×

Revista presei -- Data și ora publicării: 13.05.2020 19:53:26

REVISTA PRESEI / 13 mai 2020 /




Guvernul a lansat platforma media.gov.ro, unde pot fi încărcate ofertele furnizorilor media interesaţi să participe la campania de informare pe tema măsurilor necesare pentru limitarea răspândirii pandemiei de coronavirus
ANCOM licenţiază temporar transmisiile pentru evenimente de tip drive-in
Vodafone a avut împreună cu UPC venituri totale de 905 mil. euro în anul fiscal încheiat în martie 2020. De la achiziţia UPC în august 2019, baza consolidată de clienţi cu servicii de internet fix de mare viteză a crescut cu 18.000 de contracte
Vodafone România a înregistrat în anul financiar 2019/2020, încheiat pe 31 martie, venituri totale de 905 milioane euro, care includ şi rezultatele UPC România
Liudmila Climoc, CEO, Orange Romania: Este o oportunitate de dezvoltare ulterioară, dar pentru noi este o responsabilitate foarte mare pentru a menţine reţeaua
Minimax va difuza un nou serial pentru micii telespectatori, „Talking Tom și prietenii lui”
TVR 1 va difuza o ediție specială Eurovision 2020. Pentru prima dată în istorie, reprezentanţii din ţările participante nu vor fi competitor
„Detectivul Murdoch” (Epic Drama) va avea și sezonul 14
Serialul polonez „The Woods”, lansat de Netflix pe 12 iunie
Stare de Urgenţă Culturală - Radu Jude, Cristi Puiu şi Tudor Giurgiu, între cineaştii care cer sprijinul lui Iohannis în relansarea activităţii sectorului cinematografic
Sofia Coppola, la primul serial de televiziune
Reese Witherspoon, în două comedii romantice ale Netflix
Mirela Vaida apără serialul Vulpiţa: „Nici Monica şi Irinel nu au fost vreun model de moralitate. A spus cineva ceva?“
BANI PENTRU PRESĂ. S-a lansat platforma unde televiziunile, presa și site-urile pot lua bani de la Guvern
CNN, emisiune la Antena 3. O echipă CNN va veni la București să facă zilnic emisiune alături de oamenii stației. Antena 3, de la afiliat la partener CNN. Adrian Ursu, totul despre parteneriat
În loc de Eurovision. N-avem competiția, dar avem spectacol "de acasă". Și pe TVR
Facebook va plăti 52 de milioane de dolari moderatorilor de conținut care au dezvoltat afecțiuni mintale
Orange, RCS & RDS și Vodafone se luptă la Registrul Auto Român
Eric Schmidt a părăsit Google
Cineaştii îi cer preşedintelui şi premierului instituirea Stării de Urgenţă Culturală
CNA: Pro X, România TV şi Realitatea Plus au primit somaţii publice


Guvernul a lansat platforma media.gov.ro, unde pot fi încărcate ofertele furnizorilor media interesaţi să participe la campania de informare pe tema măsurilor necesare pentru limitarea răspândirii pandemiei de coronavirus
 
Secretariatul General al Guvernului şi Autoritatea pentru Digitalizarea României anunţă lansarea platformei media.gov.ro, în care furnizorii de servicii media se pot înregistra pentru a participa la campania de informare publică a Guvernului în contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea COVID-19. Executivul a alocat 200 de milioane de lei pentru această campanie care ar trebui să se deruleze timp de patru luni. ”În conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 63/2020 pentru organizarea şi desfăşurarea unor campanii de informare publică în contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea COVID-19, furnizorii de servicii media care doresc să participe la campania de informare publică a Guvernului trebuie să completeze o cerere de participare însoţită de o declaraţie pe propria răspundere privind respectarea condiţiilor de eligibilitate, care vor fi încărcate în platforma web de desfăşurare a campaniei media.gov.ro, gestionată de Autoritatea pentru Digitalizarea României”, a transmis, miercuri, Guvernul, într-un comunicat de presă. Termenul limită pentru înregistrarea cererilor în platforma media.gov.ro şi transmiterea solicitărilor către Secretariatul General al Guvernului este de 5 zile lucrătoare. Contractul de prestări servicii în cadrul campaniei se încheie între Secretariatul General al Guvernului şi solicitant, în termen de până la 5 zile lucrătoare de la data expirării perioadei de înregistrare. Guvernul a publicat şi condiţiile pe care trebuie să le îndeplinească furnizorii media naţionali, regionali şi locali, atât televiziunile, radiourile, cât şi presa srisă sau online. În 30 aprilie, Guvernul a alocat 200 de milioane de lei unei campanii de informare pe tema măsurilor care trebuie luate de populaţie pentru limitarea răspândirii pandemiei de coronavirus. Şeful Cancelariei premierului, Ionel Dancă, a precizat atunci că această campanie reprezintă şi o formă de sprjin pentru mass-media care are serios afectate veniturile din publicitate în această perioadă.
https://www.news.ro/politic-intern/guvernul-lansat-platforma-media-gov-unde-pot-incarcate-ofertele-furnizorilor-media-interesati-participe-campania-informare-tema-masurilor-necesare-limitarea-raspandirii-pandemiei-coronavirus-1922401113002020051719360686
 
ANCOM licenţiază temporar transmisiile pentru evenimente de tip drive-in
 
ANCOM licenţiază temporar transmisiile pentru evenimente de tip drive-in, care au nevoie de o licenţă temporară de utilizare a frecvenţelor radio pentru a asigura coloana sonoră a acestor evenimente. În contextul măsurilor de distanţare socială, pentru organizarea unor evenimente de scurtă durată, destinate divertismentului unui public restrâns şi într-un areal limitat de către organizatorii de spectacole sau de concerte de tip drive-in, este necesară alocarea de către ANCOM a unei licenţe temporare de utilizare a frecvenţelor radio pentru a asigura coloana sonoră a acestor evenimente. Tipul de aplicaţie urmărit de solicitanţi este transmiterea coloanei sonore către participanţii la evenimente de tip drive-in, în care spectatorii se află în propriile autovehicule, şi constituie o alternativă la evenimentele desfăşurate în sălile de cinema tradiţionale şi concertele în aer liber cu spectatori. Licenţa de utilizare a frecvenţelor va fi eliberată pentru o perioadă de maxim 30 de zile. Licenţa va fi acordată atât persoanelor juridice, cât şi societăţilor fără personalitate juridică şi persoanelor fizice în urma completării şi transmiterii de către solicitant a unui formular-tip disponibil aici, însoţit de o documentaţie care susţine soluţia tehnică propusă, în conformitate cu reglementările tehnice aplicabile. “Pentru că în perioada stării de urgenţă am primit mai multe solicitări pentru a sprijini organizarea de diverse evenimente de tip drive-in (cinema, concerte live), vom acorda licenţe pentru frecvenţe radio de putere mică în banda FM, pentru a asigura coloana sonoră a acestor evenimente, astfel încât publicul să se poată bucura în siguranţă de spectacol din autoturismele proprii, utilizând aparatele radio. Şi industria de entertainment, la fel ca întreaga societate, se adaptează condiţiilor actuale şi mă bucur că printr-o bună colaborare cu Consiliul Naţional al Audiovizualului am putut identifica rapid o soluţie pentru ca aceste evenimente să se poată desfăşura în condiţii optime”, a declarat Sorin GRINDEANU, preşedintele ANCOM.
https://www.zf.ro/business-hi-tech/ancom-licentiaza-temporar-transmisiile-pentru-evenimente-de-tip-19130767
 
Vodafone a avut împreună cu UPC venituri totale de 905 mil. euro în anul fiscal încheiat în martie 2020. De la achiziţia UPC în august 2019, baza consolidată de clienţi cu servicii de internet fix de mare viteză a crescut cu 18.000 de contracte
 
Vodafone, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa locală de telecom, care a preluat în luna august a anu­lui trecut compania de cablu UPC, a înregistrat în anul fiscal care s-a încheiat în martie 2020 venituri totale de peste 900 mil. euro, conform datelor companiei cu un număr total de aproximativ 10 milioane de clienţi. „Veniturile totale ale Vodafone sunt de 905 milioane de euro în anul financiar încheiat la 31 martie 2020. Ca urmare a finalizării procesului de achiziţie a UPC România în data de 31 iulie 2019, rezultatele pentru acest an includ, de asemenea, cifrele raportate de UPC România“, conform datelor companiei. La finele lunii martie, compania avea 9,296 milioane de clienţi pentru serviciile mobile, dintre care 40,2% aveau contracte de abonament.
https://www.zf.ro/business-hi-tech/vodafone-avut-impreuna-upc-venituri-totale-905-mil-euro-anul-fiscal-19129353
 
Vodafone România a înregistrat în anul financiar 2019/2020, încheiat pe 31 martie, venituri totale de 905 milioane euro, care includ şi rezultatele UPC România
 
Vodafone România a înregistrat în anul financiar 2019/2020, încheiat pe 31 martie, venituri totale de 905 milioane euro, care includ şi rezultatele UPC România, companie achiziţionată în august 2019. În martie 2019, compania a raportat venituri din servicii de 715,3 milioane de euro pentru anul fiscal anterior, în scădere cu 1,1%, in cauza impactului negativ al tarifelor de interconectare . Veniturile organice din servicii au crescut în anul fiscal 2018/2019 cu 0,7%. „Anul financiar trecut a fost foarte dinamic pentru noi şi am avut numeroase realizări importante care includ, printre altele, lansarea primei reţele 5G din ţară şi extinderea pe piaţa IoT pentru a permite clienţilor noştri business să devină şi mai performanţi pe o piaţă competitivă. Am continuat cu o altă realizare semnificativă, nu numai pentru noi, ci şi pentru întreaga societate digitală din România – achiziţia UPC. Am lansat prima ofertă comercială convergentă la începutul lunii septembrie 2019 şi am finalizat extrem de rapid procesul de fuziune în doar câteva luni. La sfârşitul acestui an financiar, ne-am adaptat strategia şi modul de lucru pentru a face faţă acestei crize sanitare şi sociale fără precedent. Am continuat să investim şi să creştem capacităţile reţelelor noastre pentru a menţine România conectată şi eforturile noastre au fost răsplătite cu certificarea „Best in Test” primită din partea auditorului independent umlaut AG (fostul P3 communications)”, a declarant Murielle Lorilloux, CEO Vodafone România. De la achiziţia UPC, baza consolidată de clienţi cu servicii fixe broadband a crescut cu 18.000, atingând o valoare de 702.000 de clienţi. Valoarea ARPU mobil a fost de 5.1 euro în anul fiscal încheiat la 31 martie 2020, înregistrând o scădere de 0,2% faţă de anul trecut.
https://www.zf.ro/business-hi-tech/vodafone-romania-a-inregistrat-in-anul-financiar-2019-2020-incheiat-19127610
 
Liudmila Climoc, CEO, Orange Romania: Este o oportunitate de dezvoltare ulterioară, dar pentru noi este o responsabilitate foarte mare pentru a menţine reţeaua
Aceasta spune că actuala criză reprezintă o perioadă de experimentare a digitalizării forţate, iar în ultima perioadă România a făcut paşi mari în această direcţie. Totodată, digitalizarea fortaţă reprezintă şi o responsabilitate pentru industria de telecom, pentru a putea menţine reţeaua activă pentru toţi utilizatorii.
“Este o oportunitate de dezvoltare ulterioară, dar pentru noi este o responsabilitate foarte mare pentru a menţine reţeaua, să fim cu un pas înainte cu upgrade-urile necesare. Avem nevoie să facem upgrade-uri pe reţea, dar am anticipat multe lucrări şi am reuşit să fam faţă valului mare de solicitări pe care l-am avut”, spune Liudmila Climoc, CEO, Orange Romania, în cadrul videoconferinţei ZF Restart România. Cum va arăta noua eră economică.
https://www.zf.ro/business-hi-tech/liudmila-climoc-ceo-orange-romania-este-o-oportunitate-de-dezvoltare-19115108
 
Minimax va difuza un nou serial pentru micii telespectatori, „Talking Tom și prietenii lui”
 
Minimax pregătește un nou serial pentru micii telespectatori, 'Talking Tom și prietenii lui', ce va spori copiilor interesul pentru invenții, gadgeturi și aplicații. Talking Tom va fi difuzat pe post începând cu data de 18 mai, de la ora 16:00 și 20:00. Noul desen animat prezintă aventurile echipei care își produce propriul serial în confortul studioului convertit dintr-un garaj al lui Talking Tom. Însă lucrurile nu se petrec conform planurilor. Tom este un pisoi gri tărcat, cu tot felul de idei noi pentru compania sa, iar prietenii săi: Angela, Ginger, Ben și Hank îi sunt alături, gata de acțiune și de distracție, orice s-ar întâmpla. Înarmați cu gadgeturi tehnice, cu idei grozave și cu un simț neobosit al umorului, Talking Tom și prietenii lui sunt hotărâți să devină staruri cu orice preț pentru invențiile lor.
https://tvmania.ro/minimax-va-difuza-un-nou-serial-pentru-micii-telespectatori-talking-tom-si-prietenii-lui-271381.html
 
TVR 1 va difuza o ediție specială Eurovision 2020. Pentru prima dată în istorie, reprezentanţii din ţările participante nu vor fi competitor
 
Sâmbătă 16 mai, de la ora 22.00, românii de pretutindeni se conectează la Europa şi urmăresc, în direct la TVR 1HD şi TVR Internaţional, evenimentul special transmis de televiziunea olandeză şi EBU simultan în toate cele 41 de ţări care ar fi trebuit să participe în acest an la Concursul Internaţional Eurovision. În ziua în care artiştii sperau să urce pe scena de la Rotterdam în marea finală Eurovision, ei vor participa la acest inedit eveniment fără să se deplaseze de acasă. Dintre ei nu va lipsi Roxen, reprezentanta României din acest an, care va concura pentru ţara noastră la Eurovision 2021. În această sâmbătă, pentru prima dată în istoria Eurovision, reprezentanţii din ţările participante nu vor fi competitori, ci își vor reuni vocile, ca o punte peste întreaga Europă, în piesa câștigătoare a anului 1997, „Love Shine a Light'.
https://tvmania.ro/tvr-1-va-difuza-o-editie-speciala-eurovision-2020-pentru-prima-data-in-istoria-concursului-reprezentantii-din-tarile-participante-nu-vor-fi-competitori-271358.html
 
„Detectivul Murdoch” (Epic Drama) va avea și sezonul 14
 
Realizatorii serialului canadian de epocă „Detectivul Murdoch', cu Yannick Bisson și Hélène Joy în rolurile principale, au anunțat recent că povestea va continua cu sezonul 14. Anunțul a fost făcut la televizor pe 10 mai de detectivul Murdoch însuși, adică actorul Yannick Bisson (50 de ani), fiind confirmat ulterior pe contul de Instagram al serialului: „Detectivul Murdoch', cu Yannick Bisson și Hélène Joy în rolurile principale, urmărește aventurile unui detectiv foarte deștept, bine crescut și pasionat de gadgeturi din Canada sfârșitului de secol XIX. Primăvara aceasta, serialul – „Murdoch Mysteries' în original – a sărbătorit difuzarea episodului cu nr. 200, episod care face parte din sezonul 13. Acest sezon s-a terminat în Canada la sfârșitul lunii martie și, de atunci, fanii așteptau cu sufletul la gură prelungirea serialului, lucrurile fiind complicate de pandemia de coronavirus. Deși anularea era puțin probabilă, anunțul de duminică seară al producătorilor a fost primit cu multă bucurie de fani. În mod normal, acest sezon 14 ar trebui să ajungă pe micile ecrane la toamnă (depinde cât de repede poate începe producția, în contextul aceleiași pandemii).
https://tvmania.ro/detectivul-murdoch-epic-drama-va-avea-si-sezonul-14-271355.html

Serialul polonez „The Woods”, lansat de Netflix pe 12 iunie
 
Serialul polonez „Pădurea/ The Woods”, bazat pe romanul lui Harlan Coben şi regizat de Leszek Dawid şi Bartosz Konopka, va fi disponibil pe Netflix începând cu 12 iunie. Acţiunea este plasată în anii 2019 şi 1994. „The Woods” spune povestea unui procuror din Varşovia, Paweł Kopiński, care, după 25 de ani, încă este afectat de dispariţia surorii lui. Într-o noapte, pe când se afla într-o tabără de vară, ea a întrat în pădure şi nu a mai fost văzută vreodată. Apariţia unui băiat care a dispărut odată cu sora lui Paweł dezvăluie probe care trimit către ea. În timp ce speră ca sora lui să fie în viaţă, secrete periculoase din trecutul familiei sale ameninţă să distrugă tot ce a reuşit Paweł să construiască. Serialul are şase episoade.
https://www.news.ro/cultura-media/serialul-polonez-the-woods-lansat-de-netflix-pe-12-iunie-video-1922402613002020051319360452
 
Stare de Urgenţă Culturală - Radu Jude, Cristi Puiu şi Tudor Giurgiu, între cineaştii care cer sprijinul lui Iohannis în relansarea activităţii sectorului cinematografic
 
Aproximativ 300 de asociaţii din domeniul cinematografic şi companii de producţie, dar şi regizori, între care Radu Jude, Cătălin Mitulescu, Cristi Puiu şi Tudor Giurgiu, solicită sprijinul preşedintelui Klaus Iohannis în implementarea de către Guvern a propunerilor de relansare a activităţii în domeniu şi instituirea Stării de Urgenţă Culturală. „În această perioadă de cumpănă pe care o parcurgem, cineaştii români doresc să participe la programul de reconstrucţie a României pe care l-aţi lansat şi să îşi reia activitatea cât mai curând, în condiţii de siguranţă şi protecţie, dar au nevoie de sprijin pentru aceasta atât logistic cât şi financiar”, este subliniat în scrisoarea remisă News.ro miercuri. Cinematografia este unul dintre domeniile cele mai afectate de situaţia actuală, aflându-se într-o situaţie similară cu domeniul HoReCa - nu poate produce şi nu îşi poate vinde produsele. Urmând exemplul colegilor de breaslă din Franţa care au lansat către preşedintele Emmanuel Macron apelul de instituire a Stării de Urgenţă Culturală, aproximativ 20 de asociaţii din domeniu, între care Uniunea Cineaştilor din România, Asociaţia Noului Cinema Românesc, Asociaţia Română a Femeilor din Cinema, Asociaţia Profesioniştilor Din Noile Media şi Industriile Creative, Asociaţia Documentor, alături de 35 dintre cei mai apreciaţi regizori români cum sunt Anca Damian, Adina Pintilie, Stere Gulea, Cristi Puiu, Radu Jude, Alexandru Solomon, Bogdan Mureşanu, Adrian Sitaru, Cătălin Mitulescu, Alex Nanau şi de 230 de companii de producţie şi servicii cinematografice propun Guvernului României un set de măsuri economice rapide şi uşor de implementat care să permită relansarea imediată a sectorului cinematografic.
https://www.news.ro/cultura-media/stare-de-urgenta-culturala-radu-jude-cristi-puiu-si-tudor-giurgiu-intre-cineastii-care-cer-sprijinul-lui-iohannis-in-relansarea-activitatii-sectorului-cinematografic-1922401813002020051219360328
 
Sofia Coppola, la primul serial de televiziune
 
Regizoarea şi scenarista Sofia Coppola, premiată cu Oscar pentru „Lost in Translation”, va realiza în colaborare cu Apple primul ei serial pentru televiziune. Potrivit Variety, Coppola pregăteşte o miniserie, adaptare a romanului „The Custom of the Country” scris de Edith Wharton. Ea va regiza după un scenariu propriu seria care spune povestea lui Undine Spragg, o fată din Midwest care încearcă să pătrundă în societatea newyorkeză. Romanul a fost lansat în 1913. „Undine Spragg este antieroina literară preferată şi sunt încântată să o aduc pe ecrane pentru prima dată”, a spus Coppola. Serviciul de streaming al Apple va lansa în curând şi cel mai recent lungmetraj al ei, „On the Rocks”, produs de A24, cu Bill Murray şi Rashida Jones în distribuţie. Sofia Coppola a mai colaborat la proiecte de televiziune. Ea a fost coscenarist şi a regizat programul special de sărbători „A Very Murray Christmas” (2015) pentru Netflix. În plus, a regizat reclame pentru branduri ca Dior şi Gap.
https://www.news.ro/cultura-media/sofia-coppola-la-primul-serial-de-televiziune-1922404213242020050919360138
 
Reese Witherspoon, în două comedii romantice ale Netflix
 
Actriţa Reese Witherspoon va juca în comediile romantice „Your Place or Mine” şi „The Cactus”, pe care le va produce împreună cu Netflix, informează Dealine. „Your Place or Mine” are în centru două prietene ale căror vieţi se schimbă când una dintre ele decide să îşi urmeze un vis şi cealaltă se oferă să aibă grijă de fiul adolescent al acesteia. Filmul este bazat pe scenariul original scris de Aline Brosh McKenna, care va regiza acum primul ei lungmetraj. „The Cactus” este bazat pe romanul omonim semnat de Sarah Haywood, ales în iunie 2019 de Witherspoon pentru clubul ei de lectură. El urmăreşte o femeie care, la 45 de ani, rămâne însărcinată, astfel că este nevoită să îşi regândească întreaga viaţă.
https://www.news.ro/entertainment/reese-witherspoon-in-doua-comedii-romantice-ale-netflix-1922401313002020050919360123
 
Mirela Vaida apără serialul Vulpiţa: „Nici Monica şi Irinel nu au fost vreun model de moralitate. A spus cineva ceva?“
 
Mirela Vaida, prezentatoarea emisiunii „Acces Direct“, de la Antena 1, a răbufnit în urma numeroaselor acuzaţii că promovează prostia şi incultura la TV, folosindu-se de cuplul vasluian format din Vulpiţa şi Viorel, „serial“ ce durează de mai bine de patru luni. Mirela Vaida continuă să apere cu înverşunare serialul „Vulpiţa“ transmis de Antena 1 de mai bine de patru luni, în ciuda numeroaselor critici venite atât din partea telespectatorilor, cât şi de la CNA, care a sancţionat în repetate rânduri emisiunea „Acces Direct“.  Prezentatoarea TV afirmă că Vulpiţa şi Viorel sunt doar nişte victime ale societăţii, iar emisiunea de la Antena 1 n-a făcut decât să le ofere „o altă cotitură în viaţă“.
https://adevarul.ro/entertainment/tv/mirela-vaida-apara-serialul-vulpita-nici-monica-irinel-nu-fost-model-moralitate-spus--1_5ebbf1d15163ec4271bdddb6/index.html
 
BANI PENTRU PRESĂ. S-a lansat platforma unde televiziunile, presa și site-urile pot lua bani de la Guvern
 
BANI PENTRU PRESĂ. Guvernul a lansat platforma online unde posturile de televiziune, radiourile, presa scrisă și publicațiile online pot aplica pentru a difuza, contra-cost, campania de informare legată de coronavirus. Sunt 40 de milioane de euro, timp de patru luni, adică zece milioane de euro, împărțite pe suporturi media. Ce trebuie să facă cei care doresc să aplice? Dacă îndeplinesc condițiile, "Să completeze o cerere de participare însoțită de o declarație pe propria răspundere privind respectarea condițiilor de eligibilitate, care vor fi încărcate în platforma web de desfășurare a campaniei media.gov.ro, gestionată de Autoritatea pentru Digitalizarea României. Termenul limită pentru înregistrarea cererilor în platforma media.gov.ro și transmiterea solicitărilor către Secretariatul General al Guvernului este de 5 zile lucrătoare de la data publicării prezentului anunț privind lansarea platformei web de desfășurare a campaniei." Practic, Guvernul cumpără spațiu publicitar pentru campania de informare legată de coronavirus. De aceea, "contractul de prestări servicii în cadrul campaniei se încheie între Secretariatul General al Guvernului și solicitant".
https://www.paginademedia.ro/2020/05/lansare-platforma-bani-pentru-presa
 
CNN, emisiune la Antena 3. O echipă CNN va veni la București să facă zilnic emisiune alături de oamenii stației. Antena 3, de la afiliat la partener CNN. Adrian Ursu, totul despre parteneriat
 
De la AFILIAT la PARTENER CNN. Postul de televiziune Antena 3 a trecut de la statutul de afiliat al CNN International la cel de partener al rețelei americane de știri. Ce înseamnă? Printre altele, postul de televiziune american va produce o emisiune zilnică la Antena 3, la care va contribui inclusiv cu oameni pe care îi va trimite la București. Ce emisiune va face CNN? Care va fi tema? Când începe? Adrian Ursu, director editorial al Antena 3, a explicat pentru Paginademedia.ro ce înseamnă și ce presupune noul statul de partener al CNN: Diferența între Afiliat și Partener: Adrian Ursu: Până acum Antena 3 era afiliată CNN, așa cum și Pro TV este afiliat. Antena 3 este singura stație de știri afiliată CNN. Aceasta însemna accesul reciproc la materiale video (noi de la CNN, ei de la noi). Parteneriatul presupune mult mai mult. De altfel, în lume, sunt mult mai puține stații partenere ale CNN. Paginademedia.ro: Ce înseamnă partener CNN, în cazul Antena 3? Adrian Ursu: Accesul la CNN Newsroom dar și la o paletă mult mai largă de materiale, documentare, exclusive ale CNN, pe care le poți prelua (nu numai imagini legate de știri) - Coproducția unei emisiuni zilnice, CNN Hour. - O secțiune specială pe site, branduită CNN International, cu conținut furnizat de CNN - O secțiune specială, anul acesta, când sunt alegeri, USA Elections (inclusiv schimburi de echipe) - Programe de training. Prezentatorii, reporterii, operatorii, redactorii, editorii şi producătorii Antena 3 vor avea acces la programe speciale de training realizate atât la Bucureşti, cât la CNN, în Statele Unite şi Marea Britanie.
https://www.paginademedia.ro/2020/05/antena-3-parteneriat-cnn
 
În loc de Eurovision. N-avem competiția, dar avem spectacol "de acasă". Și pe TVR
 
N-avem Eurovision în acesta an, din cauza pandemiei, dar îi va ține locul un spectacol gândit de organizatorii competiției. Va fi un show adaptat crizei, cu toți artiștii acasă. Se va vedea și la noi, pe TVR 1, chiar în ziua când ar fi trebui să se țină marea finală de la Rotterdam, din acest an. Evenimentul „Europe Shine a Light” va fi programat sâmbătă, 16 mai, de la ora 22:00. Nu va lipsi nici Roxen, artista Global Records, și cea care ar fi trebuit să fie trimisa României în Olanda la finala 2020. Concret, show-ul va trece prin toate cele 41 de melodii calificate în finală, inclusiv „Alcohol You” de la Roxen. Pe lângă acest lucru, vor fi și momente filmate de anumiți artiști chiar în casele lor. Gazde vor fi prezentatorii olandezi Chantal Janzen, Edsilia Rombley (Eurovision 1998 și 2007) și Jan Smit.
Show-ul este gândit de European Broadcasting Union, organizatorii concursului, și va fi dat, simultan, în toate cele 41 de țări care ar fi avut reprezentant la Rotterdam.
https://www.paginademedia.ro/2020/05/in-loc-de-eurovision-eveniment-de-acasa-la-tvr
 
Facebook va plăti 52 de milioane de dolari moderatorilor de conținut care au dezvoltat afecțiuni mintale
 
Facebook a acceptat să plătească 52 de milioane de dolari moderatorilor de conținut care au dezvoltat probleme de sănătate mintală din cauza serviciului, relatează miercuri dpa. Angajații afectați vor primi până la 50.000 de dolari pentru costul tratamentului dacă sunt diagnosticați cu o afecțiune, precum tulburarea de stres post-traumatic, au declarat marți avocații reclamanților, scrie Agerpres. Moderatorii de conținut pentru rețeaua de socializare trebuie să vizualizeze periodic imagini care conțin scene de violență și abuz.
https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/it-c/facebook-va-plati-52-de-milioane-de-dolari-moderatorilor-de-continut-care-au-dezvoltat-afectiuni-mintale-19360402
 
Orange, RCS & RDS și Vodafone se luptă la Registrul Auto Român
 
Orange România, RCS & RDS și Vodafone România au depus oferte la Registrul Auto Român (RAR) pentru furnizarea de servicii de voce și date mobile disponibile permanent unui număr de aproape 1.000 de angajați, contractul fiind estimat la 1,85 milioane de lei, fără TVA, pentru doi ani. În prezent, contul RAR se află în portofoliul Vodafone România. Registrul Auto Român este organismul tehnic de specialitate desemnat de Ministerul Transporturilor ca autoritate competentă în domeniul vehiculelor rutiere, siguranței rutiere, protecției mediului înconjurător și asigurării calității.
https://www.profit.ro/stiri/orange-rcs-rds-si-vodafone-se-lupta-la-registrul-auto-roman-19356382
 
Eric Schmidt a părăsit Google
 
Omul care a ghidat Google de la nivelul unui startup din Silicon Valley, până a ajuns gigantul de astăzi, nu mai deține nicio poziție în cadrul companiei. Adus ca supervizor al celor doi studenți care au înființat Google, Larry Page și Sergey Brin, Eric Schmidt a renunțat și la ultima poziție pe care o mai deținea la Google, cea de consilier tehnic. În această funcție, Eric Schmidt avea un salariu simbolic, de 1 dolar pe an. Schmidt ar fi renunțat la această funcție în luna februarie, conform unor surse din cadrul companiei, însă mutarea a fost ținută secretă de Google, care refuză și acum să comenteze. Cu Eric Schmidt la conducere, activitatea Google s-a extins foarte mult, inclusiv dincolo de online. Acesta a ajutat Google să ajungă o companie publică în 2004, devenind atunci miliardar. Schmidt deține încă acțiuni în valoare de 5,3 miliarde de dolari.
https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/it-c/eric-schmidt-a-parasit-google-19357936
 
Cineaştii îi cer preşedintelui şi premierului instituirea Stării de Urgenţă Culturală
 
Peste 230 de companii de producţie şi servicii cinematografice, 35 de regizori români şi aproape 20 de asociaţii din domeniul cinematografiei solicită, într-o scrisoare adresată preşedintelui Klaus Iohannis, prim-ministrului Ludovic Orban, vice-prim-ministrului şi miniştrilor Finanţelor, Economiei şi Culturii, implementarea de către Guvern a propunerilor de relansare a activităţii în domeniu şi instituirea Stării de Urgenţă Culturală. "În această perioadă de cumpănă pe care o parcurgem, cineaştii români doresc să participe la programul de reconstrucţie a României pe care l-aţi lansat şi să îşi reia activitatea cât mai curând, în condiţii de siguranţă şi protecţie, dar au nevoie de sprijin pentru aceasta, atât logistic, cât şi financiar. Cinematografia este unul dintre domeniile cele mai afectate de situaţia actuală, aflându-se într-o situaţie similară cu domeniul HoReCa, respectiv nu poate produce şi nu poate vinde produsele sale, în timp ce, mai mult ca oricând, este evidentă nevoia de astfel de produse culturale", potrivit scrisorii. În scrisoare sunt indicate trei direcţii de acţiune care impun în special măsuri logice şi reglementări legislative, respectiv repornirea de urgenţă a Schemei de ajutor de stat pentru sprijinirea industriei cinematografice şi asigurarea continuităţii acestui instrument; elaborarea cadrului legislativ care să impună platformelor VoD active local care nu au sediul în România (Netflix, HBO, Amazon) să contribuie la producţia locală prin Fondul Cinematografic şi adaptarea legislaţiei drepturilor de autor, astfel încât să permită colectarea din difuzările monetizate din mediul online a drepturilor conexe ale autorilor şi artiştilor interpreţi; crearea imediată a unui Fond de protecţie şi prevenţie care să acopere costurile măsurilor de siguranţă pentru filmările din acest an şi a unui Fond de asigurare de rezervă pentru situaţiile de blocaj care pot apărea în timpul filmărilor.
https://www.agerpres.ro/cultura/2020/05/13/cineastii-ii-cer-presedintelui-si-premierului-instituirea-starii-de-urgenta-culturala--504453
 
CNA: Pro X, România TV şi Realitatea Plus au primit somaţii publice
 
Posturile Pro X, România TV, Realitatea Plus, Radio Guerrilla, CNS Roman (Neamţ) şi Tele 3 (Tg. Jiu) au fost sancţionate, marţi, cu somaţie publică de Consiliul Naţional al Audiovizualului. Potrivit unui comunicat al CNA transmis, marţi, AGERPRES, Consiliul a analizat rapoartele de monitorizare întocmite de direcţia de specialitate ca urmare a sesizărilor primite şi a autosesizării şi a decis să aplice câte o somaţie publică următoarelor posturi: Pro X - pentru nerespectarea dispoziţiilor art. 18 alin. (1) lit. b) din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual la difuzarea emisiunii "Marea Ţăcăneală" (raportul a cuprins ediţiile din zilele de 30 şi 31.03.2020), prevedere care stipulează că "nu pot fi difuzate în intervalul orar 6,00 - 23,00  producţii care prezintă: (...) b) scene de sex, limbaj sau comportament trivial, vulgar sau obscen". România TV - pentru încălcarea prevederilor art. 31 alin. (1) din Legea audiovizualului 504/2002 în cadrul rubricii "Un plus de sănătate" din data de 12.04.2020, articol care prevede că "plasarea de produse este interzisă". Realitatea Plus - deoarece radiodifuzorul nu a respectat prevederile art. 64 alin. (1) lit. b) din Codul audiovizualului la difuzarea, în emisiuni de ştiri şi dezbateri din data de 12 aprilie 2020, a unor materiale referitoare la lucrători sezonieri români plecaţi în Germania.
https://www.agerpres.ro/cultura/2020/05/12/cna-pro-x-romania-tv-si-realitatea-plus-printre-posturile-care-au-primit-somatii-publice--504073
(MEDIA EXPRES)


Dacă tot ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici




Revista MEDIA EXPRES ediția curentă
Gratuit online, doar un click: Most recent issue of monthly Media Expres 1st Cover


Anuarul MEDIA EXPRES cu ediția 2023-2024 este online!
Gratuit online, doar un click: Latest issue Media Expres YEARBOOK 1st Cover




Abonamentele la știrile MEDIA EXPRES va oferă acces la Alerta Știri! pe e-mail, Anuarul Media Expres și zilnic la REVISTA PRESEI, cu ultimele știri media, tv și comunicații, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știri verificate, la liber, pentru toți cei interesați de programe TV, radio, conținut online, cablu, comunicații, audiovizual și film (cinematografie). Noi ținem în arhivă istoria audiovizualului. Click aici pentru prima nostră știre online, când foarte puține dintre marile ziare și reviste nici nu se gândeau la versiuni digitale și la prezența pe web.

Pentru abonamente click aici




© 2001 -  Media Expres SRL