×

Revista presei -- Data și ora publicării: 24.03.2021 17:05:18

REVISTA PRESEI / 24 mar 2021 /




Eșecul televiziunii digitale terestre în România: SNR a dat peste 3,4 milioane de lei pe două licențe comerciale pe care în final nu le-a mai utilizat - raport al Curții de Conturi
SCHIMBARE MAJORĂ. Pro TV extinde publicul comercial. Nu mai este doar 18-49 de ani, de la orașe. Cum se schimbă clasamentele
RCS&RDS nu a reușit să "spargă" monopolurile de distribuție a energiei. Grupul lui Teszari a pierdut definitiv războiul cu ANRE, Guvernul, Enel, Electrica și E.ON
Orange atacă pe fix cu pachete de 8 euro pe lună care includ net prin fibră, TV prin cablu şi 6 luni de Netflix cadou
Prima revoltă față de politizarea conducerii TVR și SRR. Deputat USR-PLUS: „PNL și UDMR nu vor reformă”
PNL și USR PLUS vor practica o CENZURĂ sinistră la TVR și SRR, la fel ca PSD. Reforma NU e dorită de nimeni. Partidele ”salvatoare” taie și spânzură
Mai multe observaţii au fost semnalate în plenul CES asupra proiectului legii 5G
Redactorul-şef Euronews România, Andra Miron Diaconescu: Vom lucra în slujba publicului cu obiectivitate şi imparţialitate
Peste 1200 de burse Google, disponibile pentru români, să urmeze cursuri IT
Intel a anunțat că va investi 20 miliarde dolari în noi fabrici de procesoare
Serialul „Las Fierbinţi”, urmărit marţi seară de peste 2,2 milioane de telespectatori
Rețeaua STS va fi modernizată și extinsă cu aproape 100 de milioane de euro
Andra Miron, fostă jurnalistă Realitatea TV, va conduce editorial Euronews România
Betano, spot publicitar animat cu jucători de la FCSB. Rulează și pe TV
România joacă diseară cu Țările de Jos, la Campionatul European de fotbal U21. Competiția este transmisă de TVR
Două documentare în premieră în acest weekend la Viasat Explore: „Crapi monstruoşi” și „Munții vrăjiți din inima Germaniei”
Mondialul de patinaj artistic începe de azi la TVR 2. Programul complet al transmisiunilor
Grupul Disney amână încă o dată lansarea lungmetrajului „Black Widow”
Cineastul Nae Caranfil, recompensat cu Premiul de Excelenţă la TIFF 2021
Cinematografia românească, între colaps și promisiuni
„Babardeală cu bucluc sau porno balamuc”, lungmetrajul lui Radu Jude premiat la Berlin, va fi difuzat din 7 mai pe ecranele din România
Madalina Ghenea este Sophia Loren în filmul cu Lady Gaga „House of Gucci”


Eșecul televiziunii digitale terestre în România: SNR a dat peste 3,4 milioane de lei pe două licențe comerciale pe care în final nu le-a mai utilizat - raport al Curții de Conturi
Societatea Națională de Radiocomunicații (SNR), operatorul național care transmite posturile publice de radio si televiziune, a plătit peste 3,4 milioane de lei pe două licențe comerciale multiplex UHF (n.a prin care ar fi urmat să fie transmise posturi TV comerciale), fără ca să utilizeze aceste licențe și, implicit, fără să realizeze venituri, se arată într-un raport publicat în această lună de Curtea de Conturi cu privire la situația pe anul 2019. Mai mult, "din documentele prezentate de entitate s-a constatat faptul că studiul tehnico-economic privind proiectul DVB-T2 cu implementarea licențelor a fost efectuat după momentul achiziției acestora", arată Curtea de Conturi. UPDATE (miercuri, 12:18) Bogdan Iana, vicepreședinte ANCOM pentru HotNews.ro: "Cele două licențe comerciale au fost retrase la cererea SNR în 5 decembrie 2019. Motive? Nu aveau instalat niciun emițător, plăteau către ANCOM un tarif de spectru de 150.000 de euro pe an pentru fiecare din cele 2 MUX-uri comerciale și riscau o nouă amendă". Potrivit vicepreședintelui ANCOM, 'obligațiile pentru SNR erau urmatoarele: 'pentru MUX-ul free to air trebuia acoperită 80% din populație. Pentru celelalte două MUX-uri (n.a comerciale) trebuiau instalate minim 36 de emițătoare pentru fiecare în parte. Pentru nerespectarea obligațiilor de acoperire, au fost amendați pe 14.03.2018 cu 15.000 de lei pentru MUX-ul free to air și cu câte 35.000 de lei pentru celelalte două. În total 85.000 de lei. Licențele pentru cele doua MUX-uri comerciale au fost retrase pe 05.12.2019. Retragerea a fost la cererea SNR. Nu aveau instalat niciun emițător pentru cele doua MUX-uri. Plăteau către ANCOM un tarif de spectru de 150.000 de euro pe an pentru fiecare din cele 2 MUX-uri comerciale și riscau o nouă amendă". "Constatări - alocarea sumei de 3.431,4 mii lei pentru achiziția a două licențe comerciale multiplex UHF, sumă plătită către Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM), fără ca entitatea să utilizeze aceste licențe și, implicit, fără să realizeze venituri. Din documentele prezentate de entitate s-a constatat faptul că Studiul tehnico-economic privind proiectul DVB-T2 cu implementarea licențelor a fost efectuat după momentul achiziției acestora", se arată în raportul Curții de Conturi care a vizat printre altele legalitatea realizării veniturilor și efectuării cheltuielilor de către SNR în perioada 2018-2019. Experții Curții de Conturi au recomandat SNR efectuarea unei analize în vederea identificării cauzelor pentru care licențele Multiplex UHF au fost achiziționate, dar nu au fost implementate, stabilirea întinderii prejudiciului adus entității prin achiziția, neutilizarea și plata celor două licențe și dispunerea recuperării acestuia, inclusiv a beneficiilor nerealizate, dacă este cazul. Televiziunea digitală terestră ar fi trebuit să fie o alternativă la rețelele de televiziune prin cablu și satelit, însă modul defectuos în care au decurs lucrurile în România, de la strategiile guvernamentale până la managementul defectuos al SNR a transformat întregul proces de tranziție de la televiziunea analogică terestră la cea digital terestră într-un eșec. SNR a câștigat, în luna iunie 2014, trei licențe de televiziune digitală terestră (multiplexe) pentru suma de 1,02 milioane de euro, în urma unei licitații a autorității de reglementare în comunicații (ANCOM). Compania promitea atunci că prin intermediul celor trei licențe va implementa o rețea TV prin care va transmite atât programele publice ale Societatii Romane de Televiziune (SRTV), cât și programele altor producători de content, numărul total al acestora fiind de aproximativ 40 de programe în format SD. Prin cele 3 multiplexuri s-at fi putut transmite și programe în format HD și alte servicii asociate cum ar fi: subtitrare, EPG (Electronic Programme Guide), Video on Demand (VoD - programe video la cerere, contra cost), transmitere de date (de exemplu buletin meteo) etc. Unul din cele 3 multiplexuri a fost acordat condiționat "free to air", SNR având obligația de transmitere în condiții transparente, concurențiale și nediscriminatorii, a posturilor publice și private de televiziune care se transmiteau la acel moment în sistem analogic terestru, în conformitate cu prevederile Legii audiovizualului. De asemenea, acest multiplex va trebui sa asigure o acoperire in receptie fixa de 90% din populatie si 80% din teritoriu pana la 31 decembrie 2016. Altfel spus, prin acest multiplex, românii ar fi trebuit să poată receptiona pe cale radio din eter, fara plata unui abonament, pana la maxim 16 programe TV publice si private ar trebui sa acopere 90% din populatie si 80% din teritoriu pana la 31 decembrie 2016. Pentru receptia programelor este nevoie de o simpla antena terestra si un televizor digital (in standard DVB-T2) sau un televizor clasic legat la un receptor digital (set top box) tip DVB-T2. Pentru celelalte 2 multiplexuri adjudecate, Societatea Nationala de Radiocomunicatii avea obligația ca, până la 1 mai 2017, să pună în funcțiune cel puțin 36 de emițătoare pentru fiecare dintre rețelele corespunzatoare acestor multiplexuri, instalate cate unul in fiecare zona de alocare.
https://economie.hotnews.ro/stiri-telecom-24685961-esecul-televiziunii-digitale-terestre-romania-snr-dat-peste-3-4-milioane-lei-doua-licente-comerciale-care-final-nu-mai-utilizat-raport-curtii-conturi.htm

SCHIMBARE MAJORĂ. Pro TV extinde publicul comercial. Nu mai este doar 18-49 de ani, de la orașe. Cum se schimbă clasamentele
Schimbare importantă pe piața de publicitate. "Clasicul" public comercial de acum, adică tinerii între 18 și 49 de ani, de la orașe, va fi extins. Cum se schimbă topurile de audiență? Din informațiile Paginademedia.ro, Pro TV lucrează deja, de mai mult timp, cu o parte din clienți pe un segment de public extins, urmând ca trecerea la noul public comercial să fie completă în următorul an. Noul public este unul extins, de la 18-49 de ani din orașe (așa cum l-a folosit Pro TV de aproape 20 de ani), la un public național, între 21 și 54 de ani. Targetul ia în considerare și un alt aspect, respectiv categoriile socio-profesionale Esomar (ABCDE), astfel noul segment comercial al Pro TV va fi 21-54 de ani ABCD (singura categorie exclusă E, este una mai puțin intersantă din punct de vedere comercial, adică "Muncitori manuali si non-manuali cu nivel de educatie scazut, proprietari de intreprinderi mici si agricultori"). Cum ar arăta clasamentele de audiență pe noul target comercial, dar și alte detalii despre categoriile Esomar, în continuare: Unul dintre șefii Pro TV a explicat de ce această mutare, într-un interviu acordat Adevărul. Florin Alexandrescu, Chief Business Officer Pro TV: În România, toate datele disponibile indică faptul că puterea de cumpărare acum, dar şi în anii care urmează este şi va fi concentrată în zona de public naţional, cu vârste cuprinse între 21 şi 54 ABCD, un segment care cuprinde şapte milioane de români, faţă de 4,2 milioane în segmentul urban, 18-49 de ani.
În ultimii ani am fost cu toţii martori ai migraţiei locative a populaţiei din urban către zonele metropolitane ale oraşelor – peste un milion de locuinţe construite în ultimii zece ani –, acest fenomen fiind în accelerare după începutul pandemiei. Observăm o extindere a publicului activ şi stabil financiar dincolo de 49 de ani, adică publicul cu vârsta de 50-54 de ani, care la momentul Revoluţiei avea 19-23 ani. De asemenea, un fenomen social extrem de răspândit este migrarea segmentului de 18-20 de ani în afara României – este vorba de tinerii care pleacă în străinătate pentru studii sau în scop lucrativ.
Nu în ultimul rând, urmărim să maximizăm audienţele canalelor Pro TV pe un public ţintă cu relevanţă comercială, prin urmare luăm în considerare segmentul de grade ESOMAR ABCD.
Nu am descoperit noi apa caldă, toate aceste date sunt deja folosite în toată Europa şi în SUA, în marea majoritate a pieţelor de televiziune targetul comercial fiind naţional, cu vârste cuprinse între 25 şi 54 de ani. Cum ar arăta clasamentele cu noul public? Dată fiind extinderea publicului, numărul de telespectatori este mai mare. Două exemple din ultimele zile, cu publicul "clasic" comercial (18-49 de ani urban) și noul public, 21-54 de ani, național.
https://www.paginademedia.ro/2021/03/pro-tv-schimbare-public-comercial/

RCS&RDS nu a reușit să "spargă" monopolurile de distribuție a energiei. Grupul lui Teszari a pierdut definitiv războiul cu ANRE, Guvernul, Enel, Electrica și E.ON
Două firme producătoare de energie electrică din grupul telecom RCS&RDS, controlat de omul de afaceri Zoltan Teszari, au pierdut definitiv, la Înalta Curte de Casație și Justiție (ÎCCJ), un proces intentat în urmă cu 5 ani în care solicitau anularea normelor Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) care stipulează că operatorii cu contracte de concesiune a serviciului de distribuție a energiei în diferitele regiuni ale țării, precum subsidiarele de profil ale Enel, Electrica și E.ON, au dreptul să refuze ca și alte companii să presteze în respectivele regiuni serviciul de distribuție a energiei electrice prin rețele de distribuție proprii, invocând dreptul exclusiv de a presta respectivul serviciu în acele regiuni, dobândit prin contractele de concesiune, relevă date analizate de Profit.ro. Cele două companii reclamante, Delalina și Foto Distribuție, au pierdut în primă instanță procesul în aprilie 2017, Curtea de Apel București decizând că normele respective ale ANRE sunt legale. În proces au mai avut calitatea de pârât Guvernul României, ministerele Energiei și Economiei, cele trei filiale de distribuție ale Enel, Electrica Distribuție Transilvania Nord și Delgaz Grid din grupul E.ON.
https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/energie/rcs-rds-nu-a-reusit-sa-sparga-monopolurile-de-distributie-a-energiei-grupul-lui-teszari-a-pierdut-definitiv-razboiul-cu-anre-guvernul-enel-electrica-si-e-on-20076728

Orange atacă pe fix cu pachete de 8 euro pe lună care includ net prin fibră, TV prin cablu şi 6 luni de Netflix cadou
Orange România, liderul pieţei locale de telecom, introduce noi pachete de servicii fix-mobile, prin intermediul cărora clienţii au acces la un conţinut TV mai diversificat şi la oferte şi beneficii speciale disponibile online. „Abonaţii Orange beneficiază de internet prin fibră cu viteza de 500 Mbps, televiziune prin cablu cu 113 canale si Netflix 6 luni cadou, instalare gratuită şi Internet Box 1000 inclus, la preţul de 8 euro pe lună. În plus, vechimea în reţea este răsplătită cu până la 100 euro reducere la device-uri”, au transmis reprezentanţii subsidiarei locale a grupului francez Orange. De asemenea, oferta Netflix 6 luni cadou va fi disponibilă şi pentru clienţii de voce mobilă, persoane fizice, care activează sau prelungesc un abonament de minim 15 euro pe o perioadă de 24 de luni. „Fie că sunt abonaţi Orange, clienţi Orange PrePay sau abonaţi în altă reţea, toţi cei care aleg până un pachet compus din fibră şi TV sau fibră şi voce mobilă, beneficiază de Netflix cadou timp de 6 luni.”
https://www.zf.ro/business-hi-tech/orange-ataca-pe-fix-cu-pachete-de-8-euro-pe-luna-care-includ-net-19973282

Prima revoltă față de politizarea conducerii TVR și SRR. Deputat USR-PLUS: „PNL și UDMR nu vor reformă”
Președintele Comisiei de Cultură din Camera Deputaților, Iulian Bulai, a declarat pentru Europa Liberă că nu susține formula convenită în Coaliția de guvernare prin care toate funcțiile de conducere în TVR și SRR vor trece prin filtrul politic. Deputatul Iulian Bulai (USR-PLUS) este prima voce din Coaliție care își exprimă public dezaprobarea față de soluția stabilită de liderii PNL, UDMR și USR-PLUS. Președintele Comisiei de Cultură a spus că nu va vota propunerea prin care funcțiile de președinte al Consiliului de Administrație al TVR și SRR și cea de director general urmează fie desemnate politic. „Nu susțin acest proiect. PNL și UDMR nu susțin reforma”, a fost poziția exprimată de Iulian Bulai pentru Europa Liberă. Deputatul susține că USR-PLUS a dorit să existe un concurs „deschis tuturor celor interesați de poziția”de director general al TVR sau SRR”. „Dan Barna și Dacian Cioloș au propus varianta cu un director general care este ales prin concurs de Consiliul de Administrație al TVR și SRR, nu un director dintre membrii Consiliului de Administrație”, a precizat Iulian Bulai. Potrivit acestuia, depolitizarea TVR și SRR se poate realiza doar prin reducerea impactului deciziilor parlamentare față de conducerea televiziunii și radioului.
https://romania.europalibera.org/a/prima-revolta-fata-politizarea-conducerii-tvr-srr-deputat-usr-plus-pnl-udmr-nu-vor-reforma-/31165811.html

PNL și USR PLUS vor practica o CENZURĂ sinistră la TVR și SRR, la fel ca PSD. Reforma NU e dorită de nimeni. Partidele ”salvatoare” taie și spânzură
Scriitorul, istoricul și politologul Stelian Tănase avertizează, pe blog, că asistăm la bătălia ”tradițională” pentru acapararea TVR, bătălie care va face imposibilă, la fel ca întotdeauna, orice reformă a postului public de televiziune, menținând gaura neagră și derapajele de acolo. În realitate, mult clamata reformă nu este dorită nici de PNL, nici de USR-PLUS, nici de UDMR și cu atât mai puțin de PSD – toate partidele vor să își angajeze slugile și amantele acolo ca să facă propagandă politică pe un purcoi de bani publici. PNL și USR-PLUS vor practica cenzura, la fel ca PSD, explică Stelian Tănase, ale cărui comentarii vi le prezentăm în continuare: ”A început marea bătălie pentru controlul radioului si televiziunii publice. Cam cu hîrtoape, cu dispute între partidele din Coalitie și mai ales fără nicio viziune despre o reforma reală a celor două instituții. PSD a etatizat TVR și SRR și le-a pus astfel în mîinile guvernului, (dacă tot plătește cheltuielile!) să se foloseasca de ele cine trebuie. PSD și-a aservit TVR si SRR. O vreme a fost PSD-ul lui Dragnea. Acum este rindul altora să treacă la manșe. PNL, în loc să schimbe legea cu una reformatoare, de sec XXl, și să treacă la cu totul alte practici, face exact acelelasi lucru. Grozav imitator. Cît despre reforma, despre care se tot vorbeste de ani de zile, nu se va face. De ce? Pentru că nu o vrea nici PNL, nici USR PLUS, nici UDMR, nici PSD. Cum este aranjamentul, pentru ele e bine. Partidele taie și spînzură. Ele numesc oamenii la virf pe criterii de fidelitate politică și controleaza astfel conținutul programelor. Partidele își subjugă TVR-ul si SRR-ul. Acestea slujesc partidul aflat la putere. De ce ar renunța partidele la un instrument de propagandă atît puternic? Imi amintesc cum criticau liberalii practicile abuzive ale PSD-ului cind acesta se afla la putere. Acum, cind este la putere, PNL are acelasi comportament. E o joacă veche, plină de ipocrizie politicianistă. Văd că Bulai - șeful Comisiei de cultura din Camera Deputaților (USR PLUS) nu susține propunerile noii legi TVR-SSR. Reclamă dezamăgit că nu sunt dorite schimbări reale. E adevărat. Vor fi totuși 4 șefi - director și presedinte vor fi persoane diferite. Motivul real al separării funcțiilor de conducere - cred- nu este dorința de schimbare. Este altceva. Partidele din Coalitie nu s-au înțeles la împărțeală. Sunt prea puține funcții și prea mulți pretendenți. Așa că funcțiile s-au dublat ca număr, să fie potolite toate poftele. Simplu. Niciun gînd de reformă. Bulai a zis într-un interviu la Europa liberă că nu va vota...Vom vedea. Și mai spune că PNL și UDMR nu susțin reforma. Eu aș zice că nici USRPLUS. Interesele sunt aceleasi. Cît priveste chestiunea TVR si SRR, PNL și PSD duc de ani de zile aceeasi politică. Va fi un diferend la vot, dar numai pe persoane. Regula este - Pleacă ai voștri, vin ai noștri! Complicitate - garantat 100%. Problema cheie este desemnarea de către partide a consiliilor de admnistratie si desi a sefilor celor doua institutii. De aici decurge lipsa indepedenței editoriale. Ludovic Orban a declarat- "Problema cu TVR și SRR este că trebuie să fie conduse bine. Nu noi am inventat cenzura”... Aș completa - dar o va practica, la fel cum a făcut și PSD în trecut. Perfect, măcar vorbeste pe șleau. Asta e! Curat liberal! Orban se dedă aici la un exercițiu de logica defect cînd zice că doreste „oameni de calitate, care să nu se ducă pentru a face servicii unui lider de partid, nu ca să facă propagandă pentru un partid”. Ar mai dori zice el și „corecta informare a cetățenilor”. Liderul liberal nu observă oare contradicția în care se află? Sau se preface? Ce credeți?”
https://podul.ro/articol/13867/pnl-i-usr-plus-vor-practica-o-cenzur-sinistr-la-tvr-i-srr-la-fel-ca-psd-reforma-nu-e-dorit-de-nimeni-partidele-salvatoare-taie-i-spanzur

Mai multe observaţii au fost semnalate în plenul CES asupra proiectului legii 5G
Proiectul noii legi 5G a fost dezbătut în plenul Consiliului Economic și Social. Nu s-a reușit formularea cu această ocaziei a unei opinii clare. Reprezentanții sindicatelor au votat pentru avizarea nefavorabilă a proiectului, cei ai societății civile pentru avizarea favorabilă, iar reprezentanții patronatelor au votat în mod egal câte trei pentru avizarea favorabilă, respectiv avizarea nefavorabilă, și tot 3 s-au abținut. Observațiile ridicate de reprezentanții sindicali, ca și de cei ai patronatelor care au votat pentru avizarea nefavorabilă au privit în primul rând ”concentrarea proiectului de lege pe identificarea producătorilor de echipamente eligibili, mai degrabă decât pe abordarea și identificarea riscurilor de securitate independente de producătorul de echipamente, abordare susținută la nuivelul UE”. Se menționează că spre diferență de prevederile din proiectul de lege ”instrumentele UE cu privire la securitatea cibernetică a rețelelor 5G pun accentul pe măsurile tehnice ce ar trebui să fie reglementate și implementate pentru a atinge nivelul de securitate dorit”. În acest context, s-a considerat că, pe lângă măsurile strategice incluse în proiectul de lege pentru asigurarea securității rețelelor, este necesar să fie incluse și o serie de măsuri tehnice relevante ”ce reprezintă un apanaj al autorităților naționale de reglementare în domeniul comunicațiilor electronice”. Proiectul legii 5G a intrat din nou în acest an pe procedura de avizare interministerială, în urma schimbării Guvernului. Față de forma inițială, prezentată public anul trecut, și care a generat numeroase controverse, au fost făcute doar mici modificări. Proiectul de lege urmează să fie adoptat de Guvern și va intra ulterior în dezbaterea Parlamentului.
https://www.economica.net/mai-multe-observatii-au-fost-semnalate-in-plenul-ces-asupra-proiectului-legii-5g_500495.html

Redactorul-şef Euronews România, Andra Miron Diaconescu: Vom lucra în slujba publicului cu obiectivitate şi imparţialitate
Redactorul-şef al canalului de ştiri Euronews România, Andra Miron Diaconescu, recent desemnată în această funcţie, a declarat miercuri că echipa pe care o va conduce va lucra în slujba publicului cu obiectivitate şi imparţialitate. "Euronews este un brand internaţional pe care românii îl cunosc foarte bine, iar faptul că voi conduce echipa din România mă învesteşte cu o foarte mare responsabilitate. Rolul meu va fi să creez, pentru început, această echipă, iar ea va lucra în slujba publicului cu obiectivitate, cu imparţialitate şi va aduce diversitatea informaţiei. Voi avea grijă ca echipa Euronews România să fie dedicată valorilor Euronews World, bazate pe independenţă, etică şi integritate şi va respecta linia editorială a Euronews World 'All Views'", a afirmat Andra Miron Diaconescu la conferinţa de presă în care a fost prezentată, care a avut loc în holul rectoratului Universităţii Politehnica din Bucureşti (UPB). Ea a spus că Euronews România va prezenta realităţile din România, dar va avea şi "conţinut european şi internaţional". A fost recrutată de Euronews şi va fi angajată a staţiei-mamă. CEO al Euronews, Michael Peters, a apreciat că Andra Miron Diaconescu are "experienţă foarte vastă în jurnalism, în ştiri". "A mers pe mai multe căi în activitatea sa de jurnalist şi avem încredere că ea este cea care va susţine şi va fi păzitorul valorilor Euronews în acest proiect. Este gata să recruteze întreaga echipă pentru biroul de aici. Procesul de recrutare va ţine de Euronews România", a spus Michael Peters. Acesta şi-a exprimat încrederea că Euronews România "va funcţiona" şi a adăugat că "este un pas mare pentru România". "Ceea ce văd astăzi, aici - aşa cum s-a întâmplat în Albania, Georgia, cu care am stabilit o relaţie de parteneriat şi nu avem eşecuri - este un pas mare pentru România, pentru că este o ţară importantă în Europa. Stabilirea acestei relaţii este ca un pod, o punte, care poate fi traversată în ambele sensuri. Noi venim şi vorbim despre ceea ce putem face în România, dar şi voi puteţi să veniţi către noi şi să vorbiţi despre ceea ce se întâmplă în România. Deci, este o punte bidirecţională", a mai spus Michael Peters. El a declarat pentru AGERPRES că a ales România graţie încrederii în Universitatea Politehnica din Bucureşti. "Când am lansat această strategie, nu ne-am gândit la o ţară în mod deosebit. Nu contează ţara, ci partenerul, pentru că acest contract trebuie bazat pe încredere totală. De ce România? Pentru că am găsit partenerul potrivit. (...) România, bineînţeles, era partener deja. Piaţa este foarte importantă şi cu cât este mai importantă, cu atât avem mai multă încredere în partener. Considerăm că Universitatea Politehnica Bucureşti, prin Mihnea Costoiu, va fi partenerul perfect. Nu-mi pasă de sisteme politice. Când vin aici îmi place partenerul", a subliniat Peters. Rectorul UPB, Mihnea Costoiu, a afirmat că noul proiect va oferi "jurnalism de calitate şi informaţii echidistante unui public care are nevoie de ele mai mult ca niciodată". "Euronews România este atât o iniţiativă educaţională, cât şi o realizare media. Şi ce loc mai bun să găzduiască libertate de gândire şi de exprimare, evident, decât o universitate cu două secole de tradiţie", a spus Costoiu. Euronews a semnat un parteneriat cu Universitatea Politehnica din Bucureşti pentru a lansa Euronews România, un canal de ştiri nou, independent, destinat publicului vorbitor de limba română, primul proiect de acest tip lansat în Uniunea Europeană. Euronews România este filiala mărcii Euronews, care va livra ştiri locale, regionale, naţionale şi internaţionale prin TV şi platforme digitale. Noul canal de ştiri va avea propria echipă de jurnalişti şi corespondenţi din toată România, dar şi de la Bruxelles. Până la lansare, echipa va ajunge la peste 100 de angajaţi la nivel local.
https://www.agerpres.ro/cultura/2021/03/24/redactorul-sef-euronews-romania-andra-miron-diaconescu-vom-lucra-in-slujba-publicului-cu-obiectivitate-si-impartialitate--683982

Peste 1200 de burse Google, disponibile pentru români, să urmeze cursuri IT
Românii au posibilitatea să urmeze cursuri IT, prin intermediul a 1.255 de burse oferite de Google, a informat, miercuri, compania americană într-un comunicat transmis StartupCafe.ro. Google anunță disponibilitatea a 1.255 de burse în România pentru obținerea de certificate în domeniul IT, în cadrul a două proiecte. Bursele sunt acordate cu sprijinul organizațiilor partenere și vor fi utilizate pentru urmarea de cursuri specializate pe platforma Coursera, Google acoperind costurile acestora. Cursurile pot fi finalizate în mai puțin de 6 luni, nu necesită experiență relevantă și sunt recunoscute de experți din industrie și angajatori. Unul dintre proiecte este Digital Women, realizat de Fundația EOS (Educating for an Open Society Romania) cu sprijinul INCO, în cadrul căruia vor fi acordate burse către 755 de femei care vor să-și construiască o carieră în tehnologie. Proiectul se adresează femeilor în șomaj sau celor care ocupă locuri de muncă periclitate. Bursele sunt destinate pentru urmarea programului „IT Support Specialist Certificate” dezvoltat de Google, găzduit pe platforma Coursera. Detalii și înscrieri pe platforma programului: https://digitalwomen.eu/ Al doilea program anunțat este cel derulat de Fundația Leaders, organizație parteneră Grow with Google, care va distribui în România 500 de burse finanțate de Google. Acestea vor putea fi folosite pentru a urma cursuri într-unul dintre cele 4 programe: IT Support, Data Analytics, Project Management, UX Design. Bursele se adresează tinerilor profesioniști și studenților. Detalii și înscrieri pe platforma programului: https://leaders.ro/scholarships/.
Programul de acordare de burse pentru dezvoltarea unei cariere în domeniul IT face parte din inițiativa europeană a Google de sprijinire a competențelor digitale „Google Career Certificates”.
https://www.startupcafe.ro/idei-antreprenori/cursuri-it-burse-google-romania.htm

Intel a anunțat că va investi 20 miliarde dolari în noi fabrici de procesoare
Intel, care de câțiva ani este în declin din cauza problemelor de fabricație, a anunțat un plan de relansare care va consta în deschiderea de noi fabrici după investiții de 20 miliarde dolari. Intel anunță planul pe fondul crizei microprocesoarelor care a afectat grav industria auto, dar și a electronicelor. Intel va construi două fabrici de procesoare în Arizona și va crea acolo 3.000 de locuri de muncă. Compania va deschide capacități de producție și în Europa. Noul șef al Intel, Pat Gelsinger, care conduce compania din februarie, a anunțat și crearea unei noi divizii numită Intel Foundry Services care va avea un mare grad de autonomie. Intel Foundry Services va dezvolta chip-uri x86, Arm și RISC-V pentru clienți externi care folosesc tehnologii de fabricație Intel. Pat Gelsinger vrea simultan să ridice capacitatea de producție proprie, dar să apeleze și mai mult la alte companii care fabrică diverse componente necesare. Șeful Intel spune că în acest mod activitățile vor fi mai bine optimizate și compania va deveni mai mare și mai flexibilă. Intel a avut anul trecut o cifră de afaceri de 78 miliarde dolari.
https://economie.hotnews.ro/stiri-it-24686693-intel-anuntat-investi-20-miliarde-dolari-noi-fabrici-procesoare.htm

Serialul „Las Fierbinţi”, urmărit marţi seară de peste 2,2 milioane de telespectatori
Serialul „Las Fierbinţi” a fost urmărit marţi seară, la Pro TV, de peste 2,2 milioane de telespectatori la nivel naţional, potrivit unui comunicat remis News.ro. Serialul a fost lider absolut de audienţă şi a înregistrat, pe targetul comercial naţional, o medie de 13,5 puncte de audienţă şi 30,8% share pe segmentul de public 21 - 54 naţional, din categoriile ESOMAR ABCD, în timp ce televiziunea de pe poziţia a doua înregistra 8 puncte de rating şi 18,3% share. Pe targetul comercial, serialul a înregistrat o medie de 10,1 puncte de rating şi 28,2% cotă de piaţă, pe segmentul comercial, format din persoane cu vârste cuprinse între 18 şi 49 de ani, din mediul urban, în timp ce televiziunea de pe poziţia secundă avea 7,4 puncte de rating şi 20,6% share. Următorul episod va fi difuzat joi, de la ora 20:30.
https://www.news.ro/cultura-media/serialul-las-fierbinti-urmarit-marti-seara-de-peste-2-2-milioane-de-telespectatori-1922403424052021031020077917

Rețeaua STS va fi modernizată și extinsă cu aproape 100 de milioane de euro
Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS) a atribuit, în urma unei licitații, un contract de 99,4 milioane de euro (fără TVA) pentru modernizarea și extinderea rețelei de telecomunicații pe suport de cupru și fibră optică. Ofertanții câștigători sunt Optotel Com, Valtellina Est Europa, Gauss, Luxten Lighting Company, Electrogrup, Digital Cable Systems, Radcom, Prime Telecom, Synotech Global Services Romania, Marctel SIT, Felix Telecom și Vertatel International. La procedură s-au înscris și RCS&RDS, Telekom Romania Communications, Telecomunicații CFR, Telecomponenti Romania, conform datelor anunțate de Profit.ro în vara anului 2020. Lucrările de modernizare și extindere se vor încheia peste 7 ani. "Acordul cadru are ca obiect extinderea ariei geografice și modernizarea rețelelor de telecomunicații speciale, pe suport de cupru și fibră optică, aflate în administrarea STS, pe întreg teritoriul național, prin racordarea la acestea a diverse puncte de prezență proprii sau ale beneficiarilor STS, în scopul asigurării în aceste puncte de comunicații protejate, securizate, fiabile și de calitate. Investițiile (obiectivele de investiții) realizate în baza acordului-cadru ce va fi încheiat în urma procedurii de achiziție publică vor consta în proiectarea și execuția de lucrări de construcții pentru realizarea de infrastructuri (rețele) de telecomunicații speciale, subterane și supraterane, pe întreg teritoriul țării, inclusiv acordarea de asistență tehnică pe perioada implementării acestora. Se estimeaza că se vor atribui 140 contracte subsecvente, câte 20 pe fiecare din anii 2020 - 2026", se arată în anunțul de participare la licitație.
https://www.profit.ro/stiri/reteaua-sts-va-fi-modernizata-si-extinsa-cu-aproape-100-de-milioane-de-euro-20065992

Andra Miron, fostă jurnalistă Realitatea TV, va conduce editorial Euronews România
Andra Miron Diaconescu a fost angajată de Euronews după un proces de selecție foarte competitiv. Acum este angajată a Euronews și raportează nemijlocit directorului editorial al Afiliaților Marca Euronews, François Chignac, cu sediul în Lyon, Franța, se arată în comunicatul de presă. „Noi deținem controlul asupra redactorului-sef. Ne raporteaza nouă. Noi l-am angajat si tot noi il putem concedia daca nu respecta valorile Euronews”, a precizat șeful Eronews, Michael Peters. untem încântați să o avem pe Andra Miron Diaconescu în fruntea redacției din București. Ea are un palmares puternic în diferite funcții manageriale și și-a arătat entuziasmul și angajamentul față de susținerea valorilor editoriale ale Euronews precum independența, imparțialitatea, ADN-ul nostru european și linia editorială „All Views” a canalului. Aștept cu nerăbdare să lucrăm împreună pentru a înființa o echipă puternică de jurnaliști dedicați acestor valori. François Chignac, Directorul Editorial al Afiliaților de Marcă Euronews: „Sunt încântată că am trecut etapele de selecţie, care au fost foarte dure. Trebuie să construiesc echipa, iar asta e o responsabilitate mare. Vom avea conținut local, dar și international. Vom acorda autonomie jurnaliştilor. Voi avea grija ca jurnaliştii să fie dedicati valorilor Euronews”, a declarat Andra Miron. Andra Miron are o experiență de 17 ani în jurnalism și management media și a lucrat pentru branduri media consacrate precum B1 TV, National TV și Realitatea TV, se arată în comunicatul de presă. În ultimii ani, Andra Miron a fost șef al comunicării la Consiliul Județean Ilfov. La începutul anului, Euronews, cel mai important canal internațional de știri din Europa, a anunțat că va lansa în curând un post independent de știri în România. Emisia noului post este programată pentru sfârşitul acestui an.
https://www.libertatea.ro/stiri/andra-miron-fosta-jurnalista-realitatea-tv-va-conduce-editorial-postul-euronews-romania-3466580

Betano, spot publicitar animat cu jucători de la FCSB. Rulează și pe TV
Betano, sponsorul echipei FCSB, a realizat un spot publicitar animat pentru fanii echipei patronate de Gigi Becali. Principalii protagoniști în noua reclamă sunt Florinel Coman și Florin Tănase, doi dintre cei mai importanți jucători din lotul roș-albaștrilor. Cei doi, împreună cu susținătorii echipei, poartă un „război” animat pentru „cucerirea cetății”, echivalentul câștigării titlului în Liga 1. Spotul a fost realizat de o agenție din Grecia - „Another Circus”, împreună cu echipa Betano din România. Spotul publicitar rulează și pe TV. „Cu fanii mereu alături, pentru jucătorii FCSB, niciun obstacol nu este greu de doborât în drumul spre victorie! Pentru că fotbalul este nimic fără suporteri, Betano a creat în premieră pentru România primul spot dedicat fanilor roș-albaștri”, spun cei de la Betano pe Facebook.
https://www.paginademedia.ro/2021/03/betano-spot-publicitar-fcsb/

România joacă diseară cu Țările de Jos, la Campionatul European de fotbal U21. Competiția este transmisă de TVR
Într-o atmosferă nespecifică fotbalului, fără spectatori în tribune, faza grupelor turneului final UEFA EURO U21 începe pe astăzi, 24 martie. În aceeași zi, jucătorii lui Adrian Mutu întâlnesc echipa Țărilor de Jos, de la ora 22.00. Meciul se vede în direct la TVR 1. „Fotbalul nostru a câștigat ceva important la Europeanul de tineret din 2019, peste calificarea olimpică și semifinala unui turneu major. E vorba de atitudine, de încredere și de ambiția de a intra pe teren cu privirea sus, pieptul înainte și pumnii strânși. Copiii din torida vară italiană au spus, răspicat, că sunt în stare să se bată pentru trofeu și au jucat în concordanță cu declarațiile. Asta ar trebui să fie starea de spirit și la Budapesta, chiar dacă e cu totul alt ambient. E pandemie, orașul e în carantină, nu există suporteri, conferințele de presă sunt online, ne-au distanțat și pe noi, comentatorii, lăsând un singur om la microfon. Dați-ne doar motivele, că știm să ne bucurăm și în martie 2021!', este mesajul pe care jurnalistul TVR Emil Hossu-Longin îl transmite înainte de primul meci al Naționalei de tineret în Grupa A din cadrul Campionatului European de fotbal EURO U21.
https://tvmania.ro/romania-joaca-diseara-cu-tarile-de-jos-la-campionatul-european-de-fotbal-u21-competitia-este-transmisa-de-tvr-286397.html

Două documentare în premieră în acest weekend la Viasat Explore: „Crapi monstruoşi” și „Munții vrăjiți din inima Germaniei”
Viasat Explore difuzează în premieră de sâmbătă, 27 martie, sezonul al cincilea al serialului-documentar „Crapi monstruoşi', iar Viasat Nature a programat pentru duminică, 28 martie, „Munții vrăjiți din inima Germaniei'. În cel de-al cincilea sezon al seriei, Ali Hamidi, Tom Dove și Neil Spooner trebuie să-și unească forțele și cunoștințele când pleacă să caute crapi masivi prin tot felul de locuri noi, dar mai ales când au de înfruntat mai multe specii pe care n-au mai încercat până acum să le prindă. Locațiile unde pescuiesc sunt extrem de diverse, de la o proprietate idilică, de pe malul unui lac din zona rurală britanică, până la o stațiune de lux pentru pescuit, în Thailanda, adică la celălalt capăt al lumii. Programul este extrem de distractiv, nu lipsesc hohotele de râs, dar nici informațiile utile, care îi ajută pe toți pescarii amatori să prindă o pradă mai bogată.
https://tvmania.ro/doua-documentare-in-premiera-in-acest-weekend-la-viasat-explore-crapi-monstruosi-si-muntii-vrajiti-din-inima-germaniei-286353.html

Mondialul de patinaj artistic începe de azi la TVR 2. Programul complet al transmisiunilor
Cei mai în vogă sportivi ai lumii și-au dat întâlnire la Stockholm pentru Campionatul Mondial de patinaj artistic 2021. Artiștii gheții se întorc la TVR 2 în perioada 24-28 martie, după un an în care s-au anulat toate competițiile de patinaj artistic. Campionatul Mondial de la Stockholm devine astfel locul de întâlnire al celor mai buni patinatori ai lumii. Vedetele acestei discipline vor concura în direct la TVR 2 în Globe Arena, care va deveni pentru o săptămână scena pentru cei mai artiști dintre sportivii gheții. Medaliați olimpici și mondiali, campioni ai continentelor își vor disputa medaliile pentru titlul de campion mondial la simplu masculin, simplu feminin, perechi și dans pe gheață cu gândul la Jocurile Olimpice de iarnă de anul viitor, de la Beijing. Comentatori: Alina Alexoi si Marius Negrea.
https://tvmania.ro/mondialul-de-patinaj-artistic-incepe-de-azi-la-tvr-2-programul-complet-al-transmisiunilor-286093.html

Grupul Disney amână încă o dată lansarea lungmetrajului „Black Widow”
Grupul Disney a anunţat marţi o nouă amânare a lansării aşteptatului film „Black Widow" şi a multor alte producții cu supereroi Marvel, precum şi a unor pelicule de animaţie, reducând astfel speranţele într-o revenire rapidă a spectatorilor în cinematografele americane după un an de pandemie, informează Agerpres, confom AFP. „Black Widow”, în care rolul principal este interpretat de Scarlett Johansson, este considerată principala lansare cinematografică din sezonul de primăvară şi ar fi trebuit să atragă numeroşi spectatori în sălile de tip multiplex, care tocmai au fost redeschise – la o capacitate redusă – în metropolele Los Angeles şi New York, notează Agerpres. Data lansării acestui film consacrat eroinei Marvel este de acum fixată pe 9 iulie, marcând o întârziere de două luni faţă de precedentul calendar anunţat de Disney.
https://www.forbes.ro/grupul-disney-amana-inca-o-data-lansarea-lungmetrajului-black-widow-208300

Cineastul Nae Caranfil, recompensat cu Premiul de Excelenţă la TIFF 2021
Cineastul Nae Caranfil, autorul unor filme ca „È pericoloso sporgersi”, „Asphalt Tango” şi „Filantropica”, va fi distins cu Premiul de Excelenţă la cea de-a 20-a ediţie a Festivalului Internaţional de Film Transilvania (TIFF), care va avea loc la Cluj-Napoca, între 23 iulie şi 1 august 2021. Regizorul este parte a istoriei TIFF, încă de la prima ediţie, iar cel mai recent film al său, comedia „6,9 pe scara Richter”, a deschis festivalul în 2016. La TIFF 2021, în onoarea sa, va fi proiectat lungmetrajul său de debut, „È pericoloso sporgersi”, restaurat recent în format 4K. „Nu sunt părintele TIFF-ului – nici n-aş fi avut cum! – dar un fel de unchi tot mi se pare că-i sunt. Am participat la botezul lui în 2002, cu «Filantropica»; am sacrificat somnul câtorva sute de oameni prin avanpremiera în miez de noapte a lui «Restul e tăcere», în 2007; am testat «Closer to the Moon» ca work in progress în 2013; am sărbătorit 20 de ani de la debutul meu cu «È pericoloso sporgersi» cam tot atunci; în fine, am inaugurat ediţia din 2016 în Piaţa Unirii cu «6,9 pe scara Richter»…”, spune regizorul într-un mesaj transmis echipei TIFF.
https://www.news.ro/entertainment/cineastul-nae-caranfil-recompensat-cu-premiul-de-excelenta-la-tiff-2021-1922401324202021031220078132

Cinematografia românească, între colaps și promisiuni
Un eveniment recent din Franța, de la gala premiilor Cesar, echivalentul francez al premiilor Oscar, a atras atenția opiniei publice prin caracterul inedit al unui protest. O actriță de 57 de ani, Corinne Masiero, care a venit îmbrăcată într-un costum de măgar cu o rochie pătată de sânge pe dedesubt, și-a dat jos hainele rămânând goală pe scenă pentru a protesta, astfel, împotriva închiderii cinematografelor franceze de mai bine de trei luni din cauza pandemiei de COVID-19 și pentru a pune în discuție viitorul cinematografiei franceze, pe care-l crede în pericol din cauza restricțiilor la pandemia de coronavirus. Spre deosebire de sectoare mai puțin mediatizate, cinematografia franceză este foarte bine susținută de stat, spune editorialistul, care amintește că în mai 2020 statul a extins până în august 2021 indemnizația de șomaj pentru toți lucrătorii din industria de profil a căror activitate a fost întreruptă de pandemie. Pe lângă împrumuturile garantate de stat, șomajul parțial și fondurile de solidaritate, cinematografia a primit anul trecut în jur de 500 de milioane de euro. Prin comparație cu situația din România, mai ales la un sprijin financiar atât de mare din partea statului, gestul actriței franceze și nemulțumirile cineaștilor francezi pot părea ridicole, spun cineaștii români. România - țara în care cinematografia rezistă în virtutea inerției, fără un leu subvenție de la stat, unde pandemia de coronavirus nu a făcut decât să acutizeze și mai mult problemele domeniului, să le facă mai vizibile. Probleme care sunt foarte vechi, de zeci de ani. Iar de vină, spun cineaștii, este dezinteresul autorităților, lipsa voinței pentru o lege care să pună cinematografia pe baze solide - lege care a și existat pentru scurtă vreme, dar care a fost întoarsă din drum de fostul parlament controlat de PSD - și, mai ales, de lipsa unei strategii privind dezvoltarea domeniului, spun cineaștii, regizori și producători deopotrivă. Pentru Tudor Giurgiu, regizor și producător de film, președinte al Festivalului Internațional de Film Transilvania (TIFF), însăși comparația cu situația din Franța este comică, cu trimitere evidentă la suma uriașă alocată de statul francez cinematografiei autohtone și la nemulțumirile practicienilor domeniului care-i cântă prohodul. Tudor Giurgiu amintește care sunt resursele de care se bucură industria de profil din România și mai ales modul disproporționat în care este tratată în raport cu marile teatre din țară. Pentru Tudor Giurgiu, situația e cu atât mai tristă cu cât cinematografia românească a contribuit la creșterea prestigiului cultural al României și pe plan internațional fără să primească niciun ban de la bugetul de stat. „În România, cinematografia are un buget de aproximativ 45 de milioane de lei, adica 9 milioane de euro (zero lei primiți de la bugetul de stat) în timp ce, spre comparație, doar Teatrul Național București primește o subvenție de la Ministerul Culturii de 48 milioane lei, Opera Națională cam 79 milioane, cea din Iași 34 milioane iar Opereta 25. Discrepanța e majoră între bugetul de care dispune cinematografia noastră versus realizări, prestigiu internațional, contribuția fantastică adusă culturii române în ultimii 20 de ani. Regizorul Paul Negoescu („Două lozuri”) - atrage atenția, într-o discuție cu Europa Liberă, că situația cinematografiei românești nu era prea bună nici înainte de pandemie și spune că succesele recente ale domeniului sunt excepții cu nimic ajutate de legislație. „(...) Soarta cinematografiei românești nu era grozavă nici înainte de pandemie. Succesele raportate recent de filmele românești (Ursul de aur, cele două nominalizări și jumătate la Oscar, nominalizarea la BAFTA) sunt niște excepții realizate în ciuda unei legislații nefuncționale.” „Este profund regretabil că pe guvernanți și pe parlamentari nu-i interesează deloc fenomenul și că nici măcar nu-l înțeleg. Nici nu mai contează cum gestionează pandemia, dacă oferă sau nu ajutoare pentru sutele de oameni din producția de film care nu prea au mai avut de lucru sau dacă compensează cu 1-2 milioane de lei finanțarea unei categorii de filme, atâta timp cât nu își propun să pună cinematografia pe niște baze solide. Să mai spun că nu avem în București o sală de cinema suficient de încăpătoare, în care să putem organiza o premieră de film?”, Pentru Alex Trăilă, director executiv al Alianței Producătorilor de Film, soluția este comunicarea, la aceeași masă, a autorităților cu profesioniștii domeniului - „artă și ramură a economiei”, în egală măsură. Pentru el, contractul între filmul românesc și politic a expirat și a venit vremea punerii la punct a unei strategii care să salveze domeniul. „Cele două nominalizări la Oscar pentru documentarul lui Alexander Nanau vin doar să încheie un ciclu de maturitate la nivel internațional al cinematografiei românești. Ciclul a pornit cu Moartea domnului Lăzărescu, a luat o formă concretă odată cu Palme d’Or-ul câștigat de Cristian Mungiu și acum, după 15 ani, vine dubla nominalizare la premiile Oscar. Să nu uităm că regulile la Oscar au fost schimbate după nedreptatea Academiei Americane de Film față de filmul lui Cristian Mungiu”, amintește Alex Trăilă. În contextul nominalizării documentarului „Colectiv”, realizat de Alexander Nanau și Bianca Oana, la două categorii ale premiilor Oscar, Cel mai bun documentar și Cel mai bun lungmetraj internațional, ministrul Culturii, Bogdan Gheorghiu, a anunțat suplimentarea banilor pentru cinematografie.
https://romania.europalibera.org/a/cinematografia-rom%C3%A2neasc%C4%83-%C3%AEntre-colaps-%C8%99i-promisiuni/31154454.html

„Babardeală cu bucluc sau porno balamuc”, lungmetrajul lui Radu Jude premiat la Berlin, va fi difuzat din 7 mai pe ecranele din România
Lungmetrajul „Babardeală cu bucluc sau porno balamuc” regizat de Radu Jude, marele câștigător al celei de-a 71-a ediții a Festivalului Internațional de Film de la Berlin, ajunge pe ecranele din România din 7 mai 2021. Filmul, premiat cu Ursul de Aur, va fi distribuit de microMULTILATERAL. „Babardeală cu bucluc sau porno balamuc” analizează raporturile dintre individ și societate, având ca punct de plecare urmările pe care un clip porno de amatori, încărcat de o profesoară de școală generală pe un site specializat, le provoacă în viața acesteia. Din distribuție fac parte actorii Katia Pascariu, Claudia Ieremia, Olimpia Mălai, Nicodim Ungureanu, Alexandru Potocean, Andi Vasluianu, Alex Bogdan, Ilinca Manolache, Dana Voicu, Axinte, Adrian Enache și Ilinca Hărnuț. Imaginea este semnată de Marius Panduru, montajul este realizat de Cătălin Cristuțiu, Dana Bunescu s-a ocupat de sound design, Cristian Niculescu a fost responsabil de scenografie, iar de costume, Cireșica Cuciuc. Producător este Ada Solomon și coproducători sunt Paul Thiltges, Adrien Chef, Jiří Konečný și Ankica Jurić Tilić.
https://www.forbes.ro/babardeala-cu-bucluc-sau-porno-balamuc-lungmetrajul-lui-radu-jude-premiat-la-berlin-va-fi-difuzat-din-7-mai-pe-ecranele-din-romania-208290

Madalina Ghenea este Sophia Loren în filmul cu Lady Gaga „House of Gucci”

Actrița Madalina Ghenea intră în pielea unei legende a cinematografiei, Sophia Loren, în filmul „House Of Gucci”, în care rolul principal este jucat de Lady Gaga. Cineastul Ridley Scott a filmat în ultimele săptămâni la Roma, Milano, Florența, Como și Aosta pentru acest lungmetraj în care Gaga o va interpreta pe Patrizia Reggiani, fosta soție a lui Maurizio Gucci, șeful casei de modă înființate de bunicul său, ucis în 1995 de un asasin plătit. Filmul produs de MGM va prezenta povestea adevărată a lui Reggiani, care, în 1998, a fost condamnată pentru orchestrarea asasinatului, după ce a descoperit că Maurizio îi fusese infidel. În pofida faptului că a primit inițial o condamnare de 29 de ani de închisoare, Reggiani a executat 18 ani, înainte de a fi eliberată în 2017. Actrița de origine română Madalina Ghenea este obișnuită deja cu nume mari de la Hollywood, după ce a jucat în mai multe filme realizate de cineaști de renume, inclusiv „Youth”, de Paolo Sorentino, cu Michael Caine, Harvey Keitel și Jane Fonda, dar și „Zoolander 2”, de Ben Stiller, și „Roman e il suo cucciolo”, de Alessandro Gassmann.
https://www.apropotv.ro/madalina-ghenea-este-sophia-loren-in-filmul-cu-lady-gaga-house-of-gucci-20232847
(MEDIA EXPRES)


Dacă tot ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici




Revista MEDIA EXPRES ediția curentă
Gratuit online, doar un click: Most recent issue of monthly Media Expres 1st Cover


Anuarul MEDIA EXPRES cu ediția 2023-2024 este online!
Gratuit online, doar un click: Latest issue Media Expres YEARBOOK 1st Cover




Abonamentele la știrile MEDIA EXPRES va oferă acces la Alerta Știri! pe e-mail, Anuarul Media Expres și zilnic la REVISTA PRESEI, cu ultimele știri media, tv și comunicații, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știri verificate, la liber, pentru toți cei interesați de programe TV, radio, conținut online, cablu, comunicații, audiovizual și film (cinematografie). Noi ținem în arhivă istoria audiovizualului. Click aici pentru prima nostră știre online, când foarte puține dintre marile ziare și reviste nici nu se gândeau la versiuni digitale și la prezența pe web.

Pentru abonamente click aici




© 2001 -  Media Expres SRL