×

Revista presei -- Data și ora publicării: 18.05.2020 16:08:26

REVISTA PRESEI / 18 mai 2020 /




Grupul Digi şi-a adâncit dominaţia pe pieţele de net fix şi TV din România în trim. 1/2020 şi a avut afaceri totale mai mari cu 11%, de 313 mil. Euro
ANCOM: Trei sferturi dintre conexiunile de internet fix din Romania permit viteze de peste 100 Mbps
Franţa vrea să impună o taxă digitală în acest an indiferent dacă se va ajunge la un acord internaţional în acest sens sau nu
Facebook cumpără cu 400 mil. dolari platforma de imagini animate Giphy
S-au reluat filmările pentru serialul „Sacrificiul” (Antena 1)
Cronica Cârcotașilor revine la Prima TV din 20 mai cu emisiuni noi
Boomerang difuzează de astăzi un nou serial animat, „Agent Binky”
Renovări în stil hollywoodian cu Brad Pitt, Michael Bublé şi Rebel Wilson în emisiunea "Celebrităţi, case şi cadouri" de la HGTV
Digi Communications a raportat pierderi de 56 milioane euro în primul trimestru, de peste trei ori mai mari decât în primul trimestru din 2019
Jessica Alba, în thrillerul de acţiune „Trigger Warning” al Netflix
Ultima ediţie a preselecţiilor „Românii au talent”, urmărită de peste 2 milioane de telespectatori
Netflix revine la calitatea video obişnuită
Veniturile din sectorul telecom au crescut în 2019 cu 3%, la 16,5 miliarde de lei
ANCOM: Veniturile din telecom au crescut în 2019 cu 3%, la 16,5 miliarde lei. Trei sferturi dintre conexiunile de internet fix, de peste 100 Mbps
Vodafone va distribui telefoane marca Oppo în Europa, inclusiv în România
Topul radiourilor în pandemie
Momentul zero. Audiențele radio, schimbare majoră. Fenomenul emigrației, luat în calcul. Două milioane de români în minus
AUDIENȚE. Românii au talent, ultima noapte de preselecții, întâia noapte de relaxare. Relaxare mare în audiențe, cu sute de mii scădere
PAS banilor de Guvern. Recorder anunță că nu va lua bani de la Guvern: „Încurajează click bait-ul și nu există criterii de integritate”
Documentarul 'Acasă', regia Radu Ciorniciuc, a câştigat Marele Premiu la DOK.fest Munchen


Grupul Digi şi-a adâncit dominaţia pe pieţele de net fix şi TV din România în trim. 1/2020 şi a avut afaceri totale mai mari cu 11%, de 313 mil. Euro
Gigantul controlat de Zoltan Teszari din Oradea a avut însă pierderi mai mari, de 55 mil. euro, pe fondul creşterii cheltuielilor financiare
Grupul Digi Communications, care domină piaţa de servicii de cablu TV şi net fix din România, şi are operaţiuni şi în Ungaria, Spania şi Italia, a înregistrat în primul trimestru creşteri semnificative ale numărului de clienţi pe cele mai importante segmente de business, însă a raportat pierderi mai mari pe fondul avansului înregistrat de cheltuielile financiare. „Grupul Digi anunţă la 31 martie 2020 venituri în creştere cu 11%, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului precedent (de la 281,2 milioane euro la 313,2 milioane euro) şi creşterea abonamentelor (RGU) cu 9 %, la 16,5 milioane. Profitul operaţional (EBITDA ajustată) a fost de aproximativ 114,7 milioane euro (inclusiv IFRS 16), o creştere cu 26,4 % faţă de aceeaşi perioadă a anului 2019“, conform datelor companiei.
https://www.zf.ro/business-hi-tech/grupul-digi-adancit-dominatia-pietele-net-fix-tv-romania-trim-1-2020-19140600

ANCOM: Trei sferturi dintre conexiunile de internet fix din Romania permit viteze de peste 100 Mbps
Trei sferturi dintre conexiunile de internet fix din România permit viteze de peste 100 Mbps, a anunţat, duminică, de Ziua Mondială a Comunicaţiilor, preşedintele ANCOM, Sorin Grindeanu. În România erau, la finalul anului 2019, 5,3 mil. de conexiuni la internet fix şi 12 mil. de conexiuni 4G. „O veste buna din sectorul telecom: la finalul anului 2019, trei sferturi dintre cele 5,3 milioane de conexiuni de internet fix din Romania permiteau viteze foarte mari, de peste 100 Mbps. Acest lucru s-a văzut, de altfel, şi pe parcursul stării de urgenţă care tocmai s-a încheiat, când reţelele de internet fix din România, bazate în principal pe fibră optică, au susţinut cu succes cererea excepţională de trafic”, a declarat preşedintele ANCOM, Sorin Grindeanu. Potrivit acestuia, nicicând în istorie reţelele de comunicaţii electronice nu au avut un rol atât de important pentru sprijinirea funcţionării societăţii, a nevoilor sociale, educaţionale, economice sau de altă natură, ca în ultimele două luni – sa folosim Ziua Comunicatiilor pentru a le multumi si a-i felicita pe cei care au facut posibil acest lucru, de-a lungul timpului”.
https://www.zf.ro/business-hi-tech/ancom-trei-sferturi-dintre-conexiunile-de-internet-fix-din-romania-19141103

Franţa vrea să impună o taxă digitală în acest an indiferent dacă se va ajunge la un acord internaţional în acest sens sau nu
Franţa va taxa marile businessuri digitale în acest an indiferent dacă se vor face sau nu progrese în sensul adoptării unei astfel de taxe la nivel internaţional, a anunţat ministrul francez al finanţelor Bruno Le Maire, adăugând că această taxă n-a fost niciodată mai justificată sau mai necesară ca acum, scrie Euractiv. Aproape 140 de ţări din cadrul OCDE negociază prima revizuire majoră a regulilor fiscale din mai mult de o generaţie.
https://www.zf.ro/business-hi-tech/franta-vrea-sa-impuna-o-taxa-digitala-in-acest-an-indiferent-daca-se-19138833

Facebook cumpără cu 400 mil. dolari platforma de imagini animate Giphy
Gigantul american Facebook a achiziţionat cu 400 de milioane de dolari platforma de imagini animate Giphy, care pot fi ataşate la conversaţiile purtate via diferite aplicaţii de mesagerie pentru a exprima emoţiile utilizatorilor, scrie Bloomberg. Achiziţia va permite Facebook să-şi întărească poziţia pe piaţa platformelor de comunicare online, conform sursei citate. Giphy va deveni parte a „diviziei” Instagram din cadrul Facebook, oferta fiind făcută şi celor peste 100 de angajaţi. Reprezentanţii Facebook nu au dorit să comenteze informaţiile şi suma de 400 mil. dolari. Facebook utiliza deja serviciile Giphy pentru produsele sale de mesagerie. Aproximativ 50% din traficul Giphy era deja generat de familia de aplicaţii deţinută de Facebook.
https://www.zf.ro/business-hi-tech/facebook-cumpara-cu-400-mil-dolari-platforma-de-imagini-animate-19140622

S-au reluat filmările pentru serialul „Sacrificiul” (Antena 1)
După o pauză de o lună și jumătate, actorii care fac parte din distribuția serialului „Sacrificiul', produs de Ruxandra Ion pentru Antena 1, au revenit pe platourile de filmare. Încă de la primele ore ale zilei Dorian Popa și Vlad Gherman au anunțat pe rețelele de socializare că au s-au întors la muncă. Vlad Gherman a postat tot pe Instastory o fotografie în care ne arată că echipa de producție se protejează respectând normele de igienă și purtând măști de protecție. Nu cunoaștem încă data la care se vor difuza noile episoade ale producției.
https://tvmania.ro/s-au-reluat-filmarile-pentru-serialul-sacrificiul-antena-1-271610.html

Cronica Cârcotașilor revine la Prima TV din 20 mai cu emisiuni noi
Miercuri, 20 mai, de la ora 20.00, Cronica Cârcotașilor revine la Prima TV cu noi emisiuni. Filmările emisiunii au fost sistate în luna martie având în vedere situația în care ne-am aflat toți. În această perioadă, echipa „Cronica Cârcotașilor' a stat acasă și și-a ocupat timpul cu diverse activități. Au ținut legătura cu fanii prin intermediul rețelelor de socializare, au realizat în fiecare dimineață emisiunea de radio „Cronica Cârcotașilor', au făcut sport și au stat cu familiile lor. Șerban Huidu a reușit să gătească, o ocupație pentru care nu avea timp înainte. El a reușit să facă mai multe rețete de la Gordon Ramsey cum ar fi aripioare de pui cu sos tamarind sau sandviș cu carne de vită.
https://tvmania.ro/cronica-carcotasilor-revine-la-prima-tv-din-20-mai-cu-emisiuni-noi-271605.html

Boomerang difuzează de astăzi un nou serial animat, „Agent Binky”
„Agent Binky' este o pisicuță cu un rol foarte important: acela de a salva lumea. Noua animație va avea premiera astăzi, de la ora 16.00, la Boomerang. Boomerang lansează astăzi „Agent Binky', un nou serial animat. Binky arată ca o pisică de casă normală, care trăiește în ceea ce pare a fi o casă normală pe o stradă normală. Dar nu este nimic normal în legătură cu Binky. El este destul de ciudat, chiar și pentru o pisică. Casa aceea normală în care locuiește? Este o stație spațială. Tot ce este afară? Este spațiul cosmic. Sigur, poate părea o curte obișnuită cu copaci și iarbă pentru spectatori, dar, pentru Binky și echipajul său, este un teren neexplorat și necunoscut din spațiul cosmic. Perspectiva lor este cea care modifică realitatea casei și a curții obișnuite. Totul stă în felul în care văd ei lucrurile.
https://tvmania.ro/boomerang-difuzeaza-de-astazi-un-nou-serial-animat-agent-binky-271604.html

Renovări în stil hollywoodian cu Brad Pitt, Michael Bublé şi Rebel Wilson în emisiunea "Celebrităţi, case şi cadouri" de la HGTV
"Celebrităţi, case şi cadouri" este o nouă serie HGTV de tip blockbuster, în care vedete de la Hollywood mulţumesc persoanelor care au avut un impact major asupra vieţii lor prin renovări de efect. Emisiunea are premiera sâmbătă, de la ora 20.50, pe HGTV, disponibil în reţeaua Digi. De-a lungul transformărilor, megastarurile vor fi însoţite pas cu pas de gazdele emisiunii, gemenii Drew şi Jonathan Scott. Printre numele care se alătură HGTV se numără: Brad Pitt,actor, producătorul şi câştigătora două premii Oscar; Melissa McCarthy actriţă, producător şi designer vestimentar, nominalizată şi câştigătoare a numeroase premii în industria cinematografiei; Viola Davies, actriţă, scriitoare, producător şi designer vestimentar, câştigătoare de Oscar, Emmy şi Tony Awards; Rebel Wilson, actriţă şi câştigătoare a premiilor MTV Movie Award şi Teen Choice Award, precum şi Michael Bublé, cântăreţ, compozitor şi producător, câştigător de patru ori al premiului Grammy.
https://www.news.ro/cultura-media/renovari-in-stil-hollywoodian-cu-brad-pitt-michael-bubl-si-rebel-wilson-in-emisiunea-celebritati-case-si-cadouri-de-la-hgtv-1922402015292020051219362701

Digi Communications a raportat pierderi de 56 milioane euro în primul trimestru, de peste trei ori mai mari decât în primul trimestru din 2019
Digi Communications (DIGI), compania mamă a operatorului de comunicaţii electronice, RCS & RDS, liderul pieţei de internet, a raportat pierderi de 56 de milioane de euro în primul trimestru al acestui an, de peste trei ori mai mari decât în primul trimestru din 2019, în timp ce veniturile au crescut cu 11,4%, la 313,2 milioane euro. "Pierderea netă a fost de 56 milioane euro în perioada de trei luni care s-a încheiat la 31 martie 2020, comparativ cu pierderea perioadei comparative în valoare de 17,6 milioane euro pentru cele trei luni încheiate la 31 martie 2019", arată raportul grupului. Veniturile (cu excepţia veniturilor între segmente şi alte venituri) pentru primele trei luni au fost de 313,2 milioane euro, faţă de 281,2 milioane euro pentru perioada de trei luni încheiată la 31 martie, 2019, o creştere de 11,4%. "Grupul Digi Communications NV a publicat vineri, 15 mai, rezultatele financiare pentru primul trimestru al anului 2020, anunţând la 31 martie 2020 venituri în creştere cu 11%, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului precedent (de la 281,2 milioane euro la 313,2 milioane euro) şi creşterea RGU cu 9%, la 16,5 milioane. EBITDA ajustată a fost de aproximativ 114,7 milioane euro (inclusiv IFRS 16), o creştere cu 26,4 % faţă de aceeaşi perioadă a anului 2019. Grupul Digi a înregistrat performanţe generale importante în primul trimestru al anului 2020. Având în vedere contextul general de sănătate publică de la jumătatea lunii martie, compania s-a concentrat asupra răspunsului la pandemia Covid-19 şi asupra măsurilor de restricţie luate de autorităţile din toate teritoriile (în România din 23 martie 2020, în Ungaria începând cu 11 martie, în Spania din 15 martie şi în Italia din 12 martie)", arată grupul.
https://www.news.ro/economic/digi-communications-a-raportat-pierderi-de-56-milioane-euro-in-primul-trimestru-de-peste-trei-ori-mai-mari-decat-in-primul-trimestru-din-2019-1922400315182020052219363307

Jessica Alba, în thrillerul de acţiune „Trigger Warning” al Netflix
Actriţa Jessica Alba va juca în următorul thriller de acţiune pregătit de Netflix, „Trigger Warning”, care va fi regizat de Mouly Surya, informează The Hollywood Reporter. Josh Olson (nominalizat la Oscar pentru „A History of Violence”) şi John Brancato („Terminator Salvation”, „Surrogates”) au scris scenariul, iar Basil Iwanyk de la Thunder Road şi Erica Lee vor fi producători. Jessica Alba va fi producător executiv. Ea va interpreta rolul unui veteran de război care moşteneşte barul bunicului său şi are o dilemă morală după ce descoperă adevărul despre moartea lui prematură. Potrivit unor surse, acest film poate fi începutul unei francize, având în vedere succesul lungmetrajelor de acţiune „Spenser Confidential” şi „Extraction” ale Netflix.
https://www.news.ro/entertainment/jessica-alba-in-thrillerul-de-actiune-trigger-warning-al-netflix-1922402716082020050919363473

Ultima ediţie a preselecţiilor „Românii au talent”, urmărită de peste 2 milioane de telespectatori
Ultima ediţie a preselecţiilor „Românii au talent” a fost urmărită vineri seară, la Pro TV, de peste 2 milioane de telespectatori, potrivit unui comunicat remis News.ro. „Românii au talent” a condus din nou topul audienţelor pe toate segmentele de public. La nivelul publicului comercial, cu vârste cuprinse între 18 şi 49 de ani, show-ul a înregistrat 7,8 puncte de rating şi 26,4% share, iar televiziunea de pe locul secund a obţinut 4,7 puncte de rating şi 15,8% share. Peste 2 milioane de telespectatori din întreaga ţară au urmărit „Românii au talent”, iar în minutul de maximă audienţă, de la 22:11, au fost înregistraţi mai mult de 3 milioane. Săptămâna viitoare, de la ora 20:30, emisiunea va reveni cu o ediţie specială în care vor fi prezentate cele mai bune momente ale acestui sezon.
https://www.news.ro/cultura-media/ultima-editie-a-preselectiilor-romanii-au-talent-urmarita-de-peste-2-milioane-de-telespectatori-1922405116002020051019363526

Netflix revine la calitatea video obişnuită
Netflix readuce calitatea video la ceea ce era înainte de izbucnirea pandemiei, după ce a redus bitrate-ul pentru a evita o “sugrumare” a lăţimii de bandă. Netflix a început să elimine limitările pe care le-a impus în urmă cu mai bine de o lună la cererea Uniunii Europene. Oficialii UE au cerut atunci Netflix şi altor servicii de streaming să reducă traficul pentru a nu afecta activităţile importante ale instituţiilor şi oamenilor care lucrau de acasă. Serviciul american de streaming anunţa atunci că va reduce traficul cu aproximativ 25% prin limitarea bitrate-ului. În ultimele zile, utilizatorii din mai multe ţări europene au observat cum calitatea video a revenit la normal, iar reprezentanţii Netflix au confirmat că au început să scoată limitările. Cei de la Netflix spun că lucrează în prezent cu furnizorii de Internet pentru a creşte capacitatea la nivelul dinaintea pandemiei.
https://www.news.ro/economic/netflix-revine-la-calitatea-video-obisnuita-1922405418002020050719364858

Veniturile din sectorul telecom au crescut în 2019 cu 3%, la 16,5 miliarde de lei
Veniturile din sectorul telecom din România au crescut cu 3% în anul 2019, ajungând la 16,5 miliarde de lei, adică 3,5 miliarde de euro, cea mai mare parte din total fiind generată de segmentul de telefonie mobilă (39%), arată datele prezentate duminică de Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM), care precizează că trei sferturi dintre cele 5,3 milioane de conexiuni de internet fix din România permiteau viteze foarte mari, de peste 100 Mbps, la sfârșitul anului 2019, relatează News.ro. De asemenea, traficul mediu de internet fix/locuitor a fost de 29 GB/lună, cu 14% mai mult față de anul precedent, iar rata de penetrare a internetului fix la 100 de gospodării a fost de 64% la nivel național în anul 2019, în mediul urban fiind de 75%, iar în mediul rural de 49%.
https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/it-c/veniturile-din-sectorul-telecom-au-crescut-in-2019-cu-3-la-16-5-miliarde-de-lei-19364403



ANCOM: Veniturile din telecom au crescut în 2019 cu 3%, la 16,5 miliarde lei. Trei sferturi dintre conexiunile de internet fix, de peste 100 Mbps
Veniturile din sectorul telecom din România au crescut cu 3% în anul 2019, ajungând la 16,5 miliarde de lei, adică 3,5 miliarde de euro, cea mai mare parte din total fiind generată de segmentul de telefonie mobilă (39%), arată datele prezentate duminică de Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM). Potrivit sursei citate, trei sferturi dintre cele 5,3 milioane de conexiuni de internet fix din România permiteau viteze foarte mari, de peste 100 Mbps, la sfârşitul anului 2019. De asemenea, traficul mediu de internet fix/locuitor a fost de 29 GB/lună, cu 14% mai mult faţă de anul precedent, iar rata de penetrare a internetului fix la 100 de gospodării a fost de 64% la nivel naţional în anul 2019, în mediul urban fiind de 75%, iar în mediul rural de 49%. ”Veniturile din sectorul telecom au crescut cu 3% în anul 2019, ajungând la 16,5 miliarde de lei, adică 3,5 miliarde de euro. Segmentul de telefonie mobilă a generat 39% din totalul veniturilor din piaţă, segmentul de internet fix şi mobil a generat 30%, segmentul de retransmisie a programelor TV 14%, celelalte servicii însumând 17%”, arată datele publicate duminică de ANCOM.
https://www.economica.net/ancom-veniturile-din-telecom-au-crescut-in-2019-cu-3prc-la-16-5-miliarde-lei-trei-sferturi-dintre-conexiunile-de-internet-fix-de-peste-100-mbps_184567.html

Vodafone va distribui telefoane marca Oppo în Europa, inclusiv în România
Grupul britanic de telefonie mobilă Vodafone a anunţat luni că a încheiat un parteneriat cu producătorul chinez de smartphone-uri Oppo, conform căruia Vodafone va distribui pe pieţele sale din Europa o gamă largă de telefoane marca Oppo, informează un comunicat de presă al Vodafone. În prima fază a acestui parteneriat, Vodafone va distribui produse Oppo prin reţeaua sa de retail din Germania, Marea Britanie, Spania, Italia, Portugalia, România, Turcia şi Olanda, începând din luna mai a acestui an. "Parteneriatul Vodafone cu OPPO aduce împreună portofoliul lor atractiv de produse cu poziţia noastră solidă în 5G pe pieţele noastre din Europa şi dincolo", a declarat directorul de operaţiuni comerciale de la Vodafone Group, Ahmed Essam. În prezent, Oppo controlează 2% din piaţa europeană de telefoane inteligente, după ce în primul trimestru a înregistrat o creştere spectaculoasă în contextul măsurilor de carantină introduse pentru a limita răspândirea coronavirusului, susţine firma de cercetare de piaţă Canalys. Această creştere a propulsat Oppo pe locul cinci în Europa, după ocupantul locului patru, Xiaomi (un alt producător chinez), care controlează o cotă de 14%, şi Huawei, ocupantul locului secund cu o cotă de 21%.
https://www.economica.net/vodafone-va-distribui-telefoane-marca-oppo-in-europa-inclusiv-in-romania_184587.html

Topul radiourilor în pandemie
AUDIENȚE RADIO 2020. Ce posturi de radio au ascutlat românii în primele luni din 2020, în plină perioadă de pandemie? Cum s-au împărțit ascultătorii pe posturi, mai ales că obiceiul de ascultare s-a schimbat (s-a diminuat considerabil ascultarea în mașină)? Paginademedia.ro vă prezintă clasamentul posturilor de radio din România în perioada 6 ianuarie - 26 aprilie 2020, potrivit ultimului val al Studiului de audiență radio, realizat de IMAS – Marketing şi Sondaje şi Mercury Research. Care a fost cel mai ascultat post în București? Dar în orașe și la nivel național? Foarte important. Înainte de date, o precizare extrem de importantă. Audiențele de acum marchează un nou "moment zero" în măsurătorile radio. De ce? Universul de măsurare a fost radical schimbat. Până acum studiul se raporta la persoanele care aveau domiciliul în România, conform recensământului din 2011: 19,8 milioane de persoane. De acum încolo, luând în calcul și fenomenul migrației, se va merge pe numărul rezidenților din România, după datele actualizate bianual de Institutul National de Statistică: 17,2 milioane de persoane. Dată fiind actualizare universului, și cifrele în mii de persoane vor fi mai mici și, totodată, nu vor putea fi comparate cu datele trecute. Ce se poate compara este cota de piață (care este un procent cu variații proporționale, chiar dacă se schimbă universul).
https://www.paginademedia.ro/2020/05/audiente-radio-carantina-pandemie-2020

Momentul zero. Audiențele radio, schimbare majoră. Fenomenul emigrației, luat în calcul. Două milioane de români în minus
Schimbare majoră în măsurarea audiențelor posturilor de radio din România. Studiul va ține cont de fenomenul emigrație masive din ultimii ani, astfel că datele de audiență vor arăta diferit de acum înainte. Este un fel de "moment zero" în măsurarea audienței, pentru că datele se raportează la o altă bază. Nu se mai ia în calcul populația după recensământ, ci după câți români stau în țară, ca rezidenți.
Între vechiul univers de măsurare și cel actual e o diferență de aproape două milioane de persoane. Detalii, în continuare: VECHIUL SISTEM. Studiul de audiență radio se raporta, până acum, la persoanele care aveau domiciliul în România, conform recensământului din 2011.
Astfel, erau 19,8 milioane de persoane la nivel național.
Schimbările de structură a populație ca urmare a fenomenului emigrației au determinat și modificare studiului de audiență. Datele din 2011 nu mai corespundeau cu structura actuală a populației. Rezultatul? NOUL SISTEM. De acum încolo, luând în calcul și fenomenul emigrației, se va merge pe numărul celor care stau în România, pe rezidenți. Un avantaj important este că acest număr este actualizat bianual de Institutul National de Statistică (spre deosebire de vechiul sistem, din 2011). În prezent, potrivit acestor date, sunt 17,2 milioane de persoane rezindente în România, iar audiențele sunt ponderate în funcție de această cifră.
https://www.paginademedia.ro/2020/05/schimbare-majora-masurare-audiente-radio-emigratie

AUDIENȚE. Românii au talent, ultima noapte de preselecții, întâia noapte de relaxare. Relaxare mare în audiențe, cu sute de mii scădere
AUDIENȚE. Tot mai jos. Ultima seara de preselecții, de la Românii au talent, a adus și cele mai mici cifre din acest sezon pentru show-ul Pro TV. Au fost chiar unele dintre cele mai mici din istoria emisiunii, deși n-a avut egal și a fost lider detașat în audiențe. Ediția de aseară, care a coincis cu prima zi de relaxare după două luni de stare de urgență și izolare forțată, a fost urmărită de două milioane de telespectatori pe minut. Au fost cu 800.000 mai puțini decât în seara de 1 mai și cu 400.000 mai puțini decât săptămâna trecută (cifre la nivelul întregii țări).
Situația nu a fost mai roz nici pentru Antena 1, care a avut parte, de aseamenea, de o scădere consistentă de la o săptămână la alta. Doar Kanal D a fost pe plus, față de vinerea trecută. Kanal D și Antena 1 s-au bătut pentru locurile doi și trei. Mai sunt doar două ediții până la finala Românii au talent, din 29 mai. În premieră, show-ul nu va avea semifinală în acest sezon. În locul semifinalei, săptămâna viitoare vor fi reluări, un fel de Best of. Finală va fi, dar se va da doar între concurenții care au luat Golden Buzz. Măsurile au fost luate pe fondul restricțiilor cauzate de pandemie. NAȚIONAL. Show-ul Românii au talent a pus Pro TV pe primul loc în audiențe, aseară. Totuși, cifrele emisiunii prezentate de Smiley și Pavel Bartoș a coborât și mai mult. Aseară, aproximativ două milioane de români au urmărit ultima ediție de preselecții. Prin comparație, pe 8 mai (acum o săptămână) erau în fața televizoarelor aproximativ 2,4 milioane. Pe 1 mai erau 2,8 milioane. Locul secund a fost ocupat de Kanal D, care a fost pe plus, spre deosebire de celelalte două rivale. Postul Dogan a înregistrat, pe interval, o medie de 1,3 milioane de persoane, față de un milion cât avea săptămâna trecută. Antena 1 a completat podiumul, tot cu cifre mai mici. A scăderea a fost considerabilă, de la o săptămână la alta. Aseară, pe intervalul Românii au talent, a înregistrat o medie de 775.000 de privitori, față de 1,1 milioane pe 8 mai. România TV (315.000) și Antena 3 (270.000) s-au clasat pe locurile patru și cinci.
https://www.paginademedia.ro/2020/05/audiente-ultima-editie-de-preselectii-romanii-au-talent-sezon-10

PAS banilor de Guvern. Recorder anunță că nu va lua bani de la Guvern: „Încurajează click bait-ul și nu există criterii de integritate”
Pas banilor de la Guvern. Redacția Recorder anunță public că nu va aplica pentru banii de la Guvern, dați ca ajutor pentru presă sub forma unei campanii de informare despre Covid-19. Jurnaliștii aduc și o serie de motive pentru care se poziționează împotriva deciziei autorităților. Printre altele, ei spun că „nu există criterii de integritate” și „sunt încurajate click-bait-ul și falsele breaking-news-uri”. Înainte de lista cu motivele pentru care Recorder refuză banii, câteva detalii despre inițiativa Guvernului. Se vor aloca 40 de milioane de euro pentru presă, în următoarele patru luni (200 de milioane de lei). Adică 10 milioane de euro pe lună, sub forma unei campanii de informare publică privind măsurile de prevenire și limitare a răspândirii coronavirusului, precum și campanii de informare publică privind modul de reluare a activităților economice și sociale după încetarea stării de urgență. Din toată suma, 55% ar merge către televiziuni și doar 23% către site-uri. Site-urile vor da reclamele la prețul de 1 euro mia de afișări, dar nu vor putea accesa mai mult de 150.000 de lei lunar (aprox. 30.000 de euro).
https://www.paginademedia.ro/2020/05/redactia-recorder-anunta-ca-va-lua-bani-de-la-guvern

Documentarul 'Acasă', regia Radu Ciorniciuc, a câştigat Marele Premiu la DOK.fest Munchen
Filmul de debut al regizorului Radu Ciorniciuc, "Acasă" / "Acasă, My Home", care spune povestea familiei care a trăit timp de 20 de ani în sălbăticia din Delta Văcăreşti, până când locul a căpătat statutul de zonă protejată, a câştigat Marele Premiu la DOK.fest Munchen, potrivit unui comunicat transmis AGERPRES. Cea de-a 35-a ediţie a Festivalului internaţional de film documentar se desfăşoară online în perioada 6 - 24 mai. Radu Ciorniciuc (regizor şi co-director de imagine), Lina Vdovîi (scenarist) şi Mircea Topoleanu (co-director de imagine) au urmărit şi documentat vreme de patru ani experienţele familiei Enache: de la o viaţă în completă armonie cu natura, în Delta Văcăreşti, la traiul plin de provocări din jungla urbană a Capitalei, după ce spaţiul care le-a fost casă a devenit arie naturală protejată - Parcul Natural Văcăreşti. Filmul spune povestea provocărilor pe care membrii familiei Enache le-au înfruntat împreună.
https://www.agerpres.ro/cultura/2020/05/18/documentarul-acasa-regia-radu-ciorniciuc-a-castigat-marele-premiu-la-dok-fest-munchen--507287
(MEDIA EXPRES)


Dacă tot ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici




Revista MEDIA EXPRES ediția curentă
Gratuit online, doar un click: Most recent issue of monthly Media Expres 1st Cover


Anuarul MEDIA EXPRES cu ediția 2023-2024 este online!
Gratuit online, doar un click: Latest issue Media Expres YEARBOOK 1st Cover




Abonamentele la știrile MEDIA EXPRES va oferă acces la Alerta Știri! pe e-mail, Anuarul Media Expres și zilnic la REVISTA PRESEI, cu ultimele știri media, tv și comunicații, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știri verificate, la liber, pentru toți cei interesați de programe TV, radio, conținut online, cablu, comunicații, audiovizual și film (cinematografie). Noi ținem în arhivă istoria audiovizualului. Click aici pentru prima nostră știre online, când foarte puține dintre marile ziare și reviste nici nu se gândeau la versiuni digitale și la prezența pe web.

Pentru abonamente click aici




© 2001 -  Media Expres SRL