×

Revista presei -- Data și ora publicării: 16.07.2019 19:19:48

REVISTA PRESEI / 16 iul 2019 /




Topul companiilor farmaceutice și de retail de medicamente cu cele mai mari audiențe pentru reclamele TV în perioada ianuarie – iunie 2019
După ce a pierdut masiv, TVR se plânge la Consiliul Concurenței
Telekom, curăţată de datorii înainte de o posibilă vânzare
Spas Roussev, bulgarul care se laudă că negociază preluarea Telekom România şi-a scos compania la vânzare
Ministerul Comunicaţiilor: Majorarea de capital de 800 mil. euro de la Telekom, realizată pentru ştergerea datoriilor istorice către grupul OTE. Statul român îşi menţine acelaşi procent de acţiuni
Nou șef la departamentul de marketing al Pro TV. Vine din publicitate
Kanal D ia încă o frecvență pentru Radio Impuls
PREVIZIUNI Zenith. Cum se vede publicitatea în România și în lume. La noi, televiziunea e de departe regina. În lume, digitalul va ajunge la jumătate din investiții
Ministerul Comunicațiilor confirmă: Infuzia de 800 milioane de euro de la Telekom, anunțată în premieră de Profit.ro, este pentru ștergerea datoriilor către grupul OTE. Pregătire pentru exit, statul nu scade
Returul dublei FC Milsami Orhei – FCSB din turul 1 preliminar al Europa League va fi în direct la PRO TV
Ştefan Bănică jr. şi Irina Rimes, recitaluri la Cerbul de Aur 2019
Companiile care au angajat cei mai mulţi oameni anul trecut: Profi, Bordnetze, RCS&RDS, Ford şi Pepco
RĂZBOIUL din TVR scapă de sub control - Marina Almășan ACUZĂ că va fi scoasă de pe post: 'Umilințele pe care le îndur sunt greu de imaginat'
Dezvăluiri EXPLOZIVE - Sorin Grindeanu a angajat două consiliere cu experință zero: fosta miss Buzău și fiica lui Paul Stănescu. Cum răspunde fostul premier
Topul celor mai bine plătite vedete din showbizul american. Kylie Jenner a pierdut prima poziție

NEW MEDIA...AI...APPS...
În 2021, digitalul va depăși jumătate din totalul investițiilor în publicitate la nivel mondial
Ce funcționalități noi aduce Yango pe piața românească de e-hailing, odată cu lansarea în București
Nokia va lansa un nou smartphone cu un design surprinzător: Nokia Daredevil | FOTO



Topul companiilor farmaceutice și de retail de medicamente cu cele mai mari audiențe pentru reclamele TV în perioada ianuarie – iunie 2019
În prima jumătate a acestui an, volumul de audiență obținut de reclamele TV pentru medicamente (OTC - Over the Counter), suplimente alimentare și alte produse din domeniu farmaceutic a fost mai mare cu 1,6% față de aceeași perioadă a anului trecut.
În primele șase luni ale acestui an, 29 de companii din domeniul farmaceutic (producție, distribuție și retail), monitorizate de „Forbes România”, au comandat reclame care au acumulat un volum de audiență de 221.035 GRP’30 pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani).
Volumul este mai mare cu 1,6% față de prima jumătate a anului trecut.
Notă: Pe baza punctelor de audiență (Gross Rating Points – GRP’30), clienții publicitari cumpără timpi de reclame la televiziuni. GRP-ul este negociat și cumpărat la un preț (Cost Per Point – CPP) de fiecare client pentru fiecare televiziune în parte. GRP-ul este moneda unică de tranzacționare a spațiului de publicitate TV.
Audiența totală obținută de cele 29 de companii reprezintă 20,4% din volumul total de audiență obținut de clienții publicitari pe televiziune. Este cea mai mare cotă de piață deținută de un sector de activitate în publicitatea TV, peste cotele obținute de companiile de comunicații, retail sau de produse de îngrijire personală.
Compania Zdrovit România, distribuitor de suplimente alimentare, medicamente OTC și cosmetice, se află pe primul loc în topul domeniului farmaceutic, cu un volum de 61.580 GRP’30 target comercial, în scădere cu 4,7% față a aceeași perioadă a anului trecut.
La mare distanță de Zdrovit, se află companiile Sanofi-Aventis, 22.319 cu GRP’30 target comercial (creștere de 49%) și GlaxoSmithKline, cu 21.085 GRP’30 target comercial (creștere de 3,8%).
Compania Reckitt Benckiser are în portofoliul său medicamentele Nurofen și Strepsils (OTC), dar și brandurile Cillit Bang, Calgon și Vanish. Monitorizarea „Forbes România” nu indică diferențiat (pe branduri) consumul de publicitate pe Nurofen și Strepsils. Pentru toate brandurile sale, Reckitt Benckiser a obținut un volum de audiență de 34.724 GRP’30 pe targetul comercial, ocupând locul 3 în topul general al consumatorilor de publicitate TV (creștere de 7,3%).
Printre companiile care și-au crescut consumul de publicitate TV comparativ cu semestrul I 2018 se numără: Naturpharma Products (26%), Walmark (18,2%), Sandoz (1,7%), Bayer (14,1%), Omega Phrama (56,8%), Sensiblu (21,1%), Queisser Pharma (4%), Wyeth (19,6%), Sanience (27%), Farmaciile Dona (35,3%) și Ozone (22,1%).
Printre firmele care și-au redus consumul față de aceeași perioadă a anului 2018 se numără: Terapia (-2,6%), Biofarm (-16,2%), Johnson & Johnson (-40,4%), Catena (-9,5%), Angelini Pharmaceuticals (-1,4%), Berlin-Chemie (-15,7%) și Boiron (-21,1%).
https://www.forbes.ro/topul-companiilor-farmaceutice-si-de-retail-de-medicamente-cu-cele-mai-mari-audiente-pentru-reclamele-tv-perioada-ianuarie-iunie-2019-143238

După ce a pierdut masiv, TVR se plânge la Consiliul Concurenței
TVR s-a adresat Consiliului Concurenței, unde a reclamat existența unui posibil ,,cartel” al televiziunilor concurente. TVR s-a adresat Consiliului Concurenței, unde a reclamat existența unui posibil „cartel” al televiziunilor concurente, din cauza căruia postul public de televiziune nu a mai putut  lua competiții sportive impornante. Acest subiect a fost discutat în cea mai recentă ședință a Consiliului de Administrație al TVR. Conform informațiilor prezentate de Paginademedia.ro, spre sfârșitul acelei  ședințe, care a durat opt ore, s-a adus în discuție faptul că TVR va transmite Consiliului Concurenței o adresă „referitoare la cartelizarea unor televiziuni comerciale şi pierderea drepturilor de televizare a unor competiţii sportive de către SRTv”. În acel document se afirmă că TVR pornește, din start, cu șanse minime, în fiecare negociere de de achiziţie de drepturi TV – drepturile de difuzare ale competiţiilor interne de fotbal, Liga 1. Spre exemplu, se menționează că sezoanele 2014 – 2018, ar fi fost achiziţionate de un cartel format ,,din televiziuni comerciale”. Dar în ciuda acestor acuzații, postul public de televiziune nu menținează concret despre ce ,,cartel” ar fi vorba. Astfel, în perioada 2014 – 2018 (despre care vorbește TVR), dar și în prezent, drepturile de televizare pentru Liga I au fost împărțite între posturile Look TV, Digi Sport și Telekom Sport. Începând din sezonul 2019, drepturile de difuzare pentru Liga I au fost cesionate de LPF către compania EAD, pentru 28 de milioane de euro (pe sezon), fără TVA. Posturile de sport au cumpărat, mai departe, meciurile, de la EAD.
https://evz.ro/dupa-ce-a-pierdut-masiv-tvr-se-plange-la-consiliul-concurentei.html
 
Telekom, curăţată de datorii înainte de o posibilă vânzare
 
Operaţiunea de majorare cu peste 3,7 miliarde de lei (800 de milioane de euro) a capitalului social al Telekom Romania Mobile Communications (fosta Cosmote), anunţată în premieră de Profit.ro, a fost realizată cu scopul de a şterge datoriile istorice ale companiei de comunicaţii către acţionarul majoritar - grupul elen OTE, confirmă pentru Profit.ro Ministerul Comunicaţiilor. "Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale, în calitate de instituţie publică abilitată să gestioneze interesele Statului Român ca acţionar minoritar relevant (deţinând 45,99% din acţiuni) în Telekom România Comunication (fosta Romtelecom) urmăreşte protejarea intereselor legitime ale statului român dar şi asigurarea unor servicii de comunicaţii electronice, de cea mai bună calitate şi la cele mai bune preţuri posibile, pentru publicul din România.    În acest sens, conform celor agreate între acţionari (Grupul OTE şi Ministerul Comunicaţiilor Societăţii Informaţionale) majorarea capitalului social al Telekom România Comunication (fosta Cosmote) rezultă în păstrarea aceleiaşi structuri de acţionariat, respectiv – Grupul OTE 70% şi Telekom Romania 30% - dar cu eliminarea datoriilor pe care Telekom Mobile Comunication le avea faţă de grupul OTE", a transmis ministerul pentru Profit.ro.   În ultimele două luni, surse din piaţa telecom au avansat ideea că grupul german Deutsche Telekom ar lua în calcul plecarea din România după „ordonanţa lăcomiei”, controversata Ordonanţă de Urgenţă 114/2018 care a impus o taxă anuală de 3% pe cifra de afaceri din telecom. Zvonurile privind vânzarea operaţiunilor Telekom România au apărut în luna ianuarie din acest an, când omul de afaceri bulgar Spas Rusev a declarat pentru publicaţia bulgară Capital.bg că achiziţia Telekom Albania ar fi prima etapă a tentativei sale de consolidare a pieţei telecomunicaţiilor în Balcani. Acesta a mai declarat că negociază cu Deutsche Telekom pentru preluarea companiei din România, urmând apoi Macedonia. Telekom Romania Communications (fosta Romtelecom) este detinuta de grupul elen OTE (54,01% din actiuni) si de statul roman (45,99% din actiuni). Actionarul majoritar al OTE este grupul german Deutsche Telekom, care detine 40% din actiunile grupului elen.
https://adevarul.ro/economie/afaceri/telekom-curatata-datorii-posibila-vanzare-1_5d2d73fd892c0bb0c67ffda9/index.html
 
Spas Roussev, bulgarul care se laudă că negociază preluarea Telekom România şi-a scos compania la vânzare
 
Omul de afaceri bulgar Spas Roussev, care a devenit cunoscut pe plan local după ce a de­clarat la începutul anului că negociază a­chiziţia grupului Telekom România, a scos la vânzare alături de ceilalţi acţionari Viva­com, cel mai mare operator de comunicaţii din ţara vecină, pentru o sumă care poate ajun­ge la 1,2 mld. euro, scrie Financial Times. „Acum este momentul potrivit să vând“, a declarat Roussev, care locuieşte în Londra, pentru FT. Operaţiunea de vânzare, despre care şi ZF a scris în data de 1 iulie citând surse din industrie, este gestionată de banca de investiţii Lazard, conform Financial Times. Vivacom este o ţintă interesantă pentru investitori pentru că este „cel mai profitabil operator de telecomunicaţii independent din Balcani”, cu un profit operaţional (EBITDA) de 190 mil. euro în 2019, a adăugat Roussev pentru FT. Luând în calcul tranzacţii recente realizate în regiune în industria de telecom, mai exact achiziţia de către PPF a activelor din Europa de Est ale Telenor şi a Tele2 Croaţia de către United Group, se poate estima că Vivacom va fi evaluat la un multiplu similar de 6 ori nivelul EBITDA, adică aproximativ 1,2 mld. euro, notează publicaţia.
https://www.zf.ro/business-hi-tech/spas-roussev-bulgarul-care-se-lauda-ca-negociaza-preluarea-telekom-romania-si-a-scos-compania-la-vanzare-18236609
 
Ministerul Comunicaţiilor: Majorarea de capital de 800 mil. euro de la Telekom, realizată pentru ştergerea datoriilor istorice către grupul OTE. Statul român îşi menţine acelaşi procent de acţiuni
Majorarea cu 800 de milioane de euro a capitalului social al companiei de telefonie mobilă din grupul Telekom România, decisă în luna aprilie, a fost realizată cu scopul de a şterge datoriile istorice ale companiei de comunicaţii către acţionarul majoritar - grupul elen OTE, au declarat pentru ZF reprezentanţii Ministerului Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale, care reprezintă interesele statului român în cadrul grupului. „Conform celor agreate între acţionari (Grupul OTE şi Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale), majorarea capitalului social al Telekom România Comunication (fosta Cosmote) rezultă în păstrarea aceleiaşi structuri de acţionariat respectiv - grupul OTE 70% şi Telekom România 30% - dar cu eliminarea datoriilor pe care Telekom Mobile Comunication le avea faţă de grupul OTE“, au declarat reprezentanţii MCSI, confirmând astfel interpretarea dată de ZF operaţiunii contabile într-un articol publicat în ediţia online din 20 iunie. Reprezentanţii MCSI nu au dorit să răspundă pe de altă întrebărilor legate de strategia statului în discuţiile de vânzare ale Telekom şi despre rezultatele financiare din 2018 ale operatorilor de comunicaţii. ZF a transmis întrebările către MCSI în data de 20 iunie şi a primit răspuns ieri.
https://www.zf.ro/business-hi-tech/ministerul-comunicatiilor-majorarea-de-capital-de-800-mil-euro-de-la-telekom-realizata-pentru-stergerea-datoriilor-istorice-catre-grupul-ote-statul-roman-isi-mentine-acelasi-procent-de-actiuni-18236643
 
Nou șef la departamentul de marketing al Pro TV. Vine din publicitate
 
Andreea Cârciumaru este, începând de astăzi, Head of Marketing Services Pro TV. Vine din publicitate (a lucrat în mai multe agenții) și, din poziția de Head of Marketing, va coordona, printre altele, echipele de brand manageri și de PR. Practic, activitățile Pro TV care țin de marketing sunt împărțite, acum, pe trei direcții: 1. Marketing Services - PR, Brand Manageri. Head: Andreea Cârciumaru. 2. Research & Development. Head: Lucia Antal. 3. Creație (promo-uri, copy). Head: Vasile Alboiu. Numirea Andreei Cârciumaru vine după ce, la începutul acestui an, Lucia Antal, cea care conducea marketingul de cinci ani (pe toate cele trei direcții care acum au fost separate), a fost trecută pe o poziție nou înființată: Head of Research & Development. În perioada în care Pro TV căuta un nou director de marketing, Lucia Antal a continuat să coordoneze departamentul. Andreea Cârciumaru este al doilea om din management care vine în Pro TV din publicitate, din ultimele luni. La 1 iunie, și-a început mandatul de Chief Business Officer Florin Alexandrescu, fost șef al conglomeratului media Group M.  Andreea Cârciumaru vine în televiziune după o lungă experiență în agențiile de publicitate. A lucrat la TBWA, pe funcția de account manager la TBWAMerlin, din 2006, timp de aproape trei ani. Apoi, Account Director, la Havas București, timp de aproape cinci ani, până în 2014. În ultimii cinci ani a fost Group Account Director și apoi Client Service Director la FCB București. 
https://www.paginademedia.ro/2019/07/director-marketing-pro-tv
 
Kanal D ia încă o frecvență pentru Radio Impuls
 
Dogan Media, proprietarul Kanal D, ia încă o frecvență radio, a zecea, pentru Radio Impuls. Consiliul Național al Audiovizualului a aprobat în ședința publică de astăzi cedarea licenței Radio Impuls din Craiova, de la Adway Direction, către Dogan Media. Amintim că în noiembrie 2018 CNA a aprobat cesionarea altor nouă frecvențe Radio Impuls către Dogan Media. De ce nu s-a cesionat și Radio Impuls din Craiova, încă de atunci? Întrucât frecvența din Craiova avea decizie de autorizare din 12 iunie 2018, iar Legea Audiovizualului spune că „licența nu poate fi cedată mai devreme de un an de la data intrării în difuzare”. Pe lângă Craiova, Radio Impuls se mai aude în București, Constanța, Sibiu, Timișoara, Cluj-Napoca, Bacău, Bistrița, Tulcea, Râșnov. Prezent în fața reprezentanților CNA, Cătălin Băleanu, din partea Kanal D, a spus că Dogan a făcut o serie de investiții de la preluarea Radio Impuls, din luna noiembrie 2018. „Am investit 20.000 de euro în București și 10.000 de euro în Cluj, în paratură, pentru îmbunătățirea semnalului. Am investit și 100.000 de euro în noul studio de la Cluj Napoca, pentru care vom cere, în curând, autorizarea”, a spus Cătălin Băleanu.  Cesionarea frecvenței a trecut la limită, cu șase voturi pentru: Cristina Pocora, Orsolya Borsos, Ramona Sorescu, Monica Gubernat, Nicolaie Bălașa și Răsvan Popescu. Radu Herjeu și Gabriel Tufeanu au fost împotrivă, ca și la votul pentru cesionarea celolalte nouă frecvențe Impuls, din noiembrie 2018. La fel a fost și Alexandru Kocsis, care a lipsit de la discuția de la acest punct. 
https://www.paginademedia.ro/2019/07/kanal-d-ia-inca-o-frecventa-pentru-radio-impuls
 
PREVIZIUNI Zenith. Cum se vede publicitatea în România și în lume. La noi, televiziunea e de departe regina. În lume, digitalul va ajunge la jumătate din investiții
 
După doi ani de creștere accelerată, piața de publicitate din România începe să își încetinească ritmul. În 2019, Zenith România estimează o valoare de 493 de milioane de euro a pieței media, reprezentând o creștere de 7% față de anul precedent. Concluzia vine din studiul agenției de media Zenith, Advertising Expenditure Forecast, lansat astăzi, care vorbește despre ce va urma pentru industria de publicitate în următorii ani, la nivel mondial, dar și în țara noastră. În România, nicio noutate, piața este dominată de televiziune, care ia 64% din „plăcinta” publicității. Digitalul are cea mai mare rată de creștere, care se reflectă și în evoluția share-ului, de la 19% în 2019 la 22% în 2021. Paginademedia.ro prezintă în continuare,principalele concluzii din Advertising Expenditure Forecast, realizat de Zenith: În 2021, publicitatea în mediul digital va reprezenta 52% din totalul cheltuielilor de publicitate la nivel mondial, înregistrând o creștere semnificativă față de procentul de 47% estimat în 2019, arată studiul agenției de media Zenith, Advertising Expenditure Forecast. Influențată de maturizarea pietei, rata de creștere, care, până acum, se situa constant peste 15%, începe să înregistreze valori mai mici. În 2018, investițiile în digital au crescut cu 17%, dar activitatea în prima jumătate a acestui an indică o creștere anuală mai mica, de doar 12% în 2019. Până în 2021, aceasta se va reduce la 9% și va fi similară creșterii pieței globale de publicitate.
https://www.paginademedia.ro/2019/07/zenith-previziuni-in-publicitate
 
Ministerul Comunicațiilor confirmă: Infuzia de 800 milioane de euro de la Telekom, anunțată în premieră de Profit.ro, este pentru ștergerea datoriilor către grupul OTE. Pregătire pentru exit, statul nu scade
 
Operațiunea de majorare cu peste 3,7 miliarde de lei (800 de milioane de euro) a capitalului social al Telekom Romania Mobile Communications (fosta Cosmote), anunțată în premieră de Profit.ro, a fost realizată cu scopul de a șterge datoriile istorice ale companiei de comunicații către acționarul majoritar - grupul elen OTE, confirmă pentru Profit.ro Ministerul Comunicațiilor. "Ministerul Comunicațiilor și Societății Informaționale, în calitate de instituție publică abilitată să gestioneze interesele Statului Român ca acționar minoritar relevant (deținând 45,99% din acțiuni) în Telekom România Comunication (fosta Romtelecom) urmărește protejarea intereselor legitime ale statului român dar și asigurarea unor servicii de comunicații electronice, de cea mai bună calitate și la cele mai bune prețuri posibile, pentru publicul din România. În acest sens, conform celor agreate între acționari (Grupul OTE și Ministerul Comunicațiilor Societății Informaționale) majorarea capitalului social al Telekom România Comunication (fosta Cosmote) rezultă în păstrarea aceleiași structuri de acționariat, respectiv – Grupul OTE 70% și Telekom Romania 30% - dar cu eliminarea datoriilor pe care Telekom Mobile Comunication le avea față de grupul OTE", a transmis ministerul pentru Profit.ro.
https://www.profit.ro/stiri/ministerul-comunicatiilor-confirma-infuzia-800-milioane-euro-telekom-anuntata-premiera-profit-stergerea-datoriilor-catre-grupul-ote-pregatire-exit-statul-scade-19061764
 
Returul dublei FC Milsami Orhei – FCSB din turul 1 preliminar al Europa League va fi în direct la PRO TV
 
PRO TV va transmite joi, 18 iulie, de la ora 20:00, returul dintre FC Milsami Orhei și FCSB. După victoria de acasă, 2-0, FCSB e marea favorită la calificarea în turul 2 al Europa League. Cu un start perfect de sezon, două victorii din două meciuri oficiale, echipa antrenată de Bogdan Andone își propune să continue seria bună de rezultate.  Pentru a-și asigura calificarea fără emoții în turul următor, Bogdan Andone îi anunță în primul 11 și pe cei mai în formă jucători ai startului de sezon, Dennis Man, Florin Tănase și Florinel Coman. Cei mai valoroși jucători ai echipei au mult de tras în această vară. Pentru a-și atinge obiectivul impus de conducere, și anume să-și asigure locul în grupele Europa League, vicecampionii României trebuie să treacă 4 tururi preliminare.
https://tvmania.ro/returul-dublei-fc-milsami-orhei-fcsb-din-turul-1-preliminar-al-europa-league-va-fi-in-direct-la-pro-tv-260648.html
 
Ştefan Bănică jr. şi Irina Rimes, recitaluri la Cerbul de Aur 2019
 
Ştefan Bănică jr. şi Irina Rimes vor susţine recitaluri la festivalul Cerbul de Aur de la Braşov, pe 22 şi 23 august. Cu 16 discuri, peste 30 de videoclipuri şi concerte sold out în toată ţara, Ştefan Bănică jr. va reveni pe scena de la Braşov în prima seară. „Mă leagă multe amintiri frumoase de Festivalul de la Braşov, fie că am avut recitaluri sau am văzut şi am ascultat artişti internaţionali la care nici nu visam, mai ales la începutul anilor ’90”, a transmis el. „Anul acesta am răspuns cu mare plăcere invitaţiei de a susţine un recital. O să cânt alături de Rock’n roll band şi grupul vocal The 50's şi sper să fie un concert de care să se bucure toate generaţiile prezente la spectacol, dar şi telespectatorii”. Irina Rimes, care a lansat trilogia muzicală „Iubiri secrete”, va cânta în a doua seară. „Promitem să facem un show original, inspirat şi interesant”, a spus ea. Televiziunea Română, care organizează festivalul, va anunţa curând alte nume româneşti şi internaţionale care vor susţine recitaluri la Braşov.
https://www.news.ro/entertainment/stefan-banica-jr-si-irina-rimes-recitaluri-la-cerbul-de-aur-2019-1922402516002019071219062230
 
Companiile care au angajat cei mai mulţi oameni anul trecut: Profi, Bordnetze, RCS&RDS, Ford şi Pepco
 
Magazinele Profi au cea mai mare creştere a numărului mediu de salariaţi din economie, arată o analiză realizată de Economica pe baza datelor pe care le-am primit de la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului (ONRC). În top urmează producătorul japonez de echipamente electrice şi electronice pentru autovehicule Bordnetze, RCS&RDS şi uzina Ford de la Craiova, potrivit datelor primite de la ONRC, comparate de Economica.  Doar patru firme din ţară au peste 1.000 de oameni în plus pe statele de plată în 2018 faţă de 2017. Acestea sunt: magazinele Profi, producătorul de echipamente electrice şi electronice pentru autovehicule Bordnetze, RCS&RDS şi Ford Romania, arată informaţiile pe care Economica le-a primit de la ONRC. RCS&RDS SA, pe locul al treilea în top. RCS&RDS are, în medie, peste 1.200 de oameni în plus pe statele de plată în 2018 faţă de 2017, potrivit bilanţurilor depuse la Finanţe, comparate de Economica. RCS&RDS SA a încheiat anul 2018 cu afaceri nete de 3,51 de miliarde de lei, cu 5,38% mai mari decât în 2017, arată bilanţurile depuse la Finanţe, analizate de Economica. Profitul net al companiei a ajuns la 152,92 de milioane de lei în 2018 şi este cu 48% mai mic decât în 2017, potrivit bilanţurilor pe care le-am comparat.
https://www.economica.net/companiile-care-au-angajat-cei-mai-multi-oameni-anul-trecut-profi-bordnetze-rcs-rds-ford-si-pepco_171273.html
 
RĂZBOIUL din TVR scapă de sub control - Marina Almășan ACUZĂ că va fi scoasă de pe post: 'Umilințele pe care le îndur sunt greu de imaginat'
 
Conflictele dintre conducerea TVR și vedetele postului par să fi devenit o regulă. Marina Almășan, cea mai longevivă vedetă a postului public se teme că va fi scoasă de pe post după ce a avut mai multe conflicte cu directoarea Doina Gradea. ”După cum lesne vă dați seama, îndrăzneala mea de a ataca public conducerea TVR nu mă va pune într-o situație prea confortabilă. Deja mi se dă de înțeles că nu-mi voi mai găsi loc în grila de toamnă – un nou abuz fără margini! În primul rând, nu voi abandona corabia, chiar daca se scufundă, pentru că-mi iubesc prea mult televiziunea, meseria și telespectatorii! Deși umilințele pe care le îndur (și nu sunt singura) de mai multă vreme din partea Doinei Gradea și a acoliților săi sunt greu de imaginat, mă voi abține deocamdată să relatez informații despre dezastrul la care asist în instituția noastră. Eu și colegii mei vom merge pe calea oficială. Și vom discuta aceste lucruri la nivelul instituțiilor abilitate să controleze televiziunea publică. Cert este că nu sunt singurul profesionist din TVR tratat de noua conducere ca o slugă la stăpân”, a declarat Marina Almășan pentru Libertatea.
https://www.stiripesurse.ro/razboiul-din-tvr-scapa-de-sub-control-marina-alma-an-acuza-ca-va-fi-scoasa-de-pe-post-umilin-ele-pe-care-le-indur-sunt-greu-de-imaginat_1367091.html
 
Dezvăluiri EXPLOZIVE - Sorin Grindeanu a angajat două consiliere cu experință zero: fosta miss Buzău și fiica lui Paul Stănescu. Cum răspunde fostul premier
 
Dezvăluiri explozive care zguduie ANCOM! Sorin Grindeanu revine în atenția publică din cauza unor angajări controversate. Fostul premier Sorin Grindeanu, acum președinte la ANCOM, are două consiliere cu experiență zero, una fiind chiar fiica baronului PSD de Olt, fostul vicepremier Stănescu, scrie Libertatea. Este vorba despre Cătălina Miriță și Alina-Gabriela Modan, care au trăsături comune: nicio experință și legături de rudenie cu oameni puternici în stat. ătălina Miriță are 24 de ani, a fost angajată în 2019, până atunci lucrând, conform declarației de avere, la Asociația Română a Apei. CV-ul tinerei din Buzău lipsește de pe site, iar singurele mențiuni pe internet sunt, pe lângă urmarea unui master la SNSPA, succesele din cariera de model. Cătălina Miriță nu e singura consilieră precoce de la ANCOM. O altă sfătuitoare a președintelui are numai 23 de ani. O cheamă Alina-Gabriela Modan. Un nume fără rezonanță. Asta pentru că Alina-Gabriela Stănescu s-a căsătorit, cu un an în urmă, la Caracal, cu Robert Modan. Alina e fiica fostului vicepremier Paul Stănescu. Înainte să ajungă la autoritate, fiica lui Stănescu lucrase tot în curtea tatălui, la Agromec Vișina SA, companie asociată de presă cu influentul politican. Sorin Grindeanu a răspuns ieri apelurilor ziarului, însă nu a explicat în baza căror criterii și-a ales consilierele, care ar trebui să îl sfătuiască pe președintele ANCOM în administrarea și reglementarea domeniului. „Postul de președinte ANCOM e asimilat celui de ministru. Se face un cabinet. Toate consilierele pleacă atunci când pleacă și președintele. Angajarea se face pe sarcinile date de ministru, în cazul nostru președinte ANCOM”, a spus Grindeanu pentru Libertatea.
https://www.stiripesurse.ro/dezvaluiri-explozive-sorin-grindeanu-a-angajat-doua-consiliere-cu-experin-a-zero-fosta-miss-buzau_1367089.html

Topul celor mai bine plătite vedete din showbizul american. Kylie Jenner a pierdut prima poziție
Forbes a lansat Topul celor mai bine plătite vedete din showbizul american, iar anul acesta au fost câteva surprize. Deși a atras toată atenți asupra sa pentru că este cea mai tânără miliardară din lume, Kylie Jenner este pe locul al doilea.
Kylie a încasat 170 de milioane de dolari în ultimele 12 luni, mai puțin însă decât Taylor Swift, care a câștigat 185 de milioane de dolari, reușind astfel să ocupe prima poziție în topul celor mai bine plătite vedete din showbiz. Pe locul al treilea este Kanye West, care a încasat 150 de milioane de dolari anul acesta.
La 21 de ani, Kylie Jenner este cea mai tânără miliardară din lista Forbes
Top 5 cel mai bine plătite vedete din showbiz se încheie cu Lionel Messi și Ed Sheeran (127 mil. dolari Messi și 110 mil dolari Sheeran). Singurul actor aflat în top 10 este Dwayne Johnson care a câștigat aproximativ 90 de milioane de dolari.
https://www.forbes.ro/topul-celor-mai-bine-platite-vedete-din-showbizul-american-kylie-jenner-pierdut-prima-pozitie-143162

NEW MEDIA...AI...APPS...
În 2021, digitalul va depăși jumătate din totalul investițiilor în publicitate la nivel mondial
În 2021, publicitatea online va reprezenta 52% din totalul cheltuielilor de publicitate la nivel mondial, înregistrând o creștere semnificativă față de procentul de 47% estimat în 2019, arată studiul Advertising Expenditure Forecast, realizat de agenția de media ZenithInfluențată de maturizarea pietei, rata de creștere, care, până acum, se situa constant peste 15%, începe să înregistreze valori mai mici.
În 2018, investițiile în digital au crescut cu 17%, dar activitatea în prima jumătate a acestui an indică o creștere anuală mai mică, de doar 12% în 2019. Până în 2021, aceasta se va reduce la 9% și va fi similară creșterii pieței globale de publicitate.
Stimulate de dezvoltarea tehnologiilor, îmbunătățirea vitezei de conexiune și investiția susținută în content, social media și online video înregistrează cea mai mare dinamică, cu o creștere a investițiilor de 18%, respectiv 17% pe an, până în 2021.
Lansarea tehnologiei 5G, care a avut loc în aprilie, în Coreea de Sud și SUA, va genera conexiuni și interacțiuni mai rapide, facilitând experiențe mult mai avansate.
Pe celelalte canale, creșterea va fi mult mai lentă. Investițiile în paid search, care au reprezentat 37% din total digital în 2018, vor creste cu 11% în acest an și vor ajunge la 7% în 2021. În acest domeniu, inovația o va asigura voice search, care nu este încă monetizat.
Classified ads (oferte de muncă, imobiliare, vânzări mașini, etc.) încep să piardă cote de piață. Chiar dacă la nivel mondial se înregistrează o creștere a investițiilor (9% în 2018), apar din ce în ce mai multe piețe în care încep să se înregistreze scăderi. În 2021, conform estimărilor, investițiile în classified ads vor fi de doar 1,6% din totalul cheltuielilor de publicitate la nivel global.
Media tradițională rămâne favorita brand-urilor mari
Mare parte a creșterii digital-ului este generată de business-urile mici, locale, care își concentrează investițiile în Google sau Facebook, datorită soluțiilor simple și eficiente de gestionare a campaniilor, corelate cu nivelul bugetelor.
Media globală de creștere este rezultatul numărului mare de business-uri mici, prezente exclusiv în digital, și bugetelor marilor advertiseri, care investesc în mediul digital mai puțin de jumătate din bugetele lor de publicitate. În continuare, majoritatea marilor branduri își concentrează cea mai mare parte din buget în traditional media.
„Categoriile care folosesc cele mai avansate modalități de comunicare online sunt: tech, media, serviciile financiare”, declară Matt James, Global Brand President, Zenith Media. “Dar chiar și aceste categorii apelează la canalele clasice pentru campanii de awareness si consolidarea brand values”.
Publicațiile tipărite sunt în declin, locul lor fiind luat de alternativele online, care și-au revendicat atât audiența, cât și mare parte a veniturilor din publicitate.
Din 2007, anul record al încasărilor din publicitate, cu un total de 164 miliarde de dolari, print-ul este într-o continuă scădere, anul acesta înregistrând venituri de maxim 70 miliarde de dolari.
O surpriză o reprezintă însă piața de televiziune, previziunile Zenith arătând o scădere de la 184 miliarde de dolari în 2018 la 180 miliarde de dolari în 2021.
Radiourile își măresc veniturile din publicitate cu 1% annual; OOH-ul se dezvoltă din în ce mai mult, datorita rețelelor de oudoor digital, înregistrând o rată anuală de creștere de 4%, iar publicitatea în cinematografe, deși reprezintă doar 0,8% din totalul cheltuielilor globale de publicitate, înregistrează o creștere anuală de 12%, datorată în special popularității cinema-ului în China.
Investitiile in media vor crește, la nivel global, cu 4,6%
Zenith estimeaza o creștere de 4,6% în acest an, până la valoarea de 639 miliarde de dolari, Aproape jumătate din creșterea anuală provine din SUA și se datorează creșterii din digital: 15,4%. Pe locul 2, China, urmată de Marea Britanie și India.
„Anticipam de ceva vreme momentul în care clienții vor aloca mai mult de jumătate din bugetele lor în digital, dar este pentru prima dată când îl semnalăm ca atare în previziunile noastre”, spune Jonathan Barnard, Head of Forecasting la Zenith Media. „Cu toate acestea, 2021 va fi primul an în care creșterea investițiilor clienților în digital va fi single-digit”.
După doi ani de creștere accelerată, piața de publicitate din România începe să își încetinească ritmul de creștere. În 2019, Zenith România estimează o valoare de 493 milioane euro a pieței media, reprezentând o creștere de 7% față de anul precedent.
Piața din România este dominată de TV, reprezentând 64% din totalul investițiilor în media. Digitalul are cea mai mare rată de creștere, care se reflectă și în evoluția share-ului, de la 19% în 2019 la 22% în 2021.
https://www.forbes.ro/2021-digitalul-va-depasi-jumatate-din-totalul-investitiilor-publicitate-la-nivel-mondial-143184

Ce funcționalități noi aduce Yango pe piața românească de e-hailing, odată cu lansarea în București
După lansarea în București, aplicația digitală de e-hailing Yango introduce o serie de funcționalități noi, unice pe piața de profil din România, transmit reprezentanții companiei.
Principalul avantaj competitiv al Yango, enunțat de liderii serviciului constă în expertiza tehnologică. Pe lângă opțiunile uzuale ale serviciilor de e-hailing precum comanda unei călătorii cu mai multe destinații, afișarea prețului exact al cursei în momentul în care utilizatorul introduce punctul de destinație sau partajarea traseului cu prietenii astfel încât aceștia să poată urmări în timp real parcursul călătoriei, aplicația Yango dispune de o serie de funcționalități noi.
Comanda mai multor călătorii simultan, de pe același telefon
Prin intermediul aplicației Yango, utilizatorii au posibilitatea de a comanda până la trei mașini în același timp de pe un singur dispozitiv mobil. Funcția este extrem de utilă, de exemplu, pentru un grup de prieteni sau pentru mai mulți membri ai familiei.
Pentru a comanda mai multe călătorii de pe același telefon, utilizatorul trebuie să aleagă opțiunea “Mai comandați o mașină”, care devine activă pe ecranul telefonului când aplicația începe să caute prima mașină. Apoi, pe ecran vor apărea mici ferestre cu informații despre statusul călătoriilor, timpul de sosire al mașinilor și alte detalii despre fiecare călătorie.
Rezervarea unei călătorii pentru o altă persoană
Cei care au încercat acest lucru în trecut știu că procedura nu se limitează doar la introducerea a două adrese în aplicație. În practică, tot procesul este mult mai anevoios: trebuia sunată persoana care va fi preluată, comunicate datele mașinii comandate, timpul de sosire al acesteia, prețul cursei și alte detalii necesare.
În cazul aplicației Yango, utilizatorii au posibilitatea de a comanda o mașină altei persoane, cum ar fi un părinte sau un prieten, în cel mai simplu și confortabil mod. Opțiunea “Cursă pentru o altă persoană” poate fi accesată din meniul “Preferințe”, disponibil în ecranul de comandă sau apăsând direct butonul “O altă persoană”, dacă este selectată o altă adresă de preluare decât locația actuală. Utilizatorul este invitat să selecteze persoana de contact din agenda telefonului sau să introducă manual numărul de telefon al acesteia. Toate detaliile cursei vor fi transmise direct pasagerului prin SMS.
Traducerea automată a conversației cu șoferul în chat
Utilizatorii au disponibile opțiunile de apelare sau conversație în chat cu șoferul. O funcționalitate utilă, în special pentru expați sau turiști, este traducerea în timp real a conversației din chat, activată automat în cazul în care setările de limbă ale dispozitivelor mobile ale utilizatorului și șoferului nu sunt aceleași. Această opțiune este valabilă pentru circa 100 de limbi.
Partajarea locației în timp real cu șoferul
Toate aplicațiile populare au nevoie de acces la anumite funcții din telefon pentru asigurarea funcționalității lor optime și a unei experiențe adecvate pentru utilizator. De exemplu, este nevoie de acces la GPS pentru a găsi cel mai potrivit punct de îmbarcare – locul exact unde ar trebui să trimită o mașină utilizatorului. Dar în cazul Yango acest lucru nu este obligatoriu. Dacă se refuză accesul permisiunii la datele privind locația, se poate introduce manual adresa punctului de îmbarcare la care se dorește să se comande o mașină.
Vezi și: Yango, o nouă aplicație digitală de e-hailing a intrat pe piața din România. De la cât pornește prețul unei călătorii?
Același lucru este valabil și pentru alte permisiuni: dacă nu se dorește să se ofere o anumită permisiune (sau chiar nicio permisiune), se poate refuza accesul pur și simplu. Aplicația va continua să funcționeze și se vor putea plasa comenzi în mod obișnuit.
Dacă utilizatorul dorește să activeze permisiunea de acces a aplicației Yango la geolocație și să beneficieze de un plus de precizie privind locația de îmbarcare, butonul glisant “Permiteți-i șoferului să vadă unde vă aflați” va apărea pe ecran imediat ce comandă o călătorie. În mod obișnuit, șoferul se concentrează să ajungă la adresa introdusă în aplicație sau punctul setat de utilizator pentru preluare. Dacă însă pasagerul se află într-o zonă aglomerată, precum o piață, lângă un aeroport, sau pur și simplu a fost nevoit să se deplaseze de la punctul inițial de comandă, șoferul va avea nevoie de câteva clarificări. De aceea, aplicația Yango oferă utilizatorilor posibilitatea de a partaja în timp real locația lor exactă cu șoferul.
Odată intrat în mașină, funcția se va dezactiva automat și aplicația nu va mai afișa șoferului geolocația utilizatorului. Funcția devine din nou activă doar la comanda unei noi călătorii și poate fi oricând dezactivată prin glisarea înapoi a butonului.
“Inovația tehnologică este cea care ne diferențiază de competitori, iar funcționalitățile pe care Yango le aduce în premieră pe piața de e-hailing din România nu fac decât să faciliteze misiunea noastră de a oferi experiența unei călătorii de calitate cu mașina, la un preț accesibil. Din feedback-ul pe care îl avem până în prezent, observăm că aceste opțiuni unice ale aplicației au fost descoperite și bine primite de către utilizatorii noștri și, în acest sens, plănuim să implementăm noi funcții curând”, a declarat Andrei Voicu, Director Regional Yango pentru România și Republica Moldova.
Potrivit companiei, una dintre funcționalitățile care vor fi disponibile în curând pentru utilizatorii din București este cea a punctelor alternative de îmbarcare, o opțiune care ajută la reducerea costului cursei. Acestea pot apărea pe hartă în vecinătatea locației utilizatorului și reprezintă puncte în care șoferul poate ajunge mai repede. De exemplu, șoferul nu va mai fi nevoit să vireze pe o stradă aglomerată, unde există riscul de blocaj în trafic, în timp ce în multe dintre cazuri este suficient ca utilizatorul doar să traverseze o stradă sau să parcurgă o distanță foarte scurtă, pe baza sugestiilor aplicației.
https://www.forbes.ro/ce-functionalitati-noi-aduce-yango-pe-piata-romaneasca-de-e-hailing-odata-cu-lansarea-bucuresti-142888

Nokia va lansa un nou smartphone cu un design surprinzător: Nokia Daredevil | FOTO
Nokia urmează să lanseze un nou smartphone care va avea un design cel puțin surprinzător. Nokia Daredevil, care nu este numele oficial al telefonului cu trei senzori foto aranjați sub forma unui pătrat, dar integrați într-un modul circular.
Telefonul vine echipat cu un senzor de 48 de megapixeli, dezvăluie jurnaliștii de la GSM Arena. Fotografiile postate de un utilizator Baidu ilustrează un device care păstrează notch-ul frontal și sistemul de operare Android cu toate serviciile Google încorporate, dar și interfața camerei care este aproape neschimbată.
În partea de jos putem vedea un port USB-C, iar în partea stângă este un buton dedicat, cel mai probabil, Google Assistant.
Senzorul de amprentă este poziționat pe spatele telefonului, iar asta înseamnă că ecranul va fi unul LCD, detaliu care îl face pe Nokia Daredevil să urce spre vârful zonei mid-range. Cel mai probabil, acesta va avea un procesor Snpdragon 710 sau un chipset Snapdragon 730. Potrivit zvonurilor și informațiilor scurse în presă despre Nokia Daredevil spun că telefonul ar putea să debuteze pe piață cu numele de Nokia 5.2.

https://www.forbes.ro/nokia-va-lansa-un-nou-smartphone-cu-un-design-surprinzator-nokia-daredevil-foto-143141
(MEDIA EXPRES)


Dacă tot ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici




Revista MEDIA EXPRES ediția curentă
Gratuit online, doar un click: Most recent issue of monthly Media Expres 1st Cover


Anuarul MEDIA EXPRES cu ediția 2023-2024 este online!
Gratuit online, doar un click: Latest issue Media Expres YEARBOOK 1st Cover




Abonamentele la știrile MEDIA EXPRES va oferă acces la Alerta Știri! pe e-mail, Anuarul Media Expres și zilnic la REVISTA PRESEI, cu ultimele știri media, tv și comunicații, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știri verificate, la liber, pentru toți cei interesați de programe TV, radio, conținut online, cablu, comunicații, audiovizual și film (cinematografie). Noi ținem în arhivă istoria audiovizualului. Click aici pentru prima nostră știre online, când foarte puține dintre marile ziare și reviste nici nu se gândeau la versiuni digitale și la prezența pe web.

Pentru abonamente click aici




© 2001 -  Media Expres SRL