×

Profil -- Data și ora publicării: 14.08.2019 11:38:47

GFK-TELEVIZOARE-BILANȚ SEMESTRIAL / Vânzările de televizoare au crescut cu 14% în trimestrul al doilea 2019



București (MEDIA EXPRES) / 14 aug 2019 / Piața electro - IT a crescut cu 6% în T2 2019 cu electrocasnicele mari și mici și electronicele cele mai performante sectoare, potrivit rezultatelor studiului GfK TEMAX pentru România.

Vânzările de televizoare au atins în trimestrul doi o creștere de peste 14%, până la 96 de milioane de euro. Vânzările de boxe s-au majorat cu peste 23%, până la 2 milioane de euro, în vreme ce boxele portabile au marcat un ritm de creștere de mai bine 5%, până la 3 milioane de euro. Restul categoriilor au fost în teritoriu negativ, cu o scădere masivă pentru camere video de peste 47%, dar și pentru console și căști, de aproape 12%, până la valoarea de 4 milioane euro, respectiv 1 milion de euro.

La nivelul întregii piețe, rezultatele trimestrului al doilea sunt pozitive, cu un avans de aproape 6%, până la 737 de milioane de euro. Cel mai mare sector al pieței, cel de telecom, a avut un avans de aproape 4%, atingând valoarea de 322 milioane de euro. Electrocasnicele mari și mici au avut performanțe bune, ca și în trimestrele anterioare, de peste 16% pentru fiecare sector, cu valori absolute de 155 si, respectiv, 53 de milioane de euro.

Electronicele marchează o creștere de peste 11%, până la 109 milioane de euro, în timp ce aparatele foto rămân în zona negativă cu -7,5% și 5 milioane de euro în vânzări absolute. Tendința similară pentru IT, cu o scădere de 10,5%, până la valoarea de 86 milioane de euro, ca și pentru echipamente de birou, cu vânzări de 7 milioane de euro, cu peste 10% mai puțin față de al doilea trimestru din 2018.

Piața de telecom a crescut în mare parte datorită performanței foarte bune a telefoanelor smart cu ecran mare (fabletele).

Tabletele (telefoane smart cu ecran >5,6 inch) au avut cea mai bună performanță în categorie și în T2 2019: avans de peste 93% și 266 milioane de euro vânzări. Telefoane mobile clasice (cu butoane) și smart (cu ecran mai mic de 5,6 inch) au scăzut cu peste 76%, la 38 milioane de euro. Core wearables au avut a doua cea mai bună performanță după fablete, cu creștere de 66%, până la 10 milioane de euro, iar căștile au marcat 8 milioane de euro în vânzări, reprezentând o majorare de aproape 25% față de T2 2018.

Aceeași scădere accentuată pentru computere în T2 2018 față de perioada similară a anul trecut: aproape -27% și vânzări absolute de 13 milioane de euro. Pentru laptopuri scăderea este de peste 7%, până la 47 milioane de euro, în timp ce tabletele au ajuns la 9 milioane de euro, cu mai bine de 16% mai puțin față de T2 2018. Monitoarele au marcat o scădere de aproape un procent și o valoare de 9 milioane de euro.

Perioada a fost bună pentru camerele video, cu o creștere de aproape 13% până la 2 milioane de euro. O performanță bună au avut-o și vânzările de mouși, cu un plus de mai bine de 3% și 3 milioane de euro și de tastaturi, cu o creștere de 1,6%, până la 2 milioane de euro.

Mai multe detalii și grafice pe: https://temax.gfk.com/ro/EUR/reports/
(MEDIA EXPRES)


Dacă tot ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici




Revista MEDIA EXPRES ediția curentă
Gratuit online, doar un click: Most recent issue of monthly Media Expres 1st Cover


Anuarul MEDIA EXPRES cu ediția 2023-2024 este online!
Gratuit online, doar un click: Latest issue Media Expres YEARBOOK 1st Cover




Abonamentele la știrile MEDIA EXPRES va oferă acces la Alerta Știri! pe e-mail, Anuarul Media Expres și zilnic la REVISTA PRESEI, cu ultimele știri media, tv și comunicații, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știri verificate, la liber, pentru toți cei interesați de programe TV, radio, conținut online, cablu, comunicații, audiovizual și film (cinematografie). Noi ținem în arhivă istoria audiovizualului. Click aici pentru prima nostră știre online, când foarte puține dintre marile ziare și reviste nici nu se gândeau la versiuni digitale și la prezența pe web.

Pentru abonamente click aici




© 2001 -  Media Expres SRL