×

Revista presei -- Data și ora publicării: 25.07.2019 19:52:37

REVISTA PRESEI / 25 iul 2019 /




Guvern: Licenţa frecvenţelor radio pentru programele publice de radiodifuziune, extinsă până la 2025
Filmările pentru primul episod din prequel-ul „Game of Thrones”, finalizate. HBO analizează dacă va produce un sezon întreg
MediaSind TVR cere conducerii televiziunii publice explicaţii privind cheltuielile de publicitate pentru Cerbul de Aur
Cât a câștigat Pro TV din publicitate în șase luni? Dar de la cabliști? România, singura țară CME cu profit în scădere
ANALIZĂ ZF. Topul celor mai mari 20 de companii de distribuţie IT&C după cifra de afaceri din 2018. Cei mai mari jucători din piaţa de distribuţie au lucrat anul trecut cu o marjă a profitului net de doar 1%
Afacerile Orange România au scăzut cu 2,4% în trimestrul al doilea, dar numărul clienţilor a crescut cu 2%
Telefoanele compatibile cu 5G vor reprezenta doar 6% din piaţă anul viitor, dar vor ajunge la peste 50% în 2023
"The Dead Don't Die", de Jim Jarmusch, deschide Festivalul Anonimul 2019
„Colectiv” al lui Alexander Nanau, despre urmările incendiului din clubul bucureştean, prezentat la Festivalul de Film de la Veneţia
Comisia Federală de Comerţ din SUA aplică oficial o amendă record de 5 miliarde de dolari pentru gigantul Facebook


Guvern: Licenţa frecvenţelor radio pentru programele publice de radiodifuziune, extinsă până la 2025
Executivul a adoptat, miercuri, un proiect de ordonanţă care extinde, de la 31 august 2019 la 31 decembrie 2025, perioada de valabilitate a licenţei de utilizare a frecvenţelor radio pentru transmiterea terestră a programelor publice de radiodifuziune. „Prin acest proiect de ordonanţă se extinde perioada de valabilitate a licenţei de utilizare a frecvenţelor radio pentru transmiterea terestră a programelor publice de radiodifuziune în benzile de unde lungi (148,5 – 283,5 kHz), unde medii (526,5 1606,5 kHz), unde scurte (2,3 – 26,1 MHz) şi unde ultrascurte (88-108 MHz), de la data de 31.08.2019 (stabilită prin aliniatul 2 al articolului unic al Ordonanţei Guvernului nr. 21/2016), până la data de 31.12.2025, motivată de necesitatea de a nu apărea sincope în difuzarea terestră a programelor publice de radiodifuziune, inclusiv pentru românii din afara graniţelor României”, arată nota de fundamentare a actul normativ adoptat, miercuri, de Guvern. Modificarea a fost adoptată printr-o ordonanţă privind prorogarea unui termen prevăzut în OUG 18/2015 privind stabilirea unor măsuri necesare pentru asigurarea tranziţiei de la televiziunea analogică terestră la televiziunea digitală terestră şi implementarea serviciilor multimedia la nivel naţional, cu modificările şi completările ulterioare.
https://www.mediafax.ro/cultura-media/guvern-licenta-frecventelor-radio-pentru-programele-publice-de-radiodifuziune-extinsa-pana-la-2025-18248239
 
Filmările pentru primul episod din prequel-ul „Game of Thrones”, finalizate. HBO analizează dacă va produce un sezon întreg
 
Filmările pentru primul episod din ce ar putea fi un serial prequel al „Urzeala tronurilor/ Game of Thrones” au fost finalizate în Belfast (Irlanda de Nord), iar directorul de programe al HBO s-a arătat încântat de ce a văzut, scrie Reuters. Conducerea HBO va evalua episodul şi va decide dacă reţeaua va realiza un sezon întreg. Casey Bloys, directorul de programe al reţelei deţinute de AT&T, a spus: „Arată chiar bine. Distribuţia a fost minunată”. Serialul „Game of Thrones” s-a încheiat, după al optulea sezon, în mai 2019. Ultimul sezon a primit critici împărţite, iar aproximativ 1,7 milioane de persoane au semnat o petiţie prin care cereau refacerea lui. Bloys a dat asigurări că modul de abordare a prequelului de către companie nu a fost influenţat de controversă. Petiţia a arătat „mult entuziasm şi pasiune pentru show”, a spus Bloys, dar „nu a fost ceva la care să ne gândim serios”.
Acţiunea prequel-ului, care încă nu a primit un nume, are loc cu 8.000 de ani înainte de cea din „Game of Thrones”. El a fost creat de scenarista britanică Jame Goldman împreună cu scriitorul George R.R. Martin a cărui serie de romane „A Song of Ice and Fire” stă la baza serialului GOT. Din distribuţie face parte australianca Naomi Watts. „Game of Thrones” a primit 32 de nominalizări pentru premiile Primetime Emmy care vor fi acordate pe 21 septembrie.
https://www.news.ro/cultura-media/filmarile-pentru-primul-episod-din-prequel-ul-game-of-thrones-finalizate-hbo-analizeaza-daca-va-produce-un-sezon-intreg-1922403025222019071119070201
 
MediaSind TVR cere conducerii televiziunii publice explicaţii privind cheltuielile de publicitate pentru Cerbul de Aur
 
Sindicatul Român al Jurnaliştilor - Filiala MediaSind TVR a depus miercuri, în baza Legii nr.544/2001, o cerere prin care solicită conducerii TVR explicaţii referitoare la decizia Comitetului Director din 17 iulie 2019 privind plata unor vloggeri şi influenceri pentru a promova Cerbul de Aur. Membrii sindicatului spun că au aflat din presa centrală că TVR vrea să promoveze festivalul de la Braşov plătind vloggeri şi influenceri şi că în şedinţa din 17 iulie a fost hotărât: „Se aprobă încheierea unui contract privind achiziţia de servicii de realizare concept de creaţie şi comunicare, inclusiv execuţie şi implementare copy-uri pentru promovarea Festivalului Cerbul de Aur 2019". Ei au adresat trei întrebări conducerii televiziunii publice: „1. De ce aţi decis, în lipsa partenerului social, încheierea unui Contract privind achiziţia de servicii realizare concept de creaţie şi comunicare? 2. În ce constau aceste servicii  şi care este bugetul alocat? 3.De ce nu sunt folosite resursele umane din TVR, inclusiv specialiştii Serviciului IT şi Serviciul Marketing?”. Filiala MediaSind TVR a solicitat conducerii TVR să răspundă la aceste întrebări în termen de 10 zile. „Din păcate, nu este prima dată când există suspiciuni privind cheltuirea discreţionară a banului public. Semne de întrebare privind modul în care a fost folosit bugetul alocat ediţiei de anul trecut a festivalului Cerbul de Aur, au fost formulate şi în Camera Deputaţilor care, în data de 20 februarie 2019, a votat în plen constituirea unei comisii de anchetă pentru cercetarea acestor cheltuieli, după ce 7 membri ai Consiliului de Administraţie au reclamat Comisiilor de Cultură ale Parlamentului lipsa de transparenţă a preşedintelui – director general SRTv, Doina Gradea  în cheltuirea banilor publici”, se mai arată în comunicatul publicat miercuri pe site-ul sindicatului. Cea de-a 19-a ediţie a festivalului Cerbul de Aur va avea loc în perioada 22 - 25 august, în Piaţa Sfatului din Braşov.
https://www.news.ro/cultura-media/mediasind-tvr-cere-conducerii-televiziunii-publice-explicatii-privind-cheltuielile-de-publicitate-pentru-cerbul-de-aur-1922401124002019072119069756
 
Cât a câștigat Pro TV din publicitate în șase luni? Dar de la cabliști? România, singura țară CME cu profit în scădere
 
Pro TV a încasat din publicitate, în primele șase luni, 63 de milioane de dolari. Anul trecut, pe aceeași perioadă, în vistieria postului de televiziune intrau 70,2 milioane de dolari. După suma în dolari, scăderea este de peste 10%. Dacă luăm în calcul evoluția cursului, cu alte cuvinte, după încasările în lei, scăderea este de 2% (lei mulți în fața unui dolar "mai scump"). De unde acest minus? Câteva domenii au fost afectate de Ordonanța 114 (care prevedea, printre altele, o taxă 3% din cifra de afaceri pe anumite activități). Băncile, telecomunicațiile și enerigia au redus motoarele în materie de investiții. Raportul CME explică: "Piața de publicitate din România a scăzut cu 2% în primele șase luni din 2019, comparativ cu prima jumătate a anului precedent. Scăderea pieței vine după impactul reglementărilor fiscale asupra unor domenii, precum telecomunicațiile și băncile." Evoluția veniturilor de publicitate a fost diferită în primul și în al doilea trimestru. Scăderea a fost mai mare în primele trei luni din 2019. Atunci s-a văzut puternic impactul Ordonanței 114. În aprilie-iunie, Pro TV a recuperat. De ce? "Creșterea investițiilor în publicitate în apropierea sărbătorilor de Paște și creșterea prețului reclamelor TV." Raportul vorbește de o "creștere semnificativă" a prețului reclamelor. Estimările CME sunt optimiste: "Investițiile în publicitate în domeniile afectate de taxe au început să își revină în cel de-al doilea trimestru din 2019. Estimăm că trendul va fi același și în a doua jumătate a anului. Estimăm că scăderea din prima jumătate de an va fi contracarată de revenirea clienților afectați de taxă, dar și de investițiile companiilor din alte domenii de publicitate." 2. Banii de la cabliști: peste 22 de milioane de dolari - Pro TV a încasat de la cabliști, în prima jumătate a anului, peste 22 de milioane de dolari. Anul trecut erau 23,3 milioane de dolari. În dolari, este o scădere de 5%. Dacă luăm în calcul cursul valutar și ne raportăm la încasările în lei, este chiar un plus (de 3,3%). Diferența vine din creșterea puterii dolarului în raport cu Leul românesc. De ce este acest plus, în lei? Este vorba de o "Creștere a numărului de abonați", precizează raportul CME. Plusul de abonați vine din noile cartiere rezidențiale.
3. Alte venituri, care includ și încasările online - Raportul CME vorbește de încasări de 1,88 milioane de dolari la capitolul Other Revenues (capitol care include și încasările din publicitate online). Anul trecut, în primele șase luni erau 1,94 milioane. În dolari, este o scădere de 3%. Luând în calcul cursul de schimb și evoluția după încasările în lei, este un plus de 5,1%. (după cum am explicat, diferența vine din puterea dolarului - sunt mai mulți lei, dar dolarul este mai "scump"). 4. OIBDA - Trăgând linie, Profitul operațional înainte de depreciere și amortizare, adică OIBDA, a fost, în România, pe primele șase luni din 2019, de 42,8 milioane de dolari, față de 43,1 pe prima jumătate a anului trecut. O ușoară scădere, în dolari (0,7%), dar un plus, după valoarea OIBDA în lei (8,15%).
https://www.paginademedia.ro/2019/07/cat-a-castigat-pro-tv-din-publicitate-in-sase-luni-dar-de-la-cablisti-romania-singura-tara-cme-cu-profit-in-scadere
 
ANALIZĂ ZF. Topul celor mai mari 20 de companii de distribuţie IT&C după cifra de afaceri din 2018. Cei mai mari jucători din piaţa de distribuţie au lucrat anul trecut cu o marjă a profitului net de doar 1%
 
Cifra de afaceri cumulată a celor mai mari 20 de jucători de pe piaţa locală de distribuţie IT&C a crescut în 2018 cu 13%, la 3,8 mld. lei (808 mil. euro), cu un profit net cumulat de 25,4 mil. lei, în scădere cu 54% faţă de anul precedent, arată o analiză realizată de ZF pe baza datelor raportate de companii la Ministerul Finanţelor Publice. Marja de profit la nivelul celor 20 companii a fost de doar 1% din cifra de afaceri, conform sursei citate. Vârful clasamentului a înregistrat mai multe schimbări faţă de anul precedent: subsidiara grupului leton Elko a coborât pe locul patru, locul doi fiind preluat de Ingram Micro, parte a grupului HNA Technology din China, iar pe locul 5 a căzut de pe 4 subsidiara grupului cipriot Asbis.
https://www.zf.ro/zf-24/analiza-zf-topul-celor-mari-20-companii-distributie-it-c-dupa-cifra-afaceri-2018-cei-mari-jucatori-piata-distributie-au-lucrat-anul-trecut-marja-profitului-net-1-18248439
 
Afacerile Orange România au scăzut cu 2,4% în trimestrul al doilea, dar numărul clienţilor a crescut cu 2%
 
Orange România a realizat, în n intervalul aprilie-iunie, o cifră de afaceri în valoare de 268,5 milioane de euro, în scădere cu 2.4% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în principal pe fondul modificării tarifelor de interconectare pentru apelurile de voce mobilă (Mobile Termination Rates) și al scăderii ușoare a vânzărilor de echipamente, comparativ cu cel de-al doilea trimestru din 2018. La 30 iunie 2019, Orange România oferea servicii mobile, fixe și TV pentru 10.736.700 de clienți, în creştere cu aproximativ 2% comparativ cu finalul T2 2018. Serviciile fixe au continuat evoluția pozitivă din trimestrele anterioare. Astfel, la finalul lunii iunie, serviciul de televiziune prin cablu și satelit, Orange Home TV, număra peste 528.000 clienți, în creștere cu 17% faţă de T2 2018, iar serviciile fixe în bandă largă aveau 317.700 de clienți, în creștere cu 35% față de aceeași perioadă din 2018. Orange a continuat şi în acest trimestru investițiile în infrastructură, ritmul extinderii acoperirii 4G ramânând constant. Astfel, la finalul lunii iunie, 97.15% din populația țării și 100% din cea urbană avea acces la cea mai extinsă reţea 4G din România. De asemenea, Orange a oferit în trimestrul al doilea conectivitate suplimentară 4G+ pentru aproape 1.5 milioane de români. La finalul lunii iunie, locuitorii din peste 1.000 de noi localităţi şi oraşe aveau acces la viteze de până la 500 Mbps, acoperirea 4G+ ajungând la 51.98% din populația țării.
https://www.economica.net/afacerile-orange-romania-au-scazut-cu-2-4prc-in-trimestrul-al-doilea-dar-numarul-clientilor-a-crescut-cu-2prc_171833.html
 
Telefoanele compatibile cu 5G vor reprezenta doar 6% din piaţă anul viitor, dar vor ajunge la peste 50% în 2023
 
La începutul acestui an, operatorii de telefonie mobilă au lansat servicii de 5G în unele părți din SUA, Coreea de Sud, Elveția, Finlanda și Regatul Unit, iar la Bucureşti - Digi şi Vodafone. Însă, va dura câţiva ani pentru ca operatorii să-și extindă acoperirea de 5G şi în afara orașelor mari. Până în 2020, Gartner estimează că 7% dintre furnizorii de servicii de comunicații globale vor avea un serviciu 5G wireless viabil comercial. Acest lucru va marca un progres semnificativ a reţelei de mare viteză 5G. În prima jumătate a anului 2019, câțiva producători de telefoane au lansat pe piaţă smartphone-uri cu 5G. Pentru a îmbunătăți vânzările în scădere, producătorii de telefoane mobile încearcă să introducă anul viitor telefoane cu 5G mai accesibile. "În 2020, telefoanele compatibile cu 5G vor reprezenta 6% din totalul vânzărilor de telefoane. Pe măsură ce acoperirea serviciului 5G va crește, experiența utilizatorului se va îmbunătăți, iar prețurile vor scădea. Saltul va avea loc în 2023, când ne așteptăm ca telefoanele 5G să reprezinte 51% din vânzări", a spus Ranjit Atwal, director de cercetare la Gartner. În ceea ce priveşte abonamentele 5G, un raport al companiei Ericksson a arătat că în 2024, acestea vor ajunge la 1,9 miliarde, cu 400 de milioane în plus faţă de cât estimase anterior.
https://www.economica.net/telefoanele-compatibile-cu-5g-vor-reprezenta-6prc-din-piata-anul-viitor-si-peste-50prc-in-2023_171492.html
 
"The Dead Don't Die", de Jim Jarmusch, deschide Festivalul Anonimul 2019
 
Cel mai nou lungmetraj al regizorului Jim Jarmusch, "The Dead Don't Die", inclus în competiţia oficială la Cannes 2019, va deschide cea de-a 16-a ediţie a Festivalului Internaţional de Film Independent Anonimul, care are loc în perioada 5 - 11 august, în Sfântu Gheorghe, în Delta Dunării. Cel de-al 13-lea lungmetraj al regizorului Jim Jarmusch, reprezentant de marcă al cinematografiei americane independente şi câştigător a cinci premii la Festivalul de la Cannes de-a lungul carierei, este o comedie cu zombi ce beneficiază de o distribuţie de excepţie: Bill Murray, Adam Driver, Tilda Swinton, Chloe Sevigny, Steve Buscemi, Danny Glover, Rosie Perez, Selena Gomez, RZA, dar şi muzicienii Tom Waits şi Iggy Pop. Competiţia de lungmetraje de la Anonimul 2019, selectate de Ludmila Cvikova, reuneşte şase titluri: "Working Woman" (regia Michal Aviad, Israel, 2018), "The Best of Dorien B." (regia Anke Blondé, Belgia, 2019), "Transnistra" (regia Anna Eborn, Suedia - Danemarca - Belgia, 2019), "The Father" (regia Kristina Grozeva, Petar Valchanov, Bulgaria - Grecia, 2019), "Tehran: City of Love" (regia Ali Jaberansari, Iran - Marea Britanie - Olanda, 2019) şi "Monştri." (regia Marius Olteanu, România, 2019). Nici concertele Anonimul nu lipsesc din programul acestei ediţii, Muse Quartet, Karpov not Kasparov, Sinicika - Grupul Vocal al Comunităţii Ruşilor Lipoveni din Mila 23 şi Gojira cu Planet H fiind artiştii ce vor urca pe scena din Green Dolphin Camping, potrivit unui comunicat remis MEDIAFAX de organizatori.
https://www.mediafax.ro/cultura-media/the-dead-don-t-die-de-jim-jarmusch-deschide-festivalul-anonimul-2019-18247769
 
„Colectiv” al lui Alexander Nanau, despre urmările incendiului din clubul bucureştean, prezentat la Festivalul de Film de la Veneţia
 
Documetarul „Colectiv” al lui Alexander Nanau a fost selectat în afara competiţiei la Festivalul de Film de la Veneţia 2019, care va avea loc în perioada 28 august - 7 septembrie. Preşedintele Festivalului de Film de la Veneţia, Paolo Barrata, care a spus despre film că este o prezentare a corupţiei din România, şi directorul Alberto Barbera au anunţat joi selecţia ediţiei cu numărul 76. Câştigator la CNC şi finanţat de Luxembourg Film Fund, filmul lui Alexander Nanau (cunoscut pentru „Toto şi surorile lui”) a început o dată cu incendiul din clubul Colectiv (2015) şi a continuat cu tot ce a urmat: proteste care au dus la căderea guvernului Victor Ponta, demisia lui Gabriel Oprea din Parlament, guvernarea Cioloş, apariţia în postura de ministru a lui Vlad Voiculescu (personajul absent din „Reţeaua”, documentarul lui Claudiu Mitcu din 2015), potrivit docuart.ro. În afara concursului vor fi prezentate documentare şi filme de ficţiune. Între ele, filmul-concert al lui Roger Waters „Us+Them”, documentarele „Citizen K”, de Alex Gibney (Marea Britanie, SUA), despre Rusia de astăzi şi Vladimir Putin, şi „State Funeral” al lui Sergei Loznitsa. Cineastul spaniol Pedro Almodóvar şi actriţa britanică Julie Andrews vor primi trofee Leul de Aur pentru întreaga activitate.
https://www.news.ro/entertainment/colectiv-al-lui-alexander-nanau-despre-urmarile-incendiului-din-clubul-bucurestean-prezentat-la-festivalul-de-film-de-la-venetia-1922404425002019071219070291
 
Comisia Federală de Comerţ din SUA aplică oficial o amendă record de 5 miliarde de dolari pentru gigantul Facebook
 
Comisia Federală de Comerţ din SUA (FTC) a anunţat oficial o amendă de 5 miliarde de dolari pentru gigantul american Facebook, reprezentând o înţelegere legală după ce autoritatea a lansat o investigaţie asupra politicilor de privacy ale companiei, potrivit CNBC. Acţiunile gigantului american erau în scădere miercuri la ora 17.00 cu 1,3%, şi se tranzacţionau pe Nasdaq la valoarea de 199 dolari, la o capitalizare de piaţă de circa 570,5 miliarde dolari. Amenda este cea mai mare pe care FTC a aplicat-o vreodată unei companii de tehnologie. Până acum recordul era deţinut de Google care a primit în 2012 o amendă de 22,5 milioane dolari pentru practicile cu privire la privacy. Sancţiunea de 5 miliarde dolari împotriva Facebook reprezintă aproximativ 9% din veniturile companiei pe anul 2018. FTC a început să investigheze Facebook în martie 2018 după scandalul Cambridge Analytica care a afectat 87 milioane de utilizatori ai Facebook. Agenţia voia atunci să vadă dacă Facebook a încălcat termenii unei înţelegeri anterioare – prin care compania era forţată să le ofere utilizatorilor indicaţii clare atunci când datele lor sunt împărţite cu terţi. În acelaşi timp, Autoritatea de Supraveghere Financiară din SUA (SEC) a anunţat miercuri încă o amendă de 100 milioane dolari pentru compania Facebook, pe fondul unor acuzaţii conform cărora Facebook a transmis date înşelătoare referitor la modul în care gestionează datele utilizatorilor.
https://www.zf.ro/business-hi-tech/comisia-federala-de-comert-din-sua-aplica-oficial-o-amenda-record-de-5-miliarde-de-dolari-pentru-gigantul-facebook-18248137
(MEDIA EXPRES)


Dacă tot ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici




Revista MEDIA EXPRES ediția curentă
Gratuit online, doar un click: Most recent issue of monthly Media Expres 1st Cover


Anuarul MEDIA EXPRES cu ediția 2023-2024 este online!
Gratuit online, doar un click: Latest issue Media Expres YEARBOOK 1st Cover




Abonamentele la știrile MEDIA EXPRES va oferă acces la Alerta Știri! pe e-mail, Anuarul Media Expres și zilnic la REVISTA PRESEI, cu ultimele știri media, tv și comunicații, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știri verificate, la liber, pentru toți cei interesați de programe TV, radio, conținut online, cablu, comunicații, audiovizual și film (cinematografie). Noi ținem în arhivă istoria audiovizualului. Click aici pentru prima nostră știre online, când foarte puține dintre marile ziare și reviste nici nu se gândeau la versiuni digitale și la prezența pe web.

Pentru abonamente click aici




© 2001 -  Media Expres SRL