×

Revista presei -- Data și ora publicării: 17.06.2021 12:01:30

REVISTA PRESEI / 17 iun 2021 /




DECIZIE ANAF, datoare la Orange România cu aproape 40 milioane lei
“E mai ușor să ne întâlnim cu un extraterestru de pe Alpha Centauri decât cu domnul Năsui”. Statul datorează 35 de milioane de euro industriei cinematografice și se face că plouă
Cum a pierdut statul român un miliard de euro. Plus foarte multă distracție care venea la pachet
Credo Tv în HD, la liber prin satelitul Eutelsat 16A
Difuzarea meciurilor FIFA pe vase de croazieră, interzisă fără un acord prealabil, chiar daca partidele de fotbal sunt transmise de televiziuni la liber
Comisia Europeană: Subvențiile pentru tranziția la televiziunea digitală terestră din Spania sunt incompatibile cu normele UE
Compania maghiară 4iG va prelua controlul Spacecom, proprietarul sateliților AMOS
Emisiunea „Burlacul” ajunge la final. Când va fi difuzată ultima ediție
Reality show-ul „Keeping Up With The Kardashians” ajunge la final! E! va difuza o ediție specială cu celebra familie
Cine este Narcisa Birjaru, câștigătoarea sezonului 9 „Chefi la cuțite”. A plecat acasă cu 30.000 de euro
Ericsson se aşteaptă la 580 de milioane de conexiuni 5G la finele acestui an
Disney Plus nu are în plan să afișeze reclame
TIFF - Perioada de înscrieri pentru Bursa „Alex. Leo Şerban”, prelungită
Cele mai bune filme europene nominalizate la Premiile Gopo 2021 se văd gratuit pe TIFF Unlimited pe 18 și 19 iunie
“The Protégé”, cu Michael Keaton, Samuel L Jackson și Maggie Q, filmat și în București are premiera mondială pe 20 august
Pensiile a 7.000.000 de români, băgate de Teszari în ”Giulești” Madrid!
Canalele Viasat rămân în grila Digi. Programe speciale: pe ce post va fi The Revenant, cu Di Caprio
BANI LA AVOCAŢI. TVR a rupt contractul cu cel care a consiliat-o juridic pe Doina Gradea. Zeci mii de euro plătiţi avocaţilor în ultimii ani
Din nou! Încă o ediţie România 9 cu Ionuţ Cristache înlocuită. TVR pune în loc o emisiune care să analizeze întâlnirea dintre Putin şi Biden după summit-ul NATO
AUDIENŢE Euro 2020. Pro TV, lider cu meciul Franţa-Germania. Cifrele serii


DECIZIE ANAF, datoare la Orange România cu aproape 40 milioane lei
Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a fost obligată de Curtea de Apel București, printr-o decizie ce poate fi atacată cu recurs, să restituie Orange România, liderul pieței de telecomunicații mobile, 38,3 milioane de lei, reprezentând impozit pe profit stabilit suplimentar urmare a negării deductibilității cheltuielilor reprezentând contravaloarea serviciilor prestate de Orange Franța (fosta France Telecom). În plus, instanța a obligat Fiscul să achite operatorului de telecomunicații cheltuieli de judecată de 69.710 lei, din care 9.300 lei onorariu expert și 60.000 lei onorariu de avocat redus, relevă date analizate de Profit.ro. Orange România este cel mai mare jucător de profil după venituri și numărul de clienți. În 2020, afacerile companiei au însumat 5,6 miliarde lei, cu un profit net de 461,2 milioane lei și cu 2.454 angajați.
https://www.profit.ro/stiri/decizie-anaf-datoare-la-orange-romania-cu-aproape-40-milioane-lei-20248802

“E mai ușor să ne întâlnim cu un extraterestru de pe Alpha Centauri decât cu domnul Năsui”. Statul datorează 35 de milioane de euro industriei cinematografice și se face că plouă
“Este foarte greu să te lupți cu incompetența, rea-voința și prostia instituțională. (...) guvernul României va fi obligat într-un final să plătească biletul cel mai scump”, spune Andrei Boncea, producător, partener Frame Film. Alianța Producatorilor de Film din România acuză Statul că nu și-a plătit datoriile in valoare de 35 de milioane de euro către cele mai mari producții cinematografice realizate in țara noastră, filme în care joacă vedete uriașe: Samuel L. Jackson, Michael Keaton, Collin Farrel, Jean Reno sau Chris Pine. Urmează ca Statul să fie dat in judecată pentru că nu-și respectă promisiunile și nici obligațiile contractuale. Interviu în exclusivitate cu Andrei Boncea. B365: Parcă am fi într-un scenariu de film în care se învârt sume mari, datorii de 35 de milioane de euro. Pe de-o parte avem companii uriașe (Netflix, Universal, Lionsgate, Sony Pictures) și case de producție românești, de partea cealaltă. Statul român datornic, neserios, cu promisiuni neonorate. Are și nume filmul: “Pay Me What you Owe Me” și un trailer, acel video explicativ pe care APF (Alianța Producătorilor de Film) l-a făcut public recent. Schema cu toate datoriile, până la ultimul cent, poate fi văzută aici: APF infographic. Până acum ați fost contactați de oficialii de la Ministerul Economiei? Aveți vreo reacție? Andrei Boncea: “Oficialii” de la Ministerul Economiei sunt niște personaje imaginare. Ei nu există. În schimb, extratereștrii din Area 51 se pare că există. Așteptăm cu toții cu sufletul la gură raportul oficial al Pentagonului despre OZN-uri la sfârșitul acestei luni și sperăm să se facă lumină în cei 70 de ani de speculații, filme și seriale science fiction. Iată ce spune domnul West, un cercetător american: În acest moment există multe suspiciuni că Guvernul ar ascunde dovezile existenței OZN-urilor, ceea ce este de înțeles pentru că zidul impenetrabil al secretelor de stat este în administrația lui. Însă acest zid nu face decât sa amplifice și mai tare suspiciunile și neîncrederea în Guvern, ceea ce poate deveni foarte periculos.” Andrei Boncea: “Ignorăm, bineînțeles, mesajul misterios transmis reporterilor, pentru că nu este semnat. El este valabil probabil într-un univers paralel pentru că aproape nimic nu este adevărat din el. Domnul Ministru Năsui a greșit holodeck-ul, sau pur și simplu Hal9000, inteligența artificială instalată de STS pentru administrarea Măsurii 2 a căpătat simțul umorului, sau a devenit expertă în paralogisme. În sofisme involuntare. În raționamente corecte în aparență însă false în realitate”. Andrei Boncea: “Ignorăm, bineînțeles, mesajul misterios transmis reporterilor, pentru că nu este semnat. El este valabil probabil într-un univers paralel pentru că aproape nimic nu este adevărat din el. Domnul Ministru Năsui a greșit holodeck-ul, sau pur și simplu Hal9000, inteligența artificială instalată de STS pentru administrarea Măsurii 2 a căpătat simțul umorului, sau a devenit expertă în paralogisme. În sofisme involuntare. În raționamente corecte în aparență însă false în realitate”. Care este Realitatea: 1. Fals! Programul nu s-a mutat pe la 4 instituții, cel mult 2 dacă luăm în considerare redenumirea/reorganizarea ministerului economiei de la începutul anului. S-a mutat o singură dată și bine, în ianuarie 2020, prin OUG 1/2020 trecând de la Comisia Națională de Prognoză la Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri (acum Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului). 2. Funcționarii din minister considerau și în primăvara lui 2020 că acest program necesită să fie reparat prin urmare au modificat prin Hotărâre de Guvern în august 2020 (HG 721/2020) – HG de altfel avizat de toate ministerele și intrat în vigoare prin publicare la Monitorul Oficial. Deci, ce au îndreptat în 2020 trebuie îndreptat în 2021? 3. Producătorii au început să depună cereri de plată abia în toamna lui 2019, când filmările și cheltuielile erau finalizate pentru proiectele aprobate în 2018/2019. S-a făcut o singură plată. Deci, afirmația că sunt plăți din 2018 este parțial adevărată. 4. Cadrul legal există și se aplică întotdeauna cel în vigoare la stabilirea raportului juridic, respectiv când au fost semnate contractele/acordurile de finanțare. Așa că orice „îndreptare” este a viitorului nu a trecutului. Cadrul este perfect legal având în vedere că în bugetul de stat aprobat au fost alocate sumele necesare efectuării acestor plăți. Ce-i drept nu toți banii, lipsesc se pare din buget 50 milioane de lei din cei 150 milioane. ( fără sa mai punem la socoteală că schema multianuală , validată de Comisia Europeană, și monitorizată de Consiliul Concurenței, presupunea alocarea anuală a 233 milioane). Pe scurt: nu trebuie decât o procedură internă, unde se stabilește circuitul hârtiilor în interiorul ministerului de la cel care preia cererea de plată până la cel care semnează ordinul de plată. Andrei Boncea: “Da, vor exista procese și cu siguranță le vom câștiga. Suntem într-o situație banală de litigiu comercial, în care autoritatea statului își ignoră pur și simplu mandatul legal de a pune în aplicare și a opera această schemă conform legilor în vigoare și a bugetului de stat. Iar cei care au investit bani în aceste producții, garantând practic statul român și schema pentru cinema, își vor recupera sumele înzecit. Toate cele 24 de filme produse și neachitate vor deveni blockbustere, pentru care Guvernul României va fi obligat într-un final să plătească biletul cel mai scump”. Andrei Boncea: “Timp de un an și jumătate, atât eu, cât și colegii mei din Alianța Producătorilor de Film am bătut kilometri de coridoare și am așteptat zile și săptămâni în anticamere să fim primiți în audiențe. Să le explicăm funcționarilor de stat, economiștilor suspicioși, contabililor ostili, juriștilor inflexibili, consilierilor circumspecți, miniștrilor grăbiți, în fine, birocraților “doctori docenți” în film, cultura națională și averea contribuabililor, cum funcționează această schema din administrarea lor. În ce constă magia, efemerul, fragilitatea întreprinderii economice pe care o reprezintă realizarea unui film” .
https://b365.ro/e-mai-usor-sa-ne-intalnim-cu-un-extraterestru-de-pe-alpha-centauri-decat-cu-domnul-nasui-statul-datoreaza-35-de-milioane-de-euro-industriei-cinematografice-si-se-face-ca-ploua-421480/

Cum a pierdut statul român un miliard de euro. Plus foarte multă distracție care venea la pachet
Statul Român are o datorie de 35 de milioane de euro la Alianța Producătorilor de Film și la partenerii lor străini și hypercelebri care au avut încredere să vină in România și să cheltuiască milioane de euro. Vorbim de Netflix, Universal, Lionsgate, BBC sau Sony Pictures. Dacă la noi este blocată încă din anul 2019, schema de cash rebate funcționează impecabil în Ungaria, Cehia si Croația, țări care au numai de câștigat, din filme, de la locuri de muncă la prestigiu cultural și notorietate turistică. APF cere Ministerului Economiei să deblocheze fondurile și să-și respecte promisiunile. Interviu in exclusivitate cu Andrei Boncea, producător, partener Frame Film. B365: Ca să înțeleagă fiecare, ce presupune această schemă de cash rebate și cum funcționează în țările vecine – Cehia, Ungaria, Croația?
Andrei Boncea: “În lumea în care trăim, producția internațională de cinema, televiziune și mai nou de streaming, este o industrie anuală de aproape 200 de miliarde de dolari. Impactul economic indus în alte industrii ( media, turism, sport, fashion, telecom, servicii, etc) ajunge la 450 miliarde de dolari. O mare parte din această industrie este globală, nomadă, complexă și sofisticată, întotdeauna în căutarea locului ideal unde producțiile pot fi realizate din punct de vedere economic și creativ”. „Din octombrie 2019, schema este practiv blocată”
Andrei Boncea: “Noua administrație a CNSP ( Consiliul Național de Strategie și Prognoză) instaurată de noul guvern Orban, suspendă pur și simplu schema în noiembrie 2019, refuzând semnarea acordurilor de finanțare pentru ultimele șapte proiecte aprobate de Comisia de Film. După eforturi ale industriei, guvernul Orban, promite să continue schema și decide să o mute la Ministerul Economiei. Schema este mutată la începutul anului 2029, însă surpriză, este practic “omisă” din bugetul de stat pe 2021, de către Ministrul de Finanțe al lui Ludovic Orban, actualul domn prim ministru Câțu, ceea ce împiedică pentru o lungă perioadă de timp semnarea acordurilor de finanțare pentru ultimele proiecte rămase din sesiunea 2019 ( și aflate deja în producție) și ,evident imposibilitatea deschiderii unei noi sesiuni pentru anul 2020” . Andrei Boncea: “Cu mare dificultate, bugetul schemei este în sfârșit rezolvat. Însă pandemia și birocrația blochează în continuare schema pentru aproape întreg anul 2020. În Ministerul Economiei, în ciuda asigurărilor conducerii, înțelegerea acestei scheme este nulă, iar eforturile pentru a o administra sunt inexistente. Abia în septembrie 2020, Guvernul Liberal își asumă continuarea programului până în 2023 și extinderea schemei până la 250 de milioane de euro. În tot acest timp nicio cerere de plată nu este analizată. Ministerul Economiei nu este capabil să creeze o echipă care să administreze schema sau să stabilească o procedură de plată. Funcționarii din minister consideră că acest program necesită să fie “reparat” și prin urmare îl modifică prin Hotărâre de Guvern în august 2020 (HG 721/2020) – HG de altfel avizat de toate ministerele și intrat în vigoare prin publicare la Monitorul Oficial”. Andrei Boncea: “În cele din urma, în decembrie 2020, cu mari eforturi ale Alianței Producătorilor de Film, sesiunea pentru 2020 este în sfârșit deschisă. Din proiectele depuse, 12 proiecte însumând aproape 125 milioane RON obțin aprobarea Comisiei de Film din România. Însă Ministerul nu este capabil să semneze acordurile de finanțare până la sfârșitul anului și “ratează” posibilitatea de a se încadra în bugetul anului 2020, obligând producțiile aprobate să consume din bugetul de angajament al următorului an, reducând drastic bugetul care ar mai putea fi alocat unei noi sesiuni în 2021. Noul Ministru al Economie, celebrul domn Năsui, sosit cu trotineta electrică la minister într-o bună zi, nu considera această schemă o prioritate” Andrei Boncea: “În iunie 2021, la mai bine de 6 luni de când ultimele 12 proiecte aprobate de Comisia de Film din România așteaptă semnarea acordurilor de finanțare, 20 de proiecte depuse așteaptă să fie analizate și 24 de proiecte așteaptă să fie plătite. 158 de milioane de RON datorii, adica 35 de milioane de euro. Producătorii straini care s-au împrumutat pentru a finanța partea asumată de Guvernul Românie prin contract, plătesc în acest moment penalități de 12.5%, iar deprecierea monedei de la momentul semnării contractelor mai adaugâ încă 3% pierderi la fiecare leu investit”.
https://b365.ro/cum-a-pierdut-statul-roman-un-miliard-de-euro-plus-foarte-multa-distractie-care-venea-la-pachet-421546/

Credo Tv în HD, la liber prin satelitul Eutelsat 16A
marți, 15 iunie 2021
Televiziunea Credo Tv a început sa fie transmisă în rezoluție HD 720p (1280x720 pixeli) prin satelitul Eutelsat 16A de la poziția orbitală 16 grade Est (utilizat si de DTH-ul Freesat România).
Transmisia este la liber (necriptată) pe frecvența 12568, polarizare verticală, SR 16664, FEC 2/3, DVB-S2 QPSK (aceeași frecvență utilizată pe acest satelit și de Prima Tv HD).



Materialele difuzate sunt in acest moment aceleași cu cele transmise de versiunea SD, precum si de cea online HD 720p de pe website-ul propriu. A mai fost efectuat un test pe aceeași frecvență acum o săptămână, dar testul a durat mai puțin de o zi. Este posibil să fie și acum un test, nu există deocamdată o confirmare oficială că transmisia HD pe aceasta frecvență este permanentă.
Credo Tv este transmis și în SD la pozitia 0,8° Vest, prin satelitul Thor 6, pe frecvența 11747, polarizare orizontală, SR 28000, FEC 5/6, DVB-S QPSK, prin ESS.
Televiziunea Credo TV din România difuzează programe creștine și spirituale, documentare și filme creștine, programe sociale și culturale, pentru copii si altele.
4 comentarii despre subiectul „Credo Tv în HD, la liber prin satelitul Eutelsat 16A”:
Anonim
Programele romanesti care sunt la liber pe alti sateliti cum ar fi de ex B1TV, Trinitas, Nasul TV ,Music Channel UTV sa faca o intelegere cu cei de la Freesat sa fie transmise pe satelitul Eutelsat 16 Est in special pe frecventa unde emite PRIMA TV HD, CREDO TV. O idee buna ar fi ca posturile de radio romanesti gen KISS FM ,PRO FM care emit la liber pe satelitul Thor 0.8 Vest de asemenea sa fie retransmise tot pe Eutelsat 16 Est.
16 iunie, 2021
https://www.hdsatelit.com/2021/06/credo-tv-in-hd-la-liber-prin-satelitul.html

Difuzarea meciurilor FIFA pe vase de croazieră, interzisă fără un acord prealabil, chiar daca partidele de fotbal sunt transmise de televiziuni la liber
sâmbătă, 12 iunie 2021
A fost soluționată o dispută juridică dintre FIFA și o companie de croaziere ce are sediul în Germania, privind difuzarea pe navele de croazieră a conținutului tv licențiat de FIFA: compania germană a recunoscut drepturile de difuzare ale FIFA, anunță Federația Internațională de Fotbal printr-un comunicat pentru presă. Este creat astfel un important precedent juridic pentru spețe similare din industriile vizate.
Litigiul juridic dintre FIFA și compania de turism, aflat pe rolul camerei de arbitraj a Curții Districtuale Hamburg din 1 iulie 2020, a fost încheiat printr-o soluție cu care părțile au fost de acord în instanța de judecată.
FIFA a intentat un proces împotriva companiei de turism după ce aceasta a recepționat și utilizat pe navele sale de croazieră, în ape internaționale, transmisiunile în direct (difuzate de ARD și ZDF) ale meciurilor Campionatului Mondial de Fotbal 2018 și Campionatului Mondial de Fotbal Feminin 2019. Compania de turism nu avea un acord de licență cu agenția FIFA care administra drepturile de televizare, precizează Federația Internațională de Fotbal.
După ce Camera de arbitraj a indicat în ședința din 15 aprilie 2021 că respectiva companie trebuia să respecte drepturile FIFA asupra conținutului transmis în mod liber de ARD și ZDF, compania de turism a recunoscut drepturile FIFA care sunt licențiate către diverși radiodifuzori internaționali de televiziune.
Compania a fost de asemenea de acord să nu mai utilizeze semnalul cu conținut FIFA (chiar dacă este preluat de pe canale la liber precum ARD și ZDF) pe navele sale sau în zonele de restaurante și divertisment, fără a deține o licență obținută în prealabil de la FIFA sau de la partenerul lor oficial de licențiere pentru drepturi tv.
https://www.hdsatelit.com/2021/06/difuzarea-meciurilor-fifa-pe-vase-de.html
Comisia Europeană: Subvențiile pentru tranziția la televiziunea digitală terestră din Spania sunt incompatibile cu normele UE
sâmbătă, 12 iunie 2021
Comisia Europeană a decis că ajutorul primit de operatorii de televiziune terestră pentru digitalizarea și extinderea rețelei de televiziune terestră în zonele îndepărtate ale Spaniei încalcă normele UE privind subvențiile de la stat. Se creează astfel un precedent care s-ar putea aplica, printr-o procedură similară. în orice stat UE.
Deși anterior a fost anulată o decizie din anul 2013 a Comisiei Europene, care considera ca subvențiile în cauză sunt incompatibile cu normele UE, o ancheta suplimentară a reconfirmat din nou că, între anii 2005 și 2008, operatorii platformelor terestre au primit un avantaj comparativ cu concurenții lor care utilizau alte tehnologii (de exemplu, operatorii tv prin satelit), încălcând astfel principiul neutralității tehnologice. Spania trebuie acum să recupereze subvențiile acordate.
În urma acestei anchete suplimentare, Comisia a confirmat că măsurile adoptate de Spania între anii 2005 și 2008 pentru a facilita tranziția de la televiziunea analogică la cea digitală facilitează oferirea de subvenții incompatibile cu normele UE.
Ajutorul a fost acordat pentru tranziția la televiziunea digitală terestră, precum și pentru funcționarea și întreținerea rețelei de televiziune digitală terestră. Însă măsurile nu au respectat principiile de neutralitate tehnologică, întrucât prevăd că doar tehnologia tv terestră este eligibilă pentru tranziția subvenționată la sistemul digital. Tehnologiile alternative (cum ar fi satelitul) nu au putut beneficia de subvenția in cauză. Măsurile au fost selective, deoarece de acestea au beneficiat doar operatorii de televiziune digitală terestră, deși tehnologiile terestre și cele prin satelit se află într-o situație comparabilă, iar tehnologia tv prin satelit ar fi putut fi utilizată pentru tranziția digitală în zone geografice îndepărtate.
Nu există amenzi conform normelor UE privind aceste subvenții incompatibile, iar companiile în cauză nu sunt penalizate. Legislația europeană pur și simplu restabilește tratamentul egal între companii. Însă normele UE impun recuperarea fără întârziere a subvențiilor de stat incompatibile, pentru a elimina concurența denaturată creată de subvenția respectivă.
Spania va stabili suma care trebuie recuperată de la fiecare beneficiar individual, în conformitate cu metodologia stabilită în decizia Comisiei. Prin urmare, cifrele finale privind numărul de companii supuse procesului de recuperare a subvențiilor și valoarea totală care trebuie recuperată nu sunt cunoscute deocamdată.
Între anii 2005 și 2008, Spania a adoptat diferite măsuri legislative pentru a facilita tranziția de la televiziunea terestră analogică la cea digitală. Autoritățile spaniole au împărțit teritoriul în trei zone distincte:
- În zona I, care include marea majoritate a populației spaniole, costurile schimbării au fost suportate de radiodifuzori;
- În zona II, care este compusă din zone geografice îndepărtate in care locuiește aproximativ 2,5% din populație, radiodifuzorii nu aveau niciun interes comercial în furnizarea serviciului tv terestru. Prin urmare, autoritățile spaniole au decis să compenseze operatorii pentru costurile tranziției. Aceasta este măsura vizată de decizia Comisiei Europene;
- În zona III, care include zone muntoase și unde, prin urmare, nu poate fi asigurată transmisia terestră, s-a ales tranziția la tehnologia tv digitală prin satelit.
În urma unei plângeri a unui operator de satelit (SES Astra), Comisia a deschis o anchetă formală în anul 2010. Ancheta a vizat exclusiv măsurile luate pentru zona II. În 2013, Comisia a adoptat o decizie, constatând că subvenția acordată operatorilor pentru implementarea rețelei tv digitale terestre (precum și pentru întreținerea și funcționarea acestei rețele) era incompatibilă cu normele UE privind subvențiile de stat și că trebuie să fie recuperată.
Însă, în urma unor contestații formulate de Spania și de unii dintre beneficiari, în decembrie 2017, Curtea de Justiție a anulat decizia din anul 2013 a Comisiei Europene, printr-un raționament considerat acum inadecvat cu privire la selectivitatea măsurii (cauza C-70/2016). Prin urmare, Comisia a efectuat ulterior o anchetă suplimentară, în cursul căreia a reevaluat dovezile privind selectivitatea măsurilor legislative, inclusiv noi dovezi prezentate de Spania și de unii dintre beneficiari. În urma anchetei suplimentare, Comisia Europeană a emis concluzia că subvențiile in cauza oferă un avantaj selectiv beneficiarilor și că subvenția acordată este un ajutor incompatibil care trebuie recuperat de Spania.
Într-un caz conex privind punerea în aplicare a planului de tranziție la televiziunea digitală, în mod specific în regiunea Zona II din Castilla-La Mancha, Comisia a concluzionat în anul 2014 că subvenția era incompatibilă și trebuie recuperată. În acel caz, Curtea de Justiție a confirmat pe deplin acea decizie a Comisiei.
Deoarece Spania a recuperat doar parțial subvențiile, Comisia a inițiat proceduri în fața Curții de Justiție. În aprilie 2021, Curtea a considerat că Spania nu a reușit să recupereze subvenția complet. Recuperarea acestei subvenții este în desfășurare.
(MEDIA EXPRES)
Compania maghiară 4iG va prelua controlul Spacecom, proprietarul sateliților AMOS
marți, 15 iunie 2021
Grupul 4iG din Ungaria a anunțat printr-un comunicat pentru presă prima sa tranzacție internațională, care va permite grupului să extindă portofoliul său de telecomunicații și afacerea sa în industria spațială. 4iG și cele două filiale ale sale, Hungaro DigiTel și CarpathiaSat, au încheiat un acord preliminar cu Space-Communication Ltd. („Spacecom”) pentru a achiziționa un pachet de 51% din compania menționată. Spacecom, care este listată la Bursa de Valori din Tel Aviv, este un operator de sateliți și un furnizor de servicii cu acoperire globală prin intermediul celor patru sateliți geo-sincroni, care oferă servicii în Ungaria și în regiune prin satelitul său AMOS 3. Finalizarea cu succes a tranzacției este condiționată de aprobarea achiziției de către Adunarea Generală a SpaceCom și de către Ministerul israelian al Comunicațiilor. Tranzacția este estimată la o valoare de 65 milioane dolari.
4iG PLC și cele două filiale ale sale, Hungaro DigiTel Ltd. și CarpathiaSat PLC. și au încheiat un acord preliminar cu operatorul de sateliti Space-Communication Ltd. pentru a achiziționa o participație de 51% în compania israeliană printr-un plasament privat. Părțile de pe bursele de la Budapesta și Tel Aviv au anunțat un acord fără caracter obligatoriu in privința detaliilor tranzacției.
Spacecom deține și operează o flotă de patru sateliți AMOS geosincroni în diferite poziții orbitale (AMOS 3, AMOS 4, AMOS 7 și AMOS 17). Compania israeliană oferă servicii de difuzare și bandă largă prin satelit clienților săi din întreaga lume. Acțiunile Spacecom sunt tranzacționate la Bursa de Valori din Tel Aviv. Spacecom a avut venituri de 88 milioane USD și EBITDA de 52 milioane USD în anul 2020.
„În urma unui acord preliminar cu Spacecom, sunt încrezător că vom putea finaliza tranzacția în această toamnă, ceea ce ar însemna, de asemenea, că Grupul 4iG va finaliza cu succes prima sa achiziție internațională. Consider această tranzacție ca o piatră de hotar nu numai în dezvoltarea grupului nostru, ci și în pregătirea unui acord care ar putea deschide noi uși Ungariei în industria spațială și a telecomunicațiilor spațiale. Expertiza tehnologică a Spacecom, soluțiile inovatoare și personalul profesionist pot oferi CarpathiaSat un ajutor important pentru dezvoltarea și lansarea primului satelit comercial din Ungaria”, a declarat Gellért Jászai, CEO al companiei.
Conform acordului preliminar, 4iG și filialele sale vor dobândi o cotă majoritară absolută de control în compania israeliană, printr-un plasament privat. Finalizarea tranzacției de 65 milioane dolari este așteptată să aibă loc în toamna anului 2021, sub rezerva aprobării adunării generale a companiei și a Ministerului Comunicațiilor din Israel.
Informații diverse
O Orbită Pământească Geostaționară (GEO) este o orbită geosincronă care se află în planul ecuatorului și în care perioada orbitală a satelitului (23 ore, 56 minute, 4,1 secunde) este aceeași cu perioada de rotație a Pământului. Drept urmare, satelitul pare să fie întotdeauna în aceeași poziție din punctele de pe Pământ de unde este vizibil și pare staționar. Orbita se află la 35 786 km deasupra nivelului mediu al mării.
Începând din 2004, satelitul AMOS 3, deținut și operat de SpaceCom, furnizează servicii din pozitia orbitală geostaționară deținută de Ungaria în temeiul acordurilor internaționale. Contractul de închiriere între SpaceCom și statul maghiar expiră în anul 2024. După perioada de închiriere, CarpathiaSat Plc., o societate mixtă formată din 4iG, Antenna Hungária și New Space Industries Plc., va lansa un nou satelit comercial pe segmentul orbital al AMOS 3. Achiziția SpaceCom va susține astfel planurile strategice ale CarpathiaSat, o companie israeliană cu zeci de ani de experiență atât în dezvoltarea, cât și în exploatarea sateliților.
Condițiile legale și acordurile internaționale reglementează, de asemenea, pozițiile orbitale pe care le pot folosi sateliții. Ungaria, în calitate de membru (Constituția și Convenția UIT din 1992 sunt ratificate prin Legea XLV din 2011, iar modificările acesteia sunt ratificate prin Legea X din 2012) a Uniunii Internaționale a Telecomunicațiilor ( ITU este agenția specializată a Națiunilor Unite pentru tehnologiile informației și comunicațiilor), a început programul MAGYARSAT la începutul anilor '90, care avea ca scop lansarea și punerea în funcțiune a unei satelit geosincron maghiar. Din motive economice, acest proiect maghiar nu a fost realizat. Fascicul european al Ungariei și frecvențele sale asociate de la 4° Vest au fost închiriate în anul 2004.
https://www.hdsatelit.com/2021/06/compania-maghiara-4ig-va-prelua.html

Emisiunea „Burlacul” ajunge la final. Când va fi difuzată ultima ediție
Show-ul „Burlacul' a revenit în grila Antenei 1 cu sezonul 6 la începutul lunii martie, după o pauză de aproape șase ani. Emisiunea l-a adus în rolul de burlac pe Andi Constantin, dar și pe Răzvan Fodor în postura de prezentator. Al șaselea sezon „Burlacul' l-a avut protagonist pe Andi Constantin. Multiplu campion la fitness și antreprenor, Andi a pornit pregătit își găsească aleasa inimii! La începutul sezonului „Burlacul', Andi a pornit într-o călătorie plină de emoție și aventură, în locații inedite atât din România, cât și din Turcia în compania a 25 de femei. Cu personalități distincte și temperamente diferite, fetele s-au luptat pentru a-i atrage atenția Burlacului. Înainte de a pleca spre Turcia, acolo unde s-a filmat aproape toată emisiunea, Andi Constantin a eliminat chiar la finalul primei ediții 10 concurente și doar 15 au avut norocul să lupte mai departe pentru inima sa.
https://tvmania.ro/emisiunea-burlacul-ajunge-la-final-cand-va-fi-difuzata-ultima-editie-297930.html

Reality show-ul „Keeping Up With The Kardashians” ajunge la final! E! va difuza o ediție specială cu celebra familie
Duminică 20 iunie, de la ora 22:00, televiziunea E! va difuza ultimul episod al reality-showului de legendă, Keeping Up With The Kardashians! După 14 ani și 20 de sezoane, cu privirea îndreptată spre viitor, Kris, Kim, Kourtney, Khloé, Kendall și Kylie au participat împreună la filmările ultimului sezon iar ultimul episod aduce în fața publicului o reuniune de familie îndelung așteptată de fani. Hotărâți să păstreze toate amintirile importante, familia Kardashia-Jenner construiește o capsulă a timpului cu obiecte de valoare sentimentală și înregistrări cu speranțele lor pentru viitor. Deasemenea, ultimul episod aduce lămuriri asupra motivelor despărțirii soților West, într-o discuție între Kim și mama sa, care este relația dintre Kourtney și Scott și ce planuri de viitor are Khloé.
https://tvmania.ro/reality-show-ul-keeping-up-with-the-kardashians-ajunge-la-final-e-va-difuza-o-editie-speciala-cu-celebra-familie-297899.html

Cine este Narcisa Birjaru, câștigătoarea sezonului 9 „Chefi la cuțite”. A plecat acasă cu 30.000 de euro
Narcisa Birjaru a fost desemnată, miercuri seară, câștigătoarea „Chefi la cuțite' 2021, show-ul de la Antena 1 care a ajuns la sezonul 9. Tânăra de 24 de ani, care a făcut parte din echipa lui Chef Scărlătescu, a devenit astfel prima femeie care primește un astfel de trofeu, scrie a1.ro. Atunci când s-a înscris la „Chefi la cuțite', Narcisa Birjaru își dorea să demonstreze că știe să gătească preparate cu mult gust. Ea nu se aștepta să plece acasă, la finalul show-ului de la Antena 1, cu premiul de 30.000 de euro. În ediția de miercuri, 16 iunie 2021, concurenta din echipa mov a lui Cătălin Scărlătescu a primit marele trofeu în valoare de 30.000 de euro și a devenit prima femeie care reușește o astfel de performanță.
https://tvmania.ro/cine-este-narcisa-birjaru-castigatoarea-sezonului-9-chefi-la-cutite-a-plecat-acasa-cu-30-000-de-euro-297972.html

Ericsson se aşteaptă la 580 de milioane de conexiuni 5G la finele acestui an
Producătorul suedez de echipamente de telecomunicaţii Ericsson a estimat miercuri că numărul global de conexiuni 5G ar urma să ajungă la 580 de milioane la finele acestui an, de la 220 milioane anul trecut, pentru ca în 2026 să treacă pragul de 3,5 miliarde, transmite Reuters. Asia de Nord-Est, incluzând aici China, are acum cea mai mare rată de penetrare a conexiunilor 5G, urmată de America de Nord. Însă în 2026 situaţia se va inversa şi America de Nord ar urma să aibă cea mai mare rată de penetrare a conexiunilor 5G din toate regiunile globului, cu aproximativ 84% din totalul conexiunilor, susţine Ericsson în raportul său semi-anual privind mobilitatea. În ţările din Golful Persic, aproximativ 73% din conexiunile mobile vor fi de tip 5G în 2026 şi aproximativ 69% în Europa Occidentală. Faptul că China a pus rapid la dispoziţie spectru de frecvenţe a permis o dezvoltare rapidă a telefoniei 5G în China, atât anul trecut cât şi în acest an, dar celelalte regiuni ale globului recuperează decalajul, susţine directorul diviziei de reţele de la Ericsson, Fredrik Jejdling.
https://www.economica.net/ericsson-se-asteapta-la-580-de-milioane-de-conexiuni-5g-la-finele-acestui-an_517065.html

Disney Plus nu are în plan să afișeze reclame
Pentru că sunt foarte mulțumiți cu modul în care performează platforma de streaming, șefii Disney nu se se gândesc, în acest moment, să introducă reclame. Întrebat, în cadrul conferinței anuale Credit Suisse, despre posibilitatea lansării unui plan separat, mai ieftin, dar cu reclame, CEO-ul Disney, Bob Chapek a spus răspicat că nu există niciun plan în acest sens. Chapek nu a exclus posibilitatea lansării, la un moment dat, a unei astfel de versiuni, spunând că Disney nu are de gând să-și limiteze opțiunile.
https://www.profit.ro/profitul-tau/entertainment/disney-plus-nu-are-in-plan-sa-afiseze-reclame-20247510

TIFF - Perioada de înscrieri pentru Bursa „Alex. Leo Şerban”, prelungită
Perioada de înscrieri pentru Bursa „Alex. Leo Şerban” pentru publicistică, presă, critică de film şi cineaşti, oferită de Conceptual Lab by Theo Nissim la Festivalul Internaţional de Film Transilvania (TIFF), a fost extinsă până pe 27 iunie. Bursa iniţiată în memoria regretatului critic de film are o valoare de 2.500 de euro. Anul acesta se împlineşte un deceniu de la decesul lui Alex. Leo Şerban, unul dintre cei mai apreciaţi critici de film din România, personalitate unică în peisajul cultural românesc.
https://www.news.ro/cultura-media/tiff-perioada-de-inscrieri-pentru-bursa-alex-leo-serban-prelungita-1922402316422021061120247787

Cele mai bune filme europene nominalizate la Premiile Gopo 2021 se văd gratuit pe TIFF Unlimited pe 18 și 19 iunie
Cele patru producții nominalizate la categoria Cel mai bun film european a celei de-a XV-a ediții a Premiilor Gopo pot fi vizionate în perioada 18-20 iunie pe TIFF UNLIMITED. Filmele vor fi disponibile pe platforma online, gratuit, timp de 24 de ore. Gala Premiilor Gopo va avea loc marți, 29 iunie, și va fi transmisă în direct pe PRO TV PLUS începând cu ora 19.30 și pe premiilegopo.ro. Lungmetrajele europene nominalizate anul acesta la Premiile Gopo sunt: „Les Miserables”/ „Mizerabilii” (r. Ladj Ly), „Il Traditore”/ „Trădătorul” (r. Marco Bellocchio), „It Must Be Heaven”/ „Paradisul, probabil” (r. Elia Suleiman) și „Sorry We Missed You”/ „În absența dvs.” (r. Ken Loach).
https://jurnalul.ro/cultura/film/cele-mai-bune-filme-europene-nominalizate-la-premiile-gopo-2021-se-vad-gratuit-pe-tiff-unlimited-pe-18-si-19-iunie-875011.html

“The Protégé”, cu Michael Keaton, Samuel L Jackson și Maggie Q, filmat și în București are premiera mondială pe 20 august
“The Protégé”, cu Michael Keaton, Samuel L Jackson și Maggie Q, filmat și în București are premiera mondială pe 20 august. Filmul - regizat de Martin Campbell și coprodus cu Frame Film, producătorii serialului “Las Fierbinți” - este una dintre cele mai mari producții filmate în România în ultimii ani. Studiourile Lionsgate au făcut public primul trailer al filmului de acțiune “The Protégé” cu Michael Keaton (“Birdman”, “Batman”, “Robocop”), Samuel L Jackson (“Jurassic Park”, “Good Fellas”, “Pulp Fiction”) și Maggie Q (“Designated Survivor”, “Divergent”, “Mission Impossible 3”), regizat de Martin Campbell (“The Expendables”, “James Bond – Casino Royale”, “Masca lui Zorro”), filmat în România, și au anunțat data de lansare a acestuia: 20 august 2020.
https://b365.ro/the-protege-cu-michael-keaton-samuel-l-jackson-si-maggie-q-filmat-si-in-bucuresti-are-premiera-mondiala-pe-20-august-417471/

Pensiile a 7.000.000 de români, băgate de Teszari în ”Giulești” Madrid!
Sportul românesc se zbate în cea mai tulbure perioadă a sa din ultimele decenii. Mai ales în zonele defavorizate, acolo unde atâta amar de vreme au fost păstrate ”pepinierele” de bază pentru îndrumarea primilor pași în sport a viitorilor campioni. Sau barem sportivi de performanță… Numai că, acum proiectele sociale în aceste cartiere mărginașe ale marilor orașe lipsesc cu desăvîrșire. Iar de la instituțiile de profil ale statului până la mediul privat, ”meciul” din ”favelele” societății românești a fost deja pierdut. Iată însă că există și o excepție. Una care nu face decât să întărească regula, desigur. Dar și să nască mari semne de întrebare. Însă nu la vârful sistemului, ce-i drept… Acolo unde nu s-a permis nici măcar ”autosesizarea” cu privire la reanimarea financiară a unei companii grav afectate de un scandal de corupție prin ”gura de oxigen” de zeci de milioane de euro dată de Fondurile Private de Pensii. Totul după modelul brevetat de Fondul Proprietatea. De fapt mai mult ”Fondul lui Gitenstein”, decât al beneficiarilor legali care ar trebui să fie milioanele de români obligați să cotizeze la Pilonul II de Pensii Private sau, din contră, să accepte acțiuni de despăgubire la Fondul Proprietatea. Acum, normal că pe cei 7.000.000 de cotizanți nu i-a consultat nimeni dacă vor sau nu să cumpere acțiuni de zeci de milioane de euro la DIGI Communications… Mai ales că, la o adică, poate nici măcar cei care se uită la posturile DIGI nu ar fi vrut ca banii lor de pensie să fie plasați acolo. Ca să nu mai vorbim că, la doar un an după controversatul”plasament”, compania DIGI Communications a înregistrat pe bursă o pierdere de 18%. Ceea ce înseamnă dintr-o lovitură o ”gaură” de 800 milioane lei din capitalizare. Însă iată că DIGI, compania proaspăt ”scoasă” cu totul din Ungaria face și fapte bune. Și în timp ce pensionarii bagă bani în ea, Digi Communications bagă la rândul său bani în echipa de fotbal a celui mai defavorizat cartier din Capitală. Dar nu vorbim aici de îndrăgitul Rapid din Giuleștiul bucureștean… Ci de Rayo din cartierul defavorizat Vallecas din Madrid, echipă din liga a doua spaniolă și care are acum drept sponsor principal DIGI Communications din România! La începutul lui februarie, din Spania venea un anunț cel puțin surprinzător, clubul de ligă secundă Rayo Vallecano informând oficial că are un nou sponsor principal, ”o companie gigant” din România. Astfel că odată cu meciul cu Tenerife, cel în care echipa cu suporteri asemănători cu ai echipei giuleștene de la noi a jucat cu sigla DIGI pe tricouri, clubul madrilen s-a tot lăudat pe site-ul oficial cu lovitura financiară pe care au dat-o : ” DIGI Communications este noul sponsor al echipei! O mutare surprinzătoare la nivel de marketing prin parteneriatul cu DIGI Communications, gigantul de pe piața telecomunicațiilor din România.
https://www.national.ro/dezvaluiri/pensiile-a-7-000-000-de-romani-bagate-de-teszari-in-giulesti-madrid-725355.html

Canalele Viasat rămân în grila Digi. Programe speciale: pe ce post va fi The Revenant, cu Di Caprio
Compania Viasat World anunţă că a prelungit înţelegerea cu grupul Digi, iar canalele din portofoliul său rămân în grilele de cablu şi satelit ale RCS-RDS din România şi Ungaria. De asemenea, posturile se vor vedea în continuare şi în aplicaţia Digi Online. Canalele din portofoliul Viasat Word sunt: Viasat History, Viasat Nature, Viasat Explore, Epic Drama, TV 1000. Benjamin Groocock, vicepreşedinte comercial şi de operaţiuni al Viasat World, spune: „După ce am construit prin Digi TV o audienţă loială pentru canalele noastre în România şi Ungaria, această reînnoire este importantă pentru noi, fiind vorba de unul dintre cei mai de lungă durată parteneri din regiunea Europei Cetrale şi de Est. Cu un număr semnificativ de abonaţi în fiecare ţară, acest parteneriat ne permite să ne consolidăm distribuţia, oferind multor spectatori conţinut de calitate premium, adesea în exclusivitate, ce se află în portofoliul nostru de canale. Suntem siguri că emisiunile şi filmele pe care le vom difuza în continuare îi vor determina să se întoarcă o dată şi încă o dată pe canalele Viasat".
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/canale-viasat-raman-in-grila-digi-romania-ungaria-20249203

BANI LA AVOCAŢI. TVR a rupt contractul cu cel care a consiliat-o juridic pe Doina Gradea. Zeci mii de euro plătiţi avocaţilor în ultimii ani
BANI LA AVOCAŢI. Noua conducere TVR a reziliat contractul unui fost consilier al Doinei Gradea. Este vorba despre Alexandru Călin Dumitrescu, cel care a consiliat-o juridic pe fosta şefă TVR, conform unei informaţii publicate de sindicatul MediaSind. Câţi bani s-au plătit şi către alţi avocaţi în ultimii ani? „Noua conducere interimară a SRTV a reziliat unilateral contractul cu firma lui Alexandru Călin Dumitrescu, ex- consilier pe probleme juridice al fostei şefe a TVR. Contractul încheiat cu Cabinetul de avocat Dinu Cătălin Ionut a fost reziliat unilateral de către SRTV în data de 4 iunie 2021, conform Hotărârii nr. 426/2021, votate cu unanimitate de voturi de către membrii Comitetului Director, aceiaşi care au fost numiţi în funcţie de fosta şefă a TVR, Doina Gradea, şi care au aprobat iniţial aceste contracte”, spun sindicaliştii. Remintim că postul public are un nou preşedinte interimar. Ramona Săseanu (propunerea PNL) a devenit noul preşedinte intermeriar al TVR la începutul lunii mai, după ce Doina Gradea a fost demisă.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/bani-avocati-tvr-2021-20248057

Din nou! Încă o ediţie România 9 cu Ionuţ Cristache înlocuită. TVR pune în loc o emisiune care să analizeze întâlnirea dintre Putin şi Biden după summit-ul NATO
Din nou! Romania9, emisiunea prezentată de Ionuţ Cristache, nu se va vedea pe TVR 1 în această seară. Anunţul l-a făcut Cristache pe pagina de Facebook. Motivul suspendării emisiunii? „Din motive editoriale” spune prezentatorul. „Emisiunea Romania9, din aceasta seara, este suspendata din motive editoriale! Ne revedem maine seara, de la 21.00, daca nu intervin alte modificari!”, a scris Cristache pe Facebook.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/cristache-emisiune-tvr-inlocuita-editie-speciala-biden-putin-20247945

AUDIENŢE Euro 2020. Pro TV, lider cu meciul Franţa-Germania. Cifrele serii
Audienţe. Pro TV a scos rating mai bun cu meciurile de marţi jucate la Campionatul European. Cele mai bune cifre le-a scos partida din Franţa şi Germania. Partida jucată la Munchen şi câştigată de francezi cu scorul de 1-0 a fost urmărită de aproape 1,6 milioane de telespectatori, la nivelul întregii ţări. Pro TV a fost lider pe toate segmentele de public. Aseară, meciul Franţa-Germania s-a intersectat doar cu ultima parte a show-ului Chefi la cuţite. Pe intervalul show-ului culinar (20:30-22:40), Antena 1 era pe primul loc. În ţară se uita peste 1,8 milioane de români. Tot ieri a avut loc şi Ungaria-Portugalia, de la 19:00. Pro TV a fost lider pe cele trei segmente şi pe intervalul acelei partide.
https://www.paginademedia.ro/audiente-tv/campionat-fotbal-euro-2020/audiente-franta-germania-euro-2020-15-iunie-20247854
(MEDIA EXPRES)


Dacă tot ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici




Revista MEDIA EXPRES ediția curentă
Gratuit online, doar un click: Most recent issue of monthly Media Expres 1st Cover


Anuarul MEDIA EXPRES cu ediția 2023-2024 este online!
Gratuit online, doar un click: Latest issue Media Expres YEARBOOK 1st Cover




Abonamentele la știrile MEDIA EXPRES va oferă acces la Alerta Știri! pe e-mail, Anuarul Media Expres și zilnic la REVISTA PRESEI, cu ultimele știri media, tv și comunicații, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știri verificate, la liber, pentru toți cei interesați de programe TV, radio, conținut online, cablu, comunicații, audiovizual și film (cinematografie). Noi ținem în arhivă istoria audiovizualului. Click aici pentru prima nostră știre online, când foarte puține dintre marile ziare și reviste nici nu se gândeau la versiuni digitale și la prezența pe web.

Pentru abonamente click aici




© 2001 -  Media Expres SRL