×

Revista presei -- Data și ora publicării: 10.03.2021 17:36:06

REVISTA PRESEI / 9 și 10 mar 2021 / (republicare)



-- Data și ora publicării: 09.03.2021 14:20:47
REVISTA PRESEI / 9 mar 2021 /


BRAT: Campania de informare publică anti-COVID-19 a atins 12,7 milioane de români (pe outdoor, online și print)
Parteneriat pentru digitalizarea sectorului public: Acord între Autoritatea pentru Digitalizarea României și programatorii Code4Romania
SURSE Propunerea USR la șefia Radioului Public: Liviu Popescu, fost producător BBC România și TVR
INTERVIU - Regizoarea Victoria Baltag, de cinci ani în post-producţie cu „Experimentul Piteşti”: Sunt convinsă că îl vom finaliza şi lansa în 2021
Filmul „Zack Snyder’s Justice League”, disponibil dintr-o eroare pe HBO Max cu câteva zile înainte de lansarea oficială
„South ParQ: Ediţie Specială de Vaccinare”, difuzat exclusiv în România de Comedy Central
Ediţiile din weekend ale „Survivor România”, urmărite de peste 2 milioane de telespectatori
Malala Yousafzai, laureată cu Nobel pentru Pace, a încheiat un parteneriat multianual cu Apple TV Plus
Interviul acordat de prinţul Harry şi soţia lui pentru emisiunea lui Oprah Winfrey, cifre importante de audienţă pentru CBS
TVR 1 transmite, pe 10 și 14 martie, meciurile naționalei cu Kosovo, în preliminariile Europenelor de handbal masculin
Antena 1 anunță un nou actor în distribuția serialului românesc „Adela”
Comedy Central va difuza episodul special „South ParQ: Ediție specială de vaccinare”
Școală de radio gratuită pentru copii. La Radio Itsy Bitsy
Analiză Deutsche Welle: Google promovează clișee sexiste, cu femei în ipostaze „provocatoare”
AUDIENȚE. Ca lunea trecută: tinerii trag la bucătărie. Chefi la Cuțite, pe primul loc pe comercial. Pro TV, locul întâi în țară și la orașe
Vodafone vrea să obțină 2,8 miliarde de euro în urma listării diviziei sale de turnuri (stâlpi, n.red. Media Expres)
Polonia, 5G – Noile prevederi privind securitatea cibernetică urmează să fie adoptate de Guvern şi notificate la Bruxelles. Ce se întâmplă în România?


BRAT: Campania de informare publică anti-COVID-19 a atins 12,7 milioane de români (pe outdoor, online și print)

Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT) a transmis Guvernului României, în vederea evaluării impactului campaniei de informare în rândul populației, un raport detaliat de execuție a campaniei de informare publică pentru cele 6 luni de desfășurare în presa tipărită, mediul online, radio național și panotaj stradal. Raportul conține o analiză detaliată a difuzării mesajelor în cele 4 medii monitorizate de asociație, distribuția acestora pe diverse criterii de clasificare și o evaluare a impactului în ceea ce privește numărul de oameni atinși și profilul acestora. În mediul ONLINE, campania s-a desfășurat în perioada 12 iunie – 31 decembrie 2020, prin afișarea de peste 3,14 miliarde de ori a bannerelor campaniei, în 300 de site-uri. Campania a atins lunar peste 7,9 milioane de persoane cu vârste între 14 și 74 de ani, acoperind uniform toate categoriile de gen, vârstă și statut social. În PRESA SCRISĂ tipărită, campania s-a desfășurat în perioada 17 iunie – 31 decembrie 2020, prin publicarea a aproximativ 9.000 de machete în aproximativ 200 de publicații, fie locale sau naționale, cea mai mare proporție a machetelor fiind difuzată în cotidiene locale. Campania a atins peste 5,4 milioane de persoane, cu vârste între 14 și 74 de ani, acoperind toate categoriile de gen, vârstă sau statut social și, în special, persoanele adulte de peste 45 ani și persoanele cu statut social înalt. Pentru PANOTAJ OUTDOOR, campania s-a desfășurat în perioada 3 iulie – 31 decembrie 2020, prin decorarea a aproximativ 500 fețe suport ale panourilor publicitare incluse în campanie, 27% în București, 30% în orașe cu peste 200.000 locuitori și 43% în restul orașelor. Campania OOH a atins, lunar, în 11 dintre cele mai mari orașe din România, peste 2,3 milioane de persoane cu vârste între 14 și 74 de ani, acoperind toate categoriile de gen, vârstă sau statut social, și, în special, persoanele tinere, între 14 și 24 ani și persoanele cu statut social înalt. În cadrul STAȚIILOR RADIO naționale, campania s-a desfășurat în perioada 7 iunie – 31 decembrie 2020, prin difuzarea de aproximativ 30.000 de ori a spoturilor aferente Campaniei, la 10 stații radio naționale. Campania a atins așadar, în 3 din cele 4 medii monitorizate de BRAT (outdoor, online și print), 12,7 milioane oameni, aproximativ 82% din populația cu vârsta între 14 și 74 ani din România având acces la mesajele difuzate în cadrul campaniei. La aceste rezultate se adaugă cele din audiovizual (radio/TV).
https://www.forbes.ro/brat-campania-de-informare-publica-anti-covid-19-atins-127-milioane-de-romani-pe-outdoor-online-si-print-206389

Parteneriat pentru digitalizarea sectorului public: Acord între Autoritatea pentru Digitalizarea României și programatorii Code4Romania
Programatorii Code4Romania vor livra produse digitale în format open-source pe care le vor pune la dispoziție, cu titlu gratuit, către Autoritatea pentru Digitalizarea României (ADR), în baza unui acord semnat luni 8 martie între cele două organizații. Acordul de parteneriat este valabil pe o perioadă de cinci ani și vizează prelungirea administrării de către părți a ecosistemului de aplicații web pentru ameliorarea efectelor epidemiei COVID-19. Președintele interimar al Autorității pentru Digitalizarea României, Octavian Oprea și președintele Consiliului Director al Code4Romania, Bogdan Ivănel au semnat luni, 8 martie, acordul de parteneriat care consolidează cooperarea dintre cele două organizații pentru digitalizarea administrației publice din România, a anunțat Autoritatea pentru Digitalizarea României (ADR). Acordul de parteneriat pornește de la principiul conform căruia cetățeanul este în centrul procesului de digitalizare, ca principal beneficiar al eforturilor de proiectare, implementare și administrare a soluțiilor digitale necesare sectorului public. „Acordul semnat astăzi reiterează rolul esențial al ADR în procesul de digitalizare a administrației. Ca parte a Acordului, ADR își asumă, la nivel guvernamental, misiunea de a identifica soluțiile digitale care pot revoluționa și interoperabiliza sistemele informatice din sectorul public, astfel încât să accelerăm procesul de transformare digitală. Mediul asociativ s-a dovedit un partener de nădejde în toată această perioadă. Le mulțumesc echipei și voluntarilor Code4Romania, sprijinul lor a fost de neprețuit. Prin acest parteneriat strategic, colaborarea noastră a intrat într-o nouă etapă, cea programatică”, a declarat Octavian Oprea, președintele interimar al ADR. Pe baza acordului, Code4Romania va livra produse digitale în format open-source pe care le va pune la dispoziție, cu titlu gratuit, către Autoritatea pentru Digitalizarea României (ADR). Soluțiile digitale vor putea fi apoi diseminate către autorități publice locale sau centrale, în funcție de necesitățile fiecăreia, colaborarea dintre Code4Romania și instituțiile publice fiind asigurată de către ADR. „Se împlinește un an de când, la începutul pandemiei, am pus bazele unui parteneriat din care a rezultat un ecosistem de soluții digitale utilizate de peste 11 milioane de români. A fost un model de succes de colaborare dintre autorități și Code for Romania - am arătat că suntem un partener în momente critice și vom fi întotdeauna aici când România va avea nevoie. Prin documentul semnat azi vrem să folosim oportunitatea majoră pe care ne-o oferă colaborarea noastră testată în momente grele și să construim împreună ecosisteme digitale bine proiectate, implementate și administrate de care societatea românească are mare nevoie”, a declarat Bogdan Ivănel, președintele Consiliului Director al Code4Romania.
https://economie.hotnews.ro/stiri-telecom-24652962-parteneriat-pentru-digitalizarea-sectorului-public-acord-intre-autoritatea-pentru-digitalizarea-romaniei-programatorii-code4romania.htm

SURSE Propunerea USR la șefia Radioului Public: Liviu Popescu, fost producător BBC România și TVR
Propunerea USR la șefia Radioului Public este Liviu Popescu, fost producător BBC România și TVR, au declarat pentru G4Media.ro surse politice. ”Dacă este nevoie de experiența mea editorială și managerială pentru a aduce niște instituții media publice în prezent, știu, pot și vreau să fac acest lucru”, a declarat pentru G4Media.ro Liviu Popescu. Cu o experiență de 17 ani în media, Popescu a fost producător BBC România la Londra între 1999 – 2002, după care a lucrat ca editor de știri la Prima TV, Realitatea și Televiziunea Publică. La TVR a fost timp de un an de zile redactor-șef, iar ulterior s-a ocupat de procesul de digitalizare a știrilor din televiziunea publică. În prezent, Liviu Popescu (48 de ani) activează în mediul privat, având o firmă de consultanță în comunicare strategică. USR-PLUS și UDMR nu au ajuns la un acord final privind modul în care se vor face nominalizările pentru șefia TVR și a Radioului Public. La ședința de luni a coaliției, discuția despre conducerile televiziunii și radioului public a fost amânată.
https://www.g4media.ro/surse-propunerea-usr-plus-la-sefia-radioului-public-liviu-popescu-fost-producator-bbc-romania-si-tvr.html

INTERVIU - Regizoarea Victoria Baltag, de cinci ani în post-producţie cu „Experimentul Piteşti”: Sunt convinsă că îl vom finaliza şi lansa în 2021
„Să spunem nişte lucruri care au fost ani buni ascunse sub preş”. Regizoarea Victoria Baltag, aflată de cinci ani în post-producţie cu lungmetrajul independent „Experimentul Piteşti”, a povestit într-un interviu acordat News.ro parcursul anevoios al acestei producţii cu Ion Caramitru în rol principal. Ea a pornit o nouă campanie de strângere de fonduri şi este convinsă că va reuşi să îl finalizeze şi lanseze anul acesta. Victoria Baltag, în vârstă de 35 de ani, provine dintr-o familie de dascăli - mama, învăţătoare, tatăl, profesor de matematică. Este acum doctorand la Queen’s University Belfast şi, până aici, a studiat la mai multe facultăţi din ţară şi străinătate. A participat la seminarii şi conferinţe în Statele Unite şi pe plan local, iar din 2011 lucrează la filmul său artistic despre Experimentul Piteşti. Documentarea a durat 4 ani, apoi a anunţat în presă că are intenţia de a face acest proiect, însă nu are echipă, nici actori şi nici fonduri. „Aşa mi-am făcut echipa. În 2015 am început filmările, dar, în ciuda prezenţei în media şi a interesului academic, bani nu au venit. Am avut nişte fonduri strânse cât să îmi cumpăr o garsonieră. Pe ele le-am folosit în etapa de pre-producţie şi ne-am trezit în etapa de producţie că nu mai aveam fonduri. Atunci am sperat că, la cât avânt mediatic este, o să se întâmple ceva”. Nefiind eligibil pentru concursurile Centrului Naţional al Cinematografiei, deoarece proiectului îi lipsea un producător cu experienţă, şi cum nici casele de producţie nu l-au acceptat, pentru că fiecare poate aplica pentru finanţări până la o anumită sumă şi deja aveau planurile făcute pentru următorii câţiva ani, regizoarea a apelat la strângerea de fonduri online.
https://www.news.ro/cultura-media/interviu-regizoarea-victoria-baltag-de-cinci-ani-in-post-productie-cu-experimentul-pitesti-sunt-convinsa-ca-il-vom-finaliza-si-lansa-in-2021-1922403009002021030920055400

Filmul „Zack Snyder’s Justice League”, disponibil dintr-o eroare pe HBO Max cu câteva zile înainte de lansarea oficială
Filmul „Zack Snyder’s Justice League” a fost disponibil luni dintr-o eroare pe HBO Max, cu câteva zile înainte de lansarea oficială. Unii abonaţi ai platformei de streaming au putut să vadă, în mod neaşteptat, luni, „Zack Snyder’s Justice League”, când filmul de patru ore a început să ruleze în locul „Tom and Jerry”. Doug Bass, analist de marketing din Charlotte (Carolina de Nord), căuta un fundal video cât timp lucra şi a accesat „Tom and Jerry”, însă, în locul acestuia, a început „Zack Snyder’s Justice League”, a povestit el pentru Variety. El a semnalat eroarea pe Twitter, însă captura de ecran publicată a fost eliminată. După o oră, a spus bărbatul, imaginea a început să se degradeze, apoi i-a apărut un mesaj care semnala o eroare.
https://www.news.ro/entertainment/filmul-zack-snyder-s-justice-league-disponibil-dintr-o-eroare-pe-hbo-max-cu-cateva-zile-inainte-de-lansarea-oficiala-1922403209002021030820055731

„South ParQ: Ediţie Specială de Vaccinare”, difuzat exclusiv în România de Comedy Central
Episodul „South ParQ: Ediţie Specială de Vaccinare”, cu durata de o oră, o premieră în istoria serialului animat, va fi difuzat în exclusivitate în România de postul Comedy Central. „South ParQ: Ediţie Specială de Vaccinare” va putea fi urmărit la Comedy Central pe 15 martie, de la ora 23:00. Acesta este cel de-al doilea episod dedicat pandemiei. „Pandemia - Ediţie Specială”, lansat în septembrie 2020, a fost cel mai vizionat episod din ultimii şapte ani, înregistrând 4,4 milioane de telespectatori în seara difuzării. În cel mai nou episod, cetăţenii din South ParQ se agită în legătură cu vaccinul anti-Covid-19. Un nou grup militant amuzant încearcă să-i împiedice pe Cartman, Kyle, Kenny şi Stan, care fac tot posibilul să ajute la vaccinarea profesorului lor. Printre altele, Butters Stotch se alătură grupului de militanţi, doar pentru că îi oferă un motiv de a ieşi din casă. Counselor Mkay le cere copiilor să aducă vaccinurile la şcoală pentru a-şi recupera profesorul, iar lui Cartman i se oferă 2.000 de dolari pentru obţinerea unui vaccin.
https://www.news.ro/entertainment/south-parq-editie-speciala-de-vaccinare-difuzat-exclusiv-in-romania-de-comedy-central-1922402008002021031420054736

Ediţiile din weekend ale „Survivor România”, urmărite de peste 2 milioane de telespectatori
Ediţia de duminică a emisiunii „Survivor România” a fost urmărită la Kanal D de peste 2 milioane de telespectatori, fiind, la fel ca cea de sâmbătă, lider de audienţă, potrivit unui comunicat remis News.ro. Jocul de imunitate, de sâmbătă, şi cel de comunicare, de duminică, au fost urmărite de milioane de telespectatori la nivel naţional. Duminică, postul Kanal D s-a clasat pe primul loc în topul televiziunilor din România, pe toate categoriile de public monitorizate. Conform datelor furnizate de Kantar Media, în intervalul de difuzare a show-ului, 19:57 - 24:06, Kanal D a înregistrat 11,4% rating şi 25,7% cota de piaţă, pe targetul Naţional, 9,4% rating şi 22,3% cota de piaţă, pe targetul All Urban, şi 8,2% rating şi 24,6% cota de piaţă, pe Comercial.
https://www.news.ro/cultura-media/editiile-din-weekend-ale-survivor-romania-urmarite-de-peste-2-milioane-de-telespectatori-1922400908412021031420054714

Malala Yousafzai, laureată cu Nobel pentru Pace, a încheiat un parteneriat multianual cu Apple TV Plus
Malala Yousafzai, cel mai tânăr laureat cu Nobel, a încheiat un parteneriat multianual cu Apple TV Plus pentru a realiza diverse programe originale, informează Variety. Sub acest acord, ea va realiza pentru serviciul de streaming programe din sfera dramă, comedie, documentar, animaţie şi seriale pentru copii. Pentru acestea, Yousafzai va lucra sub numele noii sale companii de producţie, Extracurricular. „Cred în puterea poveştilor pentru a aduce familiile laolaltă, pentru a crea prietenii, a construi momente şi a inspira copiii să viseze”, a spus Yousafzai.
https://www.news.ro/cultura-media/malala-yousafzai-laureata-cu-nobel-pentru-pace-a-incheiat-un-parteneriat-multianual-cu-apple-tv-plus-1922400108162021031920055115

Interviul acordat de prinţul Harry şi soţia lui pentru emisiunea lui Oprah Winfrey, cifre importante de audienţă pentru CBS
Interviul acordat de prinţul Harry şi soţia lui, Meghan Markle, pentru emisiunea lui Oprah Winfrey şi difuzat duminică seară de CBS a înregistrat cifre importante de audienţă pentru postul american de televiziune. Programul special din prime-time a atras aproximativ 17,18 milioane de telespectatori pe parcursul celor două ore de difuzare. Acestea sunt cifre preliminarii şi nu reflectă audienţa de pe coasta de vest a SUA, unde interviul a fost difuzat trei ore mai târziu. Cele finale vor fi disponibile marţi. Oprah Winfrey a subliniat în debutul interviului că cei doi nu au fost plătiţi pentru a sta de vorbă cu ea şi că filmarea a fost făcută în casa unui prieten. Prinţul Harry şi soţia lui, Meghan Markle, au vorbit, în cadrul programului special „The Oprah Winfrey Show”, despre familia regală şi relaţiile încordate, au dezvăluit că s-au simţit izolaţi în interiorul ei, că au rămas fără sprijin financiar şi că nunta lor a avut cu trei zile înainte de ceremonia transmisă în întreaga lume. Harry a mărturisit că relaţia cu tatăl lui, prinţul Charles, s-a deteriorat, dar că „vindecarea” acesteia reprezintă una dintre priorităţile lui. Cei doi au mai spus că al doilea copil pe care îl aşteaptă este o fetiţă. Programul special va fi difuzat de ITV în Marea Britanie, luni, de la ora 21:00.
https://www.news.ro/cultura-media/interviul-acordat-de-printul-harry-si-sotia-lui-pentru-emisiunea-lui-oprah-winfrey-cifre-importante-de-audienta-pentru-cbs-1922401408002021031920055140

TVR 1 transmite, pe 10 și 14 martie, meciurile naționalei cu Kosovo, în preliminariile Europenelor de handbal masculin
Partidele din preliminariile Campionatului European de Handbal masculin sunt în direct şi în exclusivitate la TVR 1, după următorul program: Kosovo-România – miercuri, 10 martie, de la 20.30 şi România-Kosovo – duminică, 14 martie, ora 18.00.
De 26 de ani, Naţionala masculină de handbal a României nu s-a mai calificat la europene. Cu antrenorul Rareş Fortuneanu pe banca tehnică, cel care pregăteşte în paralel şi echipa franceză St. Raphael, şansele reprezentanţilor României de a reveni în lumea bună a handbalului continental au crescut simţitor. Dubla cu Kosovo din acest început de primăvară poate rezolva în mare măsură calificarea la EURO 2022, turneu final găzduit de Ungaria şi Slovacia. Ambele partide sunt în direct la TVR 1 astfel: Kosovo-România – miercuri, 10 martie, de la 20.30 şi România–Kosovo – duminică, 14 martie, ora 18.00.
https://tvmania.ro/tvr-1-transmite-preliminariile-campionatului-european-de-handbal-masculin-284982.html

Antena 1 anunță un nou actor în distribuția serialului românesc „Adela”
Acţiunea din serialul „Adela', difuzat în fiecare joi, de la 20.30, la Antena 1, se complică tot mai mult cu fiecare episod şi noi personaje îşi fac apariţia în poveste. După Toto Dumitrescu, și actorul Petru Ciobanu se alătură proiectului şi îi va da viaţă lui Bebe, un personaj-cheie din trecutul familiei Andronic. Bebe face parte din anturajul familiei Andronic încă de când era adolescent. Avid după bani şi mereu dispus să accepte tot felul de şmecherii, acesta a avut o prietenie specială cu Martha Andronic, care i-a distrus complet viaţa. Orbit de dragostea pentru Delia, fiica Marthei, Bebe a ajuns să facă tot felul de compromisuri pentru care va plăti scump. Femeie fără scrupule, Martha nu s-a dat în lături de la a-l trimite pe Bebe la puşcărie, atunci când nu i-a mai fost de folos.
https://tvmania.ro/antena-1-anunta-un-nou-actor-in-distributia-serialului-romanesc-adela-285002.html

Comedy Central va difuza episodul special „South ParQ: Ediție specială de vaccinare”
Primăvara aceasta, fanii „South Park' se pot bucura de un nou episod special al popularului serial animat american. Episodul intitulat „South ParQ: Ediție specială de vaccinare' va putea fi urmărit în exclusivitate la Comedy Central, pe 15 martie, de la orele 23.00. Durata acestuia este de o oră, un pas important în istoria serialului, ale cărui episoade obișnuite nu depășesc 30 de minute. De asemenea, în 2021 sunt așteptate și alte episoade speciale. Acesta este cel de-al doilea episod dedicat pandemiei. Episodul „Pandemia – Ediție specială', care a debutat în septembrie 2020, a fost cel mai vizionat episod din ultimii 7 ani, urmărit de 4,4 milioane de telespectatori în seara difuzării.
https://tvmania.ro/comedy-central-va-difuza-episodul-special-south-parq-editie-speciala-de-vaccinare-285008.html

Școală de radio gratuită pentru copii. La Radio Itsy Bitsy
Radio Itsy Bitsy organizează, în această perioadă, o școală gratuită pentru copiii cu vârste mai mici de 10 ani. Noul proiect se numește „Școala de SuperEroi Itsy Bitsy – Învață oul pe găină”, iar copiii pot fi înscriși de părinți până pe 15 martie.
Părinții trebuie să-și înscrie copiii completând un formular de înscriere sau pe itsybitsy.ro. „Școala se va desfășura pe tot parcursul anului, iar studentii Școlii de SuperEroi vor fi aleși în urma unui proces de selecție”, spun cei de la Itsy Bitsy.
Publicitate
Fiecare copil admis la acest proiect va fi prezent timp de o săptămână, zi de zi, în studiourile de radio și video ale Itsy Bitsy. Copiii vor fi ajutați de „Super Eroii” Itsy, Bitsy, SuperZapa, Spinner, Spark și DjDodi să învețe cum se moderează o emisiune.
După ce petrec acea săptămână la radio, copiii vor avea parte și de surprize în funcție de pasiunea pe care o au. „Școala a început în februarie și primii 3 studeni, pasionați de sport, gătit și spațiu cosmic au avut bucuria de a se întâlni on-line cu Simona Halep, cu Chef Ștefan Popescu și cu Adrian Sonka - coordonatorul Observatorului Astronomic din București”, continuă reprezentanții radioului.
https://www.paginademedia.ro/2021/03/scoala-radio-pentru-copii-radio-itsy-bitsy/

Analiză Deutsche Welle: Google promovează clișee sexiste, cu femei în ipostaze „provocatoare”
ANALIZĂ. Google răspândește, la nivel global, clișee sexiste. Asta arată analiza Deutsche Welle după ce a clasificat mii de imagini, pe „Google Images”.
Cu ajutorul aplicației "Cloud Vision SafeSearch", care aparține de Google, DW arată în studiul său cum motorul de căutare le arată oamenilor poze cu femei în ipostaze „provocatoare” dacă vin din țări precum Republica Dominicană sau Brazilia, în timp ce în Germania sunt prezentate mai mult sportivele sau femeile din politică.
Câteva concluzii ale raportului:
- Dacă se caută femei din Republica Dominicană și Brazilia, Google Images oferă 40% poze în ipostaze „provocatoare”
- Dacă se caută „femei americane”, doar 5% dintre poze sunt cu femei în ipostaze „provocatoare”, iar în cazul femeilor germane doar 4%
https://www.paginademedia.ro/2021/03/analiza-deutsche-welle-google-clisee-sexiste/

AUDIENȚE. Ca lunea trecută: tinerii trag la bucătărie. Chefi la Cuțite, pe primul loc pe comercial. Pro TV, locul întâi în țară și la orașe
Audiențe. Cum s-au împărțit audiențele luni seara? Tinerii au ales Chefi la Cuțite și Antena 1, la fel ca săptămâna trecută, iar Românii au talent și Pro TV au dominat clasamentul pe publicul național și urban. Românii au talent și audiență în țară și orașe, dar la tineri a fost doar pe doi. Emisiunea de talente de pe Pro TV a pierdut, pentru a doua săptămână la rând, primul loc pe comercial, în ziua de luni. Producția prezentată de Smiley și Pavel Bartoș a fost urmărită de 2,2 milioane de români, la nivelul întregii țări. Pentru Chefi la Cuțite, în schimb, a fost o seară mult mai bună față de weekend. După cifre modeste în seara de duminică, bucătarii Scărlătescu, Bontea și Dumitrescu au bătut Românii au talent pe publicul tânăr, iar în țară și la orașe au terminat pe locul secund. Peste 1,4 milioane de telespectatori se uitau la show-ul culinar, în țară. De menționat: Episodul din Chefi la Cuțite s-a terminat la 23:40 și a durat cu o oră mai mult decât Românii au talent. Antena 1 a rămas pe locul doi în țară și la orașe, dar a câștigat pe publicul tânăr cu o diferență mai mare decât pe intervalul Românii au talent. Kanal D, cu serialul Hercai, s-a instalat pe locul trei, pe toate segmentele de public.
https://www.paginademedia.ro/2021/03/audiente-romanii-au-talent-chefi-la-cutite-8-martie-2021/

Vodafone vrea să obțină 2,8 miliarde de euro în urma listării diviziei sale de turnuri (stâlpi, n.red. Media Expres)
Vodafone, al doilea operator de telefonie mobilă din lume, și-a anunțat marți intenția de a strânge până la 2,8 miliarde de euro, de pe urma unei oferte publice inițiale la divizia care regrupează infrastructura sa de telecomunicații din Europa, Vantage Towers, pe bursa de la Frankfurt, transmite Reuters. Vantage Towers are un portofoliu de aproximativ 82.000 de turnuri de telefonie mobilă în 10 țări din Europa. Listarea acestei divizii, care ar urma să aibă loc la finele lunii martie, va fi una dintre cele mai mari IPO-uri derulate în Europa în acest an, scrie Agerpres. Într-un comunicat publicat marți, Vodafone a precizat că intenționează să vândă 88,9 milioane acțiuni Vantage Towers la un interval de preț cuprins între 22,50 și 29 euro per unitate, ceea ce înseamnă că Vantage Towers ar avea o capitalizare de piață totală cuprinsă între 11,4 și 14,7 miliarde de euro.
https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/it-c/vodafone-vrea-sa-obtina-2-8-miliarde-de-euro-in-urma-listarii-diviziei-sale-de-turnuri-20056000

Polonia, 5G – Noile prevederi privind securitatea cibernetică urmează să fie adoptate de Guvern şi notificate la Bruxelles. Ce se întâmplă în România?
Ministrul polonez pentru Afaceri Digitale, Marek Zagorski, a anunțat că în această lună va ajunge pe masa guvernului proiectul de lege care amendează prevederile în vigoare privind securitatea cibernetică. Adoptarea noilor modificări este critică pentru derularea în acest an a licitației 5G, programată inițial să se desfășoare anul trecut, scrie presa din Polonia. Conform variantei prezentate public a proiectului de lege, acesta va face obiectul unei notificări tehnice către Comisia Europeană. Notificarea este parte a unei proceduri standard la nivel european, care presupune transmiterea proiectului de lege către Directoratul General pentru Piața Internă, Industrie, Antreprenoriat și IMM-uri. Mecanismul de informare este prevăzut de Directiva UE 1535/2015, referitoare la procedura de furnizare de informații în domeniul reglementărilor tehnice și al normelor privind serviciile societății informaționale. Statele membre au obligativitatea de a comunica de îndată Comisiei orice proiect de reglementare tehnică, cu excepția situației în care doar se transpune integral textul unui standard internațional sau european.
https://www.economica.net/polonia-5g-noile-prevederi-privind-securitatea-cibernetica-urmeaza-sa-fie-adoptate-de-guvern-si-notificate-la-bruxelles-ce-se-intampla-in-romania_497154.html
(MEDIA EXPRES)


Data și ora publicării: 10.03.2021 13:17:37
REVISTA PRESEI / 10 mar 2021 /


Serviciul de streaming Disney+ a depășit 100 de milioane de abonaţi
Documentarul „Colectiv” a fost nominalizat la premiile BAFTA
Incendiu masiv în Franţa, la Strasbourg. Zeci de mii de servere au ars, lăsând pe întuneric milioane de site-uri, inclusiv din România
Mihai Bendeac, farsă de proporții în ediția de azi, la iUmor: „Eram în pragul colapsului!”
Cea mai veche competiție sportivă din lume, America’s Cup la yachting, va fi difuzată la TVR 2
Prostituate şi proxeneţi, violenţă şi umor negru - Creatorii „Sky Rojo”, lansat de Netflix în martie: Este serialul care ne provoacă cea mai mare incertitudine
Orban: Am constatat că rapoartele SRTv şi SRR nu aveau toate avizele
Telekom România va proteja BNR de atacurile cibernetice
AUDIENȚE. Pro TV e „șeful” marțea. Cu Las Fierbinți și Șef sub acoperire. Chefii de pe Antena 1, doar pe doi la tineri
Dan Negru, supărat pe industrie: „În România, +35 nu există pentru TV, radiouri sau publicitari. Pe ei ii vânează Netflix, Mercedes sau Rolex”


Serviciul de streaming Disney+ a depășit 100 de milioane de abonaţi

În aproape 16 luni de la lansare, serviciul de streaming al companiei Disney a atins primul mare prag: 100 de milioane de utilizatori, informează News.ro. Anunţul, făcut în şedinţa consiliului de administraţie de marţi, vine la puţin peste două luni de la anunţul din pe 2 ianuarie 2021, când Disney+ avea 94 de milioane de abonaţi. Din ianuarie până acum, serviciul a atras peste 6 milioane de noi abonaţi, care l-au ajutat să atingă pragul de 100 de milioane, notează News.ro. Compania vorbeşti în termeni laudativi despre propriul serviciul de streaming, pe care-l numeşte deja „un succes enorm, care ne inspiră să fim mai ambiţioşi şi să investim şi mai mult în conţinut de calitate”. Iniţial, Disney îşi propusese ca până în 2024 să aibă undeva între 60 şi 90 de milioane de abonaţi.
https://www.forbes.ro/serviciul-de-streaming-disney-depasit-100-de-milioane-de-abonati-206469

Documentarul „Colectiv” a fost nominalizat la premiile BAFTA
Academia Britanică de Film a anunțat că filmul documentar „colectiv”, în regia lui Alexander Nanau, este nominalizat la categoria „Cel mai bun documentar” la Premiile BAFTA. Este pentru prima oară în istoria premiilor BAFTA când România a fost nominalizată în finală cu un documentar. În deschiderea ceremoniei de anunțare a nominalizărilor, Krishnendu Majumdar, președintele BAFTA, a spus: „Filmele au reușit să ne conecteze chiar și la aceste vremuri dure de pandemie”. „Mai bine de 7.000 de membri ai BAFTA au votat aceste nominalizări”, a anunțat Krishnendu Majumdar. BAFTA oferă premii pentru film în altă limbă decât engleza din 1983 și premii pentru film documentar din 1948 până în 1989, secţiune reluată din 2012. Gala finală a premiilor BAFTA va avea loc pe 11 aprilie.
Luni, 15 martie, vor fi anunțate și nominalizările la premiile Oscar. Dintre filmele documentare nominalizate la BAFTA, doar Colectiv și producția Netflix My Octopus Teacher sunt pe lista scurtă și la Oscar.
https://www.forbes.ro/documentarul-colectiv-fost-nominalizat-la-premiile-bafta-206466

Incendiu masiv în Franţa, la Strasbourg. Zeci de mii de servere au ars, lăsând pe întuneric milioane de site-uri, inclusiv din România
Milioane de site-uri din întreaga lume au picat miercuri după ce un incendiu puternic a distrus integral un centru de date şi parţial un altul, ambele flate în Strasbourg, Franţa, şi controlate de compania franceză de cloud computing OVH. Printre site-urile afectate se numără platforme populare la nivel internaţional, precum Imagify, WP Rocket sau Rust, conform SearchEngineJournal. Pe piaţa locală, compania de informaţii financiare Confidas a anunţat că platforma nu este disponibilă momentan din cauza incendiului, iar echipa lucrează la remedierea problemei. „Ne pare rău să vă anunţăm de faptul că platforma Confidas nu este disponibilă pentru moment întrucât un incendiu semnificativ a afectat compania franceză OVH, care găzduieşte serverele noastre. (...) Precizăm faptul că întreaga noastră echipă lucrează pentru remedierea acestei situaţii şi, având un dialog constant cu echipa OVH, sperăm să remediem situaţia în cel mai scurt timp. Cu toate acestea, este posibil ca următoarele 24 de ore platforma să fie în continuare indisponibilă”, au transmis reprezentanţii Confidas.
https://www.zf.ro/eveniment/incendiu-masiv-in-franta-la-strasbourg-zeci-de-mii-de-servere-au-ars-19951364

Mihai Bendeac, farsă de proporții în ediția de azi, la iUmor: „Eram în pragul colapsului!”
Juratul Mihai Bendeac are parte de o nouă farsă la filmările iUmor, astăzi, de la 20.30, la Antena 1, când echipa s-a decis să îi aniverseze ziua de naștere cu mult în avans.
Dacă de-a lungul timpului Mihai Bendeac a avut parte de mai multe farse sau surprize din partea echipei, în cel de-al zecelea sezon iUmor, astăzi, de la 20.30, la Antena 1, juratul s-a trezit în mijlocul propriei aniversări. Ziua de filmare a început cu multe urări de 'La mulți ani' pentru Mihai Bendeac, juratul crezând inițial că e o farsă care va dispărea ușor. Văzând însă că întreaga zi îi este dedicată, cu invitați și muzică pe gustul său, cu apariții surpriză și tort, actorul a fost complet uimit.
https://tvmania.ro/mihai-bendeac-farsa-de-proportii-in-editia-de-azi-la-iumor-eram-in-pragul-colapsului-285104.html

Cea mai veche competiție sportivă din lume, America’s Cup la yachting, va fi difuzată la TVR 2
La jumătatea lunii martie, se desfășoară la Auckland, în Noua Zeelandă, o nouă ediție a Cupei Americii la yachting, una dintre cele mai vechi, tradiționale și selective competiții sportive internaționale (prima ediție în 1851). Echipajul campion al ediției precedente (Defender), care își apără titlul, primește provocarea unui alt echipaj (Challenger), și cele două luptă pentru 'bătrânul' trofeu, Auld Mug, într-o serie de curse pe apă, de data aceasta în monocarene AC75, care pot atinge viteze amețitoare de până la (și chiar peste) 50 de noduri (1 nod = 1 milă nautică, sau milă marină = circa 1,8 km). Ajunsă la ediția cu numărul 36, dintr-o istorie de 170 de ani, Cupa Americii la yachting este disputată acum de echipajul neo-zeelandez campion en-titre, Emirates Team New Zealand, reprezentând clubul Royal New Zealand Yacht Squadron, în ambarcațiunea Te Rehutai, și challengerul de la clubul italian Circolo Della Vela Sicilia, echipajul Luna Rossa Prada Pirelli.
https://tvmania.ro/cea-mai-veche-competitie-sportiva-din-lume-americas-cup-la-yachting-va-fi-difuzata-la-tvr-2-285070.html

Prostituate şi proxeneţi, violenţă şi umor negru - Creatorii „Sky Rojo”, lansat de Netflix în martie: Este serialul care ne provoacă cea mai mare incertitudine
Álex Pina şi Esther Martínez Lobato, creatorii serialului „Orizontul roşu/ Sky Rojo”, care va fi lansat de Netflix pe 19 martie, spun despre această producţie - „un amestec complicat de elemente” - că reprezintă felul lor estetic de a prezenta o lume sordidă din Spania, ţara cu cel mai mare consum de prostituţie din Europa, un echilibru între duritatea realităţii şi frumuseţea imaginii. „Sky Rojo” are un format aparte, cu episoade de 25 de minute în care violenţa, sexul şi umorul negru se împletesc. Creatorii săi, cunoscuţi pentru „La casa de papel”, „El embarcadero” şi „White Lines”, l-au numit „Latin pulp”. Într-o discuţie online, Martínez Lobato a spus că nu ar fi fost posibilă apariţia „Sky Rojo” dacă ar fi existat un al doilea sezon al „White Lines”.
https://www.news.ro/cultura-media/prostituate-si-proxeneti-violenta-si-umor-negru-creatorii-sky-rojo-lansat-de-netflix-in-martie-este-serialul-care-ne-provoaca-cea-mai-mare

Orban: Am constatat că rapoartele SRTv şi SRR nu aveau toate avizele
Am decis noi termene pentru comisii / Termenul de finalizare a raportului în comisii pentru revocarea Avocatului Poporului, prelungit

Preşedintele Camerei Deputaţilor Ludovic Orban a anunţat că rapoartele privind televiunea şi radioul public nu aveau toate avizele de la comisiile parlamentare şi, în şedinţa de marţi a birourilor permanente reunite au fost stabilite noi termene pentru ca acestea să fie avizate. Astfel, comisiile de cultură au termen până la 31 martie să emită rapoartele. El a adăugat că a fost prelungit şi termenul de finalizare a raportului în comisiile juridice cu privire la revocarea din funcţie a Avocatului Poporului, Renate Weber. „Am stabilit două noi termene. Am constatat că rapoartele televiziunii şi radioului public nu fuseseră trimise pentru aviz la comisiile de buget-finanţe, conform procedurii legale. Adică în vechea legislatură, când birourile permanente reunite au primit raportul, nu l-au trimis decât spre comisia de cultură şi nu au sesizat avizele de buget-finanţe. Practic noi astăzi am îndreptat această eroare. Am sesizat şi comisiile de buget-finanţe pentru aviz, cu termen de 10 zile de emitere a avizului, şi comisiile de cultură au primit un nou termen de finalizare a raportului în data de 31 martie – TVR şi Radio”, a explicat Ludovic Orban, marţi la Parlament. Liderul PNL a adăugat că a fost prelungit şi „termenul de finalizare a raportului în comisiile juridice privitor la procedura iniţiată de revocarea Avocatului Poporului”. Avocatul Poporului Renate Weber a afirmat, recent, că discuţiile despre revocarea sa „lovesc într-o instituţie cu un mandat constituţional, acela de a fi garant al drepturilor şi libertăţilor”. Ea a mai declarat că că nu a văzut nişte motive reale pentru care se doreşte revocarea sa: „Au bâuguit că aşa trebuie”, a adăugat Avocatul Poporului care apreciază ca bună activitatea instituţiei.
https://www.news.ro/politic-intern/orban-am-constatat-ca-rapoartele-srtv-si-srr-nu-aveau-toate-avizele-am-decis-noi-termene-pentru-comisii-termenul-de-finalizare-a-raportului-in-comisii-pentru-revocarea-avocatului-poporului-prelungit-1922401409002021031620056475

Telekom România va proteja BNR de atacurile cibernetice
Telekom Romania Communications a câștigat licitația organizată de Banca Națională a României (BNR) pentru achiziționarea unui sistem de securitate a informațiilor, care va permite instituției bancare să detecteze și să răspundă la atacurile cibernetice DdoS. Compania de telecomunicaţii a fost, de altfel, şi singura care a depus o ofertă în cadrul licitaţiei organizată de BNR. Contractul a fost atribuit pentru 2,54 milioane de lei, fără TVA, pentru o perioadă de şase luni. Atacurile cibernetice DDoS – Distributed Denial-of-Service – au crescut în frecvență și intensitate în ultimul an, şi este, potrivit specialiştilor, cea mai utilizată formă de agresiune. Un atac DDoS apare atunci când un hacker trimite un aflux mare de trafic către o rețea sau server pentru a copleși sistemul și pentru a-i perturba capacitatea de a opera. Aceste atacuri sunt adesea folosite pentru a duce un site web sau o aplicație offline temporar și poate dura zile la rând sau chiar mai mult, potrivit ro.safetydetectives.com.
https://www.economica.net/telekom-romania-va-proteja-bnr-de-atacurile-cibernetice_497220.html

AUDIENȚE. Pro TV e „șeful” marțea. Cu Las Fierbinți și Șef sub acoperire. Chefii de pe Antena 1, doar pe doi la tineri
Audiențe. Surpriza de marți: Șeful sub acoperire de pe Pro TV a fost mai urmărit pe comercial decât Chefii de pe Antena 1. Postul Intact a câștigat doar la orașe, pe intervalul Șefului sub acoperire. Las Fierbinți, în schimb, nu a avut rival pe propriul interval. Pro TV a fost „șeful” în seara de marți. Postul din Pache Protopopescu a bifat două victorii, aseară. Mai întâi cu Las Fierbinți, serialul de comedie având audiențe mult mai mari decât rivalele Antena 1 și Kanal D. Apoi a venit emisiunea Șef sub acoperire, care i-a învins pe bucătari pe comercial și național, iar pe urban a pierdut la mică diferență.
Șeful sub acoperire de aseară a fost Roxana Ghioca, Director General Austrotherm. Antena 1, în schimb, s-a „mulțumit” doar cu locurile doi și trei cu emisiunea Chefi la Cuțite. Producția culinară cu Scărlătescu, Bontea și Dumitrescu a câștigat doar la orașe, pe intervalul Șef sub acoperire.
De menționat: Chefi la Cuțite nu a performat bine pe intervalele producțiilor Pro TV, dar pe propriul interval a câștigat pe publicul urban și pe comercial, în timp ce pe național era doar pe trei. Kanal D, cu serialul Hercai, a fost pe primul loc doar pe publicul național, pe intervalul Șef sub acoperire.
https://www.paginademedia.ro/2021/03/audiente-chefi-la-cutite-las-fierbinti-sef-sub-acoperire-9-martie/

Dan Negru, supărat pe industrie: „În România, +35 nu există pentru TV, radiouri sau publicitari. Pe ei ii vânează Netflix, Mercedes sau Rolex”
Dan Negru s-a supărat pe industrie: „În România, +35 nu există pentru TV, radiouri sau publicitari”, spune realizatorul Antenei 1 într-o postare pe Facebook. Postarea atinge mai multe zone, cu accent pe faptul că, în România, publicul trecut de 35 de ani, cel cu putere de cumpărare, e ignorat de televiziuni, radiouri și publicitari. Vine cu exemple „din afară”, dar și din țara noastră: „Cele mai mediatizate programe in ultimele zile au fost cele pentru publicul +35 ani: interviul lui Oprah cu Megan și Harry, cel mai urmărit in America și SanRemo la italieni, cel mai urmărit in Europa.
https://www.paginademedia.ro/2021/03/dan-negru-suparat/

(MEDIA EXPRES)


Dacă tot ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici




Revista MEDIA EXPRES ediția curentă
Gratuit online, doar un click: Most recent issue of monthly Media Expres 1st Cover


Anuarul MEDIA EXPRES cu ediția 2023-2024 este online!
Gratuit online, doar un click: Latest issue Media Expres YEARBOOK 1st Cover




Abonamentele la știrile MEDIA EXPRES va oferă acces la Alerta Știri! pe e-mail, Anuarul Media Expres și zilnic la REVISTA PRESEI, cu ultimele știri media, tv și comunicații, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știri verificate, la liber, pentru toți cei interesați de programe TV, radio, conținut online, cablu, comunicații, audiovizual și film (cinematografie). Noi ținem în arhivă istoria audiovizualului. Click aici pentru prima nostră știre online, când foarte puține dintre marile ziare și reviste nici nu se gândeau la versiuni digitale și la prezența pe web.

Pentru abonamente click aici




© 2001 -  Media Expres SRL