Primul site de știri despre
cablu și televiziune din România.
Despre audiovizual din anul 2001.
Advertisement
  Login    Creează cont

Data:18.08.2019
Data ultimei ştiri: 16.08.2019 17:32:11
Cine suntem | Abonamente | Publicitate in MEDIA EXPRES | Confidenţialitate | Contactaţi-ne

Index ştiri
__Editorial____
__Televiziune
_Comunicaţii
_Legislaţie
Autorităţi
Cinema
Externe
ONG
Profil
Publicitate
Radio
Revista presei
Timp liber
VOD / OTT / MOBILE



Căutare avansată



Glosar

 _Comunicaţii 08.08.2019 14:30:05
TELEKOM-DISTRIBUȚIE TV-BILANȚ / Veniturile Telekom Romania din TV și broadband au revenit pe creștere în T2 2019
București (MEDIA EXPRES) / 8 aug 2019 / Veniturile din TV şi broadband ale Telekom România au revenit pe creştere după mai multe trimestre, veniturile din serviciile fixe crescând consecutiv, faţă de primul trimestru al acestui an (cu 2,6%) după doi ani de scăderi trimestriale succesive, potrivit unui comunicat Telekom care anunță rezultatele financiare pentru trimestrul al doilea 2019.

Numărul de clienţi pentru serviciile de televiziune a fost de 1,4 milioane în trimestrul doi al acestui an, în scădere cu 5,7% faţă de perioada similară a anului trecut, în principal pe fondul declinului tehnologiei DTH (Direct to Home). În acelaşi timp, segmentul de Internet TV (IPTV) a înregistrat un avans de 15% al numărului de clienţi, de la un an la altul. Venitul mediu per utilizator (ARPU) pentru acest segment a crescut, de asemenea, semnificativ în aceeaşi perioadă.

În trimestrul doi al anului curent, Telekom Romania a înregistrat 1,1 milioane de clienţi pentru serviciile broadband (fix şi mobil) pentru operaţiunile fixe, în scădere cu 5,9% faţă de acelaşi trimestru al anului trecut. În acelaşi timp, ARPU pentru acest segment a crescut faţă de perioada similară a anului trecut.

Veniturile din serviciile fixe în trimestrul al doilea 2019 au fost de 59,3 milioane euro, în scădere cu 5,3% faţă de perioada similară a anului trecut, în special ca urmare a veniturilor mai mici din voce fixă.

Veniturile din serviciile convergente fix-mobil au continuat tendinţa ascendentă, înregistrând o creştere de 30,2% de la un an la altul, pe fondul creşterii numărului de utilizatori pentru acest segment, cu 34,4%, ajungând la 802.500 de clienţi la sfârşitul celui de-al doilea trimestru al acestui an.

Utilizatorii serviciilor de voce fixă (inclusiv FMC) au ajuns la 2,1 milioane la sfârşitul celui de-al doilea trimestru din 2019, înregistrând o creştere de 0,9% faţă de perioada similară a anului trecut. Creşterea bazei de clienţi pentru serviciile integrate fix-mobil a compensat declinul continuu al numărului de abonaţi pentru serviciile tradiţionale de voce fixă.

La 30 iunie 2019, baza totală de clienţi a Telekom Romania Mobile era de 4,5 milioane, în scădere cu 4,9% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Cu toate acestea, eforturile companiei de a asigura o bază mai sănătoasă a clienţilor pentru servicii mobile generează rezultate pozitive. Din baza totală de clienţi, segmentul postpaid reprezintă 35%. Veniturile din servicii mobile au scăzut cu 4,4%, până la 78,8 milioane de euro, în principal ca efect al impactului tranziţiei platformelor IT reflectat în trimestrul patru 2018, care a condus la un număr de deconectări în a doua parte a anului. Stabilizarea veniturilor din servicii mobile este preconizată în a doua jumătate a acestui an.

ARPU pentru segmentul postpaid a crescut, de asemenea, semnificativ faţă de primul trimestru al acestui an, continuând tendinţa pozitivă care a debutat în T4 2018 şi reflectând procesul de a asigura o bază de clienţi mai sănătoasă, după ce au fost aplicate corecţiile necesare.

Veniturile din servicii wholesale au continuat să crească în cel de-al doilea trimestru al acestui an, cu 28,4% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, ca urmare a creşterii business-ului de trafic internaţional de tranzit.


EBITDA ajustată înainte de IFRS 16 a scăzut cu 20,1% în T2 2019, până la 29,8 milioane de euro, faţă de acelaşi trimestru al anului anterior, reflectând în principal veniturile mai scăzute din servicii fixe şi mobile. Cu toate acestea, acest rezultat reprezintă o creştere de 12,1% faţă de trimestrul anterior şi reflectă evoluţia pozitivă continuă începând din T4 2018.


Grupul de companii a înregistrat, de asemenea, o îmbunătăţire semnificativă a fluxului de numerar operaţional de la un an la altul, ceea ce reflectă o gestionare riguroasă a fluxului de numerar începând din cel de-al treilea trimestru al anului 2018, precum şi succesul constant al programelor de transformare care vizează costurile şi care încep să genereze un impact tot mai mare în rezultatele financiare şi o îmbunătăţire continuă a eficienţei operaţionale.


“În trimestrul doi al acestui an, vedem rezultate pozitive pentru principalii piloni ai strategiei noastre comerciale. Vedem o creştere susţinută a ofertelor convergente fix-mobil, atât în ceea ce priveşte numărul de clienţi, cât şi contribuţia la veniturile segmentului de servicii fixe. În plus, vedem consolidarea pe segmentul mobil, reflectată într-o bază mai sănătoasă de clienţi pentru serviciile mobile, precum şi în satisfacţia clienţilor pentru ofertele noastre mobile. Avem în continuare o poziţie bună în ceea ce priveşte percepţia de brand, fiind brandul numărul doi în preferinţele clienţilor pe toate segmentele de servicii – mobil, servicii integrate, TV şi broadband.

Numărul clienţilor care beneficiază de tehnologia FTTH continuă să crească, cu o rată anuală de 14%. În acelaşi timp, continuăm să ne îmbunătăţim eficienţa operaţională, prin îmbunătăţirea fluxului de numerar, necesar pentru a asigura creşterea pe mai departe.

Mai mult, ne-am îmbunătăţit baza de costuri în toate categoriile, în special în ultimul an. Astfel de îmbunătăţiri sunt necesare în continuare, pe fondul competiţiei intense şi al presiunii pe marja de profitabilitate, al faptului că în anumite arii avem în continuare costuri în creştere, precum şi necesitatea investiţiilor semnificative în viitor, de exemplu pentru reţea şi digitalizare. Este ambiţia noastră să evoluăm continuu, să ne creştem baza de clienţi şi să optimizăm în continuare structura de costuri, pentru a construi operatorul şi ofertele Netliberare ale viitorului, în beneficiul clienţilor noştri”, a declarat Nicolas Mahler, Director Executiv Financiar, Telekom Romania.

Veniturile consolidate ale grupului Telekom Romania în T2 2019 au fost de 231,2 milioane de euro, ceea ce reprezintă o creştere de 6,7% raportată la Q1 2019 şi o scădere cu 2,8% faţă de perioada similară a anului trecut, fiind influenţate şi de venituri mai mici provenite din vânzarea de telefoane mobile, pe măsură ce Telekom Romania s-a concentrat pe ofertele atractive de servicii #Netliberare şi #BusinessLiber.

Telekom Romania este prezentă pe piața românească din 2014, după rebranding-ul comun al Romtelecom și COSMOTE România., Brandul Telekom aparţine Deutsche Telekom, una dintre companiile lider global de telecomunicații integrate.
(MEDIA EXPRES)


Dacă ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici

Since you’re hereSubscription contributions provide access to News Alerts on e-mail, free Yearbook online, and the daily Press Review, but perhaps more important help us so others with less means still have access to information. If everyone who reads our reporting, who likes it, helps to support it, our existence would be secured. Subscribe click here




MEDIA EXPRES
pe Web, Android și IOS




Răsfoiește Anuarul 2018
de la pag. 10 necesită cont și parolă


Click aici pentru comenzi online




www.e-Ziare.ro


© 2001 - 2019    Media Expres S.R.L.