×

Autorităţi -- Data și ora publicării: 04.07.2019 10:26:14

Ședinţa CNA de joi, 4 iulie 2019



București (MEDIA EXPRES) / 4 iul 2019 / Ședința este condusă de Monica Gubernat cu participarea membrilor CNA Radu Călin Cristea, Răsvan Popescu, Radu Herjeu, Gabriel Tufeanu, Sorin Bălașa, Ramona Sorescu, Orsolia Borsos și Dorina Rusu.

I. Întâlnire cu reprezentanții MCSI și ARCA – discuții cu privire la adresa nr.6646/16.06.2019 de la MCSI – proiect de Hotărâre pentru aprobarea Strategiei privind implementarea radiofuziunii terestre digitale sonore și a serviciilor multimedia asociate la nivel național – cu pdv al SJR, DCD și BLA
Corneliu Mănescu director general politici și strategii Ministerul Comunicațiilor a explicat că tot ce se întâmplă în media ajunge de la producător la beneficiar. Ne aliniem la evoluțiile tehnologice. Toate actele normative și tratatele la nivel european și mondial stabilesc termene limită pentru adoptarea noilor tehnologii. Frecvențele radio sunt cunoscute și spectrul nu poate fi lărgit și contractat, este un dat fixic, avut național. Pe aceeași bandă de frecvențe transmitem mai multe informații.
Gubernat - a fost în dezbatere? ați primit observații de la industrie?
Desigur, ANCOM, industria, pe fluxul de avizare avem observații de la justiție, nu sunt la curent cu ultimele solicitări. Industria e clar pentru că dacă inițiem ceva doar în strânsă legătură cu industria.
Herjeu - la 4 ani după ce televiziunile au fost obligate să treacă în digital digitalul nu există. Acum la radio? Încap cele 150 de radiouri locale? Cele 12 naționale care funcționează ca locale? Radioul public?
A doua întrebare - de ce doar la noi e ideea ca odată cu digital să înceteze analogicul? În alte țări funcționează în paralel. Obligăm radiourile la o cheltuială suplimentară. ... Măsura cu radiourile este și mai radicală ca la TV. Nu aș vrea să moară amărâtele de radiouri locale.
Mănesecu - strategiile elaborate sunt implementate de autorități. Analogia cu TV - România a întârziat tranziția la televiziunea digitală este interpretată ca fiind un lucru rău. ... Disponibilitatea cetățenilor să bage mâna în buzunar... România a creat răgaz și a prelungit perioada necesară tranziției. Nu instituțiile ci cetățenii trebuie să aibă posibilitatea să participe. Mai mult de 60% din cetățeni nu ar fi avut la ce să se uite. Trebuie să privim cu o flexibilitate mai mare. Nu suntem în contradicție decât într-un singur fel. Emițătoarele din zona analogică să perturbe în digital din statele vecine. Am ajustat diagrama de propagare să nu încurcăm pe nimeni. Am fi fost amendați dacă interferam și perturbam emisiile altora.
La a doua întrebare - nu obligăm pe cineva să bage mâna în buzunar. Realizăm acel cărucior, autobuzele clasice sunt înlocuite cu autobuze cu panouri solare. Transportul tot se face. Nu modificăm sau creăm disconfort financiar celor care emit și celor care recepționează. Pe un sistem digital gen MUX intră mii de canale de conținut. Există posibilitatea ca neavând tehnologiile funcționale pe teritoriul României automobilele care sunt construite ITS intelligent transport systems nu vor putea interacționa cu infrastrucutra. Nu venim cu nimic nou, nu reinventăm apa caldă. Implementăm tehnologiile care sunt astăzi actuale.
Herjeu - nu se va atinge nici 20% în România digital. Am găsit portițele pentru păstrarea status quo de acum. Nu-i scoate nimeni din cablu. La radio nu mi-ați răspuns de ce se închide analogicul. Dacă dau 1.000 de lei ca să ascult Vocea Evangheliei... doar dacă dă cadouri enoriașilor.
Mănescu - nu întrerupem, la fel ca la televiziune, vom crea disponibilitate când se instalează networkingul digital vom putea funcționa. Poate există formulări care duc la ideea astă, în intenția noastră nu a existat niciodată. Emisiile de medii, ultrascurte rămân funcționale și se transmite pe situații de urgență, calamitate, război. Aparatele analogice pe baterii funcționează 3 luni, digitalul 3 zile e un consumator mare de energie. Nu ne-am dorit, dacă rezultă din text o chestiune ca asta. Când spune nu ai voie nu spune că nu ai voie ci că dacă o faci perturbi pe alții.
...
Tufeanu - este switch off dacă retragem licența audiovizuală, dăm una digitală.
Mănescu - licența pentru frecvență o poate retrage doar ANCOM-ul.
Dincă - citează din strategie, resursele de frecvență vor fi alocate până la acel termen, vom avea o licență de conținut dar nu vor avea corespondentul tehnic. Trebuie să găsim o soluție. Sarcinile CNA - să stabilim calendarul de încetări a transmisiei. Faptul că este făcut printr-o similitudine radio - tv. A rămas textul vechi din neglijență referirea la TV în strategie. Este problema radiodifuzorilor și a publicului să găsească soluții. Statele compensează cu vouchere utilizatorii. Strategiile astea se fac la Guvern, nu așa cum s-a sugerat.
Dorina Rusu a spus de strategie. Ați făcut-o, ceilalți să o aplice. Nu păreți interesați, e o strategie nu vă interesează amănuntele, nu vă interesează, e o încurcătură care nu poate fi descurcată. Nu suntem lămuriți cum se va aplica. ARCA v-a cerut consultări, nu au fost consultați radiodifuzorii, v-au cerut în octombrie 2018. Ei spun că nu au fost consultați. Ei sunt industria.
Mănescu - văd o abordare. Înțelegem cu toții că trebuie făcut. Este o obligație, ca stat membru european și la nivel mondial. Suntem nevoiți să facem această tranziție. Dacă ceva nu-i bine avem o strategie, trebuie îmbunătățită, suntem obligați s-o facem.
Rusu - cu consultarea ANCOM, CNA, radiodifuzorii. Cum ați făcut-o fără consultare? Trebuie să găsiți termenii cei mai potriviți prin consultare. FM-ul va mai exista?
Mănescu - sunt neclaritățile din punctul de vedere tehnic.
Gubernat - ați făcut o strategie total nefuncțională. Haideți să ne ajutăm industria.
Mănescu - mi s-a comunicat că au fost consultări. Dacă reprezentanții industriei - personal nu am fost implicat - dacă fac un apel îl aude toată industria, propunem o amânare și cu permisiunea Dvs. lansez invitația și pentru CNA.
Gubernat - noi și industria suntem aici sper să fiți de partea noastră și nu împotriva noastră.
Mănescu - Aici nu există tabere diferite. Să stabilim data întâlnirii. Chiar vreau să evit că doar bifăm. Ieri după-amiază am aflat.
Gubernat - îi chemăm și pe cei de la ANCOM.
Popescu - haideți să lămurim. Nu există act legal la nivel european. O priviți ca pe o obligativitate de aliniere la tehnologie ca să nu rămânem în urmă. Să nu ne agățăm de 2025. Trebuie lăsat timp de tranziție. Cine vrea să treacă, poate, s-o facă, cine nu să rămână pe FM. Sintagma este aceasta de switch-off pentru FM și AM la 31 decembrie 2025. A doua chestiune 2 muxuri cu 13 canale. Mux 1 - radioul public cu canale ar fi funcțional și e un început. Mux 2 nu există interes la nivelul industriei. Când vorbim de licențe radio vorbim de sute, locale și rețele, cam 500. Sunt mai puțini posesori. Cei din local reprezintă media locală și regională și nu văd unde ar încăpea în 13 canale și nici financiar, drepturi de autor. Consultarea față în față nu a existat, a fost în consultare, un pdv ARCA v-a fost trimis, dar nu se regăsește deloc în strategia trimisă. Nu pare ca cineva să fi ținut cont serios de obiecțiile respective.
Gubernat - luni la ora 11?
Mănescu - rămâne luni la ora 11.
Rusu - rămâne FM-ul?
Mănescu - spectrul de frecvență este un bun dat al statului. Când am spus de FM sau unde scurte, medii, capabilitățile acestora de acoperire geografică. De aici până în Irak se aude. Deci vorbim de capabilități și penetrare sub dărâmături. Undele medii, scurte penetrează. Ultrascurtele cu dedicație ce vor fi folosite în digital nu trec prin pereți groși de beton. Un receptor digital are un modul analogic și poate să funcționeze foarte bine și în continuare. Probabil că se va completa strategia cu acea sintagmă care să permită.
După audierea Mănescu, Dincă a spus că principala problemă este soluția viabilă economic, aici s-a prăbușit televiziunea digitală terestră. Costurile, audiența potențială. Lipsa oricăror viziuni economice a celor care au luat licențele digitale. A fost un moment ratat de România când încă era interes pentru așa ceva. Problema centrală care este relația dintre operatorul de MUX și radiodifuzor? Ce strategie de acoperire vom avea? În Franța au mers pe marile zone urbane. Nu există rațiunea de a înceta decât economică. MUX 1 se va dezvolta pe digital și de aceea trebuie închis tot ca să fie dat drumul la MUX 2 și să reziste economic. Acest lucru nu se spune.
Gubernat - ne vom lămuri luni la ora 11. Este o întâlnire deschisă.

Daniel Klinger s-a referit la Mănescu de mai sus. Ne aliniem la evoluțiile tehnologice. În 2019 evoluțiile sunt la mare distanță de strategia pe care ei o elaborează. În 1990 se discuta deja cu Ambasada SUA că televiziunea se va duce în cablu și telefonia se va duce în eter. În 1996 se lansa GSM și televiziunea era deja pe cablu. În șase ani s-a răsturnat o paradigmă a comunicațiilor. Ca reprezentant AG Radio Holding în 9 august 2012 lansam la Marriott prima emisie radio digitală în standardul HD american. Este superioară DAB din punct de vedere comercial. Folosește banda analogic, lateralele benzii mai încap subpurtătoare digitale 4. Avem licență de emisie digitală de la ANCOM. La 7 ani putem fi acuzați doar că nu am știut să ne facem reclamă. Ajungem la 2 milioane de oameni pe zi.
Spunea directorul că mașinile vor fi echipate. Am vorbit și la Renault și la Ford, campanie publicitate gratuită pentru mașini echipate cu radiouri digitale. A fost atât de complicat încât că s-a îngropat. La fel și la Ford care vinde astfel de mașini în SUA. Suntem o poveste de insusces, să facă Ministerul strategie - nu va avea niciun suces, puteți să râdeți. Ne deranjează închiderea FM-ului. Lansarea acestei strategii vine într-un moment critic pentru radio, avem o scădere constantă și toată lumea se duce către radioul digital pe mobil, nu ce imaginează Ministerul Comunicațiilor. Germania și Marea Britanie au implementat din 1990 și ceva emițătoare DAB și nici acum nu au audiență suficientă. Norvegia și-a impus un switch-off parțial dar numai rețelele naținale, restul au rămas în FM. România ar fi singura țară de pe glob care ar face această închidere. Este o recomandare EBU care este o asociație. Nu este o obligație. Să nu cedăm cerințelor UE. Nu a cerut niciodată. (...)
Strategia este făcută cu gândul ca niște companii să echipeze radioul public, cu bani de la Guvern niște firme vor lua un contract foarte gros.
Popescu - dacă în materie de televiziuni era un interes la nivelul Uniunii să elibereze frecvențe pentru a le folosi la altceva...
Klinger - spectrul de TV e mai larg, la radio doar 20 MHz. Tehnologia digitală în televiziune este într-adevăr o revoluție de cantitate și calitate. Insuccesul radioului digital este dat de calitatea foarte bună a FM-ului. Spectrul e insignifiant.
Popescu - ce se câștigă?
Klinger - nimic. Se pierde, pentru DAB se alocă canale de lărgime mare. În casă va fi dificil să asculți radio DAB.
Dincă - MUX 2 și switch-off - are un singur scop de a potenta MUX 1.
Klinger - un MUX digital în banda aia trebuie amplasamente noi pe care ANCOM nu le are, trebuie antene noi, emițătoare noi, totul nou. Va fi o investiție foarte mare care nu se amortizează. Nu știm noi în FM cât mai ține. Bătălia mare este între radio linear și radioul on demand. Nu între digital și analogic. Ci intre radio linear și radio non-linear.
Chiriță - director spunea că se păstrează aceeași frecvență. Nu știe că benzile FM și DAB sunt diferite. Se spune textual că strategia adoptată prin HG va fi adoptată printr-un act superior decât prin HG. În legea de organizare MC poate decide acte de reglementare cu excepția repartizare frecvențe care revine ANCOM. Încalcă legea de funcționare. ANCOM are un document pus în dezbatere cu o viziune fără obligativitate închiderii FM. Intră pe atribuțiile unei instutuții dar și cu idei diferite. Prin HG se vor face acte legislative. Regula este HG se dă în aplicarea legii, nu ca să spui ce legi faci. Ideea că a fost pusă în consultare publică e infirmată de prima consultare și la capitolul dacă au fost consultări se spune că nu e cazul. Aceasta nu apare pe site-ul miniesterului.

Alin TERCHILĂ Director tehnic Radiocom a spus că transmitem publice și colaborăm cu privații pe amplasamente. Este o punere în pagină nefericită. Încetarea completă analgogice se va stabili la o dată stabilită ulterior dar nu înainte de 31 decembrie 2025. Asta poate fi oricând, 2070, în funcție de deciziile stabilite la nivelul UE. Toți ne dorim același lucru. Interesul nostru este de a transmite și în digital. La nivel european pentru România s-a stabilit existența a două multiplexe. Referitor la al treilea multiplex DRM este total independent de T-DAB, este similar HD-ului de la Kiss FM. Pe lângă analogicul în Medii se pot transmite 2-3 canale în digital. Este perfect pentru Antena Satelor în toată România. Nu mai avem loc în analogic. Este aceeași problemă. La discuția de luni - adăugăm un punct între operatori și radiodifuzori - poate există interes pentru asociere și transmisie în digital.
Chiriță - Antena Satelor în digital este ciudat. Toți sătenii au mobile. Tot ce ai pe telefon din toată lumea cu un dispozitiv de 30 de lei poți să ai în mașină, nu trebuie să facă radioul digital.

II. Întîlnire cu reprezentantul Realitatea Plus – discuții cu privire la solicitarea C.N.A. nr. 4857/13.06.2019 de punere la dispoziție a înregistrărilor martor – ora 12.00.
Pastia va veni la ora 15.00 a anunțat Gubernat.

III. Modificare licență audiovizuală: S.C. CAT MEDIA SRL Galaţi pentru etv din Galaţi - modificare acţionariat, structură serviciu de programe şi autorizare noi spaţii redacţionale şi de producţie.
Prezentare BLA - Frînculescu, local, generalist, SD, modificare structură acționariat, Negoiță Valerică Cătălin cedează 5% la Chifu Liviu Gabriel, în 2 februarie a notificat modificarea, am comunicat ce este de făcut, solicitarea modificării licenței. Structura de programe crește pp de la 82 la 84,6, scad alți producători de la 18 la 15,3, informare 31,8 educative 14,8, culturale 14,5, orar de difuzare 8-24, mutare studiouri PV la 26 iunie. Nu mai deține alte licențe.
Gabriel Chifu - administrator și director etv Galați. Am intrat în acționariat. Ne schimbăm locația pentru că spațiul a fost cumpărat era la licitație. Spațiul aparține Universității Dunărea de Jos din Galați. Studenții. Doina Florea care prezintă la TVR, Simona Pasat România TV Florentina Fântânaru - Antena 3 au trecut pe la noi. Încheiere audiere.
VOT - unanimitate (fără Borsos în sală)

IV. Retragere licență audiovizuală (Radio Maria din Roman -1485 kHz)
VOT unanimitate
V. Avize de retransmisie.
3 modificări - unanimitate (fără Borsos)

VI. Decizii de autorizare
vot- unanimiatate (fără Borsos)
S-au prezentat a zis Frînculescu dar nu s-a auzit pe online.

VII. Rapoarte ale Direcției Control Digitalizare:

A. Reportate

1. Info HD Deva – cu reclamație

2. RTT Brașov – cu reclamații

3. BMC SEC-TEL Găiseni și Vânătorii Mari Giurgiu – cu reclamație
Pentru transmisie TV fără avize.
Amendă 20.000 Tufeanu a propus - unanimitate (fără Borsos).

4. Posturi TV, radio și rețele CATV – rapoarte ale inspectorilor

B. Noi:

1. Remete TV Remetea/Harghita – cu reclamații
Un consilier local Partidul Popular Maghiar din Transilvania. Emisiune 9 aprilie reclamație după o lună. Nu se mai dețin înregistrările. Nu avem ce monitoriza. Răspuns petentului.

VIII. Rapoarte ale Direcției Monitorizare:

A. Reportate:

1. Antena 3 – emisiunile Sinteza zilei și Breaking news difuzate pe data de 27.05.2019 – cu reclamații - reluare vot

2. B1 TV – emisiunea Lumea lui Banciu difuzata in data de 15 si 19.05.2019 - cu reclamatii.
20.000 amendă - Rusu împotrivă restul pentru (propunerea Borsos) pentru mai multe abateri legate de ICR, maghiari.
Rusu a propus 10.000 amendă, 1 vot.

B. Noi:

1. Digi 24 – emisiuni de Știri difuzate pe data de 27.06.2019 – cu reclamație (persoană lezată)

2. Kanal D – emisiunea Teo Show difuzată pe data de 06.06.2019 – cu reclamație (persoană lezată)

3. România TV – emisiunea Punctul culminant difuzată pe data de 06.06.2019 – cu reclamație (persoană lezată)

4. Antena 3, B1 TV, Digi 24, Realitatea TV, România TV – emisiuni difuzate în perioada 06 – 09.06.2019 – cu reclamații

5. Antena 1, Antena Stars, B1 TV, Digi 24, prima TV, Pro TV, România TV, Europa FM, Radio Trinitas - emisiuni difuzate în perioada 01 – 15.06.2019 – cu reclamații

6. Posturi TV – spotul publicitar Apa Nova difuzat în perioada 10 – 16.06.2019 - cu reclamație și pdv RAC

IX. Diverse.

În jurul orei 17.30 CNA a difuzat următorul

Comunicat de presă

Întrunit în ședința publică din data de 04.07.2019, Consiliul Național al Audiovizualului a analizat rapoartele de monitorizare întocmite de direcția de specialitate ca urmare a reclamațiilor primite. Constatând încălcări ale dispozițiilor Codului de reglementare a conținutului audiovizual, CNA a decis a decis aplicarea următoarelor sancțiuni:

amendă de 20.000 de lei postului B1 TV pentru trei ediții ale emisiunii „Lumea lui Banciu”, în cadrul cărora s-au încălcat prevederile art. 64 alin. (1) lit b) (în ediția din 15 mai 2019), ale art. 64 alin. (1) lit b), art 47 alin. (2) și (3) și ale art. 67 (în ediția din 19 mai 2019), precum și cele ale art. 40 alin. (5) (în ediția din 27 mai 2019). La stabilirea sancțiunii s-a ținut cont și de încălcarea dispozițiilor art. 34 alin. (1);
- amendă de 5.000 de lei postului Kanal D pentru nerespectarea prevederilor art. 33 alin. (3), în cadrul emisiunii „Teo Show” din 06.06.2019;

- somație publică postului Antena 3, care nu a ținut cont de dispozițiile art. 18 alin. 1 lit. b), la difuzarea emisiunii Sinteza Zilei din data de 27.05.2019.

În aceeași ședință, ca urmare a analizării rapoartelor întocmite de Direcția Control Digitalizare, Consiliul a decis următoarele sancțiuni:

amendă de 20.000 de lei SC BMC SEC-TEL SRL Găiseni și Vânătorii Mari (Giurgiu) pentru încălcarea prevederilor art. 74 alin. (3) și 82 alin. (1) din Legea audiovizualului;
somație publică Radioteleviziunii Transilvania SRL (RTT Brașov) pentru nerespectarea dispozițiilor art. 97 alin. (2) și (7) din Codul audiovizualului în emisiunea „Sănătos tun” din data de 28.05.2019;
somație publică Romconsult SRL (Info HD Deva, Hunedoara) pentru încălcarea prevederilor art. 40 alin. (2) din Codul audiovizualului în emisiunea „În lumina adevarului”, difuzată în data de 11.06.2019;
somație publică SC Digital Cable Systems SA (DCS, Popești, Argeș) pentru că nu a ținut cont de dispozițiile art. 4 alin. (2) și art. 5 alin. (1) din Decizia CNA nr. 72/2012;
câte o somație publică societăților: Digital Cable Systems SA (DCS, Ștefănești, Argeș), Marco Ben Company (CATV, Marco Ben Tibana, Iași), Elko Electronic SRL (Elko, TVC Joseni, Harghita), Lidas Prod SRL (Lidas Prod Huși, Vaslui) pentru încălcarea prevederilor art. 74 alin. (3) din Legea audiovizualului;
câte o somație publică societăților BEGE-TRADE SRL (Bege CATV, Ciumani, Harghita) și Len-Bett SRL (CATV, Lăzarea, Harghita), care nu au ținut cont de dispozițiile art. 74 alin. (3) și ale art. 82 alin. (1) din Legea audiovizualului.

Biroul Comunicare și Relații cu Publicul

Prevederile legislației audiovizualului la care facem referire:

Legea audiovizualului nr. 504/2002 cu modificările și completările ulterioare

Art. 74 - (3) Distribuitorii de servicii pot modifica structura ofertei de servicii de programe retransmise numai cu acordul Consiliului.

Art. 82 - (1) Orice distribuitor care retransmite servicii de programe prin reţele de comunicaţii electronice, cu excepţia celor care utilizează exclusiv spectrul radio, are obligaţia să includă în oferta sa serviciile de programe ale Societăţii Române de Televiziune destinate publicului din România, precum şi alte servicii de programe, libere la retransmisie şi fără condiţionări tehnice sau financiare, ale radiodifuzorilor privaţi, aflaţi sub jurisdicţia României, în limita a 25% din numărul total de servicii de programe distribuite prin reţeaua respectivă, precum şi serviciile de televiziune a căror obligativitate de retransmitere este stabilită prin acorduri internaţionale la care România este parte. Criteriul de departajare pentru radiodifuzorii privaţi este ordinea descrescătoare a indicelui anual de audienţă.

Decizia CNA nr. 220 /2011 privind Codul de reglementare a conţinutului audiovizual, cu modificările și completările ulterioare

ART. 18 (1) Nu pot fi difuzate în intervalul orar 6,00 - 23,00 producţii care prezintă: b) scene de sex, limbaj sau comportament trivial, vulgar sau obscen.

Art. 33 (3) Este interzisă difuzarea de ştiri, dezbateri, anchete sau de reportaje audiovizuale care constituie imixtiuni în viaţa privată şi de familie a persoanei, fără acordul acesteia.

Art. 34 (1) Orice persoană are dreptul la propria imagine.

Art. 40 (2) În cazul în care acuzaţiile prevăzute la alin. (1) sunt aduse de furnizorul de servicii media audiovizuale, acesta trebuie să respecte principiul audiatur et altera pars; respectarea acestui principiu presupune condiţii nediscriminatorii de exprimare până la finalul aceluiaşi program în cadrul căruia s-au făcut acuzaţiile. În situaţia în care persoana vizată refuză să prezinte un punct de vedere, trebuie precizat acest fapt (…) (5) Moderatorii, prezentatorii şi realizatorii programelor au obligaţia să nu folosească şi să nu permită invitaţilor să folosească un limbaj injurios sau să instige la violenţă.

Art. 47 (2) Este interzisă difuzarea în programele audiovizuale a oricăror forme de manifestări rasiste, antisemite sau xenofobe. (3) Sunt interzise în programele audiovizuale afirmaţii defăimătoare generalizatoare la adresa unui grup/comunităţi definit(e) de gen, vârstă, rasă, etnie, naţionalitate, cetăţenie, credinţe religioase, orientare sexuală, nivel de educaţie, categorie socială, afecţiuni medicale sau caracteristici fizice.

Art. 64 (1) În virtutea dreptului fundamental al publicului la informare, furnizorii de servicii media audiovizuale trebuie să respecte următoarele principii: (…) b) informarea cu privire la un subiect, fapt sau eveniment să fie corectă, verificată şi prezentată în mod imparţial şi cu bună-credinţă.

Art. 67 În exercitarea dreptului lor de a-şi exprima opinii sau puncte de vedere în legătură cu subiecte de interes public, prezentatorii şi moderatorii trebuie să asigure o separare clară a opiniilor de fapte şi nu trebuie să profite de apariţia lor constantă în programe într-un mod care să contravină exigenţelor de asigurare a imparţialităţii.

Art. 97 - (2) Anunţurile de sponsorizare, prin care se menţionează existenţa acordului de sponsorizare a unui program audiovizual, trebuie să fie în mod clar separate de publicitate, să prezinte numai numele, marca, imaginea, activitatea sau produsele sponsorului şi să nu încurajeze în mod direct cumpărarea sau închirierea de produse ori servicii, mai ales prin menţiuni exprese cu caracter promoţional la produsele sau serviciile sponsorului sau ale unui terţ. (…) (7) În situaţia prezenţei în programul audiovizual sponsorizat a reprezentanţilor sponsorilor, referirile la sponsori nu trebuie să depăşească 30 de secunde pentru fiecare sponsor.

DECIZIE Nr. 72 din 2 februarie 2012 privind condiţiile de eliberare şi modificare a avizului de retransmisie

Art. 4 - (2) Alocarea în frecvenţă a serviciilor de programe se face cu respectarea următoarelor cerinţe: a) serviciile de programe de televiziune se grupează în funcţie de categoria lor tematică; b) serviciile de programe de radio se alocă în frecvenţă după serviciile de programe de televiziune.

Art. 5 - (1) Distribuitorii de servicii de programe au obligaţia să aducă la cunoştinţa CNA orice modificare în documentele şi datele declarate, altele decât cele prevăzute la art. 2 alin. (2) lit. c), în termen de 30 de zile de la data apariţiei modificării.

------------------------------------------

Consiliul Național al Audiovizualului (CNA) este garant al interesului public şi unică autoritate de reglementare în domeniul programelor audiovizuale, competențele sale fiind stabilite prin Legea audiovizualului nr. 504/2002, cu modificările și completările ulterioare. Misiunea CNA este de a asigura un climat bazat pe libera exprimare şi responsabilitatea faţă de public în domeniul audiovizualului. Pentru mai multe detalii despre activitatea CNA accesați www.cna.ro .


Dacă tot ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici




Revista MEDIA EXPRES ediția curentă
Gratuit online, doar un click: Most recent issue of monthly Media Expres 1st Cover


Anuarul MEDIA EXPRES cu ediția 2023-2024 este online!
Gratuit online, doar un click: Latest issue Media Expres YEARBOOK 1st Cover




Abonamentele la știrile MEDIA EXPRES va oferă acces la Alerta Știri! pe e-mail, Anuarul Media Expres și zilnic la REVISTA PRESEI, cu ultimele știri media, tv și comunicații, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știri verificate, la liber, pentru toți cei interesați de programe TV, radio, conținut online, cablu, comunicații, audiovizual și film (cinematografie). Noi ținem în arhivă istoria audiovizualului. Click aici pentru prima nostră știre online, când foarte puține dintre marile ziare și reviste nici nu se gândeau la versiuni digitale și la prezența pe web.

Pentru abonamente click aici




© 2001 -  Media Expres SRL