×

Revista presei -- Data și ora publicării: 05.10.2020 15:26:38

REVISTA PRESEI / 5 oct 2020 /




Topul televiziunilor cu cele mai mari audiențe la nivel URBAN – SEPTEMBRIE 2020
Topul televiziunilor cu cele mai mari audiențe la nivel NAȚIONAL – SEPTEMBRIE 2020
40 de startup-uri din România și Europa Centrală şi de Est intră în competiţia pentru un premiu-investiţie de 225.000 de euro
Decizie surpriză: Microsoft alege Grecia pentru construcţia unui nou centru de date. Atena estimează beneficii financiare pe termen lung de 1 miliard de euro
FAIR-MediaSind şi CJI lansează GlobaLeaks, prima platformă a avertizorilor publici din cultură şi mass-media
Raport: Migrarea companiilor în cloud poate reduce emisiile de carbon cu echivalentul a 22 de milioane de maşini în trafic
Proprietarii Studiourilor Buftea îl acuză pe Bobby Păunescu de management defectuos
De Ziua Educației, Itsy Bitsy invită profesorii într-o “Călătorie de 100 de zile spre starea lor de bine”
Silviu Mănăstire, moderator la B1 TV, infectat cu coronavirus. Marţi seară l-a avut invitat pe Ludovic Orban
Lansarea „Fast & Furious 9“, prevăzută pentru aprilie 2021, a fost amânată
„The Witches“, cu Anne Hathaway în rol principal, va fi lansat direct pe HBO Max de Halloween
Google va plăti publicațiilor de știri un miliard de dolari pentru a contribui la un nou produs numit News Showcase
Iuliana Tudor revine pe micile ecrane cu sezonul 5 „Vedeta populară” (TVR 1): „A fost nevoie să ne adaptăm din toate punctele de vedere”
Cine este primul invitat al Denisei Rifai în noua emisiune de la Kanal D, „40 de întrebări”
"The Crown" - Netflix a dezvăluit o fotografie cu Emma Corrin în rochia de mireasă a prinţesei Diana
"The Witches", cu Anne Hathaway în rol principal, va fi lansat direct pe HBO Max de Halloween – VIDEO
Virgil Ianţu, depistat cu Covid-19: "Vă doresc sănătate, iar mie îmi doresc negativare rapidă!"
Violeta Luca, Microsoft România: Cu tehnologia şi cu mințile noastre frumoase, putem depăși lipsurile și decalajele
Google finanţează cu 1 miliard de dolari în următorii trei ani peste 200 de publicaţii din lume
Fenomenul fake news ia amploare în UE: Aproape unul din cinci europeni consideră că radiațile 5G sunt dăunătoare pentru albine – studiu
Lumea a intrat în casă, în septembrie: Cifre bune pentru televiziuni, seara. Pro TV și Antena 1, cele mai mari creșteri. Prima TV, pe plus în luna trecerii la Clever
OFICIAL. Începe matinalul produs de Augusta Lazarov, la TVR 1
Tudor Chirilă, Lesko, Sonny Flame, Connect-R și Patzaichin, voci în filme de animație Disney. Ce roluri?
INTERVIU. Durează 5 minute să fabrici o știre și o zi sau o săptămână s-o demontezi. Jurnalistul Marian Voicu, proiect anti fake news în Moldova
AUDIENȚE. În sfârșit! X Factor a bătut Pro TV pe interval pe toate targeturile. Dar pe intersecția cu Masked Singer?
AUDIENȚE. Antena 1, cifre aproape duble față de Pro TV. Aproape a câștigat și duelul pe comercial. A patra ediție Te cunosc de undeva
CRBL și Dalma Kovacs pun voce într-un film de animație. Producția se vede și la cinema
Iuliana Tudor revine cu noul sezon din Vedeta Populară, pe TVR 1
AUDIENȚE. iUmor prinde la tineri. Emisiunea de pe Antena 1, lider pe comercial, dar a treia pe național


Topul televiziunilor cu cele mai mari audiențe la nivel URBAN – SEPTEMBRIE 2020
Prima lună a toamnei i-a readus pe orășeni în fața micilor ecrane. Antena 1 și Pro TV au început să-și recupereze audiențele pierdute în timp verii, grație lansării noilor grile de programe. La nivel urban, Aleph News, lansată de Adrian Sârbu la începutul lunii septembrie, a avut o audiență de sub 1.000 de telespectatori pe minut (toată ziua), conform măsurătorilor Kantar Media, de aceea, în sondajul pentru luna septembrie, în dreptul acestei televiziuni este trecută cifra 0. Orice început pe piața TV este dificil în acțiunea de cucerire a audienței. În același univers urban, Aleph News figurează cu cotă de piață de vizionare de 0,02%, adică 0,02% dintre orășenii care s-au uitat la televizor în această lună, au vizionat problemele noului jucător pe segmentul știrilor. Drumul va fi lung până în fruntea topului audienței urbane, ținând cont că prima televiziune de știri, România TV, a avut o cotă de piață de 7,38%, iar liderul Pro TV, 16,22%. Dar Aleph News este o altă „prăvălie” față de cele două televiziuni amintite mai sus. Rămâne de văzut cum va reuși Aleph News să urce în top în următoarele trei-patru luni, mai cu seamă că publicul vizat de această televiziune este urban, „smart” și cu venituri medii și mari. În septembrie, Antena 1 și Pro TV au câștigat cei mai mulți telespectatori în urban, față de luna precedentă: 56.000, respectiv 17.000.
https://www.forbes.ro/topul-televiziunilor-cu-cele-mai-mari-audiente-la-nivel-urban-septembrie-2020-185794

Topul televiziunilor cu cele mai mari audiențe la nivel NAȚIONAL – SEPTEMBRIE 2020
Lansarea noilor grile de programe ale principalelor televiziuni comerciale, începerea anului școlar și campania electorală pentru alegerile locale au condus la creșterea consumului de televiziune în luna septembrie. Vacanța a rămas o amintire. Antena 1 și Pro TV au câștigat cei mai mulți telespectatori în septembrie, la nivel național, față de luna precedentă: 92.000, respectiv 51.000 de persoane. Cele două televiziuni și-au recuperat rapid audiența pierdută în vară, iar potențialul de creștere este mare în următoarele luni până la finalul anului. Cota cumulată de piață a celor două televiziuni a fost de 30,44% la nivel național, conform măsurătorilor Kantar Media. Altfel spus, o treime dintre românii care s-au uitat la televizor, în septembrie, au urmărit programele Pro TV și Antena 1, dintr-un total de 72 de televiziuni monitorizate de Kantar Media. Aleph News, televiziunea de știri și entertainment, lansată de Adrian Sârbu pe 1 septembrie, a intrat în măsurători de la jumătatea lunii, și a înregistrat un rating mediu de 1.000 de telespectatori pe minut (toată ziua), la nivel național. Ratingul este normal pentru un nou jucător, în condițiile unei piețe aglomerate și concurențiale.
https://www.forbes.ro/topul-televiziunilor-cu-cele-mai-mari-audiente-la-nivel-national-septembrie-2020-185633

40 de startup-uri din România și Europa Centrală şi de Est intră în competiţia pentru un premiu-investiţie de 225.000 de euro
40 de startup-uri au fost selectate anul acesta pentru a participa în programul și competiția Startup Spotlight Online 2020, organizate de How to Web. Startup-urile selectate sunt din România, Polonia, Croația, Ungaria, Bulgaria, Estonia și Lituania. Organizat anterior în cadrul conferinței How to Web, programul și competiția Startup Spotlight revine anul acesta online, într-o varianta extinsă. Lansat în 2011, Startup Spotlight este cea mai populară competiție din România adresată startup-urilor de tehnologie la început de drum. Programul va începe pe 5 octombrie și se va încheia pe data de 4 decembrie, prin evenimentul privat de pitching Pitch Day la care vom afla și câștigătorul programului Startup Spotlight și al premiului-investiție de 225.000 de euro. Premiul este sindicalizat de către un grup de investitori locali - platforma de equity crowdfunding Seedblink, rețeaua de angel investors TechAngels, fondul de investiții Gapminder Venture Partners, vehiculul de investiții private Simple Capital și rețeaua de investitori Transylvania Angels Network. Suma este oferită ca aport la o viitoare investiție în startup, sub forma unui convertible note.
https://www.economica.net/40-de-startup-uri-din-romania-i-europa-centrala-si-de-est-intra-in-competitia-pentru-un-premiu-investitie-de-225-000-de-euro_190759.html

Decizie surpriză: Microsoft alege Grecia pentru construcţia unui nou centru de date. Atena estimează beneficii financiare pe termen lung de 1 miliard de euro
Gigantul Microsoft a decis să construiască un nou centru de date în Grecia, în contextul în care compania investeşte masiv în infrastructura de servicii cloud din teritoriul elen, în ceea ce se conturează drept o gură de oxigen pentru o economie lovită de o criză ce a durat un deceniu, potrivit Reuters. Brad Smith, preşedintele Microsoft, a declarat în cadrul unui eveniment virtual organizat luni în Atena că noul centru de date va servi atât businessurile, cât şi consumatorii şi băncile. Dimensiunea investiţiei nu a fost menţionată. „Investim astăzi în cercetare şi tehnologie în Grecia. Vor exista multe beneficii pentru Grecia dacă ţinem cont de angajamentul nostru de a oferi educaţie şi pregătire pentru mii de oameni”, a spus Brad Smith.
https://www.zf.ro/business-hi-tech/decizie-surpriza-microsoft-alege-grecia-pentru-constructia-unui-nou-19614494

FAIR-MediaSind şi CJI lansează GlobaLeaks, prima platformă a avertizorilor publici din cultură şi mass-media
FAIR-MediaSind, în parteneriat cu Centrul pentru Jurnalism Independent (CJI), anunţă lansarea primei platforme open source dedicată avertizărilor de integritate din cultură şi mass-media. "Situaţia dificilă a dialogului social din România, înrăutăţită de actuala pandemie, ne obligă să găsim noi mijloace de a apăra mai eficient drepturile membrilor noştri din cultură şi mass-media. Această platformă este un nou instrument foarte util pe care îl punem la dispoziţia membrilor noştri pentru a putea să identificăm şi să soluţionăm problemele din sector fără a ne expune membrii avertizori", a declarat Leonard Pădureţ, preşedintele FAIR-MediaSind şi preşedinte al Sindicatului Naţional din Cultură FAIR. Potrivit unui comunicat de presă al organizaţiei sindicale, platforma de avertizare este disponibilă la adresa fairmediasind.disclosers.eu sau poate fi accesată prin site-ul Mediasind. FAIR-MediaSind, singura federaţie reprezentativă pentru lucrătorii din mass-media şi cultură, precizează că va folosi în activitatea sa GlobaLeaks. Software-ul este furnizat de Hermes Center for Transparency and Digital Human Rights şi este promovat în România în cadrul proiectului european Expanding Anonymous Tipping (EAT) de Centrul pentru Jurnalism Independent (CJI). Preşedintele executiv al FAIR-MediaSind şi preşedinte al Sindicatului Român al Jurnaliştilor MediaSind, Cristi Godinac, susţine că platforma va da posibilitatea angajaţilor şi freelancerilor din cultură şi mass-media să semnaleze, sub protecţia anonimatului, mult mai multe nereguli din instituţiile unde lucrează. Cererile vor fi preluate de avocaţii specializaţi ai federaţiei şi vor fi soluţionate în timp util.
https://www.agerpres.ro/cultura/2020/10/05/fair-mediasind-si-cji-lanseaza-globaleaks-prima-platforma-a-avertizorilor-publici-din-cultura-si-mass-media--585212

Raport: Migrarea companiilor în cloud poate reduce emisiile de carbon cu echivalentul a 22 de milioane de maşini în trafic
Migrarea companiilor către serviciile de cloud poate duce către o scădere anuală a emisiilor de carbon din sectorul IT de 5,9%, echivalentul a 60 de milioane de tone de CO2 la nivel global, arată datele unui raport de specialitate, publicat luni. Conform Accenture, diminuarea estimată ar fi echivalentă cu eliminarea a 22 de milioane de maşini din trafic. De asemenea, cel mai recent studiu Accenture Strategy-UNGC a relevat faptul că 59% dintre directorii executivi declară că utilizează energie cu emisii reduse de carbon şi din surse regenerabile în cadrul operaţiunilor lor actuale, în timp ce 44% văd un viitor net zero, neutru din punct de vedere al emisiilor de carbon pentru compania lor. În plus, două treimi consideră tehnologiile precum cloud drept factori critici pentru accelerarea schimbărilor şi pentru transformarea angajamentelor lor în realitate. Analiza celor de la Accenture evidenţiază că sustenabilitatea şi beneficiile financiare ale migrării în cloud vor varia în funcţie de trei factori cheie: furnizorul de cloud selectat, nivelul de angajare pentru optimizarea cloud-ului şi nivelul inovaţiilor în materie de sustenabilitate bazate pe cloud.
https://www.economica.net/raport-migrarea-companiilor-in-cloud-poate-reduce-emisiile-de-carbon-cu-echivalentul-a-22-de-milioane-de-masini-in-trafic_190748.html


Proprietarii Studiourilor Buftea îl acuză pe Bobby Păunescu de management defectuos
"Actualul manager nu se mai bucură de încrederea pe care i-am acordat-o în 2016, fiindcă în loc de relansare, am obţinut insolvenţa"
Grupul de investitori americani şi din Hong Kong care deţine Studiourile Buftea acuză administratorul judiciar şi echipa de conducere a Studiourilor de obstrucţionarea unui plan de relansare care poate asigura un profit de aproximativ 63 de milioane de lei pe termen de trei ani, se arată într-un comunicat transmis News.ro. Studiourile Buftea (Bucharest Film Studios SA) au fost achiziţionate în 2016 de la Central European Media Enterprises de un grup de producători de cinema cu o filmografie importantă. La vremea respectivă, Studiourile se aflau într-o situaţie problematică, iar ulterior, în 2018, au intrat în insolvenţă. Proprietarii afirmă că aceasta a survenit ca urmare a managementului defectuos asigurat de Bobby Păunescu, desemnat director executiv după preluarea din 2016, în timp ce planul de reorganizare întocmit de Dinu, Urse şi Asociaţii nu include elementele necesare pentru o relansare de succes. David Kushner, producător american cu o filmografie de peste 100 de titluri, printre care „Tron” şi „Tron: Legacy”, care face parte din grupul de investitori, declară: „Actualul manager nu se mai bucură din partea noastră de încrederea pe care i-am acordat-o în 2016, fiindcă în loc de relansare, am obţinut insolvenţa. Iar dincolo de insolvenţa din punctul nostru de vedere surprinzătoare şi de proiecţiile de venituri neconvingătoare, considerăm că investiţiile făcute pentru relansare sunt discutabile şi oneroase. Din cauza acestei situaţii, am contestat în justiţie actuala echipă de management şi planul de afaceri al acesteia, într-o serie de litigii care sunt în curs". În prezent, Bucharest Film Studios sunt deţinute în proporţie de 92,2% de un grup de investitori din SUA şi Hong Kong, în asociere cu statul român, prin AVAS (4,5%), SIF Muntenia (2,3%) şi o listă de acţionari care întruneşte sub 1%. Printre proprietarii americani şi din Hong Kong se numără Donald Kushner, Elie Samaha (producător al „Battlefield Earth”, „Get Carter” şi „The Art of War”) şi George Shu. Un exemplu de decizie de management pe care proprietarii îl consideră greu de explicat este contractul de asociere în participaţie cu Phoenix Residence, compania lui Dan Besciu, prin care aceasta a ajuns să realizeze amenajări şi renovări discutabile, fără o destinaţie clară, în valoare de aproximativ 5 milioane de euro. Bucharest Film Studios sunt obligate să suporte aceste costuri fără ca administratorul judiciar sau managerul Bobby Păunescu să propună o soluţie convingătoare în privinţa veniturilor. În plus, acesta din urmă a mai încheiat, fără autorizarea proprietarilor Studiourilor, contracte cu companiile controlate de familia sa, care nasc suspiciuni prin faptul că generează beneficii pentru el însuşi şi pentru companiile menţionate, şi nu pentru Bucharest Film Studios. „Am venit la Studiourile Buftea ca să facem ceea ce am făcut şi la Castel Studios, şi în alte locuri: să creăm valoare culturală şi de business, aducând producţii de lungmetraj de mare calibru, care să poată beneficia de expertiza şi dotările existente în Buftea şi nu numai, la o capacitate apropiată de cea maximă”, afirmă Kushner. „În momentul de faţă, Studiourile Buftea funcţionează mult sub acestă capacitate, se produc aproape fără excepţie emisiuni TV şi clipuri publicitare, dar administratorul judiciar şi managementul existent au grevat compania cu contracte oneroase, dintre care cel cu firma lui Dan Besciu este doar un exemplu. Din cauza unor complicaţii juridice legate de regimul de insolvenţă, am fost nevoiţi să opunem în justiţie acestei false linii de business un plan propriu de relansare, printre ale cărui proiecţii se află un profit de 63 de milioane de lei româneşti pe o perioadă de trei ani. Nu numai eu, ci şi partenerii mei avem toată încrederea în justiţia din România, deşi mersul acesteia a fost până acum destul de lent".
Proprietarii subliniază că 2020 este un an foarte propice pentru relansarea producţiei cinematografice din România, ca urmare a facilităţilor fiscale acordate de Guvernul Orban producţiilor de film, care beneficiază de un regim de rambursare a costurilor de producţie de 35-45%, până în 2023. „Este exact gura de oxigen de care producţia de film locală avea nevoie, şi în acelaşi timp, un gen de facilitate care va dinamiza piaţa”, declară Kushner. „România are dotări materiale şi un grad de expertiză umană greu de întâlnit în alte ţări - aşa cum s-a dovedit în anii 2000, prin producţia unor filme precum «Cold Mountain», pe care l-am adus la Castel Studios. Pentru ca ea să fie competitivă pe piaţa producţiilor de amploare, mai era nevoie doar de facilităţi fiscale competitive faţă de cele din Bulgaria sau Cehia, lucru care a fost realizat. În ciuda complicaţiilor juridice, suntem convinşi că vom putea relansa în viitorul apropiat Bucharest Film Studios, iar starurile hollywoodiene vor reîncepe să vină în România".
https://www.news.ro/entertainment/proprietarii-studiourilor-buftea-il-acuza-bobby-paunescu-management-defectuos-actualul-manager-bucura-increderea-i-acordat-2016-fiindca-loc-relansare-obtinut-insolventa-1922402704012020101419502412

De Ziua Educației, Itsy Bitsy invită profesorii într-o “Călătorie de 100 de zile spre starea lor de bine”
Pe 5 octombrie, de Ziua Educației, Itsy Bitsy lansează o emisiune de mindfulness dedicată cadrelor didactice, care vor să predea cu blândețe și compasiune. Emisiunea „Călătoria de 100 de zile spre Starea de Bine!” este realizată de Simona Baciu, fondatoarea Programului Profesori Fericiți pentru România și Transylvania College Foundation, și este inspirată de cartea „Profesorul din Tine”, scrisă de Simona Baciu împreună cu Susan Shapiro. Din 5 octombrie, emisiunea poate fi ascultată la Itsy Bitsy FM zilnic și urmărită online, în format video, pe canalul de YouTube Itsy Bitsy. Ziua Educației ne găsește anul acesta într-un context inedit, cu reguli noi de interacțiune și de predare, cu școală online și școală hibrid, cu scenarii care se pot schimba de la o zi la alta. Suntem forțați să ne adaptăm rapid la noi realități, iar acest lucru provoacă adesea stres și anxietate atât elevilor și părinților, cât și cadrelor didactice.
https://evz.ro/de-ziua-educatiei-itsy-bitsy-invita-profesorii-intr-o-calatorie-de-100-de-zile-spre-starea-lor-de-bine.html

Silviu Mănăstire, moderator la B1 TV, infectat cu coronavirus. Marţi seară l-a avut invitat pe Ludovic Orban
Silviu Mănăstire a intrat în direct duminică seara şi a confirmat diagnosticul. Conform declaraţiilor sale, are o formă uşoară a bolii şi este asimptomatic. Silviu Mănăstire, moderator la B1 TV, a fost diagnosticat cu noul coronavirus. Informaţia a fost confirmată chiar de el, în cadrul emisiunii moderate de Tudor Muşat, relatează Pagina de media . Marţi seară, el l-a avut invitat pe Ludovic Orban, care luni şi-a anulat participarea la toate evenimentele din agenda, invocând faptul că una dintre persoanele alături de care s-a aflat în studioul unei televiziuni a fost diagnosticată cu COVID-19. Deocamdată am o formă asimptomatică, în afara de pierderea mirosului şi gustului nu am şi alte simptome agresive. Am avut invitaţi mulţi la televiziune, a fost campanie electorală şi există forma asta pasivă a virusului, se transmite destul de rapid. Asimptomaticii transmit virusul şi nu poţi să îţi dai seamă când l-ai luat. Recomandarea mea este să vă protejaţi şi să respectaţi la sânge măsurile de protecţie”, a declarat moderatorul TV.
https://adevarul.ro/entertainment/tv/silviu-manastire-moderator-b1-tv-infectat-coronavirus-marti-seara-l-a-avut-invitat-ludovic-orban-1_5f7acef65163ec42719625ec/index.html

Lansarea „Fast & Furious 9“, prevăzută pentru aprilie 2021, a fost amânată
A noua parte a filmului „Fast & Furious" cu Vin Diesel va fi lansată mai târziu decât era prevăzut, în mai 2021. Amânarea a fost pusă pe seama pandemiei. După ce lansarea „No Time to Die" a fost amânată din 11 noiembrie pentru 2 aprilie, Universal a fost constrâns să amâne şi producţia „Fast & Furious 9". Filmul cu Vin Diesel foarte aşteptat de fani, care promite cascadorii impresionante şi revenirea unui personaj iubit de ei, Han (Sung Kang), va intra în sălile de cinema la sfârşitul lui mai 2021, a anunţat studioul american, scrie news.ro Iniţial, prevăzut pentru 20 mai, „Fast & Furious 9" a fost amânat în primă fază pe 31 martie 2021 din cauza pandemiei.
https://adevarul.ro/entertainment/tv/lansarea-fast--furious-9-prevazuta-aprilie-2021-fost-amanata-1_5f79def05163ec427192102d/index.html

„The Witches“, cu Anne Hathaway în rol principal, va fi lansat direct pe HBO Max de Halloween
„The Witches“, regizat de Robert Zemeckis, cu Anne Hathaway în rol principal, va fi lansat direct pe HBO Max, la timp pentru Halloween. Comendia neagră fantasy produsă de Warner Bros va avea premiera pe platforma HBO Max pe 22 octombrie. „The Witches“ urma iniţial să fie lansat în cinematografe pe 9 octombrie, dar aproape ca toate filmele care urmau să fie lansate anul acesta, premiera a fost amânată din cauza pandemiei. În cinematografele din alte ţări, filmul va rula începând din 28 octombrie.
https://adevarul.ro/entertainment/tv/video-the-witches-anne-hathaway-rol-principal-lansat-direct-hbo-max-halloween-1_5f784bca5163ec42718a42e2/index.html

Google va plăti publicațiilor de știri un miliard de dolari pentru a contribui la un nou produs numit News Showcase
Google va selecta un grup de publicații de știri, pe care îl va plăti cu un miliard de dolari în următorii trei ani pentru a contribui la un nou produs numit „Google News Showcase”, a anunțat joi CEO-ul companiei Sundar Pichai. Google News Showcase va avea un conținut de știri mai speciale și este lansat mai întâi în Germania și Brazilia. Ulterior, produsul va fi lansat și în Belgia, India, Olanda și alte țări. Aproximativ 200 de editori din Argentina, Australia, Marea Britanie, Brazilia, Canada și Germania s-au înscris pentru a deveni parteneri în acest proiect. „Această abordare este distinctă de celelalte publicații de știri, deoarece se bazează pe alegerile editoriale pe care editorii le fac în legătură cu poveștile pe care să le arate cititorilor și cum să le prezinte”, a spus Pichai. Google intenționează să plătească 1 miliard de dolari editorilor de pe tot globul în următorii trei ani, a declarat joi CEO-ul companiei. “Acest angajament financiar – cel mai mare al nostru până în prezent – va plăti editorilor să creeze și să organizeze conținut de înaltă calitate pentru un alt tip de experiență de știri online”, a spus Pichai într-o postare pe blog, potrivit BusinessInsider.
https://www.forbes.ro/google-va-plati-publicatiilor-de-stiri-un-miliard-de-dolari-pentru-contribui-la-un-nou-produs-numit-news-showcase-185605

Iuliana Tudor revine pe micile ecrane cu sezonul 5 „Vedeta populară” (TVR 1): „A fost nevoie să ne adaptăm din toate punctele de vedere”
Emoţia neprevăzutului caracterizează ediţiile acestui sezon, înregistrat în condiţii speciale. Iuliana Tudor ne invită să urmărim un sezon „de linia întâi', din 11 octombrie, în fiecare duminică seara, la TVR 1. 2020 este un an atipic. Un an dificil pentru toată lumea. Un an în care am fost nevoiţi cu toţii să ne adaptăm unei noi realităţi – mai dură, mai plină de neprevăzut şi de teamă. Şi totuşi, „the show must go on', cu atât mai mult cu cât ştirile îngrijorătoare şi previziunile nu tocmai optimiste au nevoie şi de programe care să contrabalanseze starea românilor, să le aducă bucurie în suflet şi momente de relaxare, de emoţie pozitivă.
https://tvmania.ro/iuliana-tudor-revine-pe-micile-ecrane-cu-sezonul-5-vedeta-populara-tvr-1-a-fost-nevoie-sa-ne-adaptam-din-toate-punctele-de-vedere-277371.html

Cine este primul invitat al Denisei Rifai în noua emisiune de la Kanal D, „40 de întrebări”
Primul invitat al Denisei Rifai în noua sa emisiune de la Kanal D este un fost politician. Elena Udrea se va afla sub lumina reflectoarelor, în prima ediție a emisiunii „40 de întrebări cu Denise Rifai', care va fi difuzată marți, 6 octombrie, de la ora 23:00, la Kanal D. Telespectatorii vor avea ocazia sa afle raspunsurile la o serie de intrebari sensibile, care au fost si sunt inca pe buzele tuturor. „Misiunea mea de jurnalist este aceea de a afla adevărul de la invitaţii mei; aşadar, îmi doresc să fac lumină într-o serie de aspecte din viaţa profesională sau personală a invitaţilor mei, astfel încât publicul să îşi contureze o imagine cât mai aproape de realitate asupra celor invitaţi în platoul emisiunii.' a spus Rifai.
https://tvmania.ro/cine-este-primul-invitat-al-denisei-rifai-in-noua-emisiune-de-la-kanal-d-40-de-intrebari-277360.html

"The Crown" - Netflix a dezvăluit o fotografie cu Emma Corrin în rochia de mireasă a prinţesei Diana
Netflix a dezvăluit sâmbătă o primă imagine cu rochia de mireasă a prinţesei Diana folosită în serialul "The Crown". O imagine publicată pe reţelele de socializare o arată pe actriţa Emma Corrin îmbrăcată cu celebra rochie creată de David şi Elizabeth Emanuel. Pentru a reproduce această impozantă şi extravagantă ţinută, a cărei trenă este de aproape opt metri lungime, acoperită de 10.000 de perle şi paiete, echipele serialului "The Crown" s-au bazat pe modelele rochiei.
https://www.news.ro/cultura-media/the-crown-netflix-a-dezvaluit-o-fotografie-cu-emma-corrin-in-rochia-de-mireasa-a-printesei-diana-1922400104162020101319502333

"The Witches", cu Anne Hathaway în rol principal, va fi lansat direct pe HBO Max de Halloween – VIDEO
"The Witches", regizat de Robert Zemeckis, cu Anne Hathaway în rol principal, va fi lansat direct pe HBO Max, la timp pentru Halloween, potrivit Variety. Comendia neagră fantasy produsă de Warner Bros. va avea premiera pe platforma HBO Max pe 22 octombrie. "The Witches" urma iniţial să fie lansat în cinematografe pe 9 octombrie, dar aproape ca toate filmelecare urmau să fie lansate anul acesta, premiera a fost amânată din cauza pandemiei. În cinematografele din alte ţări, filmul va rula începând din 28 octombrie. "The Witches" este o reimaginare a clasicii poveşti a lui Roald Dahl care combină procedee cinematografice de înaltă clasă cu interpretări fantastice", a spus Toby Emmerich, preşedinte al Warner Bros. Pictures Group. "Este distractiv pentru întreaga familie şi ideal pentru această perioadă a anului". "The Witches" se bazează pe romanul lui Roald Dahl despre un băiat care, în timp ce stătea cu buna sa la hotel, nimereşte peste un grup de vrăjitoare condus de Grand High Witch (Hathaway). Cu ajutorul bunicii sale, el va strica planurile vrăjitoarelor de a transforma copiii din toată lumea în şoareci.
https://www.news.ro/entertainment/the-witches-cu-anne-hathaway-in-rol-principal-va-fi-lansat-direct-pe-hbo-max-de-halloween-video-1922405303002020101219501499

Virgil Ianţu, depistat cu Covid-19: "Vă doresc sănătate, iar mie îmi doresc negativare rapidă!"

Virgil Ianţu, prezentatorul emisiunii concurs de cultură generală „Câştigă România!” de la TVR 2, a anunţat că are Covid-19. Prezentatorul TVR, deşi a fost extrem de atent cu protecţia şi cu normele de igienă, a fost depistat pozitiv la testul Covid-19, se arată într-un comunicat al Televiziunii Publice. "Din fericire, Virgil a făcut o formă uşoară a bolii, se simte bine şi spune că va trece cu bine peste această încercare", potrivit anunţului. "A fost o experienţă care m-a facut să îi apreciez şi mai mult pe cei care în fiecare zi se expun pentru a ne face pe noi bine. Pe voi vă rog doar să nu lăsaţi garda jos şi să vă protejaţi cât puteţi, purtând mască şi exagerând cu igiena. Asta pentru voi şi pentru cei dragi vouă. Vă doresc sănătate, iar mie îmi doresc negativare rapidă!”, a spus Virgil Ianţu. Telespectatorii TVR - fani ai lui Virgil Ianţu şi ai emisiunii „Câştigă România!”- se pot bucura în continuare de emisiune. Programul a fost înregistrat integral şi toate cele 59 de espisoade vor fi difuzate pe TVR 2 conform programării.
https://www.news.ro/cultura-media/virgil-iantu-depistat-cu-covid-19-va-doresc-sanatate-iar-mie-imi-doresc-negativare-rapida-1922402302002020102319501217

Violeta Luca, Microsoft România: Cu tehnologia şi cu mințile noastre frumoase, putem depăși lipsurile și decalajele
România are un potenţial extraordinar cu un număr atât de mare de profesionişti în IT care, dacă sunt valorificaţi, pot să sprijine inovația pentru creșterea economiei, a declarat Violeta Luca, general manager al Microsoft România, la o conferinţă de profil. "Cred că avem un potențial extraordinar în România cu un număr atât de mare de profesioniști IT, cu minți atât de frumoase, iar cu nivelul adecvat de energie şi de ambiție în țara noastră, dacă doriți, putem pune împreună și să valorificăm inovația pentru creșterea economiei", a spus Violeta Luca. Aceasta a adăugat că în ultimii ani economia românească a avut de suferit deoarece puţine companii au reuşit să se dezvolte şi să se extindă în afara graniţelor. "Cu tehnologia şi cu mințile noastre frumoase, putem depăși aceste lipsuri și acest decalaj pe care îl avem și cred că avem deja câteva exemple în România, care sunt cu adevărat inspiraționale, dar cred că nu este suficient. Avem nevoie de tot mai multe companii care să aducă în lume o propunere de valoare foarte competitivă, o ușă potențială unică pentru valorificarea pieței", a explicat oficialul Microsoft România.
https://www.economica.net/violeta-luca-microsoft-romania_190542.html

Google finanţează cu 1 miliard de dolari în următorii trei ani peste 200 de publicaţii din lume
Alphabet, compania care deţine Google, va plăti 1 miliard de dolari către un număr de peste 200 de publicaţii din întreaga lume în următorii trei ani, în contextul în care lansează un serviciu de ştiri, notează Reuters. Publicaţiile de ştiri au luptat câţiva ani cu cel mai popular motor de căutare din lume pentru a primi bani, întrucât platforma le utilizează conţinutul. Grupurile de presă din Europa au fost cele mai vocale în acest sens. Sundar Pichai, CEO-ul Google, a anunţat că noul produs se va numi Google News Showcase şi va fi lansat iniţial în Germania, unde compania a semnat cu mai multe publicaţii precum Der Spiegel, Stern, Die Zeit, şi în Brazilia, unde a semnat cu Folha de S.Paulo, Band şi Infobae, porivit Mediafax. Produsul va fi lansat în Belgia, India, Olanda şi alte ţări. Circa 200 de publicaţii din Argentina, Australia, Marea Britanie, Brazilia, Canada şi Germania au semnat până acum cu Google.
https://economie.hotnews.ro/stiri-media_publicitate-24324111-google-finanteaza-1-miliard-dolari-urmatorii-trei-ani-peste-200-publicatii-din-lume.htm

Fenomenul fake news ia amploare în UE: Aproape unul din cinci europeni consideră că radiațile 5G sunt dăunătoare pentru albine – studiu
Deși majoritatea europenilor se așteaptă ca tehnologia 5G să aducă beneficii, fenomenul "fake news" este în floare în UE, simțindu-se nevoia de comunicare din partea guvernelor pentru a departaja teoriile conspirationiste de fapte și date concrete, arată un studiu realizat în 23 de țări membre UE, inclusiv România. Spre exemplu, 16% dintre respondenți consideră că radiațiile 5G fac rău albinelor, 63% nu știu ce să creadă și doar 21% consideră că această nouă tehnologie este inofensivă pentru albine. Studiul, intitulat "5G awareness and needs", a fost realizat de firma de cercetare de piață IPSOS pentru ETNO, asociatia Europeana a operatorilor de telecomunicatii, în contextul unei creșteri accelerate de "fake news" și atacuri împotriva angajaților de telecomunicații și a turnurilor telecom din Europa, în ultimele luni. Studiul arată că majoritatea europenilor au auzit despre tehnologia 5G, însă numai 1 din 4 declară că au o foarte bună înțelegere a acestei tehnologii.
https://economie.hotnews.ro/stiri-telecom-24326221-fenomen-fake-news-UE-mituri-radiatii-5g-dauneaza-albine-studiu.htm

Lumea a intrat în casă, în septembrie: Cifre bune pentru televiziuni, seara. Pro TV și Antena 1, cele mai mari creșteri. Prima TV, pe plus în luna trecerii la Clever
AUDIENȚE TV | PRIME-TIME. Mai multă lume seara la televizor, în prima lună de toamnă care a coincis și cu luna alegerilor locale. Marile generaliste au primit o gură mare de oxigen și au scos cifre de audiență mai mari de la o lună la alta. Vorbim în special de Pro TV și Antena 1, care au bifat creșteri semnificative. Pentru Kanal D situația a stat puțin altfel: a avut cifre constante de audiență comparativ cu august, iar pe alocuri chiar a scăzut ușor. Posturile de știri România TV și Antena 3 nu au stat rău, deși au șchiopătat în mediul urban și pe segmentul tânăr. Pe de altă parte, Digi24 s-a clasat în primele zece în mediul urban și pe comercial, dar a fost mai jos la nivel național. Două posturi care s-au remarcat prin creșteri mai ales la nivel național, în intervalul de maximă audiență, sunt Prima TV (chiar în luna vânzării oficiale către grupul Clever) și Național TV.
https://www.paginademedia.ro/2020/10/audiente-prime-time-septembrie-2020/

OFICIAL. Începe matinalul produs de Augusta Lazarov, la TVR 1
E oficial: Începe matinalul produs de Augusta Lazarov, la TVR 1. Emisiunea va debuta la jumătatea lunii octombrie, anunță reprezentații postului. Matinalul de la TVR se numește „Cu capu-n zori” și se va vedea de luni până vineri, de la ora 7:00 la 10:00. Momentan nu a fost anunțată o dată exactă pentru debut. Producția este semnată de Augusta Lazarov Petrescu, fost șef al divertismentului și producător al mai multor emisiuni la Antena 1, după cum Paginademedia.ro a în urmă cu două săptămâni. Cei doi moderatori sunt Gabriel Fereșteanu și Liza Sabău, care lucrează și la Virgin Radio. Cei doi prezintă emisiunea Fereș și Liza la Virgin Radio, de luni până joi, de la 19.00 la 22.00. Este un tronson cu invitați, soft-news și muzică.
https://www.paginademedia.ro/2020/10/productie-augusta-lazarov-tvr1/

Tudor Chirilă, Lesko, Sonny Flame, Connect-R și Patzaichin, voci în filme de animație Disney. Ce roluri?
Mai multe vedete vor pune voce pentru desene animate Disney dublate în limba română. Tudor Chirilă, Anna Lesko, Sonny Flame, Connect-R sau fostul canoist român Ivan Patzaichin se vor auzi în câteva filme de animație. Sunt producții mai vechi, care însă abia acum au și o variantă în limba română. Ce joacă fiecare dintre aceste vedete? Prima este producția „Planeta Comorilor”, animație lansată de Disney în 2002, iar vedetele vor avea următoarele roluri: Sonny Flame - Va avea rolul lui Jim - un personaj abil, talentat și carismatic. Anna Lesko - Va pune voce pentru personajul Sarah, care este protectivă și blajină, fiind călăuza și mama lui Jim, personajul principal al producției. Ivan Patzaichin - Va interpreta rolul lui Scroop, un pirat de pe vasul Căpitanului Argint. Connect-R - Va interpreta melodia „Aici sunt” în limba română în cadrul filmului. Pe un alt fim de animație îl regăsim pe Tudor Chirilă.
https://www.paginademedia.ro/2020/10/chirila-lesko-flame-connectr-patzaichin-voci-filme-animatie-disney/

INTERVIU. Durează 5 minute să fabrici o știre și o zi sau o săptămână s-o demontezi. Jurnalistul Marian Voicu, proiect anti fake news în Moldova
INTERVIU. Cât de greu este să demontezi un fake? Mult mai mult decât să-l fabrici, spune Marian Voicu, omul din spatele unui buletin anti fake news lansat în această săptămână în Republica Moldova. Și impactul este altul, dar demersul merită. Mai ales că în Moldova se apropie alegerile. „Impactul știrii demascate va fi, cu siguranță, mai mic decât al știrii false”, răspunde jurnalistul, într-un interviu acordat Paginademedia.ro. Un material despre cum putem combate fake news-ul. Un interviu altfel, cu Proiectul care urmărește eliminarea știrilor false. Se numește „Demagog - Buletin de Chișinău” și este înființat de Alianța Internațională a Jurnaliștilor Români, proiect coordonat de jurnalistul TVR Marian Voicu. Primul număr a monitorizat știrile false, dezinformările și discursul care instigă la ură în campania electorală din țara vecină. De menționat, de asemenea, că proiectul este susținut de Ambasada Canadei în România. Marian Voicu este președintele Alianței care a înființat acest buletin anti fake news. „Ne-am gândit la o misiune de monitorizare care să funcționeze asemenea misiunii de observatori internaționali care la final validează corectitudinea alegerilor”, spune Voicu. Și continuă: „Cred că suntem la începutul celui de-al doilea val de fake news”. Cum sunt depistate știrile false? Cât de mult ne afectează? De ce un parteneriat cu Ambasada Canadei? Pe larg, în interviul complet cu Marian Voicu.
https://www.paginademedia.ro/2020/10/interviu-marian-voicu-proiect-anti-fake-news-republica-moldova/

AUDIENȚE. În sfârșit! X Factor a bătut Pro TV pe interval pe toate targeturile. Dar pe intersecția cu Masked Singer?
Audiențe. X Factor, show-ul muzical de pe Antena 1, a reușit într-un final să depășească Pro TV pe propriul interval (20:30-23:00). S-a întâmplat în a patra ediție, când a fost lider detașat la nivel național și la orașe, dar a câștigat și publicul comercial, o premieră în acest sezon (și nu numai). La X Factor se uitau aseară, în fiecare minut, puțin peste 1,2 milioane de telespectatori. Ce s-a întâmplat pe intersecția cu Masked Singer? Talent show-ul cu Bănică, Delia, Loredana și Ristei a fost cel mai urmărit în toată țara și la orașe pe intersecția cu Masked Singer (20:30-22:30), dar a pierdut "la mustață" pe segmentul comercial, la fel cum s-a întâmplat și săptămâna trecută. Doar câteva mii de tineri a avut în plus Masked Singer. Pe intersecția cu cele două show-uri Kanal D a propus un nou episod din serialul „Prețul Fericirii”.
https://www.paginademedia.ro/2020/10/audiente-x-factor-masked-singer-octombrie-2020/

AUDIENȚE. Antena 1, cifre aproape duble față de Pro TV. Aproape a câștigat și duelul pe comercial. A patra ediție Te cunosc de undeva
AUDIENȚE. A patra ediție Te cunosc de undeva a pus Antena 1 pe primul loc în audiențe. În toată țara și la orașe, postul Intact s-a clasat la diferență considerabilă (cifre aproape duble) față de Pro TV și aproape a reușit să fie lider și pe comercial (bătălie pe care Pro TV o câștiga detașat, în general). Cele două au fost aproape la egalitate pe segmentul tânăr, cu un mic plus în favoarea Antenei 1. Show-ul transformărilor, prezentat de Alina Pușcaș și Cosmin Seleși, a avut cifre ceva mai mari la nivel național și pe segmentul comercial decât săptămâna trecută. O situație foarte bună, pe interval, a avut DigiSport 1, care a dat derby-ul FCSB-Dinamo (21:00 - 23:00).
https://www.paginademedia.ro/2020/10/audiente-te-cunosc-de-undeva-3-octombrie/

CRBL și Dalma Kovacs pun voce într-un film de animație. Producția se vede și la cinema
Noi vedete pun voci în filmele de animație. După Tudor Chirilă, Anna Leso sau Connect-R, a venit rândul lui CRBL (Eduard Mihai Andreianu) și a Dalmei Kovacks să fie protagoniști într-un film de animație. Vocile celor doi se vor auzi în filmul „Trolii descoperă lumea și o acaparează!”. Producția dublată în limba română se va vedea și la cinema din 16 octombrie. Ce roluri vor avea cei doi? CRBL - Dublează vocea unui trol a cărui voce în varianta originală este asigurată de rapperul J Balvin.
https://www.paginademedia.ro/2020/10/crbl-dalma-kovacs-film-animatie/

Iuliana Tudor revine cu noul sezon din Vedeta Populară, pe TVR 1
Talent show-ul de folclor „Vedeta Populară” revine cu sezonul 5 în luna octombrie. Iuliana Tudor, producătoarea și prezentatoarea emisiunii, numește noul sezon ca fiind „de linia întâi” din cauza pandemiei globale. Noul sezon din „Vedeta Populară” se va vedea pe TVR 1 în fiecare duminică, începând din 11 octombrie. În total au fost selectați 45 de cântăreți din numărul mare de interpreți amatori care au venit la preselecțiile desfășurate în primăvară în toată țara, anunță reprezentanții postului.
https://www.paginademedia.ro/2020/10/iuliana-tudor-sezon-nou-vedeta-populara/

AUDIENȚE. iUmor prinde la tineri. Emisiunea de pe Antena 1, lider pe comercial, dar a treia pe național
Audiențe. iUmor, 3,2,1. iUmor prinde la tineri. Emisiunea de pe Antena 1 a avut audiențe care au plasat-o pe primul loc pe publicul tânăr, comercial. Nu aceeași performanță a înregistrat la nivel național și la orașe. Producția prezentată de Șerban Copoț și Dan Badea a fost și sub Kanal D în toată țara, iar la orașe a fost pe locul secund. Ediția a patra din iUmor a fost urmărită de puțin peste 1 milion de telespectatori din toată țara. A fost pe 2. A stat mai bine pe urban, unde a avut poziția a doua. Pe comercial a fost cea mai vizionată emisiune pe intervalul său (20:00-22:45).
https://www.paginademedia.ro/2020/10/audiente-iumor-antena1-octombrie-2020/
(MEDIA EXPRES)


Dacă tot ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici




Revista MEDIA EXPRES ediția curentă
Gratuit online, doar un click: Most recent issue of monthly Media Expres 1st Cover


Anuarul MEDIA EXPRES cu ediția 2023-2024 este online!
Gratuit online, doar un click: Latest issue Media Expres YEARBOOK 1st Cover




Abonamentele la știrile MEDIA EXPRES va oferă acces la Alerta Știri! pe e-mail, Anuarul Media Expres și zilnic la REVISTA PRESEI, cu ultimele știri media, tv și comunicații, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știri verificate, la liber, pentru toți cei interesați de programe TV, radio, conținut online, cablu, comunicații, audiovizual și film (cinematografie). Noi ținem în arhivă istoria audiovizualului. Click aici pentru prima nostră știre online, când foarte puține dintre marile ziare și reviste nici nu se gândeau la versiuni digitale și la prezența pe web.

Pentru abonamente click aici




© 2001 -  Media Expres SRL