×

Revista presei -- Data și ora publicării: 14.10.2019 23:04:39

REVISTA PRESEI / 14 oct 2019 /




SES Video: Peste 55% dintre români au un TV inteligent în gospodărie, iar rata de utilizare a platformelor video online a explodat
Cum a reacționat audiența în social media la campania eMAG cu Mihai Șora, sub sloganul „Libertate în fiecare zi”
Românii consumă mai mult TV clasic decât video online
Dosarul lui Adrian Sârbu revine pe rolul instanței după ce PICCJ a refăcut urmărirea penală
Gheorghe Piperea anunţă închiderea Realitatea TV: 30 octombrie, ultima zi a televiziunii
INFOGRAFIC Studiu: cât se uită românii la TV și ce fel de conținut online consumă / Cât au crescut Neflix&Co / Ce posturi ar lua cu ei pe o insulă pustie
"Marcă etică" pentru reclame, introdusă de anul viitor pentru a atesta "onestitatea și transparența" în publicitate
Tarifele de interconectare în telefonia mobilă vor scădea cu 10% de la 1 ianuarie 2020 / Analist: Se continuă subvenționarea marilor operatori
10 tineri au adus României locul 1 la Campionatul European de Securitate Cibernetică din acest an
Murielle Lorilloux, CEO Vodafone: Avem creştere de 50% pe partea de consum de date. Oportunităţile sunt pe noi servicii şi soluţii
Liudmila Climoc, CEO Orange România: Ultimele 6 luni au fost tumultoase, ceea ce a avut un impact asupra creşterii industriei. Totuşi, perspectivele rămân optimiste pe partea de cerere de la consumatori
Dragoş Rebegea, country manager Ericsson România: În ţările mai avansate 5G este considerat de operatori un serviciu premiu, iar preţurile pentru clienţi ar putea creşte cu 30%-50%
Serialul „Batwoman”, disponibil de marţi pe HBO GO
INTERVIU - „Emigrant Blues”, un exerciţiu de stare. Regizor: Relaţia cu locul în care te naşti şi trăieşti e mai complexă decât „ţara asta nu face nimic pentru mine, vreau să plec”
Cineaştii Elia Suleiman, Mounia Meddour şi Jasmila Žbanić, invitaţi speciali la Les Films de Cannes à Bucarest
Nadine revine pe TV după patru ani. Ce emsiune va prezenta la TVR 1
STUDIU Consumul de televiziune la români: ce post TV ar lua pe o insulă pustie şi câte ore petrec în faţa televizorului
TVR, învinuit că n-a reflectat căderea Guvernului Dăncilă: „Sub Doina Gradea, postul public a ajuns un organ de propagandă al PSD-ului“
Încep filmările pentru „Românii au talent“. Decizia oficialilor Pro TV în legătură cu Florin Călinescu, după ce vedeta a intrat în politică
Andreea Marin, invitat special în prima ediţie a show-ului de umor „Antitalent“: când începe noua emisiune de la Antena 1
Realitatea TV a pierdut contestaţiile după ce i-a fost declarat falimentul: când expiră licenţa audiovizuală a postului
TVR HD se va închide: care este motivul
„Antitalent”, noul show de la Antena 1, are echipă de actori umoriști. Ce vedete fac parte din emisiune
AXN difuzează începând din 15 octombrie seria de filme „În întuneric” („Into the dark”)
Cine sunt cuplurile din sezonul trei Asia Express. Printre nume: Chef Bontea, Răzvan Fodor, Alex Velea și două vedete ale Instagramului
AUDIENȚE. Victorie la dublu. Aproape două milioane de români au văzut golurile tricolorilor pe Pro TV
AUDIENŢE. Vocea României și iUmor, duel pentru audiențe. Pro TV, lider detașat. Antena 1, cifre mai bune decât săptămâna trecută
Istoria se întoarce acasă. Digi24 dedică o săptămână Reginei-Mamă Elena
AUDIENȚE. Tricolorii mici, victorie la Ploiești. Pro TV, victorie în audiențe. Câți români au văzut golurile lui Moruțan și Petre
Pro TV, supărat pe Libertatea pentru un articol despre Măruță: „Eliminați-l de pe site. Ați folosit marca fără acord. Să vă abțineți pe viitor!”
PREMIERĂ. Cinci producții românești, în fruntea celor mai urmărite seriale ale lunii septembrie


SES Video: Peste 55% dintre români au un TV inteligent în gospodărie, iar rata de utilizare a platformelor video online a explodat

Două treimi dintre respondenţii studiului SES spun că urmăresc conţinut video online pe sau de pe internet, în medie, 2,3 ore în fiecare zi a săptămânii şi 2,5 ore în weekend - cu 1,2 ore mai puţin decât TV. Numărul de televizoare inteligente - care se conectează la internet şi pe care se pot instala aplicaţii cu ajutorul cărora se pot accesa servicii video la cerere precum Netflix, HBO sau YouTube a explodat ajungând la o pondere de peste 50% faţă de 44% în urmă cu doi ani, în timp ce ponderea echipamentelor capabile să redea conţinut de înaltă rezoluţie (4K) se apropie de 20%, conform celui mai recent studiu, „Raport privind consumul de TV şi video 2019”, realizat pe piaţa din România. Studiul, comandat de SES Astra România şi derulat de Mercury Research în iunie 2019, oferă o privire în detaliu asupra obiceiurilor de consum. „Comparativ cu 2017, numărul celor care deţin un smart TV a crescut semnificativ, de la 44% la 55%”, a declarat în cadrul unei conferinţe Mihai Ursoi, country manager la SES Video România, Bulgaria şi Republica Moldova. Numărul televizoarelor cu tub catodic a scăzut în 2019 la 30%, de la 47% în 2017. Timpul petrecut de români în fiecare zi în faţa televizorului rămâne ridicat, cu o medie de 3,3 ore în timpul săptămânii şi de 3,7 ore în timpul weekendului. Conform studiului, două treimi dintre respondenţi spun că urmăresc conţinut video online pe sau de pe internet, în medie, 2,3 ore în fiecare zi a săptămânii şi 2,5 ore în weekend - cu 1,2 ore mai puţin decât TV.
https://www.zf.ro/business-hi-tech/ses-video-peste-55-dintre-romani-au-un-tv-inteligent-in-gospodarie-iar-rata-de-utilizare-a-platformelor-video-online-a-explodat-18458622

Cum a reacționat audiența în social media la campania eMAG cu Mihai Șora, sub sloganul „Libertate în fiecare zi”
În perioada 1 - 13 octombrie 2019, expresia asociată campaniei „Libertate în fiecare zi” a fost menționată de 1.203 de ori în social media din Romania și a avut un viewership estimat de 3.668.000 de impresii, arată monitorizarea Zelist Monitor, produs Treeworks, la solicitarea „Forbes România”.
Au fost înregistrate 416 apariții pe Facebook, 326 apariții în presa online, 225 menționări în cadrul agregatoarelor, 85 de apariții pe bloguri, 43 de menționări pe forumuri, 37 în comentariile din blogosferă, 35 de apariții pe Twitter, 21 pe Youtube, 14 de apariții în comentariile din presa online.
Din punctul de vedere al viewership-ului, cea mai mare vizibilitate a campaniei s-a înregistrat pe Youtube (1.656.000 de impresii), în presa online (982.000 de impresii), pe Facebook (728.000 de impresii), pe bloguri (248.000 de impresii), în forumuri (17.000 de impresii) și pe Twitter (15.000 de impresii), relevă studiul Zelist Monitor.
La nivel de bloguri și conturi de Twitter, din punctul de vedere al datelor demografice, 58% din menționările referitoare la campania cu sloganul „Libertate în fiecare zi” s-au înregistrat în București și 11% în Muntenia.
Analiza Sentiment a fost realizată în mod automat de către platforma Zelist Monitor (și nu manual).
Analiza calitativă a fost realizată pe 1.203 enunțuri, analizate automat.

Din grafic, se observă că cele mai multe dintre menționările campaniei, reprezentand 46% din totalul menționărilor, sunt în context neutru. 41% dintre menționări sunt în context negativ și 13% sunt în context pozitiv. Indicele de sentiment este de -0,52.
Evolutia indicelui sentiment
Graficul alăturat indică faptul că menționările negative au apărut în social media începând cu ziua de 4 octombrie 2019 (indice sentiment -0,52), continuând pe linie descendentă până în ziua de 13 octombrie 2019.
Top 10 apariții în funcție de impactul mențiunii (viewership estimat):
https://www.youtube.com/watch?v=e6dgfhxBK9Q
https://www.facebook.com/mihaisora/videos/vb.127806743942017/508033333383862/?type=2&theater
https://bogdanstoica.ro/blog/item/21964-sa-ti-fie-rusine-emag-te-ai-cacat-pe-ea-de-istorie
https://www.facebook.com/249215621898/posts/10156458891301899
https://www.cotidianul.ro/mihai-sora-mosneagul-cu-multe-fete/
https://www.facebook.com/339817559450850/posts/2393000737465845
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=2556143164444162&id=383949224996911
https://www.digifm.ro/stiri/radu-paraschivescu-sora-nu-este-un-bolsevic-51480
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=3049933911714720&id=260001637374642
https://www.youtube.com/watch?v=BqElaruzYOo

https://www.forbes.ro/cum-reactionat-audienta-social-media-la-campania-emag-cu-mihai-sora-sub-sloganul-libertate-fiecare-zi-147840

Românii consumă mai mult TV clasic decât video online
MEDIA ŞI ENTERTAINMENT | 11/10/2019 @ 2:51 PM
Cel mai recent studiu referitor la obiceiurile de consum TV și video realizat de compania de sateliți SES evidențiază că românii urmăresc mai mult formatul clasic de televiziune – TV liniar – decât video online, iar 36% și-ar schimba furnizorul de servicii TV pentru o oferă mai bună de canale HD și Ultra HD, informează Media Expres.
SES ASTRA România a prezentat rezultatele celui mai recent studiu „Raport privind consumul de TV și video 2019”, realizat pe piața din România. Studiul, comandat de SES ASTRA România și derulat de Mercury Research în iunie 2019, oferă o privire în detaliu asupra obiceiurilor de consum TV și video online ale românilor. Raportul referitor la piața românească se află la a patra ediție, notează Media Expres.
Raportul analizează obiceiurile de vizionare, inclusiv televiziune și online, servicii de streaming video, calitatea imaginii și conținut.
Timpul de vizionare al programelor TV continuă să fie la un nivel ridicat: în 2019, în medie, un român se uită la televizor timp de 3,3 ore în timpul săptămânii, iar în week-end timpul petrecut în fața televizorului crește la 3,7 ore.
Tinerii (18-34 de ani) petrec cu o oră mai puțin timp la TV decât cei în vârstă (peste 55 ani) – 2,9 ore față de 3,9 ore în medie în timpul săptămânii.
Televiziunea liniară este liderul timpului de vizionare. Potrivit studiului SES ASTRA România, două treimi dintre respondenți spun că urmăresc conținut video online în medie timp de 2,3 ore zilnic în timpul săptămânii și 2,5 ore în zilele de week-end – cu 1,2 ore mai puțin decât la TV.
O întrebare interesantă referitoare la conținut i-a pus de respondenți să-și imagineze că sunt pe o insulă pustie și au acces un singur canal TV. ProTV este în topul opțiunilor, cu 27% dintre respondenți spunând că acesta este canalul TV pe care l-ar alege pe o insulă pustie, urmat de Antena 1 (9%), Kanal D (8%), TVR 1 (5%) și HBO (4%).
„Clienții noștri consideră că datele despre piață pot oferi cheia către decizii corecte de business, iar acesta este motivul pentru care am comandat acest studiu”, a declarat Mihai Ursoi, Country Manager România, Bulgaria și Republica Moldova al SES Video. „Oferim acces către cea mai amplă ofertă de canale TV din Europa prin intermediul sateliților noștri. Suntem astfel într-o poziție ideală de a înțelege datele și de a oferi informații solide clienților noștri”.
Studiul privind consumul de TV și video în 2019 a fost realizat de Mercury Research pentru SES România în iunie 2019, pe un eșantion reprezentativ național de 401 de persoane. Respondenții sunt persoane de peste 18 ani, care utilizează servicii de televiziune prin cablu, satelit sau IPTV. Datele au fost colectate prin interviuri telefonice asistate de computer, între 10 și 21 iunie.
Toate concluziile studiului, alături de infografic și video pot fi găsite AICI
SES este liderul operatorilor de sateliți la nivel mondial, cu o flotă de peste 70 de sateliți, dispuși pe două orbite diferite: Orbită Geostaționară (GEO) și Orbită Medie (MEO). SES furnizează unui spectru larg de clienți servicii globale de distribuție video și conexiune de date prin intermediul a două divizii de business: SES Video și SES Networks.
https://www.forbes.ro/romanii-consuma-mai-mult-tv-clasic-decat-video-online-147791

Dosarul lui Adrian Sârbu revine pe rolul instanței după ce PICCJ a refăcut urmărirea penală

Dosarul de evaziune fiscală a lui Adrian Sârbu, patron de trust media din România, a revenit pe rolul Curții de Apel București după ce anchetatorii de la Parchetul instanței supreme au refăcut urmărirea penală așa cum a dispus instanța supremă printr-o decizie definitivă. Astfel, dosarul are prim termen în camera preliminară, luni, iar ședința este nepublică. În luna iunie Curtea de Apel a stabilit înlăturarea unor probe din acest dosar și a trimis dosarul procurorilor de la Parchetul instanței supreme pentru refacerea acestora și remedierea unor acte procedural din dosar. Magistrații PICCJ au îndeplinit dispozițiile judecătorului de cameră preliminară și au retrimis dosarul la Curtea de Apel București pentru începerea judecății. La acest moment Curtea trebuie să stabilească dacă dosarul poate fi judecat pe fond. În aprilie 2016 dosarul ”Mediafax” a fost trimis în judecată de procurorii de la PICCJ. Aceștia acuză că Adrian Sârbu, patronul trustului dar și factori din conducerea MEDIAFAX ar fi comis fapte de evaziune fiscală, instigare la această faptă precum și delapidare. În perioada 2006 - 2014, în cadrul societăților din grupul Mediafax, deținute direct sau indirect de inculpatul Sârbu Adrian, a fost utilizat un sistem de salarizare, ce presupunea plata drepturilor salariale parțial în baza unui contract de muncă, și parțial în baza unui contract de cesiune de drepturi de autor, acesta constituind eșafodajul unui mecanism de eludare a taxelor datorate bugetului de stat. În concret, mecanismul de eludare a taxelor presupunea: 1. Utilizarea, pentru facturarea drepturilor de autor, a unor societăți în care calitatea de asociat și administrator era deținută de colaboratori sau angajați ai societăților din grup sau înființate pe numele unor persoane cu un nivel educaţional scăzut şi lipsite de cunoştinţe în domeniul media și de venituri. 2. Persoanelor beneficiare ale drepturilor de autor, din care o parte semnificativă erau angajate cu contracte individuale de muncă ale societăților din grupul de presă Mediafax (SC Publimedia International SA, SC Mediafax SA, SC Mediafax Group SA, SC Apropo Media SRL), li se solicita ca, odată cu semnarea contractului de muncă, să semneze și un contract de cesiune drepturi de autor cu aceste societăţi, în baza căruia urmau să primească cea mai mare parte a drepturilor salariale. 3. Încheierea de către societățile din grupul de presă, cu societățile de drepturi de autor, a unor contracte având ca obiect asigurarea de către aceste din urmă societăți (denumite ”Agenți”), a serviciilor Autorilor scrierilor publicistice, în baza cărora ”Agenții” emiteau facturi fiscale pe seama societăților din grupul de presă. 4. Prin înregistrarea în evidențele contabile ale societăților din grupul de presă a facturilor fiscale astfel emise, acestea beneficiau de diminuarea bazei impozabile cu sumele aferente facturilor, precum și de deducerea de TVA.
https://www.stiripesurse.ro/dosarul-lui-adrian-sarbu-revine-pe-rolul-instan-ei-dupa-ce-piccj-a-refacut-urmarirea-penala_1392076.html

Gheorghe Piperea anunţă închiderea Realitatea TV: 30 octombrie, ultima zi a televiziunii

Cunoscutul avocat şi profesor de drept comercial Gheorghe Piperea anunţă că, în urma a doua soluţii pronunţate recent de ÎCCJ, falimentul Realitatea TV este inevitabil. Chiar dacă judecătorul sindic mai amână dispunerea falimentului, pe data de 30 octombrie expiră licenţa televiziunii, iar CNA nu poate să o reînnoiască în condiţiile iminentului faliment. "In privinta falimentului Realitatea Media, ICCJ a pronuntat recent doua solutii care "intaresc" starea terminala a moralistei televiziuni, datatoare de europarlamentari nomber one: (i) o cerere de revizuire a deciziei din martie a CAp Bucuresti, care a decis falimentul, a fost respinsa in 18 septembrie, ca tardiv formulata (mari avocati tre' sa aiba zisa falita ca sa comita o asemenea gugumanie); (ii) o mizerie de tertip al judecatorului sindic, care s-a considerat "necompetent" sa dispuna falimentul, trimitand dosarul la ICCJ pentru a solutiona un inventat conflict negativ de competenta cu CAp Bucuresti, cu consecinta suspendarii dosarului pana la noi ordine, a fost inlaturata de aceeasi ICCJ pe 8 octombrie, cand a statuat ca nu exista niciun conflict de competenta. Asadar, judecatorul sindic din dosarul Realitatea Media trebuie sa dispuna falimentul (btw, zisul judecator sindic nu mai este suspendat din profesie, continuand sa distruga credibilitatea procedurilor de insolventa). Aceasta intrucat, in acest moment, nu numai CAp Bucuresti a statuat falimentul Realitatea Media, ci si ICCJ. Ce va face judecatorul sindic? Nimic. O sa traga de timp in continuare. Doar nu o sa ramana fara oficina neo-sekuritatea, taman in campania electorala ... Interesant este ca, in 30 octombrie, licenta postului Realitatea tv expira. Daca asa-zisii patroni (care au cocalarizat si pitziponcizat in ultimul hal ideea de televiziune in Romania) nu vor aduce certificat fiscal din care sa rezulte ca nu mai exista datorii la fisc sau un plan de reorganizare confirmat, CNA nu va mai putea reinoi licenta de emisie a postului tv. Numai ca, ce sa vezi - compania are enorme datorii la stat, inclusiv datorii cauzate de activitatea postului tv in cei 8 ani de insolventa. Si nu exista niciun plan de reorganizare - tocmai de aceea s-a si dispus falimentul, in martie 2019, la CAp Bucuresti. Concurentii postului - cei care nu sunt si ei in insolventa - ar putea avea niste mici frustrari sau chiar motive de plangere la Consiliul Concurentei pentru ca, in timp ce ei (ca noi toti, de altfel) isi achita cu regularitate darile la stat, Realitatea tv tot acumuleaza si pune la "discutate si uitate" sute de milioane de lei datorie din taxe si contributii neachitate la buget.
https://www.stiripesurse.ro/gheorghe-piperea-anunta-inchiderea-realitatea-tv-30-octombrie-ultima-zi-a-televiziunii_1392045.html

INFOGRAFIC Studiu: cât se uită românii la TV și ce fel de conținut online consumă / Cât au crescut Neflix&Co / Ce posturi ar lua cu ei pe o insulă pustie

Românii care apelează la servicii TV petrec în fața televizorului, în medie, 3,3 ore în timpul săptămânii și 3,7 ore în zilele de sfârșit de săptămână, potrivit unui studiu dat publicității vineri. Acesta arată că tinerii se uită la TV, în medie, cu o oră mai puțin decât cei în vârstă. Iar dacă ar fi să plece pe o insulă pustie, cu acces la un singur canal TV, peste un sfert dintre respondenți aleg Pro TV. Studiul despre consumul de TV și video în România, în 2019, a fost publicat de SES Astra România, parte a SES, operator internațional de sateliți. Ediția din 2019 a studiului se bazează pe interviuri cu 401 persoane, interviuri realizate, în iunie a.c., de Mercury Research. Eșantionul este redus ca dimensiuni, dar autorii îl descriu drept reprezentativ. Eșantionul este format din persoane de peste 18 ani, care utilizează servicii de televiziune prin cablu, satelit sau IPTV. Raportul SES afirmă că românii urmăresc, în continuare, mai mult formatul clasic de televiziune, TV liniar, decât video online. Televizoarele nu se împuținează, susține studiul, ci devin mai mari și mai performante. Aproximativ unul din trei români (36%) și-ar schimba furnizorul de servicii pentru că au o ofertă mai bună de canale HD și Ultra HD. Ce spune studiul despre timpul petrecut în fața TV (evaluarea fiind făcută pe un eșantion de persoane adulte care apelează la servicii TV): În 2019, în medie un român se uită la televizor timp de 3,3 ore în timpul săptămânii, iar în week-end timpul petrecut în fața televizorului crește la 3,7 ore. Tinerii (18-34 de ani) petrec cu o oră mai puțin timp la TV decât cei în vârstă (peste 55 ani) – 2,9 ore față de 3,9 ore în medie în timpul săptămânii. Despre TV liniar vs. TV online: două treimi dintre respondenți spun că urmăresc conținut video online în medie timp de 2,3 ore zilnic în timpul săptămânii și 2,5 ore în zilele de week-end – cu 1,2 ore mai puțin decât la TV.
https://economie.hotnews.ro/stiri-media_publicitate-23419436-infografic-studiu-cat-uita-romanii-fel-continut-online-consuma-cat-crescut-neflixco-posturi-lua-insula-pustie.htm

"Marcă etică" pentru reclame, introdusă de anul viitor pentru a atesta "onestitatea și transparența" în publicitate

Consiliul Român de Publicitate, organizație ce promovează autoreglementarea și etica în publicitate, a anunțat oficial, joi, o "marcă etică", proiect menit să "ofere o garanție a onestității și transparenței în comunicarea comercială. "Marca Etică RAC" (Romanian Advertising Council) urmează să intre în vigoare anul viitor și va fi accesibilă pentru orice brand ce activează în România. Este vorba despre o "viză care, odată folosită într-o comunicare comercială audiovizuală, atestă faptul că brandul realizează o comunicare etică din punctul de vedere al Codului de practică în comunicarea comercială RAC și respectă legislația CNA în vigoare", după cum arată organizația într-un comunicat de presă. Cum funcționează marca: "Orice brand care activează în România va putea face, începând din 2020, o solicitare către RAC pentru a primi dreptul de a folosi Marca Etică. Solicitarea va fi analizată de Comitetul Etic, care va evalua întreaga comunicare a brandului din decursul ultimului an, atât în mediul online, cât și offline. Procesul durează aproximativ o lună, iar dacă se constată că nu au existat încălcări ale Codului RAC, în anul anterior obținerii mărcii, brandul primește dreptul de a utiliza logo-ul Mărcii Etice. Utilizarea Mărcii Etice are valabilitate de un an. Marca Etică va fi retrasă imediat în cazul încălcării prevederilor Codului de practică în comunicarea comercială (Codul RAC), adoptat de Consiliul Român pentru Publicitate, măsura fiind însoțită de un anunț public. Criteriile pe baza cărora este acordată Marca Etică vor fi publicate pe site-ul www.RAC.ro. Analiza pentru acordarea Mărcii Etice presupune și condiția ca brandul care solicită Marca să nu fi avut mai mult de două încălcări ale Codului sau ale legislației în domeniu, fiind monitorizate totodată modul și rapiditatea cu care a fost corectată comunicarea." Rațiunea mărcii, conform lui Laurențiu Gheorghiu, inițiatorul proiectului: "De-a lungul celor 20 de ani, am fost foarte activi în peisajul comunicării comerciale și am reușit, prin autoreglementare, să încurajăm membrii RAC să comunice mai transparent, atât în beneficiul industriei de publicitate, cât și al consumatorilor. Anul acesta, facem un alt pas important în evoluția activității noastre. Au fost cazuri în care consumatorii au pus la îndoială veridicitatea unor campanii sau mesaje de promovare – uneori, în mod fondat. De aceea, ne-am propus ca, de acum înainte, să le arătăm că există un organism care veghează asupra onestității în publicitate. Totodată, aceasta va constitui un sprijin pentru brandurile care aleg să respecte normele autoreglementării, o cale de recunoaștere a meritelor unei comunicări etice și un instrument de creștere a încrederii publicului".
https://economie.hotnews.ro/stiri-media_publicitate-23417489-marca-etica-pentru-reclame-introdusa-anul-viitor-pentru-atesta-onestitatea-transparenta-publicitate.htm

Tarifele de interconectare în telefonia mobilă vor scădea cu 10% de la 1 ianuarie 2020 / Analist: Se continuă subvenționarea marilor operatori

Operatorii de telefonie mobilă vor trebui să scadă cu 10% tariful maxim pe care îl pot percepe pentru terminarea apelurilor de voce în propriile rețele, un cost care se regăsește în factura finală plătită de utilizatorii de telefonie. Decizia a fost anunțată vineri de arbitrul telecom (ANCOM), ca măsură tranzitivă, până la adoptarea unui tarif unic la nivelul UE etapă preconizată a avea loc până la finalul anului viitor. Analistul telecom dr. Nicolae Oacă susține că prin această 'mare' reducere s-ar continua subvenționarea marilor operatori mobili, o anomalie veche în piața din România. „ANCOM a propus, ca măsură tranzitorie, până la adoptarea unui tarif de terminare a apelurilor la puncte mobile unic la nivel european preconizată a avea loc până la finalul anului 2020, practicarea unui tarif maxim de 0,76 eurocenţi/minut pentru apelurile la puncte mobile, cu 10% mai mic față de nivelul actual. Ne așteptăm ca această reducere să se reflecte și în tariful pe care îl plătește fiecare utilizator pentru apelurile către terminalele mobile”, a declarat Sorin Grindeanu, preşedintele ANCOM.
https://economie.hotnews.ro/stiri-telecom-23420253-tarifele-interconectare-telefonia-mobila-vor-scadea-10-1-ianuarie-2020-analist-continua-subventionarea-marilor-operatori.htm

10 tineri au adus României locul 1 la Campionatul European de Securitate Cibernetică din acest an

Reprezentativa României s-a clasat pe locul 1 la Campionatul European de Securitate Cibernetică (ECSC) 2019, podiumul fiind completat de Italia (locul II) şi Austria (locul III). Cea de-a şasea ediţie ECSC, organizată în premieră de ţara noastră, a reunit echipe din 20 de state, formate din tineri elevi şi studenţi pasionaţi de cybersecurity, se arată într-un comunicat al grupului UTI. România a fost prezentă la European Cyber Security Challenge 2019 cu un lot format din 10 tineri, cu vârste cuprinse între 16 și 25 de ani, selectaţi din peste 300 de potenţiali competitori: Robert Vulpe (căpitan), Florian-Robert Dobre, Dragoş Albăstroiu, Ioan Dragomir, Mihai Dăncăescu, Cristian Done, Matei Bădănoiu, Alexandru Ţop, Tudor Moga şi Mihai Cioată. Lista ţărilor înscrise în competiţia desfăşurată la Bucureşti, în perioada 9-11 octombrie, a fost completată de Austria, Cipru, Cehia, Danemarca, Estonia, Franţa, Germania, Grecia, Elveţia, Irlanda, Italia, Liechtenstein, Luxemburg, Olanda, Norvegia, Polonia, Spania, Portugalia şi Marea Britanie. Clasamentul final a rezultat în urma parcurgerii de către participanţi a testelor din domenii precum securitate web, criptografie, inginerie inversă şi investigaţii, programare, atac şi apărare, securitate Linux / windows / macOS, securitate dispozitive mobile şi IoT. https://economie.hotnews.ro/stiri-telecom-23420445-10-tineri-adus-romaniei-locul-1-campionatul-european-securitate-cibernetica-din-acest.htm

Murielle Lorilloux, CEO Vodafone: Avem creştere de 50% pe partea de consum de date. Oportunităţile sunt pe noi servicii şi soluţii

Din punctul de vedere al clienţilor, cererea este încă prezentă şi pe un trend ascendent. Vedem creştere pe partea 4G, avem creştere de 50% la consumul de date de date. Clienţii văd importanţa conectivităţii, atât pe partea de mobile, cât şi pe fix, a declarat Murielle Lorilloux, CEO Vodafone, în cadrul ZF Digital Summit 19. Din punctul de vedere al cererii, sunt multe perspective bune, mai ales cu noua tehnologie. Tranziţia către următoarele segmente de creştere trebuie gestionată însă atent.
https://www.zf.ro/business-hi-tech/murielle-lorilloux-ceo-vodafone-avem-crestere-de-50-pe-partea-de-consum-de-date-oportunitatile-sunt-pe-noi-servicii-si-solutii-18461032

Liudmila Climoc, CEO Orange România: Ultimele 6 luni au fost tumultoase, ceea ce a avut un impact asupra creşterii industriei. Totuşi, perspectivele rămân optimiste pe partea de cerere de la consumatori

Ultimele 6 luni au fost tumultoase, reglementatorii au tot schimbat legile, ceea ce a avut un impact asupra creşterii industriei. Am văzut şi primele scăderi în ultimele două trimestre. Ne aşteptăm la un nou val de scăderi anul viitor, a declarat Liudmila Climoc, CEO Orange România, în cadrul ZF Digital 19. Pe de altă parte, există un boom de 40% pe traficul de date, există cerere din partea clienţilor pe partea de digitalizare.
https://www.zf.ro/business-hi-tech/liudmila-climoc-ceo-orange-romania-ultimele-6-luni-au-fost-tumultoase-ceea-ce-a-avut-un-impact-asupra-cresterii-industriei-totusi-perspectivele-raman-optimiste-pe-partea-de-cerere-de-la-consumatori-18461033

Dragoş Rebegea, country manager Ericsson România: În ţările mai avansate 5G este considerat de operatori un serviciu premiu, iar preţurile pentru clienţi ar putea creşte cu 30%-50%

În ţările mai avansate din punct de vedere al dezvoltării reţelei 5G, operatorii telecom au considerat noua generaţia de conectivitate un serviciu premium, ceea ce a adus creşteri de preţuri chiar şi până la 50%, explică Dragoş Mircea Rebegea, country manager Ericsson România, head of sales România & Moldova, în cadrul conferinţei ZF Digital 19. „Nu este neapărat ceva ce pot spune eu, dar în lume şi în ţările mai avansate acest serviciu s-a considerat un serviciu premium de către operatori. Discutăm de 20%-30% sau chiar 50% în plus la preţ. În România politicile sunt destul de diverse şi diferite, există un operator care nu taxează suplimentar, spre exemplu, ci consideră 5G doar o evoluţie a 4G, oferind viteze mai mari”, spune Dragoş Rebegea în cadrul evenimentului. El spune că trebuie să fim atenţi la posibilităţile pieţei şi să avem grijă la această „spirală crescătoare” a preţurilor pentru servicii.
https://www.zf.ro/business-hi-tech/dragos-rebegea-country-manager-ericsson-romania-in-tarile-mai-avansate-5g-este-considerat-de-operatori-un-serviciu-premiu-iar-preturile-pentru-clienti-ar-putea-creste-cu-30-50-18460988

Serialul „Batwoman”, disponibil de marţi pe HBO GO

Serialul „Batwoman”, bazat pe personajele create de DC, va fi disponibil pe HBO GO începând de marţi, când vor putea fi urmărite primele două episoade. Un nou episod al serialului creat de Berlanti Productions în asociere cu Warner Bros Television va fi disponibil în fiecare săptămână. Pasionată de justiţie şi hotărâtă să spună ce crede, Kate Kane apare pe străzile oraşului Gotham ca Batwoman, decisă să oprească criminalii din oraş. Kate Kane (Ruby Rose) nu a plănuit niciodată să fie noua justiţiară din Gotham. La trei după dispariţia misterioasă a lui Batman, Gotham este fără speranţă, iar poliţiştii din oraş sunt depăşiţi de găştile de criminali. Apoi apare Jacob Kane (Scott) şi agenţia lui de pază privată, care protejează oraşul folosindu-se de arme şi miliţie. Cu ani în urmă, prima soţie a lui Jacob şi fiica lor au fost ucise într-un schimb de focuri. Acesta şi-a trimis apoi sigura fiică rămasă, pe Kate, departe de Gotham pentru siguranţa ei. După ce a fost exmatriculată de la o şcoală militară şi după ani de antrenament de supravieţuire, Kate se întoarce acasă chiar când gaşca Alice in Wonderland îl ţinteşte pe tatăl ei şi agenţia lui de pază răpindu-i cel mai bun ofiţer, pe Sophie Moore (Tandy).
https://www.news.ro/cultura-media/serialul-batwoman-disponibil-de-marti-pe-hbo-go-1922403014002019100819141644

INTERVIU - „Emigrant Blues”, un exerciţiu de stare. Regizor: Relaţia cu locul în care te naşti şi trăieşti e mai complexă decât „ţara asta nu face nimic pentru mine, vreau să plec”

Mihai Mincan, unul dintre regizorii documentarului „Emigrant Blues: un road movie în 2 ½ capitole”, care rulează în cinematografe din 11 octombrie, a povestit într-un interviu acordat News.ro despre ce înseamnă filmarea unui drum de 50 de ore cu autocarul de la Bucureşti la Madrid, despre oamenii pe care i-au întâlnit pe parcursul realizării proiectului - emigranţii suprinşi chiar în procesul care le caracterizează vieţile, permanent pe drum. Titlul a fost ales pentru a expune clar ideea că este vorba despre un film fragmentat, alcătuit din bucăţi individuale, nu construit pe o naraţiune clasică. Lungmetrajul documentar „Emigrant Blues: un road movie în 2 ½ capitole” este scris şi regizat de Claudiu Mitcu şi Mihai Mincan. Filmul, al cărui motto este „Acasă nu e decât distanţa dintre unde eşti şi unde visezi să fii”, a avut premiera mondială la Festivalul Internaţional de Film Transilvania (TIFF).
https://www.news.ro/cultura-media/interviu-emigrant-blues-un-exercitiu-de-stare-regizor-relatia-cu-locul-in-care-te-nasti-si-traiesti-e-mai-complexa-decat-tara-asta-nu-face-nimic-pentru-mine-vreau-sa-plec-1922400013002019101119141120

Cineaştii Elia Suleiman, Mounia Meddour şi Jasmila Žbanić, invitaţi speciali la Les Films de Cannes à Bucarest

Elia Suleiman, regizorul filmului "It Must be Heaven", câştigătorul premiului special al juriului în cadrul Festival de Cannes 2019, va fi prezent la Bucureşti pentru a doua oară. Regizoarele Mounia Meddour şi Jasmila Žbanić vor fi de asemenea invitate, anunţă organizatorii festivalului Films de Cannes à Bucarest. Sâmbătă, 19 octombrie, publicul va avea ocazia să îl asculte în "Débat des auteurs", unde va dialoga cu cineastul Claude Lelouch şi cu alţi regizori de film despre situaţia actuală a cinematografului mondial în epoca platformelor, a francizelor şi a multiplexurilor. Întâlnirea va avea loc la Cinema Elvire Popesco, la finalul proiecţiei "Les plus belles années d'une vie", iar accesul la discuţie va fi liber, în limita locurilor disponibile.
https://www.news.ro/entertainment/cineastii-elia-suleiman-mounia-meddour-si-jasmila-zbani-invitati-speciali-la-les-films-de-cannes-bucarest-1922400511092019101819139138

Nadine revine pe TV după patru ani. Ce emsiune va prezenta la TVR 1

Nadine revine pe TV, după o absenţă de patru ani şi va prezenta, la TVR 1, o emisiune de divertisment care se va numi „Nadine“, după prenumele prezentatoarei. Emisiunea „Nadine“, transmisă în direct de TVR 1 începând de luni, 14 octombrie, de la 18.35, va aduce în faţa publicului oameni cunoscuţi, din ale căror poveşti de viaţă telespectatorii să poată găsi idei, soluţii pentru situaţii sau probleme cu care se confruntă. Ceea ce aduce inedit acest program este tematica abordată, care va fi săptămânală. Emisiunea va fi difuzată de luni până vineri. „Nadine şi sora ei au fost abandonate la o vârstă fragedă de bunica lor, care l-a păstrat doar pe fratele lor. Nu este prima şi nici singura dificultate din viaţa ei. A mai trecut prin situaţii limită cu curaj şi le-a depăşit cu brio“, transmite TVR.
https://adevarul.ro/entertainment/tv/nadine-revine-tv-patru-ani-emsiune-prezenta-tvr-1-1_5da33552892c0bb0c68a0b4c/index.html

STUDIU Consumul de televiziune la români: ce post TV ar lua pe o insulă pustie şi câte ore petrec în faţa televizorului

Un studiu realizat de operatorul de televiziune prin satelit SES Astra România a dezvăluit preferinţele românilor cu privire la consumul de televiziune şi video, în 2019. Respondenţii au mărturisit şi ce post TV ar lua cu ei pe o insulă pustie. Studiul realizat de compania de operatorul de televiziune prin satelit SES Astra România despre consumul de televiziune şi video, în 2019, la români, analizează obiceiurile de vizionare, inclusiv televiziune şi online, servicii de streaming video, calitatea imaginii şi conţinut. Românii sunt de departe adepţii televiziunii clasice (liniare), însă în ultimii doi ani se poate observa o explozie a consumului de video online de tipul Netflix şi HBO GO. 45% dintre cei intervievaţi spun că au acces la cel puţin o platformă de streaming, faţă de 2017, când erau 21%, scrie Pagina de Media. Cele mai folosite sunt Netflix şi HBO GO. În ultimii doi ani a crescut de 10 ori numărul celor care spun că folosesc platforma Netflix - de la 2%, în 2017, la 22% în 2019. Platforma Netflix este urmată de HBO GO - 15% afirmă că folosesc HBO GO. Acum doi ani erau 4%.
https://adevarul.ro/entertainment/tv/studiu-consumul-televiziune-romani-post-tv-lua-insula-pustie-ore-petrec-fata-televizorului-1_5da30270892c0bb0c688e7f8/index.html

TVR, învinuit că n-a reflectat căderea Guvernului Dăncilă: „Sub Doina Gradea, postul public a ajuns un organ de propagandă al PSD-ului“

Liberalul Liviu Brătescu, membru în Consiliul de Administraţie al Televiziunii Române (CA), a acuzat TVR că „şi-a ratat misiunea publică“ pentru că nu a difuzat dezbaterea din Parlament din timpul moţiunii de cenzură împotriva Guvernului Dăncilă, de joi, 10 octombrie şi că, sub conducerea Doinei Gradea, televiziunea publică a devenit un „organ de propagandă al PSD-ului“. Liviu Brătescu, membru în CA al SRTv din partea PNL, a transmis recent un comunicat de presă în care a acuzat că, în timpul moţiunii de cenzură împotriva Guvernului Dăncilă, postul public de televiziune a difuzat filme coreene. „Doar în dictaturi se mai întâmplă ca atunci când au loc schimbări politice importante sau demonstraţii de amploare televiziunea de stat să difuzeze cântece patriotice sau muzică populară. TVR-ul, sub Doina Gradea, a ajuns, din păcate, un organ de propagandă al PSD-ului şi şi-a ratat misiunea publică!“, a menţionat Brătescu. Liviu Brătescu a acuzat-o pe şefa TVR Doina Gradea că, prin decizia de a nu fi difuzat momentul moţiunii de cenzură, „s-a lovit foarte grav în informarea cetăţenilor, fiind încălcată chiar legea de funcţionare“ a TVR.
https://adevarul.ro/entertainment/tv/tvr-invinuit-n-a-reflectat-caderea-guvernului-dancila-sub-doina-gradea-postul-public-ajuns-organ-propaganda-psd-ului-1_5da2f43c892c0bb0c6889a71/index.html

Încep filmările pentru „Românii au talent“. Decizia oficialilor Pro TV în legătură cu Florin Călinescu, după ce vedeta a intrat în politică

Filmările pentru cel de-al zecelea sezon al show-ului „Românii au talent“ vor începe la sfârşitul acestei săptămâni, iar Florin Călinescu (63 de ani) va rămâne în juriul emisiunii, după intrarea sa în politică. „Românii au talent“ va debuta cu un nou sezon în primăvara anului viitor, iar filmările încep la sfârşitul acestei săptămâni. După ce Florin Călinescu anunţa intrarea sa în politică, în funcţia de preşedinte al Partidului Verde, poziţia lui ca membru al juriului în show-ul „Românii au talent“ a fost pusă sub semnul întrebării. Se pare însă că Florin Călinescu va rămâne în juriul talent-show-ului de la Pro TV şi în cel de-al zecelea sezon, alături de Andi Moisescu, Andra şi Mihai Petre, scrie Pagina de Media. Oficialii Pro TV au confirmat informaţia pentru sursa citată. Florin Călinescu anunţa în mod oficial intrarea sa în politică după ce a devenit pe 21 iulie preşedintele Partidului Verde.
https://adevarul.ro/entertainment/tv/Incep-filmarile-romanii-talent-decizia-oficialilor-pro-tv-legatura-florin-calinescu-vedeta-intrat-politica-foto-1_5da04e99892c0bb0c67a7d51/index.html

Andreea Marin, invitat special în prima ediţie a show-ului de umor „Antitalent“: când începe noua emisiune de la Antena 1

Andreea Marin (44 de ani) va fi invitat special în premiera noului show de umor de la Antena 1, „Antitalent“. Reprezentanţii postului au anunţat când începe emisiunea. Pe 20 octombrie, Antena 1 lansează cel mai nou show de umor, „Antitalent“, difuzat în fiecare duminică de la 21.00. Emisiunea prezentată de Dan Bittman va debuta cu o ediţie specială şi un invitat special. În premiera emisiunii, pe scenă va urca Andreea Marin. „Cu Dan am făcut echipă bună dintotdeauna. A fost o surpriză plăcută să văd că el este gazda emisiunii. E un profesionist, este jovial, deschis şi relaxat. Este omul cu care faci echipă având încredere că nu vei simţi stresul unei producţii TV de amploare“, a declarat aceasta.
https://adevarul.ro/entertainment/tv/andreea-marin-invitat-special-editie-show-ului-umor-antitalent-incepe-noua-emisiune-antena-1-1_5d9f60da892c0bb0c67558f0/index.html

Realitatea TV a pierdut contestaţiile după ce i-a fost declarat falimentul: când expiră licenţa audiovizuală a postului

Decizia justiţiei de a respinge contestaţiile Realitatea Media după ce i-a fost declarat falimentul pune sub semnul întrebării viitorul postului de ştiri Realitatea TV, a cărui licenţă audiovizuală va expira în curând. Căile de atac folosite Realitatea Media după ce Curtea de Apel a decis că societatea trebuie să intre în faliment nu au avut succes, compania pierzând două acţiuni la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, potrivit Paginademedia.ro. În plus, pe 30 octombrie, postului de ştiri îi expiră licenţa audiovizuală şi riscă să fie închis pentru că dosarul de prelungire a licenţei nu este complet. Procedural, orice televiziune căreia îi expiră licenţa trebuie să depună la CNA un dosar pentru prelungirea licenţei. Un dosar care să conţină inclusiv un certificat de atestare fiscală că nu există datorii la stat sau, în caz de insolvenţă, un plan de reorganizare aprobat de instanţă. Astfel, dacă dosarul de prelungire a licenţei nu este complet, CNA nu-l va putea analiza şi va lua act de expirarea licenţei, ceea ce înseamnă şi închiderea televiziunii. Cozmin Guşă, acţionar al Realitatea Media, a anunţat pe 1 aprilie, în emisiunea realizatoarei Denise Rifai, că firma care deţine licenţa de emisie pentru Realitatea TV a intrat în faliment. Atunci, Curtea de Apel a decis să respingă planul de reorganizare al Realitatea Media, societate aflată de opt ani în insolvenţă, şi să oblige judecătorul sindic să-i declare falimentul.
https://adevarul.ro/entertainment/tv/realitatea-tv-pierdut-contestatiile-i-a-fost-declarat-falimentul-expira-licenta-audiovizuala-postului-1_5d9f13c9892c0bb0c6733262/index.html

TVR HD se va închide: care este motivul

Canalul TVR HD se va închide, iar conducerea televiziunii a început demersurile pentru retragerea licenţei audiovizuale. TVR HD se va închide, decizia aparţinându-i Consiliului de Administraţie al postului public, care a aprobat în şedinţa din 4 octombrie „demersurile în vederea retragerii licenţei audiovizuale pentru transmisia prin satelit şi digital-terestră a canalului TVR HD“, potrivit Paginademedia.ro. Această hotărâre a venit ca urmare a schimbării de funcţionare a canalelor publice, deoarece TVR 1 şi TVR 2 vor trece la formatul HD în perioada următoare. Astfel, canalul TVR HD nu-şi mai avea rostul. Până în prezent, TVR HD era singurul loc de la Televiziunea Publică unde puteau fi difuzate programe filmate în HD.
https://adevarul.ro/entertainment/tv/tvr-hd-inchide-motivul-1_5d9eea89892c0bb0c671e75e/index.html

„Antitalent”, noul show de la Antena 1, are echipă de actori umoriști. Ce vedete fac parte din emisiune

Cea mai nouă echipă de umoriști este gata să-i ducă pe telespectatori în punctul zero al comediei, începând cu 20 octombrie, de la 21:00, în cadrul premierei Antitalent, cel mai nou show de umor marca Antena 1, prezentat de Dan Bittman. Grupa actorilor de la Antitalent va pune în scenă cele mai savuroase momente, prin numere pline de haz, sketch-uri, gag-uri, parodii muzicale și momente de stand-up. Paula Chirilă, Irene Boclincă, Vlad Drăgulin, George Tănase, Ioan Bădeliță, Iuliana Călinescu, Anca Dinicu, Doina Teodoru, Silviu Mircescu, Ana Odagiu și Angel Popescu sunt cei care, împreună, formează cea mai nouă echipă de umoriști din România. Acestora li se vor alătura, în fiecare ediție, și invitați speciali ce vor contribui la numerele speciale, dar și trupa de la Noaptea Târziu, iar toți vor fi responsabili cu hohotele de râs. Uddi va urca și el pe scenă, alături de trupa sa, iar cei din fața micilor ecrane vor avea parte și de o serie de momente muzicale.
https://tvmania.ro/antitalent-noul-show-de-la-antena-1-are-echipa-de-actori-umoristi-ce-vedete-fac-parte-din-emisiune-263157.html

AXN difuzează începând din 15 octombrie seria de filme „În întuneric” („Into the dark”)

Telespectatorii AXN intră în atmosfera de Halloween odată cu premiera seriei de filme „În întuneric' (Into the Dark), o antologie horror care explorează cele mai întunecate părți ale personalității umane. Seria este formată din 12 filme și va fi difuzată din 15 octombrie în fiecare marți seara, de la ora 22.00, pe AXN. Produsă de Blumhouse, cu Jason Blum (Get Out, BlacKkKlansman, Sharp Objects, The Loudest Voice) producător executiv, seria În întuneric' (Into the dark) a avut premiera în octombrie 2018 în SUA și a fost recent reînnoită cu un al doilea sezon. Fiecare producție are propriul regizor, scenarist și distribuție, acțiunea fiind centrată în jurul unei sărbători americane. Primele trei filme care pot fi urmărite în luna octombrie, marțea de la ora 22.00, sărbătoresc' Începerea școlii, Ziua fiicei și Halloween-ul.
https://tvmania.ro/axn-difuzeaza-incepand-din-15-octombrie-seria-de-filme-in-intuneric-into-the-dark-263128.html

Cine sunt cuplurile din sezonul trei Asia Express. Printre nume: Chef Bontea, Răzvan Fodor, Alex Velea și două vedete ale Instagramului

Asia Express, sezonul trei, se pregătește de startul filmărilor. Antena 1 anunță cuplurile de vedete care vor parcurge traseele din Filipine și Taiwam, țările în care se va filma noul sezon. Vedete de la Antena 1, câtăreți și două vedete ale Instagramului. Printre numele anunțate îi amintim pe Sorin Bontea, de la Chefi la cuțite și Răzvan Fodor (fost prezentator Masterchef), instragramerițele Alina Ceușan și Carmen Grebenișan sau Alex Velea și Mario Fresh (concurent în ultimul sezon de Exatlon).
Reamintim că noul sezon va fi programat în grila de primăvară a postului Intact. În acest sezon Gina Pistol îl va avea coprezentator pe Oase, cel care a câștigat marele premiu, alături de CRBL în sezonul doi.
https://www.paginademedia.ro/2019/10/concurenti-asia-express-sezonul-trei-vedete

AUDIENȚE. Victorie la dublu. Aproape două milioane de români au văzut golurile tricolorilor pe Pro TV

AUDIENȚE. Victorie pe teren, victorie și în audiențe. Pro TV a bătut la scor în topul audiențelor de aseară, cu meciul Feroe - România (0-3) din preliminariile Euro 2020.

Postul din Pache Protopopescu a avut cifre duble față de următorul post clasat, Antena 1. Diferența a fost și mai mare față de Kanal D, postul de pe locul trei. Meciul disputat de elevii lui Cosmin Contra au adunat o medie de aproape două milioane de privitori din toată țara, în fiecare minut. Antena 1, de pe locul secund, a avut o medie de un milion de urmăritori pe minut.
https://www.paginademedia.ro/2019/10/audiente-feroe-romania-meci-preliminariile-euro-2020

AUDIENŢE. Vocea României și iUmor, duel pentru audiențe. Pro TV, lider detașat. Antena 1, cifre mai bune decât săptămâna trecută

AUDIENȚE. Pro TV a fost lider în topul audienţelor de seara trecută, cu show-ul Vocea României. Totuși, cifrele au înregistrat scăderi ușoare față de săptămâna trecută. Antena 1 s-a clasat pe locul doi cu emisiunea iUmor, însă a stat ceva mai bine comparativ cu situația de acum o săptămână. Talent show-ul Vocea României a fost urmărit de aproximativ 1,6 milioane de privitori din toată țara, după ce săptămâna trecută ajunsese la o medie de 1,8 milioane de urmăritori. Postul Intact a urcat de la 900.000 de telespectatori, vinerea trecută, la o medie de 1,1 milioane de privitori din toată țara aseară. Antena 1 a fost peste Kanal D pe toate cele trei targeturi, cu mici creșteri în toată țara și la orașe, față de săptămâna trecută. Atunci, Postul Dogan era pe locul secund la nivel național și în mediul urban.
https://www.paginademedia.ro/2019/10/audiente-vocea-romaniei-si-iumor-11-octombrie

Istoria se întoarce acasă. Digi24 dedică o săptămână Reginei-Mamă Elena

Digi24 dedică săptămâna 14-20 octombrie Reginei-Mamă Elena. Săptămâna viitoare, rămăşiţele pământeşti ale mamei Regelui Mihai vor fi aduse în ţară de la Lausanne, Elveţia, şi vor reînhumate în incinta mănăstirii domneşti de la Curtea de Argeş. În seria „Regina Elena. Istoria se întoarce acasă”, postul de televiziune Digi24 va difuza în fiecare zi, în jurnalele de știri, reportaje şi relatări dedicate Reginei-Mamă Elena. Între acestea, jurnalista Elena Tănase a acordat o atenţie specială unor file din jurnalul Reginei-Mamă, puţin cunoscute. Inclusiv povestea acestor scrieri este fascinantă. Însemnările Reginei din anii '30 au fost ascunse de nazişti, o parte în fântâna Vilei Sparta de la Florenţa, altă parte la Vatican, iar caietele din perioada ocupaţiei sovietice a României au fost scoase în secret din ţară cu ajutorul diplomaţilor britanici.
https://www.paginademedia.ro/2019/10/digi24-programe-speciale-regina-mama-elena

AUDIENȚE. Tricolorii mici, victorie la Ploiești. Pro TV, victorie în audiențe. Câți români au văzut golurile lui Moruțan și Petre

AUDIENȚE. România a văzut România „mică”. Victoria naționalei de tineret a ținut telespectatorii lipiți de televizoare și a pus Pro TV pe primul loc în audiențe, aseară. Elevii lui Mirel Rădoi s-au impus cu 3-0 la Ploiești, în calificările pentru Euro 2021, contra Ucrainei. Pro TV s-a impus în lupta pentru primul loc în audiențe, în fața Antena 1 și Kanal D. Golurile lui Moruțan și Adrian Petre au fost urmărite de aproximativ 1,8 milioane de privitori din toată țara, în fiecare minut. Următoarele două clasate au fost Antena 1 și Kanal D, ambele la diferență mare față de Pro TV, pe intervalul meciului. La bătaie cu partida României U21, celelalte posturi difuzau programe ca: Sacrificiul - Antena 1 (20:00), Lacrimi la Marea Neagră - Kanal D (20:00). NAȚIONAL. Victorie pe teren, victorie în audiențe. Pro TV a fost lider în audiențe aseară, cu meciul câștigat de naționala de tineret contra Ucrainei (3-0). A avut aproximativ 1,8 milioane de privitori pe minut. Următoarele două clasate au fost Antena 1 și Kanal D, dar la distanță față de lider. Antena 1 a fost pe locul al doilea în top, cu serialul Sacrificiul pe interval. Postul Intact a strâns aproximativ 1,1 milioane de urmăritori pe minut. Kanal D s-a clasat pe trei, cu cifre apropiate de Antena 1. Postul TV a adunat, pe intervalul meciul de fotbal, aproape 1,1 milioane de privitori pe minut. Sus în topul national a fost și postul Digi 24, cu aproximativ 200.000 de privitori, în fiecare minut, pe interval, în ziua în care a picat guvernul Viorica Dăncilă.
https://www.paginademedia.ro/2019/10/audiente-romania-u21-ucraina-u21

Pro TV, supărat pe Libertatea pentru un articol despre Măruță: „Eliminați-l de pe site. Ați folosit marca fără acord. Să vă abțineți pe viitor!”

UPDATE. Cătălin Tolontan,coordonator editorial Libertatea, admite că articolul din Libertatea conține erori, însă "Pro TV nu a dat niciun un fel de drept la replică, nu a cerut corectarea erorilor, ci a solicitat direct eliminarea articolului (...) ceea ce "este inacceptabil". Și a adăugat: "Pro TV este noul TVR ...dar și Libertatea este, uneori, vechea Libertatea". Declarația completă, în articol. Pro TV a fost deranjat de un articol din ziarul Libertatea. Potrivit informațiilor Paginademedia.ro, televiziunea a notificat ziarul din trustul Ringier pentru un articol despre emisiunea lui Cătălin Măruță. Postul TV spune, în notificare, că articolul din Libertatea - în care nu era nicio sursă citată și care nu avea nici poziția Pro TV, nici a lui Măruță - ar conține "informații neadevărate", însă vine și cu alte solicitări. Pro TV vrea „eliminarea” articolului de pe site-ul ziarului, în caz contrar amenință cu judecata. De asemenea, vor și elimarea unei preluări din același material, apărut pe site-ul revistei Unica (publicație din același trust). Postul TV reproșează ziarului că ..."ați folosit denumirea și marca Pro TV fără acordul subscrisei".
https://www.paginademedia.ro/2019/10/pro-tv-suparat-pe-libertatea

PREMIERĂ. Cinci producții românești, în fruntea celor mai urmărite seriale ale lunii septembrie

AUDIENȚE SERIALE. În luna septembrie, în premieră pentru televiziunea din România, cinci seriale românești au fost în topul celor mai urmărite seriale. Pe toate taregturile de audiență. Liderul incontestabil rămâne serialul de comedie Las Fierbinți, cu aproape două milioane de telespectatori pe episod. Toate cele cinci titluri sunt difuzate de Pro TV și de Antena 1: Las Fierbinți, Vlad, Profu', Mangalița și Sacrificiul. NAȚIONAL. Al 16-lea sezon al Las Fierbinți a condus topul serialelor din luna septembrie. Aventurile lui Celentano și Firicel au fost urmărite de aproape două milioane de persoane în fiecare episod. Locul secund este tot Las Fierbinți, cu redifuzări din sezonul nouă, episoade difuzate de post până la începerea grile de toamnă. Poziție bună și pentru serialul Vlad, dar nici pe departe ca rețeta las Fierbinți. Serialul dramatic de pe Pro TV a avut o medie de 1,3 milioane de telespectatori din întreaga țară. Un alt serial marca Pro TV, Profu`, completează topul audiențelor, cu o medie de 1,2 milioane de telespectator din toată țara. Clasamentul este continuat de două seriale de pe Antena 1, Mangalița și Sacrificiul, ambele cu peste un milion de telespectatori la nivelul întregii țări. Chiar și la nivel național unde de obicei avea poziții bune, Kanal D este destul de jos. Serialul Lacrimi la Marea Neagră, lansat chair la începutul grilei de toamnă, a fost al șaptelea în topul serialelor, cu 960.000 de telespectatori. Este urmat de un alt serial turcesc, tot de pe Kanal D, Mireasa din Istanbul.
https://www.paginademedia.ro/2019/10/audiente-seriale-septembrie-2019
(MEDIA EXPRES)


Dacă tot ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici




Revista MEDIA EXPRES ediția curentă
Gratuit online, doar un click: Most recent issue of monthly Media Expres 1st Cover


Anuarul MEDIA EXPRES cu ediția 2023-2024 este online!
Gratuit online, doar un click: Latest issue Media Expres YEARBOOK 1st Cover




Abonamentele la știrile MEDIA EXPRES va oferă acces la Alerta Știri! pe e-mail, Anuarul Media Expres și zilnic la REVISTA PRESEI, cu ultimele știri media, tv și comunicații, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știri verificate, la liber, pentru toți cei interesați de programe TV, radio, conținut online, cablu, comunicații, audiovizual și film (cinematografie). Noi ținem în arhivă istoria audiovizualului. Click aici pentru prima nostră știre online, când foarte puține dintre marile ziare și reviste nici nu se gândeau la versiuni digitale și la prezența pe web.

Pentru abonamente click aici




© 2001 -  Media Expres SRL