×

Revista presei -- Data și ora publicării: 04.06.2020 13:59:18

REVISTA PRESEI / 4 iun 2020 /




Care mai este rostul Televiziunii Române? Doina Gradea e un manager submediocru pus de Dragnea și doar 2 din 100 de români care se uită la televizor aleg TVR
Festivalului Internațional de Film Transilvania va avea loc între 31 iulie și 9 august 2020
Studiu Starcom România: Până la vârsta de 18 ani, copiii ajung să cunoască și să folosească internetul și smartphone-ul mult mai bine decât părintii lor
Festivalul de publicitate Golden Drum 2020 din Slovenia este anulat
Televiziunile cu cele mai mici audiențe la nivel urban – MAI 2020
TVR 1 va difuza sâmbăta seria de filme românești „Brigrada Diverse”. Programul complet
TVR 1 difuzează din 6 iunie seria documentară „Il Luce”, despre viața antrenorului Mircea Lucescu
Ovidiu Ghiman, director executiv comercial segment business, Telekom România: Am observat o efervescenţă pe aplicaţii care ajută la păstrarea legăturii dintre elevi şi profesori.
Serialele „Chernobyl” şi „The Crown”, cele mai multe nominalizări la premiile Bafta TV
Cele trei filme din seria „Brigada Diverse”, în iunie la TVR 1
FC Barcelona a anunţat lansarea platformei Barca TV+
Serial documentar despre asasinate comise la bordul unor nave de croazieră, difuzat de Crime+Investigation
Tehnologia 5G va creşte consumul total de energie al reţelei cu până 170% până în anul 2026 - Raport Vertiv
Telekom Romania lansează platforma Telekonomie şi un logo dedicat în culorile steagului românesc
CNA. Marica marchează! Amenzi pentru posturile care au dat filmul cu el prins la hotel cu soția altui bărbat. Pro TV, printre ele


Care mai este rostul Televiziunii Române? Doina Gradea e un manager submediocru pus de Dragnea și doar 2 din 100 de români care se uită la televizor aleg TVR

Cu cheltuieli de aproape 7 milioane de euro pe lună și peste 2.000 de angajați, TVR a pierdut, nu acum, mai de mult, încrederea românilor și se îndreaptă (dacă nu a atins deja) irelevanța. Televiziunea Română stă prost în sondajele de audiență. În luna mai, programele TVR 1 au fost urmărite, în medie, de 70.000 de telespectatori pe minut, la nivel național. Cu acest număr de telespectatori, mare cât populația municipiului Slatina, TVR 1 se află pe locul 9 în clasamentul audienței naționale. PRO TV, liderul pieței, a avut o audiență de 10 (zece) ori mai mare decât TVR 1. Dar să nu comparăm merele (televiziunea comercială) cu perele (televiziunea de stat)! Cota de piață a canalului public a fost de 1,8%, conform măsurătorilor Kantar Media, adică 1,8% dintre românii care s-au uitat la televizor, în luna mai, au vizionat emisiunile TVR 1. (PRO TV a avut o cotă de piață de 19,3%). Cifrele sunt obositoare. În aceste vremuri grăbite și stresante, cifrele încarcă inutil memoria, chiar nu ne folosesc la nimic, să le lăsăm în seama contabililor! Totuși, care este rostul unei societății de media, finanțată cu 389 de milioane de lei de la bugetul de stat (echivalentul a 81 de milioane de euro pentru anul 2020), cu 2.100 de angajați, nu 210!, ci 2.100 de angajați, care n-au “mirosit” nici măcar o zi de șomaj tehnic în pandemie, iar principalul său canal de televiziune este urmărit de 70.000 de persoane la nivel național?… Care-i rostul?
https://www.libertatea.ro/opinii/tvr-doina-gradea-rating-3023418

Festivalului Internațional de Film Transilvania va avea loc între 31 iulie și 9 august 2020
Cea de-a 19-a ediție a Festivalului Internațional de Film Transilvania va avea loc între 31 iulie și 9 august 2020. Amânat din cauza măsurilor de restricție adoptate de autorități în această primăvară, TIFF propune o ediție de vară cu multe proiecții în aer liber, atmosferă de vacanță și un program adaptat contextului. Atât deschiderea oficială, cât și gala de închidere vor avea loc în Piața Unirii din Cluj-Napoca, în inima orașului. „Avem șansa de a fi alături de un public care, în toate aceste luni de izolare, ne-a transmis că ne așteaptă și ne susține. Suntem pregătiți să aplicăm toate măsurile de protecție impuse de autorități pentru spațiile în aer liber și sperăm ca, în cel mai scurt timp, să avem și confirmarea normelor pentru proiecțiile din sălile de cinema. Întreaga organizare va prioritiza siguranța spectatorilor”, explică Tudor Giurgiu, președintele festivalului. Proiecțiile în aer liber vor fi organizate în spații clar delimitate, iar scaunele vor fi poziționate la distanță unele de altele. Accesul se va face prin culoare care să permită triajul. Spectatorii se vor bucura de seri cu filme în Piața Unirii Open Air, Iulius Mall Open Air, Arkhai Sculpture Park de la Vlaha, Castelul Banffy de la Bonțida sau în curtea Institutului Francez. Alte spații de proiecție vor fi anunțate în curând.
https://www.forbes.ro/festivalului-international-de-film-transilvania-va-avea-loc-intre-31-iulie-si-9-august-2020-168499

Studiu Starcom România: Până la vârsta de 18 ani, copiii ajung să cunoască și să folosească internetul și smartphone-ul mult mai bine decât părintii lor
Starcom România a realizat, în primul trimestru al acestui an, un nou studiu parte din seria Human Graph Experience – Tech Kids powered by Starcom - care oferă noi informații în ceea ce privește utilizarea dispozitivelor electronice de către copii, pre-adolescenți și adolescenți, cu vârste până în 18 ani. Studiul analizează relația dintre copii și tehnologie, oferind informații despre abilitățile lor digitale, tipurile de jocuri preferate, principalele activități online și cele mai accesate aplicații de către aceștia. Încă de la cele mai mici vârste (0-3 ani), copiii intră în contact și folosesc dispozitive de tip smartphone. Astfel, până ajung la maturitate aceștia devin experți în ceea ce privește funcționalitatea acestor dispozitive. În timp ce categoria de vârstă 0 – 3 ani intră în contact cu smartphone-ul cel mai des, prin intermediul părinților (78%), observăm că posesia și utilizarea tabletelor crește o dată cu intrarea acestora la grădiniță, iar din gimnaziu încep să utilizeze laptop sau computer personal. 1 din 4 copii cu vârsta cuprinsă între 4 și 18 ani, din mediul urban, dețin în prezent o consolă de jocuri.
https://www.forbes.ro/studiu-starcom-romania-pana-la-varsta-de-18-ani-copiii-ajung-sa-cunoasca-si-sa-foloseasca-mult-mai-bine-decat-parintii-lor-internetul-si-smartphone-ul-168486

Festivalul de publicitate Golden Drum 2020 din Slovenia este anulat
Ca răspuns la situația globală fără precedent, Festivalul Golden Drum anulează ediția din acest an. Următoarea ediție a festivalului va avea loc în octombrie 2021. Decizia dificilă a fost luată având în vedere lipsa de asigurare din partea Guvernului sloven cu privire la aprobarea evenimentelor cu mulți participanți până în luna octombrie, și, mai important, luând în considerare siguranța și liniștea prietenilor, partenerilor și clienților noștri. Astfel, considerăm că amânarea festivalului până în 2021 este în interesul tuturor părților implicate. Având în vedere pandemia și impactul acesteia cu potențial destabilizator, chiar schimbător de paradigmă pentru economiile din întreaga lume, am luat această decizie cu greu și așteptăm cu nerăbdare să ne revedem anul viitor.
https://www.forbes.ro/festivalul-de-publicitate-golden-drum-2020-din-slovenia-este-anulat-168404

Televiziunile cu cele mai mici audiențe la nivel urban – MAI 2020
În luna mai, perioadă în care s-a trecut de la starea de urgență la starea de alertă și în care au fost relaxate măsurile de izolare impuse de pandemia Covid-19, audiențele marilor televiziuni au scăzut. Și încălzirea vremii a contribuit la micșorarea numărului de telespectatori. Aceste schimbări au afectat și televiziunile mici. Astfel, dintre cele 70 de televiziuni înscrie în sistemul național de măsurare a audienței TV, realizat de Kantar Media, sub egida ARMADATA SRL, 40 de posturi au avut audiențe generale de sub 10.000 de telespectatori (toată ziua), la nivel urban. Adică, mai mult de jumătate din numărul televiziunilor înscrise oficial în măsurători au avut audiențe cuprinse între 0 și 10.000 de orășeni. Toate acestea sunt televiziuni de nișă (muzicale, de documentare, sport, filme, pentru copii). Segmentul televiziunilor mici a fost completat în luna mai, spre deosebire de alte perioade, de televiziunile de sport, cele mai afectate de perioada de izolare prin întreruperea competițiilor sportive (mai cu seamă fotbal și tenis). Toate ratingurile canalelor de sport, în frunte cu DigiSport 1, care în februarie a.c., se afla în top 10 audiență urbană, au coborât sub 9.000 de telespectatori pe minut. Canalele Eurosport 1 și Eurosport 2, deținute de Discovery Communications, au coborât la un rating mediu de doar 2.000 de orășeni pe minut. Programele difuzate în reluare n-au reușit să evite prăbușirea audienței, lucru valabil pentru toate canalele de sport. În această lună, au avut de suferit și televiziunile de documentare (tematice), precum National Geographic (9.000 de telespectatori pe minut), Discovery (7.000), Animal Planet (1.000), National Geographic Wild (7.000) și Travel Channel (3.000). Cota de piață a celor 40 de televiziuni mici, la nivel urban, a fost de 7,72%, la același nivel cu cea înregistrată de România TV (7,17%). Cu alte cuvinte, doar 7,72% dintre persoanele din mediu urban care s-au uitat la televizor, în cursul lunii mai, au urmărit una din cele 40 de televiziuni… mici.
https://www.forbes.ro/televiziunile-cu-cele-mai-mici-audiente-la-nivel-urban-mai-2020-168249

TVR 1 va difuza sâmbăta seria de filme românești „Brigrada Diverse”. Programul complet
Cele trei filme ale seriei „Brigada Diverse'– una dintre cele mai de succes colecţii ale cinematografiei româneşti – vor putea fi urmărite sâmbăta, la TVR 1. Din 6 iunie, ora 21.10. Una dintre cele mai de succes colecţii ale cinematografiei româneşti, „Brigada Diverse' este o serie de trei filme regizate de Mircea Drăgan, după scenarii realizate de Nicolae Ţic. Varianta autohtonă a celebrei serii franceze a Jandarmilor, „B.D.' a adunat cele mai mari nume ale filmului românesc de la începutul anilor ’70. Cele trei părţi ale evergreen-ului comediei româneşti pot fi văzute de telespectatorii TVR 1 sâmbăta seara, de la ora 21.10, începând din 6 iunie.
https://tvmania.ro/tvr-1-va-difuza-sambata-seria-de-filme-romanesti-brigrada-diverse-programul-complet-272411.html

TVR 1 difuzează din 6 iunie seria documentară „Il Luce”, despre viața antrenorului Mircea Lucescu
Seria documentară realizată de cunoscutul comentator și realizator tv Dumitru Graur, ce urmărește cariera și viața marelui antrenor român, va putea fi urmărită timp de opt săptămâni, în fiecare sâmbătă și duminică, de la 15.30, la TVR 1. Din 6 iunie, iubitorii fotbalului, dar nu numai ei, sunt așteptați în fața micilor ecrane, pentru a urmări povestea de succes a unuia dintre cei mai prolifici antrenori pe care România i-a dat fotbalului internațional, dar și a unui om care a răzbit prin propriile puteri, care a demonstrat că determinarea, seriozitatea și sufletul pus în tot ceea ce a făcut sunt cheia spre rezultate excepționale. Mircea Lucescu este „Il Luce', în seria documentară ce începe din 6 iunie la TVR 1, realizată de cunoscutul comentator și realizator tv Dumitru Graur. Producția în 16 episoade va putea fi văzută în fiecare sâmbătă și duminică, de la 15.30, la TVR 1.
https://tvmania.ro/tvr-1-difuzeaza-din-6-iunie-seria-documentara-il-luce-despre-viata-antrenorului-mircea-lucescu-272404.html

Ovidiu Ghiman, director executiv comercial segment business, Telekom România: Am observat o efervescenţă pe aplicaţii care ajută la păstrarea legăturii dintre elevi şi profesori.
Peste 90% dintre utilizatori au continuat să folosească funcţii tradiţionale de mesagerie sau voce
Elevii şi profesorii au apelat mai mult la platforme destinate pentru păstrarea legăturii dintre actorii procesului educaţional, pe fondul trecerii în sfera învăţământului de la distanţă prin instrumente online, a declarat Ovidiu Ghiman, director executiv comercial segment business, Telekom România, în timpul videoconferinţei ZF #Teamswork. „Am observat o efervescenţă pe aplicaţii care ajută la păstrarea legăturii dintre elevi şi profesori. Nu întotdeauna profesorii sau părinţii au ştiut să utilizeze aceste soluţii. Ne-am uitat atent la ce au folosit. Peste 90% au continuat să folosească funcţii tradiţionale, aplicaţii de mesagerie sau chiar voce care erau deja instalate. Circa 60-70% se uită şi spre aplicaţii care îi ajută la gestionarea procesului educaţional”, a explicat Ovidiu Ghiman, în cadrul evenimentului.
https://www.zf.ro/business-hi-tech/ovidiu-ghiman-director-executiv-comercial-segment-business-telekom-19232974

Serialele „Chernobyl” şi „The Crown”, cele mai multe nominalizări la premiile Bafta TV
Serialele „Chernobyl” şi „The Crown” au primit cele mai multe nominalizări pentru ediţia de anul acesta a Bafta Television Awards. Producţia Sky Atlantic, bazată pe dezastrul din 1986 de la centrala nucleară de la Cernobîl, a primit 14 selecţii, iar serialul „The Crown” al Netflix, şapte. „Chernobyl” a devenit unul dintre programele care au primit cele mai multe nominalizări în istoria ceremoniei, fiind la egalitate cu „Killing Eve”, care a primit anul trecut tot 14 selecţii.
https://www.news.ro/cultura-media/serialele-chernobyl-si-the-crown-cele-mai-multe-nominalizari-la-premiile-bafta-tv-1922404204002020061119381376

Cele trei filme din seria „Brigada Diverse”, în iunie la TVR 1
Cele trei filme din seria „Brigada Diverse”, regizate de Mircea Drăgan, vor fi difuzate în luna iunie de postul TVR 1. Protagoniştii seriei sunt Dem Rădulescu, Puiu Călinescu şi Jean Constantin. Scenariile sunt semnate de Nicolae Ţic. Iniţial, au fost scrise scenarii pentru 11 filme de câte 1 oră şi 45 de minute, dar au fost realizate doar trei. Din distribuţie fac parte Toma Caragiu, Sebastian Papaiani, Dumitru Furdui şi Iurie Darie.
https://www.news.ro/entertainment/cele-trei-filme-din-seria-brigada-diverse-in-iunie-la-tvr-1-1922402904002020060919381203

FC Barcelona a anunţat lansarea platformei Barca TV+
FC Barcelona a anunţat, miercuri, lansarea platformei de streaming Barca TV+, pe care utilizatorii vor avea acces la peste 1000 de ore de conţinut video şi 3.000 de înregistrări video. Lansarea are loc odată cu cea a programului CULERS Premium Membership. Platforma de streaming va fi disponibilă în întreaga lume prin intermediul site-ului clubului catalan, dar şi printr-o aplicaţie pentru PC, telefon mobil şi tabletă.
https://www.news.ro/sport/fc-barcelona-a-anuntat-lansarea-platformei-barca-tv-1922405003072020061819380871

Serial documentar despre asasinate comise la bordul unor nave de croazieră, difuzat de Crime+Investigation
Serialul documentar „Ucigaşi în croaziere”, care îşi propune să dezvăluie adevărul despre ce s-a întâmplat ani de-a rândul cu pasagerii navelor de croazieră care nu s-au mai întors niciodată acasă, fiind declaraţi dispăruţi sau asasinaţi, va fi difuzat de postul Crime+Investigation începând din 10 iunie, în fiecare miercuri, de la ora 22:00. Evenimentele sunt reconstituite cu ajutorul declaraţiilor familiilor, prietenilor, anchetatorilor şi experţilor. Serialul dezvăluie unul dintre cele mai bine păstrate secrete ale industriei navelor de croazieră - viaţa celui urcat la bordul unei astfel de nave de milioane de euro este în pericol din primul moment al îmbarcării.
https://www.news.ro/cultura-media/serial-documentar-despre-asasinate-comise-la-bordul-unor-nave-de-croaziera-difuzat-de-crime-investigation-1922401103002020061719380779

Tehnologia 5G va creşte consumul total de energie al reţelei cu până 170% până în anul 2026 - Raport Vertiv
Vertiv, furnizor global de infrastructură digitală critică şi soluţii de continuitate și compania de analiză în domeniul tehnologiei Omdia, au lansat un nou raport privind schimbările aduse de tehnologia de calcul Edge pentru operatorii de telecomunicații, având în vedere, totodată, și cele mai bune tactici și strategii pentru valorificarea creșterii Edge. Raportul – Telcos and edge computing: opportunity, threat or distraction – arată faptul că o dezvolare a tehnologiei de calcul Edge ar putea genera noi oportunități de venituri pentru operatori. Omdia, fosta companie Ovum, spune în mod specific că operatorii de telefonie mobilă și de fir pot construi o platformă pentru dezvoltarea serviciilor Edge, realizând economii substanțiale prin combinarea rețelelor de turnuri celulare existente cu oficiile centrale și punctele de agregare, cum ar fi centrele de date Edge. "Dezvoltarea Edge aduce noi oportunități furnizorilor de telecomunicații pentru a realiza noi servicii în legătură cu 5G, IoT și alte tehnologii inovatoare," spune Gary Niederpruem, director de strategie și dezvoltare la Vertiv. "Operatorii vor avea nevoie de parteneri cu acoperire internațională, precum și de o gamă largă de soluții și servicii, pentru a-i susține în călătoria lor." Raportul Omdia relevă, de asemenea, că dezvoltarea EDGE ar trebui să deschidă noi domenii concurențiale, 36% dintre cei chestionați considerând că operatorii de rețea vor fi cei mai importanți în crearea de noi servicii de venituri din EDGE. Dezvoltatorii de aplicații (30%) și furnizorii publici de cloud (25%) sunt, de asemenea, văzuți ca jucători importanți.
https://www.economica.net/tehnologia-5g-va-creste-consumul-total-de-energie-al-retelei-cu-pana-170prc-pana-in-anul-2026-raport_185355.html

Telekom Romania lansează platforma Telekonomie şi un logo dedicat în culorile steagului românesc
Telekom România a anunțat o nouă ofertă, numită Telekonomie, care își propune să vină în sprijinul românilor cu prețuri mai mici și beneficii mai mari. Pentru această campanie, Telekom și-a schimbat și logo-ul în unul cu steagul României în loc de tradiţionala culoare magenta. Logo-ul dedicat campaniei va fi folosit până în luna septembrie. Astfel, începând de astăzi, persoanele fizice care își portează numerele în rețeaua mobilă Telekom pot beneficia de abonamentul Mobil 6, cu internet 4G nelimitat, minute și SMS-uri naționale nelimitate, cu 50% reducere în primele 12 luni, pentru care vor plăti 3 euro/lună (aproximativ 15 lei/lună), TVA inclus. După cele 12 luni, costul va fi de 6 euro/lună (aproximativ 30 lei/lună), TVA inclus. De asemenea, persoanele care se vor porta în reţeaua mobilă Telekom vor putea opta și pentru achiziționarea unui telefon mobil în rate, fără dobândă și fără avans. Cei care aleg un telefon Samsung Galaxy A20e împreună cu abonamentul Mobil 6 vor plăti doar 8 euro/lună (aproximativ 40 lei/lună), TVA inclus, în primele 12 luni de la portare: 3 euro/lună pentru serviciile de telefonie mobilă și 5 euro/lună rata pentru telefon. Cei care vor alege telefonul Huawei P40 Lite E împreună cu abonamentul Mobil 6 vor plăti doar 9 euro/lună (circa 45 lei/lună), TVA inclus, în primele 12 luni de la portare: 3 euro/lună pentru abonament și 6 euro/lună pentru telefonul achiziționat.

https://www.economica.net/telekom-romania-lanseaza-platforma-telekonomie-si-un-logo-dedicat-in-culorile-steagului-romanesc_185348.html

CNA. Marica marchează! Amenzi pentru posturile care au dat filmul cu el prins la hotel cu soția altui bărbat. Pro TV, printre ele
CNA. Ciprian Marica „marchează” și împotriva televiziunilor. Amenzi și somații pentru posturile care au dat filmulețul cu Marica, prins cu soția altui bărbat într-o cameră de hotel. Patru posturi de televiziune – Pro TV, Realitatea Plus, B1 TV și România TV – au primit sacțiuni pentru că au dat pe filmulețul pe post. Pro TV și Realitatea Plus au încasat amenzi, câte 5.000 de lei fiecare, în timp ce B1 TV și România TV au luat câte o somație. Reclamația a venit chiar din partea lui Ciprian Marica, care acuză stațiile că i-au încălcat dreptul viață privată. În cazul Pro TV, s-a luat în calcul audiența mare, momentul fiind inclus în jurnalul de la ora 19:00. La Realitatea Plus s-a ținut cont de numărul mare al difuzărilor (de șase ori s-a văzut momentul).
https://www.paginademedia.ro/2020/06/cna-posturi-sanctiuni-filmulet-marica/
(MEDIA EXPRES)


Dacă tot ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici




Revista MEDIA EXPRES ediția curentă
Gratuit online, doar un click: Most recent issue of monthly Media Expres 1st Cover


Anuarul MEDIA EXPRES cu ediția 2023-2024 este online!
Gratuit online, doar un click: Latest issue Media Expres YEARBOOK 1st Cover




Abonamentele la știrile MEDIA EXPRES va oferă acces la Alerta Știri! pe e-mail, Anuarul Media Expres și zilnic la REVISTA PRESEI, cu ultimele știri media, tv și comunicații, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știri verificate, la liber, pentru toți cei interesați de programe TV, radio, conținut online, cablu, comunicații, audiovizual și film (cinematografie). Noi ținem în arhivă istoria audiovizualului. Click aici pentru prima nostră știre online, când foarte puține dintre marile ziare și reviste nici nu se gândeau la versiuni digitale și la prezența pe web.

Pentru abonamente click aici




© 2001 -  Media Expres SRL