×

Revista presei -- Data și ora publicării: 30.03.2020 16:35:27

REVISTA PRESEI / 30 mar 2020 /




ActiveWatch: „Act jurnalistic iresponsabil. Digi24 a depășit linia roșie”, după ce a dat „pe surse” că a decedat primul medic român din cauza pandemiei
EXPLICAȚII. Precizări importante pentru televiziuni: cum se aplică din Ordonanța Militară prevederile despre publicitate și anunțuri
Vodafone: de la debutul crizei coronavirus traficul de date mobile a crescut cu 23% iar cel de voce mobilă cu 25%
O parte din viitorii pensionari ai României, fără dividende de la Orange şi Renault: guvernul francez le cere companiilor în care este acţionar să nu plătească cote din profit
Sezonul 16 al serialului "Anatomia lui Grey" va avea mai puţine episoade
Google îşi lansează serviciul de podcast-uri pe iOS
Facebook va investi alte 100 de milioane de dolari pentru sprijinirea presei în timpul crizei Covid-19
Cum îşi adaptează Televiziunea Română (TVR) grilele de programe în perioada epidemiei coronavirus
Eroii animați de la Cartoon Network vor da sfaturi copiilor într-un mod jucăuș, învâțându-i pe cei mici cum să se protejeze de microbe
TVR 3 difuzează în fiecare zi teatru tv de la ora 14.00 și 20.00. Programul pentru luni, 30 martie
Din 30 martie, jurnalul de știri „Observator” de la Antena 1 va avea o nouă rubrică. Despre ce este vorba
Profit.ro: Radioului public i-a fost interzis să mai abordeze subiectul depozitului de deșeuri Chiajna al Iridex. Compania a cerut eliminarea unui articol de pe site-ul București FM
O decizie care se va „simți”. Coca-Cola taie toate campaniile publicitare
AUDIENȚA ORDONANȚEI. Șapte milioane de români, cu ochii pe conferința lui Marcel Vela și Raed Arafat
Europa FM. Ediții de „izolare” din Clubul de seară și Pop-Rock: Mai multă muzică românească și artiști prin Skype
Jurnalul din sport al Antenei 1 debutează diseară, după o pauză de șase ani. Cine va fi la pupitru?
Câţi bani au strâns vedetele Antenei la teledonul Români Împreună
Drama coreeană de pe Netflix care a prezis coronavirusul: „My Secret, Terrius“, a cincea cea mai vizionată producţie din Marea Britanie VIDEO
Măsură în sprijinul mass media: mesajele de interes public nu vor mai "mânca" din spațiile de publicitate
Telekom și distribuitorul de telefoane Gersim, printre ofertanți la o licitație STS pentru echipamente IT de recunoaștere optică cu stylus necesare alegerilor și referendumurilor
Vodafone: Pentru al şaselea an consecutiv avem certificat de la germanii de la umlaut AG că avem cea mai bună reţea mobilă din România


ActiveWatch: „Act jurnalistic iresponsabil. Digi24 a depășit linia roșie”, după ce a dat „pe surse” că a decedat primul medic român din cauza pandemiei
„Act jurnalistic iresponsabil”, așa cataloghează organizația ActiveWatch știrea falsă dată de Digi24, aseară, dar reactificată ulterior. Postul de știri a dat „pe surse” informația potrivit căreia s-ar fi înregistrat primul deces, din cauza coronavirusului, al unui medic din România. „Digi 24 a depășit linia roșie, prin decizia de a comunica, „pe surse", creșterea numărului de persoane decedate, inclusiv cu precizarea identității presupusei victime”, subliniază ActiveWatch într-o poziție publicată în această dimineață. Informația dată de Digi24 a fost infirmată, la aproximativ o oră, de secretarul de stat Raed Arafat, după cum menționează organizația. Aceștia vin și cu un apel către instituțiile de presă: „Facem un apel către mass-media și sursele acestora să fie cât se poate de precaute în furnizarea și difuzarea de informații care induc în eroare publicul și care pot avea un impact emoțional puternic asupra comunității”, puntează sursa citată. Apoi, continuă: „Acest act jurnalistic iresponsabil ne confirmă, o dată în plus, că informațiile privind evoluția COVID-19, cu accent pe starea de sănătate a persoanelor afectate, trebuie comunicate numai după o verificare temeinică și numai după confirmarea acestora din surse oficiale.”
https://www.paginademedia.ro/2020/03/activewatch-digi24-deces-medic-coronavirus

EXPLICAȚII. Precizări importante pentru televiziuni: cum se aplică din Ordonanța Militară prevederile despre publicitate și anunțuri
Noua Ordonanță Militară vine cu două articole legate de radio și televiziune, mai exact despre anunțurile de interes public și despre publicitate. Paginademedia.ro detaliază, în continuare, ce înseamnă, de fapt, aceste prevederi și cum se vor aplica. Pe scurt, Ordonanța prevede că anunțurile de interes public vor fi date gratuit și se vor adăuga ca spațiu suplimentar pentru publicitate. În fapt, este vorba de posibilitatea ca publicitatea pierdută ca urmare a anunțurilor date în direct (cum a fost chiar anunțul Ordonanței Militare de aseară), să poată fi recuperată de radiouri și de televiziuni.
https://www.paginademedia.ro/2020/03/explicatii-ordonanta-televiziuni-anunturi-publicitate

Vodafone: de la debutul crizei coronavirus traficul de date mobile a crescut cu 23% iar cel de voce mobilă cu 25%
Traficul de voce şi date din reţeaua mobilă a Vodafone, al doilea jucător de pe piaţa de comunicaţii mobile din România, a crescut puternic de la debutul crizei coronavirus, conform datelor comunicate de companie. “De la începutul crizei pandemice din România, Vodafone a înregistrat creşteri semnificative de trafic care sunt fireşti în contextul actual din ţara noastră: din ce în ce mai mulţi oameni lucrează de acasă, educaţia s-a mutat online, totodată existând o nevoie permanentă a oamenilor de a verifica starea de sănătate a celor dragi. La data emiterii acestui comunicat, reţeaua mobilă a Vodafone înregistrează la ora de vârf o creştere de 23% a traficului de date mobile transmise de către clienţi către reţea şi o creştere de 25% a traficului de voce mobilă”, conform reprezentanţilor Vodafone.
https://www.zf.ro/business-hi-tech/vodafone-de-la-debutul-crizei-coronavirus-traficul-de-date-mobile-a-crescut-cu-23-iar-cel-de-voce-mobila-cu-25-19031411

O parte din viitorii pensionari ai României, fără dividende de la Orange şi Renault: guvernul francez le cere companiilor în care este acţionar să nu plătească cote din profit

O parte din viitorii pensionari din România, precum cei ale căror contribuţii pentru bătrâneţe din salariul brut sunt administrate prin intermediul fondului de pensii BRD, ar putea rămâne în 2020 fără dividende de la companiile în care statul francez este acţionar. Guvernul de la Paris solicită companiilor în care este acţionar să nu plătească dividende anul acesta pentru a nu pune presiune suplimentară pe bilanţurile firmelor, date fiind condiţiile dificile din economie pe fondul pandemiei COVID-19, scrie agenţia de presă Thomson Reuters. „Pentru companiile în care statul este acţionar, chiar şi cu o participaţie minoritară, le vom cere să nu plătească dividende”, spune Muriel Penicaud, ministrul muncii din Franţa, într-un interviu pentru televiziunea CNEWS. Această solicitare ar avea ramificări majore pentru o serie de companii, de la grupul de energie EDF, care în proporţie de 80% este deţinut de guvern, la producătorul auto Renault, la care guvernul de la Paris are 15%. Statul francez are de asemenea deţineri la Orange şi Air France KLM.
https://www.zf.ro/burse-fonduri-mutuale/o-parte-din-viitorii-pensionari-ai-romaniei-fara-dividende-de-la-orange-si-renault-guvernul-francez-le-cere-companiilor-in-care-este-actionar-sa-nu-plateasca-cote-din-profit-19028484

Sezonul 16 al serialului "Anatomia lui Grey" va avea mai puţine episoade
Serialul "Anatomia lui Grey/ Grey's Anatomy", care a împlinit 15 ani pe 27 martie, prima sa difuzare în Statele Unite a fost în 2005, va avea un sezon 16 scurtat, din cauza pandemiei de coronavirus. Acest sezon va avea doar 21 de episoade, în loc de 25 câte sunt în celelalte sezoane, scrie BFM TV. Filmările la serialul creat de Shonda Rhimes a fost întrerupt pe 13 martie. Serialul, care este difuzat în prezent de postul ABC din Statele Unite, se va opri pe 9 aprilie. Echipa "Grey's Anatomy", ca şi a altor seriale americane cu subiect medical, a anunţat intenţia de a oferi măşti de protecţie pentru spitale şi staţiilor de pompieri nord-americane afectate de lipsa materialelor.
https://www.news.ro/cultura-media/sezonul-16-al-serialului-anatomia-lui-grey-va-avea-mai-putine-episoade-1922404629202020031719318795

Google îşi lansează serviciul de podcast-uri pe iOS
Google Podcasts este acum disponibil pe dispozitivele mobile Apple. În acelaşi timp, serviciul celor de la Google aduce mai multe noutăţi şi pe Android. După ce Spotify şi Apple şi-au arătat clar intenţiile de a capitaliza cât mai mult din piaţa de podcast-uri, Google pare, la rândul său, să înceapă să ia în serios această categorie de conţinut, pe care a ignorat-o mai multă vreme. Google Podcasts este disponibil în sfârşit şi pe iOS, platforma mobilă a celor de la Apple. Aplicaţia de iOS, la fel ca şi cea de Android, include o serie de facilităţi noi şi un nou design. Interfaţa aplicaţiei este împărţită în trei tab-uri: Home, Explore şi Activity. În primul tab utilizatorul are un feed cu episoadele noi ale show-urilor la care este deja abonat, având inclusiv opţiunea de a le descărca pentru a le asculta offline.
https://www.news.ro/economic/google-isi-lanseaza-serviciul-de-podcast-uri-pe-ios-1922404730512020030919319202

Facebook va investi alte 100 de milioane de dolari pentru sprijinirea presei în timpul crizei Covid-19
Compania Facebook a anunţat luni că va investi alte 100 de milioane de dolari pentru sprijinirea presei în timpul crizei Covid-19, potrivit The Hollywood Reporter. Infuzia de capital presupune 25 de milioane de dolari sub forma unui grant de urgenţă pentru presa locală, prin Facebook Journalism Project, şi 75 de milioane de dolari cheltuieli de marketing „pentru a vira bani organizaţiilor de presă din lume”. „Industria presei funcţionează în condiţii extraordinare pentru a menţine oamenii informaţi în timpul pandemiei de Covid-19. Într-o perioadă în care este nevoie de jurnalism mai mult ca niciodată, veniturile din publicitate scad din cauza impactului asupra economiei pe care îl are coronavirusul. Jurnaliştii locali sunt afectaţi deosebit de mult, chiar dacă oamenii apelează la ei pentru informaţii esenţiale pentru ca prietenii, familiile şi comunităţile să fie în siguranţă”, a transmis compania.
https://www.news.ro/cultura-media/facebook-va-investi-alte-100-de-milioane-de-dolari-pentru-sprijinirea-presei-in-timpul-crizei-covid-19-1922400130002020031519319662

Cum îşi adaptează Televiziunea Română (TVR) grilele de programe în perioada epidemiei coronavirus
La TVR 1, telespectatorii află primii, din surse oficiale, ultimele noutăţi şi informaţii verificate. Promovând un jurnalism responsabil, reporterii şi realizatorii TVR aduc telespectatorilor, de-a lungul întregii zile, ştiri şi materiale jurnalistice actualizate, despre evoluţia epidemiei coronavirus atât la noi în ţară, cât şi în străinătate şi prezintă informaţii de interes pentru toate categoriile de public. Românii din întreaga ţară, dar şi din diaspora găsesc informaţii verificate, din surse oficiale, în ediţiile zilnice de Telejurnal de la TVR. La TVR 1, telespectatorii au 8 ediţii Telejurnal, programate de-a lungul întregii zile, inclusiv pe spaţiile consacrate ale altor emisiuni (cum ar fi Matinalul sau Ca’n viaţă). În această perioadă, cele mai noi şi importante ştiri pentru români sunt transmise la TVR 1, de luni până vineri, în Telejurnalele de la orele 7.00, 8.00, 9.00, 10.00, 12.00, 19.00, 20.00 şi 23.00. Sâmbăta şi duminica, Telejurnalul este transmis de TVR 1 la 14.00, 19.00 şi 20.00. Pe lângă jurnalele de ştiri, la TVR 1 sunt difuzate ediţii speciale zilnice (ora 13.00 – când se comunică datele oficale referitoare la evoluţia îmbolnăvirilor) şi/sau ori de câte ori autorităţile au de făcut anunţuri importante pentru români.
https://tvmania.ro/cum-isi-adapteaza-televiziunea-romana-tvr-grilele-de-programe-in-perioada-epidemiei-coronavirus-269083.html

Eroii animați de la Cartoon Network vor da sfaturi copiilor într-un mod jucăuș, învâțându-i pe cei mici cum să se protejeze de microbe
Fie că sunt Fetițele Powerpuff care salvează lumea, Frații Urși care fac spectacol pe internet sau Tinerii Titani care luptă cu răufăcătorii, toți au ceva în comun: pentru micii telespectatori ai Cartoon Network, ei sunt toți niște mari eroi și companioni zi de zi! Începând de acum, eroii animați vor da și sfaturi copiilor într-un mod jucăuș, învâțându-i pe cei mici cum să se protejeze de microbi. Clipul Spălați, curați!' poate fi urmărit la Cartoon Network, fiind difuzat pe toate platformele cartooniste: https://youtu.be/Sq4b9uxJ7ow
https://tvmania.ro/video-eroii-animati-de-la-cartoon-network-vor-da-sfaturi-copiilor-intr-un-mod-jucaus-invatandu-i-pe-cei-mici-cum-sa-se-protejeze-de-microbi-269080.html

TVR 3 difuzează în fiecare zi teatru tv de la ora 14.00 și 20.00. Programul pentru luni, 30 martie
TVR 3 difuzează în fiecare zi teatru tv de la ora 14.00 și 20.00. Iată care este programul pentru luni, 30 martie. Luni, 30 martie - Ora 14.00 Harvey (reluare) - http://www.tvr.ro/teatru-la-tvr-3-harvey-de-mary-chase_26734.html#view. Luni este, și săptămâna aceasta, seara teatrului pentru copii - Ora 20.00 Muzicantii din Bremen – adaptare de Ema Stere după Frații Grimm (cu reluare marți 31 martie, la ora 14.00, tot pe TVR 3) Spectacolul pentru televiziune este o coproducție Teatrul Țăndărică – TVR
Regia artistică: Attila Vizauer.
https://tvmania.ro/tvr-3-difuzeaza-in-fiecare-zi-teatru-tv-de-la-ora-14-00-si-20-00-programul-pentru-luni-30-martie-269066.html

Din 30 martie, jurnalul de știri „Observator” de la Antena 1 va avea o nouă rubrică. Despre ce este vorba
Începând de luni, 30 martie, Observatorul de la ora 19.00 va avea și o rubrică de sport. Echipa se consolidează cu nume importante din jurnalismul sportiv pentru a le aduce telespectatorilor Antenei 1 informații despre tot ce se întâmplă în lumea sportului, chiar și în această perioadă pe care întreaga omenire o traversează. Deși toate competițiile sportive sunt amânate, sportul nu se oprește niciodată și rămâne un liant important între oameni. Deși izolați în casele lor, sportivii și suporterii lor sunt mai conectați ca niciodată, iar noua rubrica a Observatorului va prezenta în fiecare zi cum pasiunea, spiritul de echipă, perseverența, sacrificiul și munca dusă împreună ne vor ajuta să trecem cu bine peste această perioadă dificilă.
https://tvmania.ro/din-30-martie-jurnalul-de-stiri-observator-de-la-antena-1-va-avea-o-noua-rubrica-despre-ce-este-vorba-269045.html

Profit.ro: Radioului public i-a fost interzis să mai abordeze subiectul depozitului de deșeuri Chiajna al Iridex. Compania a cerut eliminarea unui articol de pe site-ul București FM
Tribunalul București a admis în primă instanță solicitarea Iridex Group, administratorul depozitului de deșeuri de la Chiajna, de a obliga Radioul public și pe un jurnalist al acestuia să înceteze provizoriu postarea sau difuzarea de materiale de presă în legătură cu activitatea companiei, controlate de fostul senator al fostului Partid Conservator Corneliu Pascu, Iridex acuzând că un articol i-ar fi prejudiciat imaginea. Decizia instanței, exprimată prin ordonanță președințială, nu este definitivă, putând fi atacată cu apel. Totul s-a întâmplat extrem de repede: Iridex a trimis cererea către Tribunalul București pe e-mail, în data de 20 martie, în jurul orei 13, iar decizia instanței a fost pronunțată pe 24 martie la ora 15. Articolul incriminat, apărut pe 13 martie, se intitulează "Sectorul 1 stă pe o bombă cu coronavirus?!" și, în momentul publicării acestui material, este în continuare disponibil pe site-ul menționat, care aparține București FM, postul local al Radio România Actualități dedicat Capitalei din cadrul Societății Române de Radiodifuziune (SRR).
https://www.profit.ro/stiri/social/presa-in-era-covid-19-radioului-public-i-a-fost-interzis-sa-mai-abordeze-subiectul-depozitului-de-deseuri-chiajna-al-iridex-compania-vrea-50-000-euro-pentru-defaimare-19316228?fbclid=IwAR10UYJSb3rXOSizhfxiYYaQTxgOnHW_cT3N_QlrgY6Qc8sOOKlh0ScN5Xw

O decizie care se va „simți”. Coca-Cola taie toate campaniile publicitare
Compania Coca-Cola, unul dintre cei mai mari clienți publicitari, a anunțat că oprește comunicarea publicitară atât pentru brandul Coca-Cola, cât și pentru celelalte produse din portofoliul. Decizia intră în vigoare din luna aprilie, până la o dată pe care o vor comunica ulterior, a anunțat compania pe pagina sa de Facebook. „În această perioadă dificilă, am hotărât să oprim orice comunicare publicitară. Prioritatea noastră este siguranța și sănătatea angajaților noștri precum și a comunităților în care activăm”, au anunțat reprezentanții companiei. Este o decizie care se va simți puternic în industria media din România, având în vedere că Coca-Cola este unul dintre cei mai mari advertiseri din țara noastră, dar și din lume. Măsura a fost anunțată deja și în alte țări, precum Marea Britanie, India sau Thailanda. Compania mai anunță că donează, la nivel mondial, peste 120 de milioane de dolari pentru a susține lupta cu COVID-19.
https://www.paginademedia.ro/2020/03/coca-cola-opreste-publicitatea

AUDIENȚA ORDONANȚEI. Șapte milioane de români, cu ochii pe conferința lui Marcel Vela și Raed Arafat
AUDIENȚE. Românii au urmărit intens conferința organizată, aseară, de ministrul de interne Marcel Vela și de către Raed Arafat în legătură cu noile măsuri luate pe fondul pandemiei de Coronavirus. Aproximativ șapte milioane de români au fost ochii pe televiziunile care au dat conferința: Pro TV, Antena 1, Kanal D, TVR 1 (de unde au luat toate posturile imagini) și toate cele cinci posturi de știri. Pro TV (1,7 milioane de români din toată țara) și Antena 1 (1,4 milioane de privitori din toată țara) au stat cel mai bine la momentul anunțului noilor măsuri de siguranță, din ordonanța militară patru. Kanal D a fost pe trei doar la nivelul întregii țari. Digi 24 a fost, și aseară, cea mai urmărită stație de știri, cu 820.000 de urmăritori din toată țara, peste România TV și Antena 3. Postul RCS a fost și peste Kanal D, în mediul urban și pe publicul comercial.
https://www.paginademedia.ro/2020/03/audiente-anunt-ordonanta-4

Europa FM. Ediții de „izolare” din Clubul de seară și Pop-Rock: Mai multă muzică românească și artiști prin Skype
Europa FM va difuza mai multă muzică românească și va avea artiști, în direct, prin Skype pe tronsonul de seară. Emisiunile „Clubul de seară”, cu Toader Păun, și „Pop-Rock”, cu Călin Gheorghe au programul adaptat la starea de izolare prin care trece România. Emisiunea lui Toader Păun se aude de luni până joi, de la 19:00 la 21:00, iar Pop-Rock este joi, de la ora 21:00 la 23:00. Astăzi, la Clubul de seară vor fi invitați artiștii, tată și fiu, Mircea Rusu și Florian Rus. Cei doi vor vorbi despre cum este carantina pentru artiștii aflați în izolare la distanță unul de celălalt, provocările acestei perioade pentru artiștii din generații diferite și cum Mircea Rus Band a făcut un concert, sâmbătă seara, direct din sufragerie. Florian Rus aduce, în premieră, noul său single, „Sportul preferat”. Piesa, făcută în colaborare cu Mira, este compusă alături de Marius Moga, George Hora și Mădălin Roșioru.
https://www.paginademedia.ro/2020/03/programe-izolare-europa-fm

Jurnalul din sport al Antenei 1 debutează diseară, după o pauză de șase ani. Cine va fi la pupitru?
Jurnalul de sport al Antenei 1 ia startul în această seară, 30 martie, după principalele știri ale zilei, anunță postul TV. Rubrica de sport revine în grilă după o pauză de șase ani. Va avea două prezentatoare: Camelia Bălțoi, venită de la DigiSport și Alexandra Tudor, adusă de la B1 TV. Proiectul demarat în urmă cu câteva luni a adunat o echipa destul de numeroasă, cu nume de la DigiSport sau Pro TV. De altfel, Antena 1 a cooptat la jurnalul sportiv mulți oameni de la DigiSport: editori, operatori sau producători, după cum Paginademedia.ro a anunțat în luna februarie. Redactor-șef al știrilor sportive de la Observatorul Antenei 1 va fi Andrei Rădulescu, fost coordonator la știrile din sport de la Pro TV. Lansarea acestui proiect vine într-un context tulbure, în care lumea sportului este afectată de pandemia de Coronavirus.
https://www.paginademedia.ro/2020/03/cand-incepe-jurnalul-de-sport-al-antenei-1

Câţi bani au strâns vedetele Antenei la teledonul Români Împreună
Duminică, din platoul Antena Group, a fost transmis în direct, simultan pe cinci canale tv, Antena 1, Antena Stars, Happy Channel, ZU TV si Antena 3, vreme de şase ore, teledonul Români Împreună, cea mai lungă transmisiune tv de acest tip din România. Zeci de mii de români, oameni simpli, vedete, dar şi companii româneşti sau multinaţionale au răspuns apelului de solidaritate lansat de către trustul Intact şi au spus „Ajut eu!“, adunând împreună peste 2,6 milioane de euro, bani ce vor fi folosiţi pentru utilarea secţiilor ATI cu echipamente şi aparatură medicală. În zilele următoare, Fundaţia Mereu Aproape va evalua şi suma strânsă în urma donaţiilor prin apeluri telefonice, urmând ca suma finală să fie comunicată ulterior.
https://adevarul.ro/entertainment/tv/cati-bani-strans-vedetele-antenei-teledonul-romani-Impreuna-1_5e81c67b5163ec42714eb072/index.html

Drama coreeană de pe Netflix care a prezis coronavirusul: „My Secret, Terrius“, a cincea cea mai vizionată producţie din Marea Britanie VIDEO
Drama TV coreeană „My Secret, Terrius“, de pe Netflix, care a prezentat un coronavirus mortal în 2018, a devenit a cincea cea mai urmărită producţie pe platformă în Marea Britanie. „My Secret, Terrius“, drama coreeană de pe Netflix care a prezentat un coronavirus mortal în 2018 şi în care un personaj este avertizat despre un virus asemănător gripei, cu o perioadă de incubaţie de până la 14 zile, care atacă plămânii şi nu are vaccin, a devenit a cincea cea mai urmărită producţie de pe Netflix în Marea Britanie. Al 10-lea episod din serialul coreean, care a fost lansat în 2018, menţionează boala mortală, scrie The Independent. Un medic poate fi auzit spunând: „Coronavirusul atacă sistemul respirator“, adăugând: „Ceea ce este mai grav este că coronavirusul are o perioadă de incubaţie de la două până la 14 zile“.
https://adevarul.ro/entertainment/tv/drama-coreeana-netflix-prezis-coronavirusul-my-secret-terrius-cincea-cea-mai-vizionata-productie-marea-britanie-video-1_5e8083ab5163ec427148df6d/index.html



Măsură în sprijinul mass media: mesajele de interes public nu vor mai "mânca" din spațiile de publicitate
Ultima Ordonanță militară adoptată de Ministerul Afacerilor Interne în scopul frânării escaladării pandemiei de coronavirus prevede că mesajele de interes public ale autorităților, legate de pandemie, dar și cele sponsorizate de entități private, care trebuie difuzate obligatoriu de către mass media, nu vor mai "mânca" din spațiile de publicitate. "În perioada în care este instituită starea de urgență, alertele sanitare, comunicatele, textele, materialele fotografice și audio-video cu mesaje de interes public care sprijină măsurile de prevenire a răspândirii COVID-19, guvernamentale și/sau sponsorizate de către operatorii economici publici sau privați, persoane fizice sau organizații neguvernamentale, vor fi mediatizate gratuit și se vor adăuga ca timp suplimentar spațiului alocat pentru publicitate", prevede Ordonanța. "Mesajele de utilitate publică se vor adăuga ca timp suplimentar spațiului alocat pentru publicitate, pentru a nu afecta resursele financiare pentru mass media", a declarat ministrul de Interne, Marcel Vela.
https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/media-advertising-csr/ultima-ora-masura-in-sprijinul-mass-media-mesajele-de-interes-public-nu-vor-mai-manca-din-spatiile-de-publicitate-19319010

Telekom și distribuitorul de telefoane Gersim, printre ofertanți la o licitație STS pentru echipamente IT de recunoaștere optică cu stylus necesare alegerilor și referendumurilor

Telekom Mobile Romania Telecommunications (fost Cosmote), Gersim Impex, cel mai mare distributor local de telefoane mobile, și asocierea formată din Maguay Computers (lider) și Enterprise Software Development au depus oferte pentru a furniza Serviciului de Telecomunicații Speciale (STS) un număr 50.000 de echipamente de recunoaștere optică cu stylus, care vor fi utilizate în cadrul proceselor electorale și referendumuri și vor fi parte a Sistemului Informatic de Monitorizare a Prezenței la Vot (SIMPV). Contractul a fost estimat la 134,5 milioane de lei, fără TVA, pentru doi ani. Stylus-ul este un instrument mic, în formă de stilou, a cărui poziție a vârfului pe un ecran tactil poate fi detectată de acesta. Instrumentul este folosit pentru a desena sau a face selecții apăsând pe dispozitive cu ecran tactil, cum ar fi computere, dispozitive mobile, console de jocuri și tablete. "Produsele care fac obiectul achiziției vor contribui la îndeplinirea atribuțiilor STS în cadrul proceselor electorale/referendumuri în care se utilizează Sistemul Informatic de Monitorizare a Prezenței la Vot (SIMPV)", se arată în caietul de sarcini al licitației. În octombrie 2015, STS a atribuit Teamnet International, firmă deținută până în 2012 de către deputatul Sebastian Ghiță, un contract de 29,76 milioane de lei, fără TVA, pentru livrarea a 23.000 tablete destinate scanării datelor alegătorilor din actul de identitate în vederea prevenirii votului ilegal.

https://www.profit.ro/stiri/telekom-si-distribuitorul-de-telefoane-gersim-printre-ofertanti-la-o-licitatie-sts-pentru-echipamente-it-de-recunoastere-optica-cu-stylus-necesare-alegerilor-si-referendumurilor-19312352

Vodafone: Pentru al şaselea an consecutiv avem certificat de la germanii de la umlaut AG că avem cea mai bună reţea mobilă din România
Vodafone, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa locală de telecom, are “cea mai performantă reţea mobilă din România” după ce a obţinut cel mai mare punctaj total pentru calitatea şi performanţa reţelei mobile în cadrul unor teste realizate de către auditorul independent umlaut AG (fostul P3 communications GmbH), în perioada 10 februarie ̵ 2 martie 2020, a anunţat compania. “Aceasta este cea de-a şasea certificare consecutivă oferită companiei Vodafone România ca urmare a măsurătorilor efectuate de către auditorul independent umlaut AG”. „Nevoia de a asigura servicii de comunicaţii mobile fiabile şi de înaltă calitate pentru români este acum mai importantă ca niciodată. Angajamentul nostru de a contribui la o societate digitală românească este reconfirmat acum de aceasta noua certificare Best in Test. Sunt foarte mândru de eforturile inginerilor noştri de a menţine reţeaua mobilă Vodafone în poziţia de lider în România intr-un moment în care a fi un partener de încredere pentru români a devenit un lucru esenţial”, a declarat Cătălin Buliga, directorul de tehnologie al Vodafone România. Campania de măsurători a fost realizată între 10 februarie şi 2 martie 2020, pe teritoriul României, pe un traseu ales în mod aleatoriu de auditorul umlaut AG. Măsurătorile bazate pe echipamentele de măsură profesionale portabile au acoperit o distanţă rutieră de 8194 km şi 24% din populaţia României. Măsurătorile bazate pe testele de tip crowdsourcing au acoperit 95,2% din zonele urbane populate, 49,8% din zonele populate non-urbane, în timp ce dimensiunea totală a suprafeţei testate a fost de 113.568 km2. În urma măsurătorilor comparative realizate asupra tuturor reţelelor de telefonie mobilă din România, Vodafone România a înregistrat cel mai mare scor total pentru calitatea şi performanţa serviciilor sale de date şi voce mobile.
https://www.zf.ro/business-hi-tech/vodafone-pentru-al-saselea-an-consecutiv-avem-certificat-de-la-germanii-de-la-umlaut-ag-ca-avem-cea-mai-buna-retea-mobila-din-romania-19031818
(MEDIA EXPRES)


Dacă tot ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici




Revista MEDIA EXPRES ediția curentă
Gratuit online, doar un click: Most recent issue of monthly Media Expres 1st Cover


Anuarul MEDIA EXPRES cu ediția 2023-2024 este online!
Gratuit online, doar un click: Latest issue Media Expres YEARBOOK 1st Cover




Abonamentele la știrile MEDIA EXPRES va oferă acces la Alerta Știri! pe e-mail, Anuarul Media Expres și zilnic la REVISTA PRESEI, cu ultimele știri media, tv și comunicații, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știri verificate, la liber, pentru toți cei interesați de programe TV, radio, conținut online, cablu, comunicații, audiovizual și film (cinematografie). Noi ținem în arhivă istoria audiovizualului. Click aici pentru prima nostră știre online, când foarte puține dintre marile ziare și reviste nici nu se gândeau la versiuni digitale și la prezența pe web.

Pentru abonamente click aici




© 2001 -  Media Expres SRL