×

Revista presei -- Data și ora publicării: 04.03.2021 10:02:22

REVISTA PRESEI / 3 mar 2021 /




Topul televiziunilor cu cele mai mari audiențe la nivel URBAN – FEBRUARIE 2021
Topul televiziunilor cu cele mai mari audiențe la nivel NAȚIONAL – FEBRUARIE 2021
TRANSFER. Mircea Ivan pleacă de la Antena 1, după doi ani. Se duce la postul lui Adrian Sârbu
Serial de HBO, la Prima TV. Prietena mea genială, hitul HBO, se vede la Prima TV
AUDIENȚE. Chefi vs Șefi. Mai bine Chef în bucătărie decât Șefi sub acoperire! Showul Antenei a bătut showul Pro TV
Ciprian Teleman, ministrul Digitalizării: Unele aplicații IT ale statului mai mult te încurcă / Formularele online sunt scrise de funcționari, pentru a fi folosite tot de aceștia, nu de către cetățeni
Vodafone România a testat primul „Open IP router” pentru reţele mobile din România
Giganţii tech au cheltuit 19 milioane de euro pe activităţi de lobbying în UE anul trecut
Ce investiţii a făcut Fondul Suveran al Norvegiei la Bursa de la Bucureşti în 2020
Tranzacţie surpriză: Bittnet a cumpărat 35% din Servodata, un integrator de soluţii IT&C din Cehia, într-o tranzacţie de 1,4 mil. de euro, care va fi plătită acţionarului ceh în acţiuni Bittnet
EXCLUSIV: Mihai Bobonete, detalii despre un nou sezon „Las Fierbinți”
1 milion de euro – investiție record la „Imperiul leilor” (Pro TV). Ce business va primi suma impresionantă
Chloé Zhao, prima regizoare asiatică recompensată cu Globul de Aur
Gala Primetime Emmy Awards va fi difuzată de CBS pe 19 septembrie
BBC Three revine pe micile ecrane după succesul înregistrat de serialele "Normal People" şi "Fleabag"
Trailerul serialului „Sky Rojo”, cu Verónica Sánchez şi Asier Etxeandia în rolurile principale, lansat
Toate cele 10 sezoane ale serialului „Friends”, disponibile pe HBO GO din aprilie
Zoom estimează că veniturile sale vor crește cu 43%, până la 3,7 miliarde dolari
Instagram lansează Live Rooms și mărește numărul persoanelor care pot participa la stream-urile live
Google își va recupera de la advertiseri costurile cu preluarea știrilor
Samsung vrea să investească 17 miliarde de dolari într-o fabrică de cipuri din SUA – Reuters
Licitația pentru modernizarea portalului ANAF va fi organizată în 2022


Topul televiziunilor cu cele mai mari audiențe la nivel URBAN – FEBRUARIE 2021

În februarie, cele trei mari televiziuni comerciale, Pro TV, Antena 1 și Kanal D, au înregistrat cele mai mari creșteri de audiență la nivel urban față de luna precedentă. Acestea au avut în total o cotă de piață (de vizionare) de 41,36% din 71 de televiziuni monitorizate, față de 38,35% în ianuarie. Programele de divertisment au fost la putere. Audiența generală a Pro TV a câștigat 22.000 de telespectatori în urban față de luna ianuarie, ajungând la o medie de 375.000 de orășeni pe minut, conform măsurătorilor Kantar Media. Nici Antena 1 și Kanal D nu s-au lăsat mai prejos și au câștigat 18.000, respectiv 11.000 de persoane din mediul urban. Cele trei mari televiziuni au avut o cotă de piață de 41,36%, în creștere cu 3,01 puncte procentuale față de ianuarie. Acest lucru înseamnă că noile grile ale celor trei mari jucători (grilele de primăvară) au condus la creșterea audienței în urban. Televiziunile de știri au pierdut audiență în urban față de luna precedentă: România TV (-22.000 persoane), Antena 3 (-4.000), Digi24 (-11.000), Realitatea Plus (-7.000) și B1 TV (-5.000). Alte televiziuni care au suferit pierderi de audiență: TVR 1 (-8.000), Prima TV (-5.000), Antena Stars (-2.000), Național TV (-9.000) și TVR 2 (-7.000). Televiziuni care au înregistrat creșteri de audiență: DigiSport 1 (10.000), Happy Channel (1.000) și DIVA (2.000).

https://www.forbes.ro/topul-televiziunilor-cu-cele-mai-mari-audiente-la-nivel-urban-februarie-2021-205574

Topul televiziunilor cu cele mai mari audiențe la nivel NAȚIONAL – FEBRUARIE 2021

În ultima lună a iernii, Kanal D s-a apropiat de audiența Antenei 1, la nivel național. Pro TV și Kanal D au înregistrat cele mai mari creșteri de audiență față de luna precedentă. În februarie, multe televiziuni au suferit pierderi de audiență, mai cu seamă posturile de știri. S-au plictisit românii de știri despre pandemie? În februarie, audiența generală a Pro TV, liderul pieței TV din România, a câștigat 50.000 de telespectatori la nivel național față de luna precedentă, o dovadă că noua grilă a fost construită eficient și a funcționat. „Vârful de lance” al programelor Pro TV a fost „Românii au talent”. Pro TV a avut în plus față de Antena 1 circa 200.000 de telespectatori, un ecart foarte mare, ajungând la un rating mediu de 795.000 de telespectatori pe minut (toată ziua), conform măsurătorilor Kantar Media. Lupta pentru locul al doilea în topul audienței generale s-a întețit în februarie, Antena 1 fiind aproape egalată de Kanal D. Antena 1 a avut o medie de 606.000 de persoane pe minut, cu o creștere de doar 3.000 de persoane față de ianuarie, în timp ce Kanal D a înregistrat 600.000 de telespectatori, majorându-și ratingul cu 34.000 față ianuarie. Este cea de-a doua creștere de audiență de pe piața TV, după Pro TV. În cazul Kanal D, „vârful de lance” fost programul „Survivor România”.

https://www.forbes.ro/topul-televiziunilor-cu-cele-mai-mari-audiente-la-nivel-national-februarie-2021-205561

TRANSFER. Mircea Ivan pleacă de la Antena 1, după doi ani. Se duce la postul lui Adrian Sârbu

TRANSFER. De la Antena 1, la postul lui Adrian Sârbu. Mircea Ivan, unul dintre prezentatorii Observatorului matinal, a plecat de la Antena 1 după doi ani petrecuți la postul Intact. Ultimul jurnal prezentat de Ivan alături de Iuliana Pepene a fost marți, 2 martie. Paginademedia.ro l-a contat pe Mircea Ivan și a confirmat trecerea sa la Aleph News, contractul său intrând în vigoare începând de azi. La Aleph va prezenta un jurnal de știri, așa cum s-a întâmplat și la Antena 1 sau Digi24, ultimele sale locuri de muncă.

https://www.paginademedia.ro/2021/03/mircea-ivan-pleaca-de-la-antena-1/

Serial de HBO, la Prima TV. Prietena mea genială, hitul HBO, se vede la Prima TV

Prima TV aduce un serial de HBO. Producția „Prietena mea genială” (2018), un hit marca HBO, debutează vineri, 5 martie, de la ora 20:00. Serialul, bazat pe cartea „Tetralogia Napolitană” de Elena Ferrante, mai e disponibil pe HBO GO. La Prima TV, vor fi difuzate câte două episoade în fiecare seara de vineri. Prietena mea genială spune povestea emoționantă a două prietene, Elena și Lila, care cresc împreună într-un cartier napolitan. Serialul prezintă o radiografie crudă a unei copilării necosmetizate, după care greu poți avea sentimente de nostalgie. Acțiunea serialului începe în anii 50, iar povestea se întinde pe parcursul a 60 de ani, timp în care cele două prietene împart bune și rele. Este filmat în Italia, cu actori italieni care vorbesc în dialectul specific zonei.

https://www.paginademedia.ro/2021/03/prietena-mea-geniala-prima-tv/

AUDIENȚE. Chefi vs Șefi. Mai bine Chef în bucătărie decât Șefi sub acoperire! Showul Antenei a bătut showul Pro TV

Audiențe. Marțea seara românii au avut de ales între Chefi la Cuțite (Antena 1) și ... Șef sub acoperire (Pro TV). Bucătarii au câștigat duelul pe toate segmentele de public, dar nu au reușit să învingă pe niciun target Las Fierbinți. Detalii, în continuare: Chefi versus Șef. Duelul de o oră dintre emisiunile de pe Antena 1 și Pro TV a fost câștigat categoric de bucătarii Scărlătescu, Bontea și Dumitrescu. Chefi la Cuțite era cea mai urmărită emisiune la orașe și în rândul tinerilor, pe intervalul Șef sub acoperire. Pe național, însă, emisiunea culinară era la egalitate cu serialul Hercai de pe Kanal D. Șeful sub acoperire de aseară a fost Mircea Săplăcan, director de marketing Tria’s, un lanț de florării din țară. Lucrurile au fost diferite pe intervalul Las Fierbinți. Serialul de comedie a încheiat seara pe primul loc, pe toate toate segmentele de public. Diferența cea mai mică a fost pe comercial. De menționat și că Antena 1 era pe locul trei, la nivelul întregii țări, cât timp a rulat Las Fierbinți.

https://www.paginademedia.ro/2021/03/audiente-chefi-la-cutite-sef-sub-acoperire-las-fierbinti-2-martie/

Ciprian Teleman, ministrul Digitalizării: Unele aplicații IT ale statului mai mult te încurcă / Formularele online sunt scrise de funcționari, pentru a fi folosite tot de aceștia, nu de către cetățeni



Aplicațiile pe care statul le pune la dispoziția cetățenilor ar trebui testate obligatoriu pentru că unele dintre ele mai mult te încurcă, decât te ajută, a declarat marți Ciprian Teleman, ministrul Cercetării, Inovării și Digitalizării. "Chiar și dacă ne uităm la formularele pe care le găsim furnizate de instituții, ele sunt scrise de funcționari pentru a fi folosite de către funcționari, nu de către cetățeni. Toate lucrurile astea ar trebui testate înainte", a spus acesta. "Statul în momentul de față încurcă în multe feluri cetățenii și mediul de afaceri și digitalizarea poate diminua gradul de dezordine dintre stat și cetățeni. Cred că toți am avut una sau mai multe întâmplări cu acte pierdute, cu cozi, cu nervi, cu iritare. Digitalizarea poate organiza activitatea statului încât să o facă mai simplă și chiar mai plăcută, atât pentru cetățeni cât și pentru funcționari.", a declarat marți Ciprian Teleman, într-o conferință organizată de grupul media DC News. Potrivit acestuia, mediul privat a puncat foarte bine la capitolul dezvoltare de software în ultimii ani și între mediul privat și stat ar trebui să existe o relație sănătoasă, când vine vorba de digitalizare. "Statul ar trebui să-și facă partea lui, adică să asigure condiții de concurență corectă în digitalizare pentru a nu mai fi suspiciuni, povești cum au fost în ultimii 20 de ani și asta este foarte simplu de făcut prin transparentizarea modului în care se fac achizițiile publice, cum ar fi de exemplu punerea în consultare publică a caietelor de sarcini, în așa fel încât să nu mai vedem contestații și termene și întârzieri în demararea unor proiecte.

https://economie.hotnews.ro/stiri-telecom-24638919-ciprian-teleman-ministrul-digitalizarii-unele-aplicatii-ale-statului-mai-mult-incurca-formularele-online-sunt-scrise-functionari-pentru-folosite-tot-acestia-nu-catre-cetateni.htm

Vodafone România a testat primul „Open IP router” pentru reţele mobile din România
Vodafone România a testat primul Open IP Router pentru site-urile de comunicaţii mobile dezvoltat în cadrul Telecom Infra Project (TIP), proiect similar cu unul realizat recent de Vodacom în Africa de Sud. Testul demonstrează posibilitatea de a utiliza un Open IP Router care să deservească traficul 2G, 3G, 4G şi 5G generat de un site de comunicaţii mobile şi de a-l integra uşor în reţeaua mobilă actuală a Vodafone folosind procesele actuale. „Suntem încântaţi să contribuim la inovaţiile din zona reţelelor de telecomunicaţii deschise prin facilitarea validării conceptului de open cell site gateway într-o reţea live, respectând în acelaşi timp practicile şi procesele noastre existente. A fost un proiect fără impedimente care ne-a demonstrat că acest concept de reţele de telecomunicaţii deschise, în care, pentru acelaşi element de reţea, furnizorul de hardware poate fi diferit de furnizorul de software, este fezabil. Nu doar în cazul platformelor centrale prin intermediul soluţiilor de virtualizare şi cloud şi în cel al reţelelor de acces radio prin intermediul conceptului de OpenRAN, dar acum şi în cazul parţii de transport al traficului de date. Timp de mulţi ani, dezvoltarea reţelelor de comunicaţii mobile a fost limitată la un număr mic de furnizori de echipamente de telecomunicaţii. Prin astfel de investiţii în dezvoltarea de reţele de telecomunicaţii deschise, unde pentru acelaşi element de reţea furnizorul parţii de hardware poate fi diferit de furnizorul părţii de software, deschidem poarta unei liste extinse de furnizori, în timp ce inovaţia şi rezilienţa reţelelor de comunicaţii mobile va fi accelerată.”, a spus Cătălin Buliga, CTO Vodafone România.

https://www.zf.ro/business-hi-tech/vodafone-romania-a-testat-primul-open-ip-router-pentru-retele-mobile-19940154

Giganţii tech au cheltuit 19 milioane de euro pe activităţi de lobbying în UE anul trecut

Supervizarea mai strictă a giganţilor tech ca Google, Facebook şi Microsoft a determinat o creştere a chetuielilor alocate de aceştia pentru lobbying în Bruxelles, scrie EUObserver. Anul trecut, Google, Amazon, Microsoft, Facebook şi Apple au cheltuit în total 19 mil. de euro pe astfel de activităţi în UE, relevă un raport al Transparency International EU.

https://www.zf.ro/business-international/gigantii-tech-au-cheltuit-19-milioane-de-euro-pe-activitati-de-19939507

Ce investiţii a făcut Fondul Suveran al Norvegiei la Bursa de la Bucureşti în 2020
a urcat de patru ori expunerea la Sphera, a mai cumpărat Petrom şi Digi şi a vândut din BRD şi MedLife. Norvegienii pariază astfel pe investiţii în aripioare de la KFC şi Pizza Hut, dar şi pe energie şi servicii de internet, şi vând din bancar şi din sănătate
Opt companii listate la BVB, în portofoliul Fondului la final de 2020, printre care şi producătorul de piese auto Compa Sibiu, singura din cele opt care nu este în BET. Cel mai mare fond suveran de investiţii la nivel mondial, cu active de circa 1.300 mld. dolari, adică de cinci ori cât produce economia românească într-un singur an, era la final de 2020 investitor la opt companii listate la Bursa de la Bucureşti, cu o valoare totală a investiţiilor de circa 92 milioane de dolari (367 mil. lei). Astfel, Fondul Suveran de Investiţii al Norvegiei, alimentat cu capital obţinut de Norvegia din resurse petroliere şi gaze naturale din Marea Nordului, a investit pe parcursul anului 2020 în acţiuni ale Sphera Group (administratorul restaurantelor Pizza Hut, Taco Bell şi KFC), a mai cumpărat la Petrom şi la Digi, dar a vândut din BRD, MedLife şi Banca Transilvania, arată datele agregate de ZF din cel mai recent raport anual al Fondului.

https://www.zf.ro/burse-fonduri-mutuale/investitii-facut-fondul-suveran-norvegiei-bursa-bucuresti-2020-urcat-19937097

Tranzacţie surpriză: Bittnet a cumpărat 35% din Servodata, un integrator de soluţii IT&C din Cehia, într-o tranzacţie de 1,4 mil. de euro, care va fi plătită acţionarului ceh în acţiuni Bittnet


Bittnet (BNET), grup de companii de IT listat pe Piaţa Principală a Bursei de Valori Bucureşti, a cumpărat 35% din Servodata, un integrator de soluţii IT&C din Cehia, într-o tranzacţie de 1,4 mil. de euro, care va fi plătită acţionarului ceh în acţiuni Bittnet. „Anunţul nostru de astăzi, achiziţionarea a 35% din acţiunile Servodata Group - o companie de IT cu o istorie de 30 de ani şi care activează pe două pieţe importante – Cehia şi Slovacia, marchează o nouă etapă în dezvoltarea noastră. Împărtăşim aceeaşi viziune cu Moore Cehia în privinţa potenţialului din regiune şi intenţionăm să accelerăm creşterea Servodata” a declarat Mihai Logofătu, cofondator Bittnet Group.

https://www.zf.ro/burse-fonduri-mutuale/tranzactie-surpriza-bittnet-a-cumparat-35-din-servodata-un-19939239

EXCLUSIV: Mihai Bobonete, detalii despre un nou sezon „Las Fierbinți”

Într-un interviu exclusiv acordat revistei TVMania, Mihai Bobonete, Bobiță din „Las Fierbinți și prezentatorul emisiunii „Pe bune?!', a dezvăluit dacă se fac deja pregătiri pentru sezonul 19 al serialului românesc în care joacă la Pro TV. Comediantul a spus că el și colegii săi s-au adaptat noilor vremuri și că sunt fericiți, chiar dacă sunt condițiile mai grele, că pot filma și se pot bucura de pasiunea lor.

https://tvmania.ro/exclusiv-mihai-bobonete-detalii-despre-un-nou-sezon-las-fierbinti-284597.html

1 milion de euro – investiție record la „Imperiul leilor” (Pro TV). Ce business va primi suma impresionantă

Săptămâna aceasta, investitorii se vor lupta pentru implicarea într-un business de succes și vor scoate la înaintare toate armele de negociere, dar și o sumă record: 1 milion de euro. Cine o va oferi și pentru ce business, aflăm miercuri seară, de la ora 20.30, într-o nouă ediție „Imperiul leilor'. Un antreprenor de 43 de ani, cu o viziune foarte clară și cu un business matur, în care a reușit să investească și să-l dezvolte în perioadele de criză, vine în fața celor cinci lei cu o propunere care va declanșa o adevărată luptă între ei. „Fac afaceri de 22 de ani, sunt autodidact, îmi place foarte mult să învăț, cred în educație, mai ales în cea antreprenorială. Am câștigat primii bani în liceu, am fost ospătar. Mă aflu în fața dumneavoastră pentru că sunt dispus să cedez o parte din acțiunile afacerii mele contra sumei de 1 milion de euro', va spune acesta la întâlnirea cu Dan Șucu, Cristina Bâtlan, Mohammad Murad, Bogdan Micu și Dragoș Petrescu.

https://tvmania.ro/1-milion-de-euro-investitie-record-la-imperiul-leilor-ce-business-va-primi-suma-impresionanta-284608.html

Chloé Zhao, prima regizoare asiatică recompensată cu Globul de Aur

Regizoarea Chloé Zhao este a doua femeie care obține Globul de Aur pentru regie, după reușita din 1983 a Barbrei Streisand. În vârstă de 38 de ani, Chloé Zhao a făcut doar filme independente până în 2018, când studiourile Marvel au angajat-o pentru proiectul The Eternals. Cu toate că nu are un portofoliu foarte consistent, cele patru lungmetraje ale sale au fost mereu primite bine de critică, iar publicațiile de specialitate o prezintă de mulți ani drept o regizoare în ascensiune. Cel mai recent film al ei, Nomadland – cu deținătoarea unui Oscar pentru cea mai bună actriță, Frances McDormand, în rol principal -, recompensat cu două Globuri de Aur, pentru regie și pentru cel mai bun film, Chloé Zhao nu face decât să confirme cronicile favorabile. Însă Globurile sunt doar apogeul unui an extrem de fast pentru Zhao, a cărei peliculă a înfruntat curajos pandemia și noul mod de desfășurare a festivalurilor, adunând un număr impresionant de premii: de la Leul de Aur la Veneția până la premii ale asociațiilor criticilor de film din Boston, New York, Los Angeles, San Francisco, Chicago, Houston, Dallas, Seattle, Florida, Toronto, Vancouver și Londra. În istoria de 78 de ani a Globurilor de Aur, Chloé Zhao este a doua femeie care primește premiul pentru regie, după reușita Barbrei Streisand cu Yentl, în 1983.

https://www.forbes.ro/chloe-zhao-prima-regizoare-asiatica-recompensata-cu-globul-de-aur-205391

Gala Primetime Emmy Awards va fi difuzată de CBS pe 19 septembrie

Gala celei de-a 73-a ediţii a Primetime Emmy Awards va fi difuzată de CBS pe 19 septembrie. De asemenea, platforma de streaming Paramount Plus va transmite ceremonia la cerere, potrivit site-ului revistei Variety. Gazdele, producătorii şi locul de desfăşurare pentru gală va fi anunţat în curând. The Television Academy, instituţia care decernează aceste distincţii, trebuie să decidă şi cum va organiza premiile Creative Arts Emmy de anul acesta, dacă ceremonia se va desfăşura pe parcursul mai multor nopţi precum anul trecut sau va reveni la formatul obişnuit de două nopţi în weekendul dinaintea ceremoniei primetime.

https://www.news.ro/entertainment/gala-primetime-emmy-awards-va-fi-difuzata-de-cbs-pe-19-septembrie-1922403902002021032020034653

BBC Three revine pe micile ecrane după succesul înregistrat de serialele "Normal People" şi "Fleabag"

BBC Three revine pe micile ecrane în ianuarie 2022, la şase ani după mutarea în online şi după succesul serialelor "Fleabag", "Normal People" şi "Killing Eve". Un studiu realizat de BBC sugerează că ar putea avea succes revenirea la postul TV normal, axându-se pe publicul tânăr. Anul trecut, difuzorul a anunţat că va dubla bugetul postului. "BBC trebuie să susţină succesul şi să se asigure că programele sale ajung la cât mai mulţi tineri, oriunde ar trăi în Marea Britanie", a declarat Charlotte Moore, directorul de conţinut al BBC. "Deci, indiferent de dezbaterile despre trecut, vrem să oferim din nou BBC Three propriul canal de difuzare".

https://www.news.ro/cultura-media/bbc-three-revine-pe-micile-ecrane-dupa-succesul-inregistrat-de-serialele-normal-people-si-fleabag-1922403902462021031720033813

Trailerul serialului „Sky Rojo”, cu Verónica Sánchez şi Asier Etxeandia în rolurile principale, lansat

Trailerul serialului „Orizontul roşu/ Sky Rojo”, cu Verónica Sánchez şi Asier Etxeandia în rolurile principale, a fost lansat marţi de Netflix, platformă pe care producţia va avea premiera în 19 martie. Coral (Verónica Sánchez) evadează din clubul Las Novias alături de Wendy (Lali Espósito) şi Gina (Yany Prado). Împreună, îşi vor căuta libertatea, fiind urmărite de Moisés (Miguel Ángel Silvestre) şi Christian (Enric Auquer), complicii lui of Romeo (Asier Etxeandia), proxenetul şi proprietarul clubului. Cele trei femei pornesc într-o cursă disperată în care se vor confrunta cu diverse pericole şi în care singurul scop este să rămână în viaţă şi să-şi obţină libertatea. Umor negru, acţiune şi adrenalină pură sunt elementele definitorii pentru „Sky Rojo”, noul serial pe care Netflix îl va lansa la nivel mondial pe 19 martie.

https://www.news.ro/entertainment/trailerul-serialului-sky-rojo-cu-ver-nica-sanchez-si-asier-etxeandia-in-rolurile-principale-lansat-video-1922402402002021031620033616

Toate cele 10 sezoane ale serialului „Friends”, disponibile pe HBO GO din aprilie

Toate sezoanele serialului „Prietenii tăi/ Friends”, premiat de-a lungul anilor cu trofee Emmy şi Globul de Aur, vor fi disponibile pe HBO GO din luna aprilie. „Friends” este unul dintre cele mai bine cotate seriale de televiziune, o comedie despre experienţele unui grup de prieteni din cartierul Manhattan care încearcă să-şi croiască un drum, pe cont propriu, în New York. Toate cele 236 de episoade ale serialului au fost filmate în faţa unui public live, pe celebrul platou 24 din studiourile Warner Bros. din Burbank, California, şi îi au în distribuţie pe Jennifer Aniston, în rolul Rachel Green, Courteney Cox, în rolul Monica Geller, Lisa Kudrow, în rolul Phoebe Buffay, Matt LeBlanc în rolul Joey Tribbiani, Matthew Perry, în rolul Chandler Bing, şi David Schwimmer, în rolul Ross Geller.

https://www.news.ro/entertainment/toate-cele-10-sezoane-ale-serialului-friends-disponibile-pe-hbo-go-din-aprilie-1922400502002021031420032852

Zoom estimează că veniturile sale vor crește cu 43%, până la 3,7 miliarde dolari

După un 2020 excelent, în care business-ul a crescut de peste patru ori, aplicația de videoconferințe Zoom așteaptă ca în anul fiscal curent afacerile să crească cel puțin cu 40%, spun cei de la companie. Chiar dacă unii se vor întoarce la birou, mulți vor continua să lucreze și de acasă, iar aplicații precum Zoom vor fi folosite pe scară largă. Zoom are concurenți importanți de la Microsoft, Google sau Cisco. În 2020 veniturile companiei au crescut de peste patru ori, ajungând la 2,6 miliarde dolari, în timp ce profitul a urcat de 30 de ori, de la 21,7 milioane dolari în 2019, la 671,5 milioane dolari anul trecut, scrie Hotnews.ro.



https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/it-c/zoom-estimeaza-ca-veniturile-sale-vor-creste-cu-43-pana-la-3-7-miliarde-dolari-20031322

Instagram lansează Live Rooms și mărește numărul persoanelor care pot participa la stream-urile live

La stream-urile live realizate cu Instagram vor putea participa pe viitor patru persoane, în loc de două cât era limita până acum. Instagram anunță o nouă facilitate, numită Live Rooms, care nu este altceva decât o modalitate de a face loc pentru patru utilizatori, care să participe la aceeași transmisiune video directă, în loc de doi, ca până acum. Aceasta va putea fi accesată din cadrul camerei foto, care în Instagram poate fi deschisă printr-un swipe de la dreapta la stânga. Stream-ul va fi configurat după ce sunt selectați și ceilalți participanți.

https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/it-c/instagram-lanseaza-live-rooms-si-mareste-numarul-persoanelor-care-pot-participa-la-stream-urile-live-20031111

Google își va recupera de la advertiseri costurile cu preluarea știrilor

Forțat de noile legi privind preluarea știrilor, pe care mai multe țări le vor adopta sau le-au adoptat deja, gigantul american, Google, își va recupera costurile prin scumpirea reclamelor. Google a trimis o înștiințare cumpărătorilor de reclame digitale prin care îi anunță pe aceștia că, de la 1 mai, pentru reclamele afișate în Franța și Spania va aplica o nouă taxă, în valoare de 2%. Practic, advertiserii care vor cumpăra de la Google reclame prin care targetează cetățenii francezi și spanioli vor trebui să plătească cu 2% mai mult decât plătesc în prezent, procent la care se vor adăuga și eventualele taxe locale.

https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/it-c/google-isi-va-recupera-de-la-advertiseri-costurile-cu-preluarea-stirilor-20033535

Samsung vrea să investească 17 miliarde de dolari într-o fabrică de cipuri din SUA – Reuters

Samsung Electronics Co Ltd ia în considerare două locaţii din Arizona şi o alta în New York, pe lângă cea din Austin, Texas, pentru o nouă fabrică de cipuri, o investiţie de 17 miliarde de dolari, conform documentelor prezentate de grupul sud-coreean autorităţilor americane, transmite Reuters. Gigantul din domeniul tehnologiei a anunţat într-un document din 26 februarie că are în vedere reduceri combinate de impozite de 1,48 miliarde de dolari în următorii 20 de ani de la autorităţile din Travis şi din oraşul Austin. Conform documentelor analizate de Reuters, Samsung este în negocieri pentru a deschide o fabrică în Arizona sau în New York, autorităţile oferind reduceri de impozite şi subvenţii pentru a finanţa îmbunătăţirea infrastructurii. Noua uzină Samsung ar urma să producă „dispozitive avansate” pentru divizia de cipuri şi ar putea crea 1.800 de locuri de muncă.

https://www.economica.net/samsung-vrea-sa-investeasca-17-miliarde-de-dolari-intr-o-fabrica-de-cipuri-din-sua-reuters_495819.html

Licitația pentru modernizarea portalului ANAF va fi organizată în 2022

Licitaţia pentru achiziţia serviciilor privind realizarea unei analize generale a sistemului informatic actual şi definirea în detaliu a cerinţelor aferente adoptării noului cadru procedural şi informaţional (infrastructura IT) în vederea dezvoltării portalului ANAF pentru îmbunătăţirea interacţiunii cetăţenilor şi mediului de afaceri va fi lansată la începutul anului viitor, relatează Agerpres. Potrivit paginii de Facebook a Ministerului Finanţelor, proiectul este finanţat din Fondul Social European (FSE) prin Programul Operaţional Capacitate Administrativă 2014-2020 (POCA) iar printre obiective se află optimizarea şi simplificarea serviciilor aferente obligaţiilor fiscale şi nefiscale şi plăţii taxelor oferite în cadrul Spaţiului Privat Virtual (SPV) prin portalul ANAF. Totodată, proiectul îşi propune modernizarea portalului ANAF şi a Spaţiului Privat Virtual (SPV) pentru asigurarea unei înalte disponibilităţi a serviciilor electronice disponibile în SPV, extinderea gamei de servicii oferite în sistem electronic prin SPV şi extinderea disponibilităţii serviciilor electronice către beneficiari prin realizarea variantelor portalului ANAF adaptate la dispozitive de tip smartphone şi tabletă. Pe de altă parte, proiectul prevede formarea/instruirea pentru îmbunătăţirea abilităţilor şi cunoştinţelor personalului MFP.

https://www.economica.net/licitatia-pentru-modernizarea-portalului-anaf-va-fi-organizata-in-2022_495765.html
(MEDIA EXPRES)


Dacă tot ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici




Revista MEDIA EXPRES ediția curentă
Gratuit online, doar un click: Most recent issue of monthly Media Expres 1st Cover


Anuarul MEDIA EXPRES cu ediția 2023-2024 este online!
Gratuit online, doar un click: Latest issue Media Expres YEARBOOK 1st Cover




Abonamentele la știrile MEDIA EXPRES va oferă acces la Alerta Știri! pe e-mail, Anuarul Media Expres și zilnic la REVISTA PRESEI, cu ultimele știri media, tv și comunicații, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știri verificate, la liber, pentru toți cei interesați de programe TV, radio, conținut online, cablu, comunicații, audiovizual și film (cinematografie). Noi ținem în arhivă istoria audiovizualului. Click aici pentru prima nostră știre online, când foarte puține dintre marile ziare și reviste nici nu se gândeau la versiuni digitale și la prezența pe web.

Pentru abonamente click aici




© 2001 -  Media Expres SRL