×

Revista presei -- Data și ora publicării: 11.03.2021 19:08:14

REVISTA PRESEI / 11 mar 2021 / (conține update)




BOBBY PĂUNESCU A PIERDUT O BĂTĂLIE DIN RĂZBOIUL PENTRU CONTROLUL STUDIOURILOR BUFTEA
Oana Cociașu (Medic One): „Comunicarea farmaceutică este oglinda vremurilor pe care le trăim”
Mircea Toma, candidatul USR pentru un post în CNA, „o gură de oxigen" pentru Ciolacu de la PSD
TVR se judecă cu foști oameni din conducerea instituției. Claudiu Săftoiu, Raico Cornea și Gabriel Tufeanu, pe lista celor chemați la Tribunal
AUDIENȚE. „Leii”, iUmor sau serial turcesc? Românii s-au împărțit între Pro TV, Kanal D și Antena 1, miercuri seară. iUmor pierde primul loc la tineri
Gabriel Giurgiu își reia emisiunea pe TVR. Campania de vaccinare, primul subiect
Din weekend. Începe emisiunea lui Mircea Dinescu, la Prima TV
Dictatura în Coreea de Nord. Documentar la B1 TV
Meciurile naționalei României din turneul preolimpic, la Prima TV. Programul complet
INTERVIU - Ugur Yesil, CEO al Kanal D: Publicul a fost avid, în pandemie, de show-uri fresh şi de informaţie din surse sigure
Al treilea sezon din „The Rookie”, din 15 martie la AXN
Preselecţiile pentru emisiunea "Câştigă România!" de la TVR 2 vor avea loc online
One World România, în mai - iunie: Peste 60 de filme din întreaga lume, la a 14-a ediţie
Topul celor mai interesante producţii Netflix din martie: creatorii „La Casa de Papel“ lansează un nou serial
Asociaţia Patronala a Industriei de Software şi Servicii: Economia digitală a generat în 2019 aproximativ 8,6% din PIB-ul ţării
Comisia Europeană vrea ca 80% din adulţi să aibă pregătire digitală până în 2030
Cele mai populare branduri de consum după căutările pe Google este Netflix în România, Ikea în ţările nordice și Amazon în SUA şi vestul Europei
Peste 2.800 de producţii independente din 115 ţări, înscrise pentru IPIFF
INFOGRAFIC Cât câștigă influencerii din România și Bulgaria din campaniile pe Instagram
Facebook a lansat versiunea Instagram Lite în peste 170 de țări
Samsung va lansa o nouă serie de smartphone-uri
Serialul „Recrutul” (The Rookie), cu Nathan Fillion în rol principal, revine cu sezonul 3, la AXN din 15 martie
Surprize în lanț la „Burlacul” pentru cele 15 fete care ajung în Turcia 10

BOBBY PĂUNESCU A PIERDUT O BĂTĂLIE DIN RĂZBOIUL PENTRU CONTROLUL STUDIOURILOR BUFTEA
Curtea de Apel București a decis marți, 9 martie, să respingă definitiv apelul, ca nefondat, formulat de omul de afaceri PĂUNESCU BOBBY GEORGE MARIUS în contradictoriu cu pârâta MEDIA PRO ENTERTAINMENT ROMANIA SA. Anterior, Tribunalul Ilfov a hotărât să respingă acțiunea în instanță inițiată de Bobby Păunescu, ca fiind formulată de o persoană fără calitate procesual activă.
Ce solicita Bobby Păunescu
Omul de afaceri solicita „suspendarea executării hotărârii Adunării Generale Extraordinare a Acționarilor (AGEA) societății MEDIA PRO ENTERTAINMENT ROMANIA SA până la soluționarea definitivă a prezentului dosar, pe calea ordonanței președințiale, constatarea nulității absolute a hotărârii generale extraordinare a asociaților MEDIA PRO ENTERTAINMENT ROMANIA SA, repunerea părților în situația anterioară luării hotărârii, obligarea părților la plata cheltuielilor de judecată”.
În motivarea consemnată de rolii.ro, Booby Păunescu a arătat că a luat la cunoștință despre o Hotărare a AGEA MEDIA PRO ENTERTAINMENT ROMANIA SA, odata cu încunoștințarea asupra documentelor aferente ședinței AGEA a societății BUCHAREST FILM STUDIOS S.A. din data de 09.05.2019, dat fiind faptul că MEDIA PRO ENTERTAINMENT ROMANIA SA deține o pondere de 92,2054% din acțiunile societății Bucharest Film Studios SA ( societatea care controlează Studiourile Buftea).
Ce s-a întâmplat
La data de 09.05.2019, la sediul social al administratorului judiciar al societății BUCHAREST FILM STUDIOS S.A. s-a prezentat o persoană, care a anunțat că a fost împuternicită de către acționarii MEDIA PRO ENTERTAINMENT ROMANIA SA să-i reprezinte în AGEA a BUCHAREST FILM STUDIOS S.A. și să ia acolo o serie de decizii.
Acționarii MEDIA PRO ENTERTAINMENT ROMANIA SA sunt societățile SKY GIANT LIMITED, ce deține peste 99,9% din capitalul social al societății, pe de-o parte si DYNAMIC TARGET LIMITED, deținând aproape 0,1% din capitalul social al societății, ambele fiind înregistrate în Hong Kong. Cele două societăți sunt controlate în proporție de 50% de compania BALFOUR LIMITED, în care Bobby Păunescu deține doar 49 la sută din acțiuni.
Întruniți într-o ședință înainte de data de 9.05.2019, reprezentanții acționarilor MEDIA PRO ENTERTAINMENT ROMANIA SA au decis, în unanimitate, desemnarea președintelui de ședință, desemnarea secretarului de ședință, desemnarea secretarului ethnic, participarea la adunarea acționarilor societății Bucharest Film Studios, din data de 09.05.2019 și numirea avocatului Csandra Maria Ilie ca administrator special al societății.
Ce a constatat instanța
Bobby Păunescu a susținut că reprezentanții SKY GIANT LIMITED și DYNAMIC TARGET LIMITED nu ar fi avut dreptul legal de a reprezenta acționarii MEDIA PRO ENTERTAINMENT ROMANIA SA în Adunarea Generală Extraordinară și astfel votul exprimat de către aceștia ar fi lovit de nulitate absolută.
Magistrații au considerat că, în conformitate cu art. 132 din Legea nr. 31/1990, hotărârile luate de adunarea generală în limitele legii sau actului constitutiv sunt obligatorii chiar și pentru acționarii care nu au luat parte la adunare sau au votat contra. În opinia judecătorilor, faptul că reclamantul Bobby Păunescu este acționar în proporție de 49% la Balfour Limited, care deține 50% din Sky Giant Limited, care deține 99,9% din capitalul MEDIA PRO ENTERTAINMENT ROMANIA SA nu înseamnă că acesta obține un folos practic în patrimoniul său prin exercitarea dreptului la acțiune în prezenta cauză sau că hotărârea contestată îi poate produce vreun prejudiciu. În plus, judecătorii au constatat că împuternicirile celor două persoane au fost emise prin decizii ale Consiliului de Administrație ale celor două societăți în care reclamantul nu este implicat.
Prin urmare, în condițiile în care că reclamantul Bobby Păunescu nu a putut justifica calitatea de persoană interesată, magistrații au constatat că acesta nu poate justifica nici legitimarea procesuală activă în cauză și prin urmare au respins acțiunea ca fiind formulată de o persoană fără calitate procesual activă.
https://justnews.ro/bobby-paunescu-a-pierdut-o-batalie-din-razboiul-pentru-controlul-studiourilor-buftea/

Oana Cociașu (Medic One): „Comunicarea farmaceutică este oglinda vremurilor pe care le trăim”

Dr. Oana Cociașu, managing partner al agenței de comunicare Medic One, a vorbit la emisiunea Forbes MarComm despre un subiect sensibil și de mare actualitate: publicitatea la medicamentele OTC și la suplimentele alimentare. Sunt prea multe reclame pentru medicamentele OTC? Oana Cociașu: Sectorul farmaceutic a ajuns de mai mulți ani în fruntea topului celor mai mari investitori în publicitatea din România. Industria farmaceutică este numărul 1 ca investiții în publicitate, în ultimii cinci ani. Pandemia nu a făcut decât să pună „reflectorul” și mai tare pe problemele sănătății și de aici provine și interesul mare, înregistrându-se o cerere foarte mare. În 2020, totalul pieței de media a scăzut cu 2,7% față de anul precedent, iar audiența a crescut cu aproape 2%, pentru că oamenii au fost obligați să stea în case aproape două luni, fiind un public captiv. Astfel, am avut un paradox: volumul total de publicitate a scăzut, în timp ce audiențele au crescut. Dacă la începutul pandemiei, investitorii în publicitate au fost mai precauți, spre sfârșitul anului, trendul ascendent a revenit. În medicină se spune că „funcția creează organul”. Această situație o putem vedea în oglindă și pe piața de publicitate.
https://www.forbes.ro/oana-cociasu-medic-one-comunicarea-farmaceutica-este-oglinda-vremurilor-pe-care-le-traim-206586

Mircea Toma, candidatul USR pentru un post în CNA, „o gură de oxigen" pentru Ciolacu de la PSD

Mircea Toma, candidatul USR pentru un post în Consiliul Național al Audiovizualului, este unul din oengiștii care îl sfătuiesc pe președintele PSD, Marcel Ciolacu, în chestiuni de mediu. “Discuția cu ong-urile de mediu de astăzi a fost ca o gură de oxigen - la propriu și la figurat - într-un context tensionat de dezbaterile despre buget. Împreună cu Florin Manole, Ciprian și Cristi de la Greenpeace Romania, Alex de la Asociația Peisagiștilor, Adi de la SOS și cu Mircea Toma de la ActiveWatch am vorbit despre viitor și despre cât de importante sunt temele de mediu pentru România și Europa“, a scris Ciolacu pe Facebook, la 24 februarie.
https://newsweek.ro/politica/mircea-toma-candidatul-usr-pentru-un-post-in-cna-il-sfatuieste-pe-ciolacu

TVR se judecă cu foști oameni din conducerea instituției. Claudiu Săftoiu, Raico Cornea și Gabriel Tufeanu, pe lista celor chemați la Tribunal

Actuala conducere versus fosta conducere. TVR a dat în judecată foști oameni din conducerea instituției, printre care Claudiu Săftoiu (șef al TVR între 2012 și 2013), Raico Cornea (membru în Consiliul de Administrație și azi), Gabriel Tufeanu (care între timp și-a terminat și un mandat în CNA) sau Lucia Hossu Longin. Procesul a fost înregistrat în urmă cu câteva zile la Tribunalul București, conform Portalului Instanțelor de Judecată. Contactați de Paginademedia.ro pe marginea acestui subiect, oficialii TVR au fost rezervați. Au refuzat să răspundă la o serie de întrebări adresate de Paginademedia.ro și s-au rezumat doar la o mențiune: „Avand in vedere ca procesul la care faceti referire se afla pe rolul instantei, nu vom face, momentan, niciun comentariu pe marginea acestui subiect”, au spus aceștia. Din informațiile Paginademedia.ro, procesul ar avea legătură cu disponibilizările din 2013, când au fost concediați 700 de angajați, dar ulterior 300 dintre aceștia au fost reangajați prin decizia instantei. Ar fi vorba despre recuperarea unui prejudiciu în acel caz. Pe cine a dat TVR în judecată? Procesul a fost înregistrat la Tribunalul București pe 2 martie, la Secţia a-VIII-a Conflicte de Muncă şi Asigurări Sociale pe Litigii de muncă. TVR este reprezentată în proces de Casa de Avocatură Racoți Vasile & Parteners. Procesul a fost deschis contra unor nume ca: Claudiu Săftoiu, Romina Surugiu, Gabriel Tufeanu, Raico Cornea, Lucia Hossu Longin, Zoltan Nagy, Radu Carp, Brînzan Claudiu, Meseșian Adriana, Nicolicea Nicoleta, Nițulescu Cristian.
https://www.paginademedia.ro/2021/03/tvr-proces-saftoiu-raico-cornea-tufeanu/

AUDIENȚE. „Leii”, iUmor sau serial turcesc? Românii s-au împărțit între Pro TV, Kanal D și Antena 1, miercuri seară. iUmor pierde primul loc la tineri

AUDIENȚE. Lupta de miercuri s-a dat între iUmor, Imperiul Leilor și serialul turcesc Hercai. Antena 1, Pro TV și Kanal D s-au duelat pentru primul loc în audiențe, iar publicul a fost împărțit.

Pe de-o parte, Kanal D a fost liderul serii în țară și la orașe, atât pe intervalul iUmor (20:30-23:05) cât și pe intervalul show-ului Imperiul Leilor (20:30-22:30). Postul Dogan s-a clasat mai slab pe segmentul tânăr, unde a fost a treia televiziune din top. Pe de altă parte, Pro TV a fost lider pe segmentul tânăr pe ambele intervale menționate mai sus, peste Antena 1 care era pe doi. În schimb, situația dintre cele două stații rivale a fost foarte strânsă la nivel național și în mediul urban. Să le luăm pe rând: - Pro TV a fost pe locul doi, cu Imperiul Leilor, în țără și la orașe timp de două ore. Pe respectivul interval, Antena 1 ocupa locul trei. - Când emisiunea a ajuns la final, Antena 1 a recuperat și a trecut pe locul doi cu iUmor pe cele două segmente de public, în timp ce Pro TV cobora pe trei. În ambele cazuri, diferența dintre cele două posturi a fost una foarte mică.
https://www.paginademedia.ro/2021/03/audiente-iumor-imperiul-leilor-10-martie/

Gabriel Giurgiu își reia emisiunea pe TVR. Campania de vaccinare, primul subiect

leviziunea Publică aduce un nou sezon al emisiunii „Europa Mea”. Producția prezentată de Gabriel Giurgiu începe vineri, 11 martie, de la 13:30, la TVR 1. Prima temă abordată în primul episod este campania de vaccinare anti-Covid din Europa. Invitatul lui Giurgiu este politogul Cristian Pârvulescu. Gabriel Giurgiu, despre debutul noului sezon: „Debutul de sezon ‘Europa mea’ vine într-un moment aparte al evoluției europene. S-ar zice că e de cumpănă, dar prea multe momente din acestea au tot fost, așa că expresia și-a pierdut din valoare. După consolidarea surprinzătoare a solidarității celor 27 în vremea negocierilor pentru Brexit, a venit pandemia și a început goana politicienilor naționali pentru note mari la propriul electorat. Orice merge rău este, bineînțeles, pus în cârca generoasă a Comisiei Europene. Cu un entuziasm demn de o cauză mai bună, Comisia condusă de Ursula von der Leyen reușește să comită suficiente gafe de comunicare, astfel încât să dea apă la moară euroscepticilor de toate culorile. Rusia și China avansează solid în diplomația soft a vaccinurilor puțin testate, dar ieftine și, mai ales, disponibile, în timp ce italienii, de nevoie, opresc un transport de vaccin către Australia”.
https://www.paginademedia.ro/2021/03/gabriel-giurgiu-emisiune-tvr/

Din weekend. Începe emisiunea lui Mircea Dinescu, la Prima TV

Poetul Mircea Dinescu debutează cu emisiunea sa la Prima TV. Producția „Poezie și delicatețuri” începe de duminică, 14 martie, de la ora 14:00. Filmările au loc la Portul Cultural Cetate, iar primul invitat al emisiunii este Ioan Andone, fost jucător la Dinamo și al echipei naționale a României. Mircea Dinescu, despre emisiunea „Poezie și delicatețuri”: “Răscolesc în continuare după ultimii lăutari din România pe care eu i-am descoperit și lansat. Din păcate nu se mai naște o nouă generație de lăutari iar cei care sunt, sunt bătrâni lautari care au o zestre, moștenită de la bunicii lor, de cântece lăutărești cu hazul și cu farmecul lor. Și evident că o să invit vedete din lumea filmului, televiziunii dar și din alte domenii - medici, sportivi, pe care încerc cu o cheiță tainică să îi deschid și să le aflu secretele și biografiile.”
https://www.paginademedia.ro/2021/03/cand-incepe-emisiunea-lui-mircea-dinescu-prima-tv/

Dictatura în Coreea de Nord. Documentar la B1 TV

B1 TV va difuza, la finalul săptămânii, un documentar despre regimul dictatorial din Coreea de Nord. Se numește „Coreea de Nord, dinastia terorii ” și se poate urmări vineri, 12 martie, de la 22:00. În acest film apare și expertul român Greg Scărlătoiu, directorul executiv al Committee for Human Rights in North Korea (NRNK) din Washington, D.C., consultant al administrației Trump. Documentarul prezintă ”dinastia Kim” și liderii săi, Kim Il-Sung, Kim Jong-Il și Kim Jong-Un, preluarea puterii de către Kim Il-Sung în 1948, războiul dintre Coreea de Nord și Coreea de Sud, care a fost unul dintre marile dueluri armate și ideologice între cele două blocuri postbelice. Documentarul abordează și teme precum puterea nucleară și militară, manipularea, cultul personalității, cenzura, foametea, dar vorbește și despre alte orori ale regimului nord-coreean.
https://www.paginademedia.ro/2021/03/documentar-coreea-de-nord-b1-tv/

Meciurile naționalei României din turneul preolimpic, la Prima TV. Programul complet

Prima TV va transmite în direct meciurile naționalei României de handbal feminin, din cadrul turneului preolimpic care se desfășoară în Muntenegru. Competiția va avea loc în weekend-ul 19-21 martie. Din grupa de calificare fac parte trei echipe: Muntenegru (țara gazdă), România și Norvegia (campioana europeană en-titre). Pentru a se califica la Jocurile Olimpice de la Tokyo, România trebuie să se claseze pe unul dintre primele două locuri. Programul transmisiunilor de pe Prima TV: Sâmbătă, 20 martie: România-Norvegia, de la ora 20:30. Duminică, 21 martie: România-Muntenegru, de la ora 17:00.
https://www.paginademedia.ro/2021/03/unde-se-vad-meciurile-romaniei-handbal-turneu-preolimpic/

INTERVIU - Ugur Yesil, CEO al Kanal D: Publicul a fost avid, în pandemie, de show-uri fresh şi de informaţie din surse sigure

Ugur Yesil, CEO şi Executive Board Member al Kanal D, vorbeşte într-un interviu acordat News.ro despre parcursul postului de televiziune aflat de 14 ani pe piaţa media românească, despre provocările pe care le-a reprezentat anul 2020, din punct de vedere editorial şi administrativ, şi prezintă planurile pentru 2021. Kanal D a împlinit, pe 1 martie, 14 ani de când se află pe piaţă media din România. Ugur Yesil a făcut, pentru News.ro, un rezumat al acestei perioade, în care atât conţinutul propus de postul de televiziune, cât şi publicul s-au adaptat. Emisiunile de divertisment, reality show-urile şi serialele sunt punctele forte ale postului, iar lor li se alătură buletinele informative. Ştirile Kanal D şi-au păstrat în toţi aceşti ani neimplicarea politică, a subliniat CEO-ul, iar obiceiul de consum, în general, s-a schimbat de la începutul pandemiei. În 2020, în prime time, la nivel naţional, Kanal D s-a situat pe locul al doilea în topul audienţelor, cu o creştere a cotei de piaţă, faţă de anul precedent, de 12%.„În această perioadă dificilă pentru multe business-uri, am făcut tot posibilul să nu existe ajustări de salarii sau personal”, a subliniat el. La nivel de staţie, prioritatea Kanal D este „să consolideze toate proprietăţile media, fie că este vorba despre TV, radio sau divizia online”. Prezentăm integral interviul acordat News.ro de Ugur Yesil: Cum aţi descrie aceşti 14 ani de la debutul Kanal D pe piaţă românească? Ugur Yesil: A fost o perioada plină de provocări, extraordinară din toate punctele de vedere, care ne-a adus satisfacţii uriaşe, mai ales privind rezultatele obţinute şi echipa pe care am format-o în timp. Am fost în permanenţă fideli strategiei de a ne diferenţia de ceea ce există pe piaţă de televiziune şi de a deveni trendsetteri cu o serie de formate. Am investit constant în infrastructură şi tehnologie, astfel încât cei de acasă să aibă parte de un spectacol total, atât din punct de vedere al conţintului, cât şi al suportului tehnic prin care acesta le este livrat. În acest moment, Kanal D se află în top trei staţii generaliste din România, de multe ori se plasează pe primul şi al doilea loc în audienţe. În primele două luni ale lui 2021, Kanal D s-a situat pe primul loc la nivel naţional în prime time (20:00-24:00), cu 8,8% rating and 20,0% share.
https://www.news.ro/cultura-media/interviu-ugur-yesil-ceo-al-kanal-d-publicul-a-fost-avid-in-pandemie-de-show-uri-fresh-si-de-informatie-din-surse-sigure-1922400011002021031020057637

Al treilea sezon din „The Rookie”, din 15 martie la AXN

Serialul procedural „Recrutul/ The Rookie”, inspirat dintr-o poveste adevărată, cu Nathan Fillion în rol principal, revine la AXN cu sezonul trei, din 15 martie, în fiecare luni seara, de la ora 21.00.
John Nolan, cel mai bătrân recrut al poliţiei din Los Angeles, s-a folosit de toată experienţa de viaţă, determinarea şi simţul umorului pentru a face faţă colegilor săi cu 20 de ani mai tineri şi pentru a se apropia de visul său de a deveni poliţist în cadrul LAPD. În noul sezon, finalul perioadei de pregătire se apropie, iar Nolan va avea de înfruntat cele mai mari provocări din cariera sa de ofiţer de până acum. Mai mult, el va trebui să ajungă la un echilibru între alegerile pe care se vede nevoit să le facă în căutarea adevărului şi consecinţele pe care acestea le au, pe plan personal şi profesional. Acţiunea sezonului trei continuă imediat după evenimentele de la finalui sezonului doi, când Nolan descoperă că mentorul său este un poliţist corupt, care va face orice pentru a-şi salva pielea. Inclusiv să planteze dovezi incriminatorii în casa recrutului şi să cheme poliţia pentru a-l aresta. Serialul este o co-producţie Entertainment One (eOne) şi ABC Studios, creat de Alexi Hawley („Castle”, „Body of Proof”, „State of Affairs”). Mark Gordon („Grey’s Anatomy”, „Designated Survivor”, „Criminal Minds Beyond Borders”, „Ray Donovan”, „Quantico”), Nathan Fillion, Terence Paul Winter, Michelle Chapman, Bill Norcross şi Jon Steinberg sunt producători executivi.
https://www.news.ro/cultura-media/al-treilea-sezon-din-the-rookie-din-15-martie-la-axn-1922405410002021031420057855

Preselecţiile pentru emisiunea "Câştigă România!" de la TVR 2 vor avea loc online

Preselecţiile pentru emisiunea "Câştigă România!", anunţate iniţial în data de 12 martie, la sediul Televiziunii Române, se amână şi se vor desfăşoară online, anunţă TVR. Virgil Ianţu dă startul celui de-al optulea sezon „Câştigă România!”. Toţi cei dornici să devină concurenţi ai emisiunii difuzate de TVR 2 se pot înscrie până duminică, 14 martie, pentru a participa la preselecţiile online. Aceştia vor completa detaliat o fişă de înscriere, care poate fi descărcată de pe site-ul http://www.tvr.ro şi o vor trimite, până la data de 14 martie, la adresa de email castiga.romania@tvr.ro. Echipa emisiunii va verifica fişele de înscriere iar solicitanţii vor fi contactaţi în termen de maximum 30 de zile, pe email sau telefon, pentru a se stabili o zi şi un interval orar în care să susţină testul de cultură generală, pe Zoom sau Whatsapp video. În fiecare ediţie, în platoul emisiunii se află trei concurenţi care trebuie să răspundă corect mai multor întrebări de cultură generală şi să străbată, virtual, mai multe judeţe de pe harta României. Fiecare concurent trebuie să-şi aleagă de pe harta României un judeţ de graniţă ca punct de plecare.
https://www.news.ro/cultura-media/preselectiile-pentru-emisiunea-castiga-romania-de-la-tvr-2-vor-avea-loc-online-1922403610272021031320057733

One World România, în mai - iunie: Peste 60 de filme din întreaga lume, la a 14-a ediţie

Cea de-a 14-a ediţie a festivalului internaţional de film documentar şi dreputurile omului One World România va avea loc în perioada 21 mai - 6 iunie şi din programul ei fac parte mai mult de 60 de filme din întreaga lume. One World România revine în 2021 cu zeci de filme de lungmetraj şi scurtmetraj din întreaga lume, majoritatea în premieră naţională. Festivalul va avea loc anul acesta în două etape: fizic, la Bucureşti, între 21 şi 30 mai, la Cinema „Elvire Popesco”, Cinema Muzeul Ţăranului Român şi alte spaţii indoor şi outdoor din Capitală, şi online, în toată ţara, între 31 mai şi 6 iunie. Tema principală din acest an surprinde instanţe diferite ale feminităţii şi feminismului din întreaga lume, din diverse culturi, straturi sociale şi epoci. Ediţia a 14-a a festivalului One World România va celebra luptele femeilor din întreaga lume, va prezenta principalele probleme cu care acestea se confruntă şi va chestiona motivele care nu au permis încă obţinerea unei echităţi sociale. „Majoritatea filmelor incluse în selecţia din acest an au fost realizate de femei, ceea ce e doar parţial intenţionat: există, de decenii bune, mult mai multe realizatoare de filme documentare decât de filme de ficţiune, ceea ce merită în sine analizat. De ce formatul de film documentar a fost unul în care femeile au putut să activeze mai bine? Care au fost şi care sunt condiţiile care le-au predispus să facă mai degrabă o carieră pe acest teren, iar nu pe cel al ficţiunii, în continuare dominat de bărbaţi?", spun directorii artistici ai festivalului, Vanina Vignal şi Andrei Rus.
https://www.news.ro/cultura-media/one-world-romania-in-mai-iunie-peste-60-de-filme-din-intreaga-lume-la-a-14-a-editie-1922401911082021031120059018

Topul celor mai interesante producţii Netflix din martie: creatorii „La Casa de Papel“ lansează un nou serial

Privim în zare şi vedem la orizont o lună plină cu titluri originale Netflix – poveşti pline de tristeţe, umor, dar şi adrenalină. Vă prezentăm câteva dintre cele mai interesante filme, seriale şi documentare ale lunii martie, pe care, judecând după vremea de afară şi evoluţia pandemiei, o vom petrece mai mult prin case. ŞTIRI PE ACEEAŞI TEMĂ Rezoluţiile Netflix: cele mai bune filme, seriale şi documentare ale l... Pregăteşte-te de „Sky Rojo“, serial creat oamenii care au stat în spatele hit-ului „La Casa de Papel“, ce pune accent pe dinamism şi pericol; de „Moxie“, o poveste despre liceu, tupeu şi revoluţii, în regia lui Amy Poehler; de „Waffles + Mochi“, o invitaţie pentru a încuraja copiii să se conecteze la culturi din întreaga lume, prezentată de Michelle Obama. Pe lângă titlurile originale Netflix, pe platformă sunt deja disponibile şi filme-cult, printre care „Lock, Stock and Two Smoking Barrels“ şi „The Shawshank Redemption“. Spor la vizionat!
https://adevarul.ro/entertainment/tv/topul-celor-mai-interesante-productii-netflix-martie-creatorii-la-casa-papel-lanseaza-nou-serial-video-1_6048ca6c5163ec4271c21df4/index.html

Asociaţia Patronala a Industriei de Software şi Servicii: Economia digitală a generat în 2019 aproximativ 8,6% din PIB-ul ţării
, sectorul serviciilor reprezentând 5,5% din PIB şi contribuind cu o valoare adăugată brută de 12,3 mld. Euro

Economia digitală a generat în 2019 aproximativ 8,6% din PIB-ul ţării, România aflându-se astfel sub media Uniunii Europene, potrivit unui studiu publicat de Asociaţia Patronala a Industriei de Software şi Servicii (ANIS) şi realizat de Ernst & Young, una dintre cele mai mari companii la nivel mondial în domeniul serviciilor de audit financiar. Totodată, doar partea de servicii a generat în 2019 o valoare adăugată brută de aproximativ 12,3 miliarde de euro, având o contribuţie de circa 5,5% în PIB-ul României.„Sectorul de servicii a avut cea mai mare contribuţie din perspectiva veniturilor, urmat de categoriile: alte componente (2,5%), comerţ online (0,4%), banking digital (0,1%), sectoare cu componentă de vânzări online (5,6%) şi digitalizarea serviciilor publice (1,8%)”, au transmis reprezentanţii ANIS. Aceste sectoare au fost urmate de segmentul de retail online care a înregistrat o creştere de la 0,1% în 2015 până la 0,4% în 2019. De asemenea, pandemia a accelerat procesul de digitalizare, astfel că anul trecut jucători activi în toate sectoarele economice au început să implementeze soluţii inovatoare şi să digitalizeze procesele de business. Astfel, contribuţia economiei digitale nu mai poate fi limitată la câteva sectoare clasificate în mod tradiţional ca fiind de profil, arată studiul ANIS.
https://www.zf.ro/business-hi-tech/asociatia-patronala-industriei-software-servicii-economia-digitala-19952228

Comisia Europeană vrea ca 80% din adulţi să aibă pregătire digitală până în 2030

Comisia Europeană crede că cel puţin 80% dintre adulţii din UE ar trebui să aibă abilităţi digitale de bază până în 2030, până când ar trebui să existe 20 de milioane de oameni angajaţi ca specialişti TIC în UE, cu o pondere mai mare de femei, scrie Euobserver. În 2019, 42% dintre cetăţeni nu au putut îndeplini sarcinile de bază digitale. În mai puţin de un deceniu, UE doreşte ca toate serviciile publice cheie să fie disponibile online.
https://www.zf.ro/business-international/comisia-europeana-vrea-ca-80-din-adulti-sa-aiba-pregatire-digitala-19952263

Cele mai populare branduri de consum după căutările pe Google este Netflix în România, Ikea în ţările nordice și Amazon în SUA şi vestul Europei
(Titlu modificat de Media Expres)
Brandurile de tehnologie, cele de entertainment şi o serie de mărci de retail sunt cele mai populare în lume după căutările pe internet ale consumatorilor, arată o analiză citată de VisualCapitalist.com. Google, Netflix, Amazon, eBay şi Ikea se numără printre cele mai populare căutări. Mai exact, Google este brandul de consum numărul unu în 100 de ţări (jumătate din toată ţările din lume), urmat de Netflix care domină în 45 de state. Podiumul celor mai căutate mărci pe internet este completat de Amazon care e lider în 30 de ţări, conform aceleiaşi surse. Datele arată că în România câştigător e Netflix, pe când în ţările nordice Ikea e la mare căutare, iar Amazon domină în SUA şi vestul Europei.
https://www.zf.ro/companii/care-sunt-cele-mai-populare-branduri-de-consum-dupa-cautarile-pe-19950705


Peste 2.800 de producţii independente din 115 ţări, înscrise pentru IPIFF

Peste 2.800 de producţii independente din 115 ţări au fost înscrise la cea de-a XV-a ediţie IPIFF - Festivalul Indie al Producătorilor de Film Independenţi.

Potrivit unui comunicat transmis joi AGERPRES, în urma selecţiei oficiale au rămas 10 documentare, 17 scurtmetraje româneşti, 25 de filme studenţeşti, 5 filme artistice de lungmetraj şi 50 de scurtmetraje internaţionale. Din cauza restricţiilor anunţate de autorităţi, proiecţiile de film de la Cinema Muzeul Ţăranului Român au fost reprogramate pentru perioada 8-10 aprilie, precizează organizatorii. "E foarte important să nu întrerupem tradiţia acestui festival unic în România care a ajuns la a XV-a ediţie. Filmul independent românesc are un potenţial extraordinar şi IPIFF aduce împreună talentul şi pasiunea celor pentru care filmul e parte din viaţa lor", a declarat regizorul Toma Enache, director IPIFF15, câştigător al trofeului IPIFF2019 pentru Cel mai bun film artistic de lungmetraj. După selecţia oficială se va trece la nominalizările filmelor care vor intra în cursă pentru trofeul IPIFF. Acestea vor fi făcute de juriul format din Manuela Cernat, Anamaria Antoci şi Constantin Cotimanis. În cadrul Galei de premiere, care va avea loc la Teatrul Odeon, pe 11 aprilie, vor fi acordate premii pentru Cel mai bun producător independent al unui film documentar, Cel mai bun producător independent al unui film de scurtmetraj, Cel mai bun producător independent al unui film studenţesc, Cel mai bun producător independent al unui film artistic de lungmetraj, Cel mai bun producător independent al unui film de scurtmetraj internaţional.
https://www.agerpres.ro/cultura/2021/03/11/peste-2-800-de-productii-independente-din-115-tari-inscrise-pentru-ipiff--676097

INFOGRAFIC Cât câștigă influencerii din România și Bulgaria din campaniile pe Instagram

Piața de publicitate online (digital advertising) din Bulgaria este estimată la 89 milioane euro în 2021, în timp ce piața din România are o valoare de 377 milioane euro, dar un ritm de creștere similar (13%). Volumul de business derulat cu ajutorul creatorilor de conținut din Bulgaria se ridică la circa 1,5 milioane euro, în timp ce piața din România este de circa la 8-12 milioane euro anual, conform estimărilor MOCAPP, raportate la mărimea pieței de Influencer Marketing din Europa. CITEȘTE ȘI Cum ajută un copil de 4 ani dezvoltarea unui business online Studiul a analizat 9.216 conturi Instagram ale influencerilor din România și 6.682 conturi din Bulgaria, iar cei doi indicatori urmăriți au fost onorariile influencerilor activi în aceste două piețe, dar și EMV (Valoarea Media Obținută) - standard acceptat în industria de publicitate pentru măsurarea campaniilor de marketing cu influenceri. Studiul a analizat 9.216 conturi Instagram ale influencerilor din România și 6.682 conturi din Bulgaria, iar cei doi indicatori urmăriți au fost onorariile influencerilor activi în aceste două piețe, dar și EMV (Valoarea Media Obținută) - standard acceptat în industria de publicitate pentru măsurarea campaniilor de marketing cu influenceri. Deși sunt diferențe semnificative de volum al pieței de Influencer Marketing, un creator de conținut din Bulgaria câștigă, în medie, între 50 și 1.370 euro pentru o postare (în funcție de mărimea audienței), în timp ce în România onorariile sunt destul de apropiate - încep de la 60 euro și trec de 1.400 euro per postare (pentru influencerii cu audiențe de peste 100.000 followers pe Instagram).
https://www.profit.ro/insider/it-c/infografic-cat-castiga-influencerii-din-romania-si-bulgaria-din-campaniile-pe-instagram-20056284

Facebook a lansat versiunea Instagram Lite în peste 170 de țări

Facebook a lansat versiunea ''lite'' a serviciului său de partajare de fotografii și videoclipuri Instagram în peste 170 de țări, destinată zonelor rurale și comunităților izolate, care nu dispun de acces ultrarapid la internet, informează AFP și Reuters. "Instagram Lite", care ocupă doar 2MB (comparativ cu 30 MB în cazul versiunii complete) și funcționează chiar și pe rețele 2G, poate fi descărcată pe dispozitive echipate cu sistemul de operare Android al Google, scrie Agerpres. CITEȘTE ȘI Cum ajută un copil de 4 ani dezvoltarea unui business online Aplicația nu este disponibilă deocamdată în magazinul online al Apple. "Echipele noastre au conceput versiuni lite ale aplicațiilor noastre pentru persoanele cu conexiuni lente sau servicii de date limitate, deoarece principiul nostru de bază este să nu lăsăm pe nimeni în urmă", a declarat Tzach Hadar, manager de produs în cadrul sucursalei Facebook din Tel Aviv (Israel), care a lucrat la crearea "Instagram Lite". Aplicația include principalele caracteristici ale Instagram, permițând editarea și publicarea fotografiilor, adăugarea de reacții sub formă de GIF-uri și stickere sau partajarea înregistrărilor video.
https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/it-c/facebook-a-lansat-versiunea-instagram-lite-in-peste-170-de-tari-20058688

Samsung va lansa o nouă serie de smartphone-uri

Un nou eveniment Unpacked este anunțat pentru data de 17 martie, eveniment la care, de regulă, Samsung prezintă noi smartphone-uri și, posibil, alte produse. Samsung a trimis invitații de presă pentru un eveniment Unpacked, care va fi organizat pe 17 martie. Evenimentul va fi transmis online sub titulatura “Galaxy Awesome Unpacked”. CITEȘTE ȘI Miracolul digitalizării: declarațiile online nu se mai depun la etajul 2 Producătorul coreean nu a spus și ce anume va prezenta pe 17 martie, însă a lăsat indicii care duc cu gândul la noi smartphone-uri din seria Galaxy A, cel mai probabil A52 și A72.
https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/it-c/video-samsung-va-lansa-o-noua-serie-de-smartphone-uri-20057714

Serialul „Recrutul” (The Rookie), cu Nathan Fillion în rol principal, revine cu sezonul 3, la AXN din 15 martie
(titlu modificat de Media Expres)
Serialul procedural „Recrutul' (The Rookie), inspirat dintr-o poveste adevărată, cu Nathan Fillion în rol principal, revine la AXN cu sezonul trei, din 15 martie, în fiecare luni seara, de la ora 21.00.
John Nolan, cel mai bătrân recrut al poliției din Los Angeles, s-a folosit de toată experiența de viață, determinarea și simțul umorului pentru a face față colegilor săi cu 20 de ani mai tineri și pentru a se apropia de visul său de a deveni polițist în cadrul LAPD. În noul sezon, finalul perioadei de pregătire se apropie, iar Nolan va avea de înfruntat cele mai mari provocări din cariera sa de ofițer de până acum. Mai mult, acesta va trebui să ajungă la un echilibru între alegerile pe care se vede nevoit să le facă în căutarea adevărului și consecințele pe care acestea le au, pe plan personal și profesional. Acțiunea sezonului trei continuă imediat după evenimentele de la finalui sezonului doi, când Nolan descoperă că mentorul său este un polițist corupt, care va face orice pentru a-și salva pielea. Inclusiv să planteze dovezi incriminatorii în casa recrutului și să cheme poliția pentru a-l aresta.
https://tvmania.ro/serialul-recrutul-the-rookie-cu-nathan-fillion-in-rol-principal-revine-cu-sezonul-3-la-axn-cand-incepe-285141.html

Surprize în lanț la „Burlacul” pentru cele 15 fete care ajung în Turcia

Doar 15 fete au primit un trandafir roșu după prima întâlnirea a Burlacului cu cele 25 de pretendente și, odată cu el, ocazia de a ajunge în Turcia pentru a încerca să îi cucerească acestuia inima definitiv. În cea de-a doua ediție a emisiunii Burlacul, vineri, de la 20.30, la Antena 1, cele 15 fete sosesc în Turcia, într-o vilă impresionantă pe care o vor împărți pe parcursul competiției. După ce în prima ediție s-au întrecut în a-i atrage atenția, fetele așteaptă acum cu nerăbdare întâlnirile cu Burlacul, la Istanbul. Ceea ce ele nu știu însă este că Andi le-a pregătit multe experiențe de neuitat, dar și la fel de multe surprize. Astfel, vineri, de la 20.30, la Antena 1, fetele vor afla că nu toate vor avea ocazia să iasă la întâlnire singure alături de Burlac și nici măcar nu vor putea să își aleagă colegele de cameră, ci vor fi distribuite într-un mod care nu le va încânta neapărat. Cu personalități distincte și temperamente diferite, fetele se vor lupta pentru a-i atrage atenția Burlacului și pentru a abține trandafirul roșu, simbolul emisiunii, prin care Burlacul își exprima intențiile pe care le are față de o fată. 'Pentru mine, trandafirul nu înseamnă doar o floare, ci o intenție, un sentiment', a spus Andi Constantin.
https://tvmania.ro/surprize-in-lant-la-burlacul-pentru-cele-15-fete-care-ajung-in-turcia-285200.html
(MEDIA EXPRES)


Dacă tot ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici




Revista MEDIA EXPRES ediția curentă
Gratuit online, doar un click: Most recent issue of monthly Media Expres 1st Cover


Anuarul MEDIA EXPRES cu ediția 2023-2024 este online!
Gratuit online, doar un click: Latest issue Media Expres YEARBOOK 1st Cover




Abonamentele la știrile MEDIA EXPRES va oferă acces la Alerta Știri! pe e-mail, Anuarul Media Expres și zilnic la REVISTA PRESEI, cu ultimele știri media, tv și comunicații, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știri verificate, la liber, pentru toți cei interesați de programe TV, radio, conținut online, cablu, comunicații, audiovizual și film (cinematografie). Noi ținem în arhivă istoria audiovizualului. Click aici pentru prima nostră știre online, când foarte puține dintre marile ziare și reviste nici nu se gândeau la versiuni digitale și la prezența pe web.

Pentru abonamente click aici




© 2001 -  Media Expres SRL