×

Revista presei -- Data și ora publicării: 06.01.2021 19:45:46

REVISTA PRESEI / 6 ian 2021 /



...
CONFIRMARE Vodafone România se divizează parțial și transferă turnurile de antene către Vodafone Towers, companie recent înființată pentru închirierea acestora. Majorare de capital cu aproape 2 miliarde de lei
DOCUMENTE Robert Negoiță a cheltuit 3 milioane de euro din bugetul Primăriei Sector 3 pentru reclamă / Primăria refuză să spună ce televiziuni au primit bani
EXCLUSIV Trustul fondat de Dan Voiculescu a câștigat potul cel mare de la guvern: 14,7 milioane de lei din bani publici pentru campania de informare anti-Covid. Ce sume au câștigat ceilalți moguli
Topul bugetelor de publicitate investite pe nișa televiziunilor de știri în anul 2020
Euronews și Universiteatea Politehnica București plănuiesc lansarea Euronews România
Directorul de proiect al Euronews România, un fost ministru, deputat și viceprimar PSD: „M-am retras din politică”
Exclusiv: Companiile cu cele mai mari bugete de publicitate investite în televiziune, în anul 2020
EXCLUSIV: Topul televiziunilor care au furnizat cele mai mari volume de audiență pentru reclamele difuzate în anul 2020
Preluarea operațiunilor fixe ale Telekom de către Orange va avea efecte și în piața de comunicații mobile: Cât de justificate sunt îngrijorările Consiliului Concurenței
Ce angajament financiar și-a luat România pentru găzduirea la București a Centrului Cyber al UE: Va suporta costurile cu chiria și utilitățile pe 10 ani
Apple testează două concepte de telefon pliabil – surse
Gala Premiilor Grammy, amânată până în primăvară din cauza pandemiei de Covid-19
Continuă tradiția. Kanal D aduce un nou serial turcesc în 2021
Matinal la Prima TV. Daniel Osmanovici, unul dintre prezentatori. Septimiu Sărățeanu, producător
Începe sezonul doi din Survivor. Noul prezentator a trecut pe la Antena 3 și RFI
AUDIENȚE. Veșnicul „Curierul”. Jason Statham, mult mai urmărit decât Nea Mărin
PRIME-TIME 2020. Anul izolării. S-a simțit în audiențe? Pro TV a scăzut ușor. Kanal D, peste Antena 1 (doar) pe țară. România TV, primul loc la știri
Revelionul cu Garcea va fi discutat cu „maximă rapiditate”. Concluzia după întâlnirea Iulian Bulai - Monica Gubernat, șefa CNA
Revelionul lui Dan Negru, pe locul doi în Europa la audiențe. A fost depășit doar de BBC
Restructurări la Radio Europa Liberă. Jurnalistul Andrei Luca Popescu s-a despărțit de publicație, după doi ani
AUDIENȚE ZI. Decembrie vine cu noi creșteri pentru Pro TV. Antena 1, pe plus doar pe național. Stațiile de știri, din ce în ce mai urmărite
Schimbări la TVR. Mădălina Rădulescu nu mai e șefa știrilor. Fosta șefă de cabinet a Doinei Gradea, numită director TVR Internațional
Decembrie, luna în care am stat lipiți de TV: Opt milioane de români la TV în fiecare seară
Sezoane noi din Fargo și NOS4A2, la început de an pe AMC
Ce vedem la TVR 1 la început de 2021
Kanal D anunță un nou serial turcesc, „Hercai”, cu Ebru Şahin și Akın Akınözü
Kanal D anunță premiera sezonului 2 „Survivor România”. Cine este noul prezentator al show-ului
10 lucruri de văzut la început de 2021 pe Netflix, HBO GO, Amazon și YouTube

...
CONFIRMARE Vodafone România se divizează parțial și transferă turnurile de antene către Vodafone Towers, companie recent înființată pentru închirierea acestora. Majorare de capital cu aproape 2 miliarde de lei
Vodafone România, al doilea jucător local de telefonie mobilă, a transferat infrastructura pasivă (stâlpi, turnuri ș.a.) a companiei către Vodafone Towers, firmă înființată în primăvara 2019 și anunțată în premieră de Profit.ro, demers care urmărește îmbunătățirea eficienței operaționale, reducerea costurilor de capital și diminuarea duplicării elementelor de rețea, confirmând informațiile anunțate în vară de Profit.ro. "Hotărârea acționarilor societății divizate (Vodafone România - n.r.) de a separa din punct de juridic infrastructura societății divizate prin transferul activității divizate către Vodafone Towers corespunde strategiei grupului Vodafone și a altor operatori majori de telecomunicații, inclusiv Deutsche Telekom, Telefonica și Orange. Obiectivul este de a dezvolta mai eficient infrastructura pasivă dedicată sectorului de telecomunicații și, în consecință, îmbunătățirea randamentului acestor active. La nivel de grupuri de turnuri pan-europene, investitorii axați pe infrastructură ar trebui să găsească oportunitatea atractivă, astfel de investiții fiind utilizate pentru a îmbunătăți calitatea rețelei și experiența clienților", se arată în documentul companiei, prezentat atunci de Profit.ro.
https://www.profit.ro/stiri/confirmare-vodafone-romania-divizeaza-partial-transfera-turnurile-antene-catre-vodafone-towers-companie-recent-infiintata-inchirierea-acestora-majorare-capital-aproape-2-miliarde-lei-19854748

DOCUMENTE Robert Negoiță a cheltuit 3 milioane de euro din bugetul Primăriei Sector 3 pentru reclamă / Primăria refuză să spună ce televiziuni au primit bani

Clipurile video de pe net şi televiziuni în care Sectorul 3 Bucureşti îşi făcea reclamă au costat peste 3 milioane de euro, în 2019 şi 2020, potrivit unui răspuns al Primăriei Sectorului 3 la solicitarea G4media.ro. Primăria Sectorului 3 a refuzat însă să spună ce televiziuni şi instituţii de presă au primit banii, invocând prevederi contractuale. Astfel, în aprilie 2020, Consiliul local al Sectorului 3 a aprobat alocarea a 5 milioane de lei către compania primăriei, Smart City Invest S3 SRL, pentru „servicii de promovare instituţională”, sub brandul „Sectorul 3. Cei mai buni”, pentru popularizarea serviciilor online oferite de primărie în contextul pandemiei de COVID-19. Mai departe, firma primăriei a dat banii unor televiziuni, instituţii de presă scrisă sau panotaj pentru publicitate. În aprilie 2019, Consiliul Local al Sectorului 3 a aprobat alocarea a 5,6 milioane de lei către o altă companie a primăriei, Investiţii Spaţii Verzi S3 SRL, pentru „servicii de realizare şi difuzare spoturi TV şi Radio, publicitate stradală, online, publicare advertoriale în presa tipărită şi studii de impact” pentru campaniile de informare şi conştientizare „Curăţenie în Sectorul 3” şi „Învăţământ dual în Sectorul 3”. Din această sumă, aproape 2,3 milioane de lei s-au dus pentru „pachet difuzare spoturi TV”, peste 1 milion de lei pentru „pachet difuzare spoturi radio” şi peste 1 milion de lei pentru „pachet publicitate online şi advertoriale în presa online şi tipărită”.
https://www.g4media.ro/documente-robert-negoita-a-cheltuit-3-milioane-de-euro-din-bugetul-primariei-sector-3-pentru-reclama-primaria-refuza-sa-spuna-ce-televiziuni-au-primit-bani.html

EXCLUSIV Trustul fondat de Dan Voiculescu a câștigat potul cel mare de la guvern: 14,7 milioane de lei din bani publici pentru campania de informare anti-Covid. Ce sume au câștigat ceilalți moguli

76 de milioane de lei din bugetul de stat a cheltuit guvernul Orban pentru campania de informare anti-Covid, potrivit unui răspuns pentru G4Media.ro. Campionul absolut al banilor încasați de la guvern e trustul media fondat de Dan Voiculescu, cu 14,7 milioane de lei pentru Antena 1, Antena 3 și Radio Zu. De remarcat că firma Antena TV Group SA, care a primit 9,3 milioane de lei, a fost condamnată penal pentru șantaj în 2017. Următorul mare benficiar al sumelor guvernamentale este Kanal D (Dogan Media Inernational SA) – cu 7,5 milioane de lei, în timp ce Pro TV a primit 3,4 milioane lei. România TV (Ridzone Computers), televiziunea fondată de Sebastian Ghiță, fugit în Serbia, a primit 2 milioane de lei, iar trustul Digi24 a primit de la guvern 1,7 milioane de lei. Vezi mai jos cele mai importante sume primite în această campanie: A.G. Radio Holding (Kiss FM, Magic FM si Rock FM): 4,1 milioane lei, Adevărul Holding: 649.000 de lei, Antena 3 SA: 3,4 milioane lei, Antena TV Group SA: 9,3 milioane lei, Radio ZU (Grupul Media Camina SRL): 2 milioane lei, B1 TV Channel: 594.000 lei, Agenția de publicitate DBV Media House SRL – 712.000 lei, Dogan Media Inernational SA (Kanal D): 7,5 milioane lei, Editura Evenimentul și Capital SRL (Evz.ro): 434.000 lei, Euromedia (Companie de panotaj): 791.000 lei, EUROPE DEVELOPPEMENT INTERNATIONAL-R SA (Europa FM): 2,7 milioane lei, Fanatik online: 503.000 lei, Getica OOH (Panotaj): 797.000 lei, Web Editing Development (Prosport): 704.000 lei, Pro TV SRL: 3,4 milioane lei, RCS & RDS SA: 1,7 milioane de lei, România TV (Ridzone Computers): 2 milioane de lei, Ringier Romania SRL: 1,1 milioane lei.
https://www.g4media.ro/exclusiv-trustul-fondat-de-dan-voiculescu-a-castigat-potul-cel-mare-de-la-guvern-147-milioane-de-lei-din-bani-publici-pentru-campania-de-informare-anti-covid-ce-sume-au-castigat-ceilalti-moguli.html

Topul bugetelor de publicitate investite pe nișa televiziunilor de știri în anul 2020

Anul pandemic 2020 a fost favorabil pentru televiziunile de știri, ratingurile au crescut și volumul de audiență livrat de această nișă s-a majorat cu 17% față de anul precedent. Digi24 a dat lovitura în primul an de pandemie COVID-19 și a reușit să livreze investitorilor în publicitate cel mai mare volum de audiență pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani) de pe nișa știrilor. Astfel, volumul de audiență a atins 89.250 GRP’30 target comercial, în creștere cu 78,5% față de anul precedent. Volumul livrat de România TV a crescut cu 2%, în timp ce Antena 3 a furnizat o audiență mai mare cu 8%. B1 TV și-a conservat volumul din 2019, înregistrând o scădere minoră de 1,5%. Realitatea Plus a înregistrat o scădere de 19% a volumului de audiență dacă este să-l comparăm cu cel al televiziunii Realitatea TV (falimentară în 2019). În septembrie a fost lansată televiziunea Aleph News, deținută de Adrian Sârbu. Reclamele difuzate pe acest canal au acumulat până la sfârșitul anului un volum de 77 puncte de audiență pe targetul comercial. Nișa televiziunilor de știri a furnizat clienților publicitar un volum total de audiență de 286.690 GRP’30 target comercial, în creștere cu 17% față de anul precedent. Acest volum reprezintă 12,8% din totalul audienței pe care piața TV (76 de televiziuni) a livrat-o clienților publicitari în 2020.

https://www.forbes.ro/topul-bugetelor-de-publicitate-investite-pe-nisa-televiziunilor-de-stiri-anul-2020-198706

Euronews și Universiteatea Politehnica București plănuiesc lansarea Euronews România
Universitatea Politehnica din București (UPB) a anunțat pe 6 ianuarie un parteneriat cu Euronews pentru a lansa Euronews România, o televiziune de știri nouă, independentă, destinată publicului vorbitor de limba română, informează Media Expres. Euronews România va fi filiala Euronews, care va livra știri locale, regionale, naționale și internaționale prin TV și platforme digitale, notează Media Expres. Euronews România este primul proiect de acest tip lansat în Uniunea Europeană și va fi construit pe baza unei televiziuni deja existente: UPB Sigma TV, care însă nu mai are licență de emisie după închiderea transmisiilor analogice TV prin antenă terestră. Directorul Proiectului Euronews România, Gabriel Petrea, a declarat pentru Media Expres că televiziunea va funcționa pe o licență din România după depunerea proiectului la Consiliul Național al Audiovizualului. Televiziunea de știri va avea propria echipă de jurnaliști și corespondenți din toată România, dar și de la Bruxelles, care vor lucra conform valorilor Euronews precum independența, imparțialitatea și linia editorială „All Views” (Toate Perspectivele). Până la lansare, echipa va ajunge la peste 100 de angajați la nivel local.
https://www.forbes.ro/euronews-si-universiteatea-politehnica-bucuresti-planuiesc-lansarea-euronews-romania-198753

Directorul de proiect al Euronews România, un fost ministru, deputat și viceprimar PSD: „M-am retras din politică”
Gabriel Petrea, fost candidat Pro România, fost deputat, ministru viceprimar la sectorul 6 din partea PSD, este directorul de proiect al Euronews România, post de știri ce va fi lansat la finalul anului la noi în țară. Petrea este în același timp și director general adjunct al Universității Politehnica (funcție pe care o ocupă de 8 ani), cu care Euronews va lansa, în parteneriat, un post de știri în România. El se ocupă de partea logistică a proiectului cu tot implică acest lucru. Contactat de Paginademedia.ro, acesta spune că s-a retras din politică și că trecutul său nu va afecta în vreun fel independența noului post de știri. De altfel, mai spune că atribuțiile sale vizează doar partea adimistrativă, de coordonarea editorială urmând să se ocupe un redactor-șef ales „transparent”, spune el. Cu privire la alegerea pe poziția de coordonator de proiect, acesta spune: „Am fost ales de Consiliul de Administrație al Universității, format din 30 de persoane. Nu cred că trecutul meu politic ar putea afecta noul post de știri. Mai mult, eu am atribuții doar pe zona administrativă. După cum am anunțat, redactor-șef va fi altcineva, o persoană aleasă în mod transparent. Eu mi-am dat demisia din Pro România și nu mai am legături cu zona politică”, a spus Gabriel Petrea pentru Paginademedia.ro. De asemenea, acesta nu este singurul om de la vârful UPB apropiat de zona politică. Mihnea Costoiu, rectorul UPB, este fost senator PSD.
https://www.paginademedia.ro/2021/01/coordonatorul-proiect-euronews-romania/

Exclusiv: Companiile cu cele mai mari bugete de publicitate investite în televiziune, în anul 2020

Volumul de audiență obținut de clienții publicitari pentru reclamele difuzate în anul 2020 este mai mare cu 2,7% față de cel din anul precedent. Zdrovit, Reckitt Benckiser, Procter&Gamble, Ferrero, L'Oreal sunt cei mai mari investitori în publicitatea TV. Cel mai mare investitor în publicitatea TV, în anul 2020, este Zdrovit România, distribuitor de suplimente alimentare, medicamente OTC și cosmetice, cu un volum de 110.608 GRP’30 pe targetul comercial (urban, 18-49 de ani). Volumul se situează la nivelul anului 2019 (creștere de 0,6%). La mare distanță de Zdrovit se află pe poziția a doua compania Reckitt Benckiser, cu 64.417 puncte de audiență pe targetul comercial, în scădere cu 6,6% față de anul precedent. Procter & Gamble și-a conservat audiența pentru campaniile de comunicare pe TV față de 2019 (creștere de 2,7%), având un volum de 61.173 GRP’30 pe targetul comercial. În top 20 cei mai mari clienți publicitari ai anului 2020 pe televiziune, 14 companii au obținut audiențe mai mari decât în 2019. Se poate spune că anul pandemic nu a fost atât de prost în comunicare așa cum s-a anticipat la începutul crizei medicale.
https://www.forbes.ro/exclusiv-companiile-cu-cele-mai-mari-bugete-de-publicitate-investite-televiziune-anul-2020-198645

EXCLUSIV: Topul televiziunilor care au furnizat cele mai mari volume de audiență pentru reclamele difuzate în anul 2020

Volumul total de audiență (GRP'30 target comercial) livrat de piața TV din România pentru reclamele difuzate, în anul 2020, este mai mare cu 2,7% față de cel din anul precedent. Principalele televiziuni comerciale generaliste Pro TV, Antena 1, Kanal D și televiziunile de știri au înregistrat creșteri ale volumelor de publicitate. Pandemia din 2020 a fost o oportunitate pentru piața TV, care a profitat de creșterea consumului de televiziune liniară (telecomandă) față de anul 2019. În 2020, piața TV din România a livrat clienților publicitari 2.240.516 puncte de audiență pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani), în creștere cu 2,7% față de anul precedent. (Sunt 76 de televiziuni înscrise în sistemul de monitorizare ARMADATA SRL) Punctele de audiență (GRP) obținute de reclamele difuzate de televiziuni sunt cumpărate de clienții publicitari la prețuri (Cost per Point – CPP) care sunt negociate, în prealabil, între cele două părți. După un început promițător al anului 2020, au urmat două luni (martie – aprilie), în care clienții publicitari au fost cuprinși de incertitudini și chiar panică, multe campanii fiind stopate. Revenirea s-a înregistrat în luna mai, când consumul de publicitate TV a început crească, ajungând în toamnă ca spațiile de reclame să fie vândute integral (sold out) până la finalul anului.
https://www.forbes.ro/exclusiv-topul-televiziunilor-care-au-furnizat-cele-mai-mari-volume-de-audienta-pentru-reclamele-difuzate-anul-2020-198630

Preluarea operațiunilor fixe ale Telekom de către Orange va avea efecte și în piața de comunicații mobile: Cât de justificate sunt îngrijorările Consiliului Concurenței

Preluarea de către Orange a peste 900.000 de abonați la serviciile fix-mobile ale Telekom Romania Communications (fostul Romtelecom) va majora avansul acestui operator pe piața comunicațiilor mobile la peste 40%, însă acesta nu este un lucru rău prin definiție, susține Eduard Lovin, vicepreședintele autorității de reglementare în comunicații (ANCOM). Acesta dă ca exemplu piața de internet fix, unde liderul (n.a RCS&RDS) are o cotă de piață și mai mare, constant peste 50% și în creștere, și cu toate acestea piața merge bine: suntem în topurile internaționale, avem super-viteze la prețuri scăzute, cu acoperire teritorială în creștere. Aprobarea tranzacției prin care Orange va prelua 54% din acțiunile Telekom Romania Communications (fostul Romtelecom) și licitația 5G sunt principalele evenimente care vor marca sectorul comunicațiilor electronice din România în 2021. Avansul și mai mare pe care îl va lua Orange pe piața de comunicații mobile și un posibil efect negativ asupra licitatiei 5G, dacă puterea Telekom România de a concura pe acest segment scade sunt principalele îngrijorări enunțate la finele anului trecut de Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței, cu privire la această tranzacție, care ar trebui avizată în acest an de Comisia Europeană.
https://economie.hotnews.ro/stiri-telecom-24521830-tranzactie-orange-telekom-operatiuni-fixe-efecte-piata-comunicatii-mobile-ingrijorari-consiliul-concurentei-ancom.htm

Ce angajament financiar și-a luat România pentru găzduirea la București a Centrului Cyber al UE: Va suporta costurile cu chiria și utilitățile pe 10 ani
/ Alte țări au făcut angajamente mai bune, spune Ministrul Finanțelor

Statul român și-a asumat să acopere timp de 10 ani costurile cu chiria și utilitățile noului Centru de securitate cibernetică al UE din București, în condițiile în care acest aspect a reprezentat un avantaj în procesul de evaluare a candidaturilor țărilor UE care și-au dorit să găzduiască această structură europeană, se arată într-un Memorandum care va fi discutat miercuri de către Guvern. Contactat de HotNews.ro, ministrul Finanțelor, Alexandru Nazare, a precizat că toate țările care au participat la competiția găzduirii acestui centru european au făcut astfel de angajamente financiare, unele chiar mai bune decât ale României. Guvernul are pe agenda ședinței de miercuri un Memorandum care vizează anumite aspecte organizatorice în vederea operaționalizării viitorului Centru de securitate cibernetică al UE, care va fi găzduit la București după ce România a câștigat luna trecută această competiție în fața altor 6 țări UE, respectiv Germania, Belgia, Lituania, Luxemburg, Polonia și Spania.
https://economie.hotnews.ro/stiri-telecom-24522271-angajament-financiar-luat-romania-pentru-gazduirea-bucuresti-centrului-cyber-suporta-costurile-chiria-utilitatile-10-ani-alte-tari-facut-angajamente-mai-bune-spune-ministrul-finantelor.htm

Apple testează două concepte de telefon pliabil – surse
Apple ar testa două concepte diferite de smartphone pliabil și, dacă va fi să lanseze unul, nu se va întâmpla mai repede de finalul lui 2022 sau înainte de 2023, scrie MacWorld care citează publicația Economic Daily News. Mai multe brand-uri au lansat smartphone-uri pliabile, dar volumele de vânzări sunt scăzute fiindcă prețurile sunt mari și produsele trebuie să fie mai fiabile. Dacă Apple va decide să dea undă verde proiectului, telefonul va ajunge cel devreme în 2023 pe piață și va costa probabil undeva pe la 2.000 de euro.
https://economie.hotnews.ro/stiri-it-24521772-apple-testeaza-doua-concepte-telefon-pliabil-surse.htm

Gala Premiilor Grammy, amânată până în primăvară din cauza pandemiei de Covid-19
Gala Premiilor Grammy, primul eveniment major din Statele Unite, a fost amânată din cauza cazurilor de Covid-19 din Los Angeles, orașul unde ar fi trebuit să aibă loc pe 31 ianuarie, scrie adweek.com. Ceremonia era organizată de Recording Grammy și ar fi urmat să fie difuzată de CBC și CBC All Access. Evenimentul va avea loc, în cele din urmă, pe 14 martie 2021. Dar va fi unul virtual, cel mai probabil, conform unor surse din presa americană. „După conversații atente cu experiții din domeniul sănătății, cu gazda show-ului și cu artiștii programați să apară, am luat decizia să reprogramăm Premiile Grammy pentru duminică, 14 martie 2021. Situația legată de Covid-19 s-a deteriorat în Los Angeles, spitalele fiind compleșite în aceste zile. Nimic nu este mai important decât sănătatea și siguranța celor din comunitatea noastră muzicală și a sutelor de oamenilor care lucrează neobosit la producerea spectacolului”, au declarat cei de la Recording Grammy. În Los Angeles s-au înreigstrat peste 74.000 de cazuri de Covid-19, la începutul săptămânii.
https://www.paginademedia.ro/2021/01/gala-premii-grammy-amanata-pandemie/

Continuă tradiția. Kanal D aduce un nou serial turcesc în 2021
Continuă tradiția la Kanal D și în 2021. Postul Dogan programează în curând serialul turcesc „Hercai”, care are în prim-plan o poveste de dragoste imposibilă, născută din răzbunare. Printre actorii serialului se numără Ebru Şahin (Reyyan), cea care a interpretat rolul Hira, din “Prețul Fericirii”, și Akın Akınözü (Miran), cel care a fost în rolul Ivan Ali, din “Kosem”, dar și pe Feride Çetin (Zehra), cea care a interpretat rolul Çiçek Baldar, din “Dragoste și pedeapsă”, și Serdar Özer (Cihan), actorul care a dat viață personajului Maksut, în serialul “Ziua în care mi s-a scris destinul”.
https://www.paginademedia.ro/2021/01/kanal-d-serial-turcesc-2021/

Matinal la Prima TV. Daniel Osmanovici, unul dintre prezentatori. Septimiu Sărățeanu, producător
Prima TV are în pregătire un program de dimineață, care ar urma să intre în grila de programe. Potrivit informațiilor Paginademedia.ro, producătorul show-ului ar urma să fie Septimiu Sărățeanu, cu experiență la Pro TV, la Ringier și, până în urmă doi ani producător al emisiunii matinale de pe TVR 1. Sărățeanu a și pus un anunț pe Facebook: "v-am spus că mă întorc în televiziune. Sunt în căutarea unor oameni cu care să construiesc", a scris el, fără a spune despre ce post e vorba. "Nu pot oferi niciun fel de detaliu", a declarat Sărățeanu, contactat de Paginademia.ro. Potrivit informațiilor Paginademedia.ro, doi prezentatori ar urma să fie la pupitrul matinalului.
https://www.paginademedia.ro/2021/01/matinal-prima-tv-septimiu-sarateanu-daniel-osmanovici/

Începe sezonul doi din Survivor. Noul prezentator a trecut pe la Antena 3 și RFI
Începe un nou sezon din Survivor. Kanal D începe anul în forță, iar de sâmbăta aceasta aduce sezonul doi al show-ului Survivor. La pachet, emisiunea vine și cu un nou prezentator în locul doi Dan Cruceru. Cel de-al doilea sezon Survivor începe pe 9 ianuarie, de la ora 20:00. Show-ul va fi difuzat cinci zile pe saptamana dupa cum urmeaza: miercuri si joi, de la 22:30, vineri, sâmbătă, duminică, de la 20:00. Gazda emisiunii va fi Daniel Pavel, fost prezentator Antena 3 și RFI. A găzduit emisiunea „Business On Air”, la Radio France International, program ce a fost si premiat de CNA in 2015. A facut parte din echipa Antena 3 ca prezentator al unei emisiuni saptamanale de infotainment.
https://www.paginademedia.ro/2021/01/noul-prezentator-survivor-sezon-doi/

AUDIENȚE. Veșnicul „Curierul”. Jason Statham, mult mai urmărit decât Nea Mărin
Audiențe. Marți a fost seara „Curierului”. Filmul din 2002 difuzat de Pro TV nu a avut rival în bătălia audiențelor de aseară. Jason Statham, actorul principal al filmului, a fost mult mai urmărit decât Nea Mărin și emisiunea de pe Antena 1. Detalii, în continuare: Producția din 2002 cu Jason Statham a reușit să obțină cifre foarte mari. Peste 2,2 milioane de români au urmărit filmul vechi de 19 ani pe Pro TV. Postul din Pache Protopopescu a rămas lider detașat și pe celelalte două segmente. În schimb, „Poftiți la circ”, emisiunea de pe Antena 1 cu Nea Mărin, a atras puțin peste 1,1 milioane de privitori. Postul Intact s-a „mulțumit” doar cu locul trei pe național și urban, în timp ce pe comercial a terminat seara pe doi. Kanal D, cu un nou episod din „Prizoniera destinului” s-a poziționat pe locul secund pe două segmente, în fața Antenei 1. Important de precizat: Pro TV a condus seara de marți și pe intervalul unui alt film vechi - „Fortăreața” (1996), cu Nicolas Cage printre actori. A scos 1.258.000 de urmăritori în țară, pe un interval care s-a întins de la 22.30 și până aproape de ora 1 noaptea.
https://www.paginademedia.ro/2021/01/audiente-curierul-nea-marin-ianuarie-2021/

PRIME-TIME 2020. Anul izolării. S-a simțit în audiențe? Pro TV a scăzut ușor. Kanal D, peste Antena 1 (doar) pe țară. România TV, primul loc la știri
AUDIENȚE PRIME-TIME în 2020. Câți români s-au uitat la televizor, seara, în anul pandemiei de Covid-19? Unele posturi au avut scăderi ușoare, cum a fost în cazul Pro TV-ului, dar altele au fost „pe plus”, cum s-a întâmplat în cazul posturilor Antena 1 și Kanal D. Supriza vine de la urcarea postului Kanal D pe poziția a doua în seara, la nivelul întregii țări. Diferența e foarte mică (de câteva mii de persoane, aproape egalitate), dar este de notat. La orașe și pe comercial, postul turcesc este însă pe trei. Deși cifrele au fost mai mici, Pro TV a rămas liderul incontestabil al ratingurilor. Mare parte a conținutului a fost afectat de pandemie. Emisiuni mari, ca Vocea României, nu au putut fi produse în 2020, iar multe din show-urile care s-au făcut au respectat reguli stricte. Altele n-au mai avut finale live (X-Factor) sau au avut finale "hibrid" (online+live, ca în cazul Românii au talent).
https://www.paginademedia.ro/2021/01/audiente-prime-time-2020/

Revelionul cu Garcea va fi discutat cu „maximă rapiditate”. Concluzia după întâlnirea Iulian Bulai - Monica Gubernat, șefa CNA
Șefa CNA s-a întâlnit cu președintele comisiei mass-media din Parlament. Monica Gubernat și Iulian Bulai au discutat, astăzi, despre revelionul cu Garcea de la TVR, automatizarea monitorizărilor de la CNA (care în prezent se fac manual), dar și despre cele patru mandate din CNA care urmează să fie reînnoite. Întâlnirea celor doi a fost anunțată de Bulai (președintele Comisiei de Cultura si Mass Media din Camera Deputatilor) duminică, în contextul scandalului iscat de emisiunea de Revelion de la TVR, cu Vacanța Mare și Dan Bittman. Politicianul a catalogat emisiunea drept un „show de prost gust”. În primă fază, emisiunea fusese criticată de Dorina Rusu (membru CNA), care a spus că TVR a oferit un „spectacol grotesc”, de Revelion.
https://www.paginademedia.ro/2021/01/intalnire-iulian-bulai-monica-gubernat/

Revelionul lui Dan Negru, pe locul doi în Europa la audiențe. A fost depășit doar de BBC
Audiențe. Revelionul Starurilor 2021, prezentat de Dan Negru la Antena 1, s-a poziționat pe locul secund în topul audiențelor, în Europa. Pe Negru l-au depășit doar englezii de la BBC, după cum a anunțat prezentatorul tv pe Facebook. Programul special de la BBC1 „New Year Live” a început de la 10:50 și s-a terminat la 00:20. A strâns în fața televizioarelor 6,1 milioane de telespectatori, având un share de 38%, potrivit The Guardian. Revelionul prezentat de Negru la Antena 1 a durat mai mult și a început mai devreme. A debutat la 22:00 și s-a terminat la 04:00. La nivelul întregii țări a adunat 2,5 milioane de privitori în țară și un share de 36% pe segmentul comercial.
https://www.paginademedia.ro/2021/01/revelion-dan-negru-2021-locul-doi-europa/

Restructurări la Radio Europa Liberă. Jurnalistul Andrei Luca Popescu s-a despărțit de publicație, după doi ani
Jurnalistul Andrei Luca Popescu se desparte de publicația Radio Europa Liberă după doi ani. El a anunțat despărțirea pe Facebook, unde a scris că „este locul din care plec cu cel mai amar gust în 15 ani de presă, nu doar pentru modul agonizant și lipsit de franchețe în care s-a dorit să aibă loc despărțirea”. Contactat de Paginademedia.ro, acesta a mai dat câteva detalii despre contextul în care s-a produs ruptura: „Înțeleg că a venit o nouă conducere care a vrut și o echipă nouă, dar aș fi vrut o discuție mai directă despre viitorul meu. Mie nu mi-a reproșat că am făcut ceva, ci pur și simplu mi s-a spus că s-a încheiat colaborarea. De asta am și scris pe Facebook despre modul lipsit de franchețe în care s-a dorit să aibă loc despărțirea”, a spus acesta. A mai declarat că se va alătura unui alt proiect, dar despre care nu a dorit să dea detalii. Jurnalistul a mai lucrat la Digi24, Gândul (când făcea parte din grupul Mediafax), România Liberă și Cotidianul. Pe de altă parte, Elena Vijulie Tănase (directorul Radio Europa Liberă) a spus, tot pentru Paginademedia.ro, că restructurările din ultima perioadă s-au produs în urma unui concurs organizat de publicație.
https://www.paginademedia.ro/2021/01/plecare-andrei-luca-popescu-radio-europa-libera/

AUDIENȚE ZI. Decembrie vine cu noi creșteri pentru Pro TV. Antena 1, pe plus doar pe național. Stațiile de știri, din ce în ce mai urmărite

AUDIENȚE după MEDIA PE ZI | DECEMBRIE. Luna cadourilor a venit cu creșteri pentru principalele două televiziuni generaliste, după audiența medie pe toată ziua: Pro TV și Antena 1. Postul din Pache Protopopescu a ieșit pe plus pe toate segmentele de public, în timp ce Antena 1 a avut evoluții diferite: pe plus pe național, pe minus pe urban și același număr de public ca în noiembrie pe comercial. Kanal D a ieșit în pierdere pe urban și comercial, iar pe național a strâns aceleași cifre ca în penultima lună a anului 2020. De notat și evoluția stațiilor de știri, care au avut de dezbătut în decembrie rezultatul alegerilor parlamentare, din 6 decembrie. Emisiunile din timpul zilei au adus evoluții pentru România TV, Antena 3 sau Digi24. Poziție bună și pentru postul de filme DIVA pe comercial, care a dat multe producții de Crăciun.
https://www.paginademedia.ro/2021/01/audiente-dupa-media-zi-decembrie-2020/

Schimbări la TVR. Mădălina Rădulescu nu mai e șefa știrilor. Fosta șefă de cabinet a Doinei Gradea, numită director TVR Internațional
Schimbări în TVR. Mai mulți sefi interimari au fost schimbați de conducerea instituției. Cu alți interimari. Mădălina Rădulescu nu mai este șefa știrilor, iar locul lui Mircea Radu la șefia departamentului de comunicare a fost luat de Nicoleta Gavrilă. Plecarea prezentatorului TV din funcție a fost anunțată la finalul lunii decembrie, în exclusivitate, de Paginademedia.ro. Fosta șefă de cabinet a PDG-ului Doina Gradea, Adela Ştirbescu, a fost numită șefă la TVR Internațional. Noua șefă de cabinet a Doinei Gradea va fi Luiza Fulea, soția lui Adrian Fulea, care lucrează în TVR la Compartimentul Informații Clasificate. Rădulescu, șefă a știrilor în ultimii doi ani, va rămâne, în continuare, producător la știri. Locul său va fi luat de Ioana Popescu (care a mai ocupat acest rol și în trecut). Lista șefilor din TVR a fost publicată de Iulian Bulai, șeful comisiei mass-media din Parlament.
https://www.paginademedia.ro/2021/01/madalina-radulescu-nu-mai-e-sefa-stirilor-tvr/

Decembrie, luna în care am stat lipiți de TV: Opt milioane de români la TV în fiecare seară
AUDIENȚE TV | PRIME-TIME DECEMBRIE. Consumul de televiziune a crescut în ultima lună a lui 2020. Lockdown-ul și numeroasele restricții au adus mai mulți oameni în fața televizoarelor. Spre exemplu, aproape 8 milioane de români s-au uitat la TV în decembrie 2020, comparativ cu 7,3 milioane câți erau în decembrie 2019. Cifrele au crescut și în mediul urban, cu 4 milioane de telespectatori și pe comercial - 1,3 milioane de privitori. Pentru marile generaliste, decembrie a venit cu creștere sau scăderi. Pe plus a fost Pro TV, postul din Pache Protopopescu și-a păstrat poziția de lider, după o lună în care a difuzat (din nou) seria Singur Acasă, finalul sezoanelor din Las Fierbinți și Visuri la Cheie, dar și multe alte filme.
https://www.paginademedia.ro/2021/01/audiente-prime-time-decembrie-2020/

Sezoane noi din Fargo și NOS4A2, la început de an pe AMC
Postul de filme AMC aduce sezoane noi din Fargo și NOS4A2, la început de 2021. Cel de-al patrulea sezon din Fargo va debuta pe 4 ianuarie, de la ora 22:45. Are, în total, 11 episoade. Al doilea sezon din NOS4A2, bazat pe romanul bestseller din 2013 cu același nume al lui Joe Hill, se va întoarce cu 10 noi episoade. Începe tot pe 4 ianuarie, de la ora 22:00.
https://www.paginademedia.ro/2021/01/fargo-nos4a2-sezoane-noi-amc/

Ce vedem la TVR 1 la început de 2021
La început de an, la TVR 1, emisiunile continuă cu ediţii în premieră. Printre acestea: seriile documentare „Moştenirea clandestină' şi „România veritabilă', emisiunile „Garantat 100%', „Breaking Fake News', „Politică şi delicateţuri', „Replay', dar şi programul care are ca protagoniști medici și stăpâni de animale din România, „Petmania'. Din 6 ianuarie, ora 22.00, seria documentară „Moştenirea clandestină' continuă la TVR 1 cu două noi episoade, în care Monica Ghiurco alături de istorici şi diplomaţi de carieră, români şi străini, analizează politica externă a României din perioada regimului comunist.
https://tvmania.ro/ce-vedem-la-tvr-1-la-inceput-de-2021-281604.html

Kanal D anunță un nou serial turcesc, „Hercai”, cu Ebru Şahin și Akın Akınözü
Kanal D se pregătește să le ofere fanilor serialelor turcești o nouă producție impresionantă, „Hercai'/ („Hercai'), povestea tulburatoare a unei tinere care plătește pentru greșelile din trecut ale familiei sale. „Hercai' îi are în centrul acțiunii pe Reyyan (interpretată de Ebru Şahin) și Miran (Akın Akınözü), doi tineri ale căror vieți, pline de traume din copilărie, ajung să se întâlnească, să se îndrăgostească și să lupte pentru dragostea lor, în ciuda tuturor obstacolelor vieții.
https://tvmania.ro/kanal-d-anunta-un-nou-serial-turcesc-hercai-cu-ebru-sahin-si-akin-akinozu-281600.html

Kanal D anunță premiera sezonului 2 „Survivor România”. Cine este noul prezentator al show-ului
Survivor Romania', competitia care forteaza toate limitele si provoaca la maximum, se pregateste sa arunce in „ringul' junglei dominicane concurenti redutabili si sa le ofere celor din fata micilor ecrane cel mai intens show al anului 2021! Cel de-al doilea sezon „Survivor Romania' incepe sambata aceasta, 9 ianuarie, de la ora 20.00, la Kanal D. Show-ul va fi difuzat cinci zile pe saptamana dupa cum urmeaza: in fiecare miercuri si joi, de la 22.30, si de vineri pana duminica, de la 20.00. Evolutia concurentilor de-a lungul desfasurarii competitiei va fi observata cu atentie si expusa publicului, chiar de pe trasee, de Daniel Pavel, prezentatorul celui de-al doilea sezon „Survivor Romania'.
https://tvmania.ro/kanal-d-anunta-premiera-sezonului-2-survivor-romania-cine-este-noul-prezentator-al-show-ului-281581.html

10 lucruri de văzut la început de 2021 pe Netflix, HBO GO, Amazon și YouTube

Dacă nu vă încântă ce e la televizor, aveți acum la dispoziție o mulțime de alternative. N-o să menționez Disney+, HBO Max sau Apple TV+ pentru că ar trebui să explic și cum să dansați cu un smartDNS, VPN și alte improvizații la care nu mă pricep ca să vedeți oferta lor în România. Apropo, primele două vor fi lansate oficial și în România în 2021, ultima, probabil când țara noastră va conta pentru Apple tot atât cât contează țările africane. Așadar, fără a mai lungi vorba, iată recomandările mele pentru un început de an de leneveală smart în fața televizorului: Death to 2020 - Să începem cu un epitaf potrivit pentru anul care tocmai a trecut, numai bun de pus pe rană. E chiar ultima zi în care ar trebui să mai privim înapoi, că doar 2021 vine cu propriile-i spaime. Pe Netflix avem un mockumentary despre 2020 povestit de Laurence Fishburne (da, am fi dorit să ieșim din Matrice anul ăsta!), cu Samuel Jackson, Hugh Grant, Lisa Kudrow, Leslie Jones, Joe Kerry și multe miliarde de oameni pe post de figuranți într-un show de comedie neagră regizat de oamenii din spatele Black Mirror. Documentarul, nu anul.
https://pressone.ro/10-lucruri-de-vazut-la-inceput-de-2021-pe-netflix-hbo-go-amazon-si-youtube
(MEDIA EXPRES)


Dacă tot ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici




Revista MEDIA EXPRES ediția curentă
Gratuit online, doar un click: Most recent issue of monthly Media Expres 1st Cover


Anuarul MEDIA EXPRES cu ediția 2023-2024 este online!
Gratuit online, doar un click: Latest issue Media Expres YEARBOOK 1st Cover




Abonamentele la știrile MEDIA EXPRES va oferă acces la Alerta Știri! pe e-mail, Anuarul Media Expres și zilnic la REVISTA PRESEI, cu ultimele știri media, tv și comunicații, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știri verificate, la liber, pentru toți cei interesați de programe TV, radio, conținut online, cablu, comunicații, audiovizual și film (cinematografie). Noi ținem în arhivă istoria audiovizualului. Click aici pentru prima nostră știre online, când foarte puține dintre marile ziare și reviste nici nu se gândeau la versiuni digitale și la prezența pe web.

Pentru abonamente click aici




© 2001 -  Media Expres SRL