×

Revista presei -- Data și ora publicării: 19.07.2021 14:53:31

REVISTA PRESEI / 19 iul 2021 /




TVR a pierdut apelul cu Dragoş Pătraru şi e bună de plată: 30.000 de euro, plus penalităţi
Florin Călinescu pleacă de la ProTv. Prima reacţie din partea televiziunii (titlu modificat de Media Expres)
Telenovela schimbării șefului SNR continuă: Liberalul Dragoș Preda a fost instalat până la urmă, fără concurs, la conducerea companiei
Cerem CNA să închidă televiziunea Firea-Pandele!
Un film prost cu statul român dator vândut și producători la capătul răbdărilor
De ce a plecat Florin Călinescu de la ProTV. Dezvăluiri din culise
Coduri secrete Netflix pentru a găsi mai multe seriale şi filme la care să te uiţi
Jocurile Olimpice, la posturile TVR. Peste 220 de ore de transmisiuni axate pe evoluţiile sportivilor români
Ştiri economice cu Adriana Nedelea, la Prima TV
Cannes 2021 - „La civil”, regizat de Teodora Ana Mihai şi produs de Mungiu, premiat în secţiunea Un Certain Regard
Cannes 2021 - Scurtmetrajul românesc „Prin oraş circulă scurte poveşti de dragoste”, premiat în secţiunea Cinéfondation
Cannes 2021 - Lungmetrajul „Titane”, de Julia Ducournau, premiat cu trofeul Palme d'Or. Lista completă a câştigătorilor
Filmul ''După 40 de zile'', regia Andrei Gruzsniczki, inclus în competiţia oficială a Festivalului de la Beijing
Corespondență de la Cannes: Julia Ducournau devine a doua femeie care câștigă Palme d’or-ul în istoria festivalului
Pro 2 difuzează în premieră serialul turcesc „Rămâi lângă mine”!
Şcoala Recea, marea câştigătoare Next Star 2021. Moment în premieră pe scane de la Antena 1!
Într-o seară cu meciuri „de tradiţie”, românii au preferat „veteranii” Bad Boys. Cum s-a văzut revenirea Rapidului în Liga 1?
Pro TV, reacţie după plecarea lui Florin Călinescu: „Este perioada negocierilor pentru membrii juriului Românii au talent”
AUDIENŢE. Antena 1, lider în ţară şi la oraşe cu finala Next Star. Elevii unei şcoli din Recea, câştigătorii sezonului 10
AUDIENŢE. Liga 1, debut cu un meci al FCSB-ului. Digi Sport, cifre peste România TV. Câţi români s-au uitat?
Filmele câștigătoare la Cannes care vor fi distribuite în România de Independența Film
Cine este omul din spatele succesului de la „Vorbește lumea”. A debutat la 11 ani pe micul ecran, iar acum nu îi place deloc să fie în fața camerelor


TVR a pierdut apelul cu Dragoş Pătraru şi e bună de plată: 30.000 de euro, plus penalităţi
Televiziunea publică a pierdut şi apelul în procesul cu Dragoş Pătraru, după ce a întrerupt abuziv contractul cu acesta (în iunie 2018). Curtea de Apel Bucureşti a respins, vineri, apelul făcut de TVR împotriva sentinţei pe fond, dată în octombrie 2019 de Tribunalul Bucureşti. Instanţa a decis ca TVR să plătească daunele (de 30.000 de euro), dar şi dobânzi penalizatoare, calculate de la ruperea contractului (din 2018), evident din bani publici.
Decizia Curţii de Apel poate fi atacată cu recurs, arată Pagina de media. În plus, TVR mai trebuie să plătească şi cheltuielile de judecată în favoarea lui Dragoş Pătraru: în jur de o mie de euro. Conducerea TVR a decis să rezilieze unilateral contractul cu Dragoş Pătraru, în iunie 2018, după ce Pătraru a vorbit despre "politrucii" din TVR şi despre situaţia instituţiei conduse de Doina Gradea.
https://spotmedia.ro/stiri/media/tvr-a-pierdut-apelul-cu-dragos-patraru-si-e-buna-de-plata-30-000-de-euro-plus-penalitati

Florin Călinescu pleacă de la ProTv. Prima reacţie din partea televiziunii (titlu modificat de Media Expres)
Florin Călinescu a anunţat duminică, pe pagina sa oficială de Facebook, că va părăsi ProTv şi, implicit, emisiunea „Românii au talent“. "Cu oarecare părere de rău, vă anunţ ca renunţ la colaboarea cu actualul manegement al PROtv. Deci, si la” Românii au talent. Detalii, mai încolo. Vorbesc ca fondator. 1 dec. 1995.", a scris Florin Călinescu pe pagina sa de Facebook. În octombrie 2015, PRO TV anunţa o mutare-bombă în cadrul show-ului „Românii au talent“. Florin Călinescu îi lua locul, la masa juriului, lui Constantin Cotimanis. „Am dat concurs şi, dintre mai mulţi concurenţi, m-am mirat şi eu că am avut această ocazie. Talentul meu este să vorbesc oamenilor. Mi-a fost dor de oamenii cărora mă adresam. Ma întrebau pe stradă ce fac şi când revin. Românii au mai mult talent decât alte popoare. Nu am putut să refuz invitaţia ", mărturisea Florin Călinescu, la vremea respectivă. Într-o reacţie pentru Click.ro, postul din Pache Protopopescu a anunţat că nu va comenta declaraţiile lui Călinescu şi că aceasta este o perioadă de negociere pentru membrii juriului emisiunii „Românii au Talent“.
https://adevarul.ro/entertainment/tv/florin-calinescu-pleaca-protv-inlocui-romanii-talenta-1_60f484d75163ec4271340150/index.html

Telenovela schimbării șefului SNR continuă: Liberalul Dragoș Preda a fost instalat până la urmă, fără concurs, la conducerea companiei
Liberalul Dragoș Preda, fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor Infrastructurii și Comunicațiilor, a fost numit până la urmă, fără concurs, în data de 7 iulie, în funcția de director general al Societății Naționale de Radiocomunicații, în locul lui Eugen Brad, un inginer cu peste 20 de ani experiență în această companie aflată pe profit în ultimii 4 ani. Preda fusese numit în 20 mai în această funcție, dar ulterior, în 2 iunie, membrii Consiliului de Administrație au anulat decizia de teamă să nu li se impute daune de 80.000 de euro la care ar fi avut dreptul Eugen Brad. Decizia revocării din nou a lui Eugen Brad din funcția de director general al SNR a fost luată în data de 7 iulie 2021, potrivit deciziei Consiliului de Administrație (CA) obținute de HotNews.ro. Trei din cei cinci membri ai Consiliului de Administrație (CA), respectiv Valerian Vreme, Cătălin Rizea și Laszlo Borbely au votat 'pentru' revocarea acestuia, în timp ce Corneliu Mănescu a dat un vot "pentru în condițiile revocării cu justă cauză", iar Marian Murguleț, președintele CA-ul SNR s-a abținut de la vot. În aceeași ședință, s-a decis numirea provizorie a lui Dragoș Preda în funcția de director general al SNR, pentru un mandat de 4 luni cu posibilitate de prelungire până la 6 luni, începând cu data de 8 iulie 2021. Rezultatul votului pentru această decizie a fost: 3 voturi 'pentru' (de la Valerian Vreme, Cătălin Rizea și Laszlo Borbely) și 2 abțineri (de la Corneliu Mănescu și Marian Murguleț). Despre această decizie din 7 iulie a CA-ul SNR a scris și revista Comunicații Mobile. În data de 20 mai când a fost revocat inițial de la conducerea SNR, Eugen Brad a declarat pentru HotNews.ro că potrivit contractului de mandat are dreptul la plata a 30 de salarii brute lunare în maxim 30 de zile, deoarece schimbarea sa nu a venit în urma unui concurs potrivit OUG 109/2011.
https://economie.hotnews.ro/stiri-telecom-24921249-telenovela-revocare-director-general-snr-liberal-dragos-preda-inginer-eugen-brad.htm

Cerem CNA să închidă televiziunea Firea-Pandele!
Către: Cristina Pocora, președinta Consiliului Național al Audiovizualului. Noi, semnatarii și semnatarele acestei petiții, vă cerem să retrageți licența postului Metropola TV, acordată prin încălcarea Legii audio-vizualului. Emisiunile de propagandă rusă și cele cu dezinformări evidente ale acestui canal alimentează mișcările extremiste de la noi din țară. Vaccinul anti-Covid provoacă cancer, România este o „colonie” a țărilor vestice sau „este condusă de multinaționale”. Acestea sunt teme promovate des de postul Metropola TV. Postul este deținut de Consiliul Local Voluntari, unde primarul orașului e Florentin Pandele, soțul Gabrielei Firea - în prezent senator de București și fost edil al Capitalei. Această televiziune, care dezinformează și promovează teme ale propagandei ruse, a primit ilegal licența din partea CNA. Potrivit Codului Audio-vizualului, licențele se acordă autorităților locale doar dacă acestea difuzează exclusiv informații pentru comunitatea respectivă. Adică, autoritățile locale nu pot primi licențe naționale. Metropola TV este deținută de o firmă al cărui unic acționar este Consiliul Local Voluntari. În trecut, CNA a respins licențierea unor posturi de televiziune, din motiv că acestea ar difuza propaganda Kremlinului. E cazul postului RTR, care a solicitat în 2017 licență locală pentru județul Iași. Discursul naționalist și anti-Occident este deja prezent în Parlament și în societate. Dacă Metropola TV va continua să promoveze aceleași mesaje, mișcările extremiste vor înflori.
https://facem.declic.ro/campaigns/cna-inchide-tv-firea-pandele?utm_campaign=2021-07-08.1166&utm_medium=post&utm_source=facebook

Un film prost cu statul român dator vândut și producători la capătul răbdărilor
Nu de mult, Alianța Producătorilor de Film din România acuza Statul că nu și-a plătit datoria în valoare de 35 de milioane de euro către cele mai mari producții cinematografice realizate vreodată în țara noastră, filme în care joacă de la Samuel L. Jackson, Michael Keaton, Collin Farrel, Jean Reno si până la Chris Pine. De atunci, nu s-a mai întâmplat nimic, iar singura soluție a păgubiților, pentru recuperarea datoriilor, rămâne Justiția. Cu ce costuri, aflați mai jos într-un interviu extraordinar cu Ana Mirea, președinta Comisiei de Film din România și cu Bogdan Moncea, Director de marketing la “Castel Film”. Statul tace, iar Tăcerea e de aur. De aur pierdut. Pierdut pentru statul român, pentru imaginea României și pentru toți cei care lucrează în industria cinematografică din țară. Schema de cash rebate care presupune stimularea dezvoltării industriilor creative, și care funcționează în toată lumea, din SUA și până în Europa, din Noua Zeelanda, Africa de sud și până în Serbia, a fost înghețată de Ministerul Economiei prin tăcere. Zeci de producții, care au explorat inițial România, sunt filmate în acest moment în Bulgaria, Serbia, Slovacia, Ungaria, Croația sau, mai nou, Bulgaria. Filme cu bugete de peste 200 de milioane de euro au ales țări mai prietenoase și mai serioase cu investitorii. Cum s-a ajuns aici? De ce vecinii noștri care au o infrastructură de film mai puțin dezvoltată câștigă, în timp ce noi pierdem? Ce pierdem și cât pierdem?
Bogdan Moncea este Director de marketing la “Castel Film” și lucrează în industria cinematografică încă din anii ’90. De pe vremea când nu exista industria cinematografică. Erau vremuri de pionierat pentru “Castel Film”. Bogdan Moncea, Director de marketing “Castel Film”: “Exista un studio de film de stat în Buftea, construit în anii ’53, ’54, după un design și concept sovietic. Modalitatea de lucru în anii ’90, când am început noi să realizăm acolo primele filme, era destul de dificilă. Am hotărât să construim acest nou studio în anul 1992, cumparând terenul agricol, aici era un lan de porumb. Încet, încet am construit trei platouri mai mici, apoi unul mai mare, după care încă două și mai mari. De exemplu, platoul 5 – care a fost gata prin anul 2002 – este la ora actuală al doilea la mărime din Europa, ceea ce reprezintă un mare atu pentru țara noastră. Are 3700 de mp construiți ca studio”.
https://b365.ro/un-film-prost-cu-statul-roman-dator-vandut-si-producatori-la-capatul-rabdarilor-425637/

De ce a plecat Florin Călinescu de la ProTV. Dezvăluiri din culise
Prezentatorul TV Florin Călinescu a anunțat, duminică, 18 iulie, că își dă demisia de la ProTV, prin urmare renunță și la jurizarea emisiunii Românii au Talent. Îndrăgitul actor nu a prezentat motivele din spatele plecării sale, susținând că va reveni ulterior cu detalii. Surse au dezvăluit însă, că ar fi vorba despre o situație delicată între prezentatorul TV și managerul de televiziune. Florin Călinescu și-a anunțat plecarea de la ProTV. Anunțul a fost făcut chiar de prezentatorul TV, duminică seară, 18 iulie. El a refuzat să explice adevărul din spatele demisiei, însă sursele Capital au dezvăluit că ar fi vorba despre o mare supărare a lui Florin Călinescu. Prezentatorul TV era nemulțumit de calitatea producțiilor TV, a marketingului, dar și de lipsa de identitate a stației. „Spunea că oamenii sunt demotivați și că nu mai au filozofie de lideri”, au spus sursele citate. Sursele media au informat că Florin Călinescu a recurs la a-și da demisia pe fondul nemulțumirilor față de managementul ProTV. „Zicea de Cesnavicius (Aleksandras Cesnavicius – CEO ProTV) că poate să fie maxim fotbalist, nu manager de televiziune. Adică fotbalist de divizia B (n.r. fotbalistul Justas Cesnavicius de la FK Silas/Lithuania)”, au spus sursele. Plecarea prezentatorului Florin Călinescu reprezintă o pierdere semnificativă pentru postul de televiziune. De altfel, vestea a întristat mulți fani ai actorului, care a promis, însă, că va reveni cu detalii. „Cu oarecare părere de rău, vă anunț ca renunț la colaborarea cu actualul management al ProTV. Deci, și la Românii au talent. Detalii, mai încolo”, a punctat Călinescu, pe pagina sa de Facebook.
https://evz.ro/de-ce-a-plecat-florin-calinescu-de-la-protv-ce-l-a-nemultumit-pe-prezentator.html

Coduri secrete Netflix pentru a găsi mai multe seriale şi filme la care să te uiţi
Dacă vrei să obţii sugestii mai bune pentru seriale si filme pe Netflix poţi folosi câteva coduri pentru a filtra prin miile de titluri. Pentru a-şi ajuta abonaţii să aleagă din miile de opţiuni, Netflix foloseşte recomandări pe bază de algoritmi pentru a-ţi afişa seriale şi filme care se potrivesc cu profilul tău de utilizator pe care l-a creat în funcţie de lucrurile la care te-ai uitat anterior. Poţi vizita netflix-codes.com pentru lista completă. Există în jur de 20 de categorii ca Acţiune şi aventură, Filme Clasice, Filme Horror şi multe altele. Aceste categorii sunt împărţite la rândul lor în unele mai specifice. De exemplu filmele horror - codul 8711 - are 12 coduri suplimentare pentru subcategorii ca Filme Horror Zombie, Filme Horror cu Vampiri, Filme Horror Supranaturale etc.
https://adevarul.ro/entertainment/film/coduri-secrete-netflix-gasi-mai-multe-seriale-filme-uiti-1_60f4306c5163ec427131b1cc/index.html

Jocurile Olimpice, la posturile TVR. Peste 220 de ore de transmisiuni axate pe evoluţiile sportivilor români
Competiţiile din cadrul Jocurilor Olimpice de la Tokyo vor fi transmise de posturile Televiziunii Române şi vor însuma mai mult de 220 de ore axate, în principal, pe evoluţiile sportivilor români. În perioada 23 iulie - 8 august, vor fi transmisiuni în direct şi reluări, la posturile TVR 1, TVR 2, TVR 3 şi TVR Moldova. La cea de-a 32-a ediţie a Jocurilor Olimpice vor participa 101 sportivi români, care vor concura la 17 discipline. Zilnic, de la ora 21:00, telespectatorii pot urmări competiţiile difuzate de TVR. O echipă de 11 jurnalişti a ajuns la Tokyo pentru a comenta de la faţa locului, iar relatările vor fi completate de jurnaliştii din studioul TVR. România participă la Jocurile Olimpice din 1924. Până la JO de la Rio de Janeiro, în urmă cu 5 ani, sportivii români au câştigat în total 300 de medalii.
https://www.news.ro/cultura-media/jocurile-olimpice-la-posturile-tvr-peste-220-de-ore-de-transmisiuni-axate-pe-evolutiile-sportivilor-romani-1922400517002021071220298019

Ştiri economice cu Adriana Nedelea, la Prima TV
Jurnalista Adriana Nedelea va prezenta la Prima TV, începând cu 1 august, în fiecare duminică, de la ora 12:00, emisiunea economică „Ora de Profit.ro”, iar din 19 iulie, un segment de ştiri din acelaşi domeniu, în cadrul „Focus la Prima Oră”. Nedelea va dezbate duminica subiectul economic principal al săptămânii şi va aduce informaţii de interes, de la călătorii şi pensii până la noutăţi despre salarii. „Din 1 august vom dezbate subiectele economice care au impact asupra traiului nostru şi vom afla şi răspunsurile din partea guvernanţilor, îi vom avea în studio pentru a şti cum ne va merge şi cum ne influenţează deciziile luate de ei. Vorbim şi cu oameni la început de drum în business, vrem să ştim şi ce se mai întâmplă în piaţa muncii, ce muncim, cum mai muncim şi în ce fel ni s-au schimbat joburile în această perioadă”, spune Adriana Nedelea.
https://www.news.ro/cultura-media/stiri-economice-cu-adriana-nedelea-la-prima-tv-1922401917182021070920297791

Cannes 2021 - „La civil”, regizat de Teodora Ana Mihai şi produs de Mungiu, premiat în secţiunea Un Certain Regard
„La civil”, regizat de Teodora Ana Mihai, a fost recompensat vineri seară cu Prix de l'Audace (premiul pentru curaj, n.r.) al secţiunii Un Certain Regard din cadrul Festivalului de Film de la Cannes. „La civil”, co-producţie Belgia - România - Mexic, a fost filmat iarna trecută în Mexic şi este inspirat de întâmplări reale. O mamă a cărei fiică este răpită plăteşte recompensa cerută, dar fata nu se întoarce acasă. Autorităţile refuză să o mai ajute, iar femeia se găseşte în postura de a lupta pentru a-şi găsi copilul. Acesta este primul lungmetraj regizat de Teodora Mihai. Din distribuţie fac parte Arcelia Ramírez, Álvaro Guerrero şi Jorge A. Jimenez.
https://www.news.ro/entertainment/cannes-2021-la-civil-regizat-de-teodora-ana-mihai-si-produs-de-mungiu-premiat-in-sectiunea-un-certain-regard-1922401616002021072320297335

Cannes 2021 - Scurtmetrajul românesc „Prin oraş circulă scurte poveşti de dragoste”, premiat în secţiunea Cinéfondation
Scurtmetrajul românesc „Prin oraş circulă scurte poveşti de dragoste”, regizat de Carina-Gabriela Daşoveanu (UNATC), a fost recompensat cu premiul al treilea în secţiunea Cinéfondation din cadrul Festivalului de Film de la Cannes, dedicată şcolilor de film din întreaga lume. În selecţia Cinéfondation, ajunsă la a 24-a ediţie, au fost invitaţi 17 regizori: 8 femei şi 9 bărbaţi. Au fost alese 13 scurtmetraje live-action şi 4 animaţii din ţări ca Brazilia, Argentina, Bulgaria, Marea Britanie, Japonia şi Danemarca. România a fost reprezentată de „Prin oraş circulă scurte poveşti de dragoste”, realizat de Carina-Gabriela Daşoveanu, studentă la Universitatea Naţională de Artă Teatrală şi Cinematografică din Bucureşti. Din distribuţie fac parte Andi Vasluianu şi Ilinca Hărnuţ.
https://www.news.ro/entertainment/cannes-2021-scurtmetrajul-romanesc-prin-oras-circula-scurte-povesti-de-dragoste-premiat-in-sectiunea-cin-fondation-1922400316002021070720295694

Cannes 2021 - Lungmetrajul „Titane”, de Julia Ducournau, premiat cu trofeul Palme d'Or. Lista completă a câştigătorilor
Lungmegtrajul „Titane”, regizat de Julia Ducournau, a fost recompensat sâmbătă seară cu trofeul Palme d'Or, la finalul celei de-a 74-a ediţii a Festivalului de Film de la Cannes, care a fost marcată de măsuri de siguranţă în contextul sanitar, dar şi de strălucirea şi prezenţa vedetelor, amintind că revenirea la normalitate nu poate fi departe. O gafă de proporţii a cineastului Spike Lee, preşedintele juriului, a făcut ca numele marelui câştigător să fie cunoscut de la începutul galei. Ediţia din 2020 a fost transformată complet din cauza pandemiei. Filmele selectate au fost prezentate, sub eticheta Cannes 2020, în alte festivaluri de renume, iar un eveniment de trei zile a avut loc în toamnă, unde, deşi nu au fost acordate principalele trofee, în cadrul unor evenimente restrânse au fost premiate producţii din competiţia Cinéfondation şi a fost acordat Palme d’Or pentru scurtmetraj. După ce mai mulţi cineaşti au aşteptat revenirea festivalului la o formă pe cât posibil de „normală”, pentru ediţia de anul acesta au fost înscrise aproximativ 2.000 de producţii. În competiţie au fost selectate 24 de lungmetraje, cu trei mai multe decât în urmă cu doi ani. Între regizorii care au concurat pentru trofeul Palme d'Or s-au numărat nume importante ale cinematografiei mondiale, ca Asghar Farhadi, Wes Anderson, Paul Verhoeven, Apichatpong Weerasethakul, Sean Penn, Leos Carax, Jacques Audiard şi François Ozon.
https://www.news.ro/entertainment/cannes-2021-lungmetrajul-titane-de-julia-ducournau-premiat-cu-trofeul-palme-d-or-lista-completa-a-castigatorilor-1922405517002021072020298680

Filmul ''După 40 de zile'', regia Andrei Gruzsniczki, inclus în competiţia oficială a Festivalului de la Beijing
Filmul "După 40 de zile", al patrulea lungmetraj al lui Andrei Gruzsniczki, a fost inclus în competiţia oficială a celei de-a XI-a ediţii a Festivalului Internaţional de Film de la Beijing, care se va desfăşura în perioada 14-21 august, informează un comunicat transmis AGERPRES. "Lungmetrajul are în centru prietenia dintre Emil şi Titi. Acţiunea se petrece într-o comună ca un colţ de rai, locuită de oameni dintr-o bucată. Asta, la o primă vedere. Emil nu crede în spirite. Titi este prietenul lui de când lumea. Iar Smaranda, soţia lui Emil, ei bine, ea este la doi metri sub pământ şi se pregăteşte de ziua judecăţii. După parastasul ei de 40 de zile, Titi pare cel mai oropsit om de pe faţa pământului şi începe să se stingă pe picioare. Emil vrea să reaprindă în el scânteia vieţii. Dar eforturile lui sunt inutile. Zilele lui Titi par numărate. Căci Smaranda s-a mutat după parastas în casa lui. De ce îl bântuie Smaranda, asta e o poveste, dar lui Titi îi e greu s-o zică, pentru că este despre lupta pe care fiecare trebuie s-o ducă pentru a-l înţelege şi accepta pe celălalt, într-o prietenie sau într-o poveste de iubire", se arată în sinopsisul peliculei.
https://www.agerpres.ro/cultura/2021/07/16/filmul-dupa-40-de-zile-regia-andrei-gruzsniczki-inclus-in-competitia-oficiala-a-festivalului-de-la-beijing--748739

Corespondență de la Cannes: Julia Ducournau devine a doua femeie care câștigă Palme d’or-ul în istoria festivalului
Cineasta franceză Julia Ducournau (37 de ani) a devenit sâmbătă seară prima femeie care câștigă trofeul întreg la Cannes, pentru filmul „Titane”, după ce în 1993 Jane Campion împărțise Palme d’or-ul pentru “The Piano” cu Chen Kaige pentru “Farewell My Concubine”. Juriul prezidat de Spike Lee a încălcat însă regulamentul festivalului, acordând două premii ex-aequo în loc de unul, așa cum era permis. Aceste două premii ex-aequo sunt Marele Premiu, care a fost împărțit între “A Hero”, de Asghar Farhadi, și „Compartment no. 6”, de Juho Kuosmanen, și Premiul juriului, care a fost acordat filmelor „Ahed’s Knee”, de Nadav Lapid, și „Memoria”, de Apichatpong Weerasethakul. Juriul a ținut astfel să demonstreze că au fost mai multe filme pe care a vrut să le distingă față de câte premii erau disponibile și a făcut-o cu riscul de a încălca regulamentul. Firește, orice palmares reprezintă cel mai mic numitor comun al gusturilor membrilor săi, dar e ciudat că de pe listă lipsește filmul american „Red Rocket”, de Sean Baker, unul dintre cele mai bune filme din Competiție, în schimb juriul ținând să dea un premiu important lui „A Hero”, genul de film pe care iranianul Asghar Farhadi l-a mai făcut și pe care l-a reluat acum în notă minoră.
https://www.libertatea.ro/entertainment/castigator-festivalul-de-la-cannes-julia-ducournau-3653480

Pro 2 difuzează în premieră serialul turcesc „Rămâi lângă mine”!
„Rămâi lângă mine', în original „Her Yerde Sen', este noua comedie romantică turcească pe care postul Pro 2 o va difuza din 22 iunie în locul producției „Răzbunare pe tocuri'. După terminarea serialul turcesc „Răzbunare pe tocuri' – ultimul episod este programat miercuri, 21 iulie, postul Pro 2 va difuza pe același tronson un alt serial turcesc. Este vorba de „Rămâi lângă mine', în original „Her Yerde Sen', o comedie romantică difuzată între iunie și noiembrie 2019 de postul tv Fox Turcia, având în original 23 de episoade. Noul titlu va putea fi urmărit la Pro 2 zilnic, de la 21.00. Protagoniștii noii povești de dragoste sunt doi actori pe care telespectatorii români îi cunosc deja, din alte seriale difuzate la noi. Pe Furkan Andıç (31 de ani), interpretul rolul principal masculin, l-am văzut în serialele „Meryem' și „Surorile', cât despre protagonista poveștii, Aybüke Pusat (26 de ani), ea a mai apărut în roluri mai mici în serialele „Bahar: Viață furată' și „Yaman'.
https://tvmania.ro/pro-2-difuzeaza-in-premiera-serialul-turcesc-ramai-langa-mine-301778.html

Şcoala Recea, marea câştigătoare Next Star 2021. Moment în premieră pe scane de la Antena 1!
Seară încărcată de emoţii ieri la Antena 1. Show-ul prezentat de Dan Negru la Antena 1 şi-a ales sâmbătă seară cel de-al zecelea câştigător, în marea finală Next Star. Jurații și telespectatorii s-au bucurat de numere de teatru, de umor, muzică, acrobație și dans, finala acestui sezon Next Star fiind lider de piaţă în rândul publicului din mediul urban şi naţional. Momentul câștigător a fost cel susținut de copiii de la Școala Gimnazială Recea. Micuții au fost pe scena „Next Star' cu un număr impresionant de acrobație pentru care au fost ajutați de unii dintre cei mai cunoscuți circari din țara noastră, mai precis de Circul Bellucci.
https://tvmania.ro/scoala-recea-marea-castigatoare-next-star-2021-301781.html

Într-o seară cu meciuri „de tradiţie”, românii au preferat „veteranii” Bad Boys. Cum s-a văzut revenirea Rapidului în Liga 1?
AUDIENŢE. Will Smith, cu al său Bad Boys 2, a pus Pro TV pe primul loc în audienţe aseară. Filmul a fost programul serii de duminică şi s-a văzut mai bine decât meciurile echipelor de tradiţie revenite în Liga 1. Rapid a revenit după şase ani şi a făcut spectacol pe Arena Naţională, într-un meci contra Chindiei Târgovişte (1-0). Într-un alt meci, UTA şi Farul Constanţa au terminat la egalitate. Tot aseară, Antena 1 a stat bine cu o reluare Chefi la cuţite. Postul Intact a ocupat locul doi. Bine a stat şi Kanal D, cu Roata Norocului. Emisiunea a ocupat locul întâi la nivel naţional, raportat la media celor două ore de emisie. Era pe doi la oraşe şi pe segmentul tânăr. De notat un aspect important: Producţiile despre care vorbim - Bad Boys, Chefi la cuţite şi Roata Norocului - s-au intersectat doar o anumită perioadă de timp. Roata norocului a început la 20:00 şi s-a terminat la 22:00, Bad Boys a început la 20:00 şi s-a terminat la 23:00, iar Chefi la cuţite a început tot la 20:00 şi s-a terminat la 23:30.
https://www.paginademedia.ro/audiente-tv/audiente-meci-rapid-revenire-liga-1-20301195

Pro TV, reacţie după plecarea lui Florin Călinescu: „Este perioada negocierilor pentru membrii juriului Românii au talent”
Reprezentanţii Pro TV au avut o primă reacţie după anunţul de duminică al lui Florin Călinescu, cel care şi-a anunţat plecarea de la postul din Pache Protopopescu. Cei de la Pro TV spun că „este perioada negocierilor pentru membrii juriului Românii au talent” şi că nu pot „comenta cu privire la postarea făcută de domnul Florin Călinescu”, potrivit Click.ro. "Nu putem comenta cu privire la postarea făcută de domnul Florin Călinescu, pe pagina lui personală de Facebook. Ca în fiecare an, este perioada negocierilor pentru membrii juriului Românii au talent. Odată ce acestea se vor încheia, publicul emisiunii se va bucura de începerea filmărilor pentru un nou sezon al celui mai iubit show de entertainment din România”, au declarat reprezentanţii Pro TV, potrivit sursei menţionate.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/pro-tv-reactie-plecare-florin-calinescu-20301113

AUDIENŢE. Antena 1, lider în ţară şi la oraşe cu finala Next Star. Elevii unei şcoli din Recea, câştigătorii sezonului 10
AUDIENŢE. Antena 1 a reuşit să fie lider în ţară şi la oraşe cu finala Next Star, emisiunea prezentată de Dan Negru. Postul Intact era depăşit doar de Pro TV pe publicul comercial. Finala sezonului 10 Next Star a durat mai bine de trei ore şi a fost câştigată de elevii unei şcoli din comuna Recea. Aceştia au primit marele premiu în valoare de 20.000 de euro. Peste 800.000 de români s-au uitat la nivel naţional la finala Next Star. Minutul de aur al finalei a fost la 23:19, când peste 1,1 milioane de telespectatori urmăreau finala pe Antena 1. Pe intervalul finalei Next Star, Pro TV difuza filmul „King Kong” din 2005, iar Kanal D avea o reluare a emisiunii „40 de întrebări cu Denise Rifai”. Naţional. Cele peste trei ore de difuzare ale finalei Next Star au atras în faţa televizioarelor 828.000 de telespectatori pe minut. Antena 1 era lider pe naţional cu finala emisiunii prezentată de Dan Negru. A doua staţie TV în clasament era Pro TV, cu 655.000 de privitori pe minut. Podiumul era completat de România TV - 466.000 de urmăritori pe minut.
https://www.paginademedia.ro/audiente-tv/audiente-finala-next-star-sezon-10-20299513

AUDIENŢE. Liga 1, debut cu un meci al FCSB-ului. Digi Sport, cifre peste România TV. Câţi români s-au uitat?
Audienţe. Sezonul 2021/2022 din Liga 1 a debutat joi seară, cu meciul Botoşani-FCSB. Duelul a fost transmis pe trei posturi TV. Digi Sport 1 a scos cifre bune, fiind peste România TV pe două segmente de public. Botoşani-FCSB s-a terminat la egalitate, scor 0-0, iar cele mai bune cifre le-a scos Digi Sport 1. Postul RCS-RDS a depăşit România TV (cea mai urmărită staţie de ştiri) pe urban şi comercial, iar pe naţional a prins top 5. Duelul din Liga 1 s-a mai văzut şi pe Look Sport+ şi Telekom Sport 1, dar cele două canale nu au prins top 10 pe nici un segment de public. La nivel naţional, pe Look erau 89.000 de telespectatori, iar pe Telekom 43.000. Liderul serii de joi era tot Pro TV. Naţional. Cifre bune pentru Digi Sport 1 cu meciul Botoşani-FCSB. Aproximativ 367.000 de români se uitau la duelul de debut al sezonului din Liga 1. Postul RCS-RDS se clasa pe locul 5, aseară. Pe Look Sport+ s-au uitat 89.000 de privitori, iar pe Telekom Sport 43.000. Liderul serii pe acest segment de public - Pro TV - 1.142.000 de telespectatori.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/audiente-liga1-debut-botosani-fcsb-20296392

Filmele câștigătoare la Cannes care vor fi distribuite în România de Independența Film
„Titane”, filmul Juliei Ducournau, a doua femeie din istoria festivalului care câștigă Palme d’Or, „A Hero” (r. Asghar Farhadi), câștigător al Grand Prix, și „The Worst Person In The World” (r. Joaquim Trier), care și-a atribuit premiul pentru Cea mai bună actriță (Renate Reinsve), vor fi distribuite în România de Independența Film, alături de alte titluri din selecția festivalului, precum „Paris, 13th District” de Jacques Audiard, „Tre Piani” de Nanni Moretti, „Where is Anne Frank” de Ari Folman și „Cow” de Andrea Arnold. „Titane”, un film cu valențe horror radicale imaginat de cineasta Julia Ducournau, este cel de-al doilea film din istoria festivalului care a adus un Palme d’Or unei femei după Jane Campion (1993, „Lecţia de pian”). Mai mulți spectatori au leșinat în sală în timpul vizionării filmului, care atinge teme precum paternitatea, problemele trans sau relația om-mașină. În rolurile principale joacă veteranul francez Vincent Lindon, complet deformat, modificat fizic pentru a semăna cu un bătrân practicant de bodybuilding, alături de actriţa novice Agathe Rousselle. În discursul de final, regizoarea Julia Ducournau a mulţumit juriului că a „ales o lume mai fluidă şi mai inclusivă”, trimitere la locul femeii în societate şi egalitatea de gen. „A Hero”, al iranianului Asghar Farhadi, a câștigat ex-aequo Grand Prix – Marele Premiu. În ONE HERO, Farhadi evocă povestea unui bărbat care vrea să-şi plătească datoria vizavi de cineva pentru a putea ieşi din închisoare. Într-o societate iraniană neîncrezătoare şi manipulatoare, şansele de izbândă ale respectivului sunt însă minime. În discursul său, regizorul Asghar Farhadi a lansat un apel la „trezirea conştiinţelor” în ţara sa de baştină, Iran. „The Worst Person In The World” al norvegianului Joachim Trier i-a adus actriței Renate Reinsve premiul pentru interpretare feminină. Aceasta interpretează rolul unei femei aflată în căutarea echilibrului şi a dragostei după ce a trecut bine de 30 de ani. Alte titluri din selecția Festivalului de Film de la Cannes care vor ajunge în cinematografele din România în următoarele luni, distribuite de Independența Film, sunt: „Paris, 13th District” de Jacques Audiard, „Tre Piani” de Nanni Moretti, „Where is Anne Frank” de Ari Folman și „Cow” de Andrea Arnold.
https://spotmedia.ro/stiri/timp-liber/filmele-castigatoare-la-cannes-care-vor-fi-distribuite-in-romania-de-independenta-film

Cine este omul din spatele succesului de la „Vorbește lumea”. A debutat la 11 ani pe micul ecran, iar acum nu îi place deloc să fie în fața camerelor
„Vorbește lumea” are în spate o echipă numeroasă pentru ca emisiunea să aducă în fața telespectatorilor tot soiul de momente distractive. La cârma proiectului se află o femeie mignonă, delicată, dar care știe să se facă ascultată. Deși a debutat în fața camerelor de filmat, acum, Andreea Caranda preferă doar să stea în spatele lor. La aniversarea a 6 ani de „Vorbește lumea”, Andreea Caranda s-a dat jos din carul de emisie și ne-a povestit cum este să fie „omul din umbră”. ”. „E foarte frumos la „Vorbește lumea”, e foarte frumos în spatele camerelor de luat vederi. Mie nu îmi place deloc să fiu în fața camerelor. Avem o gașcă foarte tare, îmi place întreaga formulă, dar și fiecare dintre ei, iar din toamnă sunt convinsă că o să facem o chestie foarte tare”, ne-a declarat timidă Andreea Caranda. Acum nu-i mai place deloc să fie filmată, cu toate că și-a început cariera în televiziune pe când avea doar 11 ani și făcea parte din emisiunea fenomen „Abracadabra”. De la 15 ani și-a dat seama că de fapt este mai atrasă de parte de producție, de montaj. Cine o vede pentru prima dată pe Andreea Caranda sau continuă să o asocieze cu Colombina, personajul ei de la „Abracadabra” nu își poate imagina vreodată că își iese vreodată din fire. „Sunt o persoană care sunt foarte bine organizată și îmi place să văd lucrurile așezate. Așa că din punctul ăsta de vedere nu am avut probleme. Nici nu aș suporta psihic asta. Se întâmplă totuși să fie mici erori tehnice, sau alte chestii de genul ăsta, dar ei sunt foarte cuminți și se așează din timp la cadru. De țipat, se mai întâmplă să țip la ei. Din diverse motive. Puteți să-i întrebați și pe ei. Adică puteți vorbi cu domnul Gabriel Petre Coveșeanu cu care practic am cea mai lungă relație, de aproape șase ani. Este longevivul, nemuritorul, acestui proiect și pe el îl puteți întreba mai bine cât de tare țip. Dar nu țip niciodată nefondat, că îmi place mie să țip”, a mai povestit Caranda pentru EVZ, mărturisindu-ne că uneori folosește și cuvinte nu tocmai frumoase, dar nu la adresa colegilor ei, ci doar pe diverse situații.
https://evz.ro/video-cine-este-omul-din-spatele-succesului-de-la-vorbeste-lumea-a-debutat-la-11-ani-pe-micul-ecran-iar-acum-nu-ii-place-deloc-sa-fie-in-fata-camerelor.html
(MEDIA EXPRES)


Dacă tot ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici




Revista MEDIA EXPRES ediția curentă
Gratuit online, doar un click: Most recent issue of monthly Media Expres 1st Cover


Anuarul MEDIA EXPRES cu ediția 2023-2024 este online!
Gratuit online, doar un click: Latest issue Media Expres YEARBOOK 1st Cover




Abonamentele la știrile MEDIA EXPRES va oferă acces la Alerta Știri! pe e-mail, Anuarul Media Expres și zilnic la REVISTA PRESEI, cu ultimele știri media, tv și comunicații, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știri verificate, la liber, pentru toți cei interesați de programe TV, radio, conținut online, cablu, comunicații, audiovizual și film (cinematografie). Noi ținem în arhivă istoria audiovizualului. Click aici pentru prima nostră știre online, când foarte puține dintre marile ziare și reviste nici nu se gândeau la versiuni digitale și la prezența pe web.

Pentru abonamente click aici




© 2001 -  Media Expres SRL