analizând situația licenței audiovizuale acordate S.C. ECO RINO SRL pentru serviciul de programe EURO TV din Bacău, Consiliul a stabilit sancționarea societății cu somație publică pentru încălcarea dispozițiilor art. 54 alin. (2) din Legea audiovizualului : „Furnizorii de servicii media audiovizuale au obligaţia să solicite Consiliului acordul pentru orice modificare intervenită în documentele şi în datele declarate, prevăzute la art. 54 alin. (1) lit. b) şi e)”.

Biroul Comunicare și Relații cu Publicul

Prevederile legislației audiovizualului la care facem referire:

Decizia CNA nr. 220 /2011 privind Codul de reglementare a conţinutului audiovizual, cu modificările și completările ulterioare

Art. 18 - (1) Nu pot fi difuzate în intervalul orar 6,00 - 23,00 producţii care prezintă: (…) b) scene de sex, limbaj sau comportament trivial, vulgar sau obscen;

Art. 93 - (1) Comunicările comerciale audiovizuale trebuie să respecte, indiferent de formă şi de durată, principiile de protecţie a minorului, de informare corectă a publicului, de respectare a demnităţii umane, de asigurare a unei concurenţe loiale şi să nu utilizeze practici comerciale incorecte, înşelătoare sau agresive, aşa cum ele sunt definite de Legea nr. 363/2007 privind combaterea practicilor incorecte ale comercianţilor în relaţia cu consumatorii şi armonizarea reglementărilor cu legislaţia europeană privind protecţia consumatorilor, cu modificările şi completările ulterioare.

Art. 120 - (1) Sub rezerva derogărilor prevăzute de legislaţia comunitară şi naţională aplicabile produselor şi suplimentelor alimentare şi apelor minerale naturale, informaţiile prezentate nu trebuie să le atribuie proprietăţi de prevenire, de tratament şi de vindecare a unei boli umane şi nu trebuie să sugereze astfel de proprietăţi.

(2) În publicitatea şi teleshoppingul la suplimente alimentare, informaţiile de prezentare a produselor pot conţine exclusiv datele din eticheta, cutia, flaconul şi/sau prospectul produsului, care au fost, după caz, avizate de către institutele naţionale de sănătate publică din subordinea Ministerului Sănătăţii sau notificate de către Institutul de Bioresurse Alimentare, precum şi menţiunile nutriţionale şi de sănătate aprobate în conformitate cu Regulamentul (CE) nr. 1.924/2006.

(3) Nu se vor atribui alimentelor proprietăţi pe care acestea nu le posedă.

(4) În publicitatea pentru alimente adresată minorilor este interzisă folosirea celebrităţilor, personalităţilor sau medicilor. Publicitatea la alimente adresată minorilor este definită în conformitate cu codul de autoreglementare al Consiliului Român pentru Publicitate, depozitar al Codului etic pentru publicitatea adresată copiilor referitoare la produse alimentare.

(5) În cadrul calupurilor publicitare ce promovează alimente radiodifuzorii trebuie să difuzeze alternativ unul dintre următoarele mesaje de avertizare:

a) "Pentru o viaţă sănătoasă, consumaţi zilnic fructe şi legume.";

b) "Pentru o viaţă sănătoasă, faceţi mişcare cel puţin 30 de minute în fiecare zi.";

c) "Pentru o viaţă sănătoasă, consumaţi zilnic minimum 2 litri de apă.";

d) "Pentru o viaţă sănătoasă, respectaţi mesele principale ale zilei.";

e) "Pentru sănătatea dumneavoastră evitaţi excesul de sare, zahăr şi grăsimi.";

f) "Hrănirea exclusiv la sân a copilului în primele 6 luni este esenţială pentru o viaţă sănătoasă.";

g) "Pentru sănătatea emoţională a copilului dumneavoastră petreceţi cât mai mult timp împreună cu el.";

h) "Pentru o bună sănătate orală, spălaţi-vă pe dinţi de două ori pe zi.";

i) "Consumul de alcool până la vârsta de 18 ani dăunează grav dezvoltării creierului.";

j) "Pentru egalitate de şanse, copiii cu dizabilităţi au dreptul să înveţe în orice şcoală.".

(6) Toate mesajele de avertizare prevăzute la alin. (5) se difuzează alternativ pe parcursul unei zile, câte un mesaj inserat la sfârşitul unuia dintre calupurile publicitare din cadrul fiecărei ore date din intervalul orar 6,00 - 22,00. În perioada în care difuzează un spot noncomercial recomandat de Consiliu, radiodifuzorii pot renunţa la difuzarea mesajelor de avertizare prevăzute la alin. (5).

DECIZIE Nr. 412*)din 10 mai 2007 privind obligaţiile ce revin radiodifuzorilor la înregistrarea programelor de radio şi de televiziune

Art. 2 - Radiodifuzorii sunt obligaţi să pună la dispoziţia Consiliului Naţional al Audiovizualului, la cerere, înregistrările programelor de televiziune şi/sau de radio solicitate, într-un format digital uzual, cum ar fi: video -.avi, .wmv, .mp4, .asf/rezoluţie minimă 360p şi audio -.wma, .mp3/calitate minimă 64 kbps, după caz, astfel:

a) pe suport CD/DVD/HDD extern, memory stick USB; b) prin transfer pe Internet, cu accesarea unui server FTP pus la dispoziţie de radiodifuzor.

Art. 2^1*) - (1) Termenul de transmitere a înregistrărilor programelor de televiziune şi/sau de radio este de maximum 5 zile calendaristice de la data primirii de către radiodifuzor a solicitării de la Consiliul Naţional al Audiovizualului. (2) În situaţia în care înregistrările programelor de televiziune şi/sau de radio sunt necesare pentru soluţionarea unei solicitări a dreptului la replică sau rectificare, termenul de transmitere este de maximum 48 de ore de la data primirii de către radiodifuzor a solicitării de la Consiliul Naţional al Audiovizualului.

------------------------------------------


Consiliul Național al Audiovizualului (CNA) este garant al interesului public şi unică autoritate de reglementare în domeniul programelor audiovizuale, competențele sale fiind stabilite prin Legea audiovizualului nr. 504/2002, cu modificările și completările ulterioare. Misiunea CNA este de a asigura un climat bazat pe libera exprimare şi responsabilitatea faţă de public în domeniul audiovizualului. Pentru mai multe detalii despre activitatea CNA accesați www.cna.ro .


Dacă ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici

Since you’re hereSubscription contributions provide access to News Alerts on e-mail, free Yearbook online, and the daily Press Review, but perhaps more important help us so others with less means still have access to information. If everyone who reads our reporting, who likes it, helps to support it, our existence would be secured. Subscribe click here


MEDIA EXPRES
pe Web, Android și IOS




Răsfoiește Anuarul 2018
de la pag. 10 necesită cont și parolă


Click aici pentru comenzi online




www.e-Ziare.ro


© 2001 - 2019    Media Expres S.R.L.