×

Revista presei -- Data și ora publicării: 24.07.2020 14:08:03

REVISTA PRESEI / 24 iul 2020 /




Veniturile Vodafone au scăzut în trimestrul încheiat la 30 iunie 2020, dar compania susține că performanțele sunt bune în ciuda contextului dificil generat de pandemia de COVID-19
Pluralismul mass-media în Europa: Stagnare sau o deteriorare generală în ceea ce privește toate cele 27 de state
Netflix atrage peste 10 milioane de abonați noi, dar scade pe piața bursieră
SE RELANSEAZĂ TELEVIZIUNEA PRIVATĂ CARE A FĂCUT ISTORIE ÎN ROMÂNIA! DAN DIACONESCU ȘI ION CRISTOIU, PRINTRE STARURILE NOULUI POST TV
Vodafone România anunță rezultatele financiare din 2020. Cum arată noile cifre
CNA a amendat cu 40.000 de lei televiziunea Nașul TV
Vodafone România raportează venituri de 190 mil. euro în trimestrul încheiat la 30 iunie, minus 1,2%.
ANCOM: Dacă ne dorim licitaţia 5G până la finalul anului, este obligatoriu ca legislaţia aferentă să fie gata până în septembrie
One World Romania, festival de film documentar şi drepturile omului, online şi în mai multe spaţii din Bucureşti
"Vedeta populară" revine din octombrie cu un nou sezon la TVR 1
HBO Max are peste 4 milioane de abonaţi
Twitter a înregistrat cea mai mare creştere anuală a utilizatorilor zilnici din istoria companiei
Facebook lansează o funcţie care va permite utilizatorilor să transmită în direct un apel video cu până la 50 de persoane
Raport: Ameninţări la adresa libertăţii şi pluralismului presei, în toate statele membre Uniunii Europene
Coronavirusul blochează continuările „Top Gun”, „Spider-Man”, „Avatar” și „A Quiet Place”
EXCLUSIV Impactul coronavirusului asupra Vodafone România: vânzările au scăzut cu 4% în aprilie și mai față de nivelul bugetat.
Asistenții digitali, precum Siri și Alexa, vizați într-o nouă anchetă la Bruxelles
CNA: Amendă de 40.000 de lei pentru Naşul TV
Documentarul "Casa cu păpuşi", regia Tudor Platon, în competiţia de documentare a Sarajevo International Film Festival
Publicitatea și banii de la cablu la Pro TV în pandemie: Reclamele s-au "subțiat" considerabil, dar au crescut veniturile de la cabliști
Covid, fotbal și televiziuni. Mai prindem finalul de campionat la TV? Deținătorul drepturilor TV: Mă văd nevoit să reafirm că nu vom accepta oprirea campionatului fără să cerem penalizări semnificative
ANALIZĂ. Cum "servim" sporturile pe TV? Cum se împart drepturile TV în grile? Strategiile Digi Sport, Telekom Sport și Look TV
Corona-Conspirații. „Serialul Nașul”, nou episod. Radu Moraru atrage încă o amendă: 40.000 de lei. CNA: Dublăm sancțiunile până ajungem la amenda maximă
ULTIMA ORĂ. Antena 1 anunță cazuri de COVID la Acces Direct, show-ul cu Vulpița și Viorel
Ce nu a reușit CNA a făcut COVID: a întrerupt serialul Vulpița. Povestea coronavirus la Acces Direct
Încă un caz de Covid în TVR. Bilanțul a ajuns la patru infectări
Matinal de pe litoral. Digi FM își mută emisiunea de dimineață la Mamaia
Andreea Esca a revenit la pupitrul știrilor ProTV, după ce a admis că a fost infectată cu Covid-19
AUDIENȚE. Esca, față în față cu Vulpița. Cum au fost audiențe Știrilor Pro TV la revenirea Andreei Esca când Observatorul anunța că Vulpița are Covid?


Veniturile Vodafone au scăzut în trimestrul încheiat la 30 iunie 2020, dar compania susține că performanțele sunt bune în ciuda contextului dificil generat de pandemia de COVID-19
Veniturile din servicii ale Vodafone România, al doilea mare operator local de comunicații mobile, au fost în valoare de 189,7 milioane de euro în trimestrul încheiat la 30 iunie 2020, în scădere cu 1,2% față de trimestrul similar din anul anterior, dar compania a precizat vineri că "performanțele sunt bune, în ciuda contextului dificil" generat de pandemia de COVID-19. „Ultimele luni au venit cu provocări mari și numeroase pentru oameni, companii și pentru alți actori sociali și economici din cadrul societății noastre digitale. La Vodafone, am luat măsuri rapide pentru a ne asigura că propria afacere continuă să funcţioneze la capacitate maximă în aceste condiţii noi și excepţionale pentru a putea fi în măsură să sprijinim societatea, deoarece serviciile de comunicație fixă și mobilă s-au dovedit, încă o dată, că sunt infrastructuri vitale. Obiectivul nostru principal a fost să ne protejăm angajații și să dezvoltăm soluții fiabile de comunicare pentru toți clienții noștri ca aceștia să-și poată continua viețile personale și profesionale.", a declarat Murielle Lorilloux, CEO Vodafone România. Baza de clienți a Vodafone România a atins valoarea de 10,8 milioane de clienți la 30 iunie 2020. Valoarea ARPU mobil (n.a venitul mediu pe utilizatorii de servicii mobile) a fost de 5 euro în trimestrul încheiat la 30 iunie 2020. Veniturile totale ale Vodafone România au atins 905 milioane de euro în anul financiar încheiat la 31 martie 2020, rezultate care includ și rezultatele UPC România, companie pe care a cumpărat-o în august 2019, a anunțat compania în luna mai a acestui an. De la achiziția UPC, baza consolidată de clienți cu servicii fixe broadband a Vodafone a crescut cu 18.000, atingând o valoare de 702.000 de clienți, a spus atunci operatorul.
https://economie.hotnews.ro/stiri-telecom-24191211-veniturile-vodafone-scazut-trimestrul-incheiat-30-iunie-2020-dar-compania-sustine-performantele-sunt-bune-ciuda-contextului-dificil-generat-pandemia-covid-19.htm

Pluralismul mass-media în Europa: Stagnare sau o deteriorare generală în ceea ce privește toate cele 27 de state
Conform unui studiu independent realizat de Centrul pentru pluralism și libertate în mass-media, a existat o stagnare sau o deteriorare generală în ceea ce privește riscurile la adresa pluralismului mass-mediei în toate țările vizate — cele 27 de state membre ale UE plus Regatul Unit, Albania și Turcia. Studiul, luând în considerare, pentru prima dată, impactul evoluțiilor digitale, analizează amenințările și atacurile fizice și digitale asupra jurnaliștilor, condițiile lor de muncă, dar și aspecte precum pluralismul pieței, independența față de mediul politic și incluziunea socială. La 23 iulie, Centrul independent pentru pluralismul media și libertatea mass-mediei (CMPF) a publicat raportul Monitorizarea Pluralismului Media în finanțarea UE în era digitală (MPM2020). Raportul analizează riscurile pentru pluralismul mass-media în statele membre ale UE, precum și în Marea Britanie, Albania și Turcia. Acesta confirmă, încă o dată, că niciun stat membru al UE nu este liber de amenințări la adresa libertății și pluralismului mass-media și subliniază o stagnare generală sau o deteriorare în ceea ce privește riscurile în toate țările și în toate domeniile abordate. De asemenea, arată că revoluția digitală nu a îmbunătățit situația din punct de vedere al pluralismului media: riscurile digitale nu sunt mai mici decât cele tradiționale; natura lor se schimbă și poate fi mai dificil de abordat, având în vedere amploarea globală a companiilor care domină piețele digitale.
https://economie.hotnews.ro/stiri-media_publicitate-24190696-pluralismul-mass-mediei-europa-stagnare-sau-deteriorare-generala-ceea-priveste-toate-cele-27-state.htm

Netflix atrage peste 10 milioane de abonați noi, dar scade pe piața bursieră
Gigantul de streaming Netflix a atras 10,1 milioane de noi abonați în al doilea trimestru, dar cota sa a scăzut cu mai mult de 10% joi pe Wall Street, deoarece prețul per acțiune este mai mic decât se așteptau analiștii, potrivit AFP. De la începutul anului, platforma a atras un număr total de 26 de milioane de abonați plătiți, atrași de miile de ore de programe oferite de site în momentul în care pandemia Covid-19 i-a forțat pe mulți dintre aceștia să stea izolați în acasă. Această cifră incredibilă este aproape la nivelul celor 28 de milioane de abonați noi înregistrați pe tot parcursul anului 2019, notează Netflix, care are acum 192,95 milioane de abonați. „Cu toate acestea, așa cum era de așteptat, creșterea încetinește pe măsură ce consumatorii își revin din șocul inițial Covid și măsurile restrictive se redică”, a spus grupul, care anticipează doar 2,5 milioane de abonați noi plătitori în al treilea trimestru.
https://economie.hotnews.ro/stiri-media_publicitate-24178064-netflix-atrage-peste-10-milioane-abonati-noi-dar-scade-piata-bursiera.htm

SE RELANSEAZĂ TELEVIZIUNEA PRIVATĂ CARE A FĂCUT ISTORIE ÎN ROMÂNIA! DAN DIACONESCU ȘI ION CRISTOIU, PRINTRE STARURILE NOULUI POST TV
Revenire de zile mari în piața media! Televiziunea privată care a scris istorie în România se relansează în forță. Ion Cristoiu urmează să fie vedeta emblemă al noului Tele 7 abc. CANCAN.RO vă prezintă, în exclusivitate, informații de senzație. D.A.S.(Departamentul de Anchete Speciale al Cancan) a intrat în posesia unor amănunte savuroase legate de cea mai surprinzătoare lansare ce va avea loc în piața media de la noi din țară. Toți românii de peste 30 de ani își amintesc de unul dintre primele posturi de televiziune independente din România de după Revoluția din 89.,Tele 7 abc. Aici s-au lansat cei ce sunt și acum vedete incontestabile: Mircea Badea, Teo Trandafir, Mihaela Rădulescu, Andreea Berecleau, Dan Diaconescu, dar și Florin Călinescu. Potrivit surselor noastre unul dintre șefii noului Tele 7 abc este Dan Preda, un jurnalist de presă scrisă celebru pentru activitatea sa, dar și amici de-ai lui tot din branșă. Pentru că se începe totul de la zero, și bugetele vor fi mai mici, așadar cei care vor lucra acolo nu vor avea parte nici de salarii foarte mari și nici de expunere masivă, căci noul Tele 7 abc nu este încă pe cablu. Cu toate acestea, se pare că s-a discutat deja ca printre vedetele noului post să se numere nume grele din presă precum Ovidiu Ioanițoaia și Ion Cristoiu, iar pe partea mai mondenă se pare că sunt discuții cu mai multe ziariste, printre care Ioana Popescu. Din câte se pare, în cărți ar fi și Adrian Ungureanu, care ar urmă să modereze un late night show, în noua grilă a postului TV. „Când am anunțat că revenim cu Tele7abc lumea a reacționat foarte bine, multă lume vrea să se implice” a declarat unul dintre directori. Printre emisiunile din grila de programe a noului post se află și una care a stârnit amuzamentul tuturor căci se numește: ”Ședința de partid„, dar va fi una politică, de campanie, cu trimitere pamfletară la fostele ședințe de partid dinainte de 89. Zvonurile spun că și Dan Diaconescu ar fi pe lista celor care ori au investit în noul post ori vor să își producă acolo o emisiune. Tele 7 abc a fost printre primele posturi de televiziune din România. A început să transmită în 1994. Primul sediu a fost în București, pe Calea Victoriei nr. 155, la etajele 10 și 11. Patroni erau Paul Opriș, Mihai Cârciog și impresarul Marcel Avram. Televiziunea Tele 7 abc a fost realizată după un concept gândit de Mihai Tatulici. Acesta a demisionat un an mai târziu, în 1995, din funcția de Director general, pentru a se muta la Pro TV. Postul a fost închis definitiv în 2004.
https://www.cancan.ro/se-relanseaza-televiziunea-privata-care-a-facut-istorie-in-romania-dan-diaconescu-si-ion-cristoiu-printre-starurile-noului-post-tv-20249467

Vodafone România anunță rezultatele financiare din 2020. Cum arată noile cifre
Pandemia de coronavirus pare să fi afectat și domeniul telefoniei mobile. Potrivit ultimelor date, veniturile din servicii alde Vodafone România au fost de 189,7 milioane de euro în trimestrul încheiat la 30 iunie 2020, înregistrând o scădere de 1.2% în comparație cu perioada similară a anului trecut. Vodafone România anunță principalii indicatori financiari pentru anul trimestrul încheiat la 30 iunie 2020, potrivit rezultatelor raportate astăzi de Vodafone Group Plc. Vodafone România continuă să înregistreze performanțe bune, în ciuda contextului dificil.
Veniturile din servicii se află la valoarea de 189,7 milioane de euro și continuă să fie stabile pe evoluția trimestrială. În comparație cu perioada similară a anului trecut, veniturile din servicii raportate au înregistrat o scădere de 1.2%.
https://www.capital.ro/vodafone-romania-anunta-rezultatele-financiare-din-2020-cum-arata-noile-cifre.html

CNA a amendat cu 40.000 de lei televiziunea Nașul TV
Consiliul Naţional al Audiovizualului(CNA) a decis, în şedinţa de joi, să amendeze Naşul TV cu 40.000 de lei, pentru emisiunea „Naşul Special” din 30 iunie, în cadrul căreia printre temele abordate au fost şi unele legate de noul coronavirus, informează Agerpres. Potrivit membrilor CNA, în cadrul emisiunii „Nașul Special” au fost încălcate dispoziţii din Legea audiovizualului, anume: „toţi furnizorii de servicii media audiovizuale au obligaţia să asigure informarea obiectivă a publicului prin prezentarea corectă a faptelor şi evenimentelor şi să favorizeze libera formare a opiniilor” şi din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual, privind dreptul la propria imagine şi instigarea la violenţă. În aceeaşi şedinţă, CNA a decis să transmită somaţie publică postului Rock TV, privind difuzarea în data de 20 iunie a videoclipului trupei Lindemann, “Fish On”, notează Agerpres.
https://www.forbes.ro/cna-amendat-cu-40-000-de-lei-televiziunea-nasul-tv-175897


Vodafone România raportează venituri de 190 mil. euro în trimestrul încheiat la 30 iunie, minus 1,2%.
Murielle Lorilloux, CEO: Ultimele luni au venit cu provocări mari pentru toţi actorii sociali şi economici
Vodafone România a înregistrat în trimestrul financiar încheiat pe 30 iunie, venituri totale din servicii de 189,7 milioane euro, în scădere uşoară, de 1,2%, comparativ cu perioada similară a anului trecut. „Ultimele luni au venit cu provocări mari şi numeroase pentru oameni, companii şi pentru alţi actori sociali şi economici din cadrul societăţii noastre digitale. (…) Obiectivul nostru principal a fost să ne protejăm angajaţii şi să dezvoltăm soluţii fiabile de comunicare pentru toţi clienţii noştri ca aceştia să-şi poată continua vieţile personale şi profesionale”, spune Murielle Lorilloux, CEO Vodafone România.
https://www.zf.ro/business-hi-tech/vodafone-romania-raporteaza-venituri-190-mil-euro-trimestrul-19438913

ANCOM: Dacă ne dorim licitaţia 5G până la finalul anului, este obligatoriu ca legislaţia aferentă să fie gata până în septembrie
Telekom România: „Avem nevoie de o procedură simplificată pentru autorizarea lucrărilor de construire pentru reţelele de comunicaţii, astfel încât să putem face faţă cu succes provocărilor pe care le avem zi de zi.“ Pentru ca România să poată desfăşura licitaţia pentru frecvenţele destinate tehno­logiei 5G până la finalul anului 2020, piaţa are nevoie ca decidenţii să finalizeze şi să publice legislaţia aferentă, până în luna septembrie, cel târziu, a avertizat Eduard Lovin, vicepreşedintele Auto­rităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM), în cadrul videoconferinţei ZF - Ce planuri are România cu tehnologia 5G?, realizată în parteneriat cu casa de avocatură MPR Partners - Maravela & Popescu şi Asociaţii. „Dacă ne dorim ca ţară să avem licitaţia 5G desfăşurată până la sfârşitul acestui an, iar la finalul lunii decembrie operatorii să fie în posesia licenţelor, este obligatoriu ca până în septembrie, cel târziu, să existe publicată în MO hotărârea de guvern cu preţurile de plecare şi calendarul plăţilor, precum şi legislaţia aferentă condiţiilor de securitate cibernetică şi cea de evaluare de riscuri“, a spus Eduard Lovin, vicepreşedintele arbitrului din piaţa de telecom.
https://www.zf.ro/business-hi-tech/videoconferinta-zf-ce-planuri-are-romania-cu-tehnologia-5g-ancom-19434859

One World Romania, festival de film documentar şi drepturile omului, online şi în mai multe spaţii din Bucureşti
Cea de-a 13-a ediţie a festivalului internaţional de film documentar şi drepturile omului One World Romania, programată iniţial pentru luna martie, va avea loc, online şi offline, în perioada 21 - 30 august. În centrul acestei ediţii se va afla Omul fără o identitate clară în mentalul majorităţii, în acelaşi timp urban şi rural. El poate fi asociat, în funcţie de context, la fel de bine cu o persoană de etnie romă, cu o persoană homosexuală, cu o persoană săracă sau cu un refugiat sau imigrant. Filmele vor fi proiectate la Verde Stop Arena, Cinema „Elvire Popesco”, Contego - The Coffee Factory, Institutul Balassi - Institutul Maghiar din Bucureşti, Cinema Muzeul Ţăranului şi Mercato Kultur. Proiecţiile vor avea loc doar seara, concomitent în toate spaţiile. Filmele din competiţie, care vor fi pentru prima oară evaluate de un juriu format din specialişti români şi internaţionali, vor rula în fiecare seară la Contego. Acest spaţiu va fi nucleul ediţie, acolo urmând să aibă loc zilnic întâlniri cu invitaţii festivalului.
https://www.news.ro/cultura-media/one-world-romania-festival-de-film-documentar-si-drepturile-omului-online-si-in-mai-multe-spatii-din-bucuresti-1922402324152020071219430611

"Vedeta populară" revine din octombrie cu un nou sezon la TVR 1
Sezonul 5 al producţiei "Vedeta populară" va debuta în toamnă la TVR 1, cu mulţi concurenţi cu vârsta de 16 ani. Filmările au loc în prezent în studioul 3 al Televiziunii Române. „Am început filmările pentru sezonul 5, care urma să fie difuzat în această primăvară, dar, din cauza perioadei dificile pe care o trăim, va fi pe micul ecran în toamnă, probabil începând din octombrie. Şi de această dată avem concurenţi de toate vârstele, de la 16 până la 80 de ani, dar foarte mulţi sunt de 16 ani - e o invazie de copii, care ne-au mărturisit că au aşteptat să împlinească 16 ani ca să vină la „Vedeta populară”. Ne urmăresc de trei ani, încă de la început, şi şi-au dorit să vină”, spune Iuliana Tudor, gazda şi producătorul concursului de talente.
https://www.news.ro/cultura-media/vedeta-populara-revine-din-octombrie-cu-un-nou-sezon-la-tvr-1-1922401824042020071119430543

HBO Max are peste 4 milioane de abonaţi
Serviciul de streaming HBO Max, lansat pe 27 mai, a ajuns la 4,1 milioane de abonaţi. Şeful AT&T, John Stankey, a anunţat că HBO şi HBO Max au ajuns să cumuleze, la finalul celui de-al doilea trimestru al anului, 36,3 milioane de abonaţi. Cifra este valabilă pentru Statele Unite, noul serviciu de streaming nefiind încă disponibil în alte regiuni. De la 34,6 milioane, cât înregistrau la finele anului trecut, serviciile HBO au crescut în jumătate de an cu 5%.
https://www.news.ro/economic/hbo-max-are-peste-4-milioane-de-abonati-1922401624002020070719430353

Twitter a înregistrat cea mai mare creştere anuală a utilizatorilor zilnici din istoria companiei
Twitter a raportat joi cea mai mare creştere anuală a numărului de utilizatori zilnici din istoria sa, de 34%, la 186 de milioane, depăşind estimările analiştilor, informaţie care a determinat creşterea preţului acţiunilor companiei cu 4%, transmite Reuters. Creşterea se referă la numărul mediu al utilizatorii activi zilnic care generează venituri (monetizable daily active users -mDAU). Creşterea a fost determinată în primul rând de factori externi, precum măsurile de distanţare socială impuse de autorităţi şi discuţiile intense legate de pandemia de Covid-19. Analiştii anticipau un număr de 176 de milioane de utilizatori zilnici.
https://www.news.ro/economic/twitter-a-inregistrat-cea-mai-mare-crestere-anuala-a-utilizatorilor-zilnici-din-istoria-companiei-1922400024002020070819430241

Facebook lansează o funcţie care va permite utilizatorilor să transmită în direct un apel video cu până la 50 de persoane
Facebook a anunţat joi că lansează o funcţie care va permite utilizatorilor să transmită în direct un apel video cu până la 50 de persoane, transmite Reuters. Utilizatorii vor putea invita persoane să participe la ”Messenger Rooms”, inclusiv persoane care nu au un cont pe Facebook, pentru apeluri video de grup, iar apoi vor putea transmite în direct, pe orice profil, pagină sau grup de pe platforma Facebook. Iniiativa intensifică eforturile Facebook de a profita de creşterea puternică a cererii pentru servicii de video conferinţe declanşată de criza noului coronavirus, care a transformat Zoom Video Communications într-un nume cunoscut de toată lumea. Alte companii de tehnologie au lansat servicii similare pentru a atrage utilizatorii. Google, de exemplu, permite utilizatorilor să găzduiască gratuit conferinţe video pe Meet.
https://www.news.ro/economic/facebook-lanseaza-o-functie-care-va-permite-utilizatorilor-sa-transmita-in-direct-un-apel-video-cu-pana-la-50-de-persoane-1922401124002020070719430233

Raport: Ameninţări la adresa libertăţii şi pluralismului presei, în toate statele membre Uniunii Europene
Un raport independent realizat de Centrul pentru pluralism şi libertate în mass-media arată că în toate statele membre Uniunii Europene există ameninţări la adresa libertăţii presei. Raportul, centrat pe ţările membre UE, Marea Britanie, Albania şi Turcia, subliniază o stagnare generală sau o deteriorare în termeni ai riscurilor la adresa pluralismului media în toate ţările şi zonele analizate. El mai arată că revoluţia digitală nu a îmbunătăţit situaţia în ceea ce priveşte pluralismul media. Studiul, luând în considerare, pentru prima dată, impactul evoluţiilor digitale, analizează ameninţările şi atacurile fizice şi digitale asupra jurnaliştilor, condiţiile lor de muncă, dar şi aspecte precum pluralismul pieţei, independenţa faţă de mediul politic şi incluziunea socială. Vicepreşedinta Comisiei pentru valori şi transparenţă, Věra Jourová, a declarat: „Acest studiu este un semnal de alarmă. Trebuie să protejăm mai bine jurnaliştii şi să sporim transparenţa şi echitatea în mediul online, în special în contextul campaniilor electorale. De asemenea, trebuie să sprijinim sectorul mass-media, care a fost grav afectat de criza COVID-19, respectându-i în acelaşi timp independenţa. Comisia nu poate duce această luptă de una singură: mă bazez pe statele membre pentru a inversa această tendinţă”.
https://www.news.ro/cultura-media/raport-amenintari-la-adresa-libertatii-si-pluralismului-presei-in-toate-statele-membre-uniunii-europene-1922405423002020071719429966

Coronavirusul blochează continuările „Top Gun”, „Spider-Man”, „Avatar” și „A Quiet Place”
Lansarea continuărilor „Top Gun”, „Spider-Man”, „Avatar” și „A Quiet Place”, între altele, a fost amânată din cauza pandemiei, au anunțat studiourile. „Top Gun: Maverick”, cu Tom Cruise în rol principal, continuare a filmului din 1986, va fi lansat pe 2 iulie 2021, conform noului program al Paramount, cu șase luni mai târziu față de data stabilită inițial, arată news.ro. Thrillerul „A Quiet Place 2”, regizat de John Krasinski, cu Emily Blunt în rol principal, va rula în cinematografe din 23 aprilie 2021, și nu de pe 6 septembrie 2020, așa cum spera studioul.
https://www.profit.ro/stiri/life/coronavirusul-blocheaza-continuarile-top-gun-spider-man-avatar-si-a-quiet-place-19430360

EXCLUSIV Impactul coronavirusului asupra Vodafone România: vânzările au scăzut cu 4% în aprilie și mai față de nivelul bugetat.
Prognoză de reducere a vânzărilor cu 5% și a numărului de clienți cu 4% până în martie 2021
Vodafone România a consemnat, după declanșarea pandemiei de coronavirus, o scădere de 4% a vânzărilor în lunile aprilie și mai față de nivelul bugetat, relevă un document al operatorului analizat de Profit.ro. De asemenea, în perioada menționată, operatorul de telecomunicații mobile, al doilea jucător local de profil, a înregistrat o scădere de 10% a cheltuielilor operaționale față de nivelul bugetat. "Nu s-a observat un impact semnificativ în fluxurile de numerar din activitatea operațională. Nu s-a observat un impact semnificativ în numărul de clienți", se arată în document. Conducerea operatorului anticipează însă că până la finele anului financiar 2020, care se va încheia la 31 martie 2021, va consemna o scădere a vânzărilor de 5% față de nivelul bugetat. De asemenea, compania va înregistra o reducere a cheltuielilor operaționale de 2% față de nivelul bugetat și o diminuare de 9% a fluxului de numerar din activitatea operațională, la care se adaugă un declin de 4% al numărului de clienți față de nivelul bugetat.
https://www.profit.ro/stiri/exclusiv-impactul-coronavirusului-asupra-vodafone-romania-vanzarile-au-scazut-4-aprilie-fata-nivelul-bugetat-prognoza-reducere-vanzarilor-5-numarului-clienti-4-pana-martie-2021-19429515

Asistenții digitali, precum Siri și Alexa, vizați într-o nouă anchetă la Bruxelles
Asistenții digitali de voce, precum Siri de la Apple, sau asistenta Alexa a retailerului Amazon, sunt vizați într-o nouă anchetă declanșată de Comisia Europeană privind modul în care jucătorii din sectorul internetului tuturor lucrurilor (IoT) se folosesc de cantitățile masive de date colectate de la utilizatori. Comisia Europeană a lansat o investigație în domeniul normelor de concurență antitrust, ce vizează internetul obiectelor pentru produsele și serviciile destinate consumatorilor din Uniunea Europeană. Investigația sectorială se va axa pe produsele și serviciile destinate consumatorilor care sunt conectate la o rețea și care pot fi controlate de la distanță, de exemplu prin intermediul unui asistent vocal sau al unui dispozitiv mobil. Printre acestea se numără aparatele electrocasnice inteligente și dispozitivele portabile, potrivit unui comunicat al Comisiei.
https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/it-c/asistentii-digitali-precum-siri-si-alexa-vizati-intr-o-noua-ancheta-la-bruxelles-19423012

CNA: Amendă de 40.000 de lei pentru Naşul TV
Consiliul Naţional al Audiovizualului a decis, în şedinţa de joi, să amendeze postul Naşul TV cu 40.000 de lei, pentru emisiunea "Naşul Special" din 30 iunie, în cadrul căreia printre temele abordate au fost şi unele legate de noul coronavirus. Potrivit membrilor CNA, în cadrul emisiunii au fost încălcate dispoziţii din Legea audiovizualului, anume: "toţi furnizorii de servicii media audiovizuale au obligaţia să asigure informarea obiectivă a publicului prin prezentarea corectă a faptelor şi evenimentelor şi să favorizeze libera formare a opiniilor" şi din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual, privind dreptul la propria imagine şi instigarea la violenţă. În aceeaşi şedinţă, CNA a decis să transmită somaţie publică postului Rock TV, privind difuzarea în data de 20 iunie a videoclipului trupei Lindemann, "Fish On". Tot în şedinţa de joi, Consiliul a aprobat solicitarea de acordare a licenţei audiovizuale a societăţii HOLDER IDEEA SRL (Galaţi) pentru difuzarea regională, în judeţele Galaţi şi Brăila, prin reţele de comunicaţii electronice a serviciului de programe Reperul TV din Galaţi. Totodată, a fost retrasă la cerere licenţa acordată anterior societăţii, respectiv în şedinţa CNA din 23 iunie.
https://www.agerpres.ro/cultura/2020/07/23/cna-amenda-de-40-000-de-lei-pentru-nasul-tv--545116

Documentarul "Casa cu păpuşi", regia Tudor Platon, în competiţia de documentare a Sarajevo International Film Festival
Debutul în regie al directorului de imagine Tudor Platon, documentarul "Casa cu păpuşi"/ "House of Dolls", va avea premiera internaţională la Sarajevo International Film Festival, care se desfăşoară în perioada 14-21 august. Potrivit unui comunicat Rollercoaster transmis AGERPRES, producţia a fost inclusă în competiţia de documentare în cadrul celei de-a 26-a ediţie a prestigiosului eveniment. "Casa cu Păpuşi", o incursiune într-un univers special, vacanţa anuală a unor femei de 70 de ani, va fi proiectat în avanpremieră naţională în cadrul Festivalului Internaţional de Film Transilvania, în secţiunea "Zilele Filmului Românesc".
https://www.agerpres.ro/cultura/2020/07/23/documentarul-casa-cu-papusi-regia-tudor-platon-in-competitia-de-documentare-a-sarajevo-international-film-festival--544981

Publicitatea și banii de la cablu la Pro TV în pandemie: Reclamele s-au "subțiat" considerabil, dar au crescut veniturile de la cabliști
În primele șase luni din 2020, Pro TV a rulat reclame în valoare de 50 de milioane de dolari. Anul trecut, veniturile din publicitate erau de peste 63 de milioane.
Analizând lunile de pandemie - aprilie, mai, iunie - căderea este de zeci de procente. În lunile de pandemie, Pro TV a avut pe post publicitate de 23,6 milioane de dolari, cu peste 35% mai muțin decât în aceeași perioadă a anului trecut (când erau 36,5 milioane).
Oficialii CME explică în raport:
Ca o medie pe șase luni, piața de publicitate TV din România a scăzut pe primele luni cu 18%. Veniturile s-au diminuat întrucât advertiserii și-au redus investițiile publicitare ca urmare a crizei generate de COVID și a incertitudinilor legate de situația economică.
În primele trei luni din 2020, scăderea a fost mai mică, ca urmare a faptului că anumite sectoare tocmai reveniseră cu publicitate, după ce la începutul lui 2019 au fost afectate de Ordonanța 114: telecomunicații, bănci.
Bani de la cabliști: mai mulți români în țară, mai mulți bani de la cablișt. Dacă publicitatea a fost afectată puternic de pandemie, nu același lucru se poate spune despre veniturile pe care Pro TV le încasează de la companiile de cablu. Au fost pe plus. Numai în lunile de pandemie (aprilie-iunie), Pro TV a luat de la cabliști 12,5 milioane de dolari (față de 10,9 milioane anul trecut). În total, pe primele șase luni Pro TV a numărat 24,6 milioane de dolari de la cabliști, față de 22,2 în prima jumătate a anului trecut. Explicația: au fost mai mulți abonați (lucru explicabil și prin numărul de români care s-au întors în țară și și-au activat abonamentele. Prețurile mari și creșterea numărului de abonați sunt explicațiile pe care le dau oficialii CME în raportul către bursă.
https://www.paginademedia.ro/2020/07/pro-tv-pandemie-publiciitate-venituri-cablisti/

Covid, fotbal și televiziuni. Mai prindem finalul de campionat la TV? Deținătorul drepturilor TV: Mă văd nevoit să reafirm că nu vom accepta oprirea campionatului fără să cerem penalizări semnificative
Coronavirusul dă peste cap și fotbalul. Sunt infectări la Dinamo sau CFR Cluj, din Liga 1, iar în spațiul public a apărut ideea suspendării campionatului. Liga Profesionistă de fotbal nu ia în calcul suspendarea campionatului, iar deținătorul drepturilor de televizare pentru competiție spune că vor fi cerute penalizări la o eventuală suspendare. Contractul pentru drepturile de televizare EAD - LPF se ridică la 28 de milioane de euro (fără TVA) pe fiecare sezon. Orlando Nicoară, director general EAD.ro, deţinătorul drepturilor TV pentru Liga 1: „Mă văd nevoit să reafirm că nu vom accepta oprirea campionatului fără să cerem penalizări semnificative şi fără a rediscuta condiţiile financiare pentru sezoanele următoare”, a declarat Nicoară, citat de News.ro.
https://www.paginademedia.ro/2020/07/coronavirus-fotbal-televiziuni/

ANALIZĂ. Cum "servim" sporturile pe TV? Cum se împart drepturile TV în grile? Strategiile Digi Sport, Telekom Sport și Look TV
SPORT LA TV. Trei canale de sport - DigiSport, Telekom și Look TV - și o serie de drepturi TV din fotbal, tenis, handbal sau motorsport. Cum sunt însă împărțite pe posturi? Cum sunt așezate în grila de programe. DigiSport, de exemplu, repartizează competițiile pe canale: fotbalul intern, meciurile externe mari și competițiile de anvergură pe DigiSport 1, tenisul pe DigiSport 2. Pe ore, prima partea a zilei pe DigiSport 1 este dedicată emisiunilor de discuții pentru fotbalul intern, dar și știrilor. Și Telekom Sport pune pe principalul canal Liga 1. La Telekom Sport, emisiunile încep după ora 18.00. Pentru Look TV - care drepturile pentru o serie de competiții importante - ora 18.000 este ora știrilor. Un canal din grup - Look Sport 3 - a trecut printr-un rebranding, iar acum e dedicat sporturilor de contact și celor motorizate. Care sunt competițiile pentru care are drepturi Look și cum sunt aranjate în grile, în continuare. O analiză a Paginademedia.ro privind distribuția competițiile din sport în grilele celor mai importante canale de acest profil din România: DigiSport, Telekom Sport și Look TV. Digi Sport. Conform audiențelor, Digi Sport rămâne principalul canal de sport în topul preferințelor telespectatorilor. Cele patru canale de sport din portofoliul RCS-RDS sunt acaparate în fiecare weekend sau mijloc de săptămână cu competiții de anvergură. În acest moment, Digi transmite Liga 1, Liga 2, Cupa României și cele mai importante patru campionate din Europa: La Liga, Serie A, Bundesliga și Ligue 1. De asemenea, Liga Campionilor, Europa League și Supercupa Europa se regăsesc în grila Digi până în 2021. Pe partea de tenis stă mai bine decât restul concurenței, având exclusivitate pentru toate turneele WTA până în 2023, iar în grilă cele mai importante turnee sunt difuzate pe Digi Sport 2. De ce? Explicația este oferită chiar de Mircea Șai, director de programe la Digi Sport: „De când am luat drepturile, am avut multe turnee transmise simultan și am vrut să ne fidelizăm publicul. Astfel, am decis în timp ca cele mai importante meciuri de tenis să fie difuzate pe Digi Sport 2, pentru ca telespectatorul să recunoască în timp acest canal drept unul dedicat acestui sport”, a declarat Șai pentru Paginademedia.ro. De asemenea, Mircea Șai a oferit detalii și despre alegerea meciurilor din campionatele puternice ale Europei: „Este simplu. Difuzăm cele mai importante echipe pe Digi 1 și Digi 2, iar celelalte pe Digi 3 și Digi 4.
https://www.paginademedia.ro/2020/07/strategia-digi-telekom-look/

Corona-Conspirații. „Serialul Nașul”, nou episod. Radu Moraru atrage încă o amendă: 40.000 de lei. CNA: Dublăm sancțiunile până ajungem la amenda maximă
„Serialul Nașul” și-a mai consumat un episod. Amendă de 40.000 de lei pentru Nașul TV. Consiliul Național al Audiovizualului a sancționat, din nou, emisiunea lui Radu Moraru. Este a șasea sancțiune în ultimele două luni și jumătate, iar bilanțul este record: 95.000 de lei. Forul audiovizual s-a pus de acord să meargă și mai departe cu sancțiunile: Să dubleze amenda la următoarele abateri. „Propun să dublăm amenda pe care am dat-o atunci (acum o lună, 20.000 de lei – n.r), iar data viitoare dacă se continua cu același tip de derapaj și cu aceeași virulență să dublăm încă o data și încă o data, până ajungem la amenda maximă”, după acum a spus Alexandru Kocsis, cel care a și propus amenda de astăzi.
https://www.paginademedia.ro/2020/07/radu-moraru-amenda-40000-de-lei/

ULTIMA ORĂ. Antena 1 anunță cazuri de COVID la Acces Direct, show-ul cu Vulpița și Viorel
Mirela Vaida, prezentatoarea Acces Direct, a anunțat, la Observator, că cei doi invitați confirmați cu Covid sunt chiar Vulpița și Viorel. Cazuri de coronavirus la Acces Direct, la Antena 1. Postul de televiziune anunță trei cazuri pozitive legate de emisiunea tabloidă din grupul Intact. Potrivit postului TV, este vorba de doi invitați și de un membru al echipei, dar nu au fost făcute publice numele acestora. Din acest motiv, azi a intrat pe post o reluare a emisiunii. În ultimele luni, Acces Direct a avut mai mulți invitați, cei mai prezenți fiind cuplul Vulpița și Viorel Stegaru. Platoul a fost dezinfectat spune Antena 1. De notat că în același platou se filmează dimineața, emisiunea cu Răzvan și Dani. Emisiunea nu a fost afectată, urmând să fie difuzată normal de mâine.
https://www.paginademedia.ro/2020/07/ultima-ora-antena-1-anunta-cazuri-de-covid-la-acces-direct/

Ce nu a reușit CNA a făcut COVID: a întrerupt serialul Vulpița. Povestea coronavirus la Acces Direct
COVID LA ACCES DIRECT. După șase luni neîntrerupte, după amenzi și somații de la CNA, după reacții din partea unor telespectatori revoltați, după ce a fost numit "un spectacol al degradării umane", serialul cu Vulpița și Viorel Stegaru a fost oprit de coronavirus. Cei doi, vedetele emisiunii Acces Direct, au fost depistați pozitiv cu COVID. Povestea a fost spusă pe larg de Mirela Vaida, prezentatoarea Acces Direct, show-ul care i-a consacrat pe cei doi. "Astăzi, la ora 16.30, am primit confirmarea că cei doi sunt pozitivi. Așa că decizia cea mai înțeleaptă a fost STOP. Toată lumea care a intrat în contact direct și toată lumea din redacție și din platou merge acasă." Vod da o altă emisiune, pe care o aveam pregătită pentru ediția de weekend și chemăm firme de specialitate care să facă o dezinfecție."
https://www.paginademedia.ro/2020/07/ce-nu-a-reusit-cna-a-facut-covid-a-intrerupt-serialul-vulpita-povestea-coronavirus-la-acces-direct/

Încă un caz de Covid în TVR. Bilanțul a ajuns la patru infectări
O nouă infectare în TVR. Televiziunea publică anunță al patrulea caz de Covid-19, după cele depistate în ultimele săptămâni. Oficialii instituției precizează că acesta caz nu are legătură cu celelalte trei. „Facem precizarea că acesta și cele anterior depistate pozitiv sunt cazuri fără legătură unele cu celelalte. Este doar o evoluție normală în condițiile unei transmisii comunitare extinse”, menționează reprezentanții postului. Nu în ultimul rând, TVR menționează că s-au luat măsurile necesare în acest caz, prin anuțarea medicului de familie și a Cabinetului Medial al instituției.
https://www.paginademedia.ro/2020/07/patru-cazuri-covid-tvr/

Matinal de pe litoral. Digi FM își mută emisiunea de dimineață la Mamaia
Miu, Ciuclaru și Beatrice pleacă la mare. Matinalul de la Digi FM își va muta studioul pe litoral, la final de iulie. Mutarea se va produce chiar înainte ca emisiunea să intre în vacanță. Astfel, între 27 și 31 iulie, cei trei matinali și scriitorul Radu Paraschivescu vor face emisiunea de dimineața de la Mamaia. „Ca să risipim confuziile: mamaia nu e bunica. Mamaia e una singură şi se scrie cu literă mare. O să v-o reamintesc luni, cu Beatrice şi cu cei doi Bogdani. O să facem împreună matinalul de la câţiva paşi de mare, ceea ce înseamnă că, măcar timp de cinci zile, emisiunea ar putea să se cheme Mamaiatinal”, glumește Paraschivescu.
https://www.paginademedia.ro/2020/07/matinalul-digifm-litoral/

Andreea Esca a revenit la pupitrul știrilor ProTV, după ce a admis că a fost infectată cu Covid-19
Celebra crainică de la ProTv, Andreea Esca, a revenit joi seara la pupitrul știrilor care au consacrat-o profesional. Reamintim că Esca a ieșit luni seara să spună public că a fost infectată cu coronavirus, atât ea, cât și soțul ei și unul dintre cei doi copii. Pe aproape întreg parcursul interviului, pe Esca a podidit-o plânsul. Ea a recunoscut că regretă că „a lăsat garda jos” și nu a respectat regulile de distanțare și de prevenire a răspândirii COVID-19, la petrecerea din Olimp, unde au participat zeci de vedete și bloggeri. Andreea Esca a povestiti că primul confirmat cu COVID-19 în familia ei a fost soțul Alexandre Eram, apoi fiul Aris. În ceea ce o privește, a declarat că inițial a avut un test negativ, dar la câteva zile a simțit că și-a pierdut mirosul în timp ce gătea.
https://www.g4media.ro/andreea-esca-a-revenit-la-pupitrul-stirilor-protv-dupa-ce-a-admis-ca-s-a-confruntat-cu-virusul-covid-19.html

AUDIENȚE. Esca, față în față cu Vulpița. Cum au fost audiențe Știrilor Pro TV la revenirea Andreei Esca când Observatorul anunța că Vulpița are Covid?
Andreea Esca a revenit aseară la pupitrul Știrilor Pro TV, prima apariție după câteva săptămâni de pauză, în care vedeta a fost infectată cu Covid. Esca a revenit exact în seara în care Observatorul Antenei 1 s-a deschs cu știrea despre infectarea celor doi invitați de la Acces Direct ajunși vedete în ultimele luni: Vulpița și Viorel. Cine a câștigat lupta audiențelor, Esca sau Vulpița? Unde a stat mai bine Esca, unde a avut public numeros Observatorul? Paginademedia.ro vă prezintă audiențele de aseară, cu Esca și Vulpița și de luni, când Andreea Esca nu revenise la Știrile Pro TV, iar Observatorul Antenei 1 a fost unul "normal". În linii mari: Cu Andreea Esca prezentator, Știrile Pro TV au fost pe primul loc pe toate targeturile. Cu o zi înainte, Observatorul era pe primul loc la nivelul întregii țări (nu și la orașe și pe publicul general). De altfel, de notat că Antena 1 are un public numeros la nivel național, în timp ce Știrile Pro TV lasă mult Observatorul în urmă la orașe și pe publicul tânăr.
https://www.paginademedia.ro/2020/07/audiente-esca-vulpita-stirile-pro-tv-observator-antena-1/
(MEDIA EXPRES)


Dacă tot ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici




Revista MEDIA EXPRES ediția curentă
Gratuit online, doar un click: Most recent issue of monthly Media Expres 1st Cover


Anuarul MEDIA EXPRES cu ediția 2023-2024 este online!
Gratuit online, doar un click: Latest issue Media Expres YEARBOOK 1st Cover




Abonamentele la știrile MEDIA EXPRES va oferă acces la Alerta Știri! pe e-mail, Anuarul Media Expres și zilnic la REVISTA PRESEI, cu ultimele știri media, tv și comunicații, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știri verificate, la liber, pentru toți cei interesați de programe TV, radio, conținut online, cablu, comunicații, audiovizual și film (cinematografie). Noi ținem în arhivă istoria audiovizualului. Click aici pentru prima nostră știre online, când foarte puține dintre marile ziare și reviste nici nu se gândeau la versiuni digitale și la prezența pe web.

Pentru abonamente click aici




© 2001 -  Media Expres SRL