×

Revista presei -- Data și ora publicării: 04.05.2021 12:14:52

REVISTA PRESEI / 4 mai 2021 /




Veniturile totale ale Discovery au crescut în primul trimestru al anului 2021, dar profitul a scăzut cu 63%
Grupul media Verizon (Yahoo și AOL), vândut pentru 5 miliarde de dolari
Parteneriat Google Cloud - Vodafone pentru servicii de date
Google economiseşte 1 mld. dolari pe an pentru că angajaţii lucrează de acasă
Gigantul Huawei a avut venituri în scădere în primul trimestru
Intel caută ajutor de stat: Gigantul tech american vrea subvenţii de 10 miliarde de dolari pentru construirea unei fabrici de cipuri în Europa
Producţii fantasy şi de comedie, între noutăţile lunii mai la Disney Channel şi Disney Junior
Serialul „Emily in Paris”, urmărit de pe 58 de milioane de conturi Netflix. Producţia pentru al doilea sezon a început
Prima TV, în topul audienţelor în prima zi de Paşte
Preşedinta Uniunii Europene a Radiodifuziunii denunţă presiuni asupra mass-media publice
Emisiunea "Destinaţia Eurovision", în fiecare seară la TVR 1: Imagini cu parcursul României la concursul internaţional
Cinci filme selectate şi premiate la Cannes, difuzate în mai de TV5 Monde
Regizorul Taika Waititi îl va interpreta pe piratul Barbă Neagră într-un serial pentru HBO Max
Emisiunea "Românii au talent", difuzată vineri de Pro TV, a fost lider de audienţă
Filmele „Army of the Dead” şi „The Woman in The Window” şi ultimul sezon „The Kominsky Method”, între premierele lunii pe Netflix
Notățile lunii mai la National Geographic. Sezon nou din serialului “Vedete în Sălbăticie, cu Bear Grylls”
Ce producții asiatice vom putea vedea în luna mai, pe Netflix
Adrian Sârbu, despre proiectul Aleph News: „Principala lui calitate este că nu poate fi copiat”
Serialul adaptat după filmul „Parazit” nu va fi un remake, ci o producție originală din același univers
Sezonul 2 „Imperiul leilor” ajunge la final! Doi actori cunoscuți își fac apariția în fața leilor
Sofia Vicoveanca, următoarea invitată la „40 de întrebări cu Denise Rifai”
Piața tabletelor a înregistrat cea mai mare creștere din ultimii 8 ani
Ericsson: Tehnologia 5G ar putea aduce economiei României 7,8 miliarde de euro, până în 2025
PRIME-TIME APRILIE. Surpriza lunii: Pro TV pierde audienţă şi primul loc în ţară, dar rămâne lider la oraşe şi la tineri
AUDIENŢE ZI. Mai puţini oameni la televizor în aprilie. Scăderi pentru marile generaliste. Digi Sport 1, pe plus pe două targeturi
Vacanţa de Paşte "tulbură" audienţele: Românii au talent, depăşiţi "la mustaţă" de Survivor în ţară. Iisus din Nazareth, pe trei
De Paşte la Metropola TV. Slujba de Înviere şi ediţii speciale ale unor emisiuni
Ziua libertății presei: provocările minciunii și dezinformării. Unde se plasează România
Șarlatanie religioasă la România TV


Veniturile totale ale Discovery au crescut în primul trimestru al anului 2021, dar profitul a scăzut cu 63%
Câștigurile din primul trimestru ale Discovery Inc. la nivel global, au scăzut cu mult sub estimările Wall Street, compania media înregistrând o scădere cu 63% a profitului net, la 140 milioane de dolari, în scădere de la 377 milioane de dolari cât a fost în primul trimestru al anului 2020, informează Media Expres. Veniturile totale au crescut cu 4% până la 2,79 miliarde de dolari, conform previziunilor, notează Media Expres. Președintele și CEO al Discovery, David Zaslav, a declarat că serviciul Discovery+, care a fost lansat în ianuarie, are în prezent 15 milioane de abonați care plătesc direct, depășind valoarea de 13 milioane la sfârșitul primului trimestru. Veniturile totale din rețelele americane au crescut cu 3%, până la 1,81 miliarde de dolari, comparativ cu trimestrul similar din 2020. Veniturile din publicitate în SUA au scăzut cu 4%, fapt pe care Discovery îl pune pe seama ratingurilor generale mai mici, citând în același timp „scăderea istorică în ecosistemul TV cu plată și un inventar mai redus”. Această scădere a fost parțial compensată de prețuri mai mari și monetizarea ofertelor de conținut de pe platformele Discovery – în primul rând Discovery + și TV Everywhere – a declarat compania în raportul fiscal pe primul trimestru 2021. Între timp, veniturile din distribuție au crescut cu 12% după lansarea Discovery+, creștere compensată parțial de o scădere a abonaților liniari. La 31 martie 2021, totalul abonamentelor liniare din America a scăzut cu 4% comparativ cu trimestrul corespunzători din anul precedent. Pe plan internațional, veniturile totale au crescut cu 7%, până la 987 milioane dolari. Veniturile publicitare au oferit o imagine mai roz decât cifrele din SUA, deoarece au crescut cu 16%. Distribuția a fost aproape constantă, cu o scădere de 2%. „Lansarea globală a Discovery+ are un început fantastic. Valori cheie, inclusiv adăugarea de abonați, aderența clienților și păstrarea lor, depășesc așteptările noastre și demonstrează un impuls susținut în al doilea trimestru ”, a spus David Zaslav. El a mai spus că extinderea acoperirii Discovery+ continuă, iar în ultimul trimestru portofoliul cu plată Discovery a fost cel mai urmărit portofoliu de televiziune din SUA, fiind de asemenea al șaptelea trimestru consecutiv de creștere a rezultatelor la nivel internațional.
https://www.forbes.ro/veniturile-totale-ale-discovery-au-crescut-primul-trimestru-al-anului-2021-dar-profitul-scazut-cu-63-213144

Grupul media Verizon (Yahoo și AOL), vândut pentru 5 miliarde de dolari
Reprezentanții Verizon au anunțat că au vândut grupul de media, care include Yahoo şi AOL, către Apollo Global Management, pentru suma de 5 miliarde de dolari. Pe lângă această sumă, Apollo Global Management mai oferă Verizon și posibilitatea de a păstra o participaţie de 10% la compania de media, care va purta numele Yahoo, informează Reuters, citată de news.ro. Totodată, reprezentanții Apollo au punctat că serviciile online ale Yahoo şi AOL (Yahoo Finance, Engadget și TechCrunch) vor fi transferate companiei la evaluări mai mici comparativ cu cele din anii precedenți. Se estimează că tranzacția va fi finalizată în a doua jumătate a anului.
https://www.forbes.ro/grupul-media-verizon-yahoo-si-aol-vandut-pentru-5-miliarde-de-dolari-213315

Parteneriat Google Cloud - Vodafone pentru servicii de date
Operatorul britanic de telecomunicaţii mobile Vodafone şi Google Cloud, divizie a grupului Alphabet, au format un parteneriat strategic pentru dezvoltarea comună a unor servicii de date, transmite Reuters, citată de News.ro. Aproximativ 1.000 de angajaţi din Marea Britanie, Spania şi Statele Unite vor fi solicitaţi de ambele companii să creeze „Nucleus”, un nou portal de stocare şi analiză bazat pe cloud, care va găzdui datele Vodafone. Nucleus va fi capabil să proceseze aproximativ 50 de terabiţi de date pe zi în cloud, a anunţat Vodafone într-un comunicat.
https://www.startupcafe.ro/afaceri/google-cloud-vodafone-servicii-date.htm

Google economiseşte 1 mld. dolari pe an pentru că angajaţii lucrează de acasă
Compania Google, parte a gigantului american Alphabet, a economisit în primul trimestru al acestui an 268 mil. dolari faţă de aceeaşi perioadă din 2019 prin reducerea cheltuielilor de promovare şi a călătoriilor şi activităţilor de divertisment pentru angajaţi ca urmare a situaţiei create de pandemia de COVID-19, potrivit unui raport intern al oragnizaţiei, scrie Los Angeles Times. La nivelul unui an întreg, reducerea acestor tipuri de cheltuieli, ar ajunge la circa 1 mld. dolari. Alphabet a declarat chiar în raportul său anual pentru 2020, că a înregistrat o reducere a cheltuielilor publicitare şi promoţionale de 1,4 miliarde de dolari anul trecut, întrucât grupul a scăzut cheltuielile, a întrerupt sau a reprogramat campaniile şi a modificat o parte din formatele evenimentelor organizate, acestea desfăşurându-se doar digital din cauza pandemiei. Totodată cheltuielile de călătorie şi de divertisment au scăzut cu 371 milioane dolari anul trecut. Economiile realizate au compensat multe dintre costurile generate de angajarea a mii de persoane, iar prudenţa a permis companiei să-şi menţină constante costurile de marketing şi administrative în primul trimestru din 2021, cu toate că veniturile au crescut cu 34%.
https://www.zf.ro/business-hi-tech/google-economiseste-1-mld-dolari-pe-an-pentru-ca-angajatii-lucreaza-20064376

Gigantul Huawei a avut venituri în scădere în primul trimestru
Gigantul chinez Huawei, unul dintre cei mai mari producători de echipamentele şi soluţii de telecomunicaţii, dar şi de smartphone-uri şi gadgeturi, a înregistrat în primul trimestru al acestui an venituri de 152,2 miliarde CNY, o scădere de 16,5% faţă de aceeaşi perioadă din 2019, conform rezultatelor anunţare de companie. Scăderea a fost înregistrată pe segmentul produselor pentru consumatori, în mare parte ca urmare a a vânzării brandului de dispozitive inteligente Honor în noiembrie 2020. Marja de profit net a Huawei a urcat cu 3,8 procente până la 11,1% faţă de anul trecut – creştere datorată eforturilor constante ale companiei de a îmbunătăţi calitatea operaţiunilor şi de a creşte eficienţa, dar şi datorită veniturilor de 600 mil. dolari din redevenţe pentru brevete. „Pentru noi, 2021 va fi un alt an plin de provocări, dar este şi anul în care strategia noastră de dezvoltare pentru viitor va începe să prindă contur”, a afirmat Eric Xu, Huawei's Rotating Chairman. Huawei îşi concentrează toate eforturile pentru a folosi tehnologia 5G la capacitate maximă. Compania ajută operatorii din toată lumea să construiască reţele 5G, răspunzând nevoilor consumatorilor şi clienţilor industriali şi sporind eficienţa furnizării de servicii. Huawei continuă să îşi extindă capacităţile de inginerie software şi să intensifice investiţiile în domeniu pentru a creşte treptat veniturile din aplicaţii software şi servicii.
https://www.zf.ro/business-hi-tech/gigantul-huawei-a-avut-venituri-in-scadere-in-primul-trimestru-20064373

Intel caută ajutor de stat: Gigantul tech american vrea subvenţii de 10 miliarde de dolari pentru construirea unei fabrici de cipuri în Europa
Compania Intel vrea subvenţii de 8 miliarde de euro (9,7 miliarde de dolari) pentru construirea unei fabrici de semiconductori în Europa, a declarat vineri CEO-ul Pat Gelsinger, în condiţiile în care continentul încearcă să-şi reducă dependenţa de importuri de cipuri, relatează Reuters. Este pentru prima dată când Pat Gelsinger a comunicat cât de mult ar dori ca ajutor de stat, Intel urmărind să depăşească rivalii asiatici în fabricarea cipurilor.
https://www.zf.ro/business-hi-tech/intel-cauta-ajutor-de-stat-gigantul-tech-american-vrea-subventii-de-20062653

Producţii fantasy şi de comedie, între noutăţile lunii mai la Disney Channel şi Disney Junior
Seriale fantasy şi de comedie şi noi sezoane din producţii populare se regăsesc în programul lunii mai la Disney Channel şi Disney Junior. Disney Channel propune, pe 8 mai, de la ora 21:00, premiera „Secretele din Sulphur Springs”. Serialui prezintă povestea lui Griffin Campbell, în vârstă de 12 ani, a cărui familie a decis să se mute într-un alt oraş şi să preia un hotel abandonat, cu scopul de a-l transforma într-o destinaţie de vacanţă plină de viaţă aşa cum fusese în urmă cu mult timp. După ce Griffin începe şcoală în noul oraş, află zvonul conform căruia hotelul ar fi bântuit de fantoma unei fete, Savanah, care a dispărut în urmă cu zeci de ani. Pe parcurs, Griffin se împrieteneşte cu Harper, un coleg de clasă pasionat de mistere. Împreună, descoperă un portal secret care le permite să călătorească înapoi în timp şi află că rezolvarea misterului depinde chiar de familia lui Griffin. Episoadele vor fi difuzate de luni până vineri, de la ora 21:00. O altă premieră este a serialului „Cavaler accidental”, pe 10 mai, de la ora 19:00. În timp ce explorează pădurea din afara oraşului său, un adolescent din secolul 21, Dwight, cade într-o cameră subterană veche şi lângă Gretta, o prinţesă războinică care doarme de o mie de ani. „Sărutul” lui Dwight îi trezeşte pe Gretta, pe magicianul ei de curte şi hoarde de ticăloşi medievali. Dwight este acum vrăjit să o protejeze pe Gretta în calitate de cavaler neconvenţional, în timp ce inamicii ei din trecut invadează oraşul său natal Woodside. Serialul va fi difuzat de luni până vineri, de la ora 19:00.
https://www.news.ro/entertainment/productii-fantasy-si-de-comedie-intre-noutatile-lunii-mai-la-disney-channel-si-disney-junior-1922405604362021050920157556

Serialul „Emily in Paris”, urmărit de pe 58 de milioane de conturi Netflix. Producţia pentru al doilea sezon a început
„Emily in Paris” a fost urmărit de pe 58 de milioane de conturi Netflix din întreaga lume, în prima lună de la debut, a anunţat compania, care a spus că acesta este cel mai popular serial de comedie al său din 2020. Netflix a dezvăluit cifrele de vizionare luni, când a început şi producţia pentru al doilea sezon al serialului creat de Darren Star, cu Lily Collins în rol principal. Filmările vor avea loc în Paris, în St. Tropez şi alte locuri din Franţa. „Emily in Paris” a debutat pe 2 octombrie şi, după cinci săptămâni, Netflix a anunţat că va avea o continuare. În centrul serialului se află Emily Cooper, o tânără directoare de marketing din Chicago care ajunge în Paris odată cu locul de muncă la care a visat. Cele zece episoade de jumătate de oră au fost criticate de francezi pentru portretizarea fantezistă a oraşului, dar asta nu a dăunat reputaţiei show-ului, care a primit apoi două nominalizări la Globurile de Aur. Netflix, care are în prezent peste 207 milioane de abonaţi la nivel mondial, a anunţat că a fost urmărit de pe 58 de milioane de conturi în primele 28 de zile.
https://www.news.ro/cultura-media/serialul-emily-in-paris-urmarit-de-pe-58-de-milioane-de-conturi-netflix-productia-pentru-al-doilea-sezon-a-inceput-1922400304242021050920157445

Prima TV, în topul audienţelor în prima zi de Paşte
Programul de Paşte de la Prima TV, care a cuprins emisiuni speciale, filme şi ştiri, a plasat postul generalist din portofoliul Clever Media în topul audienţelor. Prima TV a înregistrat, duminică, în intervalul orar 19.00 - 23.00, audienţe care au adus televiziunii locul 4 în prime time. Audienţele au fost de 0,68 puncte de rating cu o cotă de piaţă de 2,9 procente, în rândul telespectatorilor cu vârste cuprinse între 18 şi 49 de ani, din mediul urban. La nivel general, în intervalul 19:00 - 23:00 a scăzut vizionarea TV. Dacă în urmă cu o săptămână în faţa televizoarelor se aflau 32,57% din rândul celor cu vârste cuprinse între 18 şi 49 de ani, în ziua de Paşte procentul celor care au urmărit programe TV a fost de 24,01%. Ziua de Paşte a avut la Prima TV un lineup special de emisiuni, iar programele difuzate de-a lungul zilei, în intervalul orar 9.00 - 18.00 au plasat Prima TV tot pe locul 4 în topul televiziunilor generaliste, cu un rating de 0,48 şi 3,3 share, pe targetul comercial din mediul urban. Printre programele difuzate s-au numărat filmul românesc „Două lozuri”, cu Grigore Vasiliu Birlic şi Radu Beligan, şi emisiunea „Insider politic”, în care jurnalistul Sebastian Zachmann l-a avut invitat pe Teodor Paleologu, o ediţie specială Focus, iar Mircea Dinescu a fost protagonistul unei transmisiuni live sub numele „Poezie şi delicateţuri”. Grigore Leşe, Radu Banciu şi Oana Lianu au fost invitaţi speciali la ediţia de sărbătoare care a plasat Prima TV pe locul al patrulea în rândul televiziunilor generaliste, cu un rating de 0,61 puncte şi 4,4 share, în intervalul orar 13.00 - 16.00, pe acelaşi target.
https://www.news.ro/cultura-media/prima-tv-in-topul-audientelor-in-prima-zi-de-paste-1922401504002021050820157372

Preşedinta Uniunii Europene a Radiodifuziunii denunţă presiuni asupra mass-media publice
Preşedinta Uniunii Europene de Radio şi Televiziune (UER), Delphine Ernotte, care prezidează şi France Télévisions, a denunţat luni presiuni exercitate asupra mass-media publice în mai multe ţări europene, în special în Cehia, scrie AFP. "Aş vrea să lansez un mesaj de alertă privind independenţa mass-media publice în Europa", a subliniat ea la radio France Inter. "Ştim că în Ungaria, în Slovenia, există presiuni asupra jurnaliştilor", şi "mai recent colegul meu Petr Dvorak de la televiziunea cehă este criticat pentru că vor fi alegeri legislative în luna octombrie în Cehia şi deci puterea actuală caută să preia controlul televiziunii publice prin toate mijloacele", a adăugat ea. Şefa France Télévisions şi a UER a tras un semnal de alarmă luna trecută referitor la situaţia din Cehia în declaraţia comună semnată cu omologii din grupul de lucru mondial pentru mass-media publice, din care face parte preşedintele BBC Tim Davie şi, de la CBC/Radio Canada, Catherine Tait.
https://www.news.ro/cultura-media/presedinta-uniunii-europene-a-radiodifuziunii-denunta-presiuni-asupra-mass-media-publice-1922405803442021051420156014

Emisiunea "Destinaţia Eurovision", în fiecare seară la TVR 1: Imagini cu parcursul României la concursul internaţional
Emisiunea "Destinaţia Eurovision" va fi difuzată de TVR 1 începând de luni, de la ora 20.50. Gazda emisiunii, Sonia Argint, va prezenta, în premieră, imagini din culisele evenimentului, de la etapa naţională până la finala internaţională. Sonia Argint va discuta cu mai mulţi invitaţi despre participarea României la Eurovision Song Contest şi va prezenta, de luni până vineri, povestea participării României la ediţia numărul 65 a concursului. În prima săptămână, înaintea deplasării delegaţiei române în Regatul Ţărilor de Jos, gazda ediţiei 2021, va fi trecut în revistă parcursul lui Roxen în 2020 care a culminat cu Finala Naţională, ultimul mare spectacol cu public din România - desfăşurată în sala sporturilor Romeo Iamandi din Buzău, imagini din culisele filmării videoclipului piesei „Amnesia”, de la şedinţa foto oficială realizată pentru această ediţie Eurovision Song Contest, de la filmarea pentru postcardul României la Eurovision şi momentul artistic filmat în Bucureşti ca rezervă pentru actul artistic de la Rotterdam (live-on-tape). Vineri, 7 mai, delegaţia României intră în autoizolare, în vederea deplasării la Rotterdam. De luni, 10 mai, Sonia Argint va urmări aventura lui Roxen pas cu pas, de la îmbarcarea în avion până la revenirea în ţară, cu imagini şi primele impresii de la concurs, în următoarele ediţii ale producţiei "Destinaţia Eurovision". Eurovision Song Contest 2021 va avea loc la Rotterdam, sub sloganul "Open Up", cu semifinalele pe 18 şi 20 mai şi finala pe 22 mai. Roxen, reprezentanta României la ediţia cu numărul 65 a concursului, va fi al 13-lea artist care va urca pe scena de la Rotterdam, în prima semifinală, pe 18 mai.
https://www.news.ro/cultura-media/emisiunea-destinatia-eurovision-in-fiecare-seara-la-tvr-1-imagini-cu-parcursul-romaniei-la-concursul-international-1922401903102021051120155762

Cinci filme selectate şi premiate la Cannes, difuzate în mai de TV5 Monde
Cinci lungmetraje care au fost selectate şi premiate la ediţii anterioare ale Festivalul de Film de la Cannes vor fi difuzate în luna mai de TV5 Monde. Pentru că ediţia de anul acesta a festivalului nu va avea loc în luna mai, ci a fost mutată în iulie, TV5 Monde propune o mini-retrospectivă. Primul film ales spre difuzare este „J'ai tué ma mère” (2009), o dramă regizată de Xavier Dolan, care interpretează şi rolul principal. Filmul prezintă relaţia conflictuală dintre o mamă şi fiul ei. În primul lungmetraj regizat de Dolan, un adolescent îşi iubeşte mama, dar nu suportă să fie fiul ei. Gusturile şi personalitatea ei îl îngrozesc, la fel şi ignoranţa ei crasă. Filmul, prezentat în secţiunea Quinzaine des Réalisateurs şi recompensat cu trei premii, va putea fi vizionat pe 16 mai, de la ora 22.00. Pe 20 mai, de la aceeaşi oră, va fi difuzat „Plaire, aimer et courir vite”, de Christophe Honoré. În Parisul anilor '90, Arthur (în vârstă de 22 ani) îl întâlneşte pe Jacques, un scriitor homosexual. Această întâmplare marchează debutul unei relaţii pasionale. Pentru că Jacques suferă de SIDA, iubirea trebuie trăită în puţinul timp rămas. Filmul a fost selectat în competiţie. O altă dramă romantică, „Les amours imaginaires” (2010), semnată de Xavier Dolan, va fi difuzată pe 23 mai, de la ora 22.00. Doi prieteni îndrăgostiţi de aceeaşi persoană pornesc o luptă bolnăvicioasă pentru a o cuceri. Fiecare dintre ei ajunge să interpreteze obsesiv comportamentele ambigue şi distructive ale persoanei dorite. Filmul a fost premiat în secţiunea Un Certain Regard.
https://www.news.ro/entertainment/cinci-filme-selectate-si-premiate-la-cannes-difuzate-in-mai-de-tv5-monde-1922400002002021051320147212

Regizorul Taika Waititi îl va interpreta pe piratul Barbă Neagră într-un serial pentru HBO Max
Cineastul Taika Waititi, realizator al filmelor "Jojo Rabbit" sau "Thor: Ragnarok", îl va interpreta pe celebrul Barbă Neagră într-un serial, anunţă Variety. Intitulat "Our Flag Means Death", comedia va fi difuzată pe platforma de streaming HBO Max. "Barbă Neagră al nostru este o legendă, un amant, un luptător, un geniu tactic, un suflet poetic, şi foarte probabil nebun. Un singur bărbat poate juca rolul acesta şi este marele Taika Waititi. Suntem încântaţi că a decis să poarte barbă", se arată într-un comunicat al difuzorului serialului, David Jenkins.
https://www.news.ro/cultura-media/regizorul-taika-waititi-il-va-interpreta-pe-piratul-barba-neagra-intr-un-serial-pentru-hbo-max-1922404501492021051320151874

Emisiunea "Românii au talent", difuzată vineri de Pro TV, a fost lider de audienţă
Show-ul "Românii au talent", difuzat vineri seară de Pro TV, a fost lider de audienţă. Emisiunea a înregistrat 8,5 puncte de rating şi 24,7% cotă de piaţă în rândul publicului naţional, cu vârsta cuprinsă între 21 şi 54 de ani, din categoriile ESOMAR ABCD, în timp ce televiziunea de pe poziţia secundă avea 7,8 puncte de rating şi 22,9% share. La nivelul publicului cu vârsta cuprinsă 18 şi 49 de ani, din mediul urban, în intervalul orar 20.27 - 23.28, Pro TV a condus topul televiziunilor cu 6,6 puncte de audienţă şi 23,1% cotă de piaţă, în timp ce televiziunea de pe locul 2 avea 6,1 puncte de rating şi 21,5% share. S-au calificat în următoarea etapă: Trupa Queens, Formaţia Jocul, Mădălina Jucan, Ghiţă Sarai, Emma Khochaba, Syncro, Denisa Lepădatu, Andreea Metehău, Marius Merdicos, Gabriela Dincă şi Andrei Trandafir.
https://www.news.ro/cultura-media/emisiunea-romanii-au-talent-difuzata-vineri-de-pro-tv-a-fost-lider-de-audienta-1922400101322021051020151395

Filmele „Army of the Dead” şi „The Woman in The Window” şi ultimul sezon „The Kominsky Method”, între premierele lunii pe Netflix
„Army of the Dead”, cea mai nouă producţie regizată de Zack Snyder, „Jupiter’s Legacy”, o dramă cu supereroi bazată pe romanele grafice semnate de Mark Millar şi Frank Quitely, „The Woman in The Window”, un thriller bazat pe cartea omonimă a lui A. J. Finn, cu Amy Adams în rol principal, şi noi sezoane din „Lucifer”, „Ragnarok” şi „The Kominsky Method” se numără între noutăţile lunii mai pe Netflix. Vor fi disponibile de luna aceasta şi „Love, Death & Robots: Volumul 2”, „Selena: The Series: Partea 2”, „Who Killed Sara?: Sezonul 2”, „Oxygen”, „I Am All Girls”, seria „The Hangover”, „The Goldfinch”, „8 Mile”, „Ex Machina” şi filmele româneşti „Aferim!”, „După dealuri” şi „La Gomera”.
https://www.news.ro/entertainment/filmele-army-of-the-dead-si-the-woman-in-the-window-si-ultimul-sezon-the-kominsky-method-intre-premierele-lunii-pe-netflix-1922400001002021051020147282

Notățile lunii mai la National Geographic. Sezon nou din serialului “Vedete în Sălbăticie, cu Bear Grylls”
Luna mai vine cu noutăți la National Geographic. Celebrul Bear Grylls se întoarce în sălbăticie alături de câteva dintre cele mai îndrăgite vedete de la Hollywood. Bear Grylls, celebrul expert în supraviețuire, se întoarce în sălbăticie alături de câteva dintre cele mai îndrăgite vedete de la Hollywood pentru noi aventuri extreme. În fiecare săptămână, o nouă vedetă va părăsi luxul de acasă pentru a se aventura în unele dintre cele mai periculoase habitate ale lumii, pentru a-și înfrunta teama, a-și testa limitele și, uneori, a se iniția în delicatesele nu tocmai gustoase ale naturii. Alături de invitații săi din acest sezon, Grylls pornește într-o călătorie prin întreaga lume, din deșerturile din Utah la Munții Dolomiți din Italia până la Munții Sierra Nevada din California pentru o nouă serie de aventuri epice, radicale. În fiecare miercuri, din 12 mai, la ora 20:00, pe National Geographic.
https://tvmania.ro/notatile-lunii-mai-la-national-geographic-sezon-nou-din-serialului-vedete-in-salbaticie-cu-bear-grylls-292005.html

Ce producții asiatice vom putea vedea în luna mai, pe Netflix
Netflix România anunță pentru luna mai cinci producții asiatice: trei seriale coreene, un serial thailandez și un film chinezesc. „Ca un fluture'. Premiera: 4 mai 2021. Cu tilul original „Navillera' (2021), serialul coreean se dorește a fi o poveste delicată despre curajul de a-ți urma aspirațiile indiferent de obstacolele care-ți stau în cale. Este vorba despre un septuagenar pasionat, Sim Deok-Chool (Park In-Hwan), și un tânăr talentat de 23 de ani, Lee Chae-Rok (Song Kang), care ajung să se ajute unul pe altul pentru a deveni balerini. Pe actorul care-l interpretează pe balerinul tânăr, Song Kang, îl putem vedea, tot pe Netflix, în „Love Alarm' (2019) sau „Sweet Home' (2020).
https://tvmania.ro/ce-productii-asiatice-vom-putea-vedea-in-luna-mai-pe-netflix-292024.html

Adrian Sârbu, despre proiectul Aleph News: „Principala lui calitate este că nu poate fi copiat”
Adrian Sârbu a vorbit, de Ziua Libertăţii Presei, despre proiectul Aleph. Canalul de ştiri Aleph News emite de la 1 septembrie 2020. Aleph News este primul canal de social television din seria Aleph. Aleph News este dedicat spectatorului smart, educat şi suficient material. În interviul acordat de Ziua Libertăţii Presei, Adrian Sârbu a vorbit şi despre proiectul Aleph, unul extrem de ambiţios, dedicat spectatorului smart şi care are o singură variantă: succesul, la fel cum se întâmplă cu toate proiectele demarate de Adrian Sârbu. „Pentru mine nu există decât proiecte reuşite. Principala lui calitate e că nu poate fi copiat. O vreme”, a spus Adrian Sârbu. „Eu am încredere în acest proiect, la fel cum am încredere în România. Cum să n-am încredere în România?”, a adăugat Adrian Sârbu.
https://alephnews.ro/media/adrian-sarbu-aleph-news-principala-calitate-nu-poate-fi-copiat/

Serialul adaptat după filmul „Parazit” nu va fi un remake, ci o producție originală din același univers
Producătorul Adam McKay a declarat că noul serial „Parasite' va avea „o poveste originală' desfășurată în același univers cu filmul, scrie The Playlist. A scurtă vreme după lansarea filmului „Parazit' în 2019 și după ce toată lumea a lăudat pelicula, mulți considerând-o capodopera lui Bong Joon Ho, a apărut și știrea că cineastul Adam McKay a făcut echipă cu regizorul coreean pentru a adapta lungmetrajul într-un serial pentru HBO. Vestea însă nu a fost bine primită de fanii filmului, îngrijorați că povestea imaginată de Bong Joon Ho nu va putea fi transpusă într-un serial fără a o face praf. Ei bine, într-un interviu nou, McKay spune că în ciuda faptului că se numește „Parasite', serialul va fi cu totul diferit de film.
https://tvmania.ro/serialul-adaptat-dupa-filmul-parazit-nu-va-fi-un-remake-ci-o-productie-originala-din-acelasi-univers-292017.html

Sezonul 2 „Imperiul leilor” ajunge la final! Doi actori cunoscuți își fac apariția în fața leilor
Dan Șucu, Cristina Bâtlan, Mohammad Murad, Bogdan Micu și Dragoș Petrescu deschid porțile Imperiului pentru ultima oară în acest sezon. Miercuri, de la ora 20:30, antreprenorii cu idei si speranțe vor avea parte de runda finală de investiții. Doi actori își fac apariția în fața leilor și vor să-i convingă să finanțeze afacerea în care cred. Augustin Pop le propune leilor asocierea într-un proiect măreț: dezvoltarea unei biblioteci naționale de cărți audio. Pentru a-i convinge că ideea lui e bună și merită finanțare, el îi va aduce în platou pe Marius Manole și Alex Bogdan. Actorul din serialul VLAD va recita din volumul 'Preludii' a lui Ernest Brenea, în timp ce Alex Bogdan va imita trei actori foarte mari ai României folosindu-se de un text din filmul '5Gang' și îi va provoca pe investitori să ghicească cine sunt monștrii sacrii ai teatrului românesc pe care i-a interpretat.
https://tvmania.ro/sezonul-2-imperiul-leilor-ajunge-la-final-doi-actori-cunoscuti-isi-fac-aparitia-in-fata-leilor-292025.html

Sofia Vicoveanca, următoarea invitată la „40 de întrebări cu Denise Rifai”
Marți, 4 mai, în cea de-a treia zi de Paște, telespectatorii Kanal D vor avea parte de un interviu eveniment, în ton cu marea sărbătoare, la 40 de întrebări cu Denise Rifai'! Invitata celebrei jurnaliste va fi de această dată Sofia Vicoveanca, supranumită Privighetoarea Bucovinei! Telespectatorii vor putea urmări un interviu emoționant cu una dintre cele mai apreciate cântărețe de muzică populară românească. În cei peste 60 de ani de carieră muzicală, Sofia Vicoveanca și-a alcătuit un repertoriu variat, reușind să adune adevărate nestemate' din fiecare moment important din viața omului și, în același timp, prin intermediul cântecelor sale încărcate de frumusețe, aducând și mai aproape Bucovina de sufletele noastre.
https://tvmania.ro/sofia-vicoveanca-urmatoarea-invitata-la-40-de-intrebari-cu-denise-rifai-292000.html

Piața tabletelor a înregistrat cea mai mare creștere din ultimii 8 ani
Izolarea socială a ajutat piața tabletelor să înregistreze cele mai bune vânzări din 2013, după un trimestru dominat, din nou, de Apple. În primul trimestru al anului, conform IDC, au fost vândute 39,9 milioane tablete, cu 55,2% mai mult decât în primul trimestru al anului trecut. O creștere așa mare nu a mai înregistrat această piață din 2013. Cu 12,7 milioane de unități livrate, Apple și-a consolidat poziția de lider, după ce a crescut cu 64,3% de la an la an. Producătorul iPad-ului are acum o cotă de piață de 31,7%, de la 30% în urmă cu un an.
https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/it-c/piata-tabletelor-a-inregistrat-cea-mai-mare-crestere-din-ultimii-8-ani-20153571

Ericsson: Tehnologia 5G ar putea aduce economiei României 7,8 miliarde de euro, până în 2025
România are un potențial uriaș în ceea ce privește tehnologia 5G, fiind unul dintre puținele state europene care ar putea avea oportunități importante ca urmare a implementării unei rețele 5G Standalone (ținând cont de faptul că întregul spectru din zona de frecvențe mid-band este disponibil pe piață), potrivit lui Gabriel Solomon, Head of Government & Industry Relations pentru Europa și America Latină, în cadrul Ericsson. Mai exact, estimările care reies dintr-un studiu comandat de Ericsson arată că tehnologia 5G ar putea aduce economiei României 7,8 miliarde de euro, până în anul 2025 (din care beneficiile aduse în zonele rurale ar urma să se ridice la 4,7 miliarde de euro), dar este foarte important ca România să dispună de un cadru legislativ predictibil (să ia o decizie în ceea ce privește discuțiile pe marginea EU Cybersecurity Toolbox) și să încurajeze investițiile (aplicând recomandările din EU Connectivity Toolbox), pentru a putea valorifica pe deplin aceste oportunități.
https://www.economica.net/ericsson-tehnologia-5g-ar-putea-aduce-economiei-romaniei-78-miliarde-de-euro-pana-in-2025_508696.html

PRIME-TIME APRILIE. Surpriza lunii: Pro TV pierde audienţă şi primul loc în ţară, dar rămâne lider la oraşe şi la tineri
AUDIENŢE TV | PRIME-TIME APRILIE. Surpriza lunii aprilie vine de la Pro TV. Postul TV a scăzut considerabil în audienţe, seara. Atât de mult încât a pierdut primul loc în ţară. Este un lucru care se întâmplă rar, cu atât mai mult cât poziţia de lider i-a fost luată de Kanal D, cu Survivor vârf de lance. Ce-i drept Kanal D n-a avut audienţe mai mari decât în martie, dar a stat mai bine decât Pro TV şi Antena 1. Cifre mai mici au şi Kanal D şi Antena 1, însă pentru aceste două posturi diferenţele de la o lună la alta nu au fost atât de mari ca în cazul Pro TV. Cu toate acestea, Pro TV a rămas pe primul loc la oraşe şi pe segmentul tânăr, raportat la audienţa din serile de aprilie, din intervalul de maximă audienţă.
https://www.paginademedia.ro/audiente-tv/sinteze-lunare/audiente-prime-time-aprilie-2021-20157657

AUDIENŢE ZI. Mai puţini oameni la televizor în aprilie. Scăderi pentru marile generaliste. Digi Sport 1, pe plus pe două targeturi
AUDIENŢE după MEDIA PE ZI | APRILIE. A doua lună de primăvară a adus scăderi pentru marile generaliste din România. Vremea bună de afară i-a scos din case pe români, iar asta s-a văzut în ultimele cifre de audienţă. Pro TV a rămas liderul pe toate cele trei segmente de public, dar cu mult mai puţin public decât în martie, după media pe toată ziua. Antena 1 şi Kanal D au completat podiumul în această ordine, însă cu menţiunea că diferenţa dintre cele două posturi a fost extrem de mică pe publicul naţional - 2.000 de telespectatori în favoarea postului Intact. Digi Sport 1 a fost singurul post din top 10 care a avut cifre mai mari decât în martie. Postul de sport al RCS-RDS a urcat câteva locuri pe naţional şi urban, iar pe comercial şi-a păstrat locul de luna trecută. Cifrele în creştere se datoarează unor meciuri de Liga 1 difuzate şi în timpul săptămânii.
https://www.paginademedia.ro/audiente-tv/sinteze-lunare/audiente-zi-aprilie-2021-20157649

Vacanţa de Paşte "tulbură" audienţele: Românii au talent, depăşiţi "la mustaţă" de Survivor în ţară. Iisus din Nazareth, pe trei
Audienţe. În Vinerea Mare, audienţele au fost atipice. Minivacanţa se vede în cifre: pentru prima dată, Românii au talent sunt depăşiţi de Survivor vinerea. Chiar dacă doar la nivel naţional (la oraşe şi pe comercial au fost primii) şi la o diferenţă mică. Consumul TV a fost mult sub săptămâna trecută (vinerea trecută, Românii au talent sărea de 2,1 milioane de români, acum nu a ajuns nici la 1,7 milioane). Căderea consumului s-a văzut mai ales la publicul tânăr de la oraşe. Pe publicul comercial de la oraşe (18-49 de ani, una dintre cele mai active zone de public), diferenţa între primele trei posturi şi "restul lumii" este uriaşă.
După Pro TV, Kanal D şi Antena 1 se "cască" o prăpastie: locul patru, Digi 24 are pe comercial doar 26.000 de telespectatori, de şase ori mai puţini decât Antena 1 (locul al treilea) şi de aproape 11 ori mai puţin decât Românii au talent. Ca şi primele două părţi, şi a treia parte din clasicul Iisus din Nazareth a fost tot pe poziţia a treia în Vinerea Mare.
https://www.paginademedia.ro/audiente-tv/audiente-romanii-au-talent-iisus-din-nazareth-survivor-vinerea-mare-20152035

De Paşte la Metropola TV. Slujba de Înviere şi ediţii speciale ale unor emisiuni
Paştele la TV. Metropola TV, televiziunea lui Florin Pandele, a pregătit un program special în weekend. Postul TV cu sediul în Voluntari a transmis Slujba de Înviere sâmbătă, 1 mai, de la ora 23:00. Matinalul „Dimineţi cu Georgia” - Duminică, 1 mai, de la ora 10:00. Moderatoarea Georgia Dascălu i-a avut ca invitaţi pe Xonia, Ornela Pasăre, Adriana Antoni, Nivoleta Voica şi Vlad Miriţă. Emisiunea de reportaje „Dragoste de România”, cu Cezara Munteanu - Duminică, 1 mai, de la ora 13:00. Ediţie specială a emisiunii „Între Prieteni”, cu Dana Istrate - Duminică, 1 mai, de la ora 17:00
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/program-paste-metropola-tv-20149639

Ziua libertății presei: provocările minciunii și dezinformării. Unde se plasează România
Tema din 2021 a Zilei libertății presei - „Informația ca bun public” este menită să atragă atenția nu doar asupra nevoii de sprijinire a presei și libertății de exprimare în întreaga lume, dar și asupra importanței vitale a transmiterii unor informații reale. „Tema de anul acesta subliniază importanța de necontestat a informațiilor verificate și de încredere. Atrage atenția asupra rolului esențial al jurnalismului liber și profesionist în producerea și diseminarea acestor informații reale prin combaterea dezinformării și a conținutului cu potențial periculos”, spune Directorul General al Organizația Națiunilor Unite pentru Educație, Știință și Cultură (UNESCO), Audrey Azoulay. Potrivit UNESCO, tema informației ca bun public este una care asimilează provocările transformărilor tehnologice din ultimii ani și efectul acestora asupra sistemelor de sănătate, drepturilor omului, democrațiilor și dezvoltării durabile. UNESCO pune accentul pe trei teme prioritare: rentabilitatea economică a producătorilor de conținut de știri, transparența furnizorilor de internet și educarea populației astfel încât aceasta să fie în măsură să recunoască și valorizeze jurnalismul ca parte vitală a informației ca bun public.
https://romania.europalibera.org/a/ziua-libert%C4%83%C8%9Bii-presei-provoc%C4%83rile-minciunii-%C8%99i-manipul%C4%83rii-unde-se-plaseaz%C4%83-rom%C3%A2nia/31235265.html

Șarlatanie religioasă la România TV
Vremea frumoasă de mai și concesiile repetate făcute de guvernanți în materie de restricții au adăugat acestor zile carate pentru un loc aparte în sufletele tuturor. Parcă ne-am fi eliberat și sufletește, și trupește, și juridic de presiuni uriașe. Pentru toți a fost ca o răsplată binemeritată după izolări, spaime, pierderi, tristeți, dureri și îndoieli. 2. Din păcate, frumusețea acestor clipe ne-a fost umbrită de circul muzical religios organizat de România TV. Sub aparența de sărbătoare pascală, OTV-ul lui Sebastian Ghiță a pus la cale un fel de concert religios într-o biserică din Pecica. Lăcașul extrem de încărcat în decorațiuni (din păcate, și cu accente de kitsch) a fost transformat de Traian Igaș și de producătorul emisiunii într-un studio religios în care tîmplarul ministru și măcelar Traian Igaș a inventat un fel de sărbătoare în care toate credințele din Pecica se reunesc de Paștele ortodox. Chiar și cei care sărbătoriseră Paștele cu săptămîni înainte. În deschidere, bietul Traian Igaș, probabil cumplit de nefericit pentru anonimatul binemeritat în care a intrat după debarcarea de la Interne, vorbea despre o frăție a credințelor, la Pecica. Toți sărbătorim împreună, indiferent de credință!
https://www.cotidianul.ro/sarlatanie-religioasa-la-romania-tv/
(MEDIA EXPRES)


Dacă tot ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici




Revista MEDIA EXPRES ediția curentă
Gratuit online, doar un click: Most recent issue of monthly Media Expres 1st Cover


Anuarul MEDIA EXPRES cu ediția 2023-2024 este online!
Gratuit online, doar un click: Latest issue Media Expres YEARBOOK 1st Cover




Abonamentele la știrile MEDIA EXPRES va oferă acces la Alerta Știri! pe e-mail, Anuarul Media Expres și zilnic la REVISTA PRESEI, cu ultimele știri media, tv și comunicații, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știri verificate, la liber, pentru toți cei interesați de programe TV, radio, conținut online, cablu, comunicații, audiovizual și film (cinematografie). Noi ținem în arhivă istoria audiovizualului. Click aici pentru prima nostră știre online, când foarte puține dintre marile ziare și reviste nici nu se gândeau la versiuni digitale și la prezența pe web.

Pentru abonamente click aici




© 2001 -  Media Expres SRL