×

Revista presei -- Data și ora publicării: 07.08.2019 12:11:37

REVISTA PRESEI / 5 aug 2019 /




Pro TV - bani de la stat și pentru serialul "Profu'"
Topul televiziunilor pentru copii și tineret cu cele mai mari audiențe – IULIE 2019
Topul televiziunilor cu cele mai mari audiențe la nivel urban – IULIE 2019
Publicitatea respiră adânc
Antena 1 pregăteşte un serial de comedie: „O satiră a realităţii din administraţia locală a oraşelor mici“
De unde se informează românii: care sunt cele mai urmărite jurnale de ştiri
Emil Rengle, în juriul noului show de la Kanal D
Cum a “furat” Antena 1 serialul Las Fierbinți de la Pro TV
Era şi timpul: Apple va lansa în 2020 trei modele noi de Iphone compatibile cu reţeaua 5G
DIVA difuzează „Premisa unui dezastru” (Departure), o miniserie cu Archie Panjabi și Christopher Plummer în rolurile principale
Kanal D va difuza un nou serial turcesc începând din această toamnă, „Lacrimi la Marea Neagră”
In memoriam Cătălina Buzoianu, la TVR
Serialul "The Butcher: Întrecerea măcelarilor", în premieră la History
AUDIENȚE. România TV a dat cele mai urmărite talk show-uri, Antena 3 a avut cele mai multe emisiuni din top
Hamilton, Bottas sau Raikkonen turează motoarele: Formula 1 se vede și la Look Plus
Timeless Drama Channel, canal dedicat serialelor și filmelor turcești, lansat oficial în România. Unde se va vedea
Dragoș Pătraru pregătește un proiect video despre sănătate și nutriție. Starea Nației revine azi cu un nou sezon
Marele pariu Netflix: The Irishman, un film ce-i reunește pe Robert De Niro, Al Pacino și Joe Pesci, sub bagheta lui Martin Scorsese. Detaliile producției
Guvernul interzice achiziția de servicii de telefonie mobile pentru angajați în tot sistemul public, cu o singură excepție: demnitarii
Facebook, puterea comunității. „De doi ani, Mark Zuckerberg a reorientat direcțiile și misiunea Facebook ”


Pro TV - bani de la stat și pentru serialul "Profu'"

Pro TV va primi bani de la guvern și pentru serialul "Profu'", potrivit tabelului, actualizat luni de Comisia de Prognoză, cu proiectele cinematografice pentru care s-a cerut ajutor de la stat. Pentru acest serial, Pro TV a cerut 2.245.501 lei și a primit întreaga sumă solicitată. Este al doilea proiect pentru care Pro TV primește în acest sezon ajutor de stat, după ce, luna trecută, a primit 4,2 milioane de lei pentru serialul "Vlad" - sezoanele toamnă și iarnă 2019, după cum a scris atunci Paginademedia.ro. Suma solicitată pentru "Vlad" fusese de 5.463.754 milioane de lei. Bani de la guvern a primit și compania Dream Film Production, ce realizează serialul "Sacrificiul", programat spre difuzare pe Antena 1 (ajutor de 4.895.565 lei). Nu este pentru prima dată când Pro TV a cerut bani de la stat pentru serialele sale - o acțiune similară s-a petrecut și anul trecut, cu serialul Las Fierbinți. Cererea Pro TV pentru un sezon Las Fierbinți a fost respinsă, dar cea pentru o ediție de Crăciun a fost aprobată.
https://economie.hotnews.ro/stiri-media_publicitate-23298997-pro-bani-stat-pentru-serialul-profu-39.htm

Topul televiziunilor pentru copii și tineret cu cele mai mari audiențe – IULIE 2019
În luna iulie, nișa televiziunilor pentru copii și tineret a crescut cu 0,72 puncte procentuale la nivel național, față de luna precedentă, și cu 0,31 puncte procentuale în mediul urban. O luptă foarte dură, chiar dacă sunt televiziuni pentru copii!, se duce în mediul urban, unde numai puțin de cinci televiziuni au audiențe aproape egale.
Cartoon Network este liderul televiziunilor pentru copii și tineret, cu o creștere de 3.000 de persoane la nivel național, dar cu o scădere de 2.000 în urban.
De altfel, se constată că la nivel național cota de piață a acestei nișe este de 8,04% față de 7,19% în urban. Asta înseamnă că un consum important provine de la publicul din mediul rural.
În mediul urban, sunt cinci televiziuni cu ratinguri generale foarte apropiate Boomerang (18.000), Minimax (17.000), Disney (18.000), Nickelodeon (17.000) și Disney Junior (15.000), conform măsurătorilor Kantar Media.
Nickelodeon a înregistrat cele mai mari creșteri de audiență față de iunie: majorare de 7.000 pe național și 2.000 de persoane câștigate în urban.
Și Disney Channel a avut o creștere semnificativă la nivel național (5.000 de persoane).
Minimax a pierdut 2.000 de telespectatori pe național și 1.000 în urban.
https://www.forbes.ro/topul-televiziunilor-pentru-copii-si-tineret-cu-cele-mai-mari-audiente-iulie-2019-144311

Topul televiziunilor cu cele mai mari audiențe la nivel urban – IULIE 2019
Audiențele celor mai importante televiziuni au scăzut în luna iunie, la nivel urban. Doar România TV și DigiSport au înregistrat majorări ale ratingului general față de iunie. B1 TV este a șasea televiziune în mediul urban.
Televiziunea de știri B1 TV și-a conservat audiența din iunie, în timp ce alte televiziuni fruntașe au suferit pierderi de telespectatori. Astfel, B1 TV a încheiat luna iulie pe poziția a șasea în topul urban.
Profitând de tragedia de la Caracal, România TV și-a consolidat poziția a patra în topul audienței urbane, câștigând 3.000 de orășeni. DigiSport 1 a câștigat 12.000 de persoane față de iunie. De altfel, România TV și DigiSport 1 sunt singurele televiziuni din top 15 care au cunoscut majorări ale audiențelor generale.
Iată scăderile suferite de celelalte televiziuni: Pro TV (-10.000 persoane), Antena 1 (-20.000), Kanal D (-9.000), Antena 3 (-8.000), Național TV (-4.000), Digi24 (-5.000), Realitatea TV (-2.000), TVR 1 (-27.000), Prima TV (-6.000), Antena Stars (-2.000), Cartoon Network (-2.000), Pro 2 (-2.000) și TVR 2 (-3.000).
Influența sezonului cald asupra audienței TV în mediul urban a fost mult mai puternică decât în cazul universului național.
Cele cinci televiziuni din fruntea topul urban au avut o cotă de piață de 50,41%, potrivit măsurătorilor Kantar Media. Adică, jumătate dintre orășenii care s-au uitat la televizor, în cursul lunii iulie, au urmărit unul dintre programele difuzate de Pro TV, Antena 1, Kanal D, România TV și Antena 3. Aceste cinci televiziuni controlează jumătate din audiența urbană, dintr-un total de 69 de televiziuni aflate în sistemul de măsurare Kantar Media.
https://www.forbes.ro/topul-televiziunilor-cu-cele-mai-mari-audiente-la-nivel-urban-iulie-2019-144281

Publicitatea respiră adânc
Investițiile publicitare vor crește și în acest an, atingând 485 de milioane de euro, iar în 2021 vor ajunge la nivelul anului de grație 2008, adică 540 milioane de euro.
Dar „respirația normală” a pieței de publicitate poate fi tăiată de o posibilă stagnare a economiei românești.
Ediția studiului „Media Fact Book”, realizat de Initiative, confirmă așteptările oamenilor de publicitate din România: volumul de publicitate a crescut în 2018 și sunt semne clare că „marșul” va continua și în următorii ani. „Media Fact Book” (MFB), raport ajuns la cea de-a XXIII-a ediție, arată că investițiile publicitare din România (televiziune, internet, radio, print și outdoor) au fost de 454 milioane de euro în 2018, în creștere cu 10% față de anul precedent. Este o creștere procentuală mai mică decât cea din 2017 (13%).
Majorarea investițiilor de anul trecut a avut drept cauză creșterea economiei și, implicit, a consumului populației, care au încurajat clienții publicitari să-și crească bugetele de marketing. Probabil că oamenii de publicitate au simțit în cifrele lor de afaceri înviorarea investițiilor, dar creșterea de 10%, anunțată de MFB este cea mai bună veste a acestui început de vară. Mai mult, raportul estimează că, în acest an, bugetul total de publicitate va depăși pragul de 485 de milioane de euro. Cu un pas de creștere mai moderat de 5% YOY, rata va depăși 500 de milioane de euro în 2020 și va atinge volumul lui 2008 în anul 2021. Dar până atunci, multă sudoare va curge pe tâmplele oamenilor de publicitate!
Alexandra Olteanu, Managing Director la Initiative, exclude posibilitatea apariției unei crize economice, care să fractureze avântul investițiilor, dar atrage atenția asupra faptului că „economia României este pândită de riscul unei stagnări sau al unei creșteri moderate, de aceea și advertiserii sunt mai calculați cu bugetele de publicitate”. În fapt, mesajul este: să ne bucurăm de această creștere, dar nu există vreun motiv de „a deschide șampania”, moderația și precauția fiind binevenite într-o piață sensibilă la cea mai mică schimbare de direcție în economia națională. De exemplu, Ordonanța 114 adoptată de Guvernul Dăncilă, a afectat bugetele de comunicare din telecomunicații, energie, sistemul bancar și pariurile sportive. Efectele Ordonanței 114 au condus la scăderea cu 3% – 5% a bugetului total de publicitate, asta ca efect imediat, dar impactul se va resimți și în următorii ani, dacă se va menține în vigoare. Pentru anul 2019, raportul MFB estimează un volum total de 485 milioane de euro, în creștere cu 7% față de 2018.
Televiziunea rămâne suportul de promovare cu cele mai mari investiții publicitare. În 2018, bugetul de publicitate atras de piața TV a fost de 300 de milioane de euro, în creștere cu 10% față de anul precedent. Cota de piață deținută de televiziune din totalul investițiilor a fost de 66% în 2018. În acest an, estimările MFB pentru publicitatea pe televiziune sunt de 315 milioane de euro, cu o creștere de doar 5% față de 2018. Timpul mediu zilnic de vizionare TV în România, pentru publicul comercial (urban, 18 – 49 de ani), a fost în 2018 de 5,1 ore, cel mai ridicat dintre țările Europei Central și de Est. Totuși, sunt semne evidente că piața TV se contractează în favoarea industriei digitale, ca urmare a creșterilor înregistrate în utilizarea internetului și a tehnologiilor smart.
Piața de radio s-a aflat, de asemenea, pe o pantă ascendentă în 2018, ajungând la 25,7 milioane de euro, în creștere cu 3 milioane de euro față de 2017. Pentru acest an, volumul de publicitate radio se va majora cu 2 milioane de euro.
Bugetul de publicitate online a fost de 85 de milioane de euro, mai mare cu 12 milioane față de 2017. Rețelele de socializare și search-ul rămân principalii piloni în activitatea pe online. Majoritatea utilizatorilor de internet (76%) manifestă un apetit ridicat pentru conținutul video și pentru audio streaming, estimările relevând o creștere în următorii ani, pe măsură ce apar tot mai multe opțiuni de servicii. Facebook rămâne foarte popular în România, înregistrând aproape 10 milioane de utilizatori în 2018. Normele GDPR de protecție a datelor nu au redus timpul petrecut în digital și nu au oprit bugetele să ajungă în online. În 2019, MFB estimează ca piața de publicitate online va crește la 99 milioane de euro, cu 16% față de 2018.
Piața de panotaj (outdoor) și-a continuat trendul de creștere început în 2017, în ciuda măsurilor legislative, cu un procent de 5% menținut și în 2018. Alexandra Olteanu consideră că, în acest an electoral, o parte din panourile bune, cu vizibilitate și trafic mare, vor fi închiriate de partidele politice, asta în detrimentul campaniilor publicitare ale brandurilor, care au avut întotdeauna de suferit în perioada campaniilor electorale. Bugetul consumat pe outdoor este estimat să depășească 30 de milioane de euro în 2019.
Efectele crizei economice din 2008 n-au dispărut în presa tipărită din România. De atunci, când volumul de publicitate atinsese 82 de milioane de euro, printul nu și-a mai revenit. În 2018, volumul de publicitate în presă a fost de 13 milioane de euro, iar în acest an va scădea cu un milion. „Astăzi, avem câțiva supraviețuitori (meritorii) în print, care au învățat să se adapteze și au ca sursă de venituri mai multe direcții: abonamente, evenimente, online și topuri. Estimăm că acest trend va continua, printul va dezvolta proiecte speciale, pachete de publicitate online și parteneriate media ce pot contribui la redresarea afacerilor”, declară Alexandra Olteanu.
Companiile farmaceutice și de retail de medicamente și suplimente alimentare au fost cele mai active în publicitatea din România (TV, internet, panotaj, radio și print), cu un buget total de 57 de milioane de euro. Alte categorii de servicii și produse cu bugete mari au fost: servicii de comunicații mobile – 41 milioane de euro, cosmetice și produse de îngrijire – 40 milioane de euro și retail – 33 milioane de euro.
Comparativ cu țările din Europa Centrală și de Est, România stă mai bine în publicitate decât Bulgaria (242 milioane de euro) și Serbia (197 milioane de euro), dar mai slab decât Polonia (1,93 miliarde de euro), Cehia (1,85 miliarde de euro) și Ungaria (596 milioane de euro).
Dacă anul 2019 va marca o nouă creștere a publicității în România (7%), este foarte posibil că în următorii trei-patru ani creșterile să fie mai mici, dar asta nu înseamnă că piața de publicitate se va demobiliza. Orice creștere este binevenită, în orice moment.
https://www.forbes.ro/articles/publicitatea-respira-adanc-144445

Antena 1 pregăteşte un serial de comedie: „O satiră a realităţii din administraţia locală a oraşelor mici“

Antena 1 pregăteşte pentru această toamnă un nou serial de comedie, care se va numi „Mangaliţa“, anunţă reprezentanţii postului. Mangaliţa e o localitate situată undeva în provincie, într-un loc „idilic şi frumos“, în care corupţia, absurdul şi incompetenţa sunt la ele acasă. Mangaliţa e un oraş în care până şi soarele răsare doar dacă vrea... primarul, spun reprezentanţii postului. „Mangaliţa este o satiră a realităţii din administraţia locală a oraşelor mici, precum şi a societăţii din aceste oraşe. Am vrut să fim cât mai aproape de comicul involuntar al funcţionarilor publici, aşa că multe situaţii sunt inspirate din realitate. Vorbind despre personaje, este imposibil ca vreun cetăţean al României să nu fi dat nas în nas cel puţin cu o parte din personajele din Mangaliţa“, spune producătorul general Gabriel Popescu. Ca să supravieţuiască politic şi administrativ, mai exact, ca să prindă cel de-al optulea mandat consecutiv în fruntea urbei, domnul primar al Mangaliţei, Stelian Manole, trebuie să organizeze el însuşi o mică revoluţie. Astfel, viaţa locuitorilor oraşului Mangaliţa e dată peste cap de intrigile politice, administrative, mafiote şi amoroase ale anturajului extrem de colorat şi comic al domnului primar. Personajul principal al producţiei este Teo Corban, cunoscut pentru apariţiile din „A fost sau n-a fost“ şi „Ai noştri“, care joacă rolul primarului din Mangaliţa. Din distribuţie mai fac parte actorii Alex Bogdan (poliţist), Angel Popescu (lucrător la primărie), Andreea Bibiri, Alina Berzunţeanu, Ştefan Pavel, Pavel Bîrsan, Nicu Banea şi Constantin Puşcaşu. https://adevarul.ro/entertainment/tv/antena-1-pregateste-serial-comedie-o-satira-realitatii-administratia-locala-oraselor-mici-1_5d481f61892c0bb0c63a747f/index.html

De unde se informează românii: care sunt cele mai urmărite jurnale de ştiri

În luna iulie, cei mai mulţi dintre români au ales să se informeze privind jurnalele de ştiri difuzate de Pro TV şi România TV, potrivit Pagina de Media. Postul Pro TV este cel preferat de români şi conduce detaşat clasamentul audienţelor pe luna iulie, la nivel naţional. Ştirile Pro TV de la 19.00, prezentate de Andreea Esca în timpul săptămânii, au scos o medie de aproape un milion de privitori din toată ţara, scrie Pagina de Media. De asemenea, Pro TV a dat primele cinci programe, la nivel naţional: Ştirile de noapte, jurnalele de la 6.00 şi 7.00 şi programul informativ de după-amiază, de la 17.00. România TV este al doilea post preferat de români, după numărul de jurnale de ştiri prezente în top 20. Televiziunea a adunat 400.000 de privitori, în medie, notează sursa citată.
https://adevarul.ro/entertainment/tv/de-informeaza-romanii-cele-mai-urmarite-jurnale-stiri-1_5d4808ee892c0bb0c639e456/index.html

Emil Rengle, în juriul noului show de la Kanal D

Dansatorul şi coregraful Emil Rengle (28 de ani), câştigătorul „Românii au talent“ în 2018, va face parte din juriul noului show care va fi difuzat din toamnă de Kanal D, „Îmi place dansul“. Emil Rengle se alătură astfel regizoarei de teatru Beatrice Rancea şi coregrafei Cocuţei (Andra Eugenia Gheorghe), recent anunţate ca făcând parte din juriul show-ului „Îmi place dansul“, ce va fi difuzat în această toamnă la Kanal D. „Să încep colaborarea cu Kanal D este ca şi cum aş începe o nouă relaţie romantică. Eu sunt genul de om care atunci când se aruncă în ceva, o face fără rezerve, aşa că tot ce pot să vă spun este să vă ţineţi bine că aterizez! Colegi noi, producători, regizori, echipă nouă de filmare... abia aştept să îi cunosc pe toţi şi abia aştept să pornim în aventura «Îmi place dansul». Este exact emisiunea la care am visat dintotdeauna“, spune Emil Rengle.
https://adevarul.ro/entertainment/tv/emil-rengle-juriul-noului-show-kanal-d-1_5d481523892c0bb0c63a2958/index.html

Cum a “furat” Antena 1 serialul Las Fierbinți de la Pro TV
Un nou serial va rula la TV, mai exact pe Antena 1. Acțiunea are loc în Mangalița, o localitate situată în provincie, într-un loc de vis, dar unde corpuția și incompetența sunt la ele acasă. Serialul este copia fidelă a lui Las Fierbinți, care este difuzat de Pro TV. „Mangalița este o satiră a realității din administrația locală a orașelor mici, precum și a societății din aceste orașe. Am vrut să fim cât mai aproape de comicul involuntar al funcționarilor publici, așa că multe situații sunt inspirate din realitate. Vorbind despre personaje, este imposibil ca oricare cetățean al României să nu fi dat nas în nas cel puțin cu o parte din personajele din Mangalița”, spune Gabriel Popescu, producătorul general, potrivit paginadeseriale.ro. Ca să supraviețuiască politic și administrativ, mai exact, ca să prindă cel de-al optulea mandat consecutiv în fruntea urbei, domnul primar al Mangaliței, Stelian Manole, trebuie să organizeze el însuși o mică revoluție. Astfel, viața locuitorilor orașului Mangalița e dată peste cap de intrigile politice, administrative, mafiote și amoroase ale anturajului extrem de colorat și comic al domnului primar.
https://www.cancan.ro/cum-a-furat-antena-1-serialul-las-fierbinti-de-la-pro-tv-20038736

Era şi timpul: Apple va lansa în 2020 trei modele noi de Iphone compatibile cu reţeaua 5G
Apple lansează trei modele noi Iphone în 2020 compatibile cu reţeaua 5G.Potrivit unui raport realizat de un analist de la compania TF International Securities, Apple avea în plan să lanseze doar două noi telefoane compatibile 5G, urmând ca al treilea să funcţioneze pe vechiul protocol 4G. Totuşi, ultimele estimări sugerează că toate cele trei device-uri vor opera pe reţeaua 5G. Apple va intra astfel în competiţie directă cu rivalul Samsung pe segmentul terminalelor compatibile 5G. Samsung deja a lansat o serie de dispozitive care suportă reţeaua 5G. Analiştii se aşteaptă ca noile dispozitive să fie disponibile în dimensiuni noi, cu ecranul de 5,4; 6,1; respectiv 6,7 inci, adaptate pentru display-ul OLED. Noua iniţiativă Apple demarează în urma semnării unui contract de 1 miliard de dolari, prin care gigantul american a cumpărat de la Intel, modemuri pentru noile smartphone-uri. Tehnologia 5G este de aşteptat să fie cel mai mare upgrade pentru noile dispozitive Iphone, care vor veni cu microcipuri de la Qualcomm şi Samsung. Noile telefoane vor avea funcţia Touch ID integrată în ecran, şi vor include o actualizare a camerei foto 3D.
https://www.zf.ro/business-hi-tech/era-si-timpul-apple-va-lansa-in-2020-trei-modele-noi-de-iphone-compatibile-cu-reteaua-5g-18254768

DIVA difuzează „Premisa unui dezastru” (Departure), o miniserie cu Archie Panjabi și Christopher Plummer în rolurile principale
Ce s-a întâmplat cu zborul 716? Vara aceasta DIVA investighează Premisa unui dezastru (Departure), într-o miniserie de 6 episoade ce urmărește dispariția misterioasă a zborului 716, un avion de pasageri, pierdut undeva deasupra Oceanului Atlantic. Episoadele vor rula timp de 3 săptămâni, câte două în fiecare duminică, începând din 25 august, de la 20:00. Kendra Malley (interpretată de câștigătoarea premiului Emmy®, Archie Panjabi), un geniu în investigații, este desemnată de către mentorul său, Howard Lawson (interpretat de câștigătorul premiului Oscar®, Christopher Plummer), să conducă ancheta în cazul dispariției zborului 716. Kendra nu este sigură că este omul potrivit pentru o astfel de sarcină fiind încă afectată de moartea recentă a soțului său, în timp ce încearcă să fie un model pentru fiul ei vitreg. Întreaga lume urmărește cum Kendra și echipa ei muncesc contra cronometru pentru a găsi aeronava dispărută și posibilii supraviețuitori. Fiecare indiciu nou tinde să adâncească și mai mult misterul, mărind cercul de suspecți și motivele: sinuciderea pilotului, atentat terorist, defecțiune de bord sau o crimă motivată politic. Aflată deasemenea în lupta cu forțele ce vor să deturneze ancheta, Kendra trebuie să găsească adevărul și să prevină astfel de tragedii în viitor.
https://tvmania.ro/diva-difuzeaza-premisa-unui-dezastru-departure-o-miniserie-cu-archie-panjabi-si-christopher-plummer-in-rolurile-principale-261269.html

Kanal D va difuza un nou serial turcesc începând din această toamnă, „Lacrimi la Marea Neagră”
Kanal D continua traditia serialelor de succes si vine in intampinare telespectatorilor, in aceasta toamna, cu o productie devenita un fenomen media in Turcia, „Lacrimi la Marea Neagra'/ original: „Sen Anlat Karadeniz'). „Lacrimi la Marea Neagra' a inregistrat audiente record inca de la primele episoade difuzate, a fost o adevarata revelatie pentru piata genului, atingand 40% cota de piata, in ianuarie 2018. „Lacrimi la Marea Neagra' spune o poveste de viata tulburatoare, in care publicul din Romania va regasi o realitate dureroasa a societatii romanesti actuale: violenta domestica. Personajul central, Nefes (interpretata de Irem Helvacioglu), este o tanara care lupta sa-si recapete libertatea dintr-o relatie plina de violenta si sa depaseasca traumele psihice provocate de aceasta. Din povestea unei victime, „Lacrimi la Marea Neagra' devine povestea unei luptatoare, simbol pentru milioane de femei curajoase care isi iau vietile inapoi si schimba in bine statistici ingrijoratoare. Conform unor statistici recente, in Romania, una din zece femei este afectata de violenta domestica. In 2017, 46 de femei si-au pierdut viata in urma violentei in familie, conform datelor oficiale ale Politiei.
https://tvmania.ro/kanal-d-va-difuza-un-nou-serial-turcesc-incepand-din-aceasta-toamna-lacrimi-la-marea-neagra-261221.html

In memoriam Cătălina Buzoianu, la TVR
Televiziunea Română îi aduce un omagiu Cătălinei Buzoianu, unul dintre cei mai importanţi regizori de teatru din România, printr-o serie de producţii dedicate. Sub genericul "In memoriam Cătălina Buzoianu", TVR 3 difuzează luni, de la ora 21.00, „Nocturne” - emisiune - reverenţă în faţa valorilor şi a verticalităţii morale şi profesionale - care a avut-o ca invitat, în una dintre ediţii, pe marea regizoare. Sâmbătă, 10 august, de la ora 20.00, TVR 3 va difuza piesa de teatru „Dimineaţa pierdută” (I), dramatizare de Cătălina Buzoianu după romanul cu acelaşi nume, urmând ca partea a II a să fie difuzată, duminică, 11 august, de la ora 20.00.
https://www.news.ro/cultura-media/in-memoriam-catalina-buzoianu-la-tvr-1922402305002019082019079178

Serialul "The Butcher: Întrecerea măcelarilor", în premieră la History
Serialul "The Butcher: Întrecerea măcelarilor" va fi transmis în premieră, începând de marţi, ora 22.00, de canalul History. Producţia prezintă o întrecere a celor mai buni maeştri ai artei măcelăriei, patru profesionişti care îşi aduc cuţitele ascuţite şi aptitudinile într-o competiţie inedită, cu miză care creşte de la etapă la etapă. În fiecare episod al serialului, măcelarii sunt supuşi unor provocări care îi motivează să îşi dezvăluie toate aptitudinile, strategiile şi tehnicile de tăiere a cărnii. De-a lungul istoriei, meseria de măcelar a fost considerată una de bază în lupta pentru supravieţuire. În civilizaţiile timpurii, când erau des întâlnite situaţiile de îmbolnăvire provocate de calitatea alimentaţiei, măcelarii se asigurau că porţionarea şi pregătirea cărnii era realizată corect. Apoi, de-a lungul secolelor, măcelarii au devenit parte esenţială din structura fiecărui oraş din America.
https://www.news.ro/cultura-media/serialul-the-butcher-intrecerea-macelarilor-in-premiera-la-history-video-1922401005002019081619078929

AUDIENȚE. România TV a dat cele mai urmărite talk show-uri, Antena 3 a avut cele mai multe emisiuni din top
AUDIENȚE TALK SHOW IULIE. Antena 3 a dat cele mai multe talk show-uri din topul lunii iulie. România TV, în schimb, le-a dat pe cele mai urmărite în a doua lună de vară. Cele două posturi de știri domină clasamentul. După creșterile de luna trecută, Digi 24 înregistrează o ușoară scădere. România Exclusiv, de la România TV, este cea mai urmărită emisiune de dezbatere. A fost lider la nivel național, dar și la orașe și pe segmentul comercial. A avut o medie de audiență de aproximativ 662.000 de telespectatori, în toată țara. Realitatea TV are un singur talk show în top - Legile Puterii, cu Denise Rifai. La fel și TVR 1 - România 9, cu Ionuț Cristache. NAȚIONAL. România TV a fost lider detașat al clamentului național, în luna iulie. Postul de știri a dat primele două cele mai urmărite emisiuni. România Exclusiv a avut o medie de audiență de 662.000 de privitori. Punctul culminant, tot de la RTV, a fost emisiunea de dezbatere de pe locul doi. A avut o medie de audiență de 430.000 de telespectatori. Următoarele locuri aparțin Antenei 3, postul de televiziune care a și dat cele mai multe producții din clasamentul pe iulie. Exces de putere și Sinteza zilei s-au clasat pe locurile trei și patru, cu o audiență medie de 400.000 de privitori.
https://www.paginademedia.ro/2019/08/audiente-talk-show-uri-iulie-2019

Hamilton, Bottas sau Raikkonen turează motoarele: Formula 1 se vede și la Look Plus
Hamilton, Bottas sau Raikkonen vor tura motoarele și la Look Plus. Postul de televiziune va difuza cursele Formula 1, din acest sezon. Clever Media, compania care deține postul TV, a cumparat drepturile pentru difuzare ale sezonului 2019 din Formula 1.
https://www.paginademedia.ro/2019/08/formula-1-se-vede-la-look-plus

Timeless Drama Channel, canal dedicat serialelor și filmelor turcești, lansat oficial în România. Unde se va vedea
Canalul Timeless Drama Channel (TDC), din portofoliul SPI/ Film Box, se lansează oficial în România. Postul este disponibil începând de astăzi în rețeaua de cablu UPC România, anunță reprezentanții televiziunii. Canalul dedicat serialelor și filmelor turcești va fi disponibil în pachetul de bază (pe poziția 110), mai menționează sursa citată. Timeless Drama Channel are sute de ore de conținut nou, printre care 9 seriale populare difuzate în întreaga lume: Karadayi, Black Money Love, 20 de minute, Kurt Seyit & Shura, Moms and Mothers, Red Scarf, 8th Day, Five Brothers și The End.
https://www.paginademedia.ro/2019/08/timeless-drama-channel-canal-seriale-filme-turcesti-lansat-romania

Dragoș Pătraru pregătește un proiect video despre sănătate și nutriție. Starea Nației revine azi cu un nou sezon
Dragoș Pătraru, realizatorul emisiunii „Starea Nației”, pregătește un nou proiect video pe zona de sănătate și nutriței. Se numește „Starea Sănătății” și va fi difuzat înainte și după știrile Prima TV, de la ora 18:00. De asemenea, emisiunea „Starea Nației” revine cu un nou sezon. Începe astăzi, de la ora 22:30, pe Prima TV, anunță reprezentanții postului. Cu ce schimbări vine noul sezon? „Starea Sănătății” va înlocui rubrica „Starea zilei”, care era până acum înainte și după știri.
https://www.paginademedia.ro/2019/08/dragos-patraru-revine-cu-un-nou-sezon-starea-natiei

Marele pariu Netflix: The Irishman, un film ce-i reunește pe Robert De Niro, Al Pacino și Joe Pesci, sub bagheta lui Martin Scorsese. Detaliile producției
Netflix pregătește lansarea, pentru această toamnă (nu au dat o dată exact), a filmului The Irishman, o producție cu buget mare, ce-i reunește pe greii Robert De Niro, Al Pacino, Joe Pesci. Film produs și regizat de un alt greu: Martin Scorsese. Este un pariu uriaș, o producție despre care presa de peste Ocean spune că Netflix plătește mai bine de un dolar per abonat (are peste 150 de milioane). Robert De Niro, Al Pacino și Joe Pesci joacă în filmul THE IRISHMAN de Martin Scorsese, o saga epică despre crima organizată din America de după cel de-al Doilea Război Mondial, prin ochii veteranului de război Frank Sheeran, escroc și asasin plătit care a lucrat pentru unele dintre cele mai cunoscute personaje ale secolului XX. O poveste care se întinde pe parcursul a câteva decenii, filmul urmărește unul dintre cele mai mari mistere nerezolvate din istoria americană; dispariția legendarului șef de sindicat Jimmy Hoffa și prezintă o călătorie extraordinară prin coridoarele ascunse ale crimei organizate: modul de funcționare, rivalitățile și legăturile cu politica. The Irishman este o adaptare a romanului biografic „I Heard You Paint Houses”, semnat de Charles Brand, care are la bază o serie de interviuri cu Frank Sheeran (poreclit „The Irishman”), un fost boss al mafiei. „I Heard You Paint Houses” este primul lucru pe care Jimmy Hoffa i l-a spus lui Sheeran. Acesta este un limbaj codificat folosit de mafie, „To paint a house” („A vărui o casă”) înseamnă a ucide.
https://www.paginademedia.ro/2019/08/detalii-irishman-netflix

Guvernul interzice achiziția de servicii de telefonie mobile pentru angajați în tot sistemul public, cu o singură excepție: demnitarii
Autoritățile și instituțiile publice nu vor mai putea plăti angajaților abonamentele pentru telefoanele mobile, potrivit unui proiect de ordonanță care urmează a fi supus aprobării Guvernului odată cu rectificarea bugetului de stat și a bugetului asigurărilor sociale de stat. Interdicția vizează toate instituțiile publice, chiar și pe cele finanțate integral din venituri proprii, ce nu primesc bani de la buget. Ocolește, însă, o categorie de angajați la stat "Începând cu data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe, autoritățile și instituțiile publice, astfel cum sunt definite la art. 2 alin. (1) pct. 30 din Legea nr. 500/2002, cu modificările și completările ulterioare, și la art. 2 alin. (1) pct. 39 din Legea nr. 273/2006, cu modificările și completările ulterioare, indiferent de sistemul de finanțare și de subordonare, inclusiv activitățile finanțate integral din venituri proprii, înființate pe lângă instituțiile publice, nu pot achiziționa din fonduri publice servicii de telefonie mobilă pentru personalul angajat, cu excepția personanelor care ocupă funcții de demnitate publică", stabilește proiectul de act normativ.
https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/it-c/ultima-ora-guvernul-interzice-achizitia-de-servicii-de-telefonie-mobile-pentru-angajati-in-tot-sistemul-public-cu-o-singura-exceptie-demnitarii-19079526

Facebook, puterea comunității. „De doi ani, Mark Zuckerberg a reorientat direcțiile și misiunea Facebook ”
Gigantul american Facebook își redesenează strategia de dezvoltare. Ce urmează pentru compania ale cărei baze au fost puse de Mark Zuckerberg în 2004?
Care este primul lucru pe care îl facem după ce deschidem ochii, dimineața? Cel mai probabil, punem mâna pe telefon și accesăm aplicația Facebook, să vedem „ce mai e nou” și ce s-a întâmplat peste noapte. În primul trimestru din 2019, Facebook număra aproape 2,4 miliarde de utilizatori lunari activi, la nivel mondial. Însă aplicația a depășit de mult rolul de „socializare”: a schimbat comportamente, modele de business și chiar viețile unor oameni, dacă luăm în considerare grupurile de Facebook, așa-numitele comunități. Acestea sunt utilizate de peste 1,4 miliarde de oameni din întreaga lume, iar dintre aceştia, 400 de milioane aparţin grupurilor care au o importanță semnificativă pentru ei.
Pe măsură ce numărul de grupuri de Facebook și tendința oamenilor de a face parte din acestea au crescut, compania fondată de Mark Zuckerberg și-a propus să dezvolte aceste grupuri și să le acorde o atenție din ce în ce mai mare.
La finalul lunii mai, Facebook a reunit 19 femei lider de comunități Facebook din Europa Centrală și de Est, în cadrul evenimentului „Women Community Leadership Meeting”, la Varșovia. Evenimentul a reunit femei care conduc grupuri cu un număr mare de utilizatori de Facebook, pe diferite subiecte – comunități de părinți tineri, femei antreprenor, donatori de sânge etc. Acestea și-au împărtășit planurile și experiența de a conduce grupurile și au participat la diferite workshop-uri. Deși aceasta a fost prima întâlnire dedicată exclusiv femeilor, în 2018 Facebook a organizat evenimentul Community Summit la Londra, pentru lideri din toată Europa şi cinci Facebook Communities Days în orașe din Europa Centrală şi de Est.
„De doi ani, Mark Zuckerberg a reorientat direcțiile și misiunea Facebook cu scopul de a ajuta comunitățile să crească. Totul a pornit de la oameni, am văzut nevoia utilizatorilor în modul în care ei folosesc platformele. Recent am refăcut design-ul aplicației Facebook, pentru a evidenția grupurile și a facilita accesul la acestea. Comunitățile sunt locuri care reunesc familii și prieteni. Am văzut o creștere masivă a oamenilor care fac parte din grupuri, până la 1,4 miliarde de utilizatori la nivel gobal. Sunt oameni care locuiesc în zone diferite din toată lumea. Avem grupuri dedicate pentru diferite domenii, deci indiferent de pasiuni, ai probabil un grup de unde poți alege. Ne-am propus să dezvoltăm instrumente care să ușureze administratorilor de grup gestionarea grupurilor”, a spus Nicola Mendelsohn, vicepreședinte Facebook EMEA.
În opinia sa, pentru ca o comunitate de Facebook să aibă impact, trebuie ca aceasta să reunească oameni cu aceleași pasiuni și interese, care caută același tip de sprijin. Însă, importanța grupurilor trece granițele virtuale.
„În trecut, o parte semnificativă din aceste comunități nu ar fi putut exista. De exemplu dacă suferi de o boală rară, poate găsești una sau două persoane în țara în care locuiești cu aceeași problemă. Însă acum poți găsi oameni ca tine din toata lumea cu care te poți conecta, poți împărtăși sfaturi și idei. Aceasta este puterea comunității. Sunt oameni care se reunesc pe marginea unei probleme sau pasiuni care contează pentru ei, iar ca rezultate se întâmplă fapte bune. Vedem o creștere imensă a grupurilor și comunităților locale. (…). Vedem că în multe orașe din țară este această dorință de a te conecta mai mult.”
La Varșovia au fost prezente și cinci românce, lideri de comunități Facebook din România: Atena Boca, fondatoarea comunității „La Primul Bebe”, care reunește peste 70.000 de membri și oferă sprijin părinților în primii ani de la nașterea unui copil, prin intermediul celor 16 comunităţi locale. Mai mult, Atena Boca a obținut o bursă în valoare de 50.000 de dolari prin intermediul programului Facebook Community Leadership pe care o folosește pentru pentru a-şi crește comunitatea în alte nouă regiuni din România, organizând zeci de evenimente pentru mamele din România. Alături de Atena Boca, la evenimentul organizat de Facebook, au participat Andreea Ionescu, coordonatoarea comunităţii „Părinții Cer Schimbare”, Nicoleta Cristea Brunel, fondatoarea Asociației „SOS Infertilitatea”, Diana Mihăilă, iniţiatoarea comunităţii „Idei de organizare” și Bianca Mereuţă, de la „Ce Le Citim Copiilor.”
Vremea marilor schimbări
Potrivit Nicolei Mendelsohn, Facebook se va îndrepta către crearea unei lumi virtuale cât mai similare cu cea reală, în timp ce grupurile de Facebook vor fi orientate din ce în ce mai mult pe crearea unui cadru sigur și intim de discuții.
„Ce înseamnă acest lucru? În trecut, aveam locuri precum piețele unde mergeam, vorbeam, era zgomot, multă lume. Dar aveam, de asemenea, și locuri unde căutam spațiu personal. Același lucru este valabil și pentru lumea digitală. Facebook a fost, în ultimii 15 ani, un loc de întâlnire, un loc de unde ne-am luat informații și ne-am conectat cu mulți oameni. Acum vedem o schimbare: oamenii vor să petreacă mai mult timp în liniște, vedem o creștere masivă a mesajelor trimise pe Facebook Messenger, de la 2 miliarde de mesaje trimise lunar, la 10 miliarde de mesaje. Este un indicator că oamenii vor să aibă conversații private, într-un mod mult mai personal. Vedem de asemenea creșterea story-urilor(…).”
Nicola Mendelsohn lucrează de șase ani în cadrul Facebook și susține că a asistat la trecerea de la Desktop la Mobile. Totuși, avansul tehnologiei a dus și la riscuri legate de siguranța informațiilor personale publicate pe rețelele de socializare. Scandalul „Cambridge Analytica”, ce a zguduit serios temeliile companiei și în urma căruia Mark Zuckerberg a admis că Facebook a făcut anumite greșeli, a dus la o serie de schimbări menite să ofere o siguranță mai mare a datelor personale publicate pe Facebook.
„Am făcut schimbări pentru a menține siguranța informațiilor și a oamenilor care utilizează platforma. Avem mii de angajați care verifică și moderează peste 2 milioane de materiale publicate pe Facebook. Investim mai mult în Inteligență Artificială pentru a ne asigura că oamenii navighează în siguranță pe platformă. A fost o schimbare majoră a direcției companiei și vom continua să facem acest lucru. (…) Investim miliarde de euro în această arie.”
Un alt obiectiv strategic al Facebook este creșterea investițiilor în formarea abilităților digitale ale oamenilor: compania își propune să ofere educație digitală pentru 1 milion de oameni până în 2020. Astfel de training-uri au deja loc în spații fizice – hub-uri din Europa, dar și online, în parteneriat cu alte organizații, universități și companii. Cursurile sunt dedicate atât femeilor antreprenori, cât și celor care intră pe piața muncii sau care vor o schimbare în carieră. În România, echipele Facebook vin frecvent pentru a lucra cu organizații și cu parteneri locali.
„În România vedem un spirit antreprenorial foarte mare, mulți români, și mai ales multe femei urmează o carieră în tehnologie. Când echipele noastre petrec timp acolo vedem că branduri precum L’Oreal sau Unilever vor să inoveze, să facă lucruri noi. (…) Le-am cunoscut pe femeile lideri de comunități din România, este incredibil impactul grupurilor pe care le-au creat. Au facilitat legături între oameni care altfel nu ar fi existat, s-au cunoscut mai întâi online, apoi și în viața reală”, adaugă Vicepreședintele Facebook EMEA.
Cât despre Instagram, Nicola Mendelsohn susține că „se află în cel mai bun moment al său” – din ce în ce mai mulți oameni folosesc Instagram, inclusiv pentru a face cumpărături. În acest sens, Facebook are în plan să ușureze procesul de cumpărare direct de pe Instagram. La nivel mondial, potrivit celor mai recente date, Instagram are 1 miliard de utilizatori activi, fiind cea mai utilizată rețea de Social Media după Facebook.
„În România vedem un spirit antreprenorial foarte mare, mulți români, și mai ales multe femei urmează o carieră în tehnologie.”
Nicola Mendelsohn, Vicepreședinte Facebook EMEA
https://www.forbes.ro/articles/facebook-puterea-comunitatii-de-doi-ani-mark-zuckerberg-reorientat-directiile-si-misiunea-facebook-144409
(MEDIA EXPRES)


Dacă tot ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici




Revista MEDIA EXPRES ediția curentă
Gratuit online, doar un click: Most recent issue of monthly Media Expres 1st Cover


Anuarul MEDIA EXPRES cu ediția 2023-2024 este online!
Gratuit online, doar un click: Latest issue Media Expres YEARBOOK 1st Cover




Abonamentele la știrile MEDIA EXPRES va oferă acces la Alerta Știri! pe e-mail, Anuarul Media Expres și zilnic la REVISTA PRESEI, cu ultimele știri media, tv și comunicații, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știri verificate, la liber, pentru toți cei interesați de programe TV, radio, conținut online, cablu, comunicații, audiovizual și film (cinematografie). Noi ținem în arhivă istoria audiovizualului. Click aici pentru prima nostră știre online, când foarte puține dintre marile ziare și reviste nici nu se gândeau la versiuni digitale și la prezența pe web.

Pentru abonamente click aici




© 2001 -  Media Expres SRL