×

Revista presei -- Data și ora publicării: 04.05.2020 19:29:34

REVISTA PRESEI / 4 mai 2020 /




Digi va prelua clientii Media SUD
Au scăzut alarmant audiențele televiziunilor. Topul televiziunilor cu cele mai mari audiențe la nivel național – APRILIE 2020
Guvernul alocă 200 de milioane de lei pentru o campanie de informare publică, mecanism care sprijină industria mass-media afectată de scăderea veniturilor din publicitate
Ministerul Culturii a retras din dezbatere publică proiectul de modificare a Legii audiovizualului şi anunţă consultări cu mass-media
Digi Communications are aprobarea acţionarilor pentru dividendul brut de 0,65 lei pe acţiune din profitul pe anul trecut: randament de 1,9%. Consiliul de Administratie al companiei, din care face parte şi CEO-ul Serghei Bulgac, a primit încă patru ani
Luna aceasta, maeștrii bucătari intră în scenă la TV Paprika. Programul complet
De astăzi, Disney Channel difuzează sezonul al treilea din „Casa lui Raven”. Ce spun actorii despre serial
„Into the Badlands”, „The Night Manager” și alte 2 seriale, difuzate de AMC în maraton în serile de luni
La 75 de ani de la sfârșitul celui de-al Doilea Război Mondial, History redifuzează „Regele care l-a învins pe Hitler”, despre Regele Mihai
La Epic Drama începe un sezon nou, al 8-lea, din „Detectivul Murdoch”. Care sunt momentele-cheie ale poveștii
Lavinia Șandru realizează un program despre carte, artă și teatru la a7 TV
Fostul deputat PSD Cristian Rizea, acuzații explozive într-o carte: Dorin Cocoș și Bogdan Chirieac au vrut să mituiască un fost ministru al Educației cu 50.000 de dolari. Reacția lui Chirieac
Sorina Matei, demisă de B1 TV: „Să nu mai deranjeze nimeni, să nu mai afle publicul nimic“
ROMANIA O COMITE DIN NOU: UE – INGRIJORATA DE INCHIDEREA SITEURILOR PE MOTIV DE PANDEMIE
Maratoane cu seriale la televiziunea AMC
Din 4 mai, TVR 1 transmite un nou sezon al emisiunii „Nadine”
Producția românească „Scurtcircuit”, inspirată din incendiul produs la maternitatea Giulești din Capitală, va fi difuzată de Kanal D
Din cauza pandemiei, celebrul serial american „Tânăr și neliniștit” a rămas fără episoade noi!
History marchează 75 de ani de la încheierea celui de-Al Doilea Război Mondial prin difuzarea a patru documentare
Facebook a înregistrat lunar 2,6 miliarde de utilizatori în primul trimestru al anului 2020
Noutăți Netflix în luna mai: The Adjustment Bureau, Catch me if you can, Vertigo, Forrest Gump și altele
Orange România, chemat în instanță pentru despăgubiri de peste 17 milioane de euro. Sunt invocate practici apreciate ca anticoncurențiale
Google a eliminat anul trecut 2,7 miliarde de reclame și a suspendat aproape 1 milion de conturi
Google pune la dispoziție Guvernului în mod gratuit servicii pentru difuzarea informațiilor privind COVID-19
Sondaj Telekom: Peste o treime dintre respondenți lucrează de acasă și socializează pe Facebook. Aproape jumătate din facturi sunt achitate online, 55% din cumpărături sunt offline
De ce a renunțat B1 la Sorina Matei? “Orientarea prorusă legată de coronavirus și audiențele” – Sorin Oancea
TRANZACȚIE. Ringier a cumpărat TVmania si TV Satelit de la Bauer. De ce au vândut nemții?
Maraton de seriale: Breaking Bad sau Humans, printre titluri. Când și unde va fi?
Românii, mai puțin la televizor. După creșterea din martie, o scădere puternică în aprilie
A cui mai e Realitatea? Cozmin Gușă: Sunt acționar, dar nu mai sunt patron. Aștept dividendele. Ce spune de prezența lui Mitrea pe post?
Etno TV își păcălește publicul și de Ziua Libertății de Exprimare
AUDIENȚE. 1 mai cu talent. Românii au talent, peste 2,8 milioane de privitori. Clasicul „Nea Mărin Miliardar”, dat de Antena 1, n-a ținut piept
Realitatea TV: O demisie și două prezentatoare în șomaj tehnic: Florentina Bălășoiu, Nora Dincă și Mariana Zberianu


Digi va prelua clientii Media SUD
Furnizorul de servicii quad-play Digi (RCS & RDS) a ajuns la un acord pentru achizitia abonatilor inca unui operator local de servicii de telecomunicatii, Media SUD.

Media SUD ofera servicii de televiziune si internet fix in mai multe localitati din mediul rural al judetului Teleorman. Dupa modernizarea retelei clientilor Media SUD (operatiune efectuata pentru majoritatea operatorilor locali preluati de Digi), atat pachetele oferite cat si grila de programe vor fi cele din reteaua Digi.

Pentru persoanele fizice, acestea sunt pachetele de TV si NET oferite de Media SUD:
-Internet (28 RON/luna, TVA inclus): viteza maxima download/upload de pana la 100 Mbps;
-Televiziune analogica – CATV Baza (24 RON/luna, TVA inclus): 85 de programe TV;
https://www.media-max.ro/digi-va-prelua-clientii-media-sud/


Au scăzut alarmant audiențele televiziunilor. Topul televiziunilor cu cele mai mari audiențe la nivel național – APRILIE 2020
Principalele televiziuni, fie generaliste, fie de știri, au suferit pierderi de audiență la nivel național, în luna aprilie față de martie. Cele mai mari pierderi de audiență au fost înregistrate de Pro TV, România TV, Antena 1 și Kanal D. S-au plictisit românii de oferta programelor difuzate de televiziuni în pandemie? Pregătirile pentru Sărbătorile Pascale i-au îndepărtat pe români de micile ecrane? Încălzirea vremii i-a scos din case pe români în ciuda restricțiilor de circulație? Știrile despre pandemie au devenit irelevante? Sunt televiziunile noastre o sursă de stres și angoase? Au renunțat românii la consumul TV în favoarea internetului? Răspunsurile se află sub semnul incertitudinii, la fel ca și perioada pe care o trăim. Ceea ce este sigur, conform sondajelor, televiziunile au suferit pierderi importante de audiență în luna aprilie, mai cu seamă stațiile mari. Astfel, Pro TV a pierdut 72.000 de persoane față de martie, cea mai mare scădere de audiență de pe piața TV. A atins o medie de 755.000 de telespectatori pe minut (toată ziua), conform măsurătorilor Kantar Media. Antena 1, locul secund în topul național, a pierdut față de martie circa 42.000 de persoane. Kanal D, a treia televiziune la nivel național, și-a diminuat audiența cu 39.000 de persoane. Deși a rămas a patra televiziune pe național, canalul de știri România TV a înregistrat cea de-a doua scădere de pe piața TV: -46.000 de persoane. Alte televiziuni care au suferit pierderi de audiență față de martie: Antena 3 (-16.000), Digi 24 (-15.000), Prima TV (-7.000), TVR 1 (-9.000), TVR 2 (-4.000), Realitatea Plus (-2.000), Pro Cinema (-7.000), Antena Stars (-11.000). Televiziuni care și-au mărit audiența în aprilie față de martie: Național TV (10.000) și Nickelodeon (7.000). În luna aprilie, B1 TV și-a conservat audiența din luna precedentă.
https://www.forbes.ro/au-scazut-alarmat-audientele-televiziunilor-topul-televiziunilor-cu-cele-mai-mari-audiente-la-nivel-national-aprilie-2020-163106

Guvernul alocă 200 de milioane de lei pentru o campanie de informare publică, mecanism care sprijină industria mass-media afectată de scăderea veniturilor din publicitate
Guvernul alocă 200 de milioane de lei unei campanii de informare pe tema măsurilor care trebuie luate de populaţie pentru limitarea răspândirii pandemiei de coronavirus. Şeful Cancelariei premierului, Ionel Dancă, a precizat că această campanie reprezintă şi o formă de sprjin pentru mass-media care are serios afectate veniturile din publicitate în această perioadă, informează News.ro. Ionel Dancă a anunțat, joi seară, după şedinţa de guvern; „Guvernul a decis realizarea unei campanii de informare publică. Această campanie de informare publică reprezintă, în acelaşi timp, un mecanism de sprijin pentru industria mass-media şi jurnaliştii din România care în această perioadă au veniturile din publicitate afectate în mod semnificativ şi, în absenţa derulării unei astfel de campanii, practic funcţionarea lor ar fi puternic afectată cu consecinţe extrem de grave în ceea ce priveşte funcţia lor de asigurare a unei informări corecte a cetăţenilor. Din punct de vedere al Guvernului, această măsură este un mecanism de sprijin pentru asigurarea accesului la informare corectă şi echilibrată pentru cetăţeni în această perioadă”, Dancă a precizat că decizia a venit după consultările pe care guvernul le-a avut cu jurnalişti şi structurile asociative din publicitate, conform News.ro. „În urma acestor consultări, la propunerea acestor structuri asociative, a fost instituit un mecanism cu criterii clare, obiective, transparente de alocare a fondurilor pentru derularea acestei campanii. Vorbim despre un buget alocat de maxim 200 de milioane de lei pentru derularea campaniei pentru o perioadă de patru luni”, a precizat Dancă. Potrivit acestuia, 53% din acest buget este alocat pentru zona de presă tipărită, online, locală, regională sau pentru staţii TV şi radio locale şi regionale. Circa 47% din acest buget este alocat pentru desfăşurarea campaniei la nivelul televiziunilor naţionale. „Campania urmează să se desfăşoare în mod transparent, printr-o aplicaţie informatică dezvoltată de Autoritatea pentru digitalizarea României şi gestionată de Secretariatul General al Guvernului”, a mai spus Dancă. Potrivit acestuia, va exista o platformă unde vor fi încărcate cererile de participare la campanie, fiind ulterior publicat un raport cu sumele alocate pentru fiecare furnizor media şi condiţiile contractuale de participare la această campanie.
https://www.forbes.ro/guvernul-aloca-200-de-milioane-de-lei-pentru-o-campanie-de-informare-publica-mecanism-care-sprijina-industria-mass-media-afectata-de-scaderea-veniturilor-din-publicitate-162947

Ministerul Culturii a retras din dezbatere publică proiectul de modificare a Legii audiovizualului şi anunţă consultări cu mass-media
Într-o informare transmisă presei se arată: „Proiectul de lege pentru modificarea şi completarea Legii nr. 504/2002 a audiovizualului a fost retras din procedura de dezbatere publică, acesta urmând a fi reanalizat în raport cu oportunitatea reglementării şi cu necesitatea implementării Directivei 1808/2018 privind serviciile mass-media audiovizuale”. În acest sens, o eventuală transpunere a Directivei va fi supusă dezbaterii publice numai după ce vor avea loc consultări cu toţi factorii interesaţi, respectiv reprezentanţii mass-media. „Precizăm că proiectul menţionat nu a parcurs proceduri de avizare la nivel guvernamental şi nu a fost supus dezbaterii la nivelul Guvernului”, a mai transmis ministerul.
https://www.news.ro/cultura-media/ministerul-culturii-a-retras-din-dezbatere-publica-proiectul-de-modificare-a-legii-audiovizualului-si-anunta-consultari-cu-mass-media-1922405201002020051019349496

Digi Communications are aprobarea acţionarilor pentru dividendul brut de 0,65 lei pe acţiune din profitul pe anul trecut: randament de 1,9%. Consiliul de Administratie al companiei, din care face parte şi CEO-ul Serghei Bulgac, a primit încă patru ani
Acţionarii Digi Communications (simbol bursier – DIGI), operator de telecomunicaţii controlat de omul de afaceri Zoltan Teszari, au aprobat joi distribuirea unui dividend de 0,65 de lei pe acţiune din profitul pe 2019, ceea ce asigură investitorilor un randament de 1,9%, calculat de ZF pe baza preţului de închidere din 29 aprilie. Dividendele vor fi plătite în data sau în jurul dăţii de 29 mai 2020. De asemenea, acţionarii au răscumpărarea unor acţiuni reprezentând maximum 10% din capitalul social subscris de clasă B în vederea acordării administratorilor executivi, directorilor şi angajaţilor grupului în conformitate cu diversele planuri de opţiune pe acţiuni. Pe de altă parte, acţionarii au renumit membrii consiliului de administraţie pentru încă patru ani, respectiv Serghei Bulgac (administrator executiv), Valentin Popoviciu (administrator executiv), Zoltan Teszari (administrator neexecutiv şi preşedinte), Marius Cătălin Vărzaru (administrator neexecutiv şi vicepreşedinte), Bogdan Ciobotaru (administrator neexecutiv), Piotr Rymaszewski (administrator neexecutiv), Emil Jugaru (administrator neexecutiv). Acţiunile companiei cu 3,36 miliare lei capitalizare înregistrează o creştere de 0,6% de la începutul anului, pe fondul unui rulaj de 34,8 milioane de lei.
https://www.zf.ro/burse-fonduri-mutuale/digi-communications-aprobarea-actionarilor-dividendul-brut-0-65-lei-19108602

Luna aceasta, maeștrii bucătari intră în scenă la TV Paprika. Programul complet
Masterclass-urile „Campionatul deserturilor – Maeştri în acţiune', sezoanele 3 și 4, se difuzează la TV Paprika luna aceasta, începând cu 4, respectiv 21 mai, de la ora 21.15. Tot luna aceasta, show-ul gastronomic competițional „Campionatul deserturilor' continuă cu sezoanele 4 și 5, din 7 mai, respectiv 27 mai, tot de la ora 21.15. După un sezon întreg „The Great British Bake Off'/„Campionatul deserturilor', în care concurenții au dat toată știința lor pentru a alcătui cele mai gustoase și aspectuoase deserturi, jurații Mary Berry și Paul Hollywood își pun băștile de cofetari și intră în cortul care este locația competiției, ca să le arate concurenților cum trebuie să înfrunte provocările tehnice. Mary și Paul atacă tartele, prăjiturile cu rom, caramelele, plăcintele și celebra coptură din opt împletituri a lui Paul. Trecând prin fiecare pas din cele cinci rețete ale seriei „Campionatul deserturilor', ei arătă exact cum trebuie făcute unele lucruri unde brutarii de obicei greșesc.
https://tvmania.ro/luna-aceasta-maestrii-bucatari-intra-in-scena-la-tv-paprika-programul-complet-270984.html

De astăzi, Disney Channel difuzează sezonul al treilea din „Casa lui Raven”. Ce spun actorii despre serial
Sezonul 3 din „Casa lui Raven' începe astăzi la Disney Channel de la 17.30, cu noi provocări și decizii pentru viitor pentru Raven Baxter, membrii familiei sale și prietenii lor. Booker, Nia și Tess formează un grup muzical, cu Levi pe post de director muzical și video, Raven e hotărâtă să își lanseze propria linie de modă în timp ce Chelsea își găsește drumul ca life coach. Pe scurt, gașca gălăgioasă își descoperă noi talente. Cum se văd descoperirile lor din spatele camerei și care sunt secretele acestui sezon 3 povestesc chiar actorii. „Suntem foarte muzicali pe platourile de filmare ale serialului „Casa lui Raven' spune Navia Robinson care joacă rolul Niei. „Isaac, Raven, Anneliese, Sky și cu mine iubim muzica. Lui Sky îi place rapp-ul, Isaac cântă și fredonează non-stop, iar Anneliese are o voce foarte frumoasă cu care ne încântă. Cel mai adesea cântă muzica din film, Isaac cântă R&B, Sky, rapp, iar eu orice îmi trece prin cap.
https://tvmania.ro/de-astazi-disney-channel-difuzeaza-sezonul-al-treilea-din-casa-lui-raven-ce-spun-actorii-despre-serial-270965.html

„Into the Badlands”, „The Night Manager” și alte 2 seriale, difuzate de AMC în maraton în serile de luni
AMC va difuza în fiecare seară de luni, de la ora 22:00, începând cu data de 4 mai, sub formă de maratoane ce țin până dimineața. Astfel, telespectatorii pot urmări sezonul 3 din serialul kung-fu Into the Badlands, pe 4 mai, apoi sezonul 3 din serialul SF Humans, pe 11 mai, după care serialul despre spionaj The Night Manager și cel despre criminalitate Breaking Bad (sezonul 5B) pe 18, respectiv 25 mai. Toate cele patru seriale oferă telespectatorilor povești de impact, explorând idei ce ne pun pe gânduri, ce șochează, inspiră sau emoționează. Astfel, Into the Badlands oferă o perspectivă posibilă asupra unui viitor în care civilizaţia – aşa cum o ştim noi – încetează să mai existe. Humans aruncă o privire cutremurătoare în culisele evoluției tehnologice și analizează efectul acesteia asupra societății. The Night Manager ne face cunoștință cu un Mefisto modern, Richard Roper – jucat de Hugh Laurie, care şi-a construit un imperiu vânzând arme celui care licitează cel mai mult şi cumpărând sufletele ispitite de mirajul banilor. Breaking Bad spune povestea unui bărbat disperat, care asigură viitorul financiar al propriei familiei devenind producător și traficant de droguri.
https://tvmania.ro/in-perioada-4-25-mai-postul-de-televiziune-amc-difuzeaza-patru-seriale-sub-forma-unor-maratoane-270879.html

La 75 de ani de la sfârșitul celui de-al Doilea Război Mondial, History redifuzează „Regele care l-a învins pe Hitler”, despre Regele Mihai
În acest weekend, pe 9 și 10 mai, postul History programează o serie de documentare speciale pentru a marca 75 de ani de la sfârșitul celui de-al Doilea Război Mondial. Între ele se numără și „Regele care l-a învins pe Hitler', despre rolul jucat de regele Mihai în grăbirea sfârșitului confragrației mondiale. Iată mai jos, cronologic, programele speciale: „Naziști și droguri: Hitler și Blitzkrieg' (în original „Nazis on Drugs: Hitler And The Blitzkrieg') explorează originea, impactul și efectele consumului de droguri sponsorizat de stat care a ajutat la crearea, dar și la, în cele din urmă, distrugerea celui de-al treilea Reich. Sâmbătă, 9 mai, 13.00 - „Evangheliile naziste' („The Nazi Gospels' în original) examinează rădăcinile ideologiei naziste și modul în care al treilea Reich s-a folosit de versiuni răstălmăcite ale istoriei și religiei pentru a-și consolida puterea și a conduce Germania spre război și genocid. Sâmbătă, 9 mai, 14.35 - „Regele care l-a păcălit pe Hitler' (în original „The King Who Tricked Hitler') este una dintre ultimele și cele mai interesante povești nespuse ale celui de-al Doilea Război Mondial, dezvăluită de ultimul șef de stat care a supraviețuit acestuia, Regele Mihai I al României: „Am luat trenul spre Berlin pentru a vedea cealaltă parte a monedei și am luat masa cu Hitler. Nu a fost deloc o întâlnire plăcută.' Este povestea unei decizii a Regelui care, într-un moment critic al războiului, a renunțat la sprijinul Germaniei, îndreptând România spre Aliați, ducând astfel la un sfârșit mai rapid al războiului. Este o poveste despre intrigi între palate. Și o poveste plină de înșelăciuni. De la Palatul Buckingham la București. De la Moscova la Washington. Semnale diplomatice pierdute, spioni aristocrați și șantaj în bătaia armelor. Și curajul unui tânăr Rege care a îndrăznit. România, la izbucnirea celui de-al Doilea Război Mondial, era o națiune foarte tânără, clădită cu numai 20 de ani în urmă.
https://tvmania.ro/la-75-de-ani-de-la-sfarsitul-celui-de-al-doilea-razboi-mondial-history-redifuzeaza-regele-care-l-a-invins-pe-hitler-despre-regele-mihai-270875.html

La Epic Drama începe un sezon nou, al 8-lea, din „Detectivul Murdoch”. Care sunt momentele-cheie ale poveștii
Unul dintre cele mai populare seriale canadiene, „Detectivul Murdoch', continuă la Epic Drama cu un sezon nou, difuzat în premieră de luni, 4 mai. Îndrăgitul serial canadian cu Yannick Bisson și Hélène Joy în rolurile principale, despre aventurile unui detectiv minuțios și pasionat de gadgeturi din Canada sfârșitului de secol XIX, se bucură de succes peste tot în lume. La noi, este difuzat de Epic Drama, care anunță difuzarea unui nou sezon din 4 mai: toate cele 18 episoade ale sezonului 8 vor fi difuzate de la 21.15, de luni până vineri. Dacă noi am ajuns la sezonul 8 (difuzat în 2014- 2015), în țara de origine, în martie, s-a terminat sezonul 13. Și, deși producătorii nu au anunțat nimic încă (cu atât mai mult cu cât pandemia de coronavirus a oprit peste tot industria cinematografică), fanii se așteaptă ca serialul să continue cu sezonul 14.
https://tvmania.ro/la-epic-drama-incepe-un-sezon-nou-al-8-lea-din-detectivul-murdoch-care-sunt-momentele-cheie-ale-povestii-270872.html

Lavinia Șandru realizează un program despre carte, artă și teatru la a7 TV
După sezoanele petrecute în studiourile Realitatea TV și TVR, Lavinia Șandru a revenit la prima ei pasiune, pentru care s-a pregătit la Facultatea de Teatru din Târgu Mureș, actoria. A jucat rolul Doamnei Clara în senzaționalul spectacol "Vlaicu Vodă" regizat de Horia Suru la Teatrul Excelsior, piesă care a fost înregistrată în Cartea recordurilor pentru cea mai mare gradenă rotativă din lume. A fost distribuită, de asemenea, de regizoarea Anca Ciuclaru, tot la Teatrul Excelsior, în piesa "TimeAholics", în rolul principal al unei realizatoare de emisiune TV care vindea timp. Acum, în perioada pandemiei, Lavinia Șandru îmbină cumva virtual cele două pasiuni, de actriță și de om de televiziune, realizând un program socio-cultural la televiziunea "a7 TV". Intitulată "Carte. Arte. Teatru", emisiunea suplinește lipsa vieții sociale a celor ce obișnuiau să meargă la teatru ori la alte la spectacole, la bibliotecă, să ia parte la ateliere de artă și creație. Programul TV îmbracă forma unui caleidoscop duminical, realizat virtual, toți invitații, de la artiști, prestidigitatori, actori, jurnaliști, intrând în legătură cu publicul din propriile locuințe ori ateliere. Este transmis și online, pe rețelele sociale. "Carte. Arte. Teatru" combină starea de bine cu sfaturi utile din partea unor psihologi, analiști, jurnaliști, recomandări pentru o carte pe săptămână, mici istorii ale tehnologiei de comunicare la distanță și ale artei, idei de joacă pentru familiile cu copii aflate în izolare la domiciliu, rețete de dulciuri fără zahăr. Programul este finanțat de Primăria Sectorului 5 prin Centrul Cultural și de Tineret "Ștefan Iordache" și va continua, la a7TV, în fiecare duminică a lunii mai.
https://www.ziuanews.ro/stiri/lavinia-andru-realizeaz-un-program-despre-carte-art-i-teatru-la-a7-tv-1454808

Fostul deputat PSD Cristian Rizea, acuzații explozive într-o carte: Dorin Cocoș și Bogdan Chirieac au vrut să mituiască un fost ministru al Educației cu 50.000 de dolari. Reacția lui Chirieac
Într-o carte intitulată ”Spovedania lui Rizea”, fostul deputat PSD Cristian Rizea, condamnat la aproape 5 ani de închisoare pentru trafic de influență și spălare de bani, dar fugit din țară, lansează o serie de acuzații răsunătoare la adresa unor personaje sonore de pe scena politică, din lumea afacerilor, servicii secrete și presă. Unul dintre episoadele relatate în carte de Rizea este cel în care omul de afaceri Dorin Cocoș, pe atunci soțul Elenei Udrea, ar fi încercat, avându-l alături pe jurnalistul Bogdan Chirieac, să-l mituiască pe ministrul Educației de atunci, Alexandru Athanasiu, pentru ca acesta să semneze un contract privind cumpărarea de licențe pentru calculatoare de la Mcrosoft. “Și pentru că venise mai devreme vorba de Dorin Cocoș, nu o să uit discuția pe care am avut-o în 2003-2004 când Alexandru Athanasiu ( ministrul educației în acel moment ), îi dăduse afară din birou pe el și pe Bogdan Chirieac ( celebrul deontolog) care încercaseră să-l mituiască cu 50.000 USD ca să accepte să semneze un contract privind celebrele licențe Microsoft! Imediat Dorin Cocoș mă chemase și mă rugase să-l conving pe Athanasiu să accepte acei bani, lucru pe care l-am refuzat, explicându-i că Alexandru Athanasiu era diferit de restul politicienilor din acest punct de vedere! Nu știu dacă a înțeles, dar știu că până la urmă Dorin Cocoș și-a rezolvat această problemă cu noul guvern condus de Tăriceanu mai ales că soția sa Elena Udrea devenise chiar șefa cancelariei prezidențiale fiind foarte apropiată de noul președinte al României, Traian Băsescu!”, scrie Rizea. “Cu toată această presiune, ministrul Athanasiu a rămas ferm pe poziții și nu a acceptat acest compromis, în condițiile în care Eugen Bejinariu făcuse un grav abuz în serviciu aducându-i cu o mașină de acasă chiar pe directorul economic al ministerului educației, celebrul Mihai Păunică, care condiționase semnătura sa și implicit plata din bugetul ministerului către furnizor, de aprobarea prealabilă a ministrului ! Din păcate pentru Eugen Bejinariu și Dorin Cocos, acea plată nu s-a mai făcut în acel final de an 2004 și guvernare PSD ! “ adaugă Rizea. Fostul deputat Cristian Rizea a fost condamnat definitiv, în urmă cu mai bine de un an, de Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, la 4 ani şi 8 luni închisoare cu executare pentru trafic de influenţă, spălare de bani şi influenţarea declaraţiilor. Avocatul său anunțase că Rizea e plecat din țară și ar fi prin Statele Unite. Fostul ministru Alexandru Athanasiu a fost cercetat de DNA pentru abuz în serviciu în dosarul Microsoft, dar procurorii au decis în 2018 clasarea cauzei, după ce fapta s-ar fi prescris. Dorin Cocoș a fost condamnat definitiv la 2 ani și 4 luni în dosarul Microsoft 2. Contactat de Libertatea pentru a comenta această acuzație a lui Rizea, jurnalistul Bogdan Chirieac a declarat. „Doar domnul Cătălin Tolontan ar putea fi interesat de asemenea mizerii debitate de asemenea gunoaie. Despre ce vorbim? Nu am nimic de adăugat”. Fostul ministru al Educației Alexandru Athanasiu nu a putut fi contactat.
https://www.libertatea.ro/stiri/fostul-deputat-psd-cristian-rizea-acuzatii-incredibile-intr-o-carte-dorin-cocos-a-incercat-sa-mituiasca-pe-un-fost-ministru-al-educatiei-cu-50-000-de-euro-era-cu-bogdan-chirieac-langa-el-2981359

Sorina Matei, demisă de B1 TV: „Să nu mai deranjeze nimeni, să nu mai afle publicul nimic“
Jurnaliştii Sorina Matei, realizatoarea emisiunii „Aktualitatea românească“, şi Andrei Bădin, realizatorul emisiunii „Controverse“, au fost demişi de B1 TV, la câteva ore după ce televiziunea a aplicat pentru ajutorul Guvernului în programul IMM Invest, susţine chiar realizatoarea TV pe pagina sa de Facebook. Jurnalista Sorina Matei a anunţat pe contul personal de Facebook că B1 TV i-a reziliat contractul fără nicio notificare în prealabil, după ce televiziunea a aplicat pentru ajutorul Guvernului în programul IMM Invest. În aceeaşi situaţie se află şi colegui ei, realizatorul Andrei Bădin. Jurnalista Sorina Matei a anunţat pe contul personal de Facebook că B1 TV i-a reziliat contractul fără nicio notificare în prealabil, după ce televiziunea a aplicat pentru ajutorul Guvernului în programul IMM Invest. În aceeaşi situaţie se află şi colegui ei, realizatorul Andrei Bădin. „De Ziua Mondială a Libertăţii Presei cu care se împăunează fals Guvernul Orban, vă anunţ eu, că ei se feresc: Televiziunea B1 TV a reziliat marţi contractul meu şi al lui Andrei Bădin, fără nicio notificare şi/sau discuţie prealabile. Tot marţi, cu câteva ore înainte de reziliere, televiziunea B1 TV, pe profit- 2,3 milioane de euro în 2019, a aplicat la fonduri garantate de stat/Guvern prin IMM Invest. Luni, înainte de aplicare, emisiunile noastre existau, marţi – după aplicare n-au mai existat. Totul a fost comunicat marţi seară, după aplicare la IMM invest, şi miercuri, prin email/trimis document şi printr-un cerber al patronatului, fără ca patronatul să-şi asume sau să comunice transparent decizia, în cazul subsemnatei. De altfel, şi decizia este semnată prin împuternicit. Joi, Guvernul a dat 40 de milioane de euro la presă, sub masca unei «campanii de informare», cică să «sprijine jurnaliştii» care în mintea lor trebuie să se transforme în oficine de partid şi ale Guvernului, fix ce nu are voie să facă presa. Dealurile Guvernului Orban sunt cu patronatele lacome, nicidecum pentru «sprijinirea jurnalismului». Jurnalismul, vocile critice, supravegherea puterii, oricărei puteri, în capul lor trebuie să dispară. Să fie linişte, să nu mai deranjeze nimeni, să nu mai afle publicul nimic. Cam atât despre libertate de exprimare, puterea adevărului, presa – câine de pază al democraţiei, watchdogul puterii, following the money, focusing on abuse of power, great business stories, watchdog in the corridors of power. Because this is investigative journalism“, a scris Sorina Matei pe pagina personală de Facebook.
https://adevarul.ro/entertainment/tv/sorina-matei-demisa-b1-tv--nu-mai-deranjeze-nimeni-nu-mai-afle-publicul-nimic-1_5eaef4365163ec427169cca0/index.html

ROMANIA O COMITE DIN NOU: UE – INGRIJORATA DE INCHIDEREA SITEURILOR PE MOTIV DE PANDEMIE
Uniunea Europeană şi-a exprimat azi îngrijorarea în ceea ce priveşte restricţiile la adresa libertăţii presei impuse de unele ţări în timpul pandemiei de coronavirus şi a dat asigurări că această boală a evidenţiat importanţa muncii mass media, informează EFE, conform Agerpres. „Este îngrijorător că pandemia de COVID-19 este folosită de unele ţări ca pretext pentru a impune restricţii nejustificate asupra libertăţii presei”, a declarat – citat într-un comunicat de presă – înaltul reprezentant al Uniunii Europene pentru afaceri externe, Josep Borrell, în ajunul Zilei Internaţionale a Libertăţii Presei, care se sărbătoreşte mîine. În numele întregului bloc comunitar, Borrell a subliniat că, „în prea multe ţări”, ziariştii „trebuie să se confrunte cu o legislaţie restrictivă, atribuită uneori urgenţei COVID-19, care pune frână libertăţii de expresie şi a presei”.
În acest sens, Borrell a menţionat că tăierea conexiunii la Internet şi închiderea paginilor web proliferează şi a criticat totodată campaniile de discreditare, presiunile financiare şi atacurile din partea mijloacelor de comunicare guvernamentale sau de partid care „prea des” îi obligă pe jurnalişti la autocenzură. „Prea mulţi sunt hărţuiţi, reţinuţi arbitrar şi închişi. Prea mulţi şi-au pierdut viaţa pentru că şi-au făcut meseria”, a subliniat Borrell. https://inpolitics.ro/romania-o-comite-din-nou-ue-ingrijorata-de-inchiderea-siteurilor-pe-motiv-de-pandemie_18445303.html

Maratoane cu seriale la televiziunea AMC
Cele mai bune seriale AMC se difuzează în fiecare seară de luni, de la ora 22:00, începând cu data de 4 mai, sub formă de maratoane ce țin până dimineața. Astfel, telespectatorii pot urmări sezonul 3 din serialul kung-fu Into the Badlands, pe 4 mai, apoi sezonul 3 din serialul SF Humans, pe 11 mai, după care serialul despre spionaj The Night Manager și cel despre criminalitate Breaking Bad (sezonul 5B) pe 18, respectiv 25 mai. Toate cele patru seriale oferă telespectatorilor povești de impact, explorând idei ce ne pun pe gânduri, ce șochează, inspiră sau emoționează. Into the Badlands oferă o perspectivă posibilă asupra unui viitor în care civilizaţia – aşa cum o ştim noi – încetează să mai existe. Humans aruncă o privire cutremurătoare în culisele evoluției tehnologice și analizează efectul acesteia asupra societății. The Night Manager ne face cunoștință cu un Mefisto modern, Richard Roper – jucat de Hugh Laurie, care şi-a construit un imperiu vânzând arme celui care licitează cel mai mult şi cumpărând sufletele ispitite de mirajul banilor. Breaking Bad spune povestea unui bărbat disperat, care asigură viitorul financiar al propriei familiei devenind producător și traficant de droguri.
https://www.forbes.ro/maratoane-cu-seriale-la-televiziunea-amc-163253

Din 4 mai, TVR 1 transmite un nou sezon al emisiunii „Nadine”
Ada Solomon, Cătălin Măruţă, Pavel Bartoş vin cu idei despre cum să ne facem rost de… fericire – în prima săptămână a sezonului al doilea „Nadine'. Din 4 mai, ora 18.55, la TVR 1. Urmează conştiincioasă cursurile online în toată această perioadă, la fel ca ceilalţi elevi. Ba chiar, cu acordul unor profesori, este prezentă, tot online, şi la cursurile de zi. Nadine are câţiva dascăli preferaţi, pe care îi iubeşte şi îi admiră, printre ei – profesoara de română, care o inspiră şi o face să îşi dorească să înveţe mai mult şi să fie de 10. În timpul care s-a scurs de când cu toţii stăm acasă, a grădinărit – a plantat şi şi-a îngrijit florile din grădină, dar şi leuşteanul, ridichile, ceapa verde etc. În zilele următoare va sădi plante în primul solar din viaţa ei, pentru a avea legume proaspete din propria grădină. I-a răsfăţat pe toţi cei dragi ai ei cu tot felul de bunătăţi şi a avut ceva de muncit la asta! Pentru că pe lângă Noah şi soţul ei, familia lor are şi câteva animale de companie şi nu puţine… Mai mult, în această perioadă, familia lor s-a mărit. YouTube, noul căţel al familiei, botezat aşa de băiatul şi soţul vedetei, s-a adaptat perfect în noua lui casă: se înţelege de minune cu cele cinci pisici – Pink, Vasile, Thomas, Toulouse, Patrick -, cu Google, caniche-ul familiei şi bineînţeles cu Noah, băiatul lui Nadine.
https://tvmania.ro/tvr-1-anunta-un-nou-sezon-al-emisiunii-nadine-din-4-mai-270828.html

Producția românească „Scurtcircuit”, inspirată din incendiul produs la maternitatea Giulești din Capitală, va fi difuzată de Kanal D
Filmul „Scurtcircuit', producția prin care sunt reflectate evenimente în strânsă legatură cu incendiul produs la Maternitatea Giulești din Capitală, va fi difuzat de Kanal D, sâmbătă, 9 mai, de la ora 22:30. Pornind de la realitatea crudă a adolescentelor care devin mame, trecând prin suferințele unei familii modeste, care se zbate să supraviețuiască, și culminând cu tragedia morții nou-născuților, în urma unui lanț al slăbiciunilor – erori umane, corupție, disfuncționalități ale sistemului medical – , filmul este un carusel de emoții, făcând apel și la conștiința fiecaruiă dintre privitori. Lungmetrajul, regizat și produs de Cătălin Saizescu, are în distribuție nume sonore ale filmului românesc, precum Dorel Vișan, Maia Morgenstern, Magda Catone, Claudiu Bleonț, și prezintă drama omului simplu prins în mecanismul unui sistem social disfuncțional, care poate ucide.
https://tvmania.ro/productia-romaneasca-scurtcircuit-inspirata-din-incendiul-produs-la-maternitatea-giulesti-din-capitala-va-fi-difuzat-de-kanal-d-270783.html

Din cauza pandemiei, celebrul serial american „Tânăr și neliniștit” a rămas fără episoade noi!
După ce în martie filmările au fost întrerupte de pandemie, acum, pentru prima oară în cei 47 de ani de la lansare, fanii americani ai serialului „Tânăr și neliniștit' / „The Young and the Restless' (1973) vor vedea episoade vechi. Pe 17 martie, când s-a decis întreruperea filmărilor pentru „Tânăr și neliniștit' încă nu se punea problema că difuzarea serialului va avea de suferit. Iată însă că ziua aceea a sosit. Pentru prima oară de la creația sa, canalul CBS va difuza episoade speciale, turnate între anii 1973 și 1990, și care vor urmări anumite personaje. Ultimul episod nou a fost difuzat vineri, aflăm de pe Deadline. Începând de astăzi, americanii vor putea revedea episoade vechi. Povestea din „Tânăr și neliniștit' se va întoarce prin anii 1990, în Genoa City, pe urmele lui Katherine Chancellor (interpretată de regretata Jeanne Cooper).
https://tvmania.ro/din-cauza-pandemiei-celebrul-serial-american-tanar-si-nelinistit-a-ramas-fara-episoade-noi-270961.html

History marchează 75 de ani de la încheierea celui de-Al Doilea Război Mondial prin difuzarea a patru documentare
History marchează 75 de ani de la încheierea celui de-Al Doilea Război Mondial prin difuzarea, sâmbătă şi duminică, a patru documentare tematice.
Sâmbătă, telespectatorii vor putea viziona producţii care prezintă aspecte mai puţin cunoscute ale războiului, de la dependenţele de droguri ale naziştilor, în „Hitler şi drogurile”, la ideologia extremistă devenită religie, în „Biblia naziştilor”. Duminică, documentarul „Regele care l-a păcălit pe Hitler” îl aduce în prim-plan pe regele Mihai I în momentul crucial al „întoarcerii armelor”, iar „Ziua Z: Am luptat în Normandia” reconstituie începutul victoriei Aliaţilor pe Frontul de Vest. Documentarul „Hitler şi drogurile” va fi difuzat sâmbătă, de la ora 13.00. El explorează originea, impactul şi efectele pe termen lung ale consumului de droguri sponsorizat chiar de stat, care a a contribuit la expansiunea şi, în cele din urmă, la prăbuşirea celui de-al Treilea Reich.
https://www.news.ro/cultura-media/history-marcheaza-75-de-ani-de-la-incheierea-celui-de-al-doilea-razboi-mondial-prin-difuzarea-a-patru-documentare-1922403104362020051419351639

Facebook a înregistrat lunar 2,6 miliarde de utilizatori în primul trimestru al anului 2020
Facebook a înregistrat lunar 2,6 miliarde de utilizatori în primul trimestru al anului 2020, dar şi o „reducere semnificativă în cererea pentru publicitate”, care s-a stabilizat în prima parte a lunii aprilie. Gigantul social media a raportat o creştere a venitului de 18% pentru primul trimestru, la 17,74 miliarde de dolari, şi un câştig net de 4,9 miliarde de dolari. Compania a spus că numărul utilizatorilor activi lunar ai Facebook a crescut cu 10%, la 2,6 miliarde, la nivel global. O creştere de aproximativ 100 de milioane în trimestru. „Ne aşteptăm să pierdem ceva din această creştere când vor fi relaxate restricţiile”, a transmis compania, citează Variety. După ce în luna martie a fost semnalată o scădere abruptă a veniturilor din publicitate, „am observat semne de stabilizare în primele trei săptămâni ale lunii aprilie, când veniturile din publicitate au fost aproape la fel cu cele din aceeaşi perioadă a anului trecut”. Facebook nu a comunicat previziunile referitoare la venituri pentru trimestrul al doilea al anului sau pentru întreg anul. „Afacerea noastră a fost afectată de pandemia de Covid-19 şi, ca toate companiile, ne confruntăm cu o perioadă de incertitudine fără precedent”. Mark Zuckerberg, cofondator şi CEO al companiei, a transmis: „Munca noastră a fost mereu pentru a vă ajuta să fiţi conectaţi cu oamenii la care ţineţi. Când oamenii se bazează pe serviciile noastre mai mult ca oricând, ne concentrăm ca ei să fie în siguranţă, informaţi şi conectaţi”. Numărul utilizatorilor de Facebook activi într-o zi a fost în medie de 1,73 de miliarde, în luna martie, cu 11% mai mare faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Numărul utilizatorilor activi lunar pe platformele Facebook, Instagram şi WhatsApp a crescut, de asemenea, cu 11%, la 2,99 de miliarde, la finalul lunii martie.
https://www.news.ro/economic/facebook-a-inregistrat-lunar-2-6-miliarde-de-utilizatori-in-primul-trimestru-al-anului-2020-1922404030002020041419348723

Noutăți Netflix în luna mai: The Adjustment Bureau, Catch me if you can, Vertigo, Forrest Gump și altele
Chiar și cu bitrate-ul redus în Europa, pentru a nu afecta activități online mai importante, oferta Netflix pentru luna mai include destule titluri atractive. Printre filmele care apar pe Netflix în mai ne-au atras deja clasicele Forrest Gump, King Kong, Psycho, Catch me if you can și Vertigo. The Adjustment Bureau este un alt film bun care merită (re)văzut, iar puțină distracție cu animalele din Madagascar e mereu binevenită. Altfel, The Blacklist, The Flash și alte seriale vor continua să primească episoade noi.
https://www.profit.ro/profitul-tau/entertainment/noutati-netflix-in-luna-mai-the-adjustment-bureau-catch-me-if-you-can-vertigo-forrest-gump-si-altele-19330900

Orange România, chemat în instanță pentru despăgubiri de peste 17 milioane de euro. Sunt invocate practici apreciate ca anticoncurențiale
Firma Simplus Invest a dat în judecată Orange România, liderul local de telefonie mobilă, cu afaceri de peste 1 miliard de euro în 2019, și solicită despăgubiri de 17,05 milioane de euro cu argumentul că operatorul telecom, prin abuz de poziție dominantă, i-ar fi limitat accesul la rețeaua de telefonie mobilă, blocându-i activitatea de transmitere a mesajelor comerciale către/de către clienții Orange, potrivit datelor Profit.ro. În urma deciziei de blocare, Simplus Invest a intrat în insolvență în anul 2015. La începutul anului 2019, Consiliul Concurenței a anunțat că a amendat Orange România pentru abuz de poziție dominantă, confirmând astfel informațiile anunțate de Profit.ro la finele anului 2018. Amenda se ridică la 64,92 milioane de lei (circa 14 milioane de euro). Ulterior, Orange România a anunțat că va contesta în instanță amenda primită de la Consiliul Concurenței, apreciind că a avut o reacție legitimă și justificată în a stopa practicile comerciale înșelătoare ale unui furnizor de servicii. În dosarul privind suspendarea, Orange România a avut câștig de cauză, în urma unei decizii definitive și irevocabile a Înaltei Curți de Casație și Justiție din februarie 2020. În privința anulării deciziei Consiliului Concurenței, dosarul încă se află pe rolul Curții de Apel București. "Orange România a fost sancționată de către Consiliul Concurenței pentru reacția legitimă și justificată de a stopa practicile comerciale înșelătoare ale unui furnizor de servicii. Reamintim că demersurile de stopare a comportamentelor frauduloase reprezintă o practică recomandată și aplicată în România și la nivel european. Respectul pentru client și lege sunt principii fundamentale ale activității Orange. Suntem hotărâți să ne protejăm în mod legal clienții ori de câte ori interesele acestora vor fi afectate. Orange va folosi toate mijloacele legale pentru a contesta această sancțiune", a transmis compania pentru Profit.ro la 8 ianuarie 2019. Autoritatea de concurență a constatat că, în perioada 2011-2015, operatorul telecom ar fi limitat accesul Simplus Invest SRL la rețeaua sa de telefonie mobilă, blocându-i activitatea de transmitere a mesajelor comerciale către/de către clienții Orange.
https://www.profit.ro/stiri/exclusiv-orange-romania-chemat-in-instanta-pentru-despagubiri-de-peste-17-milioane-de-euro-sunt-invocate-practici-apreciate-ca-anticoncurentiale-19350312

Google a eliminat anul trecut 2,7 miliarde de reclame și a suspendat aproape 1 milion de conturi
Google a blocat și eliminat anul trecut 2,7 miliarde de reclame, peste 5.000 de reclame pe minut, și a suspendat aproape 1 milion de conturi de publicitari pentru încălcarea politicilor privind publicitatea online, în timp ce în ultimele câteva luni au fost blocate sau eliminate zeci de milioane de reclame care aveau legătură cu Coronavirus, pentru încălcarea politicilor. "Efortul Google a stopa reclamele dăunătoare, în 2019: Au fost blocate și eliminate 2,7 miliarde de reclame - peste 5.000 de reclame pe minut; Au fost suspendate aproape 1 milion de conturi de publicitari pentru încălcarea politicilor privind publicitatea online", anunță compania într-un comunicat. De asemenea, au fost închise peste 1,2 milioane de conturi de publisheri și peste 21 de milioane de pagini web care erau parte din rețeaua acestor publisheri, pentru încălcarea politicilor, scrie News.ro.
https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/it-c/google-a-eliminat-anul-trecut-2-7-miliarde-de-reclame-si-a-suspendat-aproape-1-milion-de-conturi-19348541

Google pune la dispoziție Guvernului în mod gratuit servicii pentru difuzarea informațiilor privind COVID-19
Google pune la dispoziție Guvernului în mod gratuit servicii pentru difuzarea informațiilor privind COVID-19, a anunțat șeful Cancelariei prim-ministrului, Ionel Dancă. În acest scop, Guvernul aprobă, în ședința de joi, un memorandum pentru aprobarea încheierii acordului de furnizare de servicii gratuite oferite de către Google pentru promovarea informațiilor din surse autorizate referitoare la criza COVID-19. Valoarea acestor servicii va fi în limita sumei de 1,2 milioane dolari.
https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/it-c/google-pune-la-dispozitie-guvernului-in-mod-gratuit-servicii-pentru-difuzarea-informatiilor-privind-covid-19-19349028

Sondaj Telekom: Peste o treime dintre respondenți lucrează de acasă și socializează pe Facebook. Aproape jumătate din facturi sunt achitate online, 55% din cumpărături sunt offline
Telekom România a realizat un sondaj de opinie online pentru a afla cum s-a schimbat comportamentul consumatorilor și care vor fi noile obiceiuri de consum. Sondajul de opinie a fost realizat pe website-ul telekom.ro, în perioada 23-29 aprilie, la care au răspuns peste 5.000 de respondenți. În perioada sondajului, traficul pe site-ul cu formularul de răspuns a fost de 860.000 useri/zi. Sondajul nu a fost realizat cu eșantionare. Instaurarea stării de urgență a însemnat o schimbare majoră în ceea ce privește modul de lucru. Conform sondajului, peste 34,7% dintre respondenți lucrează de acasă. Aceștia folosesc preponderent Skype pentru comunicarea cu echipele lor (22,9% dintre respondenți). Pe locul doi ca popularitate este aplicația Zoom cu 20,6% din răspunsuri, urmată de Microsoft Teams - 11,9%, Google Hangouts - 11,5%, Skype for business - 7,6% și WhatsApp - 5,6%. În privința petrecerii timpului pe rețelele de socializare, Facebook rămâne platforma preferată a 35,5% dintre respondenți. A doua poziție revine YouTube (28,9%), urmat de Instagram (11,2%), TikTok (6%), Pinterest (4,8%), Reddit (4,7%), LinkedIn (4,2%), Snapchat (3,7%) și Twitter cu (2,8%).
https://www.profit.ro/stiri/sondaj-telekom-peste-o-treime-dintre-respondenti-lucreaza-de-acasa-si-socializeaza-pe-facebook-aproape-jumatate-din-facturi-sunt-achitate-online-55-din-cumparaturi-sunt-offline-19348597

De ce a renunțat B1 la Sorina Matei? “Orientarea prorusă legată de coronavirus și audiențele” – Sorin Oancea
Sorina Matei și Andrei Bădin nu vor mai avea emisiuni la B1. De ce? Care au fost motivele pentru care postul de televiziune a renunțat la ei? Sorina Matei acuză faptul că nu e existat nicio notificare și plasează decizia managementului B1 TV în contextul deciziilor Guvernului de a aloca bani presei și de a lansa IMM Invest (program la care a aplica și B1). De cealaltă parte, Sorin Oancea a declarat pentru Paginademedia.ro că decizia este legată de “audiența slabă a emisiunii Sorinei Matei și de orientarea pro-rusă legată de coronavirus, orientare tot mai evident în ultima perioadă”. Sorin Oancea, pentru Paginademedia.ro: "Decizia are legătură doar cu audiențele slabe ale emisiunii și cu o orientare pro-rusă legată de criza coronavirus, orientare tot mai evidentă în ultima perioadă. Linia pe care mergea nu corespundea nici realității, nici puncutului nostru de vedere. De aceea, am renunțat să colaborare, pentru că era o colaborare, Sorina Matei nu era angajată a postului", a spus Oancea pentru Paginademedia.ro. Legat de contextul deciziior luate de Guvern: “Programul de sprijinire a presei nu este pentru B1, este pentru toată presa, iar B1 nu va avea mari beneficii din acest program, așa cum este el conceput acum. În ceea ce privește programul pentru IMM-uri, nu este o finanțare a Guvernului, ci o finanțare bancară, la care pot participa toate companiile care reușesc să convingă o bancă de faptul că pot fi finanțate. După răspunsul băncii, statul acordă eventual garanții. Nu este nicio legătură cu aceste aspecte, a declarat Oancea. Legat de Andrei Bădin? “Pur și simplu, contractul cu firma lui era la termen și nu l-am m-ai reînnoit”, a declarat Sorin Oancea pentru Paginademedia.ro.
https://www.paginademedia.ro/2020/05/sorina-matei-contract-b1-sorin-oancea

TRANZACȚIE. Ringier a cumpărat TVmania si TV Satelit de la Bauer. De ce au vândut nemții?
Compania Ringier România a cumpărat revistele TVmania și TV Satelit de la compania germană Bauer, care le deținea în România. Până acum, cele două publicații erau doar operate de Ringier România, care avea un contract de management cu nemții de la Bauer. Ringier a mai deținut revista în trecut. De ce această tranzacție? Tranzacția - parafată săptămâna trecută - vine după ce nemții de la Bauer au decis să se retragă de pe piața românească. Mihnea Vasiliu, manager Ringier România, pentru Paginademedia.ro: "TV mania și TV Satelit sunt publicații care se vând, în continuare, foarte bine. TVmania este chiar cea mai vândută revistă de pe piață. Cele două titluri completează într-un mod fericit portofoliul nostru de publishing în print. În următoarea perioadă, vom pune accent și pe partea digitală, pe platformele onlien ale celor două reviste", a spus Mihnea Vasiliu pentru Paginademedia.ro. Managerul Ringier România a declarat că a fost voba "de o tranzacție", fără a oferi alte detalii despre nivelul acesteia. TV mania a fost lansată pe piața românească pe 12 octombrie 1998 de câtre Ringier România. În 2008, Ringier a decis vânzarea titlului către grupul german Bauer Media, ca urmare a unei decizii la nivel european de a renunţa la ghidurile tv. Ringier a vândut atunci, dar s-a ocupat în continuare de revistă, pe baza unui contract de management cu Bauer. Potrivit datelor Biroului Român de Audit Transmedia, săptămânalul TVmania tipărea, în ultimul trimestru al anului trecut, aproape 50.000 de exemplare la fiecare ediție, din care vindea 35.000. TV Satelit este un bilunar, cu un tiraj de 40.000 de exemplare, din care 28.000 vânzări.
https://www.paginademedia.ro/2020/05/tranzactie-ringier-tvmania-tv-satelit-bauer


Maraton de seriale: Breaking Bad sau Humans, printre titluri. Când și unde va fi?
Maraton de seriale toată luna mai. Postul AMC aduce un adevărat maraton de seriale, în fiecare luni noapte. Programul începe la ora 22:00 și ține până dimineața, anunță reprezentanții postului. Vor fi difuzate, în mai, titluri ca Into the Badlands (4 mai), Humans (11 mai), The Night Manager (18 mai) și Breaking Bad (25 mai).
https://www.paginademedia.ro/2020/05/maraton-seriale-amc

Românii, mai puțin la televizor. După creșterea din martie, o scădere puternică în aprilie
Scădere considerabilă a consumului de televiziune în Prime-Time, la nivelul întregii țări. În martie, posturile de televiziune înregistrau, în total, un plus de câteva sute de mii de români. Acum, tendința este în jos. Consumul crescut de televiziune din luna martie venea pe fondul declarării stării de urgență, a unor prime săptămâni de restricții și a faptului că, seara, în prime-time, aproape toate posturile de televiziune difuzau anunțurile Grupului de Comunicare Strategică (Marcel Vela și Raed Arafat). În Prime-Time, pe toate posturile TV au fost, în aprilie, în fiecare seară, puțin peste opt milioane de români. În luna martie, numărul de telespectatori depășea 8,6 milioane de români pe minut. Diferența: o scădere de 600.000 de telespectatori. La orașe, scăderea a fost de 260.000 de telespectatori: de la aproape 4,5 milioane în martie, la 4,2 în aprilie. Au fost și mai puțini tineri în Prime-Time: o scădere de 130.000 de telespectatori.
https://www.paginademedia.ro/2020/05/romanii-mai-putin-la-televizor-dupa-cresterea-din-martie-o-scadere-puternica-in-aprilie

A cui mai e Realitatea? Cozmin Gușă: Sunt acționar, dar nu mai sunt patron. Aștept dividendele. Ce spune de prezența lui Mitrea pe post?
Cine sunt proprietarii Realitatea TV? Mai este Cozmin Gușă proprietarul postului de televiziune? A preluat Miron Mitrea partea lui Cozmin Gușă? Întrebări care vin în contextul în care, în ultima perioadă, oamenii apropiați de Cozmin Gușă au plecat de la postul TV (Denise Rifai, Octavian Hoandră, dar și alții). Și-au făcut loc în grilă Miron Mitrea (fost ministru PSD), Anca Alexandrescu (fost consilier al premierilor Liviu Dragnea și Viorica Dăncilă) sau Gabriel Oprea. Cozmin Gușă, pentru Paginademedia.ro: "Pe structura de la Realitatea Plus, eu și Maricel Păcuraru avem 49,5% fiecare, iar Alexandra Păcuraru are 1%. Eu am decis ca, din decembrie 2019, să nu mă mai ocup de Realitatea din punct de vedere editorial, după opt ani de zile. Din acel moment, s-a ocupat partenerul meu, Maricel Păcuraru." “Acum sunt doar acționar. Patron eram când coordonam editorial. Sunt acționar și în continuare și nu mă implic deloc în activitatea editorială. Nu-mi doresc nicio putere la Realitatea. Mi-aș dori niște dividende la finalul anului 2020, ca să pot prospera în final. Aștept dividendele la sfârșitul anului. După aceeam mai vedem.” Cine se ocupă de editorialul Realitatea Plus? Cozmin Gușă: “A fost preluată de partenerul meu, Maricel Păcuraru. Nu exclud ca, în baza colaborării lui cu Miron Mitrea, cu care își înființase o firmă de consultanță în toamna anului 2019, acesta să fi putut avea influență, după plecarea mea, în strategia editorială a Realitații. Totuși, eu îl consider pe Maricel Păcuraru mai inteligent decât Miron Mitrea și mă îndoiesc că ar putea să fie generatorul strategiei editoriale de la Realitatea.” Despre orientatea de acum a postului? Cozmin Gușă: “Am explicat abordarea mea pragmatică, în sensul că aștept dividendele, dar din punct de vedere editorial nu apreciez evoluții de tipul Miron Mitrea, Anca Alexandrescu sau Oreste Teodorescu, acesta fiind și motivul pentru care pe unii nici nu i-am selectionat înainte să presteze pentru Realitatea (Mitrea sau Anca Alexandrescu), respectiv pe alții i-am eliminat din structura editorială (Oreste Teodorescu, Grigore Cartianu).” Mai are un cuvânt de spus? Cozmin Gușă: “În momentul în care i-am predat coordonarea editorială lui Maricel Păcuraru, am făcut-o în aceleași condiții pe care și el le-a respectat în relația cu mine, adică: timp de opt ani, niciodată nu a avut vreo pretenție editorială legată de Realitatea Media, iar eu am avut posibilitatea să decid toată coordonarea editorială în ultimii opt ani. El timp de opt ani nu s-a implicat. Mi se pare corect ca, din momentul în care am renunțat, nici eu să nu mă implic. Nu am discutat despre nicio decizie editorială, așa cum am explicat înainte dar, ca să ți fac o plăcere, pot să comentez faptul că Gabriel Oprea, niciodată în viața lui, nu va putea genera audiență la Realitatea TV. I-a cedat lui Miron Mitrea partea lui? Cozmin Gușă: "Miron Mitrea nu mi-a făcut o propunere oficială și personală de a-i cesiona participația de la Realitatea și nici nu cred că are suficienți bani să plătească cât ar trebui. Legat de proiectul Realitatea Plus, impunerea lui pe piața media îmi aparține majoritar, de la obținerea licenței, până la negocierea preluării pe rețelele de cablu."
https://www.paginademedia.ro/2020/05/interviu-realitatea-cozmin-gusa-mitrea

Etno TV își păcălește publicul și de Ziua Libertății de Exprimare
Vă vreau în legătură acum! Vreau să sune telefonul" Și de Ziua Libertății de Exprimare, de Ziua Presei, postul Etno TV are în grilă așa-numitele "Păcăleli TV", programe care ademenesc telespectatorii să sune (dar ei sună cu suprataxă). Cu prestația agitată a Adelei Lupșe. Capturile de mai jos sunt de 3 Mai. Emisiunea a fost pe post și pe 2 mai, cu acleași mecanism la limita înșelătoriei: se dă impresia că nimeni nu sună, deși răspunsul este simplu. Dacă telespectatorii sună, sunt taxați cu 1 euro plus TV și li se închide telefonul (pe ecran nu se spune nimic de suprataxă).
https://www.paginademedia.ro/2020/05/etno-tv-pacaleli-ziua-presei

AUDIENȚE. 1 mai cu talent. Românii au talent, peste 2,8 milioane de privitori. Clasicul „Nea Mărin Miliardar”, dat de Antena 1, n-a ținut piept
Românii au fost în case de 1 mai, dar și la TV. Peste 2,8 milioane de români au urmărit Românii au talent, de pe Pro TV, aseară. Au fost mai puțini decât săptâmâna trecută, însă diferența față de concurență a rămas mare. Ediția cu numărul 13, din sezon, a fost cu noroc pentru show-ul de talente. Pro TV a avut cifre de două ori peste Kanal D și de patru ori peste Antena 1. Înainte de cifre detaliate, programul posturilor de pe podium pe intervalul Românii au talent: Antena 1 - Nea Mărin Miliardar (20:30) și Acvila legiunii a IX-a (22:15)
Kanal D - Mă numesc Zuleyha (20:00) și Medici: Conducătorii orașului Florența (22:00). NAȚIONAL. Show-ul Românii au talent a pus Pro TV pe primul loc în audiențe, în seara de 1 mai. Deși s-a stat în casă, au fost mai puțini oameni la TV decât vinerea trecută. Totuși, peste 2,8 milioane de telespectatori s-au uitat, în fiecare minut, la show-ul prezentat de Smiley și Pavel Bartoș. În urmă cu o săptămână, se uitau peste 3 milioane. Pe locul secund a fost Kanal D, însă cu cifre de două ori mai mici. Aproximativ 1,2 milioane de persoane erau pe postul Dogan, când la TV se era show-ul Pro TV. Antena 1 a mizat pe clasicul film românesc Nea Mărin Miliardar, care însă n-a ținut piept Românii au talent. În schimb, a crescut ușor audiența postului, de la o săptămână la alta. Aproximativ 700.000 de privitori erau aseară, pe interval, la Antena 1, comparativ cu 550.000 vinerea trecută. România TV (400.000) și Național TV (360.000) au completat topul primelor cinci. URBAN. Oamenii de la orașe s-au dus, în număr mare, tot pe Pro TV. Aproape 1,5 milioane de telespectatori s-au uitat la emisiunea jurizată de Andra, Mihai Petre, Andi Moisescu și Florin Călinescu. Cu aproape un milion de persoane mai puțin, pe doi, s-a clasat Kanal D. Postul Dogan a fost urmărit, pe interval, de jumătate de milion de telespectatori de la orașe. Antena 1 a fost trei, cu o medie de 350.000 de telespectatori. Prin comparație, a avut cifre de patru ori mai mici față de lider, cu Nea Mărin Miliardar pe o bună parte a intervalului.
https://www.paginademedia.ro/2020/05/audiente-romanii-au-talent-1-mai-editia-13

Realitatea TV: O demisie și două prezentatoare în șomaj tehnic: Florentina Bălășoiu, Nora Dincă și Mariana Zberianu
Noi frământări la postul Realitatea Plus. Florentina Bălășoiu cea care prezenta mai multe jurnale la postul de știri, și-a dat demisia. Alte două nume cu ani în spate de la Realitatea Plus au fost trimise de conducerea postului în șomaj tehnic: Nora Dincă și Mariana Zberianu. Mutările vin în contextul în care postul TV trece printr-o perioadă de schimbări: Costi Rogozanu a demisionat în urmă cu două săptămâni (după ce angajați ai stației au fost trimiși în șomaj tehnic dar chemați la muncă), Alina Manolache a venit de la Libertatea și a plecat după numai patru zile, un nou director executiv a fost numit la conducerea televiziunii. Totodată, au emisiuni pe post Anca Alexandrescu (fostă consilier al lui Liviu Dragnea și al Vioricăi Dăncilă) și Miron Mitrea (fost ministru PSD). Gabriel Oprea, fost ministru PSD este, de asemenea, o prezență pe post (ca invitat). Detalii, în continuare. Florentina Bălășoiu a ales să-și dea demisia de la postul de știri. Ea lucra la Realitatea de 7 ani. Contactată de Paginademedia.ro, Florentina Bălășoiu a declarat, scurt, de ce a ales să plece: “Simt că nu mai fac parte din această echipă. Îi mulțumesc publicului că m-a urmărit în fiecare zi, în cei aproape șapte ani la Realitatea TV”, a declarat Florentina Bălășoiu pentru Paginademedia.ro.Florentina Bălășoiu lucrează la Realitatea TV de șapte ani. A fost reporter pe social, a prezentat emisiuni (Fără Menajamente, Dimineața de Știri), iar în ultima perioadă a fost pe post la Realitatea zilei, jurnalele între orele 10.00 și 12.00.
https://www.paginademedia.ro/2020/05/realitatea-demisie-florenita-balasoiu-somaj-tehnic-nora-dinca-mariana-zberianu
(MEDIA EXPRES)


Dacă tot ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici




Revista MEDIA EXPRES ediția curentă
Gratuit online, doar un click: Most recent issue of monthly Media Expres 1st Cover


Anuarul MEDIA EXPRES cu ediția 2023-2024 este online!
Gratuit online, doar un click: Latest issue Media Expres YEARBOOK 1st Cover




Abonamentele la știrile MEDIA EXPRES va oferă acces la Alerta Știri! pe e-mail, Anuarul Media Expres și zilnic la REVISTA PRESEI, cu ultimele știri media, tv și comunicații, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știri verificate, la liber, pentru toți cei interesați de programe TV, radio, conținut online, cablu, comunicații, audiovizual și film (cinematografie). Noi ținem în arhivă istoria audiovizualului. Click aici pentru prima nostră știre online, când foarte puține dintre marile ziare și reviste nici nu se gândeau la versiuni digitale și la prezența pe web.

Pentru abonamente click aici




© 2001 -  Media Expres SRL