×

Revista presei -- Data și ora publicării: 10.07.2019 15:38:27

REVISTA PRESEI / 10 iul 2019 /




Bugetele de publicitate investite pe televiziunile pentru copii și tineret (ianuarie – iunie 2019)
Debut crispat. Vine criza?
Liga 1 se va vedea la televiziunile Look în următoarele 5 sezoane
PRO TV va transmite joi seara prima manșă a turului 1 din Europa League, FCSB – FC Milsami Orhei
Tiberius Popa, directorul business corporate & convergence la Vodafone România, pleacă pe o poziţie de top management la cel mai mare grup de comunicaţii din Orientul Mijlociu
Cine face parte din juriul Festivalului Cerbul de Aur 2019
Dan Negru învârte „Roata Norocului”. Emisiunea va fi difuzată la un post din Moldova
Serialul „Fetița mea” se încheie. Antena 1 aduce un nou serial turcesc, Surorile, la concurență cu Măruță
AUDIENȚE ȘTIRI. Nicio surpriză, Știrile Pro TV domină audiențele la începutul verii. Unde a fost Observatorul de la Antena 1
FCSB se luptă pentru grupele Europa League la Pro TV. Partida FCSB – Milsami Orhei se vede mâine seară
Telekom Romania lansează un program de extra-beneficii pentru clienţii companii. Primele beneficii: pachete de team building la Formula 1 Germani
Șeful Orange, achitat de acuzațiile de complicitate la fraudă
Telekom se luptă cu 5 firme pentru 100 milioane lei la Cadastru
Românii nu au mai avut în 2019 bani pentru smartphone-uri cu preţuri peste 1.000 de euro
Miruna Macsoda este noul Managing Director al agenției Rusu+Borțun Cyber Growers


Bugetele de publicitate investite pe televiziunile pentru copii și tineret (ianuarie – iunie 2019)
Volum de audiență pentru reclamele difuzate pe televiziunile pentru copii și tineret a crescut cu 12% în prima jumătate a acestui an față de aceeași perioadă a anului trecut. Disney Junior și Disney Channel au suferit scăderi ale bugetelor de audiență față de semestrul I 2018.
Pe nișa televiziunilor pentru copii și tineret, formată din opt stații monitorizate de Kantar Media, se duce o bătălie aprigă pentru atragerea de bugete de publicitate.
Disney Junior este liderul nișei, în prima jumătate a acestui an, cu 12.696 GRP’30 pe targetul comercial, în scădere cu 12,6% față de prima jumătate a anului trecut.
Notă: Pe baza punctelor de audiență (Gross Rating Points – GRP’30), clienții publicitari cumpără timpi de reclame la televiziuni. GRP-ul este negociat și cumpărat la un preț (Cost Per Point – CPP) de fiecare client pentru fiecare televiziune.
Pe următoarele locuri în top se află cinci televiziuni care au înregistrat creșteri substanțiale ale bugetelor de publicitate: Boomerang (9,4%), Minimax (70,7%), Cartoon Network (42,6%) și Nickelodeon (95,3%).
Disney Channel a suferit cea mai mare scădere a volumul de audiență de pe acest segment: -32,1%. Nick JR a înregistrat o majorare a audienței de 16,8%.
Noul jucător pe această nișă este Nicktoons, televiziune intrată în prima parte a acestui an pe piața românească și deținută de compania Viacom, care a livrat 565 GRP’30 pe targetul comercial.
Volumul total de audiență pe nișa televiziunilor pentru copii și tineret a fost de 51.820 GRP’30 pe targetul comercial, în creștere cu 12% față de prima jumătate a anului 2018.
Acest buget reprezintă 4,8% din volumul total furnizat de piața TV din România, în primele șase luni ale acestui an. (Nișa de știri are o cotă de 10,8%, iar cea de filme și seriale are un market share de 9,8%).
https://www.forbes.ro/bugetele-de-publicitate-investite-pe-televiziunile-pentru-copii-si-tineret-ianuarie-iunie-2019-142865

Debut crispat. Vine criza?
Consumul de publicitate TV, în primul trimestru al acestui an, a scăzut cu 9% față de aceeași perioadă a anului trecut. Este un semn că multinaționalele au tăiat din bugetele de marketing, prevestind venirea crizei?
Anul 2019 a debutat cu timiditate în consumul de publicitate TV. Marile televiziuni au livrat volume mai mici de audiență pentru reclamele difuzate în primul trimestru al acestui an comparativ cu același interval din 2018. Multe multinaționale, importanți consumatori de publicitate pe micul ecran, au înregistrat scăderi ale volumelor de audiență. Este evidentă o stare de precauție, generată atât de măsurile guvernamentale („ordonanța lăcomiei”), cât și de o stagnare a consumului populației care face ca publicitate să nu mai aibă efectele dorite. (De ce să mai faci publicitate când piața a atins un nivel maxim de consum?)
Volumul de audiență livrat de piața TV, în primele trei luni ale acestui an, s-a ridicat la 552.329 puncte de audiență (Gross Rating Point – GRP) pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani). Bugetul este mai mic cu 9% față de cel din primul trimestru al anului trecut. Este o scădere ce nu poate fi ignorată. Punctele de audiență (GRP) obținute de reclamele difuzate de televiziuni sunt cumpărate de clienții publicitari la prețuri (Cost Per Point – CPP) care sunt negociate între cele două părți.
Care sunt cauzele scăderii cu 9% a volumului de audiență? Anul a început cu prețuri (CPP) mai mari la majoritatea televiziunilor. Surse din piață susțin că sunt creșteri de peste 10%. Din acest motiv, majorarea prețurilor a scăzut consumul de GRP-uri. Dar nimeni nu poate spune cu exactitate dacă și bugetele de promovare ale clienților au crescut în termeni reali. E puțin probabil să se fi întâmplat acest lucru, mai ales la început de an.
O altă explicație a reducerii bugetului total de audiență este că televiziunile pierd telespectatori. Adică, audiențele televiziunilor sunt mai mici pe fondul creșterii consumului de internet, a plecării masive a românilor din țară și, nu în ultimul rând, a ofertelor plicticoase de programe. Erodarea ratingului este un fenomen care s-a manifestat pregnant în ultimii trei-patru ani. Apoi, clienții publicitari nu mai au motive să investească în promovarea pe televiziune pentru că, așa cum aminteam mai devreme, consumul populației a stagnat pe fondul creșterii inflației. Deși economia „duduie” în viziunea guvernaților, companiile sunt circumspecte și par să nu-și mai facă noi planuri și campanii de comunicare. Este un an electoral și, se știe, în astfel de perioade, multinaționalele adoptă o politică rezervată în comunicare: „să vedem ce se întâmplă după…”
Scăderea volumului de audiență pentru reclamele difuzate în primul trimestru al anului se „oglindește” în monitorizările pentru cele trei mari televiziuni de pe piața TV: Pro TV, Antena 1 și Kanal D. Toate au suferit pierderi de audiență. Volumul livrat de Pro TV a fost de 137.587 GRP’30 target comercial, în scădere cu 11% față de aceeași perioadă a anului 2018. Scăderea de două cifre procentuale în cazul liderului pieței este elocventă pentru ceea ce s-a întâmplat cu publicitatea TV. Totuși, în ciuda acestei scăderi, Pro TV deține 25% din volumul total de audiență furnizat de piața TV (70 de stații). Altfel spus, un sfert din publicitatea TV este generată de Pro TV.
Antena 1 a livrat 99.152 GRP’30 target comercial, un volum mai mic cu 11% față de primul trimestru al anului 2018. Cota de piață deținută de Antena 1 este de 18%. O scădere mai severă a înregistrat Kanal D: 21%. A avut un volum de 58.564 GRP’30 target comercial, reprezentând un market share de 10,6%. Deși au suferit pierderi de audiență, în primele trei luni ale anului, Pro TV, Antena 1 și Kanal D au împreună o cotă totală de 53,6%.
Printre televiziunile care au înregistrat pierderi de audiență se numără: România TV (-21%), Prima TV (-25%), Național TV (-13%), Digi24 (-15%), Pro Cinema (-14%) și TVR 1 (-43%). Posturile TV care au reușit să-și mărească volumul de publicitate sunt puține: Antena 3 (13%), Pro2 (62%), Happy Channel (111%), DigiSport 1 (15%) și History (52%).

Două grupuri rivale: Pro TV și Intact
Grupul de televiziuni Pro TV SRL (CME România) și Intact Media Group (Dan Voiculescu) controlează mai mult de jumătate din piața de publicitate: 55%. Cele cinci televiziuni din grupul Pro TV au o cotă confortabilă de piață de 30%. La rândul său, Intact (cinci televiziuni) are o cotă de 25%. Un grup în ascensiune este RCS&RDS (opt televiziuni) cu o cotă de piață de 5%. Societatea Română de Televiziune, reprezentată de TVR 1, TVR 2 și TVR 3, deține o cotă (ridicolă) de 1,1%.
Monitorizarea pe segmente de televiziuni arată că nișa televiziunilor tematice (documentare) și nișa canalelor de filme și seriale au înregistrat creșteri ale volumelor de publicitate: 10,4%, respectiv 9%. În rest, scăderile au fost pe toată linia: televiziuni de știri (-8%), televiziuni pentru copii și tineret (-11,2%), muzicale (-22,5%0 și canale de sport (-5,6%).

Clienții publicitari au redus „motoarele”
Compania Zdrovit România, distribuitor de suplimente alimentare, medicamente OTC și cosmetice, se află pe primul loc în topul celor mai activi investitori în publicitatea TV, cu un volum de 42.897 GRP’30 target comercial, în creștere cu 14% față a aceeași perioadă a anului trecut. Pe următoarele două locuri, dar la aproape jumătate din bugetul liderului, se află Ferrero și Reckitt Benckiser. Compania Ferrero și-a redus bugetul cu 10%, în timp ce reclamele brandurilor deținute de Reckitt Benckiser au acumulat cu 14% mai multă audiență.
Clienți publicitari cu bugete mai mari decât în primele trei luni ale anului 2018: L’Oreal (18%), Sanofi-Aventis (54%), Vodafone (74%) și GlaxoSmithKline (21%). Printre companiile care și-au redus consumul de publicitate se numără: Procter&Gamble (-13%), Coca-Cola Company (-7%), Nestle (-19%), Biofarm (-14%), Orange (-73%), Johnson&Johnson (-42%) și Telekom (-22%).
Cel de-al doilea trimestru al anului este dominat de sărbătoarea Paștelui, prilej pentru companiile din domeniul FMCG să-și intensifice campaniile de comunicare, și de alegerile pentru Parlamentul European, moment de contracție în publicitate, pentru că politicienii vor lua locul brandurilor comerciale. În absența unor competiții sportive de anvergură (campionate de fotbal, Jocuri Olimpice), bugetele de publicitate din anul 2019 vor fi încurajate doar de consumul populației.
https://www.forbes.ro/articles/debut-crispat-vine-criza-142727

Liga 1 se va vedea la televiziunile Look în următoarele 5 sezoane
Clever Media Network, deținătoarea posturilor Look Plus și Look Sport, și societatea eAD.ro Interactive au semnat contractul pentru drepturile de televizare a partidelor de fotbal din Liga 1 pentru urmatoarele 5 sezoane. Până în 2024, Look Plus și Look Sport vor transmite integral cea mai urmărită competiție sportivă din România, telespectatorii urmând a putea viziona în fiecare sezon 270 de partide de fotbal. Posturile TV Look Plus și Look Sport sunt prezente la nivel național în grilele tuturor marilor operator de cablu, satelit și IPTV. Look Plus și Look Sport difuzează în România meciuri din UEFA Champions League, UEFA Europa League, Liga 1, meciuri din Liga a II-a, meciuri din Campionatul de Fotbal Portugaliei și al Turciei. Începând din această vară, Clever Media Network a lansat 2 posturi TV - Look Sport 2 și Look Sport 3 și pregătește multe alte suprize importante pentru telespectatori, urmând ca acestea să fie anunțate în curând. Clever Media Network este compania deținătoare a televiziunilor LOOK TV și LOOK Plus și își propune să devină unul dintre principalii jucători pe piața media din România. Lansată în ianuarie 2015, EAD a devenit în scurt timp una dintre cele mai dinamice agenții de vânzare publicitate din România, cu un portofoliu de peste 50 de website-uri, printre care toate publicațiile trustului Adevărul Holding, precum și telekomsport.ro. EAD a decis să intre pe piața drepturilor sportive și a marketingului sportiv în 2017, când a preluat drepturile mass-media (tv) ale Ligii 1 la fotbal, iar în această primavară a semnat un contract nou, pe urmatoarele 5 sezoane, cu Liga Profesionistă de Fotbal pentru drepturile mass-media și de naming ale Ligii 1. Din 2018, EAD a început să furnizeze servicii de promovare pe stadioane, semnând contracte cu cluburile de fotbal CFR Cluj (campioana ultimelor două sezoane), Astra Giurgiu, Poli Iași, FC Botoșani, Hermannstadt și Universitatea Cluj. Pe aceste stadione, EAD va vinde exclusiv publicitatea pe sistemele de tip LED amplasate pe primul inel. De anul trecut, EAD vinde în exclusivitate spațiile de publicitate pe televiziunile Look Plus, Look Sport și Profit.ro TV.
https://www.profit.ro/stiri/life/liga-1-se-va-vedea-la-televiziunile-look-in-urmatoarele-5-sezoane-19056343

PRO TV va transmite joi seara prima manșă a turului 1 din Europa League, FCSB – FC Milsami Orhei
Joi, 11 iulie, de la ora 21:30, PRO TV va transmite în direct primul meci oficial din acest sezon al FCSB. Pentru Bogdan Andone, numit antrenor după plecarea lui Mihai Teja, va fi debutul pe banca roș-albaștrilor. FCSB o va întâlni pe Milsami Orhei din Republica Moldova. Adversara vicecampioanei României este în plin campionat. Ocupă locul 3 în Liga Națională, după ce anul trecut a încheiat sezonul pe poziția secundă. Se anunță o vară incendiară pentru roș-albaștri, obișnuiți cu prezența în Europa, sezon de sezon. Pentru a intra în grupele Europa League, FCSB trebuie să treacă 4 tururi preliminare. Echipa lui Bogdan Andone își prezintă noile achiziții în meciul cu Milsami în direct la PRO TV, joi de la 21:30. Răzvan Oaidă (mijlocaș central) și Claudiu Belu (fundaș dreapta) sunt anunțați titulari. Suporterii FCSB speră să îi vadă în teren și pe cei 4 tineri jucători care au scris istorie cu nationala U21 în Italia, la turneul final Euro din această vară. După ce au ajuns în semifinala Campionatului European, Florinel Coman, Dennis Man, Dragoș Nedelcu și Andrei Vlad au revenit la antrenamente și pot debuta și ei în noul sezon contra moldovenilor de la Milsami.
https://tvmania.ro/pro-tv-va-transmite-joi-seara-prima-mansa-a-turului-1-din-europa-league-fcsb-fc-milsami-orhei-260436.html

Tiberius Popa, directorul business corporate & convergence la Vodafone România, pleacă pe o poziţie de top management la cel mai mare grup de comunicaţii din Orientul Mijlociu
Tiberius Popa, fostul director al diviziei de business al companiei de cablu UPC, care a fost recrutat în urmă cu trei ani de Vodafone, numărul doi pe piaţa locală de telefonie mobilă, pe poziţia de director business corporate & convergence, va pleca de la 1 august din companie pentru a prelua o poziţie de top management în cadrul Ooredoo, cel mai mare grup de comunicaţii din Orientul Mijlociu, potrivit informaţiilor ZF.
https://www.zf.ro/business-hi-tech/tiberius-popa-directorul-business-corporate-convergence-la-vodafone-romania-pleaca-pe-o-pozitie-de-top-management-la-cel-mai-mare-grup-de-comunicatii-din-orientul-mijlociu-18229209

Cine face parte din juriul Festivalului Cerbul de Aur 2019
Reprezentanţii TVR au anunţat cine face parte din juriul Cerbul de Aur din acest an, care se va desfăşura în Braşov, în perioada 22 - 25 august. Crina Mardare, Cătălin Căţoiu, realizatorii de emisiuni radio Felix Crainicu (Radio România), Oliver Simionescu – DJ Olix (Kiss FM), Andreea Remeţan (Virgin Radio), Liana Stanciu, jurnalist TVR şi Gabriel Scîrlet, regizor muzical TVR, sunt membri ai juriului selecţiei din acest an pentru concursul internaţional de interpretare a Festivalului Cerbul de Aur. Doar 12 artişti dintre cei 71 înscrişi vor urca pe scena Festivalului, iar juriul de selecţie va alege, zilele următoare, numele celor pe care îi vom urmări în concursul de la Braşov. „Mă bucur că Festivalul Cerbul de Aur şi-a reconfirmat statutul de eveniment internaţional de tradiţie. Artişti din 21 de ţări au intrat în selecţie, iar juriul are o sarcină foarte grea: doar 12 dintre ei vor intra în lupta pentru Marele Trofeu şi pentru celelalte premii ale concursului, în valoare totală de peste 55 de mii de euro. Joi, 11 iulie, la finalul sesiunii de jurizare, îi vom cunoaşte.“, a declarat Smaranda Vornicu-Shalit, directorul festivalului.
https://adevarul.ro/entertainment/tv/cine-parte-juriul-festivalului-cerbul-aur-2019-1_5d24a873892c0bb0c647204c/index.html

Dan Negru învârte „Roata Norocului”. Emisiunea va fi difuzată la un post din Moldova
Roata Norocului se învârte și în Republica Moldova. Dan Negru va prezenta emisiunea pentru un postul de televiziune Prime. Potrivit informațiilor Paginademedia.ro, emisiunea va fi programată sâmbătă seara, cel mai probabil din toamnă, la televiziunea cu care Negru colaborează de 11 ani. „Roata norocului” este un show făcut după un format internațional, produs de CBS (Wheel of fortune este titlul original). Se vede și în România, la Kanal D. Postul Dogan difuzează formatul de 11 sezoane și este prezentat de Bursucu și Ana-Maria Barnoschi. Studiului Roata Norocului va fi la Chișinău, iar filmările vor începe, potrivit informațiilor Paginademedia.ro, în câteva săptămâni.
https://www.paginademedia.ro/2019/07/dan-negru-roata-norocului-prime-moldova

Serialul „Fetița mea” se încheie. Antena 1 aduce un nou serial turcesc, Surorile, la concurență cu Măruță
Antena 1 umple după-amiezile cu seriale turcești. După ce producția Fetița mea ajunge astăzi la final, antena 1 aduce un nou serial, produs chiar în 2019. Este vorba despre Surorile - Kardeş Çocuklari ce va fi difuzat în fiecare zi, de luni pânã vineri, de la ora 14:00, la Antena 1. Serialul este pus la concurență cu parte din serialul Lecții de viață și parte din emisiunea La Măruță. Regizat de Faruk Teber, după scenariul semnat de Sirma Yanik, serialul aduce în centrul poveştii două surori: Ümran (Ayca Bingöl), care trăieşte un trai modest la sat alături de fiica ei, Hayat (Afra Saracoglu), şi Ümay (Nur Fettahoglu) care duce o viaţă luxoasă la oraş împreună cu fata ei, Hayal (Alara Turan).
https://www.paginademedia.ro/2019/07/serialul-fetita-mea-se-incheie-antena-1-aduce-un-nou-serial-turcesc-surorile

AUDIENȚE ȘTIRI. Nicio surpriză, Știrile Pro TV domină audiențele la începutul verii. Unde a fost Observatorul de la Antena 1
AUDIENȚE ȘTIRI. Pro TV conduce detașat topul celor mai urmărite jurnale de știri, în luna iunie. Postul de televiziune și-a adjudecat primul loc, cu principalul jurnal al zilei, cel de la ora 19:00. Știrile Pro TV de la 19:00, prezentate de Andreea Esca în timpul săptămânii, au scos o medie de peste un milion de privitori din toată țara. Totuși, audiențele au fost în scădere comparativ cu cele din luna mai. Atunci, același jurnal avea o medie de 1,3 milioane de telespectatori la nivel național. Observatorul orei 19:00, de la Antena 1, a fost cel mai bine clasat jurnal al postului Intact. A fost pe șase în toată țara, pe trei la orașe și pe locul patru în ceea ce privește publicul tânăr. NAȚIONAL. Pro TV a dat primele cinci, cele mai urmărite jurnale de știri din luna iunie, la nivel național. Principalul jurnal, de la 19:00, a fost primul în topul preferințelor publicului. A scos o medie de peste un milion de privitori. Apoi a urmat jurnalul de la 7:00 dimineața, cel de la 17:00 și cel de noapte, de la 22:30. Antena 1 a prins abia locul șase, cu Observatorul orei 19:00, cu Andreea Berecleanu. Știrile postului Intact au avut, de pe locul șase, o medie de 660.000 de telespecatori. URBAN. La orașe tot Pro TV a dominat. Și-a adjudecat primele patru poziții: Știrile de la 19:00, jurnalul de la 17:00, știrile de dimineața și cele de noapte. Principalul jurnal al Pro TV-ului a avut, de pe primul loc, o medie de 600.000 de privitori. Antena 1 a urcat o poziție la orașe. De pe șase, pe cinci. A scos o medie de 350.000 de telespecatori.
https://www.paginademedia.ro/2019/07/audiente-stiri-iunie-2019

FCSB se luptă pentru grupele Europa League la Pro TV. Partida FCSB – Milsami Orhei se vede mâine seară
FCSB debutează în Europa League. Pro TV difuzează joi seară, de la 21:30, primul meci al roș-albaștrilor, contra moldovenilor de la FC Milsami Orheial, din actuala campanie. FCSB – FC Milsami Orhei: Joi, 11 iulie, de la ora 21:30: Partida împotriva echipei din Republica Moldova este prima manșă a turului 1 din Europa League. FCSB trebuie să treacă 4 tururi preliminare pentru a intra în grupele competiției. Meciul nu este doar debutul echipei în acest sezon de Europa League, ci și debubutul lui Bogdan Andone pe banca roș-albaștrilor. Andone a fost numit antrenor la FCSB după plecarea lui Mihai Teja. Milsami Orhei este clasată pe locul trei în Liga Națională, după ce anul trecut a încheiat sezonul pe poziția secundă, la fel ca și FCSB. FCSB își va prezenta și achizițiile din ultima vreme, Răzvan Oaidă (mijlocaș central) și Claudiu Belu (fundaș dreapta), anunțați titulari. Ar putea intra în teren și cei patru tineri jucători care au scris istorie cu nationala U21 în Italia, la turneul final Euro din această vară: Florinel Coman, Dennis Man, Dragoș Nedelcu și Andrei Vlad.
https://www.paginademedia.ro/2019/07/pe-ce-program-joaca-fcsb-milsami-orhei-pro-tv

Telekom Romania lansează un program de extra-beneficii pentru clienţii companii. Primele beneficii: pachete de team building la Formula 1 Germani
Clienții business ai Telekom România au acces la o serie de extra-beneficii în cadrul unui program pe care operatorul îl lansează pe 9 iulie. Acest program se adresează atât clienților existenți, cât și celor care aleg să se porteze în reţeaua Telekom Romania și face parte dintr-o serie de inițiative dedicate susținerii antreprenorilor. Programul debutează cu două campanii care oferă extra-beneficii atât pentru business, cât și pentru angajați: două pachete de team building la Formula 1 Germania și 1.000 de vouchere de 100 de euro reducere la zborurile Blue Air. Aceste extra-beneficii pot fi accesate prin conectarea la platforma MyAccount. "Când am conceput acest program am avut în minte filozofia care ne-a ghidat acțiunile în ultimii ani și care ne-a adus rezultate bune în zona de B2B, filozofia #GAMECHANGER. Telekom Romania a devenit #GAMECHANGER în industria telecomunicațiilor prin lansarea abonamentelor Freedom care au schimbat radical serviciile oferite antreprenorilor, iar prin acest nou program ne dorim să continuăm să schimbăm regulile și să îi răsplătim pe clienții noștri pentru încrederea pe care ne-au acordat-o atunci când au ales serviciile noastre, oferindu-le și altfel de beneficii, care să susțină creșterea performanțelor echipelor și a business-ului lor . Vorbim despre beneficii care nu sunt din zona telco, ci din zona de business și pentru care clienții nu trebuie să acumuleze tradiționalele puncte, ci trebuie doar să acceseze serviciile noastre utilizând instrumente digitale", a spus Ovidiu Ghiman, Director Executiv Comercial, Segment Business, Telekom România.
https://www.economica.net/telekom-romania-lanseaza-un-program-de-extra-beneficii-pentru-clientii-companii-primele-beneficii-pachete-de-team-building-la-formula-1-germani_171094.html

Șeful Orange, achitat de acuzațiile de complicitate la fraudă
Un tribunal francez a stabilit marți că directorul general al Orange, Stephane Richard, nu este vinovat de complicitate la fraudă, ceea ce-i permite să rămână în fruntea companiei de telecomunicații, transmite Reuters. Anterior, un procuror francez a cerut trei ani de închisoare pentru presupusa implicare a lui Stephane Richard într-un dosar de arbitraj care a permis în 2008 omului de afaceri Bernard Tapie să primească despăgubiri în valoare de 400 milioane de euro pentru soluționarea unui litigiu cu Crédit Lyonnais.
https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/it-c/seful-orange-achitat-de-acuzatiile-de-complicitate-la-frauda-19055388

Telekom se luptă cu 5 firme pentru 100 milioane lei la Cadastru
Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI) a primit șase oferte pentru servicii de arhivare digitală și fizică a dosarelor de acte din cadrul oficiilor instituției din București și Ilfov, contract estimat la 100 milioane de lei, fără TVA, pentru 4 ani. Ofertele au fost depuse de Adrian Iosif Gal (topograf), Arhiline Consulting, Star Storage, Telekom Romania Mobile Communications (fost Cosmote Romania), Zipper Services și asocierea formată din Enterprise Software Development și CityPlan Studio (subcontractanți Certsign – 10% și All Business Management – 35%). Subcontractanții Telekom Mobile sunt Intech Solutions – 13,35%, Doc Protect – 19,75%, 380 V – 19,75% și Eldiclau – 19,75%.
https://www.profit.ro/stiri/telekom-se-lupta-cu-5-firme-pentru-100-milioane-lei-la-cadastru-19052194

Românii nu au mai avut în 2019 bani pentru smartphone-uri cu preţuri peste 1.000 de euro
Piaţa de smartphone-uri din România nu a păstrat tendinţa de creştere din punct de vedere valoric înregistrată în 2018 şi a înregistrat un recul în primele luni din 2019, în condiţiile în care utilizatorii şi-au mutat preferinţele din zona de smartphone-uri premium cu preţuri de peste 1.000 de euro către unele mai accesibile din zona de preţ 800-1.000 de euro. „Zona de top a suferit o contracţie în prima perioadă a anului, vorbim de zona de smartphone-uri de peste 1.000 de euro, care nu a evoluat conform aşteptărilor, după dinamica foarte bună de creştere din anul ce a trecut. Acum dimpotrivă această tendinţă este inversată, însă segmentul de 800 de euro - 1.000 de euro arată un reviriment. Cu alte cuvinte, este un soi de mutare a atenţiei consumatorilor din zona de peste 1.000 de euro undeva în zona de telefoane premium cu preţuri sub 1.000 de euro“, a declarat într-un interviu pentru ZF Tiberiu Dobre, şeful diviziei de IT & comunicaţii mobile din cadrul Samsung România şi Bulgaria.
https://www.zf.ro/business-hi-tech/romanii-nu-au-mai-avut-in-2019-bani-pentru-smartphone-uri-cu-preturi-peste-1-000-de-euro-18229296

Miruna Macsoda este noul Managing Director al agenției Rusu+Borțun Cyber Growers
Miruna Macsoda preia conducerea agenției de digital Rusu+Bortun Cyber Growers din postura de Managing Director. Ea are peste 11 ani de experiență în industria de marcomm din România, printre care în agenții precum Mercury360, FCB și DDB.
Miruna Macsoda este parte din echipa Rusu+Borțun încă din 2017 odată cu funcția de Digital Account Director & Strategic Planner, iar din iulie 2017 a fost promovată Client Service Director, poziție din care a coordonat integrat toate proiectele de comunicare ale Rusu+Borțun.
“Unul dintre motivele pentru care am ales digitalul este faptul că se bazează pe cifre, este foarte ușor măsurabil și controlabil. Prin urmare, performanța este în strânsă legatură cu reputația. Între organic și paid, noi suntem aceia care trebuie să genereze mult organic, iar asta cere focus, cantitate și calitate,” a declarat Miruna Macsoda.
În ultimul an, din portofoliul Rusu+Borțun Cyber Growers fac parte clienți precum Genesis Development, Bittnet Group (Equatorial, Bittnet Training, Dendrio), Cris-Tim Group (Matache Măcelaru, Cris-Tim) Alexandrion Group, Alexander Hughes, ING Group România (ING Tech, ING Bank), Avia Motors, Trutzi, Apollo111, Orange, Orotoro, Mandy Foods, Anna Cori, Biroul de Turism al Austriei, Bursa Binelui BCR, AMb Group (Liliac Winery), Planteea, aplicația ON Pharma, KM Trust.
https://www.forbes.ro/miruna-macsoda-este-noul-managing-director-al-agentiei-rusubortun-cyber-growers-142854
(MEDIA EXPRES)


Dacă tot ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici




Revista MEDIA EXPRES ediția curentă
Gratuit online, doar un click: Most recent issue of monthly Media Expres 1st Cover


Anuarul MEDIA EXPRES cu ediția 2023-2024 este online!
Gratuit online, doar un click: Latest issue Media Expres YEARBOOK 1st Cover




Abonamentele la știrile MEDIA EXPRES va oferă acces la Alerta Știri! pe e-mail, Anuarul Media Expres și zilnic la REVISTA PRESEI, cu ultimele știri media, tv și comunicații, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știri verificate, la liber, pentru toți cei interesați de programe TV, radio, conținut online, cablu, comunicații, audiovizual și film (cinematografie). Noi ținem în arhivă istoria audiovizualului. Click aici pentru prima nostră știre online, când foarte puține dintre marile ziare și reviste nici nu se gândeau la versiuni digitale și la prezența pe web.

Pentru abonamente click aici




© 2001 -  Media Expres SRL