×

Revista presei -- Data și ora publicării: 17.01.2020 16:24:29

REVISTA PRESEI / 17 ian 2020 /





Vodafone a devenit sponsorul transmisiunilor turneelor de tenis din 2020 difuzate de Eurosport
Topul bugetelor de publicitate investite de supermarketuri și hipermarketuri în televiziune – anul 2019
EXCLUSIV. Câți bani au încasat televiziunile pentru candidatul Iohannis
Jurnalista Ioana Ene Dogioiu revine la Europa FM
Șef al ANCOM, Sorin Grindeanu participă la ședințele PSD deși legea îi interzice activitatea politică. Apucături de hienă socialistă
„Avenue 5” serialul cu Hugh Laurie în rolul principal, va avea premiera la HBO pe 20 ianuarie
TVR 3 va difuza o ediţie specială a emisiunii „Vizual” dedicată lansării Calendarul Pirelli, ediţia 2020
Emisiunea „ROventura” (Kanal D) ne poartă pașii sâmbăta aceasta, de la ora 15:00, prin ținuturile Moldovei
Secretele succesului: cum au reușit investitorii de la „Imperiul Leilor” să facă afaceri de milioane de euro
Românii și-au portat aproape un milion de numere de telefon în 2019: RCS&RDS a câștigat cele mai multe numere
Aproximativ 895.000 de utilizatori şi-au portat numerele de telefon mobil în altă reţea în 2019, cei mai mulţi optând pentru RCS&RDS şi Orange
Alphabet, compania-mamă a Google, atinge capitalizarea de 1.000 miliarde dolari pe bursă şi intră într-un club select alături de Apple, Microsoft şi Saudi Aramco
Teamnet, fostul campion al proiectelor IT cu statul, acum în insolvenţă, a avut venituri de mai puţin de 10 mil. lei de la clienţi în primele trei trimestre din 2019.
Eurosport 4K, disponibil pentru abonaţii UPC şi în oraşele Brăila, Constanţa, Cluj-Napoca, Iaşi, Timişoara şi Tulcea
Eurostat: Aproape jumătate dintre cetăţenii UE şi-au limitat activităţile private pe internet în 2019
DECIZIE. Instanța obligă Antena să retragă serialul Fructul oprit, inclusiv de pe Antena Play
Eurosport 4K va fi și pe RCS, în pachet cu Digi 4K. La ce preț
Radio UniPlus revine după 30 de ani. În online. Povești din „copilăria” radioului
Documentarul 'Nostalgia dictaturii' - în premieră la Cinema Eforie şi Muzeul Ţăranului Român
Filmul ''Tranzit'', regia Ana-Felicia Scutelnicu, selectat la Berlinale Co-production Market
'Urma', debutul în lungmetraj al regizorului şi actorului Dorian Boguţă - din 6 martie în cinematografele din România



Vodafone a devenit sponsorul transmisiunilor turneelor de tenis din 2020 difuzate de Eurosport
Vodafone România este, din 2020, sponsorul transmisiunilor turneelor de tenis - Grand Slam și circuitul ATP - difuzate de canalele Eurosport. Începând cu Australian Open (20 ianuarie – 2 februarie 2020), clienții Vodafone și UPC vor putea viziona toate meciurile de tenis din competițiile menționate anterior pe canalele Eurosport 1 și 2, disponibile în grilele Vodafone TV și UPC.
Din 15 ianuarie, toate canalele din portofoliul Discovery disponibile în rețeaua UPC (Discovery Channel, TLC, Eurosport 1, Eurosport 2, Animal Planet, Discovery Showcase, Discovery Science, DTX, Investigation Discovery) vor fi incluse și în grila Vodafone TV.
Fie că este vorba despre meciurile de feminin sau de masculin, clienții Vodafone pot vedea oriunde, pe telefon sau tabletă, prin intermediul Vodafone TV, partidele de tenis de la Australian Open, Roland-Garros, Wimbledon, US Open și din circuitul ATP, pe Eurosport.
De asemenea, iubitorii sportului vor putea urmări împreună acasă cele mai importante competiții sportive din lume, de la fotbalul din Premier League și FA Cup, la schi, handbal și snooker prin intermediul pachetelor de televiziune UPC.
În plus, din 17 ianuarie, în grila digitală UPC se va lansa, în premieră în România, canalul Eurosport 4K, care oferă utilizatorilor o experiență superioară de vizionare, datorită rezoluției Ultra HD. Pentru început, noul canal Eurosport va fi disponibil abonaților din București, urmând ca acesta să fie inclus treptat în grilele digitale ale abonaților UPC din toată țara.
https://www.forbes.ro/vodafone-devenit-sponsorul-transmisiunilor-turneelor-de-tenis-din-2020-difuzate-de-eurosport-152319

Topul bugetelor de publicitate investite de supermarketuri și hipermarketuri în televiziune – anul 2019
Cele opt rețele de supermarketuri, hipermarketuri și magazine cash&carry, monitorizate de „Forbes România”, au obținut, în 2019, un volum de audiență pentru reclamele difuzate cu 4,1% mai mare față de anul precedent.
Anul trecut, rețeaua de supermarketuri Kaufland și lanțul de magazine de discount Lidl au acumulat volume de puncte de audiență pentru reclamele difuzate foarte apropiate: 28.990, respectiv 28.937 GRP’30 pe targetul comercial, de parcă s-ar fi vorbit între ele… Lăsând gluma la o parte, să amintim că Lidl și Kaufland au același patron neamț, grupul Schwarz, controlat de miliardarul Dieter Schwarz.
Expunerea pe televiziune a reclamelor Kaufland a crescut cu 32,5%, în timp ce Lidl și-a majorat bugetul de audiență cu 6,3%.
Alți jucători care și-au crescut volumele de audiență TV față de anul 2018: Carrefour (22,3%), Profi (24,3%) și Mega Image (6,2%).
Companii care și-au redus bugetele de audiență: REWE (-16,4%), care operează discounterul Penny Market, Metro Cash&Carry (-23%) și Selgros Cash&Carry (-46%).
Cele opt companii au acumulat în total 125.996 GRP’30 pe targetul comercial, în creștere cu 4,1% față de anul 2018, reprezentând 5,8% din volumul total de audiență livrată de piața TV în 2019.
Notă: Pe baza punctelor de audiență (Gross Rating Points – GRP’30), clienții publicitari cumpără timpi de reclame la televiziuni. GRP-ul este negociat și cumpărat la un preț (Cost Per Point – CPP) de fiecare client pentru fiecare televiziune în parte. GRP-ul este moneda unică de tranzacționare a spațiului de publicitate TV.
https://www.forbes.ro/topul-bugetelor-de-publicitate-investite-de-supermarketuri-si-hipermarketuri-televiziune-anul-2019-152370

EXCLUSIV. Câți bani au încasat televiziunile pentru candidatul Iohannis

Europa liberă a obținut datele oficiale privind sumele plătite în timpul campaniei electorale pentru promovarea candidatului Klaus Iohannis. Conform acestora, aproape jumătate din suma cheltuită în campanie a fost direcționată către televiziuni. Principalii beneficiari sunt cei de la RTV. Campania lui Klaus Iohannis a costat peste 18.4 milioane de lei, iar întreagă sumă a venit din subvenția primită de PNL de la bugetul de stat. Liberalii au beneficiat în 2019 de aproape 66 de milioane de lei, bani publici, aproape 14 milioane de euro. Actualul președinte nu a beneficiat în campania electorală de nici un leu finanțare privată. Pentru obținerea celui de-al doilea mandat, strategia echipei de campanie a fost să direcționeze cele mai mari sume către promovarea la televizor a candidatului Iohannis. Între televiziuni și echipa de campanie a lui Klaus Iohannis s-a încheiat un acord cadru, minutele în care candidatul a apărut la televizor fiind taxate conform contractului semnat cu fiecare instituție media în parte. Mitingurile și discursurile președintelui nu au fost difuzate gratuit, televiziunile cerând bani pentru difuzarea anumitor apariții ale actualului președintelui. Există diferențe de la o televiziune la alta, neexistând o politică unitară a acestora în privința taxării știrilor în care a apărut Klaus Iohannis. Potrivit prevederilor legale, un candidat la funcția de președinte a avut dreptul să cheltuiască pentru producția și difuzarea materialelor de propagandă electorală la radio, televiziune și în presa scrisă 16.640.000 de lei pentru primul tur de scrutin și 8.320.00 de lei pentru turul al doilea. Mandatarii financiari coordonatori au fost obligați să depună la Autoritatea Electorală Permanentă contractele cu televiziunile, dar și datele și orele de difuzare ale materialelor de propagandă pentru a se vedea că aceste cheltuieli sunt reale.
https://romania.europalibera.org/a/exclusiv-bani-incasat-televiziunile-candidatul-iohannis-/30379421.html

Jurnalista Ioana Ene Dogioiu revine la Europa FM

Ioana Ene Dogioiu se alătură chiar de astăzi echipei de realizatori Piaţa Victoriei, având prima emisiune în direct pe frecvenţele Europa FM şi pe pagina de Facebook Radio Europa FM, de la ora 18.15. Ioana este prima voce care s-a auzit la Știrile Europa FM, în 2000, când radioul s-a lansat cu jurnalul prezentat de ea şi Rareş Petrişor. Acum, revine ca jurnalist cu experienţă solidă, realizator de interviuri de substanţă în emisiunea Piaţa Victoriei. Ea completează practic echipa formată din Cristian Tudor Popescu, Anca Simina, Alice Iacobescu şi Tudor Muşat. Ioana Ene Dogioiu a lucrat în importante redacţii de ştiri, la TVR, Realitatea TV, Radio Total, şi, din 2007, la publicaţia online Ziare.com unde este senior editor şi realizator de interviuri cu precădere din  domeniul politic şi juridic. Ioana Ene Dogioiu are licenţă în Drept, la Universitatea Bucureşti. “E o revenire firească, naturală, la radioul care mi-a rămas mereu în suflet. Lansarea Europa FM, pe 26 mai 2000, chiar cu un jurnal prezentat de mine şi de Rareş e un moment profesional, dar şi personal extrem de valoros. E ca o reîntregire sufletească, dincolo de, evident, provocarea profesională de a face interviuri la înălţimea celor care au făcut din această emisiune un reper într-un timp atât de scurt”, mărturisește Ioana Ene Dogioiu. Piaţa Victoriei este emisiunea de interviuri şi dezbatere la Europa FM, transmisă de luni până joi, de la ora 18.15.
https://www.europafm.ro/jurnalista-ioana-ene-dogioiu-revine-la-europa-fm/

Șef al ANCOM, Sorin Grindeanu participă la ședințele PSD deși legea îi interzice activitatea politică. Apucături de hienă socialistă

Politologul și profesorul Cătălin Avramescu avertizează, pe Facebook, că ”hiena socialistă” Sorin Grindeanu participă la ședințele PSD și are activitate politică, anunțându-și revenirea în forță, deși e încă șef la ANCOM, iar legea îi interzice activitatea politică. ”Personajul penibil care este Sorin Grindeanu (apropos, unde este teza de doctorat a acestui individ?) participă la ședințele PSD, anunțându-și revenirea. Problema este că deocamdată este președintele Autorității Nationale pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM), iar legea îi interzice activitatea politică. Dar de când legea a fost o piedică pentru hienele socialiste? Foamea e mare”.
https://www.podul.ro/articol/sef-al-ancom-sorin-grindeanu-participa-la-sedintele-psd-desi-legea-ii-interzice-activitatea-politica-apucaturi-de-hiena-socialista-8810.html

„Avenue 5” serialul cu Hugh Laurie în rolul principal, va avea premiera la HBO pe 20 ianuarie

Primul episod al noii producții HBO, Avenue 5, realizată de Armando Ianucci, cu Hugh Laurie în rolul principal, va avea premiera la HBO și pe HBO GO pe 20 ianuarie. Creatorul serialui Veep / Vicepreședinta, Armando Ianucci, se aventurează în tărâmul nu foarte explorat al serialelor de comedie science fiction: povestea are loc pe o navă spațială creată pentru turiști intergalactici. Când o defecțiune apare la bordul navei de lux Avenue 5, inginerul trebuie să anunțe echipa compusă din căpitanul Ryan Clark (Hugh Laurie), proprietarul navei, Herman Judd (Josh Gad), și mâna lui dreaptă – Iris Kimura (Suzy Nakamura), că incidentul ar putea avea efecte catastrofale. Rav Mulcair (Nikki Amuka-Bird) supraveghează situația din centrul de control de pe Pământ, Matt Spencer (Zach Woods), directorul departamentului de relații cu clienții, face tot ce poate ca să-i calmeze pe pasageri, dar pasagera Karen Kelly (Rebecca Front) descoperă că membrii echipajului le ascund informații.
https://tvmania.ro/avenue-5-serialul-cu-hugh-laurie-in-rolul-principal-va-avea-premiera-la-hbo-pe-20-ianuarie-266404.html

TVR 3 va difuza o ediţie specială a emisiunii „Vizual” dedicată lansării Calendarul Pirelli, ediţia 2020

Sâmbătă, 18 ianuarie, de la ora 21:00, Marius Constantinescu ne invită să urmărim o ediţie specială a emisiunii “Vizual” dedicată lansării unuia dintre cele mai faimoase calendare de lux, apreciate de colecţionarii din întreaga lume. Respectând tradiţia ultimilor ani, şi în 2020, Marius Constantinescu ne aduce informaţii de la un eveniment internaţional de cea mai largă notorietate: lansarea Calendarului Pirelli. Organizat în decembrie 2019, evenimentul a marcat lansarea ediţiei 2020 a Calendarului care cuprinde 132 de pagini, cu secţiuni din opera lui Shakespeare, Romeo şi Julieta, cu fotografii ale protagoniştilor poveştii, precum şi cu oraşul Verona. Este pentru prima dată când Calendarul Pirelli este realizat de un fotograf italian şi pentru prima dată când se renunţă la formatul clasic, ediţia 2020 având intercalate fragmente din scrierile originale shakespeariene. Protagonistele ediţiei pe anul 2020 ale Calendarului sunt Emma Watson. Claire Foy, Mia Goth, Chris Lee, Indya Moore, Rosalía, Stella Roversi, Yara Shahidi şi Kristen Stewart.
https://tvmania.ro/tvr-3-va-difuza-o-editie-speciala-a-emisiunii-vizual-dedicata-lansarii-calendarul-pirelli-editia-2020-266398.html

Emisiunea „ROventura” (Kanal D) ne poartă pașii sâmbăta aceasta, de la ora 15:00, prin ținuturile Moldovei

Din Ținutul Zimbrului, până în Turnul lui Ștefan, din Piatra Neamț, Andreea Străvoiu și George Mihai, gazdele ROventura' ne poartă pașii prin locuri spectaculoase, încărcate de istorie, dar vom gusta', pe îndelete, și din preparatele culinare specifice acestor locuri. După un scurt popas la Roman, locul unde drumeții noștri vor savura cel mai delicious burger artizanal, Andreea si George ajung la Piatra Neamț.
Ținutul Neamțului, mândria Moldovei, Poalele Pietricicai și Schitul Vovidenia sunt doar câteva dintre magnificele locuri în care vom poposi, prin intermediul ROventura'.
https://tvmania.ro/emisiunea-roventura-kanal-d-ne-poarta-pasii-sambata-aceasta-de-la-ora-1500-prin-tinuturile-moldovei-266441.html

Secretele succesului: cum au reușit investitorii de la „Imperiul Leilor” să facă afaceri de milioane de euro

Cei cinci investitori de top de la Imperiul Leilor, emisiunea care se va difuza în curând la PRO TV, dezvăluie care este secretul succesului lor în afaceri.  Cristian Onețiu, care conduce Life Care Corp & BioLogistic, și Dragoș Petrescu, președintele grupului City Grill, consideră că ambiția și puterea de a persevera sunt esențiale în orice business. „Nu ai nevoie de niște super talente, doar de o dorință mai mare decât a celorlalți, să faci lucruri pe care alții nu sunt dispuși să le facă. Trebuie să te împingă o dorință interioară sau o motivație specifică, care să te ajute să perseverezi.', spune Cristian Onețiu. Pentru a reuși într-un proiect, trebuie să îndeplinești condiția de a eșua în alte proiecte, ca să vezi unde greșești și să poți corecta. Spre șansa mea, nu am avut prea multe eșecuri, am avut însă multe încercări. Cred că ingredientele succesului meu stau în experiența proiectelor anterioare, care m-au învățat cum să gestionez o afacere și cum să mă port cu oamenii.', completează Dragoș Petrescu.
https://tvmania.ro/secretele-succesului-cum-au-reusit-investitorii-de-la-imperiul-leilor-sa-faca-afaceri-de-milioane-de-euro-266444.html

Românii și-au portat aproape un milion de numere de telefon în 2019: RCS&RDS a câștigat cele mai multe numere

În anul 2019 au fost portate 958.821 de numere de telefon, din care 93% (895.083) sunt numere de telefonie mobilă și doar 63.738 sunt numere de telefonie fixă, a anunțat vineri autoritatea de reglementare în comunicații (ANCOM). RCS&RDS, operatorul controlat de miliardarul orădean Zoltan Teszari, a câștigat cele mai multe numere atât de telefonie mobilă cât și de telefonie fixă. Anul trecut, 81% din numărul de portări au fost realizate de către persoane fizice și 19% de către persoane juridice. Portabilitatea numerelor de telefon este o procedură care permite utilizatorilor să-și păstreze numărul la schimbarea furnizorului de telefonie. De la introducerea serviciului de portabilitate în România, în 21 octombrie 2008, peste 6,3 milioane de numere au fost transferate între rețele. Dintre acestea, 5,5 milioane sunt numere de telefonie mobilă (86%) și peste 800 de mii de numere sunt de telefonie fixă. Pe segmentul telefoniei mobile, anul trecut românii și-au portat 895.083 de numere. Cei mai mulți utilizatori au ales rețeaua RCS&RDS - 337.784 numere, în timp ce Orange a primit prin portare 170.528 de numere, Telekom Romania Communications (n.a. fostul Romtelecom)– 152.274 numere, Vodafone – 137.385 numere, iar Telekom Romania Mobile Communications (fostul Cosmote) – 97.086 numere. Din cele 895.083 de numere de telefonie mobilă portate în 2019, 47% au fost numere de cartele preplătite. Pe segmentul telefoniei fixe, românii și-au portat 63.738 de numere. Majoritatea numerelor de telefonie fixă portate au fost împărțite între principalii furnizori, astfel: RCS & RDS – 34.527 numere, Vodafone – 10.488 numere, Orange – 9.954 numere, UPC România – 5.085 numere și GTS Telecom – 1.025 numere. În 2019 au fost portate 14.795 de numere independente de locație, numere cu acces gratuit și numere cu tarif special. Pe parcursul anului trecut ANCOM a primit 346 de petiții pe tema portabilității, cele mai multe fiind generate de anumite probleme tehnice apărute în derularea procesului de portare, respectiv întârzierea mesajelor introduse de furnizori în baza de date centralizată (BDC) sau probleme de rutare. Alte probleme semnalate de utilizatori s-au referit la anularea proceselor de portare, la cererea utilizatorilor, precum și la întârzierea realizării procesului de portare.
https://economie.hotnews.ro/stiri-telecom-23606722-romanii-portat-aproape-milion-numere-telefon-2019-rcsrds-castigat-cele-mai-multe-numere.htm

Aproximativ 895.000 de utilizatori şi-au portat numerele de telefon mobil în altă reţea în 2019, cei mai mulţi optând pentru RCS&RDS şi Orange

Aproximativ 895.000 de utilizatori şi-au portat numerele de telefon mobil în altă reţea în 2019, cei mai mulţi optând pentru RCS & RDS ( 337.784 utilizatori), în timp ce Orange a primit prin portare 170.528 de utilizatori, Telekom Romania Communications, 152.274 de utilizatori, iar Vodafone 137.385 de utilizatori, arată datele ANCOM. În cazul Telekom, alte 97.086 s-au transferat în reţeaua Telekom Romania Mobile Communications. Din cele 895.083 de numere de telefonie mobilă portate, 47% au fost numere de cartele preplătite. Tot anul trecut au fost portate 63.738 de numere de telefonie fixă, reprezentând 7% din totalul numerelor portate în acest an. Majoritatea numerelor portate s-au dus spre RCS & RDS ( 34.527), Vodafone (10.488), Orange (9.954), UPC România (5.085) şi GTS Telecom (1.025). Astfel potrivit ANCOM, în total anul trecut au fost portate 958.821 de numere de telefon, din care 93%  sunt numere de telefonie mobilă şi doar 63.738 sunt numere de telefonie fixă.
https://www.zf.ro/business-hi-tech/aproximativ-895-000-de-utilizatori-si-au-portat-numerele-de-telefon-mobil-in-alta-retea-in-2019-cei-mai-multi-optand-pentru-rcs-rds-si-orange-18718195

Alphabet, compania-mamă a Google, atinge capitalizarea de 1.000 miliarde dolari pe bursă şi intră într-un club select alături de Apple, Microsoft şi Saudi Aramco

Alphabet, compania-mamă a Google, a ajuns la o capitalizare de piaţă de 1.000 miliarde dolari pentru prima dată în istoria companiei, devenind a patra companie de tehologie din SUA care reuşeşte să treacă de acest prag psihologic. Acţiunile Alphabet au închis şedinţa de tranzacţionare de joi la o valoare de 1.450 dolari per acţiune, ceea ce i-a adus o capitalizare de piaţă de peste 1.000 miliarde dolari, după o creştere de 0,8%. Apple, prima companie listată care a intrat în acest club select în august 2018, a ajuns în prezent la o capitalizare bursieră de aproape 1.400 miliarde dolari. După Apple au urmat Amazon, Microsoft şi Saudi Aramco, însă capitalizarea Amazon a scăzut sub acest prag. Reuşita Alphabet vine la doar câteva săptămâni după ce cofondatorii companiei, Larry Page şi Sergey Brin, s-au retras din rolurile active pe care le deţineau în companie. Investitorii aşteaptă acum ca Sundar Pichai, noul executiv al companiei, să pună accent pe profit.
https://www.zf.ro/burse-fonduri-mutuale/alphabet-compania-mama-a-google-atinge-capitalizarea-de-1-000-miliarde-dolari-pe-bursa-si-intra-intr-un-club-select-alaturi-de-apple-microsoft-si-saudi-aramco-18718085

Teamnet, fostul campion al proiectelor IT cu statul, acum în insolvenţă, a avut venituri de mai puţin de 10 mil. lei de la clienţi în primele trei trimestre din 2019.
Instanţa a aprobat prelungirea cu un an a implementării planului de reorganizare a companiei, până în septembrie 2022

Teamnet Internaţional, fostul jucător dominant de pe piaţa locală de integrare IT&C care a intrat în insolvenţă în 2017, a înregistrat în primele trei trimestre din 2019 venituri de la clienţi de mai puţin de 10 milioane de lei, conform unui raport al administratorului RPM Advisory Hub. Lunile martie şi iunie din 2019, cu încasări de 2,2 mil. lei, respectiv 1,7 mil. lei, au fost cele mai bune pentru com­panie. În anii săi de glorie Teamnet obţinea venituri de 10 mil. lei la fiecare două săptămâni. Compania avea în luna noiembrie 2019 o valoare a contractelor în derulare de 293 mil. lei, sumă din care încasase 199 mil. lei.
https://www.zf.ro/business-hi-tech/teamnet-fostul-campion-proiectelor-it-statul-acum-insolventa-avut-venituri-putin-10-mil-lei-clienti-primele-trei-trimestre-2019-instanta-aprobat-prelungirea-an-implementarii-planului-reorganizare-18716680

Eurosport 4K, disponibil pentru abonaţii UPC şi în oraşele Brăila, Constanţa, Cluj-Napoca, Iaşi, Timişoara şi Tulcea

Canalul Eurosport 4K este disponibil, începând de vineri, şi pentru abonaţii UPC din oraşele Brăila, Constanţa, Cluj-Napoca, Iaşi, Timişoara şi Tulcea, în plus faţă de abonaţii din Bucureşti. Pe parcursul anului, Eurosport 4K va fi inclus treptat în grilele digitale ale abonaţilor UPC din restul ţării care au televizoare compatibile 4K şi carduri digitale UPC (CI+), a anunţat Vodafone. Eurosport 4K este disponibil gratuit tuturor abonaţilor cu pachete digitale până la sfârşitul lunii martie.
https://www.news.ro/stirile-zilei/eurosport-4k-disponibil-pentru-abonatii-upc-si-in-orasele-braila-constanta-cluj-napoca-iasi-timisoara-si-tulcea-1922401717562020011419232501

Eurostat: Aproape jumătate dintre cetăţenii UE şi-au limitat activităţile private pe internet în 2019

Aproape jumătate dintre cetăţenii din Uniunea Europeană, respectiv 44%, cu vârsta cuprinsă între 16 şi 74 de ani, susţin că şi-au limitat în 2019 activităţile private pe internet, din cauza temerilor legate de securitate, arată datele publicate joi de Oficiul European de Statistică (Eurostat). Activitatea pe care au evitat-o cel mai mult oamenii din această cauză a fost furnizarea de informaţii personale către reţelele de socializare sau servicii profesionale (25% din populaţie). De asemenea, 19% dintre cetăţeni şi-au limitat folosirea WiFi în spaţiul public, iar 17% nu au descărcat softuri, muzică, aplicaţii, fişiere video şi jocuri din cauza temerilor legate de securitate. Tot din acelaşi motiv, 16% dintre cetăţeni au raportat că au evitat cumpărăturile online, 13% serviciile de internet banking şi 8% comunicarea cu serviciile publice sau administraţiile. 1% din populaţia UE (2% dintre cei care au utilizat internetul în ultimele 12 luni) s-a confruntat cu pierderi financiare din cauza furtului de identitate, a mesajelor frauduloase sau a redirecţionării către site-uri false. Anul trecut, 34% dintre cetăţenii din Uniunea Europeană au raportat că s-au confruntat cu probleme de securitate prin utilizarea internetului în scop privat.
https://www.economica.net/eurostat-aproape-jumatate-dintre-cetatenii-ue-si-au-limitat-activitatile-private-pe-internet-in-2019_178754.html

DECIZIE. Instanța obligă Antena să retragă serialul Fructul oprit, inclusiv de pe Antena Play

DECIZIE DEFINITIVĂ. Un serial întreg va fi scos de pe toate platformele de difuzare, o decizie în premieră pentru piața românească. Două scenariste din Turcia au avut câștig de cauză în fața Antenei Group într-un proces privind drepturi intelectuale asupra serialului Fructul oprit. Curtea de Apel a obligat Antena Group să retragă de la difuzare serialul Fructul Oprit, inclusiv de pe Antena Play, și să înceteze să exploateze această producție. Decizia Curții a fost luată pe 15 ianuarie și este definitivă. Antena Group a fost acționată în judecată de scenaristele Aycan Ece Yoren și Melek Gencoglu, care au lucrat împreună, în 2008, la scenariul telenovelei „Aşk-ı Memnu'” („Iubire ascunsă”), inspirată din aceeași carte după care s-a făcut și serialul „Fructul oprit”. Cele două au deschis acțiunea, pe 30 ianuarie, la Tribunal București, o ordonanță președințială care avea ca materie „Proprietatea intelectuală”. În primă instanță, cele două au pierdut, însă au atacat decizia Tribunalului București la Curtea de Apel, iar instanța a admis apelul scenaristelor. Serialul Fructul oprit deja nu se mai poate vedea pe Antena Play. Mai apar câteva episoade din sezonul al doilea, însă nici acelea nu mai pot fi accesate.
https://www.paginademedia.ro/2020/01/fructul-oprit-antena-1-retragere-difuzare

Eurosport 4K va fi și pe RCS, în pachet cu Digi 4K. La ce preț

Eurosport 4K, canal al companiei Discovery, intră din 17 ianuarie și în rețeaua RCS, după anunțul făcut de Vodafone - UPC. Canalul de sport cu emisie Ultra HD va fi parte dintr-un pachet special alături de Digi 4K.  Abonații Digi TV care au deja activată extraopțiunea Digi4K vor avea acces și la Eurosport 4K. În cazul clienților care doresc să își activeze această extraopțiune, pachetul 4K va fi disponibil la prețul de 5 lei/ lună (inclusiv TVA), anunță compania RCS. Digi 4K poate fi găsit pe poziția 200 din grila de programe Digi TV, iar Eurosport 4K se va afla pe poziția 201. Activarea extraopțiunii se poate realiza fie din contul individual de pe digiromania.ro sau prin Serviciul de Relații cu clienți, fie în rețeaua de magazine și puncte de vânzare Digi.
https://www.paginademedia.ro/2020/01/eurosport-4k-va-fi-si-pe-rcs-in-pachet-cu-digi-4k-la-ce-pret

Radio UniPlus revine după 30 de ani. În online. Povești din „copilăria” radioului
UniPlus, primul post de radio independent din România - UniFun, revine într-o nouă formulă. Nu va fi în FM, ci în online. Stația a împlinit, pe 11 ianuarie, 30 de ani de la lansarea pe piață. A fost lansat la câteva zile după Revoluție, într-o mansardă din clădirea Universității, locul în care acum este Facultatea de Litere.  Oana Popa, unul dintre oamenii care au relansat în aceste zile UniPlus în online, aduce povești din copilăria radioului. Jurnalista a fost cea mai tânără membră a radioului, în anii '90. Ea avea 13 ani când a început să lucreze la UniFun.
https://www.paginademedia.ro/2020/01/radio-uniplus-revine

Documentarul 'Nostalgia dictaturii' - în premieră la Cinema Eforie şi Muzeul Ţăranului Român

Filmul documentar "Nostalgia dictaturii", realizat de Marius Th. Barna, după un scenariu de Bogdan Ficeac, va fi prezentat în premieră, pe 26 ianuarie, la Cinema Eforie, iar pe 29 ianuarie, la Muzeul Ţăranului Român. Vizionarea documentarului va fi urmată de o sesiune de Q&A, informează un comunicat transmis AGERPRES. Filmul prezintă nostalgia după fostul regim, care la câteva decenii de la prăbuşirea sistemului comunist a ajuns la proporţii de neimaginat în aproape toate ţările foste comuniste europene, potrivit prezentării peliculei. Documentarul "Nostalgia dictaturii" nu se limitează doar la prezentarea acestui veritabil sindrom al "dorului de dictatură", ci, în paralel cu opiniile şi motivaţiile cetăţenilor obişnuiţi, trăitori în spaţiul fost comunist, avansează explicaţii ale cercetătorilor din diverse domenii, sociologi, psihologi, politologi, etologi, referitoare la motivaţiile intime ale unui asemenea sentiment paradoxal, precizează sursa citată.
https://www.agerpres.ro/cultura/2020/01/17/documentarul-nostalgia-dictaturii-in-premiera-la-cinema-eforie-si-muzeul-taranului-roman--433694

Filmul ''Tranzit'', regia Ana-Felicia Scutelnicu, selectat la Berlinale Co-production Market

Filmul "Tranzit", primul lungmetraj al regizoarei Ana-Felicia Scutelnicu de după încheierea studiilor, a fost selectat pentru a participa în februarie la cea de-a 17-a ediţie Berlinale Co-production Market, informează un comunicat Mobra Films transmis miercuri AGERPRES. Acţiunea proiectului, aflat încă în dezvoltare, se petrece la mijlocul anilor 1990, undeva în fostul imperiu sovietic. "Tranzit" (dezvoltat cu titlul în engleză "Transit Times") spune povestea Zinei, de 45 de ani, care trăieşte într-o curte comună, în Moldova, după ce URSS tocmai s-a prăbuşit. Salariile nu se mai plătesc de luni de zile deja şi Zina caută o soluţie de supravieţuire, căci nici Victor, soţul ei artist, nici Eva, fiica ei adolescentă, nu vor sau nu pot să îşi asume vreo răspundere în privinţa familiei. Zina identifică drept ultima lor potenţială sursă de venit tocmai închirierea locuinţei familiei, pentru că slujbe la care să se mai plătească salariile nu mai există iar de vândut nu le-a mai rămas nimic. Decizia Zinei le va permite să aibă ce pune pe masă, însă va grăbi destrămarea familiei, într-o societate care se descompune şi ea, ca o curte mai mare, se arată în prezentarea peliculei. Berlinale Co-production Market va avea loc în perioada 22-26 februarie, la Zoo Palast Cinema, în timpul celei de-a 70-a ediţii a Festivalului Internaţional de Film de la Berlin. În fiecare an, producători din întreaga lume pot să-şi înscrie proiecte de lungmetraj şi proiecte de seriale dramatice pentru seriile de coproducţie. "Tranzit" ("Transit Times") este o producţie România, Germania, Moldova şi este susţinut de Programul MEDIA Europa Creativă. Ana-Felicia Scutelnicu s-a născut în 1978 în Chişinău, Moldova. Din 2002 trăieşte şi lucrează la Berlin. A absolvit regia la Academia de Film şi Televiziune din Berlin, unde a realizat patru scurtmetraje, ce au fost proiectate la multe festivaluri din lume. A regizat în Moldova "Panihida", un film care se învârte în jurul luptei dintre tradiţie şi modernitate la înmormântarea unei bătrâne. "Panihida" a avut premiera la Wiesbaden goEast, a intrat în competiţia Festivalului Internaţional de Film de la Sofia şi a câştigat Premiul CinemaXXI pentru scurt şi mediu-metraj la Festivalul de Film de la Roma.
https://www.agerpres.ro/cultura/2020/01/15/filmul-tranzit-regia-ana-felicia-scutelnicu-selectat-la-berlinale-co-production-market--433032

'Urma', debutul în lungmetraj al regizorului şi actorului Dorian Boguţă - din 6 martie în cinematografele din România

"Urma", debutul în lungmetraj al regizorului şi actorului Dorian Boguţă, intră în cinematografele din România din 6 martie, distribuit de Transilvania Film. Potrivit unui comunicat transmis miercuri AGERPRES, filmul a avut premiera mondială la Festivalul Internaţional de Film Francofon de la Namur şi a fost selectat în competiţia Spectrum la Cottbus. Pe afiş sunt nume precum Teodor Corban, Marin Grigore, Irina Rădulescu, Dragoş Bucur, Mădălina Ghenea, Lucian Ifrim, Liviu Pintileasa. Pentru cele două actriţe din film, "Urma" este, în feluri diferite, un debut: Mădălina Ghenea se află la primul rol într-o producţie românească, iar Irina Rădulescu, fiica regretatului actor Dem Rădulescu, are prima partitură într-un lungmetraj, precizează sursa citată.
https://www.agerpres.ro/cultura/2020/01/15/urma-debutul-in-lungmetraj-al-regizorului-si-actorului-dorian-boguta-din-6-martie-in-cinematografele-din-romania--432560
(MEDIA EXPRES)


Dacă tot ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici




Revista MEDIA EXPRES ediția curentă
Gratuit online, doar un click: Most recent issue of monthly Media Expres 1st Cover


Anuarul MEDIA EXPRES cu ediția 2023-2024 este online!
Gratuit online, doar un click: Latest issue Media Expres YEARBOOK 1st Cover




Abonamentele la știrile MEDIA EXPRES va oferă acces la Alerta Știri! pe e-mail, Anuarul Media Expres și zilnic la REVISTA PRESEI, cu ultimele știri media, tv și comunicații, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știri verificate, la liber, pentru toți cei interesați de programe TV, radio, conținut online, cablu, comunicații, audiovizual și film (cinematografie). Noi ținem în arhivă istoria audiovizualului. Click aici pentru prima nostră știre online, când foarte puține dintre marile ziare și reviste nici nu se gândeau la versiuni digitale și la prezența pe web.

Pentru abonamente click aici




© 2001 -  Media Expres SRL