×


ONG -- Data și ora publicării: 28.01.2021 13:59:39

GDPR-SONDAJ / Un sondaj relevă că românii nu dau doi bani pe protecția datelor personale



București (MEDIA EXPRES) / 28 ian 2021 / Un studiu arată că 80% din consumatorii romani permit utilizarea datelor personale in scopuri publicitare, în ciuda isteriei paneuropene legată de protecția datelor, reiese dintr-un comunicat difuzat de InfoCons la 28 ianuarie, de Ziua Europeană a Protecției Datelor.

Conform rezultatelor sondajului din 2020 realizat la nivel european, 1 din 2 persoane cu vârste cuprinse între 16-74 de ani a refuzat să permită utilizarea datelor lor personale în scopuri publicitare atunci când utilizează internetul în scopuri private în perioada precedentă de 3 luni. În plus, 46% au raportat că au permis accesul restricționat doar la locația lor geografică sau au refuzat accesul complet la aceste informații.

Mai puțini (40%) cetățeni UE citesc declarațiile politicii de confidențialitate înainte de a furniza date cu caracter personal. În mod similar, 40% a limitat accesul la profilurile sau conținutul site-ului lor de socializare sau la stocarea online partajată.

Între timp, 33% au verificat că site-ul pe care și-au furnizat datele personale este sigur.

Ponderea persoanelor care refuză să permită utilizarea datelor lor personale pentru publicitate a variat între statele membre ale UE.

Cele mai mari ponderi au fost observate în Olanda (73%), Finlanda (70%), Danemarca și Germania (ambele 63%) și Spania (62%).

În schimb, cele mai mici ponderi s-au înregistrat în Bulgaria (10%), România (20%), Grecia (29%), Slovacia (30%) și Letonia (32%).

„Destinatarii marcării Zilei europene a protecţiei datelor sunt cetăţenii, ideea fiind de a da o şansă fiecăruia să înţeleagă care sunt tipurile de date personale care sunt stocate şi procesate, precum şi de a cunoaşte drepturile indivizilor în raport cu posibilele abuzuri în acest domeniu”, potrivit comunicatului InfoCons.

Din informațiile rezultate în studiul realizat de InfoCons la nivel național cu privire la furtul de identitate au relevat faptul că: 32.6% dintre intervievați au primit informații despre furtul de identitate de pe internet, în timp ce 9,7% au aflat despre acest subiect de la o asociație de consumatori; 30.6% dintre cetățenii care au raspuns chestionarului au primit informații despre furtul de identitate din partea băncilor sau instituțiilor financiar-bancare, în timp ce 33,5% au primit aceste informații din partea rudelor și prietenilor.

Cu privire la tipurile de furt de identitate cunoscute, din studiu a reieșit faptul că cel mai cunoscut tip de furt de identitate este skimming-ul – clonarea cardului la utilizare, în procent de 64.2%. Alte tipuri cunoscute de furt de identitate au reieșit a fi: phishing-ul (57%); spam(57.5%); furtul prin intermediul retelelor de socializare (46,8%).

Categoria cea mai putin cunoscuta de furt de identitate este cea prin intermediul materialelor printate care au fost aruncate, fără a fi distruse și care conțin date personale și bancare – metodă cunoscută sub denumirea de trashing (25,8%).

Intervievații au declarat că au fost victime ale diverselor tipuri de furturi de identitate după cum urmează: 45.3% prin solicitarea de informații personale în timpul navigării pe internet; 42,9% prin phishing - furt de date via e-mail; 38,5% prin spam; 38% prin telefon, de la persoane necunoscute.

Studiul a fost realizat în cadrul Proiectului European - SYstem for Prevention and Combat Identity Theft – SYPCIT - Directorate General Home Affaires și desfășurat de Asociația InfoCons în parteneriat cu Adiconsum, Expert System, Kaspersky lab IT și UNIVERSITÀ DEGLI STUDI DI ROMA TOR VERGATA









"Ținând cont de perioada în care ne aflăm, majoritatea dintre noi suntem tentați să achiziționăm produse online iar odată cu acestea furnizăm informații personale fără să ne gândim la consecințe. Ni se cer foarte multe date pentru livrarea produselor sau pentru emiterea documentelor fiscale, date care sunt transmise și firmelor de curierat, nu numai agentului economic de la care achizițonăm. Oare ce se întâmplă cu aceste date? Sunt toți acești agenți economici operatori de date cu caracter personal?, se întreabă Sorin Mierlea, Președinte InfoCons.

InfoCons (www.infocons.ro) este Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, fiind o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.
(MEDIA EXPRES)

Dacă tot ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici




Da Vinci advertising for educational programs



Abonamentele la MEDIA EXPRES vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Noi ținem istoria audiovizualului. Nu e nevoie să ne credeți, dar citiți aici probabil prima știre online publicată de mediaexpres.ro în anul 2001: Click aici pentru prima nostră știre online când foarte puține dintre marile ziare și reviste nici nu se gândeau la digital și web.
Pentru abonamente click aici














© 2001 -  Media Expres SRL