×

Revista presei -- Data și ora publicării: 11.01.2020 14:29:05

REVISTA PRESEI / 10 ian 2020 /




Topul băncilor comerciale cu cele mai mari volume de publicitate TV în 2019
Topul bugetelor de publicitate investite pe nișa televiziunilor de știri în anul 2019
INTERVIU Ministrul Lucian Bode, despre o eventuală vânzare a Telekom România: Au avut loc discuții prospective între diverse părți interesate
Ministerul Economiei preia schema de ajutor de sprijin pentru industria cinematografică
O dispută comercială Telekom-Discovery a ajuns la scrisori deschise / Propunere - un pachet separat pentru Discovery-Eurosport
Ce va merge și ce nu va merge în media, în 2020 / Editorii au încredere în business-ul de presă, dar și rezerve privind starea jurnalismului - raport Reuters Institute
Cine va prezenta emisiunea „Survivor România”? Kanal D a făcut anunțul official
Andreea Străvoiu și George Mihai, gazdele emisiunii „ROventura”, ne „deschid” sâmbătă porțile Sucevei
O băimăreancă din Finlanda. Narcisa Suciu este invitată la „Politică şi delicateţuri”
Disputa Telekom - Discovery, faza pe scrisori. Telekom: „Dragă Victoria...”. Compania propune crearea unui pachet separat Discovery
Televiziunea, trambulină pentru online. Caz: Actorii din Sacrificiul, de la Antena 1, creșteri considerabile pe Instagram după ce au apărut la TV
„Taticool” Dan Cruceru, fost realizator Acasă TV și Prima TV, va prezenta show-ul Survivor la Kanal D
Președintele CNA a încercat, fără succes, să reducă amenzile Romania TV și Antena 1 din „solidaritate față de jurnaliștii care au fost agresați” de fiul lui Dincă
Serialul Profu', cu Andi Vasluianu, continuă. Pro TV a început filmările pentru al doilea sezon
Realitatea mai pierde o licență: Realitatea FM prin satelit
Telekom România face grupului Discovery o propunere
ANCOM: De la 1 ianuarie românii pot folosi mai multe date în roaming
Telekom Romania propune Discovery Networks soluţia de a reintroduce canalele TV ale reţelei în grila de programe
Volumul de date ce pot fi consumate în roaming, fără taxe suplimentare, a crescut cu 22%, de la 1 ianuarie 2020 - ANCOM
O miniserie bazată pe lungmetrajul „Parasite”, în pregătire la HBO
Serialul „Foodie Love”, creat de Isabel Coixet, disponibil integral pe HBO GO


Topul băncilor comerciale cu cele mai mari volume de publicitate TV în 2019

Volumul de publicitate TV consumat de piața bancară din România este mai mic cu 25% în 2019 față de anul precedent. Provident (Instituție Financiară Nebancară), CEC Bank și OTP Bank sunt băncile care și-au majorat consumul de publicitate TV față de anul 2019. În rest, jucătorii din piața bancară au tăiat din bugetele de marketing. Banca Comercială Română (BCR) este liderul consumului de publicitate TV în 2019, cu 8.586 GRP’30 pe targetul comercial, dar volumul său de audiență a fost mai mic cu 33% față de anul 2018. Provident (Instituție Financiară Nebancară) ocupă locul secund în top, înregistrând o creștere de 11% a expunerii reclamelor pe micile ecrane. Pe ultima treaptă a podiumului se află Raiffeisen Bank al cărui buget de audiență – 6.819 GRP’30 – este mai mic cu 29,2% față de 2018. Alte bănci care și-au majorat volumul de audiență: CEC Bank (26,8%) și OTP Bank (80,4%). Bănci care și-au redus volumul de audiență TV față de anul 2018: ING Group (-45%), Alpha Bank (-43,7%), BRD Group Société Générale (-26,1%), Banca Transilvania (-21%), First Bank (-28,5%), Unicredit Bank (-29,5%), Credius IFN (-42,7%), Garanti Bank (-41,8%), Libra Internet Bank (-59,7%) și Patria Bank (-76,6%). Bugetul de audiență obținut de reclamele băncilor reprezentă doar 2,5% din volumul total de GRP-uri consumat pe piața TV în 2019.
https://www.forbes.ro/topul-bancilor-comerciale-cu-cele-mai-mari-volume-de-publicitate-tv-2019-152017

Topul bugetelor de publicitate investite pe nișa televiziunilor de știri în anul 2019

În 2019, volumul de audiență pentru reclamele difuzate pe cinci televiziuni de știri s-a menținut practic la nivelul anului precedent, cu o scădere minoră de 1%. Doar România TV și-a majorat bugetul de audiență față de 2018. Cele cinci televiziuni de știri din sistemul național de măsurare a audienței TV (ARMADATA) au livrat 245.182 puncte de audiență (Gross Rating Points) pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani), în scădere cu 1% față de 2018. România TV a furnizat clienților publicitari 80.872 GRP’30 pe targetul comercial, în creștere cu 21,4% față de anul 2018. Este singura televiziune de știri care și-a mărit bugetul volumul de audiență pentru reclamele difuzate. Punctele de audiență (GRP) obținute de reclamele difuzate de televiziuni sunt cumpărate de clienții publicitari la prețuri (Cost per Point – CPP) care sunt negociate, în prealabil, între cele două părți. Antena 3 a livrat 68.895 GRP’30 pe targetul comercial, la nivelul anului 2018 (scădere de doar 1,3%). Și Digi24 și-a menținut bugetul de audiență (scădere de 2,5%), livrând 49.995 puncte de audiență pe targetul comercial.
https://www.forbes.ro/topul-bugetelor-de-publicitate-investite-pe-nisa-televiziunilor-de-stiri-anul-2019-151963

INTERVIU Ministrul Lucian Bode, despre o eventuală vânzare a Telekom România: Au avut loc discuții prospective între diverse părți interesate

Ministrul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, Lucian Bode, confirmă într-un interviu pentru HotNews.ro că "au avut loc discuții prospective între diverse părți interesate de o eventuală tranzacție" (n.a. a acțiunilor deținute de DT/OTE la Telekom România). Întrebat ce face acum statul român, acționar minoritar la fostele Romtelecom și Cosmote, Bode spune: "în momentul de față analizăm cu foarte mare atenție ceea ce se întâmplă în piață și lucrăm efectiv la calibrarea poziționării noastre în funcție de cele mai recente evoluții." Lucian Bode, ministrul liberal al noului Minister al Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, a răspuns online întrebărilor HotNews.ro cu privire la o eventuală vânzare a acțiunilor deținute de grupurile DT/OTE la Telekom România (fostele Romtelecom și Cosmote). Ministrul confirmă pentru HotNews.ro că au avut loc discuții prospective între diverse părți interesate de o eventuală tranzacție, precum și existența grupului interministerial din care fac parte reprezentanți ai Ministerelor de Comunicații, Justiție, Finanțe, Consiliul Concurenței, SRI și SIE care are ca obiect analiza și asistarea în procesul avansat de vânzare de către Deutsche Telekom/OTE a pachetului de acțiuni deținut la companiile din România.
https://economie.hotnews.ro/stiri-telecom-23589276-interviu-ministrul-lucian-bode-despre-eventuala-vanzare-telekom-romania-avut-loc-discutii-prospective-intre-diverse-parti-interesate.htm

Ministerul Economiei preia schema de ajutor de sprijin pentru industria cinematografică

Mnisterul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri, Virgil Popescu, anunţă că va prelua, de la Comisia Naţională de Prognoză, atribuţiile cu privire la schema de ajutor de stat pentru sprijinirea industriei cinematografice şi producţiei de film din ţara noastră, arată un comunicat al ministerului remis Redacţiei noastre. Potrivit sursei citate, preluarea se va face conform prevederilor Ordonanţei de Urgenţă prin care s-a modificat OUG 114 şi au fost completate alte acte normative. Virgil Popescu a declarat: "Producţiile cinematografice nu sunt doar produse culturale, ele sunt proiecte generatoare de multiplicare economică. Aceste efecte de multiplicare se regăsesc în toate ramurile economiei reale. Spre exemplu, industria cinematografică reprezintă o oportunitate de a pune România pe harta internaţională a destinaţiilor de film. Prima recunoaştere a fost făcută în anii 2000, după care mai mulţi regizori şi producători faimoşi de film au ales ţara noastră ca destinaţie de filmare pentru producţii celebre. Aşa că am considerat că este o ocazie bună să dezvoltăm şi să ne extindem şi să aducem această schemă de sprijin acolo unde-şi are locul, la Economie, ca o măsură de stimulare a investiţiilor." Potrivit domniei sale, există astfel o şansă de a creşte potenţialul turistic al ţării noastre aşa cum s-a întâmplat în alte state europene care, datorită producţiilor cinematografice care au fost filmate pe teritoriul lor, au devenit destinaţii turistice extrem de căutate. "Dezvoltarea industriei cinematografice înseamnă şi noi investiţii străine, deci noi locuri de muncă. Vom îmbunătăţi acest program şi vom dezvolta cadrul legislativ care să garanteze predictibilitate şi transparenţă", a adăugat ministrul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri. Conform modificărilor, furnizorul schemei de ajutor de stat, prevăzută în Hotărârea Guvernului Nr. 421/2018, este ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri.
https://www.bursa.ro/ministerul-economiei-preia-schema-de-ajutor-de-sprijin-pentru-industria-cinematografica-68257833

O dispută comercială Telekom-Discovery a ajuns la scrisori deschise / Propunere - un pachet separat pentru Discovery-Eurosport

O dispută comercială purtată public, în ultimele două săptămâni, de operatorul Telekom și Discovery-Eurosport, cauzată de neînțelegeri privind condițiile de continuare a contractului de distribuție, a ajuns într-o nouă etapă. Vineri, unul dintre șefii Telekom i-a transmis managerului de țară de la Discovery Networks o scrisoare deschisă prin care propune, ca soluție, un pachet separat Discovery-Eurosport. Scrisoarea este adresată de Andreas Elsner, director executiv comercial - segment rezidenţial la Telekom Romania, Victoriei Davies, SVP country manager Discovery Networks CEE Mediterranean & Central Asia. În document se arată că operatorul este deschis "concilierii depline cu Discovery Networks". În acest sens, propunerea făcută este aceea de a discuta "crearea unei extra-opţiuni sau a unui pachet suplimentar Discovery-Eurosport, pentru care fiecare client poate opta. De asemenea, Telekom Romania anunţă public faptul că tarifele pe care Discovery le va aplica pentru această extra-opţiune sau pentru pachetul suplimentar nu vor genera niciun profit sau comision tehnic pentru companie – ceea ce înseamnă că Telekom nu va adăuga nicio marjă la aceste tarife. Astfel, fiecare leu rezultat din acest tarif va merge direct către Discovery." Dispute publice între televiziuni/grupuri de posturi și operatori de cablu, în perioada dintre ani, când se prelungesc contractele de distribuție existente, au mai existat în trecut. Acum, sezonul a fost marcat de Discovery, care în 27 decembrie a anunțat pe platformele sale că iese din rețelele Telekom și Nextgen de la 1 ianuarie. Măsura viza toate posturile din portofoliul său: Eurosport 1, Eurosport 2, Discovery Channel, TLC și Travel Channel etc. Tot atunci, Discovery îndemna telespectatorii să contacteze Telekom pentru a cere reintroducerea acestor posturi.
https://economie.hotnews.ro/stiri-media_publicitate-23591754-disputa-comerciala-telekom-discovery-ajuns-scrisori-deschise-propunere-pachet-separat-pentru-discovery-eurosport.htm

Ce va merge și ce nu va merge în media, în 2020 / Editorii au încredere în business-ul de presă, dar și rezerve privind starea jurnalismului - raport Reuters Institute

Anul 2020 se anunță unul bun din punct de vedere al afacerilor media, cred marii editori de presă din lume, care sunt, în schimb, îngrijorați de situația generală a jurnalismului, potrivit ultimului raport privind starea pieței de media și tehnologie realizat de Reuters Institute. Studiul publicat joi indică, pentru anul acesta, o atenție mai mare a instituțiilor de presă asupra modalităților de plată pentru conținut. Studiul Reuters Institute, intitulat "Tendințe și predicții privind jurnalismul, media și tehnologiile - 2020", se bazează pe interviuri cu 230 de manageri, editori și lideri în media digitale din 23 de țări. Aproape trei sferturi dintre respondenți (73%) au încredere în perspectivele companiei lor în 2020, în pofida nesiguranței ce se menține în plan politic și comercial. Potrivit sursei citate, această atitudine reflectă încrederea că strategiile de diversificare a surselor de venit, în special a veniturilor de la cititori, încep să dea roade. Pe de altă parte, aceiași respondenți sunt mult mai puțin încrezători în situația jurnalismului în general și al jurnalismului în interes public, în special. Doar 46% au încredere în perspectivele jurnalismului. Situația este mai acută în rândul instituțiilor de media publice, confruntate cu o scădere rapidă a audiențelor. Editorii își concentrează în continuare atenția asupra veniturilor provenite de la cititori, 50% dintre respondenți spunând că acestea vor reprezenta grosul veniturilor, pe viitor. Circa 35% cred că veniturile din publicitate și cele de la cititori vor fi la fel de importante, pe când doar 14% își pun speranțele doar în publicitate. Dintre platformele de distribuție online, Google este cea mai populară în rândul editorilor. Aceșia au o atitudine mai bună față de Google și, într-o mai mică măsură, față de Twitter decât față de Facebook, Apple sau alte platforme, când vine vorba despre inițiative de sprijin pentru jurnalism. Peste 50% dintre respondenți au dat calificative medii sau bune pentru Google, în timp ce toate celelalte platforme digitale au primit calificative slabe. Unul dintre motive este acela că printre instituțiile media participante la studiu se numără multe care au primit fonduri Google dedicate inovației și au colaborat cu această companie prin diverse produse. Studiul a analizat și perspectivele asupra diversității. Dacă cei mai mulți spun că au o prestație bună când vine vorba despre diversitatea de sex în instituțiile lor (76%), situația e diferită când vine vorba de diversitate politică (doar 48% cred că fac treabă bună în această privință) sau de rasă (33%). Podcasturile continuă să atragă foarte mult interes - peste jumătate dintre respondenți spun că vor promova astfel de inițiative anul acesta. Cele mai populare, în rândul editorilor, sunt proiectele de podcast de știri și de interviu (considerate importante de 53% dintre respondenți).
https://economie.hotnews.ro/stiri-media_publicitate-23590059-merge-nu-merge-media-2020-editorii-incredere-business-presa-dar-rezerve-privind-starea-jurnalismului-raport-reuters-institute.htm

Cine va prezenta emisiunea „Survivor România”? Kanal D a făcut anunțul official

Pregatirile pentru „Survivor Romania' sunt in toi, echipele se coaguleaza, aventura extrema in Republica Dominicana ii asteapta pe cei 20 de concurenti curajosi, dar si pe cel care va fi prezentatorul acestui show. Vedeta TV, blogger de parenting, influencer, om de afaceri, pasionat de sport si tatal a doi copii minunati, Dan Cruceru va fi prezentatorul „Survivor Romania', reality-ul ce va tine milioane de romani cu sufletul la gura. Absolvent al Facultatilor de Limbi Straine si Jurnalism, si-a inceput cariera in televiziune in urma cu 15 ani, trecand prin mai toate etapele jurnalistice. A fost reporter in domeniile politic, economic si monden; de asemenea, a coordonat un departament de stiri politico-economice. A prezentat doua emisiuni de succes, „Focus Monden' si „Povestiri adevarate'. Din 2014 s-a dedicat proiectului personal „Taticool', un mix de blog de parenting modern si e-commerce, devenind o voce credibila in social media. Dan Cruceru este gata de aventura dominicana si de reintalnirea cu telespectatorii, de aceasta data facand parte din echipa Kanal D si „Survivor Romania'.
https://tvmania.ro/foto-cine-va-prezenta-emisiunea-survivor-romania-kanal-d-a-facut-anuntul-oficial-266169.html

Andreea Străvoiu și George Mihai, gazdele emisiunii „ROventura”, ne „deschid” sâmbătă porțile Sucevei

ROventura' ne invită sâmbăta aceasta, de la ora 15:00, în Țara de Sus, în Suceava, pentru a vizita unul dintre cele mai vechi, importante și fermecătoare cetăți din țară, Cetatea de Scaun a domnitorului Moldovei Ștefan Cel Mare, locul unde istoria și legenda își dau mâna într-o veritabilă lecție de istorie, pentru toți românii. Andreea Străvoiu și George Mihai, gazdele emisiunii, ne deschid' larg porțile Cetății de Scaun pentru a vedea, rând pe rând, cele mai importante lăcașuri; Sala Tronurilor, Sala Voievozilor, locul unde se luau cele mai importante decizii, Paraclisul Domnesc, Tezaurul, dar și încăperea în care locuia domnitorul. Trecem prin Fortul Mușatin, ctitorită acum mai bine de 600 de ani, locul unde, în fiecare an, un spectacol fascinant, din cadrul Festivalului de Artă Medievală, dă viață zidurilor Cetății de Scaun. Sâmbăta aceasta, ne vom bucura, prin intermediul ROventura', de ospitalitatea bucovinenilor, gustând din cele mai delicioase preparate culinare. ROventura' ne spune și povestea celei mai celebre ciorbe din țară, dar și a femeii care a creat-o acum 38 de ani, chiar la ea acasă, la Rădăuți. Pentru mine, orice reîntoarcere în Țara de Sus e prilej de sărbătoare. Cu atât mai mult mă bucur când am ocazia să prezint locurile acestea, atât de dragi mie. Dacă Andreea s-a bucurat de această aventură unică, alături de mine, îmi doresc să o faceți și dumneavoastră, telespectatorii. Am pregătit și o surpriză pentru dumneavoastră! Va așteptăm alături de noi, sâmbăta aceasta, de la ora 15:00, la o nouă ediție , spune George Mihai, gazda emisiunii.
https://tvmania.ro/andreea-stravoiu-si-george-mihai-gazdele-emisiunii-roventura-ne-deschid-sambata-portile-sucevei-266193.html

O băimăreancă din Finlanda. Narcisa Suciu este invitată la „Politică şi delicateţuri”

Narcisa Suciu şi-a vizitat familia de sărbători, dar a acceptat şi invitaţia lui Mircea Dinescu la „Politică şi delicateţuri'. Duminică, 12 ianuarie, la ora 14.30, la TVR 1 HD şi TVR+, vedem ce găteşte poetul pentru interpreta din Maramureş adoptată de ţara nordică. „Întotdeauna am visat să iau masa cu o finlandeză şi iată, mi s-a îndeplinit visul, chiar dacă finlandeza e născută prin Ardeal!', exclamă Mircea Dinescu la întâlnirea cu băimăreanca Narcisa Suciu. Pe 12 ianuarie, la Politică şi delicateţuri, Mircea Dinescu e secondat la bucătărie de o româncă stabilită în urmă cu peste zece ani în Finlanda, talentata şi îndrăgita interpretă Narcisa Suciu. Emisiunea poate fi văzută duminică, 12 ianuarie, de la ora 14.30, la TVR 1, TVR 1 HD şi online, pe TVR+. Cântăreaţa Narcisa Suciu locuieşte împreună cu familia în Finlanda, dar a venit în ţară de sărbătorile de iarnă, ocazie cu care a acceptat, cu mare plăcere, şi invitaţia lui Mircea Dinescu la Politică şi delicateţuri. Mândru nevoie mare de noua sa descoperire – puiul bio dependent de iarbă şi grăunţe – poetul îl scaldă în zeamă de portocală şi îl aşază pe un pătuţ de mazăre. Nici mazărea nu e una oarecare, ci preparată tot după o reţetă inventată de Dinescu: la tigaie, fără apă şi doar cu ulei, roşii şi ghimbir confiat. Pricepută într-ale bucătăriei, Narcisa îi povesteşte gazdei sale despre ce găteşte în Finlanda, despre ingredientele specifice ţării nordice şi despre tradiţiile culinare din zona în care locuieşte. „Cu Narcisa am avut o revelaţie, pentru că poetul meu preferat este Ion Barbu, marele matematician şi poet genial şi chiar m-a obsedat poezia lui cu Riga Crypto şi Lapona Enigel! În plus, întotdeauna am visat să iau masa cu o finlandeză şi iată, mi s-a îndeplinit visul, chiar dacă finlandeza e născută prin Ardeal', glumeşte Dinescu.
https://tvmania.ro/o-baimareanca-din-finlanda-narcisa-suciu-este-invitata-la-politica-si-delicateturi-266196.html

Disputa Telekom - Discovery, faza pe scrisori. Telekom: „Dragă Victoria...”. Compania propune crearea unui pachet separat Discovery

Povestea-telenovelă dintre operatorul Telekom și Discovery - Eurosport continuă. Astăzi, faza pe scrisori. Telekom a trimis către presă o scrisoare deschisă pe care i-a adresat-o unuia dintre șefii Discovery, Victoria Davis. Conducerea Telekom invită Discovery la discuții și propune crearea unei extra-opțiuni sau a unui pachet suplimentar în care să fie incluse programele Discovery și Eurosport. După modelul HBO. Scrisoarea începe chiar așa: „Dragă Victoria”: „Având în vedere poziţia relevantă ocupată de Telekom pe piaţa de comunicaţii din România, şi luând în considerare minoritatea pasionată reprezentată de clienţii care urmăresc aceste canale TV şi care şi-au exprimat dorinţa de a continua să le urmărească, compania Telekom Romania este deschisă concilierii depline cu Discovery Networks”, spune mesajul semnat de Andreas Elsner, director executiv comercial la Telekom. Scrisoarea continuă cu propunerea Telekom de a crea o extraopțiune în care să intre canalele Discovery, precizând că pachetul suplimentar va avea fix prețul propus de Discovery, fără a adăuga nicio marjă la aceste tarife. „Telekom Romania invită Discovery la discuţii privind crearea unei extra-opţiuni sau a unui pachet suplimentar Discovery-Eurosport, pentru care fiecare client poate opta. De asemenea, Telekom Romania anunţă public faptul că tarifele pe care Discovery le va aplica pentru această extra-opţiune sau pentru pachetul suplimentar nu vor genera niciun profit sau comision tehnic pentru companie – ceea ce înseamnă că Telekom nu va adăuga nicio marjă la aceste tarife. Astfel, fiecare leu rezultat din acest tarif va merge direct către Discovery. ”
https://www.paginademedia.ro/2020/01/telekom-discovery-faza-scrisori-publice-draga-victoria

Televiziunea, trambulină pentru online. Caz: Actorii din Sacrificiul, de la Antena 1, creșteri considerabile pe Instagram după ce au apărut la TV

Mai bogați în urmăritori. Pe online. Asta după ce au apărut pe un suport "tradițional". Televiziunea. Un mic studiu de caz arată creșteri uriașe pe conturile de Instagram ale actorilor principali din serialul Sacrificiul de pe Antena 1. De la mii, la zeci și chiar sute de mii de urmăritori în câteva luni. Oana Cârmaciu, Denis Hanganu și Daniel Nuță, cei trei protagoniști din producția Ruxandrei Ion, au câștigat o popularitate mare pe online în cele trei luni în care au apărut pe TV. Cât a „crescut” fiecare, de la începutul lunii septembrie până la începutului lui decembrie când s-a terminat primul sezon al serialului: Oana Cârmaciu a avut cel mai mare impact. A urcat de la 15.000 de urmăritori, în septembrie, la aproximativ 120.000 la finalul primului sezon. Denis Hanganu a depășit și el 100.000 de followerși în cele trei luni de serial. Creșterea a fost și la el destul de mare, în condițiile în care, în septembrie actorul nu trecea de 10.000 de urmăritori. O creștere a înregistrat și contul de Instagram al lui Daniel Nuță, care a urcat de la 5.000, la aproape 25.000 de urmăritori. https://www.paginademedia.ro/2019/12/actorii-sacrificiul-cresteri-considerabile-pe-instagram-dupa-ce-au-aparut-pe-tv

„Taticool” Dan Cruceru, fost realizator Acasă TV și Prima TV, va prezenta show-ul Survivor la Kanal D

Survivor România, de la Kanal D, și-a aflat prezentatorul. Este vorba despre Dan Cruceru, blogger și fost realizator Acasa TV și Prima TV. Anunțul Kanal D marchează revenirea în televiziune a lui Cruceru, cel care în ultimii ani s-a ocupat de propriul blog „Taticool”. A plecat de pe sticlă în 2014, iar ultimul proiect de care s-a ocupat a fost Poveștiri Adevărate la postul Acasă TV. El a fost reporter politic-economic la Departamentul de Știri al Prima TV din 2004. După patru ani de teren, în 2008, Dan Cruceru a ajuns șef al secției Politic-Economic. Din septembrie 2009 a devenit prezentator la „Focus Monden”, tot la Prima TV. El a fondat, în 2015, bloggul de parenting taticool.eu.
https://www.paginademedia.ro/2020/01/dan-cruceru-taticool-prezentator-survivor-kanal-d

Președintele CNA a încercat, fără succes, să reducă amenzile Romania TV și Antena 1 din „solidaritate față de jurnaliștii care au fost agresați” de fiul lui Dincă

Șefa CNA a încercat reducerea unor amenzi date Antena 1 și Romania TV, în semn de „solidaritate” cu jurnaliștii agresați de fiul lui Dincă, la jumătatea lunii trecute. „Nu contest că există încălcări, dar poate ne gândim, totuși, să reducem acele amenzi”, a fost argumentul președintelui CNA, Monica Gubernat. Este vorba de două amenzi date de CNA Antenei 1 și Romania TV, de 10.000 de lei, respectiv 15.000 de lei, pentru încălcarea dreptului la imagine a doi dintre copiii lui Dincă. Ideea șefei CNA a venit după ce, acum o lună, chiar în ziua amenzii, reprezentanții România TV și Antena 3 au fost agresați de fiul lui Dincă chiar lângă sediul Consiliului Național al Audiovizualului. Șefa CNA s-a gândit să reconsidere amenzile din această cauză. Propunerea n-a fost însă aprobată de majoritatea CNA. „Am toată empatia pentru cei agresați, dar asta (amendarea - n.r.) nu are legătură cu ce au greșit cei agresați, ci cu alți moderatori și realizatori de emisiuni”, a spus Radu Herjeu, membru CNA.
„Ce au făcut televiziunile, abordarea televiziunilor și articolele constatate că au fost încălcate atunci rămân la fel de valabile. Cred că sunt alte instituții care iau atitudine față de acest comportament, aplică alte articole din alte legi, care nu ne privesc pe noi, respectiv poliția”, a spus Cristina Pocora, membru CNA. Propunerea de revocare a sancțiunilor pentru Romania TV și Antena 1 pe cazul Dincă a primit doar patru voturi pentru. Era nevoie de cel puțin șase pentru ca o propunere să fie aprobată. Monica Gubernat, Ramona Sorescu, Radu Călin Cristea și Răsvan Popescu au votat pentru revocarea amenzilor.
https://www.paginademedia.ro/2020/01/cna-romania-tv-cazul-dinca

Serialul Profu', cu Andi Vasluianu, continuă. Pro TV a început filmările pentru al doilea sezon

Profu’ se întoarce la catedră. Săptămâna aceasta au început filmările pentru un nou sezon din serialul Profu’, anunță Pro TV. Andi Vasluianu, Aida Economu, Cosmin Natanticu și ceilalți actori au revenit pe platourile de filmare pentru a continua aventurile din liceul Emil Gârleanu. Andi Vasluianu, care îl interpretează pe Mihai Iacob în serialul Profu`: „Pe la începutul carierei am auzit o propoziție, filmarea e o sărbătoare, rostită de Vivi Drăgan Vasile, de atunci numai așa am privit filmările. Noi am început să sărbătorim sezonul 2 din Profu’, povestea e din ce în ce mai captivantă și sper să îi bucure și mai mult pe spectatorii noștri.”
https://www.paginademedia.ro/2020/01/serial-profu-sezonul-2

Realitatea mai pierde o licență: Realitatea FM prin satelit

După Realitatea TV, Realitatea Media mai pierde o licență. Pe același model: licența expiră, iar CNA a respins prelungirea. Consiliul Național al Audiovizualului a analizat în prima ședință publică din 2020 solicitarea de prelungire a valabilității licenței prin satelit a Realitatea FM. Cererea a fost respinsă, după modelul Realiteta TV. Societatea care operează postul de radio nu a depus documentația necesară. Mai exact, Realitatea Media, aflată în insolvență de mai bine de opt ani, nu are nici acum un plan de reorganizare aprobat, și nu a putut depune certificatul fiscal, așa cum cere legislația CNA.
https://www.paginademedia.ro/2020/01/realiteta-fm-bucuresti-se-inchide

Telekom România face grupului Discovery o propunere
greu de refuzat: Să lăsăm “minoritatea” de clienţi “pasionată” de posturile Discovery / Eurosport să le cumpere separat, ca extraopţiune. “Nu punem comision, nici marjă de profit, fiecare leu încasat va merge la Discovery”

Grupul Telekom România, al doilea jucător de pe piaţa locală de servicii de retransmisie TV, a transmis grupului Discovery - cu care a rupt la finele anului trecut contractul pentru reatransmisia posturilor sale TV după ce părţile nu s-au înşeles asupra condiţiilor comerciale, că este gata să creeze un pachet suplimentar de programe pe care toţi clienţii operatorului să îl poată achiziţiona la o valoare care va fi încasată integral de Discovery. Mutarea fără precedent făcută de Telekom, sub forma unei scrisori publice semnate de directorul comercial pe segmentul consumer Andreas Elsner, pare a fi şi o acţiune prin care grupul local de comunicaţii încearcă să arate, fără a o spune direct, că Discovery are o politică inflexibilă de comercializare a conţinutului, care a contribuit la eşecul negocierilor de anul trecut. Conform unor surse din piaţa de telecom, Telekom ar fi intenţionat să achiziţioneze doar posturile Eurosport de la Discovery, însă grupul ar fi refuzat, solicitând companiei să achiziţioneze la pachet şi posturile care difuzează documentare, fără a oferi alternative. În scrisoare deschisă adresată Victoriei Davies, directorul Discovery care gestionează piaţa din România, Elsner sugerează printre rânduri şi că numărul de clienţi interesat de posturile TV este unul redus. “Având în vedere poziţia relevantă ocupată de Telekom pe piaţa de comunicaţii din România, şi luând în considerare minoritatea pasionată reprezentată de clienţii care urmăresc aceste canale TV şi care şi-au exprimat dorinţa de a continua să le urmărească, compania Telekom Romania este deschisă concilierii depline cu Discovery Networks”. Propunerea publică prin care Telekom pune presiune pe Discovery este una neobişnuită: grupul de comunicaţii susţine că e gata să difuzeze posturile Discovery sub forma unui pachet, fără să adauge taxe suplimentare, încasările urmând să meargă către posturile TV, fără niciun comision. O propunere greu de refuzat în public, au calculat probabil reprezentanţii Telekom. “Telekom Romania invită Discovery la discuţii privind crearea unei extra-opţiuni sau a unui pachet suplimentar Discovery-Eurosport, pentru care fiecare client poate opta. De asemenea, Telekom Romania anunţă public faptul că tarifele pe care Discovery le va aplica pentru această extra-opţiune sau pentru pachetul suplimentar nu vor genera niciun profit sau comision tehnic pentru companie – ceea ce înseamnă că Telekom nu va adăuga nicio marjă la aceste tarife. Astfel, fiecare leu rezultat din acest tarif va merge direct către Discovery”. Andreas Elsner nu s-a ferit nici să acuze Discovery că nu a prezentat clienţilor în mod corect derularea negocierilor, aruncând responsabilitatea eşuării acestora doar pe seama Telekom. “Acesta este un apel public pentru a ajunge la o înţelegere în beneficiul deplin al clienţilor noştri şi al tuturor românilor expuşi accidental la campania publică injustă a Discovery, prin care compania a învinuit în mod eronat Telekom Romania, fără a-şi asuma partea sa de responsabilitate pentru rezultatul negocierilor. Şi pentru a demonstra preocuparea profundă pentru preferinţele şi satisfacţia clienţilor, compania Telekom Romania este pe deplin încrezătoare că Discovery va răspunde pozitiv acestei invitaţii, pentru a veni în întâmpinarea cerinţelor clienţilor şi a profita de şansa oferită pentru a reintroduce canalele TV în grila celei de-a doua companii din topul furnizorilor de servicii TV din România, ale cărei preţuri sunt acum printre cele mai mici de pe piaţă”.
https://www.zf.ro/business-hi-tech/telekom-romania-face-grupului-discovery-propunere-greu-refuzat-lasam-minoritatea-clienti-pasionata-posturile-discovery-eurosport-le-cumpere-separat-extraoptiune-punem-comision-nici-marja-profit-leu-18697158

ANCOM: De la 1 ianuarie românii pot folosi mai multe date în roaming

Începând cu data de 1 ianuarie 2020, ca urmare a scăderii tarifului reglementat la nivel de gros, pentru majoritatea planurilor tarifare a crescut volumul de date (MB/GB) ce pot fi consumate în roaming în UE/SEE fără aplicarea unor taxe suplimentare, potrivit unui anunţ dat ieri de ANCOM. Tot de la începutul acestui an, în cazul depăşirii limitelor utilizării rezonabile a unor servicii în roaming în UE/SEE, au scăzut şi suprataxele care pot fi aplicate consumului ulterior, astfel: suprataxa pentru date a scăzut cu aproximativ 22%, de la 4,5 la 3,5 euro/GB, fără TVA, iar suprataxa pentru apelurile primite a scăzut cu aproximativ 7%, de la 0,85 la 0,79 eurocenţi/minut, fără TVA. Din data de 15 iunie 2017, datele (internetul mobil - MB/GB) consumate în roaming în UE/SEE se tarifează, în principiu, la fel ca în România. Totuşi, în cazul celor mai multe dintre planurile tarifare, furnizorii pot stabili un volum de date care pot fi consumate în roaming în UE/SEE fără costuri suplimentare într-o perioadă de facturare (volum de consum rezonabil). Începând cu 1 ianuarie 2020 volumul de consum rezonabil a crescut cu aproximativ 22% faţă de cel aplicat în perioada 1 ianuarie – 31 decembrie 2019. După depăşirea volumului de consum rezonabil, furnizorii pot să aplice o suprataxă, chiar şi în cazul în care traficul inclus nu a fost complet epuizat. Cu începere de la 1 ianuarie 2020 suprataxa nu va putea depăşi 3,5 Euro/GB (0,35 eurocenţi/MB), fără TVA.
https://www.zf.ro/business-hi-tech/ancom-de-la-1-ianuarie-romanii-pot-folosi-mai-multe-date-in-roaming-18694998

Telekom Romania propune Discovery Networks soluţia de a reintroduce canalele TV ale reţelei în grila de programe

Telekom Romania propune, într-o scrisoare deschisă, Discovery Networks soluţia de a reintroduce canalele TV ale reţelei în grila de programe, după ce acestea au fost scoase la sfârșitul anului trecut când cele două părți nu au ajuns la un acord privind retransmisia posturilor de televiziune. Este vorba despre Animal Planet, Discovery Channel, Discovery Science, Discovery Showcase HD, Eurosport 1, Eurosport 2, Eurosport 2 HD, Eurosport 360 HD, Viasat HD, DTX HD, ID Xtra, TLC, Travel Channel HD, Food Network şi versiunile lor HD. Redăm mai jos scrisoarea integrală: "Către: Victoria Davies, SVP Country Manager Discovery Networks CEE, Mediterranean and Central Asia În atenţia: Tuturor celor interesaţi – document supus atenţiei publice fără nicio restricţie, pentru informarea în deplină transparenţă a publicului Dragă Victoria, Telekom Romania a crezut dintotdeauna în principiul "clientul în centrul preocupărilor", care reflectă obiectivul suprem de a livra ceea ce îşi doresc românii. Vă trimit această scrisoare deschisă şi, în spiritul deplinei transparenţe şi deschideri, o transmit către toată media şi prin toate canalele noastre de comunicare, pentru a mă asigura că demersul nostru este auzit puternic şi clar. Având în vedere poziţia relevantă ocupată de Telekom pe piaţa de comunicaţii din România, şi luând în considerare minoritatea pasionată reprezentată de clienţii care urmăresc aceste canale TV şi care şi-au exprimat dorinţa de a continua să le urmărească, compania Telekom Romania este deschisă concilierii depline cu Discovery Networks. Telekom Romania invită Discovery la discuţii privind crearea unei extra-opţiuni sau a unui pachet suplimentar Discovery-Eurosport, pentru care fiecare client poate opta. De asemenea, Telekom Romania anunţă public faptul că tarifele pe care Discovery le va aplica pentru această extra-opţiune sau pentru pachetul suplimentar nu vor genera niciun profit sau comision tehnic pentru companie – ceea ce înseamnă că Telekom nu va adăuga nicio marjă la aceste tarife. Astfel, fiecare leu rezultat din acest tarif va merge direct către Discovery. Acesta este un apel public pentru a ajunge la o înţelegere în beneficiul deplin al clienţilor noştri şi al tuturor românilor expuşi accidental la campania publică injustă a Discovery, prin care compania a învinuit în mod eronat Telekom Romania, fără a-şi asuma partea sa de responsabilitate pentru rezultatul negocierilor. Şi pentru a demonstra preocuparea profundă pentru preferinţele şi satisfacţia clienţilor, compania Telekom Romania este pe deplin încrezătoare că Discovery va răspunde pozitiv acestei invitaţii, pentru a veni în întâmpinarea cerinţelor clienţilor şi a profita de şansa oferită pentru a reintroduce canalele TV în grila celei de-a doua companii din topul furnizorilor de servicii TV din România, ale cărei preţuri sunt acum printre cele mai mici de pe piaţă". Scrisoarea este semnată de Andreas Elsner, Director Executiv Comercial, Segment Rezidenţial, Telekom Romania.
https://www.economica.net/telekom-romania-propune-discovery-networks-solutia-de-a-reintroduce-canalele-tv-ale-retelei-in-grila-de-programe_178484.html

Volumul de date ce pot fi consumate în roaming, fără taxe suplimentare, a crescut cu 22%, de la 1 ianuarie 2020 - ANCOM

Volumul de date care pot fi consumate în roaming (Uniunea Europeană/Spaţiul Economic European), fără taxe suplimentare, a crescut de la 1 ianuarie 2020, în timp ce suprataxele care pot fi aplicate după depăşirea limitelor utilizării rezonabile au scăzut de la aceeaşi dată, a anunţat, joi, într-un comunicat de presă, Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM). "Începând cu data de 1 ianuarie 2020, ca urmare a scăderii tarifului reglementat la nivel de gros, pentru majoritatea planurilor tarifare a crescut volumul de date (MB/GB) ce pot fi consumate în roaming în UE/SEE fără aplicarea unor taxe suplimentare. Tot de la această dată, în cazul depăşirii limitelor utilizării rezonabile a unor servicii în roaming în UE/SEE, au scăzut şi suprataxele care pot fi aplicate consumului ulterior, astfel: suprataxa pentru date a scăzut cu aproximativ 22%, de la 4,5 la 3,5 euro/GB, fără TVA; suprataxa pentru apelurile primite a scăzut cu aproximativ 7%, de la 0,85 la 0,79 eurocenţi/minut, fără TVA. Pentru anul 2020, nivelul maxim al suprataxei pe care furnizorul RCS&RDS S.A. este autorizat să o perceapă propriilor clienţi pentru apelurile primite în roaming în SEE, în condiţiile prevăzute în Decizia preşedintelui ANCOM nr. 679/2019, a scăzut de la 0,85 la 0,79 eurocenţi/minut, fără TVA", menţionează Autoritatea.
https://www.economica.net/volumul-de-date-ce-pot-fi-consumate-in-roaming-fara-taxe-suplimentare-a-crescut-cu-22prc-de-la-1-ianuarie-2020-ancom_178441.html

O miniserie bazată pe lungmetrajul „Parasite”, în pregătire la HBO

O miniserie bazată pe lungmetrajul sud-coreean „Parasite”, premiat cu Palme d'Or şi cu un Glob de Aur, nominalizat la premiile BAFTA şi ale Sindicatelor scenariştilor, regizorilor şi producătorilor americani, este pregătită de HBO. Regizorul filmului, Bong Joon Ho, şi cineastul Adam McKay, cunoscut pentru „The Big Short” şi „Vice” şi care a semnat un contract pe cinci ani cu reţeaua de televiziune, negociază pentru a fi producători executivi ai miniseriei, potrivit Variety. Nu este cunoscut dacă producţia va fi un remake în limba engleză sau un spinoff. „Parasite”, marele câştigător de anul trecut de la Cannes, este unul dintre principalii competitori ai sezonului premiilor. În plus, este aşteptat ca el să primească cel puţin trei nominalizări la Oscar. Lungmetrajul - premiat recent şi de National Society of Film Critics şi unul dintre cele mai bune zece filme ale anului trecut din perspectiva American Film Institute - vorbeşte despre inegalitatea socială. Are în centru o familie care face eforturi financiare şi aspiră la o viaţă mai bună. Este o comedie violentă despre conflictul dintre clase sociale şi despre lăcomie.
https://www.news.ro/cultura-media/o-miniserie-bazata-pe-lungmetrajul-parasite-in-pregatire-la-hbo-1922405110102020010919222505

Serialul „Foodie Love”, creat de Isabel Coixet, disponibil integral pe HBO GO

Serialul „Dragoste cu sare şi piper/ Foodie Love”, creat de Isabel Coixet, cunoscută pentru filme ca „My Life Without Me” şi „The Bookshop”, este disponibil integral pe HBO GO. Producţia spaniolă, care are opt episoade, este primul serial de televiziune creat de regizoarea spaniolă laureată, între altele, cu Goya şi nominalizată la premiile Academiei europene de film. Ea şi El se cunosc online, prin intermediul unei aplicaţii pentru persoane pasionate de gastronomie. Se întâlnesc de mai multe ori, în diverse localuri, discută despre mâncare, încearcă să se cunoască şi să descopere dacă se potrivesc. În ciuda faptului că amândoi au reţineri din cauza unor relaţii anterioare.
https://www.news.ro/entertainment/serialul-foodie-love-creat-de-isabel-coixet-disponibil-integral-pe-hbo-go-1922400809002020011819222021
(MEDIA EXPRES)


Dacă tot ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici




Revista MEDIA EXPRES ediția curentă
Gratuit online, doar un click: Most recent issue of monthly Media Expres 1st Cover


Anuarul MEDIA EXPRES cu ediția 2023-2024 este online!
Gratuit online, doar un click: Latest issue Media Expres YEARBOOK 1st Cover




Abonamentele la știrile MEDIA EXPRES va oferă acces la Alerta Știri! pe e-mail, Anuarul Media Expres și zilnic la REVISTA PRESEI, cu ultimele știri media, tv și comunicații, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știri verificate, la liber, pentru toți cei interesați de programe TV, radio, conținut online, cablu, comunicații, audiovizual și film (cinematografie). Noi ținem în arhivă istoria audiovizualului. Click aici pentru prima nostră știre online, când foarte puține dintre marile ziare și reviste nici nu se gândeau la versiuni digitale și la prezența pe web.

Pentru abonamente click aici




© 2001 -  Media Expres SRL