×


Autorităţi -- Data și ora publicării: 08.07.2021 10:29:44

CNA a oprit de la difuzare reclamele NeoMagni forte D3, Betano și Pop Cola



București (MEDIA EXPRES) / 8 iul 2021 / Consiliul Național al Audiovizualului a decis la 7 iulie oprirea mai multor campanii publicitare pentru încălcări ale regulilor difuzării de reclame și protecția minorilor, pentru spoturile TV ale produselor NeoMagni forte D3, Betano și Pop Cola.

După analiza rapoartelor de monitorizare întocmite de direcția de specialitate ca urmare a reclamațiilor primite, CNA a hotărât să emită decizii de intrare în legalitate în privința spoturilor TV aferente campaniilor de promovare pentru:

NeoMagni forte D3, difuzat fără a fi respectate dispoziţiile art. 117 lit. c) și ale art. 120 alin. (3) din Codul de reglementare a conținutului audiovizual (perioada monitorizată 18-24.01.2021) [Art. 117 „Publicitatea la produsele alimentare trebuie să respecte următoarele condiţii: (…) c) să respecte dispoziţiile Regulamentului (CE) nr. 1.924/2006 al Parlamentului European şi al Consiliului din 20 decembrie 2006 privind menţiunile nutriţionale şi de sănătate înscrise pe produsele alimentare, precum şi dispoziţiile legislaţiei naţionale în vigoare referitoare la aceste produse.” Art. 120 alin. (3) „Nu se vor atribui alimentelor proprietăţi pe care acestea nu le posedă”];

Betano, care a fost transmis cu încălcarea prevederilor art. 93 alin. (1) din Codul audiovizualului, potrivit cărora: „Comunicările comerciale audiovizuale trebuie să respecte, indiferent de formă şi de durată, principiile de protecţie a minorului, de informare corectă a publicului, de respectare a demnităţii umane, de asigurare a unei concurenţe loiale şi să nu utilizeze practici comerciale incorecte, înşelătoare sau agresive, aşa cum ele sunt definite de Legea nr. 363/2007 privind combaterea practicilor incorecte ale comercianţilor în relaţia cu consumatorii şi armonizarea reglementărilor cu legislaţia europeană privind protecţia consumatorilor, cu modificările şi completările ulterioare” (perioada monitorizată 25-31.01.2021);

Pop Cola, difuzat cu încălcarea dispozițiilor art. 29 alin. (1) lit. h) și alin. (2) lit. c) din Legea audiovizualului nr. 504/2002, precum și cu nerespectarea prevederilor art. 120 alin. (4) prima teză din Codul audiovizualului (perioada monitorizată 01 - 07.02.2021 și 01 - 07.03.2021) [art. 29 alin. (1) lit. h) „Comunicările comerciale audiovizuale difuzate de furnizorii de servicii media audiovizuale trebuie să respecte următoarele condiţii: (…) h) să nu stimuleze comportamente indecente sau imorale”; art. 29 alin. (2) „Comunicările comerciale audiovizuale trebuie să nu provoace nicio daună morală, fizică sau mentală minorilor şi, în special: (…) c) să nu exploateze încrederea specială pe care minorii o au în părinţi, profesori sau alte persoane”; art. 120 alin. (4) În publicitatea pentru alimente adresată minorilor este interzisă folosirea celebrităţilor (…)”.]

În aceeași ședință, CNA a sancționat cu câte o somație publică și două televiziuni din țară pentru difuzarea de acuzații fără dovezi și fără a oferi celor acuzați posibilitatea de a se apăra: TELE3 din Târgu Jiu/Gorj (S.C. TELE3 MEDIA S.R.L.) pentru emisiunea „A patra putere” difuzată în data de 01.03.2021 și NORD VEST TV (NORD VEST TV ADVERTISING SRL/NORD-VEST TV/SATU MARE/SATU MARE) pentru ediția din 11.01.2021 a emisiunii „Actualitatea Sătmăreană”.

Sancțiunile au fost date în baza articolului 40 alin. (1) din Codul audiovizualului care prevede că „în virtutea dreptului la propria imagine, în cazul în care în programele audiovizuale se aduc acuzaţii unei persoane privind fapte sau comportamente ilegale ori imorale, acestea trebuie susţinute cu dovezi, iar persoanele acuzate trebuie contactate şi invitate să intervină pentru a-şi exprima punctul de vedere. În situaţia în care persoana vizată refuză să prezinte un punct de vedere sau nu a putut fi contactată prin încercări repetate, trebuie precizat acest fapt”.

Consiliul Național al Audiovizualului (CNA) este garant al interesului public şi unică autoritate de reglementare în domeniul programelor audiovizuale, competențele sale fiind stabilite prin Legea audiovizualului nr. 504/2002, cu modificările și completările ulterioare. Misiunea CNA este de a asigura un climat bazat pe libera exprimare şi responsabilitatea faţă de public în domeniul audiovizualului. Pentru mai multe detalii despre activitatea CNA accesați www.cna.ro.
(MEDIA EXPRES)

Dacă tot ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici




Da Vinci advertising for educational programs



Abonamentele la MEDIA EXPRES va oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale dar interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Noi ținem în arhivă istoria audiovizualului. Nu e nevoie să ne credeți, dar citiți aici probabil prima știre online publicată de mediaexpres.ro în anul 2001: Click aici pentru prima nostră știre online, când foarte puține dintre marile ziare și reviste nici nu se gândeau la versiuni digitale și la prezența pe web.
Pentru abonamente click aici














© 2001 -  Media Expres SRL