×


Revista presei -- Data și ora publicării: 05.05.2022 16:39:39

Cele mai importante știri despre media, TV, conținut și informații apărute în mediul online - 5 mai 2022



...
Indexul libertății presei 2022. Europa de Est: „Cenzură nemaivăzută din perioada sovietică”. Regres în România
DIVA va difuza în fiecare duminică două filme romantic
Agenția Initiative România furnizează serviciile de media integrate pentru compania Storck
ProTV ar fi măsluit voturile la Survivor România. Revolta telespectatorilor după ce Mari Fica a fost eliminate
TLC aduce la tv poveștile ucrainenilor care au fugit din calea războiului. Programul difuzărilor
Razboiul se propagă în 5G: Un grup de investiții din anturajul lui Putin plănuiește să preia Telekom România! 3
Filmul de animaţie „Unde este Anne Frank?”, o poveste emoţionantă şi nemuritoare, în cinematografe din 20 mai 4
Cristian Andrei, jurnalistul de la Europa Liberă care a dezvăluit modul în care cheltuie partidele banii publici în presă, este câștigătorul Premiului Ion Rațiu 2022 4
MUTARE ÎN TVR. Cătălin Ştefănescu, unul dintre cei mai buni oameni de interviu, emisiune de la 19.00 5
Un meci a dat topul peste cap: Şi Pro TV, şi Dan Negru şi Digisport au fost lideri! Cum aşa? 5
A doua oară e cu noroc? Antena 1 vrea să difuzeze show-ul Stand Up Revolution, după ce în februarie a anunţat emisiunea de pe o zi pe alta 5
Antena 3 scapă nesancţionată după ce a preluat integral un reportaj despre Ucraina al jurnalistului Mircea Barbu 6
AUDIENŢE. Survivor, cifre de două-trei ori peste Insula iubirii. Fiica Ambasadorului, locul doi în ţară şi la oraşe 6
IT – ONLINE – MOBILE 6
„Clark”, serialul Netflix despre celebrul jefuitor de bănci care a condus la apariția expresiei „Sindromul Stockholm” 6
Google Ads Safety Report 2021: Peste 9 miliarde de reclame blocate sau restricționate 7
Publicitate pe Netflix? De ce întreaga industrie de streaming se schimbă și norii negri se văd la orizont 7
Facebook încetinește drastic ritmul în care angajează, din cauza inflației și a rezultatelor financiare deloc grozave 7
Elon Musk are planuri mari cu Twitter. Vrea să impună o taxă de utilizare pentru autorități și firme 8
Cazare la hoteluri de 4-5 stele, cadouri și excursii în Centrul Vechi, Peleș și Bran: Ce cheltuieli vor fi cu cei 2000 de participanți la Conferința ITU din București 8
Cum s-a prăbușit paradisul european Big Tech 8
Google a blocat sau restricţionat peste 9 miliarde reclame „rele“ în 2021. Ce politici noi a introdus pentru editori 9

...
Indexul libertății presei 2022. Europa de Est: „Cenzură nemaivăzută din perioada sovietică”. Regres în România
România scade cu 8 poziții și ajunge pe locul 56 în ierarhia țărilor din indexul libertății presei pe anul 2022, publicat la 3 mai Organizația Reporteri fără Frontiere (RSF). Presa românească este devansată de cea a Republicii Moldova, care urcă pe locul 40.

Indexul scoate la iveală o polarizare masivă în rândul fostelor state comuniste din Europa Centrală și de Est. Pe de-o parte, Estonia și Lituania, două foste state comuniste ce au ținut de Uniunea Sovietică, ajung să ocupe pozițiile 4, respectiv 9, în Indexul creat pe anul ăsta. În plus, guvernele Cehiei și Bulgariei „slăbesc din frâiele” asupra jurnaliștilor după schimbările de guvern din regiune. De cealaltă parte, guvernele Sloveniei (54), Poloniei (66), Ungariei (85), Albaniei (103) și-au intensificat eforturile de-a adopta legi draconice împotriva jurnaliștilor. În iulie 2021, Comisia Europeană a criticat Polonia și Ungaria pentru subminarea independenței presei. În cazul Ungariei, Comisia a lansat procedura de infringement prevăzută în articolul 7 după decizia Consiliului Media de a revoca licența radiodifuzorului independent, Klubradio.
Grecia urmează același trend negativ în materie de îngrădirea libertății presei și ajunge, astfel, statul cu cel mai prost scor în rândul libertății acesteia din Uniunea Europeană – locul 108 – fiind surclasată de Bulgaria.
https://romania.europalibera.org/a/libertate-presa-romania-europa-est/31830988.html

DIVA va difuza în fiecare duminică două filme romantic

Postul DIVA va difuza două filme romantice în fiecare duminică, luna aceasta, de la ora 16.00. Pe 8 mai este programat filmul „Chiar în faţa mea” (Right in Front of Me, 2021), difuzat în premieră. Carly (Janel Parrish) primeşte a doua şansă să reînvie o iubire din facultate, dar nu e sigură cum poate impresiona până când noul prieten, Nick (Marco Grazzini), o ajută cu un sfat. Nick este ajutor de bucătar, extrem de talentat şi inovativ în bucătărie şi cu o personalitate încântătoare. De la ora 18.00, este difuzat filmul „Meniu cu dragoste” (Love on the Menu, 2019) şi un bucătar ce trebuie să facă un compromis pentru a-şi salva afacerea.
https://www.news.ro/cultura-media/postul-diva-va-difuza-in-fiecare-duminica-doua-filme-romantice-video-1922402105352022051520696331

Agenția Initiative România furnizează serviciile de media integrate pentru compania Storck

Initiative România a fost desemnată agenția de media care, începând din această primăvară, va asigura servicii de media integrate, de la strategie la implementare, pentru Storck, producătorul mărcilor Merci, Toffifee și Knoppers pe piața locală. Parteneriatul a început în urma unui proces de selecție complex, în trei etape, care s-a întins pe durata a șase luni și a acoperit brief-uri de TV planning, media strategy și media buying, toate adresate de agenție. Initiative a obținut cel mai mare scor pe zona de TV planning. Ca rezultat, Storck a ales echipa Inititative pentru a acoperi complet nevoile companiei pe parte de media, inclusiv dezvoltarea strategiei, planificare online și offline, media buying, cercetare și consultanță. János Fábian, General Manager Hungary, Italy and Europe South-East, Storck: „Am căutat cel mai bun partener media pe piața din România, cu o rețetă extrem de specifică: experiență extinsă și relevantă, dar și cu abilitățile necesare pentru a livra propuneri concepute pe specificul brandurilor noastre. Am găsit în Initiative un partener de încredere, care se ridică la nivelul așteptărilor noastre, dar și la standardele companiei. Obiectivul nostru este să ne întărim poziția pe piața locală, să creștem vizibilitatea campaniilor noastre de brand și să ajungem la cât mai mulți consumatori.”
https://www.forbes.ro/agentia-initiative-romania-va-asigura-serviciile-de-media-integrate-pentru-compania-storck-261945

ProTV ar fi măsluit voturile la Survivor România. Revolta telespectatorilor după ce Mari Fica a fost eliminate

Mari Fica a fost eliminată de la Survivor România, spre nemulţumirea fanilor emisiunii care acuză Pro TV că a aranjat voturile. Telespectatorii sunt de părere că TJ Miles ar fi trebuit să plece de la show-ul organizat în Republica Dominicană. Noi controverse au apărut după ediţia de marţi seara a emisiunii Survivor România. Din echipa Tigrilor, au fost nominalizați pentru eliminare Mari Fica, Oana Ciocan și TJ Miles. Mari Fica a fost concurenta care a primit cele mai puţine voturi din partea telespectatorilor, în condiţiile în care a a demonstrat că poate face faţă provocărilor din concurs. În schimb, TJ Miles a rămas la Survivor România, cu toate că în ultimele săptămâni a atras antipatia generală a publicului. Faptul că Mari Fica a fost eliminată de la Survivor România a stârnit revolta fanilor emisiunii care acuză postul Pro TV că ar fi aranjat voturile, conform Cancan. În comentariile lăsate pe pagina oficială a reality show-ului, unii oameni susţin că nu au fost arătate voturile care au dus la eliminarea lui Mari Fica. În schimb, alţii cred că producătorii emisiunii ar avea o strategie bine pusă la punct privind înlăturarea concurenţilor.
https://www.romaniatv.net/protv-ar-fi-masluit-voturile-la-survivor-romania-revolta-telespectatorilor-dupa-ce-mari-fica-a-fost-eliminata_6454858.html

TLC aduce la tv poveștile ucrainenilor care au fugit din calea războiului. Programul difuzărilor

TLC difuzează o seară specială de programe despre poveștile ucrainenilor care au fugit din calea războiului, miercuri, 4 mai, începând cu ora 21:00. Seara va conține programe atent selectate, începând cu Ucraina: Jurnalul celor 90 de zile, care relatează poveștile personale și impactul pe care războiul l-a avut asupra cuplurilor din seria 90 de zile. Ucraina: Gesturi umanitare și Ucraina: Povești de la graniță înfățișează eforturile polonezilor care ajută ucrainenii ce fug din calea războiului. Seara se încheie cu o redifuzare a concertului caritabil Împreună pentru Ucraina, care a avut loc pe 20 martie în Polonia.
https://www.tvmania.ro/tlc-aduce-la-tv-povestile-ucrainenilor-care-au-fugit-din-calea-razboiului-programul-difuzarilor-350629

Razboiul se propagă în 5G: Un grup de investiții din anturajul lui Putin plănuiește să preia Telekom România!

În ciuda sancțiunilor asupra Rusiei, oligarhii lui Putin nu renunță să "atace" piețele europene, inclusiv pe cea din România. O companie cu "rădăcini" puternice în Rusia ar avea pregătită o ofertă pentru Telekom România, de la care gigantul german Deutsche Telekom (DT) şi cel grec OTE intenționează se se retragă. După ce DT și OTE au anunțat că vor să părăsească România, pentru grupul Telekom au apărut patru oferte. Una dintre acestea aparține unei companii care are legături strânse cu grupurile de interese din jurul lui Vladimir Putin. Discuţiile de vânzare sunt purtate exclusiv de DT și OTE, statul român fiind doar "martor", fără niciun plan de a-şi vinde participaţiile deținute, respectiv 46% la fostul Romtelecom. Orange, liderul pieţei locale de telecom, RCS & RDS / Digi, - liderul pieţei de cablu şi internet fix, şi două grupuri separate de investitori din fostul spaţiu sovietic s-au înscris în "competiția" pentru preluarea integrală sau parțială a Telekom. Unul dintre grupurile din urmă este reprezentat de antreprenorul bulgar Spas Roussev. Acesta ar fi "paravanul" cercului de investitori ruși concentrați în jurul fondului VTB Capital și ar fi licitat deja pentru fostul Cosmote, divizia de telefonie mobilă a grupului Telekom. Celălalt grup cu legături în Rusia și-ar fi manifestat și el intenția de a cumpăra întreg grupul Telekom, respectiv şi operaţiunile fixe şi cele mobile. E vorba despre grupul PPF. Fondat în 1991 în Cehoslovacia și înregistrat, ulterior, în Olanda, grupul și-a legat numele, în prima fază, de Petr Kellner și Milan Winkler. Numai că între cei doi s-au declanșat mai multe conflicte. Winkler l-a acuzat pe Kellner că a încercat să-și „dilueze" afacerile în cadrul PPF prin emiterea de facturi false în contul său și că și-ar fi cumpărat masiv propriile acțiuni, ca să evite un sechestru. În 2007, PPF Group a semnat un contract cu Assicurazioni Generali pentru a crea o asociere între sectorul de asigurări al Grupului PPF și corporațiile Assicurazioni Generali din Cehia, Slovacia, Polonia, Ungaria, România, Bulgaria, Ucraina, Rusia, Serbia, Slovenia, Croația, Belarus și Kazahstan. Din 2007 până în 2013, Kellner a fost membru în Consiliul de administrație al Generali. În 2013, PPF a vândut acțiunile rămase la Generali PPF Holding (GPH) către Generali pentru 2,5 miliarde euro, acesta devenind proprietar unic la sfârșitul anului 2014.
https://www.ziuanews.ro/dezvaluiri-investigatii/razboiul-se-propag-n-5g-un-grup-de-investi-ii-din-anturajul-lui-putin-pl-nuie-te-s-preia-telekom-rom-nia-1570114

Filmul de animaţie „Unde este Anne Frank?”, o poveste emoţionantă şi nemuritoare, în cinematografe din 20 mai

Filmul de animaţie „Unde este Anne Frank?”, în regia lui Ari Folman, o poveste emoţionantă şi nemuritoare despre puterea speranţei, bazată pe faimosul „Jurnal” scris de Anne Frank, va rula în cinematografe din 20 mai. Kitty, prietena imaginară căreia Anne Frank i-a dedicat faimosul său Jurnal, prinde viaţă în Amsterdamul zilelor noastre, într-o poveste emoţionantă şi nemuritoare despre puterea speranţei. Povestea este bazată pe faimosul „Jurnal” scris de Anne Frank, iar regizorul filmului de animaţie este Ari Folman, nominalizat la două premii BAFTA pentru Waltz with Bashir. Neştiind că au trecut 75 de ani de la moartea lui Anne Frank, Kitty este convinsă că, dacă ea este în viaţă, atunci trebuie să fie şi prietena ei. Astfel filmul spune povestea călătoriei lui Kitty prin Europa zilelor noastre pentru a o găsi pe Anne. Înarmată cu preţiosul „Jurnal” şi cu ajutorul prietenului ei Peter, care se află în fruntea unui adăpost secret pentru refugiaţi, Kitty merge pe urmele lui Anne şi îî spune povestea. Dezorientată de lumea noastră defectuoasă şi de nedreptăţile pe care le suportă copiii refugiaţi, Kitty vrea să ducă la bun sfârşit cauza lui Anne Frank. Prin onestitatea ei, Kitty adresează generaţiilor viitoare un mesaj plin de speranţă şi generozitate.
https://www.news.ro/entertainment/filmul-de-animatie-unde-este-anne-frank-o-poveste-emotionanta-si-nemuritoare-in-cinematografe-din-20-mai-video-1922403205292022050920695841

Cristian Andrei, jurnalistul de la Europa Liberă care a dezvăluit modul în care cheltuie partidele banii publici în presă, este câștigătorul Premiului Ion Rațiu 2022

Jurnalistul Cristian Andrei, senior editor la Europa Liberă, este laureatul din acest an al Premiului Ion Rațiu pentru Jurnalism, acordat de Centrul Rațiu pentru Democrație. În toamna lui 2019, România era cuprinsă de febra alegerilor prezidențiale. Pentru Cristian Andrei, de la Europa Liberă, era momentul de a număra banii plătiți pentru a umple toată țara de bannere cu Iohannis, Dăncilă, Barna și Paleologu. În următorii trei ani, acesta și-a continuat seria de investigații, dezvăluind despre cum bugetele marilor partide, finanțate din bani publici, devin investiții în presa din România. Pentru seria sa de investigații, Cristian Andrei a câștigat acum Premiul Ion Rațiu pentru Jurnalism, acordat în fiecare an de Centrul Rațiu pentru Democrație. „Avem convingerea că jurnalismul de investigație are nevoie de susținere și încurajare, iar câștigătorul de anul acesta demonstrează încă o dată că jurnaliștii joacă un rol esențial în descoperirea cazurilor de corupție și a mecanismelor ascunse care determină modul în care sunt cheltuiți banii publici și formarea agendei publice”, și-a explicat alegerea din acest an Centrul Rațiu pentru Democrație.
https://www.libertatea.ro/stiri/cristian-andrei-jurnalistul-europa-libera-care-a-dezvaluit-modul-in-care-cheltuie-partidele-banii-publici-in-presa-este-castigatorul-premiului-ion-ratiu-2022-4113220

MUTARE ÎN TVR. Cătălin Ştefănescu, unul dintre cei mai buni oameni de interviu, emisiune de la 19.00

Cătălin Ştefănescu, realizatorul Garantat 100% va face o nouă emisiune la TVR 1, a anunţat postul public. Şi va fi difuzată în prime-time, de la ora 19.00. Este prima dată în 20 de ani când Cătălin Ştefănescu "coboară" de la ora 23.00 pe un alt interval orar. Cătălin Ştefănescu este unul dintre numele care asigurau tronsonul de talk-show-uri quality de noapte, alături de Eugenia Vodă (Profesioniştii) şi Marina Constantinescu (Nocturne). Cătălin Ştefănescu va realiza o emisiune tip interviu, „Dincolo de alb şi negru“, care va fi transmisă în direct la TVR 1 de luni până joi, de la ora 19.00. Premiera va avea loc săptămâna viitoare, luni, 9 mai.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/mutare-in-tvr-catalin-stefanescu-unul-dintre-cei-mai-buni-oameni-de-interviu-emisiune-de-la-19-00-20696328

Un meci a dat topul peste cap: Şi Pro TV, şi Dan Negru şi Digisport au fost lideri! Cum aşa?

A fost o seară cu trei lideri, pe intervalul semifinalei Champions League, dintre Real Madrid şi Machester City. Kanal D a fost primul la nivel naţional, Digi Sport a condus la oraşe, în timp ce Pro TV a fost cel mai urmărit pe publicul comercial urban, cu vârste între 21 şi 54 de ani. A fost o seară aglomerată în care s-a decis a doua finalistă Champions League, Real Madrid, după un meci de 3 la 1 cu Manchester City. Meciul de fotbal a fost urmărit de mai bine de jumătate de milion de telespectatori şi a pus Digi Sport 1 pe primul loc în audienţă la oraşe, unde a fost urmărit de aproape 360.000 de persoane. La „bătaie” cu meciul de Champions League, Kanal D a avut quizz-show-ul Jocul Cuvintelor, prezentat de Dan Negru, iar Pro TV, emisiunea Imperiul Leilor.
https://www.paginademedia.ro/audiente-tv/audiente-meci-champions-league-real-madrid-manchester-20696175

A doua oară e cu noroc? Antena 1 vrea să difuzeze show-ul Stand Up Revolution, după ce în februarie a anunţat emisiunea de pe o zi pe alta

Stand Up Revolution, din nou în cărţi la Antena 1. Show-ul de stand-up comedy, care a stârnit hohote de râs în online, după ce a fost anulat cu doar două zile înainte de premieră, va fi totuşi difuzat de televiziunea Intact. Anunţul a fost făcut de postul de televiziune într-un promo, fără a fi menţionată încă data premierei. Antena 1 urma să lanseze pe 16 februarie, într-o miercuri, Stand Up Revolution, un fel de talent-show al oamenilor de stand-up, în care juraţii erau comedianţii Teo, Vio, Costel şi Dan Badea. Cu două zile înainte de difuzare, pe 14 februarie, postul anunţa chiar într-un comunicat ora la care urma să fie difuzată emisiunea.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/stand-up-revolution-antena-1-20696067

Antena 3 scapă nesancţionată după ce a preluat integral un reportaj despre Ucraina al jurnalistului Mircea Barbu

Antena 3, nicio sancţiune după ce a preluat integral un reportaj realizat de Mircea Barbu pentru Libertatea, fără a cere acordul jurnalistului. Cazul a ajuns pe masa CNA în urma unei plângeri făcută chiar de jurnalistul Mircea barbu şi vizează un reportaj difuzat în emisiunea Punctul de întâlnire din 21 februarie, cu doar câteva zile înainte de invazia Rusiei din Ucraina. Jurnalistul realizase un reportaj de 3 minute şi 30 de secunde despre cum se pregăteau ucrainenii de o potenţială invazie. Pe tot parcursul difuzării, Antena 3 a prezentat pe ecran sursa materialului: Libertatea. Sursa a fost menţionată şi de Radu Tudor. Ce a reclamat Mircea Barbu, autorul reportajului: „faptul că menţionează sursa materialului, nu înseamnă că îl poate difuza în întregime, fără să ceară acordul publicaţiei unde el e difuzat iniţial.”
https://www.paginademedia.ro/cna/antena-3-reportaj-mircea-barbu-ucraina-20695959

AUDIENŢE. Survivor, cifre de două-trei ori peste Insula iubirii. Fiica Ambasadorului, locul doi în ţară şi la oraşe

Survivor a scăzut uşor în audienţe, sub pragul de 1,5 milioane de telespectatori, însă se menţine lider. Insula iubirii, aflată abia la a doua ediţie din noul sezon, are cifre de două-trei ori mai mici. Mai mult decât atât, emisiunea Antenei 1 prezentată de Radu Vâlcan a fost depăşită din nou de serialul turcesc Fiica Ambasadorului de la Kanal D, la nivel naţional şi la oraşe. Astfel, dacă la Insula iubirii s-au uitat puţin peste 600.000 de români la nivel naţional, Fiica Ambasadorului a avut mai bine de un milion de telespectatori. Naţional. Pro TV a fost lider de audienţă, show-ul Survivor fiind urmărit de peste 1,4 milioane de telespectatori. Locul doi a fost ocupat de Kanal D care a difuzat în acest interval noi episoade ale serialului turcesc Fiica Ambasadorului, vizionate de mai bine de un milion de fani. Insula iubirii a avut puţin peste 600.000 de telespectatori din întreaga ţară, cu 30.000 mai mulţi faţă de prima ediţie, difuzată luni, 2 mai. Cu aceste cifre, emisiunea de la Antena 1 s-a poziţionat pe locul trei în clasamentul audienţelor la nivel naţional, după Pro TV şi Kanal D. Locurile patru şi cinci au fost ocupate de două televiziuni de ştiri: România TV a avut 379.000 de privitori, iar Antena 3 - 364.000.
https://www.paginademedia.ro/audiente-tv/audiente-survivor-insula-iubirii-3-mai-20695263

IT – ONLINE – MOBILE
„Clark”, serialul Netflix despre celebrul jefuitor de bănci care a condus la apariția expresiei „Sindromul Stockholm”

Serialul „Clark” este disponibil pe Netflix începând de astăzi, 5 mai. Serialul este regizat de Jonas Åkerlund, iar Bill Skarsgård îl întruchipează pe Clark Olofsson, celebrul jefuitor de bănci suedez, care a condus la apariția expresiei „sindromul Stockholm”. Iată tot ce trebuie să știi despre serialul „Clark”, de pe Netflix. Așteptarea a luat sfârșit! Fanii pot urmări serialul „Clark” începând de astăzi, 5 mai, pe Netflix. Filmările s-au încheiat în iunie 2021 și au avut loc în trei țări, în diferite locații din Lituania, Croația și Suedia.
https://www.tvmania.ro/serial-clark-netflix-350843

Google Ads Safety Report 2021: Peste 9 miliarde de reclame blocate sau restricționate

Google dă publicității raportul pe 2021 privind siguranța în publicitatea online - Google Ads Safety Report 2021, care prezintă măsurile companiei pentru a preveni publicitatea înșelătoare și a asigura astfel un ecosistem sigur pentru oameni, afaceri și instituții media, anunță reprezentanții companiei printr-un comunicat remis către HD Satelit Romania. În 2021, compania a continuat să investească în politici, experți și tehnologie pentru a preveni potențialele amenințări. Anul trecut, Google a adăugat sau actualizat peste 30 de politici pentru cei care fac publicitate și publisheri. De exemplu, a fost introdusă o politică ce vizează entitățile care încalcă în mod repetat unele reguli sau una care interzice afirmațiile ce promovează negarea schimbărilor climatice, alături de multe altele.
https://www.hdsatelit.com/2022/05/google-ads-safety-report-2021-peste-9.html


Publicitate pe Netflix? De ce întreaga industrie de streaming se schimbă și norii negri se văd la orizont

Au trecut vremurile când Netflix creștea într-un ritm nemaivăzut și acum sunt la ordinea zilei lucruri care în trecut erau de neconceput. Publicul s-a schimbat după pandemie și nu mai este dispus să plătească abonamente multe și scumpe. Netflix, Disney+ și toate companiile rivale trebuie să-și pună o serie de întrebări complicate. Acțiunile Netflix s-au dus în ultimele patru luni în sus și în jos mai ceva decât un roller-coaster care s-a defectat și nu mai poate fi oprit. În toamna lui 2019, compania avea o capitalizare de sub 120 miliarde dolari, dar pandemia a dus-o la aproape 250 miliarde dolari în vara lui 2020 și până la început de 2022 nu a scăzut deloc sub pragul de 200 miliarde dolari. Mai mult, maximul de 305 miliarde dolari a fost atins la final de octombrie 2021 și la început de noiembrie. În prezent, capitalizarea este mai mică de 85 miliarde dolari și cotația a scăzut cu 65% de la început de an. La Disney+ scăderea a fost de 26%. În 2017 Netflix avea 80 de milioane de abonați, în 2020 a trecut de 200 de milioane și a rămas peste acel prag, dar nu prea mai crește.
https://economie.hotnews.ro/stiri-it-25537023-netflix-streaming-publicitate-abonament-scumpiri-seriale-emisiuni-disney-schimbari.htm

Facebook încetinește drastic ritmul în care angajează, din cauza inflației și a rezultatelor financiare deloc grozave

Facebook are aproximativ 78.000 de angajați, dublu față de 2018, și mereu și-a mărit efectivele într-un ritm de câteva mii de oameni pe an. Ei bine, grupul Meta Platforms Inc a anunțat că ritmul angajărilor va scădea pronunțat și în unele poziții va îngheța total angajările. Meta are o capitalizare de 575 miliarde dolari, în timp ce la început de an avea peste 900 miliarde dolari. Problemele au început la final de 2021 când și userii activi din aplicația Facebook au scăzut în premieră, iar Meta a văzut că publicul tânăr, pe care și-l dorește mult, migrează către TikTok. Numărul de utilizatori Facebook a crescut, dar compania a înregistrat cel mai mic avans al veniturilor din ultimul deceniu, au arătat rezultatele financiare prezentate recent de companie. Veniturile au crescut cu doar 7%, spre 27,9 miliarde dolari, iar profitul net a scăzut cu 21%, până la 7,5 miliarde dolari.
https://economie.hotnews.ro/stiri-it-25537812-facebook-incetineste-drastic-ritmul-care-angajeaza-din-cauza-inflatiei-rezultatelor-financiare-deloc-grozave.htm

Elon Musk are planuri mari cu Twitter. Vrea să impună o taxă de utilizare pentru autorități și firme

Elon Musk a afirmat că autoritățile și firmele ar putea să plătească în curând ”un cost mic” pentru a utiliza Twitter, la doar câteva săptămâni după ce a anunţat că intenţionează să cumpere platforma de socializare pentru 44 de miliarde de dolari. Miliardarul, care este şi CEO-ul Tesla şi SpaceX, a adăugat într-o postare publicată marţi târziu că platforma va continua să fie gratuită pentru ”utilizatorii ocazionali”. Nu este clar cât de mult ar dori Musk să perceapă firmelor şi guvernelor sau dacă anumite grupuri, cum ar fi organizaţiile non-profit şi jurnaliştii, ar fi scutite de orice taxe impuse. Twitter a refuzat să comenteze atunci când a fost contactată de CNBC, relatează news.ro, citând Reuters.
https://newsweek.ro/tehnologie/elon-musk-are-planuri-mari-cu-twitter-vrea-sa-impuna-o-taxa-de-utilizare-pentru-autoritati-si-firme

Cazare la hoteluri de 4-5 stele, cadouri și excursii în Centrul Vechi, Peleș și Bran: Ce cheltuieli vor fi cu cei 2000 de participanți la Conferința ITU din București

Cadouri pentru demnitarii VIP de maxim 3500 de lei de persoană, cazarea în hoteluri de maximum 4 și 5 stele, momente artistice și excursii de o zi în Centrul vechi, Salina Prahova și la castelele Peleș și Bran. Acestea sunt câteva din cheltuielile pregătite de Guvern pentru cei peste 2000 de oficiali din 194 de țări care vor participa în septembrie la București la Conferința ITU, agenția ONU care face regulile la nivel mondial în telecomunicații. Guvernul a adoptat miercuri două Hotărâri care vizează organizarea Conferinței Uniunii Internaționale a Telecomunicațiilor (UIT) la București, în perioada 26 septembrie - 14 octombrie 2022. La eveniment se estimează prezența a peste 2.000 de delegați din 194 de state, incluzând miniștri de resort, președinți de autorități de reglementare ori reprezentanți la nivel înalt ai companiilor de profil.
https://economie.hotnews.ro/stiri-telecom-25536628-cazare-hoteluri-4-5-stele-cadouri-excursii-centrul-vechi-peles-bran-cheltuieli-vor-cei-2000-participanti-conferinta-itu-din-bucuresti.htm

Cum s-a prăbușit paradisul european Big Tech

Normele viitoare ale UE care obligă marile companii de tehnologie să controleze mai agresiv conținutul de pe internet vor fi puse în aplicare direct de Comisia Europeană, ceea ce va diminua rolul pe care Irlanda l-a jucat până acum –ineficient – în supravegherea giganților digitali din regiune. Din 2018, Comisia pentru Protecția Datelor(DPC) din Irlanda este principalul organism de supraveghere a confidențialității care supraveghează companii precum Meta(Facebook) și Google, în temeiul Regulamentului general privind protecția datelor din Uniunea Europeană. Acest lucru se datorează faptului că multe dintre cele mai mari firme de tehnologie din SUA, printre care Meta, Google și Microsoft, au ales Dublinul ca sediu european, în mare parte datorită regimului fiscal favorabil din Irlanda. Dar, de-a lungul anilor, DPC s-a confruntat cu critici pentru că a fost lentă în efectuarea unor investigații majore privind protecția vieții private și nu a reușit să impună multe amenzi substanțiale.
https://www.national.ro/afaceri/cum-s-a-prabusit-paradisul-european-big-tech-761505.html

Google a blocat sau restricţionat peste 9 miliarde reclame „rele“ în 2021. Ce politici noi a introdus pentru editori

Google a blocat sau a restricţionat, în 2021, mai bine de 9 miliarde de reclame „rele“, potrivit unui raport de activitate. Totodată, a introdus noi politici restrictive, dar şi funcţii pentru utilizatori care asigură o mai mare transparenţă. Reţeaua de publicitate a gigantului tech Google a raportat ce activităţi a derulat anul trecut pentru a preveni utilizarea rău intenţionată a platformei sale de publicitate. Potrivit raportului, Google a blocat mai bine de 3,4 miliarde de reclame „rele“, a restricţionat 5,7 miliarde de anunţuri şi a suspendat peste 5,6 milioane de conturi de advertiser.
https://www.paginademedia.ro/stiri-media/raport-google-ads-reclame-blocate-20695153
(MEDIA EXPRES)

Dacă tot ați ajuns aiciAbonamentele vă oferă acces la News Alerts pe e-mail, Anuarul gratuit online, și zilnic la REVISTA PRESEI, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știrile la liber, accesibile și pentru cei cu mai puține mijloace materiale interesați de comunicații, audiovizual și cinematografie. Dacă aceia dintre Dvs. care citesc știrile noastre și găsesc un folos în ele ne-ar ajuta, existența noastră nu ar mai fi pusă sub semnul nesiguranței zilei de mâine. Abonament click aici




Revista MEDIA EXPRES ediția curentă
Gratuit online, doar un click: Most recent issue of monthly Media Expres 1st Cover

Anuarul MEDIA EXPRES cu ediția 2021-2022 este online!
Gratuit online, doar un click: Latest issue Media Expres YEARBOOK 1st Cover


Abonamentele la știrile MEDIA EXPRES va oferă acces la Alerta Știri! pe e-mail, Anuarul Media Expres și zilnic la REVISTA PRESEI, cu ultimele știri media, tv și comunicații, iar mai important pentru noi, ne ajută să publicăm știri verificate, la liber, pentru toți cei interesați de programe TV, radio, conținut online, cablu, comunicații, audiovizual și film (cinematografie). Noi ținem în arhivă istoria audiovizualului. Nu e nevoie să ne credeți, dar citiți aici probabil prima știre online publicată de mediaexpres.ro în anul 2001: Click aici pentru prima nostră știre online, când foarte puține dintre marile ziare și reviste nici nu se gândeau la versiuni digitale și la prezența pe web.
Pentru abonamente click aici



© 2001 -  Media Expres SRL