×

Revista presei -- Data și ora publicării: 07.06.2021 18:21:43

REVISTA PRESEI / 7 iun 2021 /




De la comedie neagră la romantică, între 7 și 13 iunie, la Film Now este săptămâna comediei
Filme noi romantice, în premieră în România, vara aceasta la DIVA
Lumea Looney Tunes – un nou serial în premieră pe Boomerang
Profiturile televiziunilor și site-urilor de știri au crescut spectaculos în pandemie. Deși nu aveau probleme financiare, au luat bani și de la Guvern / Sectoare precum HoReCa nu și-au primit nici acum banii
Publicitatea PNRR costă 29 de milioane de euro. Social-media, la „putere”. Ministerul lui Ghinea monitorizează
„La Civil” – un film de Teodora Ana Mihai, la care România este coproducător, a intrat în selecția oficială la Cannes 2021
Vodafone România a obţinut o certificare pentru eficienţa energetică
Grupul Telekom România a avut în 2020 afaceri de 5 mld. lei, mai mari cu 3%
Cannes 2021 - Scurtmetraj românesc, în competiţia Semaine de la Critique
CNA a cerut posturilor de televiziune să respecte legislaţia care asigură intimitatea persoanelor
Miliardarul William Ackman negociază cumpărarea a 10% din Universal Music Group. Tranzacție de 4 miliarde dolari și evaluare de 42 miliarde dolari
TABEL Paginademedia: Câți bani au făcut televiziunile românești în 2020. Cifră de afaceri notabilă la Clever Media Network
Oracle în România: avans al afacerilor, dar numărul mediu al salariaților a scăzut cu peste 1.000 de persoane
„Big Brother” în Sectorul 6: Ciucu alocă peste 38 milioane de lei pe sistem de supraveghere video
CE, finanțare de 62 milioane de euro pentru proiecte în domeniul Internetului, în perioada 2021-2022
Telefonia 3G va deveni istorie în Germania la finele acestui an
FOTO/VIDEO. „E un fel de Game of Thrones pentru România” - Cum arată locul unde se filmează serialul Django? Lângă Braşov, în craterul unui fost vulcan
Serialul Vlad, la final. Au început filmările pentru ultimul sezon. Când va fi pe Pro TV?
AUDIENŢE. Am pierdut, dar ne-am uitat. Pro TV, lider cu meciul Anglia-România de duminică
Antena 1 anunţă când va fi finala Chefi la cuţite, dar şi un parteneriat cu Tazz by eMag
EURO 2020. Programul meciurilor de pe Pro TV din faza grupelor
Dacii, stăpânii lumii! A apărut spotul TIFF. Special, ca de obicei. Clipul plus o colecţie cu toate spoturile din ultimii ani. De văzut!
EXCLUSIV. Ionuţ Cristache, mutat cu România 9. Emisiunea va fi la altă oră pe TVR
Ionuţ Cristache, după mutarea emisiunii: "Eu nu ştiu ce trebuie să fac la 17.00. Nu mi-a fost comunicat nimic despre acest tronson"
Marius Moga se întoarce la Pro TV. În juriu la SuperStar. Alături, şi Carla's Dreams. Cine sunt ceilalţi doi?
Festivalul Filmului Francez, ediţie aniversară, în 12 oraşe din ţară, începând din 1 iulie
Începe 'Săptămâna filmului suedez de comedie'
Festivalul Cinefemina începe marţi, la Bucureşti


De la comedie neagră la romantică, între 7 și 13 iunie, la Film Now este săptămâna comediei
În luna iunie, a doua săptămână este dedicată de Film Now pasionaților de comedie. Luni, 7 iunie, de la ora 22:00, Film Now prezintă o comedie neagră de excepție: Villains/ Ticăloșii. Filmul debutează cu tinerii infractori, Mickey (Bill Skarsgard) și Jules (Maika Monroe), care jefuiesc o benzinărie. După ce planul lor reușește, aceștia se îndreaptă spre Florida pentru a scăpa de poliție, însă, ironic, mașina lor rămâne fără combustibil, așa că decid să meargă în continuare pe jos. Mickey și Jules găsesc casă luxoasă, iar după mai mult timp petrecut acolo, cei doi sunt surprinși de proprietari, un cuplu extrem de sadic: George (Jeffrey Donovan) și Gloria (Kyra Sedgwick), care vor face orice pentru ca „ticăloșii' să nu părăsească locuința. Vezi cum infractorii devin captivi și ce îi obligă proprietarii sadici să facă!
https://tvmania.ro/de-la-comedie-neagra-la-romantica-intre-7-si-13-iunie-la-film-now-este-saptamana-comediei-296343.html

Filme noi romantice, în premieră în România, vara aceasta la DIVA
În luna iunie, duminica, de la 16:00, la DIVA este Vara iubirii. Noi filme romantice sunt difuzate, în premieră în România, vara aceasta. Primul weekend de vară aduce filmul Cum să spargi gheața (Fashionably Yours, 2020). După trei ani în care a organizat colecții de modă la un magazin de top, Lauren (Kat Graham) decide să se întoarcă în orașul natal și descoperă frumusețea orașului Seattle, alături de Rob (Kendrick Sampson). Kat Graham și Kendrick Sampson au jucat împreună și în serialul Jurnalele Vampirilor (The Vampire Diaries).
https://tvmania.ro/filme-noi-romantice-in-premiera-diva-295959.html

Lumea Looney Tunes – un nou serial în premieră pe Boomerang
Una dintre cele mai faimoase serii animate revine într-o nouă versiune! Boomerang prezintă producția de desene animate Looney Tunes. Serialul a fost dezvoltat de creatorii „Haideți, tineri titani!' și „Unchiul Bunic'. Premiera are loc luni, 7 iunie. Bugs Bunny îi distrează pe copii! Sam Register (Haideți, tineri titani!) și Peter Browngardt (Unchiul Bunic) sunt responsabili pentru noua producție, Lumea Looney Tunes. Creatorii au decis să creeze o serie care nu va pierde unicitatea desenelor Looney Tunes originale, dar le va aduce o gură de aer proaspăt. În acest fel, Bugs Bunny, Daffy Duck, Porky Pig și restul echipei colorate de personaje își vor păstra toate trăsăturile distinctive. Principalul grup țintă sunt copiii de vârstă școlară timpurie și părinții lor.
https://tvmania.ro/lumea-looney-tunes-un-nou-serial-in-premiera-pe-boomerang-296208.html

Profiturile televiziunilor și site-urilor de știri au crescut spectaculos în pandemie. Deși nu aveau probleme financiare, au luat bani și de la Guvern / Sectoare precum HoReCa nu și-au primit nici acum banii
Companiile care operează cele mai mari televiziuni și site-uri de presă din România nu au fost foarte afectate de criză, ci din contră, majoritatea și-au crescut afacerile și profiturile în 2020, față de 2019. În plus, cele mai multe au primit și bani de la Guvern, chiar dacă business-ul le mergea deja bine. Spre comparație, firmele cu adevărat închise, precum cele din HoReCa, încă își așteaptă banii deși suntem în 2021. G4Media.ro a refuzat să ia bani de la Guvern în campania de informare anti-Covid și nici în campania guvernamentală de comunicare pentru promovarea vaccinării. Campionul absolut al banilor încasați de la Guvern anul trecut e trustul media fondat de Dan Voiculescu, cu 14,7 milioane de lei pentru Antena 1, Antena 3 și Radio Zu. De remarcat că firma Antena TV Group SA, care a primit 9,3 milioane de lei, a fost condamnată penal pentru șantaj în 2017. Afacerile acestor companii mergeau bine și în 2019, dar în 2020 au avut parte de un adevărat boom. Antena TV Group SA și-a majorat profitul anul trecut la 168 milioane de lei, de la 103 milioane de lei în 2019, în contextul în care afacerile au crescut de la 436 milioane de lei în 2019 la 480 milioane de lei anul trecut. Profit în creștere a avut și Antena 3 SA, de la 13,5 milioane lei în 2019 la 14,3 milioane lei în anul pandemie, pe fondul scăderii afacerilor de la 101 milioane lei la 80 milioane lei. Și Radio Zu și-a mărit profitul de la 48 la 50 milioane lei, în timp ce afacerile au scăzut ușor. Următorul mare beneficiar al sumelor guvernamentale a fost Kanal D (Dogan Media Inernational SA) – cu 7,5 milioane de lei. Și această companie avea afaceri solide de 178 milioane de lei în 2019 pe care și le-a consolidat la 217 milioane lei în 2020, în timp ce profitul aproape s-a dublat în plină criză, la 68 milioane de lei, de la 36 milioane de lei în 2019. Radiourile Kiss FM, Magic FM și Rock FM (A.G. Radio Holding) au primit 4,1 milioane de lei de la Guvern, dar, surprinzător, profitul s-a prăbușit de la 7,3 milioane de lei la sub 400.000 lei, iar afacerile au scăzut ușor. Pro TV are cele mai mari afaceri dintre toate companiile analizate, acestea crescând de la 794 milioane de lei în 2019 la 813 milioane de lei în 2020. Profitul însă a scăzut ușor, de la 262 milioane de lei la 249 milioane de lei. Compania a primit de la Guvern, anul trecut, 3,4 milioane de lei.
Profiturile televiziunilor și site-urilor de știri au crescut spectaculos în pandemie. Deși nu aveau probleme financiare, au luat bani și de la Guvern / Sectoare precum HoReCa nu și-au primit nici acum banii (g4media.ro)

Publicitatea PNRR costă 29 de milioane de euro. Social-media, la „putere”. Ministerul lui Ghinea monitorizează
Un alt capitol al Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR), redactat de Guvern, transmis Comisiei Europene, dar nediscutat cu nimeni dintre cei pe care îi numește „beneficiari” este Comunicarea. 29 de milioane de euro costă finanțarea acestui capitol, iar, cel mai probabil, de „toți banii” vom auzi, vedea, citi, aproape peste tot mesajele agendei curentului „verde”. Până în 2026 va trebui să ne intre bine în cap, spre exemplu, noțiunile „cartea de identitate electronică”, „transportul verde”, „clădirile verzi”, „școala digitală”, „școala verde” și, în general, totul despre verde și despre digital. Un al doilea mesaj care va fi diseminat cu precădere se referă la PNRR, ca unică șansă a României la dezvoltare și, adiacent, ca finanțare care să diminueze efectele economice ale pandemiei de COVID-19. Toată această strategie de comunicare, conform documentului guvernamental, este destinată, printre alte entități, ONG-urilor. Iar de implementarea și de monitorizarea ei se ocupă ministerul condus de Cristian Ghinea, de la USR-PLUS. Sub titlul pompos „PNRR – Comunicare – Fonduri pentru România modernă și reformată”, documentul transmis de Guvern Comisiei Europene arată că, în concordanță cu tipul și dimensiunile proiectelor care vor fi finanțate prin acest Fond de Redresare și Reziliență (FRR), va fi stabilit un mix de instrumente și canale de comunicare pentru fiecare proiect și beneficiar. Iar Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene este cel care indică lista de activități minime de comunicare care urmează a se derula. Astfel, în privința bugetului necesar la nivelul beneficiarilor, cei care au redactat PNRR au identificat trei categorii majore de proiecte, care vor avea parte de o campanie de comunicare intensivă. Prima categorie este cea referitoare la „reforme majore cu impact național și investiții de la 100 de milioane de euro, la un miliard de euro”, care va avea un buget orientativ pentru măsurile de comunicare de aproximativ 0,1 la sută din totalul bugetului, dar nu mai mult de un milion de euro. A doua categorie este denumită „investiții de la 10 milioane de euro la 100 de milioane de euro”, cu un buget orientativ pentru măsurile de comunicare cuprins între 0,2% și 0,3% din totalul bugetului de proiect, iar a treia categorie, denumită „alte forme de investiții, între un milion de euro și 10 milioane de euro”, va avea un buget orientativ cuprins între 0,4% și 0,5% din totalul bugetului de proiect. Bugetul total alocat comunicării, potrivit estimărilor procentuale, se ridică, astfel, la aproximativ 29 de milioane de euro, adică un procent de 0,1 la sută din totalul alocării PNRR.
Publicitatea PNRR costă 29 de milioane de euro. Social-media, la „putere”. Ministerul lui Ghinea monitorizează (jurnalul.ro)

„La Civil” – un film de Teodora Ana Mihai, la care România este coproducător, a intrat în selecția oficială la Cannes 2021
Filmul „La Civil”, de Teodora Ana Mihai, a fost ales în selecția oficială a Festivalului de la Cannes 2021, în secțiunea „Un Certain Regard”, informează Media Expres. Filmul va fi distribuit în România de Voodoo Films iar premiera este preconizată toamna aceasta, în cadrul festivalului Les Films de Cannes à Bucarest, ediția a 12-a, care va avea loc între 22-31 octombrie, notează Media Expres. Director de imagine este Marius Panduru (autor al imaginii filmelor “Babardeală cu bucluc sau porno balamuc”, “Polițist adjectiv”, “Closer to the Moon”, “Aferim!” și “Eu când vreau să fluier, fluier”). Filmul este o coproducție Belgia (Menuetto Film) România și Mexic, cu sprijinul Eurimages, având girul unor cineaști consacrați precum frații Dardenne (Les films du Fleuve, Belgia), Cristian Mungiu (Mobra Films, România) și Michel Franco (Teorema, Mexic). Teodora Ana Mihai s-a născut la București în 1981 iar în 1989 s-a mutat cu părinții în Belgia. Și-a descoperit pasiunea pentru cinematografie în liceu la San Francisco, California, și a urmat cursurile Facultății de Film din New York. A început să lucreze în Belgia ca scenaristă și apoi ca asistentă de regie, în special pentru Frank Van Passel.
https://www.forbes.ro/la-civil-un-film-de-teodora-ana-mihai-la-care-romania-este-coproducator-intrat-selectia-oficiala-la-cannes-2021-217547

Vodafone România a obţinut o certificare pentru eficienţa energetică
Vodafone România, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa locală de comunicaţii fixe şi mobile, care a înghiţit şi compania de cablu UPC, a anunţat obţinerea certificării ISO 50001: 2018 care atestă eficienţa şi performanţa sistemului de management al energiei în centrele sale de date din Bucureşti, Cluj, Timişoara, Braşov, Constanţa, Bacău şi Craiova. Certificarea a fost emisă de organismul de certificare Lloyd’s Register Quality Assurance în urma unui audit realizat pe parcursul lunii martie. „Certificarea ISO 50001: 2018 reprezintă încă un reper important în eforturile noastre de a ajunge la o amprentă de carbon "net zero" până în 2040 şi reflectă munca îndelungată, consecvenţa şi determinarea echipei Vodafone pentru a eficientiza cât mai mult consumul de energie electrică”, a declarat Cătălin Buliga, chief network officer al Vodafone România. Printre măsurile de reducere a impactului asupra mediului luate de Vodafone se numără utilizarea exclusivă de energie verde pentru derularea activităţilor Vodafone în România, folosirea de tehnologii avansate de răcire, eficiente energetic în centrele de date Vodafone, utilizarea energiei solare pentru generarea energiei electrice necesare reţelei Vodafone. La nivelul grupului Vodafone, obiectivul este de a elimina în întregime emisiile de carbon provenite din surse indirecte până în 2040, cu 10 ani mai devreme faţă de termenul iniţial. Pentru atingerea nivelului „net zero”, compania şi-a stabilit o serie de obiective pe termen mediu şi lung în cadrul pilonului Planet al misiunii Vodafone.
https://www.zf.ro/business-hi-tech/vodafone-romania-a-obtinut-o-certificare-pentru-eficienta-energetica-20120860

Grupul Telekom România a avut în 2020 afaceri de 5 mld. lei, mai mari cu 3%
, cu o pierdere netă de 498 mil. lei, la jumătate faţă de 2019. După ani consecutivi în care a raportat pierderi cumulate de peste 3 mld. lei, Telekom Fix - fostul Romtelecom - a raportat pentru anul vânzării către Orange un profit net de 149 mil. Lei
Grupul Telekom România, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa locală de comunicaţii fixe şi mobile, format din fostele companii Romtelecom şi Cosmote, a avut în 2020 o cifră de afaceri netă de 5 mld. de lei, în creştere cu 3% faţă de anul anterior, dar a rămas pe pierderi, iar datoriile au avansat, cu totul, cu 10%, conform datelor disponibile pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice. Telekom România Communications, divizia de servicii de comunicaţii fixe din cadrul grupului Telekom România, a raportat pentru prima oară după şase ani de zile, pentru 2020, încheierea exerciţiului financiar cu profit net, conform datelor disponibile pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice.
https://www.zf.ro/business-hi-tech/grupul-telekom-romania-avut-2020-afaceri-5-mld-lei-mari-3-pierdere-20120851

Cannes 2021 - Scurtmetraj românesc, în competiţia Semaine de la Critique
Scurtmetrajul românesc „Interfon 15”, de Andrei Epure, a fost selectat în competiţia secţiunii Semaine de la Critique din cadrul Festivalului de Film de la Cannes 2021. Semaine de la Critique, ajunsă la a 60-a ediţie, va avea loc între 7 şi 15 iulie. Treisprezece lungmetraje, dintre care şapte în competiţie, toate filme de debut, şi şase prezentate special, au fost selectate din 1.000 de filme vizionate. Zece scurtmetraje au fost alese în competiţie din 1.620 de astfel de producţii vizionate. Povestea „Interfon 15” a lui Andrei Epure este a unei femei care este găsită inconştientă în faţa blocului în care locuieşte. Nimeni nu îi ştie numele, iar în timp ce aşteaptă salvarea, vecinii vorbesc despre viaţa ei şi a lor. Distribuţia este alcătuită din Cosmina Stratan, Mihaela Sîrbu, Ana Ciontea, Ozana Oancea, Otilia Panainte, Marius Ghica, Ioana Mateescu, Liviu Pintileasa şi Mara Luca. Andrei Epure este regizor şi scenarist, stabilit în Bucureşti. A absolvit Universitatea de Artă Teatrală şi Cinematografică „I.L. Caragiale”, secţia scenaristică. Filmele lui pun sub semnul întrebării limitele comunicării în încercarea de a înţelege ceva ce este dincolo de înţeles, potrivit semainedelacritique.com. Selecţia celor zece scurtmetraje a fost realizată de un comitet condus de Léo Soesanto. „Interfon 15” va concura cu filme din ţări ca Grecia, Danemarca, Israel, China şi Franţa.
https://www.news.ro/entertainment/cannes-2021-scurtmetraj-romanesc-in-competitia-semaine-de-la-critique-1922401307002021061420234626

CNA a cerut posturilor de televiziune să respecte legislaţia care asigură intimitatea persoanelor
la înmormântările care nu sunt funeralii de stat. Solicitarea, adresată în contextul decesului mamei premierului
Consiliul Naţional al Audiovizualului a transmis public o solicitare posturilor de televiziune privind respectarea prevederilor Codului de reglementare al conţinutului audiovizual care arată că acestea nu pot difuza imagini de la înmormântări, dacă acestea nu sunt funeralii de stat. Solicitarea a fost transmisă în contextul decesului mamei premierului Florin Cîţu. În contextul momentelor dificile prin care trec Prim-ministrul României şi familia acestuia, Consiliul Naţional al Audiovizualului a transmis, printr-un comunicat de presă, posturilor de televiziune să respecte prevederile Codului de reglementare al conţinutului audiovizual, care prevăd pe de o parte să furnizorii de servicii media audiovizuale nu pot difuza: imagini de la înmormântări, cu excepţia ştirilor şi/sau reportajelor din programele informative, emisiunilor sau filmelor documentare, excepţie făcând funeraliile de stat, iar pe de altă parte că „orice persoană are dreptul la respectarea intimităţii în momente dificile, cum ar fi o pierdere ireparabilă sau o nenorocire”.
https://www.news.ro/cultura-media/cna-cere-posturilor-televiziune-respecte-legislatia-asigura-intimitatea-persoanelor-inmormantarile-funeralii-stat-solicitarea-adresata-contextul-decesului-mamei-premierului-1922401205002021061720232451

Miliardarul William Ackman negociază cumpărarea a 10% din Universal Music Group. Tranzacție de 4 miliarde dolari și evaluare de 42 miliarde dolari
Miliardarul William Ackman, care deține Pershing Square Tontine Holdings (PSTH.N), este în discuții pentru a cumpăra 10% din Universal Music Group pentru aproximativ 4 miliarde de dolari. Vivendi, controlată de miliardarul francez Vincent Bollore, a vândut anterior părți din Universal Music unui consorțiu condus de gigantul chinez Tencent și intenționează să listeze Universal la bursa din Amsterdam până în luna septembrie, conform CNBC. Înțelegerea cu Ackman va conferi Universal o valoare de 35 miliarde de euro (42,4 miliarde de dolari), în comparație cu o evaluare anterioară de 33 de miliarde de euro.
https://www.profit.ro/insider/companii/miliardarul-william-ackman-negociaza-cumpararea-a-10-din-universal-music-group-tranzactie-de-4-miliarde-dolari-si-evaluare-de-42-miliarde-dolari-20231352

TABEL Paginademedia: Câți bani au făcut televiziunile românești în 2020. Cifră de afaceri notabilă la Clever Media Network
Compania Pro TV SRL, care operează Pro TV, Pro 2, Pro X, Pro Gold și Pro Cinema, a avut anul trecut afaceri de peste 168,2 milioane de euro, în ușoară creștere față de 2019. Pro TV a stat bine și la capitolul profit: 51,4 milioane de euro, în scădere ușoară față de anul 2019, relatează Paginademedia.ro. O cifră de afaceri notabilă și la CLEVER MEDIA NETWORK, companie care are în portofoliu posturile Profit NewsTV, Prima TV și Look TV: aproape 40 de milioane de euro, arată sursa citată. ANTENA 1. Trustul familiei Voiculescu a avut un 2020 foarte bun. Compania Antena Group - care operează Antena 1, Antena Stars, Happy Channel, ZU TV - se apropie de suta de milioane de euro, cifră de afaceri, în creștere față de 2019. Creștere importantă și a profitului: 34,8 milioane de euro a fost profitul Antena Group, față de 21,7 milioane de euro în 2019.
https://www.profit.ro/must-read/tabel-paginademedia-cati-bani-au-facut-televiziunile-romanesti-in-2020-cifra-de-afaceri-notabila-la-clever-media-network-20230435

Oracle în România: avans al afacerilor, dar numărul mediu al salariaților a scăzut cu peste 1.000 de persoane
Gigantul american Oracle, cel mai mare producător mondial de aplicații software, a înregistrat în 2020 prin cele două subsidiare din România un business de 1,265 miliarde de lei, în creștere cu 4,6% față de anul precedent. Defalcat, Oracle România SRL a consemnat afaceri de 818,95 milioane de lei, de la 955,89 milioane de lei în 2019. Profitul net al companiei a coborât cu 12,7%, la 48,04 milioane de lei. Înființată în 2019, Oracle Global Services România SRL a încheiat anul 2020 cu un business de 446,24 milioane de lei, comparativ cu 253,31 milioane de lei în anul precedent. Dacă primul an de activitate a adus societății un profit net de 9,4 milioane de lei, rezultatul anului trecut a fost negativ, cu o pierdere de 2,2 milioane de lei.
https://www.profit.ro/stiri/oracle-in-romania-avans-al-afacerilor-dar-numarul-mediu-al-salariatilor-a-scazut-cu-peste-1-000-de-persoane-20231544

„Big Brother” în Sectorul 6: Ciucu alocă peste 38 milioane de lei pe sistem de supraveghere video
Primăria Sectorului 6, condusă de Ciprian Ciucu, a lansat licitație pentru furnizare sistem de supraveghere și monitorizare video. Valoarea estimată a achiziției depășește 38 de milioane de lei. Obiectul contractului ce rezultă din aceasta procedură îl reprezintă furnizarea unui sistem de supraveghere și monitorizare video integrat pe teritoriul administrativ al Sectorului 6, inclusiv elaborarea proiectului tehnic și operațiuni de instalare, testare, punere în funcțiune, conform următoarei structuri, cu 3 (trei) obiecte / specialități distincte : a. Sisteme de Securitate, b. Comunicații, c. Instalații electrice. Contractantul va elabora proiectul tehnic de execuție al sistemului în conformitate cu standardele de proiectare și execuție a Sistemelor de Securitate, normativelor și legilor în vigoare aplicabile pe teritoriul Romaniei și Uniunii Europene. Durata contractului de furnizare este de 60 de luni (5 ani).
https://www.economica.net/big-brother-in-sectorul-6-ciucu-aloca-peste-38-milioane-de-lei-pe-sistem-de-supraveghere-video_515324.html

CE, finanțare de 62 milioane de euro pentru proiecte în domeniul Internetului, în perioada 2021-2022
Comisia Europeană a anunțat la Forumul NGI 2021, care a avut loc pe 18-19 mai 2021, că va aloca fonduri în valoare de 62 milioane de euro pentru programul Europa Orizont, în perioada 2021-2022, continuând astfel programul de finanțare în cercetare și inovare. Specialiștii europeni au dezvăluit care sunt perspectivele de dezvoltare a Internetului și cum poate fi creat un Internet mai deschis, mai sigur și mai sustenabil. Inovatori europeni de top în domeniul Internetului, o comunitate de programatori, așa numita comunitate open source, și persoane care se ocupă de politica publică în Europa și-au prezentat ideile NGI Forum, evenimentul flagship al programului Next Generation Internet, care a avut loc online și la care au participat peste 800 de persoane din peste 50 de țări.
https://www.economica.net/ce-finantare-de-62-milioane-de-euro-pentru-proiecte-in-domeniul-internetului-in-perioada-2021-2022_515351.html

Telefonia 3G va deveni istorie în Germania la finele acestui an
Sfârşitul standardului de telefonie mobilă 3G, cunoscut şi sub denumirea de UMTS, a mai făcut luni un pas spre realizare în Germania, după ce operatorul O2, parte a grupului spaniol Telefonica, a anunţat că îşi va închide reţelele 3G din unele regiuni, începând din luna iulie, urmând ca procesul să se finalizeze în decembrie, transmite DPA. Frecvenţele pentru cele aproximativ 16.000 de antene 3G care sunt în prezent disponibile vor fi utilizate pentru standardul mai bun 4G. Tehnologia 3G a „îmbătrânit aşa că am decis să o înlocuim până la finele anului”, a declarat directorul subsidiarei Telefonica din Germania, Markus Haas. Acesta a adăugat că în prezent doar 1%-2% din volumul de date mobile care trece prin reţelele Telefonica este via 3G.
https://www.economica.net/telefonia-3g-va-deveni-istorie-in-germania-la-finele-acestui-an_515341.html

FOTO/VIDEO. „E un fel de Game of Thrones pentru România” - Cum arată locul unde se filmează serialul Django? Lângă Braşov, în craterul unui fost vulcan
Am fost acolo. Dealurile din Racoş, o localitate aflată la doi paşi de Braşov, s-au transformat în Vestul Sălbatic. Cu o desfăşurare de forţe impresionate, sute de oameni lucrează zi de zi, de câteva luni, să construiască un sat western în craterul vulcanului stins de la Racoş. Au şi reuşit. În aproape trei luni, au asamblat scândură cu scândură, bârnă cu bârnă, lemn cu lemn, ca într-un lego uriaş, un sat western care pare dintotdeauna acolo. Totul făcut cu lemn luat de la sătenii din zonă. Un decor care ar putea rămâne acolo, pentru a fi vizitat, pentru turism.
Este locul unde se va filma serialul european Django, un western inspirat după pelicula clasică, din anii '60, - Django - cea care l-a inspirat şi pe Tarantino când a făcut Django Unchained.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/cum-arata-locul-unde-se-filmeaza-serialul-django-20234254

Serialul Vlad, la final. Au început filmările pentru ultimul sezon. Când va fi pe Pro TV?
Serialul Vlad va mai avea un sezon - al patrulea - şi va ajunge la final. Producţia cu Adi Nartea în rol principal se va vedea din toamnă pe Pro TV, anunţă reprezentanţii postului. Filmările pentru sezonul 4 vor avea loc în această vară. „În cel de-al patrulea sezon şi ultimul, Vlad trebuie să dea cărţile pe faţă şi să demaşte adevărul, păstrând în minte faptul că la final, totul se plăteşte! Cine îi va fi alături, cum vor reacţiona cei care l-au cunoscut când vor afla că Adrian a fost acolo în toată această perioadă de timp şi cum se va scrie ultimul capitol al poveştii lui?”, spun cei de la Pro TV. Anghel Damian, cel care dă viaţa personajului Adrian Anuţei şi actualul Head Writer - Creative Producer, declară: „La începutul anului 2019, un erou modern lua cu asalt micile ecrane şi ne spunea atunci că îl cheamă VLAD şi că a venit să se răzbune. Trei ani mai târziu, iată-ne ajunşi la finalul drumului, sfârşitul serialului VLAD şi urmează să descoperim împreună în ce fel îşi duce la capăt protagonistul nostru promisiunea făcută în primul sezon. În ceea ce mă priveşte, sunt foarte entuziasmat de acest ultim sezon, cred că este cel mai valoros din punct de vedere dramaturgic (al poveştii) şi sunt convins că aşteptarea asta pandemică a meritat şi că ceea ce vom vedea împreună din toamnă pe Protv este un summum al serialelor de ficţiune dramă-action din România. Este un ultim sezon al extremelor, unde se vor împerechea dragostea şi moartea, răzbunarea şi iertarea, acţiunea şi suspansul, luxul şi neajunsul, personaje noi cu cele deja arhicunoscute. Şi la final, totul se plăteşte!”
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/pro-tv-vlad-sezon-final-20234607

AUDIENŢE. Am pierdut, dar ne-am uitat. Pro TV, lider cu meciul Anglia-România de duminică
Audienţe. Înfrângere pe teren, victorie la rating. Pro TV a fost cel mai vizionat program de aseară, pe intervalul meciului Anglia-România. Duelul amical dintre Anglia şi România s-a terminat cu victoria englezilor, scor 1-0. Naţionala pregătită de Mirel Rădoi a pierdut, dar Pro TV a avut parte de milioane de telespectatori: peste 1,5 milioane, mai exact. Diferenţa dintre Pro TV şi Antena 1 era mare pe naţional şi urban, dar pe comercial cifrele au fost mai echilibrate, mai ales că repriza a doua a meciului s-a intersectat cu debutul din Chefi la cuţite.

Kanal D se clasa pe locul trei pe toate segmentele de public, deşi pe intervalul meciului avea „Puterea dragostei” şi începutul din „Survivor”.
https://www.paginademedia.ro/audiente-tv/audiente-meci-anglia-romania-iunie-2021-20234444

Antena 1 anunţă când va fi finala Chefi la cuţite, dar şi un parteneriat cu Tazz by eMag
Antena 1 a anunţat când va avea loc finala sezonului 9 din Chefi la cuţite. De asemenea, postul Intact realizează şi un parteneriat cu Tazz by eMag. Finala cooking show-ului prezentat de Irina Fodor va avea loc marţi şi miercuri, pe 15 şi 16 iunie, fiind împărţită în două ediţii. În cadrul parteneriatului cu Tazz, preparatele celor trei finalişti vor putea fi comandate de telespectatori prin aplicaţia Tazz by eMag. Pre-comanda se va putea plasa încă din ziua finalei, iar comenzile şi livrările vor fi valabile timp de 3 zile. De la aperitiv, main-course sau chiar desert, toate preparatele gătite în finala show-ului culinar vor putea fi regăsite în meniul Tazz by eMag. Comenzile sunt disponibile atât în Bucureşti, cât şi în oraşele Timişoara, Cluj-Napoca, Iaşi, Braşov sau Constanţa.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/cand-va-avea-loc-finala-chefi-la-cutite-sezon-9-antena1-20234514

EURO 2020. Programul meciurilor de pe Pro TV din faza grupelor
EURO 2020. Pro TV va transmite, începând din 11 iunie, toate partidele de la Campionatul European de fotbal, competiţie care se va desfăşura în 11 oraşe. Printre oraşele gazdă se află şi Bucureşti. Pe Arena Naţională vor avea loc trei meciuri din grupa C, dar şi o partidă din optimile de finală. Celelalte meciuri se vor juca în: Londra, Munchen, Roma, Baku, Sankt Petersburg, Amsterdam, Sevilla, Budapesta, Glasgow şi Copenhaga.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/euro-2020-program-meciuri-pro-tv-20231382

Dacii, stăpânii lumii! A apărut spotul TIFF. Special, ca de obicei. Clipul plus o colecţie cu toate spoturile din ultimii ani. De văzut!
VIDEO. Dacii, stăpânii lumii! Cluj, cu 2002 ani în urmă. Ideea spotului TIFF din acest an. Un spot special, ca de altfel toate filmele de promovare a festivalului. Vă prezentăm, pe lângă noul spot, o colecţie de antologie, cu toate clipurile din ultimii zece ani. Sunt de (re)văzut! O întoarcere în trecut şi o cunoaştere a istoriei. Aşa a fost prezentat Festivalului Internaţional de Film Transilvania (TIFF) în campania de imagine pentru ediţia cu numărul 20. „Pentru campania video a celei de-a 20-a ediţii, ne-am gândit să revizităm începuturile TIFF-ului şi să ne întoarcem în timp la primul an de festival, doar că dintr-o eroare în sistem nu am ajuns în 2002 la Cluj-Napoca, ci cu 2002 ani în urmă, în Napoca…”, spun cei de la TIFF. De spotul video s-au ocupat, la fel ca în anii anteriori, artiştii româno-britanicii Anton şi Damian Groves. Directorul de imagine a fost Eduard Pârvu, iar producătorul Bogdan Crăciun. Festivalul va avea loc în perioada 23 iulie - 1 august, în Cluj-Napoca.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/video-spot-festival-international-film-transilvania-2021-20231527

EXCLUSIV. Ionuţ Cristache, mutat cu România 9. Emisiunea va fi la altă oră pe TVR
EXCLUSIV Paginademedia. România 9 e România 5. Emisiunea România 9, realizată de Ionuţ Cristache, va fi mutată de la ora 21.00. În noua grilă de programe, emisiunea este la altă oră. Când şi de când, în continuare. Ionuţ Cristache apare în continuare cu emisiunea România 9 la postul public TVR 1, însă noua grilă de vară nu îl mai menţine de la ora 21.00, ora "tradiţională" a emisiunii. Potrivit informaţiilor Paginademedia.ro, în grila TVR 1 aprobată de Comitetul Director în urmă cu câteva zile, România 9 va fi difuzată de postul public de la ora 17.00. În noua grilă, Ionuţ Cristache va fi pe post între orele 17.00 şi 18.00, de luni până joi. Ionuţ Cristache este plasat imediat după emisiunile despre minorităţi (Emisiunea în limba Maghiară luni şi marţi, Convieţuri - miercuri şi Akzente - joia). La ora la care era pe post Ionuţ Cristache, de la ora 21.00, pe TVR 1 va fi difuzată Tema zilei, în prezent rubrică de talk-show dată în timpul Telejurnalului, în jurul orei 20.30.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/ionut-cristache-mutat-romania-9-tvr-20232277

Ionuţ Cristache, după mutarea emisiunii: "Eu nu ştiu ce trebuie să fac la 17.00. Nu mi-a fost comunicat nimic despre acest tronson"
"Ei aplică, să zicem, reţeta de cozonaci de la ora 21.00 pentru o zacuscă de la ora 17.00 şi dacă nu iese zacusca bună, cel mai probabil, să-l tragă pe Cristache la răspundere că nu ştie să facă zacuscă" - Ionuţ Cristache, pentru Paginademedia.ro. Ce spune Ionuţ Cristache după mutarea emisiunii România 9 de la ora 21.00 la ora 17.00? Cine l-a anunţat? Ce i-au spus? Răspunsuri date de Ionuţ Cristache pentru Paginademedia.ro. "Schimbarea din grila mi-a fost comunicata joi de catre directorul interimar al TVR1, Eduard Darvariu", spune Ionuţ Cristache. A fost o comunicare seaca. Ceva de genul: " vezi ca de pe 21 cand intra grila de vara si tu vei fi de la 17.00". Motivul? Ionuţ Cristache: Mi-a raspuns acelasi domn, aproximativ ca "asa a vrut doamna"(n.r Saseanu). Am intrebat uimit daca la baza decizie sta o analiza de date, o reorientare editoriala... Mi s-a transmis ca nu a fost cazul de nicio analiza, de nici un argument sofisticat ci, pur si simplu asta a fost vointa si daca am nelamuriri sa ma duc peste dansa.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/ionut-cristache-reactie-mutare-emisiune-20234332

Marius Moga se întoarce la Pro TV. În juriu la SuperStar. Alături, şi Carla's Dreams. Cine sunt ceilalţi doi?
Marius Moga se întoarce la Pro TV, după trei ani. Va fi în juriul emisiunii SuperStar, pe care Pro TV l-a anunţat în urmă cu puţin timp. Alături de Moga, tot la masa juriului, va sta şi Carla's Dreams - fost jurat la X Factor, pe Antena 1. Ceilalţi doi juraţi ai show-ului muzical SuperStar sunt Smiley (prezentator Românii au talent şi jurat Vocea României) şi cântăreaţa Raluka. Filmările pentru SuperStar au început, iar show-ul va fi în grila de toamnă Pro TV. Din informaţiile Paginademedia.ro, Vocea României nu va fi la Pro TV nici la toamna, în contextul în care a lipsit şi toamna trecută. Paginademedia.ro a cerut un punct de vedere cu privire la situaţia show-ului Vocea România, în contextul informaţiilor potrivit cărora nu va fi în grila de toamnă. Până la momentul publicării acestui material, Pro TV nu a răspuns.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/cine-sunt-juratii-superstar-pro-tv-marius-moga-carla-s-dreams-20233818

Festivalul Filmului Francez, ediţie aniversară, în 12 oraşe din ţară, începând din 1 iulie
Festivalul Filmului Francez din România sărbătoreşte 25 de ani de la înfiinţare cu o ediţie aniversară de vară, care se va desfăşura în perioada 1 - 11 iulie, în 12 oraşe din ţară. "Filmul a fost mereu un mod de exprimare privilegiat al culturii franceze şi suntem mândri că Festivalul Filmului Francez este cel mai longeviv festival dedicat unei cinematografii naţionale din România. În aceşti 25 de ani, proiecţiile celor mai premiate şi de succes filme, vocilor noi ale cinematografiei franceze, dar şi retrospectivele cu filme de patrimoniu au ajuns la spectatorii din toată ţara. Nici măcar contextul dificil al pandemiei nu ne-a oprit. Deoarece este esenţial în acest moment să sprijinim relansarea industriei cinematografice, dar şi a celorlalte industrii culturale şi creative am conceput o platformă de schimburi de bune practici în domeniul cinematografiei, bineînţeles, dar şi al design-ului şi al cărţii, pentru a veni în ajutorul profesioniştilor celor două ţări în realizarea proiectelor comune", a declarat ambasadorul Franţei în România, Laurence Auer, într-o conferinţă de presă, susţinută la cinema Elvire Popesco.
https://www.agerpres.ro/cultura/2021/06/03/festivalul-filmului-francez-editie-aniversara-in-12-orase-din-tara-incepand-din-1-iulie--724836

Începe 'Săptămâna filmului suedez de comedie'
Săptămâna filmului suedez de comedie începe sâmbătă şi se desfăşoară până pe 12 iunie. Evenimentul, organizat de Bucharest Best Comedy Film împreună cu Ambasada Suediei la Bucureşti, are loc pe canalul tv ComedyEst şi poate fi vizionat şi pe platforma Digi online. Gala de deschidere va avea loc sâmbătă seara, invitaţi fiind Therese Hyden - ambasadoarea Suediei la Bucureşti, Ada Solomon, Corneliu Porumboiu, Dana Rogoz, Ada Condeescu, etc. În această perioadă vor fi difuzate şase filme suedeze de comedie, "o propunere benefică pentru promovarea culturii suedeze şi pentru schimburile interculturale între România şi Suedia", arată organizatorii.
https://www.agerpres.ro/cultura/2021/06/05/incepe-saptamana-filmului-suedez-de-comedie--725989

Festivalul Cinefemina începe marţi, la Bucureşti
Festivalul Cinefemina, un omagiu adus femeilor din industria cinematografică, va avea loc, începând de marţi până pe 18 iunie, la Grădina cu Filme din Piaţa Alexandru Lahovari. Potrivit unui comunicat transmis, luni, AGERPRES, Cinefemina este o recunoaştere a excelenţei artistice a femeilor, dar şi o salvare de la uitare a unor nume marcante, care, încă din perioada filmului mut, au contribuit la naşterea şi maturizarea celei de-a şaptea arte. În deschiderea evenimentului vor vorbi ambasadorul Regatului Suediei, Therese Hyden, directorul Institutului Goethe, Joachim Umlauf, preşedinte al EUNIC Romania, şi Irina Trocan, critic de film, coordonatoarea antologiei "Romanian Cinema Inside Out: Insights on film culture, industry and politics (1912-2019)".
https://www.agerpres.ro/cultura/2021/06/07/festivalul-cinefemina-incepe-marti-la-bucuresti--726544
(MEDIA EXPRES)


Dacă tot ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici




Revista MEDIA EXPRES ediția curentă
Gratuit online, doar un click: Most recent issue of monthly Media Expres 1st Cover


Anuarul MEDIA EXPRES cu ediția 2023-2024 este online!
Gratuit online, doar un click: Latest issue Media Expres YEARBOOK 1st Cover




Abonamentele la știrile MEDIA EXPRES va oferă acces la Alerta Știri! pe e-mail, Anuarul Media Expres și zilnic la REVISTA PRESEI, cu ultimele știri media, tv și comunicații, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știri verificate, la liber, pentru toți cei interesați de programe TV, radio, conținut online, cablu, comunicații, audiovizual și film (cinematografie). Noi ținem în arhivă istoria audiovizualului. Click aici pentru prima nostră știre online, când foarte puține dintre marile ziare și reviste nici nu se gândeau la versiuni digitale și la prezența pe web.

Pentru abonamente click aici




© 2001 -  Media Expres SRL